Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 27 ianuarie 1998  privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 27 ianuarie 1998 privind stabilirea clasei tehnice a drumurilor publice

EMITENT: Ministerul Transporturilor
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 138 bis din 6 aprilie 1998

──────────
    Aprobate prin Ordinul nr. 46 din 27 ianuarie 1998, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 138bis din 6 aprilie 1998.
──────────

    CAP. 1
    Generalităţi
    1.1. Prezentele norme au fost elaborate în conformitate cu principiile generale enunţate în Ordonanţa Guvernului nr. 19/1997 privind transporturile şi în temeiul art. 67 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul juridic al drumurilor.
    1.2. Normele stabilesc criteriile de clasificare tehnica a drumurilor, în funcţie de traficul actual şi de perspectiva.
     Clasele tehnice servesc pentru clasificarea reţelei de drumuri publice actuale în vederea planificării şi proiectării lucrărilor de modernizare şi îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie, precum şi pentru lucrările de construcţii noi.

    1.3. Prevederile prezentelor norme tehnice nu se aplica:
    - străzilor;
    – drumurilor închise circulaţiei publice.

    1.4. Clasificarea tehnică se face independent de încadrarea în categoriile funcţionale şi administrative.
    CAP. 2
    Clasificarea tehnică a drumurilor
    2.1. Clasificarea tehnică după intensitatea traficului se face în V clase, conform prescripţiilor din tabelul nr. 1.
     Clasificarea tehnică a reţelei actuale se face pe baza intensităţii traficului rezultat din datele ultimului recensământ de circulaţie.
     Pentru planificarea şi proiectarea lucrărilor de modernizare, îmbunătăţire a condiţiilor de circulaţie, precum şi pentru construcţiile noi de drumuri, clasificarea tehnica se face după intensitatea traficului de perspectivă. Perioada de perspectivă recomandată este de 15 ani.

    2.2. Traficul de perspectivă pentru clasificarea tehnică a drumului public se estimează pe baza datelor de trafic obţinute din recensămintele efectuate pe acel drum, completate, după caz, cu anchete tip origine-destinaţie, la care se aplică coeficienţii de evoluţie a traficului în perspectivă, stabiliţi pe baza datelor specifice de dezvoltare socio-economică a ţării şi/sau a zonei traversate de drum.
     Tabelul nr. 1

    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                        Caracteristicile traficului

                          Intensitatea medie Intensitatea orară
                          zilnica anuala de calcul
     Clasa Denumirea Tipul
    tehnica a intensităţii drumului
    drumului traficului recomandat
    public
                               Exprimată în număr de vehicule
                         Etalon Efective Etalon Efective
                      (Autoturisme) (Fizice) (Autoturisme) (Fizice)
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       0 1 2 3 4 5 6
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
       I Foarte
         intens > 21.000 > 16.000 > 3.000 > 2.200 Autostrăzi

      II Intens 11.001-21.000 8.001-16.000 1.401-3.000 1.000-2.200 Drumuri cu
                                                                        patru benzi
                                                                        de
                                                                        circulaţie

     III Mediu 4.501-11.000 3.501-8.000 550-1.400 400-1.000 Drumuri cu
                                                                        doua benzi
                                                                        de
                                                                        circulaţie

      IV Redus 1.000-4.500 750-3.500 100-550 75-400

       V Foarte
         redus < 1.000 < 750 < 100 < 75
    ────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


     Observaţii:
    - Intensitatea orară de calcul este traficul orar care, în cursul unui an, este depăşit timp de 50 de ore.
    – Limitele din tabel pentru vehiculele efective sunt stabilite în ipoteza unui trafic de perspectivă, având autocamioane până la 30%.
    – Clasa tehnică este dată de intensitatea traficului în coloanele 2-5. În cazul în care rezultă clase tehnice diferite, încadrarea drumului se face pe baza unei analize aprofundate, ţinându-se seama de intensitatea orară de calcul în vehicule-etalon, în funcţie de toate elementele care determină capacitatea de circulaţie a drumurilor (coloana 4).
    – La încadrarea drumurilor în clasele I şi II se vor avea în vedere, în afara aspectelor strict tehnice, şi aspectele privind protecţia mediului, conservarea patrimoniului, politica de dezvoltare generală a teritoriului, eliminarea disfuncţionalităţilor existente pentru realizarea unei interconectări şi interoperabilităţi cu reţelele magistrale europene.
    – Pentru drumurile care se încadrează în clasa tehnică V, având în vedere şi categoria lor funcţională în cadrul reţelei de drumuri, se poate prevedea o singură banda de circulaţie, cu condiţia asigurării unor platforme de încrucişare la o distanţă care să asigure vizibilitatea la întâlnirea cu vehiculele din sens opus, dar nu mai mare de 250-300 m.



    2.3. Vehiculul-etalon de calcul al intensităţii traficului rutier este autoturismul.
     Echivalarea numărului de vehicule fizice în vehicule-etalon (autoturism) se face prin multiplicarea numărului vehiculelor fizice de diferite categorii, recenzate cu coeficienţi de echivalare, în conformitate cu reglementările în vigoare.

    2.4. Vitezele de proiectare pentru diferitele clase tehnice ale drumurilor publice vor fi cele prevăzute în tabelul nr. 2.
     Tabelul nr. 2

     ┌─────────┬───────────────────────────────────────────────┐
     │ Clasa │Vitezele de proiectare, în km/h, în regiune de:│
     │ tehnica ├───────────────────────────────────────────────┤
     │ a │ şes deal munte │
     │drumului │ │
     ├─────────┴───────────────────────────────────────────────┤
     │ I 120 100 80 │
     │ │
     │ II 100 80 60 │
     │ │
     │ III 80 50 40 │
     │ │
     │ IV 60 40 30 │
     │ │
     │ V 50 40 25 │
     └─────────────────────────────────────────────────────────┘


     Observaţii:
    - În condiţii grele de desfăşurare a traseului şi/sau acolo unde condiţiile de mediu adiacente drumului o impun, în vederea neafectării resurselor istorice şi estetice şi pentru evitarea unor lucrări costisitoare, pe baza unui calcul tehnico-economic, vitezele de proiectare prevăzute în tabelul nr. 2 se pot reduce după cum urmează:
    – la clasa tehnica I: la 100 km/h, în regiune de şes, şi la 80 km/h, în regiune de deal;
    – la clasele tehnice II-IV: până la viteza clasei tehnice imediat inferioare;
    – la clasa tehnica V: la 40 km/h, în regiune de şes, şi la 25 km/h, în regiune de deal.


    2.5. Vitezele de proiectare se aplica atât construcţiilor noi, cât şi la modernizarea, consolidarea sau reabilitarea drumurilor.
    CAP. 3
    Dispoziţii finale
    3.1. Încadrarea drumurilor în clase tehnice se face pentru drumurile existente de către unităţile care le administrează, iar pentru drumurile noi, de către unităţile care le vor administra după darea lor în exploatare.
     Încadrarea drumurilor în clase tehnice va fi revizuită periodic, cu ocazia prelucrării datelor rezultate în urma recensămintelor circulaţiei, avându-se în vedere şi realizările obţinute pe baza planificărilor anterioare, precum şi evoluţia importantei şi a funcţiei drumurilor în ansamblul reţelei şi în strategia de dezvoltare a acesteia.

    3.2. Încadrarea drumurilor în clase tehnice se va face pe sectoare cât mai lungi, cu caracteristici uniforme.
     Sectorul de încadrare nu trebuie să fie mai scurt decât distanţa dintre două localităţi urbane sau dintre două intersecţii cu drumuri de aceeaşi clasă sau de clasă tehnică superioară şi trebuie să aibă minimum 20 km lungime.
     Intensitatea traficului ce serveşte la încadrare este cea care caracterizează cel puţin 60% din lungimea sectorului de încadrare.

    3.3. Intrările în oraşe, precum şi alte sectoare scurte cu trafic intens sau foarte intens se încadrează în clasa tehnică a drumului a cărui continuitate o asigură acestea.
     La aceste sectoare se va ţine seama de caracteristicile traficului de perspectivă, introducându-se numărul de benzi de circulaţie suplimentare necesare.


     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016