Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 27 aprilie 2017  privind procedurile de lucru specifice Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 27 aprilie 2017 privind procedurile de lucru specifice Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale

EMITENT: Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 363 din 16 mai 2017

──────────
    Aprobate de Ordinul nr. 448 din 27 aprilie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 363 din 16 mai 2017.
──────────

    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice au ca obiect reglementarea aplicării prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 777/2016 privind structura, organizarea şi funcţionarea Registrului electronic naţional al nomenclaturilor stradale, denumită în continuare Hotărâre.

    ART. 2
    Nomenclatura stradală este definită la art. 2 lit. b) din Hotărâre.

    ART. 3
    Adresa administrativă este definită la art. 2 lit. a) din Hotărâre.

    ART. 4
    Registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale, denumit în continuare Registru, este definit la art. 1 alin. (1) din Hotărâre.

    ART. 5
    Sistemul informatic aferent Registrului este realizat, actualizat şi administrat de Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară, informaţiile cuprinse în acesta fiind de interes public.

    ART. 6
    Sistemul informatic care gestionează Registrul respectă prevederile Legii nr. 183/2006 privind utilizarea codificării standardizate a setului de caractere în documentele în formă electronică.

    ART. 7
    Toate datele din Registru trebuie să fie corecte din punctul de vedere al proprietăţii termenilor utilizaţi, sub aspect gramatical, ortografic, ortoepic şi, după caz, sub aspectul punctuaţiei, conform normelor academice în vigoare, potrivit prevederilor Legii nr. 500/2004 privind folosirea limbii române în locuri, relaţii şi instituţii publice.

    ART. 8
    Registrul electronic naţional al nomenclaturilor stradale oferă posibilitatea:
    a) căutării după diverse criterii intuitive care să faciliteze identificarea drumurilor şi adreselor pe întreg teritoriul României;
    b) actualizării informaţiilor la nivel centralizat în funcţie de modificările şi completările efectuate de către autorităţile publice locale;
    c) gestiunii în mod unitar şi utilizării informaţiilor de nomenclatură stradală de către toate instituţiile publice, atât în documente, cât şi în sistemele informatice proprii.


    CAP. II
    Definiţii
    ART. 9
    În înţelesul prezentelor norme tehnice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) unitate administrativ-teritorială - comună, oraş, municipiu;
    b) localitate - denumire generică pentru aşezare omenească stabilă, parte componentă a unei unităţi administrativ-teritoriale;
    c) drum - cale de comunicaţie terestră special amenajată pentru circulaţia vehiculelor şi a pietonilor;
    d) imobil - terenul, cu sau fără construcţii, de pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale;
    e) codul unic al adresei - CUA, generat în mod automat de RENNS, pentru fiecare adresă administrativă - este constituit din cod SIRUTA, cod stradă, cod adresă, în vederea identificării/localizării mai facile a adresei;
    f) cod adresă format din nr. administrativ, bloc, scară, etaj, apartament, după caz;
    g) număr administrativ - cifră, succesiune de cifre sau succesiune de cifre şi litere, care identifică în mod unic locaţia unui imobil în raport cu imobilele localizate pe acelaşi drum;
    h) clădire - orice construcţie, indiferent de denumirea ori de folosinţa sa, care are una sau mai multe încăperi ce pot servi la adăpostirea de oameni, animale, obiecte, produse, materiale, instalaţii, echipamente şi altele asemenea, iar elementele structurale de bază ale acesteia sunt pereţii şi acoperişul;
    i) construcţie - structură fixată în sau pe pământ.


    ART. 10
    În sensul prezentelor norme, sintagma „număr administrativ“ este similară cu:
    a) „număr poştal“, utilizat în majoritatea procedurilor şi a documentelor administrative, formularelor etc.
    b) „număr de identificare“, utilizat în cuprinsul art. 453 lit. g) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) „număr de ordine“, utilizat în cuprinsul pct. 10 alin. (1) al titlului IX din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 227/2015 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1/2016, cu modificările şi completările ulterioare.


    CAP. III
    Reguli de acordare a denumirilor de drumuri
    ART. 11
    Fiecărui drum i se atribuie o denumire.

    ART. 12
    O denumire nouă de drum nu poate fi atribuită atunci când aceeaşi denumire ori una aproape identică sau care se pronunţă la fel a fost deja atribuită altui drum din cadrul aceleiaşi localităţi.

    ART. 13
    Două nume de drumuri sunt considerate identice în cazul în care acestea diferă doar prin:
    a) diferenţele de ortografie, care nu corespund diferenţelor în pronunţie;
    b) prezenţa sau absenţa genitivelor;
    c) articularea cu articol hotărât sau nehotărât;
    d) scrierea aceluiaşi nume într-un singur cuvânt sau în mai multe cuvinte;
    e) scrierea completă sau abreviată a numelui;
    f) scrierea diferită a aceluiaşi cuvânt sau variante asemănătoare ori derivate ale aceluiaşi cuvânt.


    ART. 14
    Fiecărui drum dintr-o localitate care are o denumire îi este atribuit un cod stradă unic în sistemul informatic.

    ART. 15
    În cazul în care se modifică denumirea drumului, codul stradă atribuit iniţial se păstrează. În cazul în care se schimbă denumirea drumului pentru o parte a acestuia, se alocă câte un cod pentru fiecare parte nou-creată a drumului.

    CAP. IV
    Reguli de atribuire a numărul administrativ
    SECŢIUNEA 1
    Reguli generale
    ART. 16
    Fiecărui imobil din intravilanul localităţii i se atribuie un număr administrativ.

    ART. 17
    Fiecare imobil situat în intravilanul localităţilor se identifică prin adresa administrativă a acestuia.

    ART. 18
    Pentru imobilele cu clădiri/construcţii situate în extravilan adresa administrativă se identifică prin denumirea drumului şi numărul administrativ atribuit de autoritatea publică locală competentă, care reprezintă poziţia kilometrică faţă de originea drumului. Denumirea drumului este alcătuită din categoria şi indicativul drumului pe care sunt situate imobilele respective, potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 540/2000 privind aprobarea încadrării în categorii funcţionale a drumurilor publice şi a drumurilor de utilitate privată deschise circulaţiei publice.

    ART. 19
    Numărul administrativ se atribuie de către autoritatea publică locală.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Codificarea numerelor administrative
    ART. 20
    Un număr administrativ este întotdeauna compus dintr-un număr care poate fi suplimentat cu o literă mare de la A la Z. Din cauza riscului de a crea confuzii, literele I, O şi Q nu vor fi folosite.

    ART. 21
    Într-o serie de numere administrative, un număr administrativ fără literă este considerat mai mic decât acelaşi număr care are o literă.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Reguli de numerotare
    ART. 22
    Numerele administrative sunt atribuite consecutiv în ordine crescătoare astfel încât numerele impare sunt folosite pe partea stângă a drumului dinspre centrul localităţii, iar numerele pare sunt folosite pe partea dreaptă a drumului.

    ART. 23
    Pentru drumurile care se înfundă, atribuirea numerelor administrative trebuie să înceapă la capătul drumului care este conectat la reţeaua stradală.

    ART. 24
    În cazul pieţelor, imobilele se numerotează începând de la drumul principal şi se continuă în sensul invers al mişcării acelor de ceasornic.

    ART. 25
    Imobilul situat pe colţ, la intersecţia a două drumuri, primeşte un singur număr, şi anume la drumul spre care este situată intrarea principală.

    ART. 26
    În cazul în care un imobil se modifică prin dezmembrare şi următorul număr administrativ este alocat, imobilele nou-create primesc acelaşi număr administrativ la care se adaugă o literă majusculă diferită de cea existentă în cuprinsul numărului, în ordine alfabetică, începând cu litera A şi cu partea stângă a acestuia, în sensul invers mişcării acelor de ceasornic.

    ART. 27
    În cazul în care un imobil se modifică prin comasare, numărul administrativ atribuit acestui nou imobil este cel constituit din numărul administrativ cel mai mic înainte de alipire. În cazul în care sunt supuse alipirii imobile având numere administrative care cuprind şi litere se va păstra numărul administrativ cel mai mic care nu conţine şi litere.

    ART. 28
    Atribuirea numerelor administrative poate fi făcută cu întreruperi în numerotare, astfel încât în cazul unor dezvoltări, concentrări viitoare de a lungul străzii, numere administrative să poată fi adăugate fără a disturba numerele deja atribuite.

    ART. 29
    În situaţia în care regulile de numerotare prevăzute în acest capitol nu pot fi aplicate din cauza complexităţii situaţiei existente, se va proceda la renumerotarea imobilelor pe respectivul drum.

    CAP. V
    Localizarea geospaţială a adresei administrative
    ART. 30
    Fiecare adresă administrativă este legată de un punct-adresă, poziţionat geografic, localizat prin coordonate în sistemul naţional de referinţă.

    ART. 31
    Dacă adresa administrativă este atribuită unei clădiri, punctul-adresă trebuie poziţionat la intrarea acesteia.

    ART. 32
    Pentru clădiri cu mai multe intrări, care comunică între ele, punctul-adresă trebuie poziţionat astfel încât acesta să corespundă locaţiei intrării principale în clădire.

    ART. 33
    Pentru clădiri cu mai multe intrări care nu comunică între ele, punctul se poziţionează la fiecare intrare.

    ART. 34
    Dacă adresa administrativă este atribuită unui imobil - teren fără construcţii, punctul-adresă trebuie poziţionat în interiorul imobilului, cât mai aproape de drumul principal de acces.

    CAP. VI
    Înregistrarea şi actualizarea adresei administrative în Registru
    ART. 35
    Persoana desemnată de către primar înregistrează denumirea drumurilor.

    ART. 36
    Sunt înregistrate şi actualizate în Registru informaţii cu privire la localizarea geospaţială a drumurilor şi a numerelor administrative într-o localitate.

    ART. 37
    Înregistrarea denumirii drumurilor se face în termen de 10 zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a hotărârii consiliului local.

    ART. 38
    Persoana desemnată de către primar înregistrează şi actualizează toate adresele administrative în Registru, prin verificarea, completarea, validarea şi actualizarea datelor existente în sistem sau prin introducerea datelor din evidenţele proprii.

    ART. 39
    Pentru fiecare adresă administrativă se înregistrează: UAT-ul, localitatea, numele drumului de care aparţine adresa, numărul administrativ atribuit, blocul şi scara, după caz, precum şi istoricul adresei administrative.

    ART. 40
    Pentru fiecare adresă administrativă persoana desemnată de către primar marchează în sistemul informatic poziţia punctului-adresă pe suportul grafic disponibil în aplicaţie.

    ART. 41
    Pentru fiecare drum, persoana desemnată de către primar trasează în sistemul informatic, pe suportul grafic disponibil în aplicaţie, axul drumului.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016