Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 7 noiembrie 2006  privind organizarea si functionarea taberelor pentru sinistrati in situatii de urgenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 7 noiembrie 2006 privind organizarea si functionarea taberelor pentru sinistrati in situatii de urgenta

EMITENT: MINISTERUL ADMINISTRATIEI SI INTERNELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 926 din 15 noiembrie 2006
CAP. I
Principii generale

ART. 1
Taberele de sinistraţi se organizeazã înaintea, în timpul sau dupã manifestarea factorilor de risc potenţial generatori de situaţii de urgenţã, când capacitãţile de cazare prevãzute în planurile de evacuare pentru primirea populaţiei, a bunurilor materiale şi a animalelor sunt insuficiente sau au fost afectate de dezastre.
ART. 2
(1) Raioanele de dispunere a taberelor de sinistraţi se stabilesc din timp de normalitate, în planurile de evacuare pentru situaţii de urgenţã, de cãtre comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, sunt avizate de serviciile de urgenţã profesioniste şi sunt aprobate de preşedinţii comitetelor judeţene pentru situaţii de urgenţã, respectiv al municipiului Bucureşti şi sectoarelor acestuia.
(2) În taberele de sinistraţi se asigurã condiţii de cazare, cu aplicarea normelor profilactice de igienã individualã şi colectivã, aprovizionare cu alimente de bazã şi apã potabilã, hrãnire, asistenţã medicalã, psihologicã, religioasã şi veterinarã, mijloace de comunicaţii, precum şi condiţii pentru desfãşurarea altor activitãţi necesare.
ART. 3
La stabilirea locului de amplasare a taberei, comitetele locale pentru situaţii de urgenţã au în vedere ca acesta sã se situeze în afara ariei afectate sau potenţial a fi afectatã de dezastre, astfel încât sã se asigure protecţia populaţiei, depozitarea în siguranţã a bunurilor materiale şi adãpostirea animalelor.
ART. 4
(1) Decizia de instalare a taberei pentru sinistraţi este luatã de primarul unitãţii administrativ-teritoriale sau de prefect, la propunerea comitetului pentru situaţii de urgenţã, în funcţie de amploarea dezastrului, respectiv dacã acesta afecteazã una sau mai multe localitãţi de pe raza unui judeţ.
(2) Decizia cuprinde evoluţia situaţiei la dezastre şi consecinţele acesteia, date privind raionul de instalare a taberei, data şi ora intrãrii în funcţiune, itinerarele de deplasare şi succesiunea activitãţilor, organizarea conducerii, cooperãrii şi asigurarea logisticã, cereri şi informãri/comunicãri.
(3) În cazul luãrii deciziei de cãtre primarul unitãţii administrativ-teritoriale, acesta informeazã comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţã în vederea transmiterii dispoziţiilor cãtre structurile cu atribuţii de asigurare logisticã, medicalã, veterinarã şi de ordine publicã prevãzute în planurile de evacuare.
(4) Informarea cetãţenilor se realizeazã prin transmiterea la posturile locale de radio şi de televiziune sau prin alte mijloace aflate la dispoziţie, la intervale scurte de timp, a comunicatelor din partea comitetelor judeţene/locale pentru situaţii de urgenţã.
(5) Comunicatele conţin informaţii despre evoluţia evenimentelor, mãsurile şi regulile pe care trebuie sã le respecte populaţia, locurile de adunare ale sinistraţilor, restricţii de consum, precum şi locul stabilit pentru amplasarea taberei de sinistraţi, avându-se în vedere posibilitatea autoevacuãrii.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea taberelor pentru sinistraţi

ART. 5
(1) Tabãra se constituie din corturi, barãci/module sau poate fi mixtã.
(2) Indiferent de tip, în cadrul taberei sunt asigurate spaţii pentru locuit, prepararea şi servirea hranei, igiena personalã şi colectivã, depozitarea bunurilor sinistraţilor şi a ajutoarelor umanitare, precum şi asistenţã medicalã, religioasã şi veterinatã. Variantele de dispunere şi de organizare a unei tabere de sinistraţi sunt prezentate în anexele nr. 1a) şi 1b).
(3) Asigurarea cu corturi/barãci, autospeciale pentru încãlzirea apei şi îmbãiere, cisterne alimentare, bucãtãrii rulante, generatoare electrice, echipamente medicale şi toalete ecologice se efectueazã de cãtre comitetul judeţean pentru situaţii de urgenţã, conform planurilor de evacuare întocmite.
ART. 6
Raioanele de dispunere a taberelor de sinistraţi trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele cerinţe:
a) terenul sã fie orizontal, sã nu existe posibilitatea producerii alunecãrilor de teren, surpãrilor, precum şi manifestãrii efectelor altor factori de risc;
b) sã existe drumuri şi alte cãi de acces care sã permitã afluirea/defluirea sinistraţilor, aprovizionarea cu alimente de bazã şi apã potabilã;
c) sã existe, în apropiere, surse de apã care sã satisfacã nevoile de igienã personalã şi colectivã;
d) sã asigure posibilitãţi de racordare la reţeaua de alimentare cu energie electricã;
e) sã ofere condiţii de protecţie împotriva incendiilor.
ART. 7
(1) În funcţie de posibilitãţile oferite de teren, suprafaţa în care se organizeazã tabãra se împarte în porţiuni dreptunghiulare prin linii longitudinale şi transversale, care delimiteazã, în acelaşi timp, şi cãile de acces.
(2) Tabãra se împarte în zone a cãror mãrime este determinatã de dimensiunile şi sistemul de dispunere a corturilor, barãcilor, construcţiilor şi instalaţiilor necesare.
(3) Tabãra de sinistraţi se împarte în 3 zone principale de activitate: zona pentru conducere şi administrarea taberei, zona de cazare şi zona activitãţilor auxiliare/gospodãreşti.
ART. 8
Zona pentru conducerea şi administrarea taberei cuprinde punctul de control, punctul de primire, evidenţã şi repartiţie a sinistraţilor, conducerea taberei, punctul medical, punctul de primire/distribuire a ajutoarelor şi punctul de conducere şi coordonare a mãsurilor de ordine şi siguranţã publicã.
ART. 9
(1) Zona de cazare cuprinde corturile, barãcile şi construcţiile destinate cazãrii.
(2) Locurile pentru corturi se amenajeazã astfel încât sã permitã dispunerea acestora la intervale de 2,5 m între ele, iar în adâncime, distanţa sã fie de 5 m.
(3) În limita spaţiului şi a volumului de aer al încãperii se instaleazã, dupã caz, paturi suprapuse sau nesuprapuse, respectându-se distanţa de cel puţin 50 cm între rânduri.
ART. 10
(1) Zona activitãţilor auxiliare/gospodãreşti cuprinde: sala de mese, bucãtãrie, depozit de alimente, rezerva de apã potabilã, spãlãtorie, punct de îmbãiere, punct sanitar, punct de adunare a resturilor menajere, depozitul pentru bunurile sinistraţilor, staţia de iluminat/grup electrogen, autoturisme şi autospeciale de intervenţie, autosanitare etc.
(2) Spãlãtoarele se doteazã cu lavoare, calculându-se câte unul la 5-7 sinistraţi şi o bãiţã de picioare la 40 de sinistraţi.
(3) Toaletele ecologice se amenajeazã astfel încât sã revinã câte o cabinã la 12-15 sinistraţi.
(4) Gunoiul şi resturile alimentare se îndepãrteazã zilnic din tabãrã în locuri special amenajate, care se golesc şi se curãţã periodic.
(5) Pentru iluminatul taberei pentru sinistraţi şi a încãperilor se prevede şi o sursã de energie de rezervã, respectiv generator electric.
(6) Destinaţia şi rolul elementelor taberei pentru sinistraţi sunt prezentate în anexa nr. 2.
ART. 11
În vederea respectãrii regulilor de prevenire şi stingere a incendiilor în tabãrã, se stabilesc locuri destinate pentru fumat şi se doteazã pichetul de incendiu cu mijloace de primã intervenţie, precum: unelte genistice, gãleţi, nisip şi stingãtoare etc.
ART. 12
(1) Fiecãrui sinistrat cazat în tabãrã i se asigurã un ecuson individual de identificare care conţine: numãrul de ordine din registrul de primire/repartiţie; numele şi prenumele, seria şi numãrul buletinului de identitate, cortul/baraca în care este cazat.
(2) Pentru servirea mesei fiecare sinistrat primeşte o cartelã individualã, iar ajutoarele se distribuie pe bazã de tabel nominal.
ART. 13
Activitatea de primire, luare în evidenţã, triajul sanitar, repartiţia spaţiilor de cazare şi depozitare se reglementeazã prin dispoziţii interne de cãtre comitetele locale pentru situaţii de urgenţã, sub coordonarea reprezentanţilor inspectoratelor pentru situaţii de urgenţã judeţene.
ART. 14
(1) Supravegherea medicalã şi sanitar-veterinarã se organizeazã şi se realizeazã în scopul asigurãrii sãnãtãţii populaţiei şi a animalelor care se evacueazã, al prevenirii apariţiei bolilor şi epidemiilor/epizootiilor şi al acordãrii ajutorului medical de urgenţã şi asistenţei medicale/veterinare, în caz de îmbolnãvire sau accident.
(2) Asistenţa medicalã preventivã, profilacticã şi curativã în tabãrã se asigurã de cãtre personalul specializat din unitãţile sanitar-teritoriale ale Ministerului Sãnãtãţii Publice, Societãţii Naţionale de Cruce Roşie din România şi ale altor structuri de specialitate, în baza planurilor de cooperare elaborate în acest sens de inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţã/al municipiului Bucureşti şi transmise în extras acestora.
(3) Forţele şi mijloacele de asigurare medicalã şi sanitar-veterinarã se pot suplimenta, dupã caz, prin decizia comitetului judeţean pentru situaţii de urgenţã.
(4) Comitetele locale pentru situaţii de urgenţã stabilesc, prin planul de evacuare în situaţii de urgenţã, locurile destinate evacuãrii animalelor şi pãsãrilor la propunerea direcţiilor sanitar-veterinare, ai cãror reprezentanţi se ocupã de evidenţa acestora, conform anexei nr. 3.
(5) Zona stabilitã pentru evacuarea animalelor şi pãsãrilor se situeazã la o distanţã precizatã de specialiştii direcţiilor sanitar-veterinare şi este compartimentatã corespunzãtor necesitãţilor.
ART. 15
(1) Mãsurile de ordine şi siguranţã publicã, paza taberei şi evidenţa persoanelor se realizeazã de structurile Ministerului Administraţiei şi Internelor şi constau în:
a) asigurarea ordinii şi siguranţei publice în tabãra de sinistraţi;
b) evidenţa persoanelor sinistrate dispuse în tabãrã;
c) paza taberei de sinistraţi;
d) participarea la distribuirea ajutoarelor umanitare.
(2) Aceste mãsuri se planificã, se organizeazã şi se desfãşoarã în conformitate cu planurile de intervenţie şi cooperare elaborate în acest scop de inspectoratele pentru situaţii de urgenţã judeţene/al municipiului Bucureşti şi transmise în extras forţelor cu care se coopereazã.
ART. 16
Fondurile financiare pentru organizarea, pregãtirea şi desfãşurarea activitãţilor în cadrul taberei pentru sinistraţi se asigurã, dupã caz, din bugetul de stat şi bugetele locale, precum şi din alte surse legal constituite din timp de normalitate.
ART. 17
Logistica taberelor de sinistraţi se asigurã de consiliile judeţene/locale, pentru populaţie şi angajaţii proprii.
ART. 18
Aprovizionarea cu produse alimentare şi industriale de strictã necesitate se realizeazã de cãtre comitetele pentru situaţii de urgenţã locale/judeţene, în sistem raţionalizat, conform prevederilor art. 47 din Normele privind organizarea şi asigurarea evacuãrii în situaţii de urgenţã, aprobate prin <>Ordinul ministrului administraţiei şi internelor nr. 1.184/2006 .

CAP. III
Coordonarea activitãţilor administrative în tabãrã

ART. 19
(1) Coordonarea activitãţilor administrative în tabãrã este asiguratã de şeful taberei, desemnat din rândul membrilor comitetului local pentru situaţii de urgenţã de cãtre preşedintele acestuia.
(2) Şeful taberei se subordoneazã nemijlocit preşedintelui comitetului local pentru situaţii de urgenţã şi îndeplineşte, în principiu, urmãtoarele atribuţii:
a) organizeazã şi încadreazã personalul din tabãrã, precizând atribuţiile fiecãruia;
b) elaboreazã regulamentul de funcţionare interioarã a taberei;
c) executã instruirea persoanelor care încadreazã şi deservesc tabãra;
d) organizeazã afluirea şi defluirea sinistraţilor şi rãspunde de desfãşurarea normalã a activitãţilor;
e) rãspunde de amenajarea taberei, de organizarea şi asigurarea fluxului sinistraţilor, cazãrii acestora şi de organizarea celorlalte servicii;
f) informeazã periodic comitetul local pentru situaţii de urgenţã în legãturã cu primirea/repartiţia sinistraţilor şi cu alte date privind situaţia din tabãrã.
ART. 20
(1) Pe timpul instalãrii şi funcţionãrii taberei se iau mãsuri pentru protejarea mediului înconjurãtor.
(2) În zona taberei se interzic tãierea de material lemnos, contaminarea şi poluarea surselor de apã şi a solului, împrãştierea deşeurilor de orice naturã şi se iau mãsuri de prevenire a distrugerii culturilor, vegetaţiei, cãilor de comunicaţie şi a zonelor protejate.
ART. 21
La dezafectarea taberei pentru sinistraţi, se iau mãsuri de refacere a mediului deteriorat.
ART. 22
Regulile principale de conduitã în tabãra pentru sinistraţi sunt prevãzute în anexa nr. 4.
ART. 23
Anexele nr. 1a), 1b), 2, 3 şi 4 fac parte integrantã din prezentele norme tehnice.


ANEXA 1a)

SCHEMA DE ORGANIZARE A TABEREI PENTRU SINISTRATI (varianta "A")*)

NOTA(CTCE)
*) SCHEMA DE ORGANIZARE A TABEREI PENTRU SINISTRATI (varianta "A") este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 926 din 15 noiembrie 2006, pag. 28. - A se vedea imaginea asociata.


ANEXA 1b)

SCHEMA DE ORGANIZARE A TABEREI PENTRU SINISTRATI (varianta "B")*)

NOTA(CTCE)
*) SCHEMA DE ORGANIZARE A TABEREI PENTRU SINISTRATI (varianta "B") este publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 926 din 15 noiembrie 2006, pag. 29. - A se vedea imaginea asociata.


ANEXA 2

DESTINAŢIA ŞI ROLUL elementelor taberei pentru sinistraţi

1. Punctul de primire, evidenţã şi repartiţie a sinistraţilor
Este amenajat la intrarea în tabãra de sinistraţi. Aici persoanele sinistrate se prezintã pentru a fi luate în evidenţã de cãtre reprezentanţi ai serviciilor publice comunitare de evidenţã a persoanelor, pe baza documentelor de identitate sau a declaraţiei pe propria rãspundere şi parcurg apoi fluxul stabilit spre locurile de cazare.
Criteriile de cazare care vor fi respectate pe cât posibil sunt: starea de sãnãtate, starea civilã (cãsãtorit + copii, necãsãtorit), etnie, religie.
În funcţie de situaţiile menţionate mai sus sinistraţii sunt repartizaţi în corturi/locuri de cazare astfel: bãrbaţii separat de femei şi familiile grupate respectându-se aspectul religios şi etnic.
2. Punctul de triaj şi prim ajutor
Se constituie în cortul/baraca unde se efectueazã un control medical sumar în urma cãruia persoanele cu diferite afecţiuni declarate sau constatate (persoane cu boli contagioase, contaminate cu substanţe toxice industriale, cu probleme psihice etc.) sunt îndrumate la infirmerie/izolator. Cei apţi urmeazã mai departe fluxul.
3. Punctul de distribuţie a ajutoarelor (echipament)
Este spaţiul/cortul amenajat unde sinistraţii primesc, pe bazã de semnãturã, echipamentul şi cazarmamentul necesare. Aceste materiale reprezintã stocul minim care trebuie constituit anterior producerii dezastrelor de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale, prin grija comitetelor pentru situaţii de urgenţã.
4. Depozitul pentru bunurile sinistraţilor
În situaţia producerii dezastrelor, persoanele sinistrate îşi iau din locuinţã bunuri şi materiale care pe timp scurt nu le sunt de folos, ar ocupa spaţii mari în locul de cazare din tabãra de sinistraţi şi ar reprezenta tentaţii pentru alte persoane, precum: bijuterii, obiecte de valoare, piese de mobilier, îmbrãcãminte neadecvatã anotimpului etc. Pentru aceste bagaje se constituie puncte speciale de depozitare. De asemenea, se pot prezenta persoane sinistrate cu îmbrãcãminte contaminatã în urma unor dezastre tehnologice, fapt deosebit de periculos într-o colectivitate. Toate aceste materiale vor fi luate în evidenţã, depozitate şi pãstrate sub pazã pânã la restabilirea situaţiei.
5. Sectorul de cazare
În funcţie de numãrul sinistraţilor şi de posibilitãţile concrete din localitatea respectivã se va amplasa un numãr suficient de corturi care sã asigure pe timp scurt condiţii minime de locuit. Pe cât posibil, în corturile unde sunt cazaţi copii, oameni în vârstã, femei gravide şi la infirmerie se vor instala sobe, calorifere electrice sau alte elemente de încãlzit care, pe timp friguros sau în condiţii meteorologice dificile, sã asigure un nivel termic satisfãcãtor.
6. Infirmeria/punctul medical şi izolatorul
În principiu se va instala într-un loc care sã permitã accesul imediat şi va fi marcatã vizibil cu semnul distinctiv cunoscut. Încadrarea cu personal medical de specialitate este absolut necesarã deoarece în asemenea situaţii pot apãrea boli ale aparatului digestiv, boli contagioase, intoxicaţii sau traumatisme, specifice colectivitãţilor. O atenţie deosebitã se va acorda cardiacilor, diabeticilor şi altor categorii de bolnavi cronici.
7. Depozitul de alimente şi bucãtãria
În situaţii de urgenţã, siguranţa alimentarã a populaţiei şi îndeosebi a cetãţenilor afectaţi constituie o componentã de primã urgenţã a activitãţii de limitare şi înlãturare a efectelor dezastrelor de orice naturã.
8. Sala de mese
Amenajarea şi dotarea sãlii/cortului de servire a hranei sunt apanajul administraţiei taberei. Acest punct este sensibil din punct de vedere igienico-sanitar, mai ales în condiţii de campanie. Se va asigura servitul mesei în cel mult douã serii, astfel încât alimentele sã nu se deprecieze.
În apropiere va funcţiona punctul de spãlare a veselei. Este deosebit de important ca vesela sã fie spãlatã şi dezinfectatã centralizat pentru prevenirea îmbolnãvirilor în rândul sinistraţilor.
9. Spãlãtoria şi locul de îmbãiere
Dacã tabãra de sinistraţi este organizatã în localitate sau în apropierea localitãţii, îmbãierea sinistraţilor şi spãlarea efectelor se pot efectua la instituţiile de profil existente sau la instituţiile şcolare. Dacã tabãra este organizatã la distanţã mai mare de localitate, este necesar sã se instaleze o spãlãtorie de campanie şi un punct de îmbãiere.
10. Rezerva de apã potabilã
Este foarte important sã se asigure o cantitate suficientã de apã potabilã în locul de cazare a sinistraţilor. Aceastã rezervã se va dispune astfel încât sã existe posibilitãţi de distribuţie pentru mai mulţi consumatori simultan. Periodic se va verifica conţinutul microbiologic de cãtre laboratorul de specialitate.
11. Sectorul tehnic
Aici sunt dispuse: staţia de iluminat, grupurile electrogene, autosanitarele, autospecialele pentru stingerea incendiilor, mijloacele de transport etc.


ANEXA 3

SITUAŢIA persoanelor aflate în tabãra de sinistraţi


┌────┬────────┬──────┬────────────────────┬─────────────┬──────┬──────────┬────┐
│Nr. │Nume si │Adresa│Situatia sociala │Starea civila│Starea│Loc repar-│Obs.│
│crt.│prenume │ ├──────┬──────┬──────┼──────┬──────┤de │tizat in │ │
│ │ │ │ocupa-│loc │fara │casa- │neca- │sana- │tabara │ │
│ │ │ │tia │munca │ocupa-│torit │sato- │tate │ │ │
│ │ │ │ │ │tie │ │rit │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────┼──────────┼────┤
│ 4. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴────────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────┴──────────┴────┘



SITUAŢIA bunurilor materiale aflate în tabãra de sinistraţi


┌────┬───────────────┬──────────────────────────────┬────────────┬───────────┐
│Nr. │Nume si prenume│ Bun material │Loc │ Obs. │
│crt.│ (proprietar) ├─────────────────┬────────────┤depozitare │ │
│ │ │Denumire │Cantitate │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┼─────────────────┼────────────┼────────────┼───────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │
└────┴───────────────┴─────────────────┴────────────┴────────────┴───────────┘



SITUAŢIA pãsãrilor şi animalelor din ţarc


┌────┬──────────────┬────────────────────────────┬───────────────────────────┐
│Nr. │Nume si │ Pasari │ Animale │
│Crt.│prenume ├─────────┬────────┬─────────┼────────┬─────────┬────────┤
│ │(proprietar) │Denumire │ Nr. │Reparti- │Denumire│ Nr. │Reparti-│
│ │ │ │ │zare │ │ │zare │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 3. │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘




ANEXA 4

REGULI DE CONDUITĂ ÎN TABĂRĂ

1. La sosirea în tabãrã, prezentaţi-vã la biroul primire, evidenţã şi repartiţie.
2. Declaraţi persoanele despre care aveţi cunoştinţã cã sunt dispãrute sau decedate.
3. Declaraţi bunurile distruse sau pierdute.
4. La primul semn de îmbolnãvire aveţi obligaţia de a vã prezenta la punctul de asistenţã medicalã.
5. Prezentaţi-vã la punctul de distribuire a ajutoarelor pentru ridicarea altor bunuri.
6. Predaţi bunurile de valoare la biroul/punctul de primire a bunurilor.
7. Pãstraţi ordinea, disciplina şi curãţenia în incinta taberei.
8. Respectaţi mãsurile P.S.I.
9. Serviţi hrana numai în locurile amenajate special pentru acest scop.
10. Efectuaţi îmbãierea şi spãlarea echipamentului conform programelor stabilite.
11. Pãstraţi-vã locul repartizat în cort şi în sala de mese.
12. Parcaţi maşinile proprietate personalã numai în locurile special amenajate.
13. Consumul de bãuturi alcoolice este strict interzis.
14. Limitaţi-vã deplasarea prin tabãrã la strictul necesar.
15. Precizãrile personalului de deservire sunt obligatorii pentru toţi membrii taberei.
16. Persoanele afectate de traume psihice pot beneficia de consilierea medicului psihiatru şi de asistenţã religioasã.
17. Pãrãsirea taberei fãrã aprobare este strict interzisã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016