Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 22 august 2016  de aplicare a dreptului de reprezentare prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 22 august 2016 de aplicare a dreptului de reprezentare prevăzut în Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii

EMITENT: AGENŢIA NAŢIONALĂ DE ADMINISTRARE FISCALĂ
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 649 din 24 august 2016 ──────────     Aprobate de Ordinul nr. 2.460 din 22 august 2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 649 din 24 august 2016. ──────────

    ART. 1
    Pe teritoriul vamal al României declaraţiile vamale se pot întocmi în nume propriu, prin reprezentare directă sau prin reprezentare indirectă, în situaţiile şi în condiţiile stabilite prin prezentele norme tehnice.
    ART. 2
    Reprezentarea directă a unei persoane pe teritoriul vamal al României poate fi realizată de către orice persoană stabilită în România care este în măsură să furnizeze toate informaţiile care sunt solicitate pentru aplicarea dispoziţiilor care reglementează regimul vamal pentru mărfurile care fac obiectul declaraţiei vamale. Această persoană trebuie să fie, de asemenea, în măsură să prezinte mărfurile în cauză sau să asigure prezentarea acestora în vamă, precum şi documentele justificative, conform prevederilor art. 163 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului.
    ART. 3
    (1) Reprezentarea indirectă a unei persoane pe teritoriul vamal al României poate fi realizată de către persoanele juridice române autorizate să funcţioneze în calitate de comisionar în vamă.
    (2) Persoanele juridice române, altele decât cele autorizate să funcţioneze în calitate de comisionar în vamă, pot acţiona ca reprezentant indirect numai în cazul în care sunt mandatate de către o singură persoană.
    ART. 4
    Prin derogare de la prevederile art. 2 şi ale art. 3 alin. (1), reprezentantul vamal, stabilit într-un alt stat membru al Uniunii, care îndeplineşte criteriile stabilite la art. 39 lit. (a)-(d) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului, are dreptul să furnizeze servicii pe teritoriul vamal al României, prin reprezentare directă sau indirectă, cu condiţia ca acesta să deţină statutul de operator economic autorizat pentru simplificări vamale.
    ART. 5
    Persoanele stabilite în Uniunea Europeană pot întocmi declaraţii vamale în nume propriu, prin reprezentare directă sau prin reprezentare indirectă.
    ART. 6
    (1) Persoanele stabilite într-un stat terţ Uniunii Europene pot întocmi declaraţii vamale în nume propriu, prin reprezentare directă sau indirectă, pentru:
    a) regimurile vamale de tranzit şi admitere temporară;
    b) punerea în liberă circulaţie, antrepozit vamal, perfecţionare activă, perfecţionare pasivă, export şi reexport, numai cu titlu ocazional şi cu condiţia ca autoritatea vamală să considere acest lucru justificat.
    (2) Dacă operaţiunile vamale precizate la alin. (1) lit. b) nu au caracter ocazional, persoanele stabilite într-un stat terţ Uniunii Europene pot întocmi declaraţii vamale numai prin reprezentare indirectă.
    În sensul alin. (1) lit. b), se consideră că un operator economic depune declaraţii vamale cu titlu ocazional atunci când numărul acestora nu este mai mare de 3 declaraţii vamale/an calendaristic.
    ART. 7
    Întocmirea actelor şi îndeplinirea formalităţilor prevăzute în reglementările vamale prin reprezentare sunt permise numai persoanelor care pot prezenta autorităţii vamale înscrisul care să ateste încredinţarea puterii de reprezentare şi limitele acesteia, cu excepţia situaţiei prevăzute la art. 19 alin. (3) din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului.

                                 -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016