Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 110 din 25 ianuarie 2021  pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 323/2020, şi pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 110 din 25 ianuarie 2021 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 323/2020, şi pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020

EMITENT: Ministerul Mediului, Apelor şi Pădurilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 111 din 2 februarie 2021
    Luând în considerare Referatul Administraţiei Fondului pentru Mediu nr. 37/CSA/30.12.2020 pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 323/2020, şi pentru modificarea şi completarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020,
    în temeiul prevederilor art. 12 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, al prevederilor art. 13 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 57 alin. (1), (4) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 13 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 43/2020 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului, Apelor şi Pădurilor,
    ministrul mediului, apelor şi pădurilor emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ghidul de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 323/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 174 din 3 martie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (1), literele g) şi h) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "g) autovehicul electric hibrid - autovehicul hibrid care, pentru a-şi asigura propulsia mecanică, preia energie din două surse de energie stocată, montate pe vehicul: un combustibil consumabil, respectiv un dispozitiv de stocare a energiei electrice (de exemplu: baterie, condensator, volant/generator etc.) care are o sursă de alimentare externă - plug-in şi care generează o cantitate de emisii de CO_2 de maximum 50 g/km NEDC, în regim de funcţionare mixt. În cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, cantitatea de emisii generată de autovehiculul nou trebuie să fie de maximum 70 g CO_2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt. În cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, cantitatea de emisii generată de autovehiculul nou trebuie să fie de maximum 83 g CO_2/km WLTP, în regim de funcţionare mixt;
h) autovehicul pur electric - orice autoturism, autoutilitară uşoară, autospecială/autospecializată uşoară sau cvadriciclu, propulsat/propulsată de un motor electric cu energie furnizată de baterii reîncărcabile, alimentate de o sursă externă de energie electrică, clasificat ca vehicul cu emisii poluante zero NEDC/WLTP."

    2. La articolul 7 alineatul (1), literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) 45.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform alin. (4), pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric NEDC/WLTP, exceptând motocicleta;
    (...)
c) 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform alin. (4), în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 70 g CO_2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt;"

    3. La articolul 7 alineatul (1), după litera c) se introduce o nouă literă, litera c^1), cu următorul cuprins:
    "c^1) 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform alin. (4), în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 83 g CO_2/km WLTP, în regim de funcţionare mixt;"

    4. La articolul 7, alineatele (4)-(7) şi (14) se modifică şi vor avea următorulcuprins:
    "(4) Ecotichetul se scade din preţul de comercializare, cu TVA, al autovehiculului nou pur electric sau autovehiculului nou electric hibrid, denumit în continuare preţ de comercializare, diferenţa fiind asigurată de către solicitant din surse financiare proprii şi/sau surse financiare complementare: credite bancare, finanţare în baza unui contract de leasing financiar şi/sau din Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020.
(5) În cazul în care solicitantul este acceptat în Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 şi doreşte să achiziţioneze un autovehicul nou pur electric sau un autovehicul nou electric hibrid, prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, ecotichetul se poate cumula cu prima de casare şi/sau cu fondurile europene dintre cele prevăzute la alin. (4). Un ecotichet nu se poate cumula cu mai multe prime de casare.
(6) În cazul în care solicitantul este acceptat în Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024 şi doreşte să achiziţioneze o motocicletă electrică, ecotichetul se poate cumula cu prima de casare în valoare de 3.500 lei şi/sau cu fondurile europene dintre cele prevăzute la alin. (4). Valoarea cumulată a ecotichetului şi a primei de casare nu va depăşi 50% din valoarea de achiziţie a motocicletei electrice.
(7) Cumulul ecotichetului cu prima de casare se poate efectua doar în cazul în care solicitantul îndeplineşte condiţiile prevăzute în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, şi în cadrul Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024. Programul nu se cumulează cu niciun alt program care finanţează achiziţionarea autovehiculelor noi pur electrice sau autovehiculelor noi electrice hibride cu sursă de alimentare externă, cu excepţia Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional şi a operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, potrivit prevederilor art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, cu modificările ulterioare.
    (...)
(14) În sensul prezentului ghid, cantitatea de emisii de CO_2/km în regim de funcţionare mixt/combinat este cea înscrisă în certificatul de conformitate al autovehiculului nou la rubrica 49 pct. 1 (valorile NEDC), la rubrica 49 pct. 4 (valorile WLTP) sau în alte documente relevante."

    5. La articolul 18 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) datele de identificare a autovehiculului nou (categoria de folosinţă: M1, M1/N1, N1, L6e/L7e-CV, L3e, L4e, marca şi modelul, numărul de identificare, sistemul de propulsie, capacitatea cilindrică a motorului, cantitatea de emisii de CO_2 NEDC/WLTP, exprimată în g/km, cuantumul ecotichetului solicitat);"

    6. La articolul 19 alineatul (4), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) datele de identificare a autovehiculului nou (marca şi tipul, modelul, numărul de identificare şi tipul sistemului de propulsie, cantitatea de emisii de CO_2 NEDC/WLTP, exprimată în g/km);"

    7. La articolul 24, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    8. La articolul 26, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    9. La articolul 28, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    10. La articolul 30, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    11. La articolul 32, litera e) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "e) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    12. La articolul 34, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    13. La articolul 36, litera h) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "h) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    14. La articolul 39, litera j) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "j) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020."

    15. La articolul 41, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    16. La articolul 43, litera i) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "i) nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin program, potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    17. La anexa nr. 3 „Contract de participare în vederea decontării“, la articolul 1 „Obiectul contractului“ punctul 1.3, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) 45.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform art. 7 alin. (4) din Ghid, pentru achiziţionarea unui autovehicul nou pur electric NEDC/WLTP, exceptând motocicleta;
    (...)
c) 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform art. 7 alin. (4) din Ghid, în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 70 g CO_2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt."

    18. La anexa nr. 3, la articolul 1 punctul 1.3, după litera c) se introduce o nouă literă, litera c^1), cu următorul cuprins:
    "c^1) 20.000 lei, dar nu mai mult de 50% din preţul de comercializare, calculat conform art. 7 alin. (4), în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou electric hibrid, exceptând motocicleta, care generează maximum 83 g CO_2/km WLTP, în regim de funcţionare mixt;"

    19. La anexa nr. 6 „Cerere de finanţare“, la punctul 1 „Date generale“, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) un număr de ................ autovehicule noi electrice hibride ale căror motoare generează o cantitate de emisii CO_2 de maximum 50 g/km New European Drive Cycle (NEDC), în regim de funcţionare mixt, conform informaţiilor înscrise în certificatul de conformitate al autovehiculului (COC). În cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului World Harmonised Light Vehicles Test Procedure (WLTP), autovehiculele noi pentru care solicit finanţare vor genera maximum 70 g CO_2/km NEDC, în regim de funcţionare mixt, potrivit menţiunilor înscrise în certificatul de conformitate. În cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, autovehiculele noi pentru care solicit finanţare vor genera maximum 83 g CO_2/km WLTP, în regim de funcţionare mixt, potrivit menţiunilor înscrise în certificatul de conformitate;
b) un număr de ............ autovehicule noi cu sistem de propulsie pur electric NEDC/WLTP;"

    20. La anexa nr. 6, la punctul 2 „Declaraţie pe propria răspundere“, litera g) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "g) solicitantul finanţării nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/ achiziţionate prin program, prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020;"

    21. La anexa nr. 8 „Grila de evaluare din punct de vedere economic a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitanţilor în cadrul Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2020-2024, pentru sesiunea aferentă anului ...........“, etapa I, punctul II, subpunctul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "11. Potrivit declaraţiei pe propria răspundere din cererea de finanţare, solicitantul finanţării nu a obţinut şi nu este pe cale să obţină finanţare prin proiecte ori programe finanţate din alte fonduri publice, inclusiv fonduri comunitare, cu excepţia Fondului european de dezvoltare regională, Fondului social european şi Fondului de coeziune 2014-2020, pentru achiziţionarea aceluiaşi/aceloraşi autovehicul/autovehicule care urmează a fi achiziţionat/achiziţionate prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic."



    ART. II
    Ghidul de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020-2024, aprobat prin Ordinul ministrului mediului, apelor şi pădurilor nr. 324/2020, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 175 din 3 martie 2020, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2 alineatul (5), după litera o) se introduce o nouă literă, litera p), cu următorul cuprins:
    "p) WMTC - World Motorcycle Test Cycle, stabilit prin Regulamentul tehnic mondial nr. 2 al CEE-ONU."

    2. La articolul 6 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 140 g CO_2/km NEDC în regim de funcţionare mixt;"

    3. La articolul 6 alineatul (1), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 165 g CO_2/km WLTP în regim de funcţionare mixt;"

    4. La articolul 6 alineatul (3), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, pentru autovehiculul nou exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 105 g CO_2/km NEDC în regim de funcţionare mixt, sau echipat cu motorizare GPL/GNC, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2020;"

    5. La articolul 6 alineatul (3), după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 124 g CO_2/km WLTP în regim de funcţionare mixt;"

    6. La articolul 6, alineatele (5) şi (6) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(5) În sensul prezentului ghid, cantitatea de emisii de CO_2 km în regim de funcţionare mixt/combinat este cea înscrisă în certificatul de conformitate al autovehiculului nou la rubrica 49 pct. 1 (valorile NEDC), la rubrica 49 pct. 4 (valorile WLTP) sau în alte documente relevante. Excepţie fac autovehiculele categoria L3e/L4e, pentru care cantitatea de emisii de CO_2 km în regim de funcţionare mixt/combinat este cea înscrisă în certificatul de conformitate al autovehiculului nou, la rubrica 4.0.3.
(6) În cazul în care proprietarul este acceptat în cadrul programului şi doreşte să achiziţioneze un autovehicul electric nou sau electric hibrid nou prin Programul de promovare a vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, ecotichetul se poate cumula cu prima de casare şi/sau cu operaţiunile finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, potrivit prevederilor art. 10 din Hotărârea Guvernului nr. 399/2015 privind regulile de eligibilitate a cheltuielilor efectuate în cadrul operaţiunilor finanţate prin Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european şi Fondul de coeziune 2014-2020, cu modificările ulterioare. Programul nu se cumulează cu alte programe care finanţează achiziţionarea autovehiculelor noi, mai puţin poluante, în schimbul predării spre casare a autovehiculelor uzate, cu excepţia Programului de promovare a vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic."

    7. La articolul 16 alineatul (2) litera c), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. datele de identificare a autovehiculului uzat: categoria de folosinţă: M1-A, M1/N1-ASU, N1-AU, marca şi modelul, numărul de înmatriculare, numărul de identificare, seria, puterea şi capacitatea cilindrică a motorului, anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România, norma de poluare şi cantitatea de emisii de CO_2 NEDC/WLTP, exprimată în g/km; numărul, emitentul şi data eliberării certificatului de înmatriculare; seria, numărul, emitentul şi data eliberării cărţii de identitate;"

    8. La articolul 16 alineatul (3) litera d), punctul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "2. datele de identificare a autovehiculului uzat: categoria de folosinţă: M1, M1/N1, N1, marca şi modelul, numărul de înmatriculare, numărul de identificare, seria, puterea şi capacitatea cilindrică a motorului, anul fabricaţiei, anul primei înmatriculări în România, norma de poluare şi cantitatea de emisii de CO_2 NEDC/WLTP, exprimată în g/km; numărul, emitentul şi data eliberării certificatului de înmatriculare, seria, numărul, emitentul şi data eliberării cărţii de identitate;"

    9. La articolul 17 alineatul (8), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) datele de identificare a autovehiculului nou (categoria de folosinţă: M1-A, M1/N1-ASU, N1-AU/L3e/L4e, marca şi modelul, numărul de identificare, sistemul de propulsie, capacitatea cilindrică a motorului, tipul combustibilului, cantitatea de emisii de CO_2 NEDC/WLTP, exprimată în g/km, cuantumul ecobonusului solicitat, dacă este cazul);"

    10. La articolul 18 alineatul (4), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) datele de identificare a autovehiculului nou (marca, modelul, numărul de identificare, cantitatea de emisii de CO_2 NEDC/WLTP, exprimată în g/km, tipul sistemului de propulsie şi tipul combustibilului)."

    11. La anexa nr. 3 „Contract de participare în vederea decontării“, la articolul 1 „Obiectul contractului“ punctul 1.4, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 140 g CO_2/km NEDC în regim de funcţionare mixt;"

    12. La anexa nr. 3 la articolul 1 punctul 1.4, după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 165 g CO_2/km WLTP în regim de funcţionare mixt;"

    13. La anexa nr. 3 la articolul 1 punctul 1.5, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) în cazul în care în COC este înscrisă şi cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 105 g CO_2/km NEDC în regim de funcţionare mixt, sau echipat cu motorizare GPL/GNC, se acordă un ecobonus în valoare de 1.000 lei, pentru anul 2020;"

    14. La anexa nr. 3 la articolul 1 punctul 1.5, după litera b) se introduce o nouă literă, litera b^1), cu următorul cuprins:
    "b^1) în cazul în care în COC este înscrisă doar cantitatea de emisii de CO_2 conform standardului WLTP, se acordă pentru autovehiculul nou, exceptând motocicletele, al cărui sistem de propulsie generează maximum 124 g CO_2/km WLTP în regim de funcţionare mixt;"

    15. La anexa nr. 6 „Cerere de finanţare“, la punctul 2 „Finanţare solicitată“ alineatul (1), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) suma de ......... lei, reprezentând ecobonusuri, după cum urmează:
    - un număr de ....... ecobonusuri, acordate în funcţie de cantitatea de emisii de CO_2/km NEDC/WLTP, în regim de funcţionare mixt, sau motorizare GPL/GNC a autovehiculului/autovehiculelor nou/noi pe care îl/le voi achiziţiona prin program;
    – un număr de ...... ecobonusuri pentru achiziţionarea de autovehicule noi cu sistem de propulsie hibrid."



    ART. III
    (1) Modificările şi completările prevăzute la art. I pct. 17 şi 18 şi la art. II pct. 11-14 se consideră asumate de către producătorii validaţi, în calitate de părţi ale contractelor de participare în vederea decontării aflate în vigoare la data publicării prezentului ordin, fără a fi necesară încheierea de acte adiţionale.
    (2) Modificările la contractele de participare în vederea decontării, potrivit alin. (1), devin aplicabile în 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, dacă respectivele modificări nu au fost denunţate de către producători, prin notificarea Administraţiei Fondului pentru Mediu sau, prin acceptare tacită, la momentul săvârşirii de acte/fapte în acest sens.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul mediului, apelor şi pădurilor,
                    Tánczos Barna

    Bucureşti, 25 ianuarie 2021.
    Nr. 110.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016