Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 9 ianuarie 2017  privind autorizarea destinatarilor agreaţi în cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR (Anexa nr. 1)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 9 ianuarie 2017 privind autorizarea destinatarilor agreaţi în cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR (Anexa nr. 1)

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 99 din 3 februarie 2017
──────────
    Aprobate prin Ordinul nr. 80 din 9 ianuarie 2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 99 din 3 februarie 2017.
──────────


    ART. 1
    (1) Prezentele norme stabilesc procedura de acordare a statutului de destinatar agreat în cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR.
    (2) În aplicarea prezentelor norme, prin termenii de mai jos se înţelege:
    a) Codul vamal al Uniunii - Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii;
    b) Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 - Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446 din 28 iulie 2015 de completare a Regulamentului (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte normele detaliate ale anumitor dispoziţii ale Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 - Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 al Comisiei din 24 noiembrie 2015 de stabilire a unor norme pentru punerea în aplicare a anumitor dispoziţii din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a Codului vamal al Uniunii;
    d) Convenţia TIR - Convenţia vamală privind transportul internaţional de mărfuri sub acoperirea carnetelor TIR (Convenţia TIR, 1975), cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 2
    (1) Autorizaţia de destinatar agreat în cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor TIR se acordă, la cerere, în conformitate cu art. 230 din Codul vamal al Uniunii şi în condiţiile prevăzute la art. 187 din Regulamentul delegat al Comisiei (UE) 2015/2.446.
    (2) În aplicarea art. 187 alin. (1) lit. b) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 se consideră că o persoană primeşte în mod regulat mărfuri care au fost plasate sub regimul TIR atunci când acea persoană primeşte, în calitate de destinatar, mărfuri transportate sub acoperirea carnetelor TIR, cel puţin 50 de operaţiuni TIR într-un an calendaristic.
    (3) În aplicarea art. 39 lit. a) din Codul vamal al Uniunii şi art. 187 alin. 1 lit. c) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 autorizaţia nu se acordă operatorilor economici care:
    a) au obligaţii bugetare restante reprezentând impozite, taxe, contribuţii, inclusiv contribuţiile individuale ale salariaţilor şi orice alte venituri bugetare, cu excepţia celor eşalonate şi/sau reeşalonate la plată, precum şi a celor suspendate în condiţiile legii;
    b) înregistrează debite faţă de autoritatea vamală;
    c) sunt în stare de insolvenţă, se află în procedură de reorganizare ori lichidare judiciară sau figurează în evidenţa specială şi/sau în lista contribuabililor inactivi.
    ART. 3
    (1) Cererea de solicitare a autorizaţiei pentru acordarea statutului de destinatar agreat se întocmeşte în scris de către operatorul economic şi conţine informaţiile din modelul prevăzut în anexa nr. 1A la prezentele norme tehnice. Modelul cererii se regăseşte pe site-ul www.customs.ro la secţiunea "Formulare".
    (2) Cererea se depune în format letric la biroul vamal în a cărui rază de activitate se află locul în care urmează să se primească mărfurile transportate sub regimul TIR, împreună cu următoarele documente:
    a) certificatul de înregistrare a operatorului economic, în copie;
    b) actul constitutiv al operatorului economic, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, în copie;
    c) cazierul judiciar al persoanei care reprezintă legal operatorul economic în raporturile juridice cu autoritatea vamală;
    d) cazierul judiciar al angajatului operatorului economic responsabil cu reprezentarea acestuia faţă de autoritatea vamală;
    e) certificatul de atestare fiscală, eliberat de autoritatea fiscală competentă;
    f) o estimare a numărului de operaţiuni pe care operatorul economic urmează să le primească în locul desemnat, într-o lună calendaristică;
    g) documente doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 25 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în vederea respectării criteriului prevăzut la art. 39 lit. b) din Codul vamal al Uniunii privind nivelul ridicat de control al operaţiunilor sale şi al fluxului mărfurilor, prevăzute în anexa nr. 1C la prezentele norme tehnice;
    h) documente doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 27 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în vederea respectării criteriului prevăzut la art. 39 lit. d) din Codul vamal al Uniunii privind standardele practice de competenţă sau calificările profesionale care sunt în legătură directă cu activitatea desfăşurată;
    i) autorizaţia de operator economic autorizat pentru simplificări vamale, în copie, după caz.
    (3) Documentele prevăzute la alin. (2) lit. c), d), h) şi i) nu se depun în situaţia în care solicitantul are statut de operator economic autorizat pentru simplificări vamale, prevăzut la art. 38 alin. (2) lit. a) din Codul vamal al Uniunii.
    (4) După verificarea documentelor depuse de către operatorul economic, biroul vamal stabileşte dacă sunt îndeplinite condiţiile pentru acceptarea cererii de autorizare, în termenul prevăzut la art. 22 alin. (2) primul paragraf din Codul vamal al Uniunii.
    (5) Biroul vamal acceptă sau respinge cererea de autorizare în conformitate cu prevederile art. 12 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
    ART. 4
    (1) Dacă cererea de autorizare este acceptată, biroul vamal:
    a) verifică îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 2 alin. (2) şi (3);
    b) verifică îndeplinirea condiţiilor de autorizare prevăzute la art. 39 lit. a) şi d) din Codul vamal al Uniunii;
    c) transmite copia cererii, însoţită de documentele relevante, structurii cu atribuţii de verificare în domeniul AEO din cadrul direcţiei regionale vamale competente, în termen de 5 zile de la data acceptării cererii, pentru efectuarea verificării îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 25 alin. (1) lit. a), b) şi e)-k) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în vederea respectării criteriului prevăzut la art. 39 lit. b) din Codul vamal al Uniunii privind nivelul ridicat de control al operaţiunilor şi fluxului mărfurilor;
    d) stabileşte modalitatea în care operatorul economic informează biroul vamal în legătură cu sosirea mijlocului de transport;
    e) stabileşte termenul prevăzut pentru intervenţia autorităţii vamale.
    (2) La verificarea îndeplinirii condiţiilor menţionate la alin. (1) lit. b) se aplică în mod corespunzător metodologia utilizată în cazul cererilor pentru obţinerea statutului de operator economic autorizat pentru simplificări vamale.
    (3) Prevederile alin. (1) lit. b) şi c) şi alin. (2) nu se aplică în situaţia în care solicitantul are statut de operator economic autorizat pentru simplificări vamale, prevăzut la art. 38 alin. (2) lit. a) din Codul vamal al Uniunii.
    ART. 5
    (1) În situaţia în care toate condiţiile de autorizare sunt îndeplinite, autorizaţia se eliberează de biroul vamal cu respectarea prevederilor art. 22 alin. (3) din Codul vamal al Uniunii. Modelul autorizaţiei este prevăzut în anexa nr. 1B la prezentele norme tehnice.
    (2) În autorizaţie se menţionează:
    a) numărul autorizaţiei şi data emiterii acesteia;
    b) biroul de destinaţie responsabil pentru operaţiunile TIR şi competent pentru controlul vamal al mărfurilor transportate sub regimul TIR;
    c) adresa locului unde sunt primite mărfurile transportate sub regim TIR;
    d) modalitatea în care destinatarul agreat informează biroul de destinaţie în legătură cu sosirea mărfurilor;
    e) termenul de intervenţie, în minute, în cadrul căruia biroul de destinaţie ia decizia privitoare la efectuarea controlului vamal al mărfurilor primite;
    f) categoriile sau transporturile de mărfuri excluse de la această procedură, dacă este cazul;
    g) condiţiile specifice privind formalităţile vamale efectuate în afara programului oficial de lucru al biroului vamal, dacă este cazul.
    ART. 6
    (1) Autorizaţia se întocmeşte în două exemplare şi se semnează de şeful biroului vamal.
    (2) Numărul unic de referinţă al autorizaţiei are următoarea structură obligatorie: ROACTROXXXXXXYYYYY, unde RO reprezintă codul de ţară ISO 3166 alfa-2 al României, ACT reprezintă codul autorizaţiei menţionat în titlul II din anexa A la Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, R0XXXXXX reprezintă codul biroului vamal care eliberează autorizaţia şi YYYYY reprezintă identificatorul unic al autorizaţiei atribuit de biroul vamal. Identificatorul unic se acordă în ordine cronologică şi crescătoare.
    (3) Un exemplar al autorizaţiei se remite titularului şi un exemplar se reţine de biroul vamal. O copie a autorizaţiei se transmite biroului centralizator din cadrul Direcţiei Generale a Vămilor.
    (4) Autorizaţia produce efecte numai după ce titularul se conectează la aplicaţia NCTS-RO - procedura simplificată destinatar agreat TIR.
    (5) Obligaţia de conectare prevăzută la alin. (4) poate fi îndeplinită şi de un reprezentant în sensul art. 18 din Codul vamal al Uniunii, care are contract încheiat cu titularul autorizaţiei; în această situaţie, destinatarul agreat depune la biroul vamal o copie a autorizaţiei pentru accesul la aplicaţia NCTS-RO - procedura simplificată destinatar agreat TIR, deţinută de reprezentantul său.
    ART. 7
    (1) În situaţia în care nu sunt îndeplinite toate condiţiile de autorizare, biroul vamal comunică în scris operatorului economic motivele pe baza cărora intenţionează să nu acorde autorizaţia solicitată, în aplicarea prevederilor art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii.
    (2) Operatorul economic îşi poate exprima punctul de vedere în termenul prevăzut la art. 8 alin. (1) din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.
    ART. 8
    (1) Prevederile art. 2-7 se aplică în mod corespunzător în situaţia în care operatorul economic solicită autorizarea pe lângă alte birouri vamale.
    (2) Condiţia prevăzută la art. 2 alin. (2) se aplică pentru fiecare birou vamal în parte.
    ART. 9
    (1) Biroul vamal suspendă, anulează, revocă sau modifică autorizaţia pentru acordarea statutului de destinatar agreat în condiţiile prevăzute la art. 23 alin. (4) lit. b), art. 27 şi 28 din Codul vamal al Uniunii şi art. 16-18 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.
    (2) În aplicarea prevederilor art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii, biroul vamal comunică în scris operatorului economic motivele pe baza cărora intenţionează să ia decizia suspendării, anulării, revocării sau modificării autorizaţiei, cu excepţia cazului prevăzut la art. 28 alin. (1) lit. b) din Codul vamal al Uniunii.
    (3) Prevederile art. 7 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
    (4) Împotriva deciziei de suspendare, anulare, revocare sau modificare se poate formula plângere prealabilă în condiţiile art. 44 din Codul vamal al Uniunii şi ale art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 10
    În aplicarea art. 23 alin. (5) din Codul vamal al Uniunii, biroul vamal:
    a) verifică anual condiţiile care au stat la baza emiterii autorizaţiilor pentru acordarea statutului de destinatar agreat pentru operaţiunile TIR;
    b) în funcţie de numărul şi frecvenţa operaţiunilor, efectuează periodic, cel puţin o dată pe an, controlul ulterior al operaţiunilor TIR primite de destinatarii agreaţi, pentru a se asigura de respectarea obligaţiilor care decurg din autorizaţie.
    ART. 11
    Autorizaţiile de destinatar agreat pentru operaţiuni TIR acordate până la data intrării în vigoare a prezentelor norme tehnice rămân valabile până la expirarea termenelor prevăzute la art. 250 şi 251 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446.
    ART. 12
    (1) Începând cu data de 1 mai 2018, biroul vamal reevaluează autorizaţiile de destinatar agreat pentru operaţiuni TIR acordate până la data intrării în vigoare a prezentelor norme tehnice, emite decizii de revocare şi, dacă este cazul, acordă autorizaţii noi.
    (2) În vederea reevaluării, titularul autorizaţiei depune documentele prevăzute la art. 3 alin. (1) şi (2).
    (3) Prevederile art. 2 alin. (3), art. 3 alin. (3) şi art. 4-7 se aplică în mod corespunzător.
    ART. 13
    Dispoziţiile prezentelor norme tehnice se completează cu prevederile Codului vamal al Uniunii, ale Regulamentului delegat (UE) 2015/2.446, ale Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2015/2.447 şi ale Convenţiei TIR, 1975.
    ART. 14
    Anexele nr. 1A, 1B şi 1C fac parte integrantă din prezentele norme tehnice.


    ANEXA 1A
    la normele tehnice

                               - Model -

                                CERERE
      de solicitare a autorizaţiei pentru acordarea statutului de
               destinatar agreat pentru operaţiuni TIR


┌───────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────────┐
│1. Solicitant │ Rezervat în scopuri vamale │
│(Se menţionează numele complet al operatorului │ │
│economic care prezintă cererea.) │ │
├───────────────────────────────────────────────────┴───┬───────────────────────────────────────────────┤
│2. Statutul juridic al solicitantului │3. Data constituirii │
│(Se menţionează statutul juridic astfel cum este │(Se menţionează în cifre ziua, luna şi anul │
│indicat în actul de constituire; de exemplu, │constituirii societăţii.) │
│societate cu răspundere limitată.) │ │
├───────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┤
│4. Adresa de constituire │
│(Se completează cu adresa unde a fost constituită societatea comercială.) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│5. Sediul activităţii principale │
│(Se menţionează adresa din certificatul de înregistrare eliberat de Oficiul Naţional al Registrului │
│Comerţului.) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│6. Adresa poştală │
│(Se completează în situaţia în care adresa poştală este diferită de sediul activităţii principale.) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│7. Persoana care angajează legal operatorul economic │
│(Se indică numele complet, datele de identificare, domiciliul, numărul de telefon, fax şi e-mailul │
│persoanei care angajează legal operatorul economic.) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│8. Persoana de contact (nume, telefon, fax, e-mail) │
│(Se indică numele complet, datele de identificare, domiciliul, numărul de telefon, fax şi e-mailul │
│persoanei responsabile cu aspectele de ordin vamal în cadrul organizaţiei administrative a operatorului│
│economic.) │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│9. Locul în care se păstrează evidenţele │
│(Se introduce adresa completă a locaţiei/locaţiilor în care sunt păstrate sau se intenţionează a fi │
│păstrate evidenţele solicitantului.) │
├─────────────────────────────────┬───────────────────────────┬────────────────────────┬────────────────┤
│10. Numărul legal de înregistrare│11. Numărul de identificare│12. Numărul autorizaţiei│13. Sectorul de │
│(Se completează cu numărul de │a operatorului economic │de operator economic │activitate │
│ordine în registrul comerţului │(Se completează cu numărul │autorizat pentru │(Se menţionează │
│din certificatul de înregistrare │de identificare înregistrat│simplificări vamale │codul şi │
│eliberat de Oficiul Naţional al │de autorităţile vamale - │(Se completează, după │denumirea CAEN │
│Registrului Comerţului.) │ │caz.) │ale activităţii │
│ │ │ │principale din │
│ │ │ │certificatul de │
│ │ │ │înregistrare.) │
├─────────────────────────────────┴───────────────────────────┴────────────────────────┴────────────────┤
│14. Numărul autorizaţiei de conectare la aplicaţia naţională de tranzit NCTS/TIR │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15. Informaţii prin care solicitantul demonstrează că îndeplineşte următoarele condiţii pentru: │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15.1. - absenţa unei încălcări grave sau repetate a legislaţiei vamale şi a dispoziţiilor fiscale; │
│absenţa unui cazier conţinând infracţiuni grave legate de activitatea economică a solicitantului, │
│condiţie prevăzută la art. 39 lit. a) din Codul vamal al Uniunii; │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│NOTĂ: │
│Această rubrică se completează doar în situaţia în care solicitantul nu este autorizat în calitate de │
│operator economic autorizat pentru simplificări vamale, în conformitate cu prevederile art. 38 │
│alin. (2) lit. a) din Codul vamal al Uniunii. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│15.2. - standarde practice de competenţă sau calificările profesionale care sunt în legătură directă cu│
│activitatea desfăşurată, prin îndeplinirea uneia dintre condiţiile prevăzute la art. 27 din │
│Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447. │
│NOTĂ: │
│Această rubrică se completează doar în situaţia în care solicitantul nu este autorizat în calitate de │
│operator economic autorizat pentru simplificări vamale, în conformitate cu prevederile art. 38 │
│alin. (2) lit. a) din Codul vamal al Uniunii. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│16. Biroul vamal de destinaţie competent pentru locul în care sunt primite mărfurile │
│(Se completează pentru destinatarul agreat.) │
│NOTĂ: │
│Se indică denumirea sau codul biroului vamal, format din 8 caractere, conform structurii din aplicaţia │
│naţională de tranzit NCTS/TIR. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│17. Numărul estimativ al operaţiunilor de tranzit sub acoperirea carnetului TIR pe care le va primi în │
│decursul unei perioade de o lună calendaristică │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│18. Informaţii şi documente prin care solicitantul demonstrează că îndeplineşte condiţiile prevăzute la│
│art. 25 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în vederea respectării criteriului │
│prevăzut la art. 39 lit. b) din Codul vamal al Uniunii, privind nivelul ridicat de control al │
│operaţiunilor şi fluxului mărfurilor │
│(Se completează cu informaţiile şi se anexează documentele prevăzute în anexa nr. 1C la Normele tehnice│
│privind autorizarea destinatarilor agreaţi în cadrul regimului de tranzit sub acoperirea carnetelor │
│TIR, aprobate prin Ordinul preşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală nr. 80/2017.) │
│NOTĂ: │
│Această rubrică se completează doar în situaţia în care solicitantul nu este autorizat în calitate de │
│operator economic autorizat pentru simplificări vamale, prevăzut la art. 38 alin. (2) lit. a) din │
│Codul vamal al Uniunii. │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┤
│18.1. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. a) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Solicitantul menţine un sistem contabil care este coerent cu │ │
│principiile de contabilitate general acceptate aplicate în statul │ │
│membru în care sunt ţinute evidenţele contabile, permite controale │ │
│vamale bazate pe audit şi menţine un istoric al datelor care oferă o │ │
│pistă de audit din momentul în care datele sunt înscrise în dosar. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.2. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. b) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Evidenţele ţinute de solicitant în scopuri vamale sunt integrate în │ │
│sistemul contabil al solicitantului sau permit verificări încrucişate │ │
│ale informaţiilor cu sistemul contabil. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.3. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. e) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Solicitantul dispune de un sistem logistic care identifică mărfurile │ │
│ca mărfuri unionale sau neunionale şi indică, acolo unde este cazul, │ │
│localizarea acestora. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.4. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. f) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2447: │ │
│Solicitantul dispune de o organizare administrativă care corespunde │ │
│tipului şi dimensiunii întreprinderii şi care este adaptată la │ │
│gestionarea fluxului de mărfuri şi dispune de sisteme de control │ │
│intern care permit prevenirea, detectarea şi corectarea greşelilor, │ │
│precum şi prevenirea şi detectarea tranzacţiilor ilegale sau │ │
│neregulamentare. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.5. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. g) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│După caz, solicitantul dispune de proceduri satisfăcătoare de │ │
│gestionare a licenţelor şi a autorizaţiilor acordate în conformitate │ │
│cu măsurile de politică comercială sau aferente schimburilor │ │
│comerciale cu produse agricole. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.6. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. h) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Solicitantul dispune de proceduri satisfăcătoare de arhivare a │ │
│documentelor şi a informaţiilor, precum şi de protecţie împotriva │ │
│pierderii datelor. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.7. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. i) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Solicitantul se asigură că angajaţii vizaţi au primit instrucţiuni să │ │
│informeze autorităţile vamale ori de câte ori sunt descoperite │ │
│dificultăţi în îndeplinirea cerinţelor şi instituie proceduri pentru │ │
│informarea autorităţilor vamale cu privire la astfel de dificultăţi. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.8. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. j) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Solicitantul dispune de măsuri adecvate de securitate în scopul │ │
│protejării sistemului informatic al solicitantului împotriva │ │
│intruziunilor neautorizate şi în scopul securizării documentelor │ │
│acestuia. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│18.9. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. k) din Regulamentul│ │
│de punere în aplicare (UE) 2015/2.447: │ │
│Dacă este cazul, solicitantul dispune de proceduri satisfăcătoare │ │
│pentru gestionarea licenţelor de import şi de export legate de │ │
│prohibiţii şi restricţii, inclusiv de măsuri care vizează │ │
│diferenţierea mărfurilor care fac obiectul unor prohibiţii sau │ │
│restricţii de alte mărfuri, precum şi de măsuri vizând asigurarea │ │
│respectării prohibiţiilor şi restricţiilor respective. │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┤
│19. Data de la care se doreşte ca autorizaţia să producă efecte: │
│(Se completează, după caz.) │
│NOTĂ: │
│Solicitantul poate cere ca valabilitatea autorizaţiei să înceapă într-o anumită zi. În stabilirea │
│acestei date se iau totuşi în considerare termenele precizate la art. 22 alin. (2) şi (3) din Codul │
│vamal al Uniunii; data solicitată nu poate fi anterioară datei indicate la art. 22 alin. (4) din Codul │
│vamal al Uniunii. │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│20. Acord privind accesul fizic/electronic al autorităţii vamale la sistemele contabile şi la │
│evidenţele comerciale şi de transport │
│[] DA │
│[] NU │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│21. Acord pentru publicare în lista titularilor de autorizaţie │
│A se indica dacă solicitantul este de acord să menţioneze în lista publică a titularilor de autorizaţii│
│următoarele detalii despre autorizaţia pe care o solicită: │
│Titularul autorizaţiei [] DA/[] NU │
│Tipul de autorizaţie [] DA/[] NU │
│Data intrării în vigoare [] DA/[] NU │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│22. Documente ataşate: │
│tipul/numărul de identificare şi/sau data emiterii │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│23. Prin prezenta cerere pentru obţinerea autorizaţiei răspund pentru corectitudinea şi caracterul │
│complet al informaţiilor furnizate şi pentru autenticitatea, corectitudinea şi valabilitatea │
│documentelor justificative anexate acesteia. │
│Numele şi prenumele persoanei care reprezintă legal operatorul economic: │
│Funcţia: │
│Semnătura: │
│ │
│Data: Locul: │
│ │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    ANEXA 1B
    la normele tehnice

    ROMÂNIA
    DIRECŢIA GENERALĂ A VĂMILOR
    Biroul vamal ............


                                  AUTORIZAŢIE
                   pentru acordarea statutului de destinatar
                         agreat pentru operaţiunile TIR
                     nr. ROACTROXXXXXXYYYY din data de ....

    În baza prevederilor ar. 230 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii,
    Societatea .........................., CUI ........., EORI ............., cu sediul în ..............., este autorizată în calitate de:
    [] destinatar agreat pentru operaţiuni TIR, beneficiind în acest sens de formalităţi vamale simplificate la biroul de destinaţie, pentru mărfurile pe care le primeşte şi care au circulat în tranzit sub regimul TIR.
    1. Prezenta autorizaţie este valabilă pentru biroul vamal .........................................
    Locul autorizat pentru efectuarea formalităţilor simplificate de tranzit este situat la adresa ..................................................
    2. Modalitatea în care operatorul economic informează biroul vamal în legătură cu sosirea mijlocului de transport ...........
    3. Termenul prevăzut pentru intervenţia biroului vamal: .................................
    4. Categoriile de mărfuri excluse de la procedura simplificată: ...................
    5. Condiţii specifice privind formalităţile vamale efectuate în afara programului oficial de lucru al biroului vamal ...................................
    Prezenta autorizaţie se aplică operaţiunilor TIR care au ca loc de descărcare finală spaţiile stabilite în autorizaţie .........(funcţia, numele, semnătura şefului biroului vamal şi ştampila biroului vamal)...........


    ANEXĂ
    la Autorizaţia pentru acordarea statutului de destinatar agreat pentru operaţiunile TIR nr. ....

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ MODIFICARE │
├────────────────┬─────────────────────────┬───────────────────────────────────┤
│Data modificării│ Tipul modificării │ Semnătura conducătorului şi │
│ autorizaţiei │ │ ştampila biroului vamal │
├────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────────┼─────────────────────────┼───────────────────────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────┴─────────────────────────┴───────────────────────────────────┘




    ANEXA 1C
    la normele tehnice


                            INFORMAŢII ŞI DOCUMENTE
     doveditoare privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute la art. 25 din
    Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, în vederea respectării
       criteriului prevăzut la art. 39 lit. b) din Codul vamal al Uniunii
    privind nivelul ridicat de control al operaţiunilor şi fluxului mărfurilor

    1. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv deţineţi un sistem contabil care este compatibil cu principiile contabile general admise, aplicate în statul membru unde se ţine contabilitatea, permite controalele vamale prin audit şi păstrează o evidenţă istorică a datelor, care oferă o pistă de audit din momentul în care datele sunt introduse în dosar
    1.1. Societatea dumneavoastră menţine un sistem contabil coerent cu principiile de contabilitate general acceptate în România?
    Dacă da, vă rugăm să furnizaţi informaţii privind platforma hardware disponibilă şi sistemul de operare aferent, precum şi sistemele utilizate (soluţie ERP complet integrată, combinaţie de aplicaţii software contabile şi logistice, soluţie software pentru întreprinderi axată pe întreprinderile mici şi mijlocii, soluţie software dezvoltată de sau pentru societatea dumneavoastră).
    1.2. Sistemul dumneavoastră de contabilitate facilitează o pistă de audit completă pentru activităţile dumneavoastră vamale sau pentru fluxul de mărfuri sau intrările în contabilitate relevante din punctul de vedere al taxelor? Dacă da, vă rugăm să descrieţi caracteristicile principale ale acestei piste de audit.
    2. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. b) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv evidenţele ţinute de dumneavoastră în scopuri vamale sunt integrate în sistemul contabil sau permit verificări încrucişate ale informaţiilor cu sistemul contabil
    Ce sistem informatic (hardware/software) utilizaţi pentru activitatea dumneavoastră în general şi pentru aspectele de ordin vamal în special? Sunt aceste două sisteme integrate? Furnizaţi informaţii cu privire la următoarele:
    - separarea funcţiilor între dezvoltare, testare şi operaţii;
    - separarea funcţiilor între utilizatori;
    - controlul accesului (ce controale/pentru cine);
    - legătura între sistemul intern şi sistemul de declarare.
    3. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. e) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv solicitantul dispune de un sistem logistic care identifică mărfurile ca fiind mărfuri unionale sau neunionale şi indică, după caz, localizarea acestora
    Sistemele dumneavoastră logistice sunt capabile să distingă între mărfurile unionale şi neunionale şi să indice locaţia acestora?
    Dacă da, furnizaţi detalii.
    Dacă nu vă ocupaţi cu mărfuri neunionale, vă rugăm indicaţi N/A.
    4. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. f) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv solicitantul dispune de o organizare administrativă care corespunde tipului şi dimensiunii întreprinderii şi care este adaptată la gestionarea fluxului de mărfuri, precum şi de un sistem de control intern care este capabil de a preveni, detecta şi corecta erori şi care permite prevenirea şi detectarea tranzacţiilor ilegale sau neregulamentare
    4.1. Procesele dumneavoastră de control intern au făcut obiectul unui audit intern/extern?
    [] DA
    [] NU
    4.2. Acesta a inclus şi un audit al formalităţilor vamale pe care le îndepliniţi?
    [] DA
    [] NU
    Dacă da, vă rugăm să prezentaţi o copie a celui mai recent raport de audit.
    4.3. Descrieţi succint procedurile dumneavoastră pentru verificarea fişierelor informatice (date principale sau dosare permanente).
    Din perspectiva dumneavoastră cum acoperă aceste proceduri următoarele riscuri:
    - înregistrarea incorectă şi/sau incompletă a tranzacţiilor în sistemul contabil;
    - utilizarea de date permanente, incorecte sau de date neactualizate, precum numărul de articole şi codurile tarifare;
    - controlul inadecvat al proceselor de afaceri ale societăţii.
    4.4. Dispuneţi de proceduri documentate pentru verificarea exactităţii declaraţiilor vamale, inclusiv a celor depuse în numele dumneavoastră, de exemplu, de un comisionar vamal sau de un expeditor de mărfuri?
    [] DA
    [] NU
    Dacă da, vă rugăm să descrieţi succint procedurile.
    Dacă nu, este exactitatea declaraţiei vamale verificată? Da/Nu. Dacă da, în ce mod?
    5. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. g) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv, după caz, dacă solicitantul dispune de proceduri satisfăcătoare de gestionare a licenţelor şi a autorizaţiilor acordate în conformitate cu măsurile de politică comercială sau în ceea ce priveşte schimburile comerciale cu produse agricole
    Societatea dumneavoastră are elaborate proceduri de gestionare a licenţelor şi autorizaţiilor acordate în conformitate cu măsurile de politică comercială sau în ceea ce priveşte schimburile comerciale cu produse agricole?
    Dacă nu este cazul, vă rugăm indicaţi N/A.
    6. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. h) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv solicitantul dispune de proceduri satisfăcătoare de arhivare a documentelor şi a informaţiilor sale şi de protecţie împotriva pierderii datelor
    6.1. Descrieţi pe scurt procedurile dumneavoastră pentru realizarea de copii de siguranţă, recuperarea datelor, soluţii de rezervă şi opţiuni de arhivare, precum şi recuperarea registrelor dumneavoastră comerciale.
    Indicaţi tipul de suport pe care sunt stocate datele, formatul software în care sunt stocate datele şi dacă datele sunt comprimate şi în ce moment.
    6.2. Dacă se face apel la un terţ, vă rugăm să indicaţi ce acorduri există, care sunt frecvenţa şi locul de stocare a copiilor de siguranţă şi a informaţiilor arhivate.
    6.3. Pentru cât timp sunt salvate datele în sistemul de producţie şi pentru cât timp sunt arhivate aceste date?
    6.4. Societatea dumneavoastră are un plan de urgenţă (intervenţie) şi de continuare a activităţii în cazuri de indisponibilitate a sistemului?
    7. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. i) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv solicitantul se asigură că angajaţii vizaţi primesc sarcina de a informa autorităţile vamale dacă sunt detectate dificultăţi de conformare la cerinţe şi stabileşte proceduri pentru a informa autorităţile vamale cu privire la astfel de dificultăţi
    7.1. Societatea dumneavoastră dispune de instrucţiuni sau orientări privind notificarea neregulilor către autorităţile competente (de exemplu: suspiciuni de furt, hoţie sau contrabandă în legătură cu mărfurile care fac obiectul practicilor vamale).
    [] DA
    [] NU
    7.2. Sunt aceste instrucţiuni documentate (de exemplu: instrucţiuni de lucru, manuale, alte documente orientative)?
    [] DA (Furnizaţi o copie a acestor documente.)
    [] NU
    7.3. În ultimul an aţi detectat nereguli (sau presupuse nereguli) şi le-aţi notificat autorităţilor competente?
    [] DA
    [] NU
    8. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. j) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv solicitantul a luat măsuri adecvate de securitate pentru a-şi proteja sistemul informatic împotriva oricărei intruziuni neautorizate şi pentru a-şi securiza documentaţia
    8.1. a) Descrieţi succint acţiunile pe care le-aţi întreprins pentru a vă proteja sistemul informatic de intruziuni neautorizate (firewall, antivirus, protejarea parolei etc.).
    b) S-a desfăşurat o testare în privinţa intruziunilor neautorizate? Care au fost rezultatele? Au fost luate măsuri de remediere?
    c) Aţi avut vreun incident de securitate IT în anul precedent?
    8.2. Descrieţi pe scurt modul în care sunt acordate drepturile de acces pentru sistemele informatice.
    a) Cine este responsabil pentru funcţionarea şi protejarea sistemului informatic?
    b) Aveţi ghiduri sau instrucţiuni interne de securitate IT pentru personalul dumneavoastră?
    c) Cum monitorizaţi respectarea măsurilor de securitate IT în interiorul societăţii dumneavoastră?
    8.3. Unde este amplasat serverul dumneavoastră principal?
    Furnizaţi detalii privind modul în care este securizat serverul dumneavoastră principal.
    9. Condiţia prevăzută la art. 25 alin. (1) lit. k) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, respectiv, dacă este cazul, dispuneţi de proceduri satisfăcătoare pentru gestionarea licenţelor de import şi de export legate de prohibiţii şi restricţii, inclusiv de măsuri care vizează diferenţierea mărfurilor ce fac obiectul unor prohibiţii sau restricţii de alte mărfuri, precum şi de măsuri vizând asigurarea respectării prohibiţiilor şi restricţiilor respective
    9.1. Efectuaţi schimburi comerciale cu mărfuri care fac obiectul unor licenţe de import şi de export?
    [] DA
    [] NU
    Dacă da, vă rugăm să descrieţi succint procedurile pe care le utilizaţi pentru administrarea licenţelor de import sau export ale acestor mărfuri.
    9.2. Efectuaţi schimburi comerciale cu mărfuri care fac obiectul unor licenţe de import şi de export legate de prohibiţii şi restricţii?
    [] DA
    [] NU
    Dacă da, vă rugăm să descrieţi succint procedurile pe care le utilizaţi pentru administrarea acestor licenţe.

                           ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016