Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 25 octombrie 2000  privind eliberarea şi decontarea medicamentelor şi a unor materiale sanitare specifice în unele boli cronice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 25 octombrie 2000 privind eliberarea şi decontarea medicamentelor şi a unor materiale sanitare specifice în unele boli cronice

EMITENT: Casa Naţională de Asigurări de Sănătate
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 598 din 23 noiembrie 2000
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 140 din 25 octombrie 2000, publicat în MONITORUL OFICIAL nr. 598 din 23 noiembrie 2000.
──────────

    A.I. Metodologia de asigurare a medicamentelor în terapia antiretrovirala
    1. Terapia antiretrovirala se realizează potrivit ghidului terapeutic elaborat de Comisia Naţionala de Lupta anti-SIDA din cadrul Ministerului Sănătăţii, imputernicita prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 21/1999 sa supravegheze şi să monitorizeze acest tratament prin cele 8 centre universitare nominalizate în Ordinul ministrului sănătăţii nr. 665/1999 .
    2. Unităţile sanitare din judeţele arondate la centrele regionale, care au în structura secţii ce au în competenţa îngrijirea bolnavilor de HIV/SIDA, vor transmite acestor centre propunerile privind necesarul lunar de medicamente specifice aferente bolnavilor aflaţi în tratament. Centrele regionale la care sunt arondate judeţele sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    Spitalele de boli infectioase cu secţii de spitalizare de zi HIV/SIDA eliberează medicamentele antiretrovirale prin farmaciile aparţinând acestora.

    3. În baza propunerilor transmise centrele regionale respective, având în vedere numărul de bolnavi în tratament, numărul de zile de spitalizare, schema de tratament, precum şi fondurile aprobate, vor stabili necesarul lunar de medicamente.
    4. Cele 9 centre regionale care asigura aprovizionarea cu medicamente specifice sunt obligate să respecte legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii.
    5. Plata furnizorilor se va efectua de fiecare centru regional pe baza confirmarilor transmise de unităţile sanitare cărora li s-au livrat medicamentele specifice.
    Confirmarea se realizează prin transmiterea următoarelor documente:
    a) copia de pe dispoziţia de livrare;
    b) nota de intrare-recepţie a unităţii sanitare primitoare;
    c) nota contabila privind înregistrarea în contabilitate a medicamentelor primite.

    Documentele menţionate vor fi semnate de directorul şi de contabilul-şef ai unităţii sanitare.
    Documentele pentru confirmare vor fi transmise, în cel mult două zile de la receptionarea medicamentelor, centrului regional la care este arondat judeţul respectiv. Orice întârziere în transmiterea documentelor conduce la întârzierea decontărilor.

    6. În contabilitatea centrelor regionale vor fi evidentiate în totalitate plăţile şi cheltuielile aferente medicamentelor specifice procurate, cu precizarea ca la finele fiecărei luni, cu ocazia calculului costurilor se vor scădea cheltuielile efectuate pentru aprovizionarea unităţilor din judeţele arondate.
    7. Unităţile sanitare beneficiare vor inregistra medicamentele specifice procurate în acest sistem prin debitarea "Contului de materiale" (600) şi creditarea contului "Alte decontări" (213), iar la consum se va debita contul "Alte decontări" (213) şi se va credita "Contul de materiale" (600). La finele fiecărei luni, cu ocazia calculului costurilor se va ţine seama de rulajul debitor al contului "Alte decontări" (213) care va fi adăugat la celelalte cheltuieli ale unităţii sanitare respective.
    8. Pentru decontarea sumelor alocate de casele de asigurări de sănătate, în baza contractelor încheiate, centrele regionale prezintă până la data de 10 a lunii următoare situaţia privind indicatorii realizaţi, precum şi lista cuprinzând facturile achitate către furnizori.

    A.II. Metodologia de evaluare a pacientilor HIV/SIDA în vederea instituirii terapiei antiretrovirale (TARV)
    Centrul regional de supraveghere HIV/SIDA are responsabilitatea, competenţa şi obligaţia, conform prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 665/1999 , de a evalua fiecare pacient HIV/SIDA din teritoriul arondat şi de:
    - a stabili la "naivi" schema terapeutică ARV;
    – a reevalua la pacientii trataţi schemele terapeutice.

    Criteriile de laborator de iniţiere a terapiei ARV sunt cele deja stabilite, respectiv:
    - CD 4 sub 350/mmc;
    – incarcatura virala HIV-RNA peste 50.000 copii/ml.

    Fiecare centru regional va face propriul inventar al tuturor pacientilor HIV/SIDA (cu sau fără tratament) din teritoriile (judeţele) arondate şi va comunică aceste informaţii periodic, actualizate, Comisiei Naţionale de Lupta anti-SIDA.
    Reevaluarea se va face în principiu la fiecare 6 luni sau mai devreme, după caz.
    În concluzie, centrul regional stabileşte:
    - schema terapeutică ARV la "naivi";
    – monitorizarea terapiei şi frecventa monitorizarii;
    – modificarea schemelor TARV în caz de esec terapeutic;
    – planul de lupta anti-SIDA în teritoriul arondat;
    – comisiile judeţene de lupta anti-SIDA din teritoriul arondat şi atribuţiile acestora, conform problemelor şi prioritatilor din teritoriu, a căror componenta o comunică Comisiei Naţionale de Lupta anti-SIDA;
    – modalitatea de lucru în teritoriu şi de colaborare cu comisiile judeţene.


    A.III. Metodologia raportarii cazurilor de infectie HIV/SIDA la nivel naţional
    Raportarea noilor cazuri şi a celor raportate anterior se efectuează pe fişa noua, aprobată prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 665/1999 .
    În cazul în care se constata dificultăţi în raportare acestea se vor comunică Comisiei Naţionale de Lupta anti-SIDA pentru a fi rezolvate operativ.
    După prima etapa de evaluare (aproximativ 6 luni) la nivelul centrului regional şi al Comisiei Naţionale de Lupta anti-SIDA trebuie să fie înregistraţi toţi pacientii HIV/SIDA din evidenta pe noile fise de raportare şi monitorizare.

    B. Metodologia de asigurare a medicamentelor în terapia cancerului
    1. Tratamentul bolii canceroase se realizează potrivit prevederilor Protocolului terapeutic unic şi al competentelor de tratament, elaborat de Institutul Oncologic Bucureşti şi de Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca.
    2. Potrivit protocolului menţionat la pct. 1 unităţile sanitare (din judeţele arondate potrivit anexei nr. 2) care au în structura secţii şi compartimente ce au în competenţa îngrijirea bolnavilor de cancer vor transmite Institutului Oncologic Bucureşti şi Institutului Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca propunerile privind necesarul lunar de medicamente specifice.
    3. În baza propunerilor transmise Institutul Oncologic Bucureşti şi Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca vor analiza şi vor stabili, având în vedere numărul de bolnavi trataţi, numărul de zile de spitalizare, schema de tratament, precum şi fondurile aprobate, necesarul de medicamente ce urmează să fie livrate unităţilor sanitare beneficiare.
    4. Cele doua institute oncologice care asigura aprovizionarea cu medicamente specifice sunt obligate să respecte legislaţia în vigoare privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii.
    5. Plata furnizorilor se va efectua de fiecare institut oncologic pe baza confirmarilor transmise de unităţile sanitare cărora li s-au livrat medicamentele specifice. Confirmarea se realizează prin transmiterea următoarelor documente:
    a) copia de pe dispoziţia de livrare;
    b) nota de intrare-recepţie a unităţii primitoare;
    c) nota contabila privind înregistrarea în contabilitate a medicamentelor primite.

    Documentele menţionate vor fi semnate de directorul şi de contabilul-şef ai unităţii sanitare.
    Documentele pentru confirmare vor fi transmise, în cel mult două zile de la receptionarea medicamentelor, institutului oncologic la care este arondat judeţul respectiv. Orice întârziere în transmiterea documentelor conduce la întârzierea decontărilor.
    6. Având în vedere obligaţiile institutelor oncologice de îndrumare metodologică şi control, acestea pot verifica şi retetele eliberate pentru medicamente prescrise de medicii specialişti din ambulatoriu.
    7. În contabilitatea institutelor oncologice vor fi evidentiate în totalitate plăţile şi cheltuielile aferente medicamentelor citostatice procurate, cu precizarea ca la finele fiecărei luni, cu ocazia calculului costurilor se vor scădea cheltuielile efectuate pentru aprovizionarea unităţilor din judeţele arondate.
    8. Unităţile sanitare beneficiare vor inregistra medicamentele citostatice procurate în acest sistem prin debitarea "Contului de materiale" (600) şi creditarea contului "Alte decontări" (213), iar la consum se va debita contul "Alte decontări" (213) şi se va credita "Contul de materiale" (600). La finele fiecărei luni, cu ocazia calculului costurilor se va ţine seama de rulajul debitor al contului "Alte decontări" (213) care va fi adăugat la celelalte cheltuieli ale unităţii sanitare respective.
    9. Pentru decontarea sumelor alocate de casele de asigurări de sănătate, în baza contractelor încheiate, Institutul Oncologic Bucureşti şi Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca prezintă până la data de 10 a lunii următoare situaţia privind indicatorii realizaţi, precum şi lista cuprinzând facturile achitate către furnizori.
    ANEXA 1

    la normele tehnice
    TABEL
    cuprinzând arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti la centrele regionale
    1. Centrul regional Bucureşti (Institutul de Boli Infectioase "Prof. dr. Matei Bals"):
    - judeţul Arges;
    – judeţul Dambovita;
    – judeţul Ialomita;
    – judeţul Prahova;
    – judeţul Valcea;
    – judeţul Vrancea;
    – judeţul Ilfov.

    2. Centrul regional Bucureşti (Spitalul Clinic de Boli Infectioase "Dr. Victor Babes"):
    - judeţul Calarasi;
    – judeţul Giurgiu;
    – judeţul Teleorman.

    3. Centrul regional Craiova (Spitalul Municipal de Boli Infectioase nr. 3):
    - judeţul Dolj;
    – judeţul Gorj;
    – judeţul Mehedinti;
    – judeţul Olt.

    4. Centrul regional Timişoara (Spitalul Clinic de Pediatrie nr. 3 "Louis Turcanu"):
    - judeţul Arad;
    – judeţul Caraş-Severin;
    – judeţul Hunedoara;
    – judeţul Timiş.

    5. Centrul regional Targu Mures (Spitalul Municipal Clinica de boli infectioase nr. 1):
    - judeţul Alba;
    – judeţul Bistrita-Nasaud;
    – judeţul Mures;
    – judeţul Sibiu.

    6. Centrul regional Braşov (Spitalul de Boli Infectioase):
    - judeţul Braşov;
    – judeţul Covasna;
    – judeţul Harghita.

    7. Centrul regional Cluj-Napoca (Spitalul Municipal de Boli Infectioase):
    - judeţul Bihor;
    – judeţul Cluj;
    – judeţul Maramures;
    – judeţul Satu Mare;
    – judeţul Salaj.

    8. Centrul regional Iaşi (Spitalul Clinic de Boli Infectioase):
    - judeţul Bacau;
    – judeţul Botosani;
    – judeţul Brăila;
    – judeţul Galaţi;
    – judeţul Iaşi;
    – judeţul Neamt;
    – judeţul Suceava;
    – judeţul Vaslui.

    9. Centrul regional Constanta (Spitalul Municipal Constanta):
    - judeţul Constanta;
    – judeţul Tulcea.


    ANEXA 2

    la normele tehnice
    TABEL
    cuprinzând arondarea judeţelor şi a municipiului Bucureşti pentru îndrumarea metodologică, controlul asistenţei medicale de specialitate, precum şi al asigurării cu medicamente specifice bolii canceroase
    A. Institutul Oncologic Bucureşti
    1. judeţul Arges;
    2. judeţul Bacau;
    3. judeţul Brăila;
    4. judeţul Buzau;
    5. judeţul Caraş-Severin;
    6. judeţul Calarasi;
    7. judeţul Constanta;
    8. judeţul Dolj;
    9. judeţul Dambovita;
    10. judeţul Galaţi;
    11. judeţul Giurgiu;
    12. judeţul Gorj;
    13. judeţul Ialomita;
    14. judeţul Iaşi;
    15. judeţul Prahova;
    16. judeţul Olt;
    17. judeţul Mehedinti;
    18. judeţul Teleorman;
    19. judeţul Tulcea;
    20. judeţul Vaslui;
    21. judeţul Vrancea;
    22. municipiul Bucureşti;
    23. judeţul Ilfov.

    B. Institutul Oncologic "Prof. dr. I. Chiricuta" Cluj-Napoca
    1. judeţul Alba;
    2. judeţul Arad;
    3. judeţul Bihor;
    4. judeţul Bistrita-Nasaud;
    5. judeţul Botosani;
    6. judeţul Braşov;
    7. judeţul Cluj;
    8. judeţul Covasna;
    9. judeţul Harghita;
    10. judeţul Hunedoara;
    11. judeţul Maramures;
    12. judeţul Mures;
    13. judeţul Neamt;
    14. judeţul Satu Mare;
    15. judeţul Salaj;
    16. judeţul Sibiu;
    17. judeţul Suceava;
    18. judeţul Timiş;
    19. judeţul Valcea.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016