Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 25 iunie 2007  de utilizare a Sistemului de control al exportului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME TEHNICE din 25 iunie 2007 de utilizare a Sistemului de control al exportului

EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI SI FINANTELOR - AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA - AUTORITATEA NATIONALA A VAMILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 29 iunie 2007
NORME TEHNICE din 25 iunie 2007
de utilizare a Sistemului de control al exportului
EMITENT: MINISTERUL ECONOMIEI ŞI FINANŢELOR - AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ - AUTORITATEA NAŢIONALÃ A VÃMILOR
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 441 din 29 iunie 2007


CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Sistemul de control al exportului este un sistem bazat pe o aplicaţie informaticã, denumitã în continuare aplicaţia ECS-RO, care asigurã transmiterea electronicã a datelor, structurate în conformitate cu standardele agreate ale mesajelor. Aceste mesaje înlocuiesc declaraţiile vamale scrise şi susţin anumite formalitãţi care se efectueazã la biroul vamal pentru operaţiunile de export.
ART. 2
În sensul prezentelor norme tehnice, termenii şi expresiile de mai jos au urmãtorul înţeles:
a) AER - Anticipated Export Record - înregistrare anticipatã a exportului: mesajul care conţine informaţii extrase din DEE şi care se transmite de la biroul vamal de export la biroul vamal de ieşire; se genereazã automat de aplicaţia ECS-RO la acordarea liberului de vamã la export;
b) DEE - Documentul Electronic de Export: declaraţie vamalã de export sub formã electronicã, întocmitã în aplicaţia ECS-RO;
c) EAD - Export Accompanying Document - document de însoţire la export: documentul tipãrit din aplicaţia ECS-RO care însoţeşte mãrfurile de la biroul vamal de export la biroul vamal de ieşire;
d) LOI - List of Items - lista articolelor: se anexeazã la EAD. LOI şi EAD au înscris acelaşi MRN alocat DEE de aplicaţia ECS-RO;
e) LRN - Local Reference Number - numãr de referinţã local: numãrul acordat de operatorul economic declaraţiei vamale de export, în vederea identificãrii în aplicaţia ECS-RO;
f) MRN - Movement Reference Number - numãr de referinţã al declaraţiei de export: numãrul unic de înregistrare al DEE, alocat de aplicaţia ECS-RO.

CAP. II
Formalitãţi la biroul vamal de export

A. Întocmirea declaraţiei vamale de export

ART. 3
Declararea mãrfurilor pentru export se realizeazã prin completarea de cãtre declarant/reprezentant, în aplicaţia ECS-RO, a DEE, potrivit dispoziţiilor cuprinse la art. 212, 213 şi 222-224 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. DEE conţine în mod obligatoriu LRN-ul atribuit de declarant/reprezentant.
ART. 4
Dupã completare, DEE se tipãreşte pe hârtie şi se semneazã de cãtre declarant/reprezentant. Prin aceastã declaraţie, declarantul/reprezentantul se obligã sã respecte prevederile art. 199 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
ART. 5
DEE se depune la biroul vamal de export împreunã cu documentele la care face referire art. 221 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.

B. Acceptarea declaraţiei vamale de export

ART. 6
Lucrãtorul vamal identificã DEE în aplicaţia ECS-RO pe baza LRN-lui şi verificã corectitudinea datelor înscrise în acest document.
ART. 7
(1) În cazul în care declaraţia respectã dispoziţiile stabilite la art. 62 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, biroul vamal de export acceptã declaraţia, acesteia atribuindu-i-se MRN-ul în mod automat de cãtre aplicaţia ECS-RO. Lucrãtorul vamal înscrie MRN-ul în rubrica corespunzãtoare din forma tipãritã a DEE.
(2) Dacã declaraţia nu este acceptatã, biroul vamal de export informeazã în scris declarantul/reprezentantul despre motivele neacceptãrii.

C. Rectificarea declaraţiei de export

ART. 8
În aplicarea prevederilor art. 65 din Regulamentul CEE nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, declarantul/reprezentantul poate solicita rectificarea uneia sau mai multor date din declaraţie, dupã ce aceasta a fost acceptatã de biroul vamal de export.
ART. 9
Cererea de rectificare se depune la biroul vamal de export împreunã cu lista modificãrilor solicitate pentru datele completate iniţial.
ART. 10
Rectificarea nu poate avea ca efect extinderea aplicãrii declaraţiei de export asupra altor mãrfuri decât cele care au fãcut iniţial obiectul declarãrii.
ART. 11
Cererea de rectificare se poate referi la adãugarea, modificarea sau ştergerea unor date din declaraţie.
ART. 12
Biroul vamal de export acceptã cererea de rectificare, cu excepţia cazurilor când a informat declarantul/reprezentantul despre faptul cã intenţioneazã sã examineze mãrfurile, a stabilit cã datele în cauzã sunt incorecte sau a acordat liberul de vamã, precum şi în situaţia în care cererea de rectificare priveşte alte modificãri decât cele permise de art. 65 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar. În aceste cazuri, biroul vamal de export respinge cererea şi comunicã motivele respingerii.
ART. 13
Dacã biroul vamal de export acceptã cererea de rectificare, declarantul/reprezentantul procedeazã la modificarea DEE conform datelor solicitate în cerere. Noua declaraţie pãstreazã MRN-ul şi data acceptãrii declaraţiei iniţiale.

D. Invalidarea declaraţiei de export

ART. 14
Declarantul/reprezentantul are dreptul, conform art. 66 alin. (1) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar sã cearã invalidarea declaraţiei, dupã ce aceasta a fost deja acceptatã de biroul vamal, dar pânã în momentul în care autoritatea vamalã ia decizia de control.
ART. 15
Declarantul/reprezentantul are dreptul, conform art. 66 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar sã cearã invalidarea declaraţiei, dupã acordarea liberului de vamã, în condiţiile prevãzute de art. 251 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
ART. 16
Atunci când sunt îndeplinite condiţiile de invalidare potrivit art. 251 alin. (2) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, biroul vamal de export procedeazã la invalidarea declaraţiei vamale. Totuşi, invalidarea declaraţiei nu mai poate avea loc dupã ce mãrfurile au fost prezentate la biroul vamal de ieşire.

E. Decizia de control

ART. 17
În situaţia în care, în urma efectuãrii analizei de risc, pe baza informaţiilor gestionate automat de cãtre sistemul informatic sau a altor elemente privind operaţiunea de export, biroul vamal de export ia decizia de a nu controla mãrfurile declarate şi documentele însoţitoare, decizia este înregistratã în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A2" cu semnificaţia "Considerat satisfãcãtor", iar mãrfurile primesc liber de vamã.
ART. 18
Dacã biroul vamal ia decizia de a controla documentele şi/sau mãrfurile, declaraţia este trecutã în starea "sub control". În acest caz sunt aplicabile dispoziţiile art. 240 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.

F. Efectuarea controlului

ART. 19
Când biroul vamal de export a luat decizia de efectuare a controlului operaţiunii de export, acesta se desfãşoarã pe baza informaţiilor cuprinse în DEE şi a documentelor însoţitoare, cu respectarea prevederilor art. 68-72 din Regulamentul CEE nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, precum şi ale art. 239-247 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
ART. 20
Dacã în timpul efectuãrii controlului nu se constatã discrepanţe între datele înscrise în DEE, documentele însoţitoare şi mãrfurile examinate, lucrãtorul vamal înregistreazã acest rezultat în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A1" cu semnificaţia "Satisfãcãtor".
ART. 21
(1) În situaţia în care se constatã discrepanţe minore între datele înscrise în DEE, documentele însoţitoare şi mãrfurile examinate, acestea sunt comunicate declarantului/reprezentantului.
(2) Biroul vamal poate efectua modificãri asupra datelor cuprinse în declaraţie doar cu acceptul declarantului/ reprezentantului, în acest caz mãrfurile primind liber de vamã.
(3) Dacã modificãrile nu sunt acceptate de declarant/reprezentant, lucrãtorul vamal poate decide fie acordarea liberului de vamã fãrã efectuarea modificãrilor, fie neacordarea liberului de vamã, iar în acest ultim caz declaraţia se invalideazã conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(4) Declarantul/reprezentantul poate cere o perioadã de aşteptare în vederea luãrii unei decizii, în acest caz declaraţia de export intrã în stare de aşteptare. Biroul vamal de export stabileşte un termen de rãspuns pe care îl comunicã declarantului/reprezentantului. Dupã expirarea termenului, biroul vamal de export poate decide fie acordarea liberului de vamã fãrã efectuarea modificãrilor, fie neacordarea liberului de vamã pentru mãrfuri; în acest ultim caz declaraţia se invalideazã conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
ART. 22
Când, în urma controlului, biroul vamal de export constatã discrepanţe majore între datele declarate şi cele constatate, acestea sunt transmise informatic declarantului/reprezentatului prin înscrierea în aplicaţia ECS-RO în câmpul "rezultatul controlului" a codului "B1" cu semnificaţia "Nesatisfãcãtor", iar declaraţia se invalideazã conform art. 250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
ART. 23
Biroul vamal de export decide dacã discrepanţele constatate între datele înscrise în DEE, documentele anexate şi mãrfurile examinate se considerã minore sau majore.
ART. 24
Înainte de acordarea liberului de vamã lucrãtorul vamal aplicã, dacã este cazul, sigilii.

G. Liberul de vamã

ART. 25
(1) Liberul de vamã se acordã conform dispoziţiilor stabilite la art. 73 şi 74 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar şi ale art. 248-250 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(2) Dupã acordarea liberului de vamã, lucrãtorul vamal tipãreşte, semneazã şi ştampileazã EAD şi LOI, pe care le înmâneazã declarantului/reprezentantului, conform prevederilor art. 796a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
ART. 26
Biroul vamal de export comunicã informatic declarantului/reprezentantului cã mãrfurile au pãrãsit teritoriul vamal comunitar, dupã primirea mesajului "Rezultatele ieşirii" de la biroul vamal de ieşire.

CAP. III
Procedura de vãmuire la domiciliu la biroul vamal de export

H. Întocmirea şi acceptarea declaraţiei de export

ART. 27
Aplicaţia ECS-RO în procedura de vãmuire la domiciliu poate fi utilizatã de cãtre operatorii economici autorizaţi în acest sens.
ART. 28
Prevederile art. 3 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 29
La finalizarea completãrii DEE declarantul/reprezentantul solicitã acceptarea declaraţiei. Acceptarea declaraţiei se materializeazã prin alocarea de cãtre aplicaţia ECS-RO a MRN-lui.
ART. 30
Din momentul obţinerii MRN-lui începe sã curgã termenul de intervenţie prevãzut în autorizaţia pentru utilizarea procedurii simplificate de vãmuire.

I. Rectificarea declaraţiei

ART. 31
În aplicarea prevederilor art. 65 din Regulamentul (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar, declarantul/ reprezentantul poate rectifica una sau mai multe date din declaraţie. Rectificarea se poate referi la adãugarea, modificarea sau ştergerea unor date din DEE.
ART. 32
Art. 10 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 33
Rectificarea DEE nu este permisã dupã ce biroul vamal de export a informat declarantul/reprezentantul despre faptul cã intenţioneazã sã examineze mãrfurile.
ART. 34
În cazul în care cererea de rectificare a declaraţiei de export este acceptatã, curgerea termenului menţionat la art. 30 se opreşte.

J. Invalidarea declaraţiei

ART. 35
Prevederile art. 14-16 se aplicã în mod corespunzãtor.

K. Decizia de control

ART. 36
În termenul de intervenţie menţionat la art. 30, ca urmare a analizei de risc bazate pe informaţiile gestionate automat de cãtre sistemul informatic sau a altor elemente privind operaţiunea de export, biroul vamal de export ia decizia de a controla sau nu documentele şi/sau mãrfurile. Din momentul comunicãrii deciziei de control curgerea termenului menţionat la art. 30 se opreşte, iar lucrãtorul vamal are obligaţia sã se prezinte la locaţia autorizatã a mãrfurilor în cadrul termenului de intervenţie.
ART. 37
Prevederile art. 18 se aplicã în mod corespunzãtor.

L. Efectuarea controlului

ART. 38
Controlul documentar şi/sau fizic se efectueazã în locaţia autorizatã a mãrfurilor.
ART. 39
Prevederile art. 19-24 se aplicã în mod corespunzãtor.

M. Liberul de vamã

ART. 40
La expirarea termenului prevãzut la art. 30, aplicaţia ECS-RO acordã în mod automat liberul de vamã.
ART. 41
(1) Declarantul/reprezentantul tipãreşte EAD-ul şi LOI, le semneazã şi aplicã pe acestea ştampila specialã prevãzutã în anexa nr. 62 la Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. Aceastã ştampilã specialã se confecţioneazã numai cu aprobarea prealabilã emisã de direcţia regionalã pentru accize şi operaţiuni vamale în a cãrei arie teritorialã de competenţã titularul autorizaţiei îşi desfãşoarã activitatea.
(2) În cazul efectuãrii controlului, dispoziţiile art. 24 şi 25 se aplicã în mod corespunzãtor.
ART. 42
Prevederile art. 26 se aplicã în mod corespunzãtor.

CAP. IV
Formalitãţi la biroul vamal de ieşire

N. Prezentarea mãrfurilor la biroul vamal de ieşire şi identificarea operaţiunii de export

ART. 43
Mãrfurile pentru care s-a acordat liberul de vamã pentru export împreunã cu EAD-ul şi LOI sunt prezentate la biroul vamal de ieşire.
ART. 44
Lucrãtorul vamal identificã AER aferent operaţiunii de export în aplicaţia ECS-RO, pe baza MRN-ului înscris în EAD şi LOI.

O. Decizia de control

ART. 45
Dacã, în urma efectuãrii analizei de risc pe baza informaţiilor gestionate automat de cãtre sistemul informatic sau a unor alte elemente privind operaţiunea de export, biroul vamal de ieşire ia decizia de a nu controla mãrfurile prezentate, aceastã decizie se înregistreazã în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A2" cu semnificaţia "Considerat satisfãcãtor". În acest caz, conform prevederilor art. 793a alin. (2) şi ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, biroul vamal de ieşire vizeazã EAD-ul şi supravegheazã ieşirea fizicã a mãrfurilor de pe teritoriul vamal al Comunitãţii.
ART. 46
În cazul în care lucrãtorul vamal ia decizia de a efectua controlul, persoana care prezintã mãrfurile la biroul vamal de ieşire este informatã în acest sens. Aceastã decizie se înregistreazã în aplicaţia ECS-RO.

P. Efectuarea controlului şi ieşirea mãrfurilor de pe teritoriul vamal comunitar

ART. 47
Controlul operaţiunii de export se realizeazã cu respectarea prevederilor art. 793a din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar. Controlul include verificarea integritãţii sigiliilor, dacã acestea au fost aplicate la biroul vamal de export.
ART. 48
Dacã în urma controlului nu se constatã discrepanţe, lucrãtorul vamal înregistreazã acest rezultat în aplicaţia ECS-RO prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A1" cu semnificaţia "Satisfãcãtor". În acest caz biroul vamal de ieşire, conform prevederilor art. 793a alin. (2) şi ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, vizeazã EAD-ul şi supravegheazã ieşirea fizicã a mãrfurilor de pe teritoriul vamal al Comunitãţii.
ART. 49
(1) În cazul în care, în urma controlului, lucrãtorul vamal constatã discrepanţe minore între datele declarate şi cele constatate, acestea sunt transmise biroului vamal de export prin intermediul aplicaţiei ECS-RO, respectiv prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "A4" cu semnificaţia "Discrepanţe minore". Prin discrepanţe minore se înţelege diferenţe cantitative, respectiv deficit sau excedent de mãrfuri, la care face referire art. 793a) alin. (5) primul şi al doilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(2) Lucrãtorul vamal efectueazã modificarea datelor din AER în aplicaţia ECS-RO şi din EAD, respectiv LOI, conform constatãrilor controlului. Modificãrile EAD-ului, respectiv LOI, se certificã de cãtre lucrãtorul vamal prin aplicarea semnãturii şi a ştampilei personale. Biroul vamal de ieşire, conform prevederilor art. 793a alin. (2) şi ale art. 796d alin. (3) din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, vizeazã EAD şi supravegheazã ieşirea fizicã a mãrfurilor de pe teritoriul vamal al Comunitãţii.
ART. 50
(1) Când, în urma controlului, lucrãtorul vamal constatã discrepanţe majore între datele declarate şi cele constatate, acestea sunt transmise biroului vamal de export prin intermediul aplicaţiei ECS-RO, respectiv prin înscrierea în câmpul "rezultatul controlului" a codului "B1" cu semnificaţia "Nesatisfãcãtor". Prin discrepanţe majore se înţelege diferenţe în ceea ce priveşte natura mãrfurilor, la care face referire art. 793a) alin. (5) al treilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.4541993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.
(2) În acest caz biroul vamal interzice ieşirea mãrfurilor de pe teritoriul vamal comunitar.
ART. 51
În situaţia descrisã la art. 50, în vederea scoaterii mãrfurilor din teritoriul vamal comunitar este obligatorie depunerea unei alte declaraţii vamale de export.
ART. 52
Lucrãtorul vamal restituie EAD-ul persoanei interesate, potrivit art. 793a alin. (2) al doilea paragraf din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.

R. Operaţiunea de redirijare

ART. 53
Prin redirijare se înţelege redirecţionarea de cãtre biroul vamal de export a AER-ului de la biroul vamal de ieşire declarat cãtre biroul vamal de ieşire unde mãrfurile sunt prezentate efectiv.
ART. 54
În cazul redirijãrii unei operaţiuni de export, se procedeazã astfel:
a) biroul vamal de ieşire unde sunt prezentate mãrfurile trimite biroului vamal de export o cerere de redirijare în aplicaţia ECS-RO pentru operaţiunea identificatã prin MRN-ul înscris în EAD;
b) dacã itinerariul nu este obligatoriu, biroul vamal de export acceptã cererea biroului vamal de ieşire unde sunt prezentate mãrfurile şi transmite acestuia mesajul corespunzãtor care cuprinde informaţiile referitoare la operaţiune. Totodatã biroul vamal de export transmite biroului vamal de ieşire declarat mesajul privind redirijarea operaţiunii;
c) biroul vamal de ieşire unde sunt prezentate efectiv mãrfurile procedeazã la efectuarea formalitãţilor de ieşire descrise în prezentul capitol.
ART. 55
Dispoziţiile prezentelor norme se completeazã cu prevederile Regulamentului (CEE) nr. 2.913/1992 al Consiliului de instituire a Codului vamal comunitar şi ale Regulamentului (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar.

CAP. V
Procedura alternativã

S. Procedura alternativã la biroul vamal de export

ART. 56
(1) În conformitate cu prevederile art. 787 din Regulamentul (CEE) nr. 2.454/1993 al Comisiei de stabilire a dispoziţiilor de implementare ale Codului vamal comunitar, procedura alternativã se utilizeazã numai în cazuri temeinic justificate, respectiv dacã:
a) sistemul informatic al autoritãţii vamale nu funcţioneazã;
b) comunicaţia dintre operatorul economic şi sistemul informatic al autoritãţii vamale nu funcţioneazã.
(2) Procedura alternativã se aplicã şi în situaţiile decise şi specificate în mod expres de cãtre autoritatea vamalã, cu informarea prealabilã a birourilor vamale şi operatorilor economici de cãtre structura de Help-Desk ECS din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
(3) În cazurile menţionate la alin. (1) lit. b), utilizarea procedurii alternative se aprobã de biroul vamal de export.
ART. 57
(1) În situaţia utilizãrii procedurii alternative, declaraţia vamalã de export se întocmeşte pe formularele corespunzãtoare ale documentului administrativ unic.
(2) Completarea şi procesarea declaraţiei vamale de export se fac în sistemul informatic al autoritãţii vamale Asycuda++, cu respectarea prevederilor normelor tehnice de completare, utilizare şi tipãrire a declaraţiei sumare şi a documentului administrativ unic, aprobate prin Ordinul vicepreşedintelui Autoritãţii Naţionale de Administrare Fiscalã nr. 9.988/2006.
ART. 58
(1) La utilizarea procedurii alternative se aplicã urmãtoarele dispoziţii specifice:
a) declaraţia vamalã de export se înregistreazã de cãtre biroul de export. Numãrul de înregistrare acordat va fi diferit de cel alocat de aplicaţia ECS-RO şi se înscrie în rubrica A;
b) utilizarea procedurii alternative se identificã prin aplicarea cu cernealã roşie a ştampilei "Procedurã alternativã ECS", al cãrei model este prezentat în anexa la prezentele norme tehnice. Ştampila se aplicã în rubrica A din declaraţia vamalã de export. Pânã la confecţionarea acestei ştampile menţiunea "Procedurã alternativã ECS" se înscrie manual cu cernealã roşie.
(2) La luarea deciziei de utilizare a procedurii alternative biroul vamal de export se asigurã cã orice declaraţie de export introdusã în aplicaţia ECS-RO, care nu a fost procesatã datoritã nefuncţionãrii aplicaţiei, se anuleazã.
(3) Declarantul/reprezentantul este obligat sã informeze biroul vamal de export în legãturã cu orice operaţiune de export înregistratã în aplicaţia ECS-RO, dar care nu a primit liber de vamã, pentru a cãrei finalizare s-a trecut la utilizarea procedurii alternative.
(4) Autoritatea vamalã urmãreşte situaţiile în care se utilizeazã procedura alternativã în vederea evitãrii folosirii acesteia în mod abuziv.
(5) Înainte de a se recurge la utilizarea procedurii alternative în intervalul orelor de program, se recomandã birourilor vamale de export sã solicite structurii de Help-Desk ECS din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor informaţii suplimentare legate de funcţionarea aplicaţiei ECS-RO şi a comunicaţiei.
ART. 59
(1) Operaţiunile de export derulate în aplicaţia ECS-RO şi operaţiunile de export derulate în procedurã alternativã sunt considerate proceduri de export distincte.
(2) Operaţiunile de export iniţiate în cadrul sistemului de control al exportului se finalizeazã în acest sistem, iar operaţiunile iniţiate în procedurã alternativã se încheie în procedurã alternativã, cu respectarea prevederilor legale corespunzãtoare.

T. Procedura alternativã la biroul vamal de ieşire

ART. 60
(1) În cazul prezentãrii la un birou vamal de ieşire, care lucreazã în procedurã alternativã, a mãrfurilor, pentru care formalitãţile vamale de export s-au întocmit în cadrul sistemului de control al exportului, însoţite de EAD şi LOI, se aplicã urmãtoarele dispoziţii specifice:
a) dacã nu existã suspiciuni privind operaţiunea de export, aceasta se înregistreazã în evidenţele biroului vamal de ieşire;
b) în caz de suspiciuni sau constatare de nereguli, biroul vamal de ieşire ia legãtura cu structura Help-Desk ECS din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor în vederea verificãrii concordanţei dintre datele înscrise în documentele prezentate şi cele aflate în aplicaţia ECS-RO;
c) biroul vamal de ieşire efectueazã formalitãţile necesare încheierii operaţiunii de export şi înregistreazã operaţiunea de export în aplicaţia ECS-RO imediat dupã încetarea motivelor pentru care se aplicã procedura alternativã.
(2) În situaţia în care biroul vamal de ieşire este în imposibilitatea de a confirma o operaţiune de export în cadrul aplicaţiei ECS-RO, acesta transmite Compartimentului ECS din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor o copie a EAD-lui completatã în mod corespunzãtor, semnatã şi ştampilatã.


ANEXÃ
-----
la normele tehnice
------------------


Modelul ştampilei pentru procedura alternativã

┌─────────────────────────────────────┐
│ PROCEDURÃ ALTERNATIVÃ ECS │
│ DATE INDISPONIBILE ÎN SISTEM │
│ DECLANŞATÃ LA .............. │
│ │
│ (Data/ora) │
└─────────────────────────────────────┘

(dimensiuni 26 X 59 mm)


-------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016