Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 1 din 8 ianuarie 2021  privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.529/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de promovare a vinurilor, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin în sectorul vitivinicol 2019-2023, şi pentru aprobarea modelului de contract privind punerea în aplicare a programelor de promovare a vinurilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 1 din 8 ianuarie 2021 privind modificarea şi completarea anexelor nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.529/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de promovare a vinurilor, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin în sectorul vitivinicol 2019-2023, şi pentru aprobarea modelului de contract privind punerea în aplicare a programelor de promovare a vinurilor

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 79 din 25 ianuarie 2021
    Văzând Referatul de aprobare nr. 245.322 din 30.12.2020 al Direcţiei generale politici agricole şi al Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură,
    în temeiul prevederilor art. 57 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 9 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 30/2017 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, precum şi pentru modificarea art. 6 alin. (6) din Hotărârea Guvernului nr. 1.186/2014 privind organizarea şi funcţionarea Autorităţii pentru Administrarea Sistemului Naţional Antigrindină şi de Creştere a Precipitaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Anexele nr. 1 şi 2 la Ordinul ministrului agriculturii şi dezvoltării rurale nr. 1.529/2018 pentru aprobarea Normelor metodologice privind condiţiile de punere în aplicare a măsurii de promovare a vinurilor, eligibilă pentru finanţare în cadrul Programului naţional de sprijin în sectorul vitivinicol 2019-2023, şi pentru aprobarea modelului de contract privind punerea în aplicare a programelor de promovare a vinurilor, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 36 şi 36 bis din 14 ianuarie 2019, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La anexa nr. 1, după articolul 10^1 se introduce un nou articol, articolul 10^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^2
    Entităţile beneficiare constituite prin asocierea cu un organism de drept public, în sensul prevederilor art. 3 alin. (2) şi (3) din Hotărârea Guvernului nr. 868/2018 privind stabilirea modului de acordare a sprijinului financiar din partea Uniunii Europene pentru producătorii din sectorul vitivinicol în perioada 2019-2023, cu completările ulterioare, au obligaţia aplicării prevederilor legale privind achiziţiile publice, atât în cazul selecţiei organismelor de punere în aplicare, cât şi al selecţiei subcontractanţilor."

    2. La anexa nr. 2, anexa nr. 11 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.


    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul agriculturii şi dezvoltării rurale,
                    Nechita-Adrian Oros

    Bucureşti, 8 ianuarie 2021.
    Nr. 1.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 11 la anexa nr. 2 la Ordinul nr. 1.529/2018)
    Instrucţiuni privind procedura de selecţie a subcontractanţilor

    Prevederi generale
    Pentru implementarea programului de informare sau promovare a vinurilor, beneficiarul/organismul de punere în aplicare poate să atribuie contracte care acoperă implementarea în totalitate sau parţială a unei acţiuni, cu excepţia coordonării tehnice şi financiare a programelor.
    Dovada faptului că subcontractantul este operator economic specializat pe un sector de activitate se face prin prezentarea copiei certificate pentru conformitatea cu originalul a actelor sale constitutive sau a certificatului constatator emis de Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în care sunt înscrise codurile CAEN ale activităţilor aferente acţiunii subcontractate în cazul persoanelor juridice de drept român, sau echivalent pentru persoanele juridice străine. În cel din urmă caz se acceptă capturi de ecran (print screen) după website-urile subcontractanţilor, care să permită aprecierea gradului de specializare a acestora.
    Beneficiarul/Organismul de punere în aplicare trebuie să evite orice conflict de interese, prin luarea tuturor măsurilor necesare pentru a preveni orice situaţie în care punerea în aplicare imparţială şi obiectivă a acţiunii este compromisă din motive care implică interesul economic, afinitatea politică sau naţională, legăturile de familie sau emoţionale sau orice alt interes comun.
    Beneficiarul trebuie să notifice fără întârziere Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură privind orice situaţie care constituie sau care este posibil să conducă la un conflict de interese şi trebuie să ia imediat toate măsurile necesare pentru remedierea situaţiei. Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură verifică dacă măsurile luate sunt adecvate şi poate
    să solicite aplicarea unor măsuri suplimentare până la un termen-limită specificat, sub sancţiunea reducerii sprijinului financiar sau a rezilierii contractului de finanţare.
    În scopul evitării conflictului de interese nu este permisă subcontractarea către entităţi care au o legătură structurală cu beneficiarul/organismul de punere în aplicare, în special o legătură juridică sau de participare la capitalul respectivelor entităţi.
    Atribuirea contractelor în nume propriu sau prin intermediul organismelor de punere în aplicare de către beneficiarii constituiţi prin asocierea cu un organism de drept public intră în sfera de aplicare a Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    1. Achiziţia directă
    Beneficiarul/Organismul de punere în aplicare are dreptul de a achiziţiona direct produse sau servicii în cazul în care valoarea achiziţiei, fără TVA, corespunde bugetului prevăzut în contractul de finanţare încheiat cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură şi este mai mică de 135.000 lei, în echivalent euro potrivit cursului de schimb stabilit de Banca Centrală Europeană valabil la data atribuirii contractului pentru achiziţia de produse sau servicii.
    În cazul programelor care se desfăşoară pe o durată mai mare de un an, având în vedere posibilitatea modificării acţiunilor sau a schimbării subcontractantului, pragul menţionat mai sus se consideră a fi anual/subcontractant.

    2. Selecţia de oferte
    Pentru valori estimate anuale/subcontractant egale sau mai mari decât pragul valoric prevăzut la pct. 1, atribuirea contractelor se face prin aplicarea procedurii de selecţie de oferte, asigurând cel mai bun raport calitate-preţ sau cel mai mic preţ, după caz, cu respectarea următoarelor principii:
    a) nediscriminarea;
    b) tratamentul egal;
    c) recunoaşterea reciprocă;
    d) transparenţa;
    e) proporţionalitatea;
    f) asumarea răspunderii.

    Procedura selecţiei de oferte constă în publicarea unui anunţ de participare cel puţin pe site-ul propriu şi solicitarea unor oferte de la cel puţin 2 potenţiali subcontractanţi, prin transmiterea de invitaţii de participare.
    Invitaţia de participare la procedura de selecţie de oferte se înregistrează în Registrul de corespondenţă al beneficiarului/ organismului de punere în aplicare.
    Invitaţia de participare trebuie să conţină cel puţin următoarele elemente:
    a) denumirea şi adresa entităţii organizatoare;
    b) obiectul selecţiei de oferte;
    c) descrierea succintă a serviciilor solicitate;
    d) valoarea contractului de servicii, fără TVA, corespunzător bugetului prevăzut în contractul de finanţare încheiat cu Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură;
    e) modalitatea de depunere sau de transmitere a ofertelor;
    f) locul şi termenul-limită de depunere sau de transmitere a ofertelor;
    g) data şi locul deschiderii ofertelor;
    h) modalitatea de plată.

    Comisia de selecţie este constituită din trei persoane cu experienţă profesională în punerea în aplicare a programelor de promovare. Din componenţa comisiei de selecţie face parte responsabilul de program.
    Atribuirea se poate face chiar dacă se primeşte o singură ofertă finală, dacă oferta respectă specificaţiile tehnice elaborate şi se încadrează în bugetul aprobat.
    Rezultatele examinării ofertelor se consemnează într-un proces-verbal semnat de membrii comisiei de selecţie.
    Beneficiarul/Organismul de punere în aplicare nu are dreptul de a diviza un contract atribuit unui subcontractant în mai multe contracte distincte de valoare mai mică încheiate în cursul aceluiaşi an de implementare, cu scopul de a evita aplicarea procedurii de selecţie de oferte.
    Sunt exceptate de la aplicarea procedurii de selecţie de oferte contractele pentru participarea la târguri, expoziţii şi alte evenimente similare, importante la nivel naţional, european sau internaţional, când prestarea serviciilor este rezervată organizatorilor acestor tipuri de manifestări.
    Cererea de plată depusă la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură va fi însoţită de copia procesului-verbal privind selecţia de oferte cu justificarea selecţiei subcontractantului câştigător, decizia de numire a comisiei de selecţie, precum şi declaraţiile pe propria răspundere ale membrilor comisiei din care să rezulte că nu s-au încălcat prevederile referitoare la conflictul de interese.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016