Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 31 mai 1993  privind organizarea şi desfasurarea activităţii de jocuri de noroc    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 31 mai 1993 privind organizarea şi desfasurarea activităţii de jocuri de noroc

EMITENT: Ministerul Finantelor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 122 din 9 iunie 1993
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 613 din 31 mai 1993, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 122 din 9 iunie 1993.
──────────
    Prin Hotărârea Guvernului nr. 181/1992 privind definirea jocurilor de noroc şi stabilirea contraventiilor la regimul practicării acestor jocuri în România, prin Hotărârea Guvernului nr. 486/1992 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc şi unele modificări la Hotărârea Guvernului nr. 181/1992 şi prin Hotărârea Guvernului nr. 227/1993 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 486/1992 a fost creat cadrul juridic necesar unei desfăşurări normale a activităţii de jocuri de noroc.
    În baza prevederilor art. 12 din regulament (anexa nr. 2 la Hotărârea Guvernului nr. 486/1992) se emit următoarele norme tehnice:
    1. În sensul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 486/1992, sunt supuse regimului avizarii şi atestării şi jocurile de noroc practicate prin intermediul unor masini mecanice, electrice, electronice sau al unor dispozitive care funcţionează prin introducerea unor monede sau repere repartizând valori, în scopul obţinerii de către participant şi a altor câştiguri generate de elemente aleatorii: în natura, pe bază de punctaje şi altele asemenea.
    2. Nu sunt considerate jocuri de noroc şi nu presupun avizarea şi atestarea:
    a) tombolele organizate ocazional în şcoli, grădiniţe sau alte colectivităţi şi care au un caracter distractiv şi nonprofit pentru organizatori;
    b) jocurile practicate prin intermediul unor maşini, aparate, dispozitive etc. şi care nu presupun câştiguri bazate pe elemente aleatorii, având ca scop testarea forţei, abilităţii sau dexterităţii participantului;
    c) jocurile organizate de diferite instituţii sau agenţi economici, ale caror premii se finanţează din profitul net al acestora, în scopul stimulării activităţii de bază sau în scopuri publicitare şi care nu presupun taxe de participare pentru jucători.

    3. Nu se acordă avizul de funcţionare în următoarele situaţii:
    a) organizatorul de jocuri de noroc este minor;
    b) solicitantul avizului nu deţine spaţiu stabil sau acesta nu este corespunzător activităţii respective, neîncadrându-se în prevederile prezentelor norme privind amplasarea, precum şi în normele legale privind condiţiile igienico-sanitare şi de prevenire şi stingere a incendiilor;
    c) spaţiul deţinut este situat în incinta unor aşezăminte de învăţământ, cultură, artă, sănătate, cu caracter social, ale cultelor religioase etc., precum şi în zone cu circulaţie intensă: pasaje pietonale, staţii de transport în comun etc.
    În mod excepţional, se admite desfăşurarea activităţii de jocuri de noroc în spaţiile anexe, excedentare, de pe lângă cinematografe, săli de spectacole, săli polivalente, săli de sport şi altele, cu condiţia să se asigure intrarea separat, direct din stradă, şi fără a se deranja în vreun fel celelalte activităţi;

    d) organizatorul are în dotare maşini, instalaţii, dispozitive, executate artizanal de către acesta sau de către altă persoană sau firma neautorizată, precum şi maşini ce prezintă un grad avansat de uzura fizică sau morală.

    4. Organizatorii de jocuri de noroc au următoarele obligaţii:
    a) să întreţină utilajele din dotare în condiţii corespunzătoare, în scopul menţinerii normelor şi parametrilor de funcţionare existenţi în cărţile tehnice şi regulamentele de desfăşurare a jocurilor respective;
    b) să asigure securitatea utilajelor (ceasuri, contoare, indicatoare, afişaje electronice, instalaţie de alimentare cu energie electrică etc.), a jucătorilor şi a salariaţilor;
    c) să ţină zilnic o evidenţă completă, clară şi detaliată a încasărilor realizate pe fiecare sală, dispozitiv, maşina sau masă de joc de noroc, precum şi a premiilor (câştigurilor) plătite;
    d) să asigure desfăşurarea civilizată a jocurilor şi respectarea ordinii publice;
    e) să nu permită accesul persoanelor în stare de ebrietate;
    f) să prezinte toate documentele cu date financiar-contabile, regulamentele de funcţionare a jocurilor, cărţile tehnice ale maşinilor sau alte documente solicitate de către organele de control competente;
    g) să depună la Comisia de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc "Situaţia principalilor indicatori pe anul ....." din anexa nr. 1 la prezentele norme, în termen de 20 de zile de la termenul legal de întocmire şi depunere a bilanţului contabil;
    h) să asigure funcţionarea spaţiilor şi sălilor de joc de noroc la nivelul existent în momentul avizării;
    i) să informeze comisia, în termen de 10 zile, de schimbarea sediului societăţii şi să solicite de la aceasta aprobarea în cazul schimbării spaţiului în care îşi desfăşoară activitatea; în cazul obţinerii aprobării, vor informa, în acelaşi termen, organele Ministerului de Interne despre aceasta;
    j) să nu permită participarea directă sau prin interpuşi a salariaţilor lor la jocurilor organizate în unităţile în care îşi desfăşoară activitatea;
    k) să afişeze la loc vizibil valoarea mizelor, procentul de premiere din total încasări şi instrucţiunile jocurilor respective;
    l) să pună la dispoziţia jucatorilor caietul de reclamaţii şi sesizări, care va fi numerotat şi legat corespunzător. Acest caiet va fi înregistrat la secţia de poliţie de care aparţine organizatorul;
    m) să nu practice jocuri de noroc cu mese sau maşini, în afara spaţiului autorizat;
    n) să ţină un caiet special, şnuruit, numerotat şi ştampilat, în care fiecare lucrător care are acces în sala de jocuri să consemneze zilnic banii personali;
    o) să ţină un registru unic de control, snuruit, numerotat şi vizat de organele fiscale;
    p) să dispună ca fiecare angajat cu atribuţii în sălile de joc să poarte, obligatoriu, la loc vizibil, un ecuson cu numele şi funcţia deţinută.

    5. Inspectorii organelor Ministerului Finanţelor şi Ministerului de Interne au drept de control asupra evidenţei financiar-contabile, a modului de funcţionare a jocurilor, de admitere a jucătorilor în incintă, precum şi a altor aspecte legate de modul de desfăşurare a activităţii privind jocurile de noroc, stabilite în prezentele norme.
    Accesul inspectorilor în incinta cazinourilor şi a sălilor de joc este permis în orice moment, fără a se deranja jucătorii, în timpul programului de funcţionare, şi se face pe baza unei legitimaţii de control sau a unui act emis în acest sens.

    6. Documentele necesare care trebuie îinaintate comisiei, în vederea obţinerii avizului de funcţionare, sunt cele prevăzute în anexa nr. 2 la prezentele norme şi vor fi depuse în termen de 30 de zile de la publicarea acestora.
    Condiţii de organizare şi functionare a jocurilor de noroc
    A. Activităţi de tip "cazino"
    7. Jocurile cu câştiguri generate de şansă, de tip "cazino", se desfăşoară între participanţi şi organizatori, precum şi direct între participanţi.
    Activitatea se desfăşoară la mese speciale folosind bile sau cărţi (rulete, baccara, black-jack, chemin de fer, punto banco etc.) şi maşini video automate, electromecanice sau electronice.
    Dotarea minimală pe care trebuie să o posede un minicazino, pentru a se putea obţine avizul de funcţionare, este de minimum 8 mese speciale de joc, din care cel puţin 4 mese speciale cu bile (rulete), iar un cazino, minimum 12 mese speciale de joc, din care cel puţin 6 mese speciale cu bile.

    8. Acordarea avizului de funcţionare se va face în urma deplasării la faţa locului a unei echipe de specialişti, formată din reprezentanţi ai Comisiei de coordonare, avizare şi atestare a jocurilor de noroc şi inspectori ai organelor Ministerului Finanţelor şi Ministerului de Interne, în număr de cel puţin 3 persoane, care vor întocmi o notă de constatare privind îndeplinirea condiţiilor de acordare a avizului, prevăzute în prezentele norme. Nota de constatare va fi prezentată comisiei şi va fi semnată de toţi membrii echipei.
    9. Cazinourile vor fi amplasate în locuri cu mare afluenta turistică, în localuri independente sau hoteluri categoria lux şi vor avea o dotare tehnica corespunzătoare, la nivelul normelor internaţionale.
    Amplasarea acestora se va face astfel încât să se respecte unele condiţii minime, cum ar fi: să nu deranjeze alte activităţi învecinate, să se asigure liniştea necesară bunei desfăşurări a activităţii, să aibă intrare separată.

    10. În organizarea şi derularea jocurilor de tip "cazino", unităţile organizatoare vor folosi jetoane, pentru care vor asigura o gestiune strictă privind provenienţă, înregistrarea, circulaţia şi casarea acestora, stabilită prin instrucţiunile interne ale cazinoului.
    Jetoanele pot fi cumparate sau restituite la casa sau la mesele de joc, în numerar sau în alte mijloace de plată autorizate de Banca Naţionala a României.

    11. Unităţile organizatoare vor prevedea, prin instrucţiuni interne ale cazinoului, toate detaliile privind organizarea, numărul meselor şi al maşinilor, numărul persoanelor, condiţiile de angajare, specializare, orele de lucru, programul de funcţionare a locului, organizarea evidentelor contabile, modalitatea de admitere a clienţilor, condiţiile de supraveghere şi de securitate etc.
    12. Se interzice lucratorilor de sală să transporte jetoane sau bani în numerar în timpul serviciului, în incinta cazinoului, în alte condiţii decât cele stabilite prin instrucţiunile interne ale cazinoului.
    13. Este interzis oricărei persoane angajate într-un cazinou să împrumute bani jucătorilor.
    Bacşişurile oferite de jucători salariaţilor de sală se vor evidenţia zilnic într-un registru şi vor fi împărţite potrivit prevederilor din instrucţiunile interne ale cazinoului.

    14. Membrii personalului din salile de joc (pit-boss, crupieri, inspectori de masa, casieri, ospatari etc.) trebuie să poarte în timpul serviciului numai imbracaminte fără buzunare.
    15. Valoarea mizelor pentru jocurile desfăşurate la mese cu bile sau cărţi, precum şi premiile date de maşini vor fi stabilite prin instrucţiunile interne de funcţionare a cazinoului. În cazul maşinilor cu jocuri, acestea vor fi astfel reglate încât valoarea premiilor acordate să fie de minimum 70% din totalul rulajului sumelor jucate.
    16. Accesul în sălile de jocuri se face prin eliberarea unui tichet sau a altui mijloc plătitor, care să permită în orice moment cunoaşterea numărului de persoane intrate.
    Pe tichete se inscriu numerele de ordine, precum şi datele privind identitatea participantului.
    Actul de identitate în baza caruia se poate elibera tichetul poate fi:
    - pentru cetăţenii străini: paşaportul, cartea de identitate diplomatică sau consulară sau legitimaţia provizorie;
    – pentru cetăţenii români: buletinul de identitate sau alte acte eliberate de Ministerul de Interne care poarta o fotografie şi semnătura titularului.

    Administraţia cazinoului va asigura o evidenţă strictă a emiterii şi retragerii tichetelor de admitere, instrucţiunile interne ale cazinoului prezentând toate detaliile necesare în această materie.

    17. În toate cazinourile, întreaga activitate din sală, casierie şi de la recepţia cazinoului trebuie supravegheată, în mod obligatoriu, prin sistem video, pe toata durata programului. Benzile magnetice cu înregistrările respective se păstrează în loc sigur cel puţin 10 zile. Ele pot fi controlate sau ridicate de către organele de control ale Ministerului de Interne şi ale Ministerului Finanţelor, la solicitarea acestora.
    Camerele video vor fi amplasate astfel încât să poată fi urmărită activitatea la fiecare masă de joc în parte.
    În cazul în care cazinoul are în dotare peste 50 masini electronice în aceeaşi sală, sala respectiva va fi dotată cu camera video pentru supraveghere.

    18. Conturile jocurilor se vor ţine pe carnete speciale, în conformitate cu normele privind evidenţa gestiunilor pe şedinţa, pe mese şi pe case, în funcţie de specificul jocului, şi se vor totaliza la sfârşitul fiecărei zile.
    După ce rezultatele unei zile sunt cunoscute şi au fost verificate, ele sunt trecute într-un registru de control, în cifre şi litere, şi vor fi vizate de directorul cazinoului sau de către un adjunct al acestuia, desemnat în acest sens.
    La maşinile automate se va ţine în mod obligatoriu un carnet de contabilitate conform normelor privind evidenţa gestiunilor, în care vor fi înregistrate zilnic avansurile pentru maşina şi câştigurile plătite prin casă.

    19. Administraţia cazinoului este răspunzătoare pentru înregistrările în carnetele speciale şi în registrele de control, acestea urmând a se face fără corecturi, ştersături sau interspaţii, care sunt cu desăvârşire interzise.
    Administraţia cazinoului are obligaţia să ţină contabilitatea în partida dublă, în conformitate cu normele elaborate de Ministerul Finanţelor, adaptate la specificul activităţii cazinoului. Jurnalele auxiliare, folosite zilnic, nu trebuie să prezinte spaţii goale, ştersături, modificări etc.

    20. Cazinourile în care se vor folosi maşini automate vor deschide şi vor ţine conturile jetoanelor în care se vor înregistra zilnic vânzările şi cumpărările către şi de la jucători.
    21. Cutiile din dotarea meselor de joc vor fi prevăzute cu un sistem cu dublă încuietoare, una dintre chei fiind la directorul de cazino (asistentul manager), iar cealaltă la directorul de securitate.
    În afara programului de funcţionare, cutiile meselor de joc vor fi aşezate pe mese şi vor fi deschise, iar mesele de ruletă (ruletele) vor fi sigilate, întocmindu-se în acest sens un proces-verbal.


    B. Jocuri organizate la mese obişnuite de joc
    22. Prin masa obişnuita de joc se înţelege un suport pe care se poate desfăşura un singur joc de noroc sau pe care este fixat un singur dispozitiv sau aparat special, la care pot participa la joc una sau mai multe persoane.
    Jocurile se pot desfăşura direct între participanţi sau prin intermediul unui operator (organizator).

    23. În cazul meselor obişnuite de joc, organizatorii de jocuri de noroc vor specifică expres categoria de joc pentru care solicită avizul.
    24. Pentru jocurile de noroc la care evenimentele aleatorii se produc prin intermediul zarurilor, acestea vor fi amestecate şi lansate dintr-o cupă sau cutie, fiind interzisă manipularea zarurilor cu mâna.
    Zarurile vor fi confecţionate din materiale obişnuite, care să aibă duritatea impusă de sistemul de joc (oase, materiale plastice, ebonită, metal etc.), iar dimensiunile laturilor acestora vor fi perfect egale.
    Se va respecta condiţia ca suma laturilor opuse ale unui zar să fie egală cu cifra şapte.


    C. Jocuri cu câştiguri generate de elemente aleatorii, folosind maşini, utilaje, instalaţii manuale, mecanice, electrice, electronice, video automate şi altele de acest gen
    25. Toate maşinile care fac parte din această categorie vor fi produse de către firme specializate în domeniu care au prevăzut în obiectul de activitate acest lucru şi vor avea aplicate plăcuţe de identificare originale, în care vor fi precizate tipul aparatului, producătorul, seria şi anul de fabricaţie.
    26. Orice intervenţie la maşinile din această categorie va fi stipulată într-un proces-verbal, semnat atât de către depanator sau verificator, cât şi de către organizator, unde vor fi precizate toate elementele: piesele înlocuite, provenienţă şi calitatea pieselor noi, durata de nefuncţionare, starea sigiliilor, indexurile contoarelor înainte şi după efectuarea depanărilor, modul de funcţionare a maşinii după intervenţie, sigiliile aplicate etc.
    Toate tipurile şi categoriile de masini de jocuri de noroc vor avea în dotare contoare mecanice şi electrice, după caz, care să inregistreze atit încasările, cit şi premiile efectuate.
    Procentul de rulaj câştiguri din rulaj încasări va fi de minimum 70% .


    D. Jocuri de tip "Bingo", "Keno" şi "Video-bingo" sau cu transmisie prin reţeaua de televiziune, în săli de joc
    27. Prin sala de joc se înţelege o încăpere corespunzător amenajată, care are în dotare un complex de dispozitive, instalaţii, maşini, echipamente etc., a căror funcţionare se intercondiţionează.
    În cazul în care în spaţiul respectiv mai funcţionează, în mod independent, unu sau mai multe dispozitive, maşini, echipamente, acestea se taxeaza separat, în funcţie de numărul lor.
    Procentul de premiere din total încasări va fi de minimum 65% .
    Cartoanele cu numere vor fi gestionate în regim special şi vor fi imprimate numai de către agenţi economici autorizaţi în acest sens.
    Sălile de joc vor fi dotate cu sistem dublu de alimentare cu energie electrică (iluminatul de siguranţă).
    Accesul în săli al jucătorilor va fi organizat în mod identic cu cel prevăzut pentru activităţile de tip "cazino". Acelaşi regim îl au bacşişurile primite de lucrătorii din săli, de la clienţi.


    E. Pronosticuri sportive, loterii, tombole
    28. Prin studiul de eficienta prezentat, în conformitate cu prevederile art. 5 din Hotărârea Guvernului nr. 486/1992, se vor fundamenta, cât mai precis, toate elementele continute, cum ar fi: total încasări (nr. bilete loteristice vindute, valoarea unui bilet), total cheltuieli (din care: pe elemente de cheltuieli), profitul brut.
    În cazul în care, în timpul executiei, se înregistrează abateri în plus de la cuantumul incasarilor prevăzute în studiul de eficienta, suma reprezentind taxa de avizare se va regulariza la sfirsitul fiecarui an, în termen de 10 zile de la depunerea bilantului contabil.
    Organizatorii de pronosticuri sportive şi loterii vor elabora un regulament de ordine interioară, în care vor fi precizate toate datele principale privind organizarea activităţii: numărul de angajaţi, sistemul de salarizare, procentul de câştiguri din total încasări, sistemul de triere şi omologare a câştigurilor, sistemul de plată a câştigurilor, sistemul de control etc. Acest regulament va fi aprobat de adunarea generală a acţionarilor.
    Procentul de câştiguri din total încasări va fi de minimum 50% .
    Biletele de loterii, tombole etc. vor fi tipizate şi vor fi imprimate numai de către agenţi economici autorizati în acest sens, având regim special.
    Tragerile la sorţi sau extragerile de numere câştigătoare se vor face la date prestabilite, în săli publice şi sub directa supraveghere a unor comisii, din care vor face parte, obligatoriu, şi câte un reprezentant al Ministerului Finanţelor şi Ministerului de Interne.
    În cazul organizării de pronosticuri sportive nu se acordă aviz de funcţionare persoanelor fizice sau juridice care au în mod direct sau prin interpuşi legătură cu activitatea sportivă.



    ANEXA 1

                        SITUAŢIA
    realizării principalilor indicatori pe anul ........

┌──┬───────────────────────────────┬───┐
│ │ │mii│
│ │ │lei│
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│1.│Venituri totale (încasări) │ │
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│ │Costuri totale aferente │ │
│ │activităţii, din care: │ │
│ ├───────────────────────────────┼───┤
│ │- cota-parte din suma plătită │ │
│ │pentru obţinerea avizului de │ │
│ │funcţionare │ │
│2.├───────────────────────────────┼───┤
│ │- sume plătite drept premii │ │
│ │(câştiguri) │ │
│ ├───────────────────────────────┼───┤
│ │- cheltuieli de personal │ │
│ ├───────────────────────────────┼───┤
│ │- alte cheltuieli │ │
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│3.│Profit brut (rd. 1 - rd. 2) │ │
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│4.│Impozit pe profit │ │
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│5.│Profit net (rd. 3 - rd. 4) │ │
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│6.│Număr total de personal, din │ │
│ │care: │ │
├──┼───────────────────────────────┼───┤
│ │- remizieri. │ │
└──┴───────────────────────────────┴───┘

    NOTĂ:
    Prezentul formular va fi întocmit separat pentru fiecare tip de activitate în parte: activităţi de tip "cazino", sali de joc, masini electronice, loterii etc.


    ANEXA 2

    DOCUMENTE
    necesare în vederea avizarii şi atestării jocurilor de noroc
    În vederea acordării avizului de funcţionare a jocurilor de noroc, organizatorii acestor jocuri vor remite comisiei un dosar conţinând următoarele:
    1. Adresa prin care organizatorul de jocuri de noroc va solicita comisiei acordarea avizului privind organizarea jocurilor de noroc (se vor nominaliza aceste jocuri)
    Aceasta va fi redactată şi dactilografiată în limba română şi va fi semnată de către patronul sau directorul firmei, conţinând adresa persoanei fizice sau sediul firmei, numărul de telefon şi codul fiscal, având aplicata ştampila firmei.

    2. Opisul cu materialele prezentate în documentaţie
    3. Contractul de societate
    4. Contractul de asociere, dacă este cazul
    5. Statutul societăţii, care să aibă precizată, în obiectul de activitate, activitatea de "jocuri de noroc"
    6. Certificatul de înmatriculare la Oficiul Registrului comerţului
    7. O descriere amănunţită a activităţii, cuprinzând:
    - numărul de mese de joc, felul acestora, numărul maşinilor, instalaţiilor de orice fel, tipul, seria şi anul fabricatiei, principiul de funcţionare a acestora, locul de amplasare, pentru fiecare masă sau maşină, cu adresa exactă a spaţiului în care funcţionează;
    – regulamentul de funcţionare a jocului, procentul de rulaj câştiguri din total rulaj încasări;
    – declaraţie, pe propria răspundere, privind vârsta organizatorului de jocuri de noroc, locul de amplasare a sediului şi spaţiului de joc, gradul de funcţionalitate a acestuia, în concordanţă cu prevederile prezentelor norme, experienţa în domeniul organizării activităţii de jocuri de noroc;
    – actele privind dreptul de folosinţă a spaţiului.

    8. Studiul de eficienţă, cu încasările preconizate pe perioada acordării avizului, în cazul jocurilor loteristice, de pronosticuri sportive, tombole etc.
    9. Regulamentul de ordine interioară sau instrucţiunile interne privind desfăşurarea activităţii, după caz, în care vor fi precizate detaliat: sarcinile şi atribuţiile personalului, sistemul de evidenţă financiar-contabilă, modul de asigurare a securităţii documentelor etc.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016