Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1.315 din 28 august 2019  pentru modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1.315 din 28 august 2019 pentru modificarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004

EMITENT: Ministerul Sănătăţii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 712 din 29 august 2019
    Văzând Referatul de aprobare nr. SP 10.949/2019 al Direcţiei generale de asistenţă medicală şi sănătate publică din cadrul Ministerului Sănătăţii,
    având în vedere prevederile art. 170 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul art. 7 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 144/2010 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Sănătăţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul sănătăţii emite următorul ordin:
    ART. I
    Regulamentul de organizare şi funcţionare a unităţilor de dializă publice şi private, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 233 şi 233 bis din 21 martie 2005, cu modificările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. În cuprinsul introducerii, la „Serviciile de nefrologie din România“ litera C, punctul 1 va avea următorul cuprins:
    "1. Centre de hemodializă, ambulatorii sau intraspitaliceşti, care pot fi:
    - Centre de hemodializă (cel puţin 6 posturi de hemodializă)
    – Staţii de hemodializă (sub 6 posturi de hemodializă)."

    2. La articolul 20 „Condiţii de pregătire a personalului unităţilor de dializă“, litera a. va avea următorul cuprins:
    "a. Medicii - specializare în nefrologie. În centrele de dializă din zonele cu deficit de personal, pentru supravegherea şedinţelor de dializă, pot fi angajaţi, pe perioadă determinată, şi medici în specialitatea medicină internă, ATI sau medicină de urgenţă, dar fără a putea realiza modificarea prescripţiilor parametrilor de dializă. Pentru unităţile de dializă pediatrică: medic în specialitatea pediatrie cu atestat de studii complementare/supraspecializare în nefrologie şi/sau competenţă în dializă sau medici în specialitatea nefrologie cu studii complementare în pediatrie sau medici în specialitatea nefrologie pediatrică."

    3. În anexa nr. 3, la litera B) „Atribuţiile personalului“, punctul 1. „Medicul şef (coordonator) al unităţii de dializă“, partea introductivă va avea următorul cuprins:
    "1. Medicul şef (coordonator) al unităţii de dializă
    În Centrul de dializă care are în tratament mai mult de 30 de bolnavi, activitatea este coordonată de un medic şef coordonator. Pot deveni medici şefi (coordonatori) medici în specialitatea nefrologie, cu o vechime în specialitate de cel puţin 5 ani. Medicii şefi (coordonatori) pot coordona o singură unitate de dializă din sectorul public sau privat."


    4. În anexa nr. 8, la litera G) „Investigaţii minime obligatorii pentru bolnavii dializaţi stabili (după primele 3 luni de tratament)“, în tabelul „Investigaţia/Examenul interval (zile)“, punctele 1, 2, 20, 21, 38, 39, 40, 41, 47, 48, 49 vor avea următorul cuprins:
    "

┌───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│1. Hb │30 │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│2. Ht │30 │
├───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│..............................................................................................│
├───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. RA/ │30 │
│Bicarbonat │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. Fier seric │90 │
├───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│..............................................................................................│
├───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│38. Ag. HBS │la admiterea în unitate, apoi la 180 zile (numai la cei seronegativi sau │
│ │vaccinaţi fără titru protector) │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│39. Ac anti-HBs│la admiterea în unitate, apoi anual dacă pacientul a fost vaccinat │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│40. Ac anti-VHC│la admiterea în unitate, apoi la 180 zile │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│41. Ac-anti-HIV│la admiterea în unitate şi la 360 zile numai la cei seronegativi │
├───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│..............................................................................................│
├───────────────┬──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│47. Exudat │180 │
│nazal │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│48. Exudat │180 │
│faringian │ │
├───────────────┼──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│49. EKG │180. │
└───────────────┴──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

"


    ART. II
    Asistenţii medicali sunt obligaţi să obţină atestarea în hemodializă şi dializă peritoneală, prevăzută la art. 20 lit. c din regulamentul aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.718/2004, cu modificările ulterioare, în termen de 5 ani de la data intrării în vigoare a prezentului ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Tiberius-Marius Brădăţan,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 28 august 2019.
    Nr. 1.315.

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016