┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Caracteristicile traficului │
├────────┬────────────┬──────────────────────────┬─────────────────────────┬───────────┤
│ │ │Intensitatea medie zilnică│Intensitatea orară de │ │
│Clasa │ │anuală │calcul │ │
│tehnică │Denumirea ├──────────────────────────┴─────────────────────────┤Tipul │
│a │intensităţii│Exprimată în număr de vehicule │drumului │
│drumului│traficului ├─────────────┬────────────┬─────────────┬───────────┤recomandat │
│public │ │Etalon │Efective │Etalon │Efective │ │
│ │ │(autoturisme)│(fizice) │(autoturisme)│(fizice) │ │
├────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 │5 │6 │
├────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │Autostrăzi │
│I │Foarte │> 21.000 │> 16.000 │> 3.000 │> 2.200 │sau │
│ │intens │ │ │ │ │drumuri │
│ │ │ │ │ │ │expres │
├────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │Drumuri │
│ │ │ │ │ │ │expres sau │
│II │Intens │11.001-21.000│8.001-16.000│1.401-3.000 │1.001-2.200│drumuri cu │
│ │ │ │ │ │ │patru benzi│
│ │ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │ │circulaţie │
├────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│III │Mediu │4.501-11.000 │3.501-8.000 │550-1.400 │400-1.000 │Drumuri cu │
│ │ │ │ │ │ │două benzi │
├────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┤de │
│IV │Redus │1.000-4.500 │750-3.500 │100-550 │75-400 │circulaţie │
│ │ │ │ │ │ │ │
├────────┼────────────┼─────────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼───────────┤
│ │ │ │ │ │ │Drumuri cu │
│ │ │ │ │ │ │două benzi │
│ │ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │ │circulaţie │
│ │ │ │ │ │ │sau drumuri│
│V │Foarte redus│< 1.000 │< 750 │< 100 │< 75 │cu o bandă │
│ │ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │ │circulaţie │
│ │ │ │ │ │ │şi │
│ │ │ │ │ │ │platforme │
│ │ │ │ │ │ │de │
│ │ │ │ │ │ │încrucişare│
└────────┴────────────┴─────────────┴────────────┴─────────────┴───────────┴───────────┘
┌───────────────┬──────────────────────┐
│ │Viteza de proiectare, │
│Clasa tehnică a│în km/h, în regiunile │
│drumurilor │de │
│publice ├─────┬───────┬────────┤
│ │Şes │Deal │Munte │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│I │140 │120 │100 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│II │120 │100 │80 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│III │100 │80 │60 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│IV │80 │60 │50 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│V │60 │50 │40 │
└───────────────┴─────┴───────┴────────┘
┌───────────────┬──────────────────────┐
│ │Viteza de proiectare, │
│Clasa tehnică a│în km/h, în regiunile │
│drumurilor │de │
│publice ├─────┬───────┬────────┤
│ │Şes │Deal │Munte │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│I │120 │100 │80 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│II │100 │80 │60 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│III │80 │60 │50 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│IV │60 │60 │40 │
├───────────────┼─────┼───────┼────────┤
│V │50 │40 │30 │
└───────────────┴─────┴───────┴────────┘