Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 83 din 27 decembrie 2019  privind completarea art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 83 din 27 decembrie 2019 privind completarea art. 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome "Administraţia Naţională a Drumurilor din România"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1049 din 30 decembrie 2019
    Având în vedere contractul de concesiune încheiat cu Ministerul Transporturilor prin care Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere - S.A. - C.N.A.I.R., persoană juridică de interes strategic naţional, desfăşoară activităţi specifice în domeniul infrastructurii de transport rutier, respectiv activităţi de proiectare, construire, modernizare, reabilitare, reparare, administrare a autostrăzilor, drumurilor expres, drumurilor naţionale, variantelor ocolitoare, în condiţii de siguranţă a circulaţiei, precum şi activităţi privind implementarea programelor de dezvoltare unitară a reţelei de drumuri publice, în concordanţă cu strategia Ministerului Transporturilor, Infrastructurii şi Comunicaţiilor, cerinţele economiei naţionale şi cu cele de apărare,
    luând în considerare faptul că proiectele de infrastructură de transport sunt investiţii publice de importanţă strategică pentru România, care asigură conectivitatea cu coridoarele de transport europene şi creşterea mobilităţii populaţiei şi a mărfurilor,
    având în vedere faptul că autostrăzile şi drumurile expres care sunt în administrarea C.N.A.I.R. fac parte din reţeaua europeană de transport TENT, precum şi necesitatea alinierii României la standardele europene privind circulaţia rutieră,
    ţinând cont de faptul că, potrivit obiectului său de activitate, C.N.A.I.R. asigură condiţii de siguranţă a circulaţiei pe autostrăzi şi drumuri naţionale deschise circulaţiei publice, exercitând atribuţiile care îi revin conform legii,
    având în vedere că, potrivit dispoziţiilor legale, spaţiile de servicii fac parte integrantă din drum, respectiv din domeniul public al statului aflat în administrarea C.N.A.I.R., iar aceasta, potrivit legii, trebuie să asigure participanţilor la trafic servicii la standarde europene - alimentare cu carburanţi, staţii de încărcare pentru maşini electrice, spaţii pentru parcare şi odihnă, spaţii pentru comercializarea şi consumul produselor alimentare, iar în prezent, în spaţiile de servicii sunt asigurate doar o parte din serviciile necesare participanţilor la traficul rutier de pe autostrăzi,
    ţinând seama de faptul că furnizarea tuturor serviciilor specifice în spaţiile de servicii asigură circulaţia pe drumurile de mare viteză în condiţii de siguranţă şi confort,
    având în vedere faptul că neasigurarea spaţiilor de odihnă şi lipsa furnizării tuturor serviciilor specifice în spaţiile de servicii afectează siguranţa circulaţiei pe autostrăzile şi drumurile naţionale administrate de C.N.A.I.R.,
    luând în considerare faptul că, în prezent, România se confruntă cu o problemă semnificativă în ceea ce priveşte numărul de accidente rutiere, prin comparaţie cu alte ţări din cadrul Uniunii Europene, în acest sens ocupând, conform statisticilor, locul 24 la nivelul Uniunii Europene,
    având în vedere faptul că România are cea mai mare rată a accidentelor mortale din Europa, în ultimii 10 ani înregistrându-se un număr mediu de 1.400 decese pe an, ca urmare a accidentelor înregistrate pe reţeaua de drumuri naţionale,
    ţinând cont că asigurarea serviciilor în spaţiile de servicii, astfel cum se preconizează prin prezenta ordonanţă de urgenţă, va conduce la diminuarea ratei accidentelor şi la protejarea vieţii tuturor participanţilor la trafic,
    luând în considerare că prin prezentul act normativ se vor crea premisele prin care se va asigura participanţilor la trafic posibilitatea utilizării staţiilor de încărcare pentru vehicule electrice pe autostrăzile A1 şi A2, staţii care urmează a fi instalate în aceste spaţii de servicii, creându-se cadrul necesar pentru asigurarea utilizării combustibililor alternativi în sectorul transporturilor şi pentru instalarea infrastructurii relevante în România,
    luând în considerare faptul că amenajarea, dotarea, operarea şi întreţinerea unui spaţiu de servicii (stânga + dreapta) în regim de concesiune a lucrărilor şi serviciilor reprezintă varianta optimă, putând genera un venit anual la bugetul de stat estimat la 907.127,83 lei,
    având în vedere faptul că adoptarea acestor măsuri priveşte interesul public general, iar situaţia neadoptării acestora conduce la periclitarea directă a participanţilor la trafic,
    luând în considerare că reţeaua drumurilor de mare viteză, precum şi numărul utilizatorilor ei este în continuă creştere în România,
    ţinând cont de faptul că neadoptarea acestor măsuri conduce la menţinerea situaţiei actuale, în care în spaţiile de servicii amenajate la nivelul autostrăzilor nu asigură servicii normale participanţilor la trafic, în prezent procentul acestor servicii fiind unul minimal,
    ţinând seama că lipsa amenajării spaţiilor de odihnă corespunzătoare raportat la nivelul de trafic existent, în continuă creştere, dar şi a utilării acestora cu staţii de alimentare carburanţi va conduce la perturbarea considerabilă a transportului de persoane, dar în special a transportului de mărfuri, cu consecinţe asupra vieţii participanţilor la trafic şi a sectorului economic,
    luând în considerare cerinţele Uniunii Europene privind alinierea României la standardele europene în ceea ce priveşte calitatea infrastructurii rutiere, în contextul în care România este stat de tranzit, care face legătura dintre statele membre ale Uniunii Europene şi Estul Europei, iar neadoptarea acestor măsuri ar produce consecinţe negative nu numai asupra siguranţei şi securităţii traficului naţional, dar şi asupra celui internaţional de persoane şi mărfuri,
    având în vedere că o abordare de tip proiect de concesiune, care prin specificul lui asigură o durată mai mare şi o calitate superioară a serviciilor specifice de către un partener privat, este pretabilă în furnizarea serviciilor necesare în spaţiile de servicii,
    în vederea asigurării cadrului legal, precum şi a condiţiilor necesare realizării obligaţiilor legale ce incumbă C.N.A.I.R., potrivit legii, referitoare la spaţiile de servicii, prin concesionarea lucrărilor şi serviciilor aferente acestor spaţii de servicii,
    ţinând cont de faptul că neluarea de măsuri legislative imediate în sensul celor de mai sus poate să afecteze posibilitatea încheierii de contracte de concesiune şi realizarea de investiţii private în sectorul infrastructurii de transport rutier, obiectiv prioritar al Guvernului României şi care constituie un interes public major,
    având în vedere faptul că reglementările introduse contribuie la stimularea investiţiilor private în sectorul infrastructurii de transport rutier şi asigurarea predictibilităţii şi certitudinii cadrului legislativ, necesare operatorilor economici interesaţi în realizarea de proiecte de infrastructură rutieră în regim de concesiune, prin oferirea unui cadru legal care să asigure încheierea, în condiţiile legii, de contracte de concesiune de lucrări şi de concesiune de servicii pe terenurile proprietate publică a statului destinate spaţiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor şi drumurilor expres, în scopul asigurării de servicii necesare desfăşurării traficului rutier, precum şi a altor activităţi economice,
    luând în considerare că elementele sus-menţionate vizează un interes public şi strategic şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă:
    ARTICOL UNIC
    După alineatul (1) al articolului 6 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 84/2003 pentru înfiinţarea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România - S.A. prin reorganizarea Regiei Autonome „Administraţia Naţională a Drumurilor din România“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 694 din 3 octombrie 2003, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 47/2004, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) C.N.A.I.R. poate încheia, în condiţiile legii, contracte de concesiune de lucrări şi de concesiune de servicii pe terenurile proprietate publică a statului, prevăzute la art. 3 alin. (1), destinate spaţiilor de servicii situate de-a lungul autostrăzilor şi drumurilor expres pentru asigurarea de servicii necesare desfăşurării traficului rutier, precum şi a altor activităţi economice."




                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul transporturilor, infrastructurii şi comunicaţiilor,
                    Ionel Scrioşteanu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul finanţelor publice,
                    Mironel Panţuroiu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 27 decembrie 2019.
    Nr. 83.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016