Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
În considerarea faptului că pe durata stării de alertă activităţile de supraveghere activă, depistare, carantinare sau izolare a cazurilor, urmărire a contactelor reprezintă măsuri continue necesare pentru gestionarea adecvată a prevenirii şi limitării răspândirii infecţiilor determinate de virusul SARS-CoV-2,
având în vedere că, potrivit atribuţiilor statuate în sarcina direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti, acestea coordonează serviciile de asistenţă medicală din teritoriu, organizează, coordonează şi participă la asistenţa medicală în caz de calamităţi, epidemii, catastrofe şi alte situaţii deosebite, organizează, coordonează şi răspund de pregătirea reţelei sanitare pentru apărare, sub coordonarea Ministerului Sănătăţii,
luând în considere necesitatea asigurării de către acest personal a unor măsuri într-un termen scurt astfel încât să nu fie afectată sănătatea populaţiei,
întrucât la nivelul acestor instituţii publice există inechităţi în ceea ce priveşte salarizarea,
ţinând cont de faptul că personalul din cadrul direcţiilor de sănătate publică este mult subdimensionat în raport cu atribuţiile instituite prin Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic,
având în vedere atribuţiile constituţionale şi legale pe care le are prefectul, pe care le realizează cu sprijinul personalului din cadrul instituţiilor prefectului,
în vederea creşterii nivelului de responsabilitate şi a gradului de implicare a instituţiilor prefectului şi direcţiilor de sănătate publică pentru diminuarea cazurilor de îmbolnăviri/infectări cu COVID-19,
pentru respectarea şi asigurarea regulilor de protecţie şi de sănătate a oamenilor, implicarea crescută în activităţile de control a instituţiilor prefectului, precum şi monitorizarea suplimentară a zonelor de risc identificate,
luând în considerare că nepromovarea prezentului act normativ în regim de urgenţă poate avea consecinţe nefavorabile asupra capabilităţii de pregătire a direcţiilor de sănătate publică şi a instituţiilor prefectului pentru gestionarea adecvată a prevenirii şi limitării răspândirii infecţiilor determinate de virusul SARS-CoV-2,
în considerarea faptului că elementele sus-menţionate definesc un context excepţional, care vizează interesul public general şi care constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ART. 1
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe perioada stării de alertă instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi prelungită prin Hotărârea Guvernului nr. 476/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Hotărârea Guvernului nr. 553/2020, cu modificările şi completările ulterioare, în vederea prevenirii şi combaterii efectelor pandemiei de COVID-19, personalul din cadrul direcţiilor de sănătate publică judeţene şi a municipiului Bucureşti care execută, conduce sau coordonează misiuni şi sarcini de serviciu pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 beneficiază de un spor calculat la salariul de bază după cum urmează:
a) directorul executiv şi directorii executivi adjuncţi beneficiază de un spor la salariul de bază de 40%;
b) funcţionarii publici încadraţi în serviciul de control în sănătate publică beneficiază de un spor la salariul de bază de 30%.
(2) Cuantumul sporului prevăzut la alin. (1) nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Sporul prevăzut la alin. (1) se acordă odată cu drepturile salariale aferente lunii august 2020.
ART. 2
Prevederile art. 8 alin. (6) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 11/2020 privind stocurile de urgenţă medicală, precum şi unele măsuri aferente instituirii carantinei, aprobată cu completări prin Legea nr. 20/2020, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică şi pentru perioada prevăzută la art. 1.
ART. 3
Cuantumul indemnizaţiei de detaşare prevăzute la art. 19 alin. (3) din Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic şi biologic nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 4
Suma sporurilor pentru condiţii de muncă acordată peste limita minimă, stabilită conform prevederilor art. 23 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare, pentru personalul de specialitate medico-sanitar şi auxiliar sanitar, inclusiv pentru personalul de specialitate din structurile paraclinice medico-sanitare şi personalul paramedical, implicat direct în transportul, echiparea, evaluarea, diagnosticarea şi tratamentul pacienţilor diagnosticaţi cu COVID-19, nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
ART. 5
(1) Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pe perioada stării de alertă instituite prin Hotărârea Guvernului nr. 394/2020 privind declararea stării de alertă şi măsurile care se aplică pe durata acesteia pentru prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, aprobată cu modificări şi completări prin Hotărârea Parlamentului României nr. 5/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi prelungită prin Hotărârea Guvernului nr. 476/2020, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Hotărârea Guvernului nr. 553/2020, cu modificările şi completările ulterioare, personalul instituţiilor prefectului implicat în activităţi de prevenire şi combatere a efectelor pandemiei de COVID-19, a cărui finanţare se asigură de la capitolul 51.01 „Autorităţi publice şi acţiuni externe“, beneficiază de un spor de 30% la salariul de bază, cu excepţia prefectului şi subprefectului.
(2) Cuantumul sporului prevăzut la alin. (1) nu se ia în calcul la determinarea limitei prevăzute la art. 25 din Legea-cadru nr. 153/2017, cu modificările şi completările ulterioare.
(3) Personalul din instituţiile prefectului care va beneficia de acordarea sporului se stabileşte prin ordin al prefectului la propunerea motivată a şefului nemijlocit, din care să rezulte activitatea şi modul de implicare în prevenirea şi combaterea efectelor pandemiei de COVID-19 şi care au presupus un risc suplimentar şi/sau un volum mai mare de muncă.
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Viceprim-ministru,
Raluca Turcan
Ministrul sănătăţii,
Nelu Tătaru
p. Ministrul afacerilor interne,
Gheorghe Sorescu,
secretar de stat
Ministrul finanţelor publice,
Vasile-Florin Cîţu
Ministrul muncii şi protecţiei sociale,
Victoria Violeta Alexandru
Bucureşti, 7 august 2020.
Nr. 131.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: