Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 191 din 28 octombrie 2020  pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina  asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerţului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 191 din 28 octombrie 2020 pentru prelungirea termenelor privind depunerea unor documente prevăzute în sarcina asociaţiilor şi fundaţiilor, precum şi a persoanelor juridice înregistrate în registrul comerţului

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1013 din 30 octombrie 2020
    Având în vedere că, în contextul epidemiologic actual al măsurilor adoptate de autorităţi în scopul prevenirii răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, au fost acordate perioade suplimentare pentru îndeplinirea obligaţiilor de depunere a declaraţiilor privind beneficiarul real, precum şi de completare a documentelor conform cerinţelor prevăzute la art. 6, 7, 16 şi 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare faptul că raţiunile prevederii unei termen suplimentar pentru depunerea acestor declaraţii se menţin şi la acest moment, având în vedere că starea de alertă pe teritoriul României a fost prelungită, iar evoluţia pandemiei de COVID-19, inclusiv la nivel internaţional, are în continuare o dinamică impredictibilă,
    având în vedere faptul că în contextul epidemiologic actual un număr redus de societăţi, respectiv de asociaţii şi fundaţii şi-au îndeplinit până în prezent obligaţiile prevăzute de lege, iar pentru respectarea regulilor sanitare şi de distanţare socială este necesară aplicarea, în continuare, a unor soluţii destinate a limita interacţiunea cu publicul la preluarea acestor declaraţii, astfel încât activitatea autorităţilor publice competente să se desfăşoare în condiţii de siguranţă atât pentru solicitanţi, cât şi pentru personalul acestora,
    ţinând cont de faptul că sancţiunea neîndeplinirii obligaţiilor de completare a documentelor conform cerinţelor prevăzute la art. 6, 7, 16 şi 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, este foarte severă, şi anume dizolvarea prin hotărâre judecătorească, la cererea Ministerului Public sau a oricărei alte persoane interesate,
    având în vedere că mecanismul sancţionator sever ar fi declanşat pentru o conduită care, în contextul epidemiologic actual şi al evoluţiei imprevizibile a pandemiei, nu poate fi imputată în totalitate celui supus obligaţiei,
    ţinând cont de faptul că, pentru reducerea la maximum a interacţiunii între persoane, este necesară menţinerea modalităţilor extinse de depunere a declaraţiilor pe propria răspundere, pentru ca îndeplinirea acestei obligaţii de către societăţi să nu implice, în mod necesar, prezenţa fizică la ghişeu,
    în considerarea faptului că neadoptarea acestor soluţii ar putea avea consecinţe negative asupra funcţionării unui număr important de societăţi şi asociaţii, acestea putând întâmpina dificultăţi şi întârzieri în realizarea demersurilor pentru identificarea beneficiarilor reali şi, respectiv, a completării documentelor, potrivit cerinţelor prevăzute la art. 6, 7, 16 şi 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, în contextul generat de măsurile impuse de pandemia de COVID-19 luate de autorităţi şi având în vedere că situaţia epidemiologică nu a înregistrat modificări care să indice înlăturarea sau reducerea pericolului,
    având în vedere că un număr mare de persoane juridice nu au putut să îşi îndeplinească obligaţiile şi ar trebui să realizeze demersuri ce presupun inclusiv interacţiune fizică în perioada scurtă de timp până la expirarea termenului, generând un nivel ridicat de risc din perspectiva răspândirii coronavirusului SARS-CoV-2, ceea ce ar putea avea consecinţe grave asupra sănătăţii populaţiei,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Termenul până la care se depune declaraţia privind beneficiarul real, prevăzut la art. 34^4 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000 cu privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă, declarată, în condiţiile legii, în vederea prevenirii şi combaterii efectelor pandemiei de COVID-19.
    (2) Termenul prevăzut la alin. (1) se aplică şi obligaţiei de completare a documentelor potrivit cerinţelor prevăzute la art. 6, 7, 16 şi 17 din Ordonanţa Guvernului nr. 26/2000, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum au fost stabilite prin art. 63 din Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea şi combaterea spălării banilor şi finanţării terorismului, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Termenul până la care se depune declaraţia privind beneficiarul real prevăzut la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, este de maximum 90 de zile de la încetarea stării de alertă.
    (2) În termenul prevăzut la alin. (1), declaraţiile privind beneficiarul real prevăzute la art. 56 alin. (1) şi (4) şi la art. 62 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, cu modificările şi completările ulterioare, pot avea formă de înscris sub semnătură privată ori formă electronică şi pot fi transmise la oficiul registrului comerţului prin mijloace electronice, cu semnătură electronică, sau prin servicii de poştă şi curier.
    (3) Declaraţiile prevăzute la alin. (2) pot fi date şi în faţa reprezentantului oficiului registrului comerţului sau se pot depune, personal sau prin reprezentant, având dată certă, dată de notarul public ori atestată de avocat.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu
                    Vicepreşedintele Oficiului Naţional de Prevenire şi Combatere a Spălării Banilor,
                    Constantin-Ilie Aprodu

    Bucureşti, 28 octombrie 2020.
    Nr. 191.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016