Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ  nr. 183 din 22 octombrie 2020  privind desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul unor instituţii din sistemul justiţiei, precum şi din cadrul Curţii de Conturi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 183 din 22 octombrie 2020 privind desfăşurarea pe perioada stării de alertă a concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul unor instituţii din sistemul justiţiei, precum şi din cadrul Curţii de Conturi

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 997 din 28 octombrie 2020
    Având în vedere că schemele de personal ale instanţelor judecătoreşti şi ale parchetelor sunt subdimensionate în raport cu nevoile impuse de volumul şi complexitatea activităţilor desfăşurate,
    ţinând seama de faptul că existenţa unui număr mare de posturi vacante este de natură să producă repercusiuni negative asupra înfăptuirii actului de justiţie,
    luând în considerare faptul că insuficienţa personalului judiciar influenţează negativ durata de soluţionare a cauzelor şi, deci, împiedică soluţionarea cu celeritate a acestora,
    având în vedere faptul că datorită multiplicării activităţii administraţiei publice, Secţia de contencios administrativ şi fiscal a Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie se confruntă de o lungă perioadă de timp cu dificultăţi în gestionarea activităţii, în contextul creşterii exponenţiale a numărului de cauze în materia contenciosului administrativ şi fiscal,
    ţinând seama de faptul că insuficienţa personalului acestei secţii determină întârzieri în soluţionarea cauzelor în materia contenciosului administrativ şi fiscal,
    având în vedere faptul că efectele practice benefice preconizate prin adoptarea Hotărârii Guvernului nr. 563/2020 privind stabilirea numărului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, prin care a fost aprobată suplimentarea numărului de posturi la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie, sunt la acest moment paralizate prin imposibilitatea ocupării acestor posturi prin concurs ca urmare a suspendării organizării concursurilor de ocupare a funcţiilor vacante ca efect al Legii nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de faptul că noua legislaţie penală a condus la dezvoltarea explozivă a sistemului de probaţiune din România, la finalul anului 2019 fiind înregistrate în evidenţele serviciilor de probaţiune peste 100.000 de persoane gestionate de aproximativ 558 de consilieri de probaţiune,
    luând în considerare faptul că această încărcătură cu mult peste un volum de activitate optim afectează direct procesul de supraveghere prin diminuarea timpului de lucru alocat fiecărei persoane supravegheate,
    ţinând seama de faptul că, în aceste condiţii, personalul de probaţiune se află în imposibilitatea de a efectua activităţi obligatorii necesare unei supravegheri adecvate,
    având în vedere că în cadrul Curţii de Conturi există un deficit de personal de specialitate de control şi audit, respectiv un număr de 250 de posturi vacante, în raport cu nevoile impuse de volumul şi complexitatea activităţilor desfăşurate,
    ţinând seama de faptul că existenţa unui număr mare de posturi vacante este de natură să producă repercusiuni negative asupra verificării modului de formare, de administrare şi de întrebuinţare a resurselor financiare ale statului şi ale sectorului public,
    luând în considerare faptul că insuficienţa personalului poate influenţa negativ durata misiunilor de control/audit, precum şi imposibilitatea acoperirii acestui deficit de personal ca urmare a suspendării organizării concursurilor de ocupare a funcţiilor vacante ca efect al Legii nr. 55/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere efectele create de criza sanitară curentă şi necesitatea creşterii numărului de misiuni de control/audit în vederea verificării modalităţii de cheltuire a resurselor financiare în scopul prevenirii şi combaterii efectelor pandemiei,
    luând în considerare faptul că această încărcătură, cu mult peste un volum de activitate optim, afectează direct procesul de control/audit prin diminuarea fondului de timp alocat misiunilor de control/audit, lipsa personalului de specialitate conducând la diminuarea capacităţii Curţii de Conturi de a verifica modul în care resursele financiare ale statului şi ale sectorului public se formează, sunt administrate şi se întrebuinţează,
    ţinând seama de faptul că măsurile care se impun a fi luate nu suportă amânare, consecinţele negative ale lipsei intervenţiei legislative în regim de maximă urgenţă constând în îngreunarea până la blocarea activităţii unor instituţii fundamentale cum sunt cele care asigură serviciul public de înfăptuire a justiţiei, pilon al existenţei statului de drept şi Curtea de Conturi, ca instituţie supremă de audit din România,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Prin derogare de la dispoziţiile art. 27 alin. (3) din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata stării de alertă se pot desfăşura atât concursurile pentru ocuparea posturilor vacante din cadrul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, al celorlalte instanţe judecătoreşti, al parchetelor şi din sistemul de probaţiune, cât şi concursurile pentru ocuparea posturilor vacante de specialitate din cadrul Curţii de Conturi a României.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Ministrul justiţiei,
                    Marian Cătălin Predoiu
                    Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
                    Victoria Violeta Alexandru
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 22 octombrie 2020.
    Nr. 183.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016