Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 12 septembrie 2017  privind autorizarea pentru amânarea plăţii taxelor la import datorate în legătură cu două sau mai multe operaţiuni vamale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 12 septembrie 2017 privind autorizarea pentru amânarea plăţii taxelor la import datorate în legătură cu două sau mai multe operaţiuni vamale

EMITENT: Agenţia Naţională de Administrare Fiscală
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 744 din 15 septembrie 2017

──────────
    Aprobată prin Ordinul nr. 2.670 din 12 septembrie 2017, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 743 din 15 septembrie 2017.
──────────

    ART. 1
    Prezentele norme tehnice stabilesc procedura de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import datorate în legătură cu două sau mai multe operaţiuni vamale.

    ART. 2
    Autorizaţia pentru amânarea plăţii taxelor la import se acordă la cerere, în condiţiile şi perioada prevăzute la art. 110-111 din Codul vamal al Uniunii, solicitanţilor care sunt titulari ai unei autorizaţii pentru utilizarea garanţiei globale emisă în temeiul art. 95 din Codul vamal al Uniunii, cu valabilitate geografică în România.

    ART. 3
    (1) Formularea cererilor şi emiterea autorizaţiilor pentru amânarea plăţii taxelor la import, precum şi gestionarea acestora se efectuează prin utilizarea Sistemului central de decizii vamale, dezvoltat la nivelul Uniunii Europene şi pus la dispoziţia operatorilor economici şi a autorităţilor vamale din statele membre de Comisia Europeană în conformitate cu dispoziţiile Deciziei de punere în aplicare (UE) 2016/578.
    (2) Schimbul de informaţii şi consultarea în cazul autorizaţiilor pentru amânarea plăţii taxelor la import care pot fi utilizate în mai multe state membre se asigură de Direcţia generală a vămilor, potrivit art. 14 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.

    ART. 4
    Se desemnează ca autoritate vamală responsabilă pentru primirea cererilor, emiterea şi gestionarea autorizaţiilor pentru amânarea plăţii taxelor la import:
    a) Direcţia generală a vămilor în cazul cererilor şi autorizaţiilor pentru amânarea plăţii taxelor la import valabile în mai multe state membre;
    b) biroul vamal competent pentru locul în care este ţinută sau disponibilă contabilitatea principală în scopuri vamale a solicitantului şi în care urmează a fi desfăşurate cel puţin o parte dintre activităţile care fac obiectul autorizaţiei, în alte situaţii decât cele prevăzute la lit. a).


    ART. 5
    (1) Cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import se întocmeşte de solicitant potrivit cerinţelor comune şi specifice în materie de date prevăzute în anexa A, titlul I şi titlul VII din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 şi a codurilor legate de cerinţele comune în materie de date prevăzute în anexa A, titlul II din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
    (2) În cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import se completează şi elementele de date 5/2 - Descrierea mărfurilor şi 5/4 - Valoarea mărfurilor din anexa A din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446, care, potrivit dispoziţiilor unionale, sunt opţionale pentru statele membre.
    (3) La cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import se ataşează:
    a) autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale având ca titular solicitantul din cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import, care trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
    (i) autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale este validă şi nu este suspendată conform art. 23 alin. (4) lit. b) din Codul vamal al Uniunii;
    (ii) valabilitatea geografică a autorizaţiei pentru utilizarea garanţiei globale acoperă valabilitatea geografică solicitată în cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import;
    (iii) în autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale se regăsesc tipurile de regimuri vamale şi referinţele garanţiei indicate în cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import.
    În situaţia în care autorizaţia pentru utilizarea garanţiei globale a fost emisă prin intermediul Sistemului central de decizii vamale, se va înscrie doar referinţa acesteia în cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import;

    b) orice alte documente care justifică solicitările formulate în cererea de autorizare.


    ART. 6
    Cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import este acceptată de autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 în conformitate cu prevederile art. 22 alin. (2) din Codul vamal al Uniunii, ale art. 11 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 şi ale art. 12 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.

    ART. 7
    (1) Dacă cererea de autorizare pentru amânarea plăţii taxelor la import este acceptată, autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 verifică dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 2 şi la art. 5 alin. (3) lit. a).
    (2) În situaţia în care toate condiţiile de autorizare sunt îndeplinite, autorizaţia pentru amânarea plăţii taxelor la import se întocmeşte potrivit cerinţelor comune şi specifice în materie de date prevăzute în anexa A, titlul I şi titlul VII din Regulamentul delegat (UE) 2015/2.446 şi a codurilor legate de cerinţele comune în materie de date prevăzute în anexa A, titlul II din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
    (3) În situaţia în care autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 constată că nu sunt îndeplinite toate condiţiile de autorizare sau că, deşi sunt îndeplinite, decizia care urmează a fi luată ar putea fi nefavorabilă solicitantului, acordă acestuia posibilitatea exercitării dreptului de a fi ascultat, în condiţiile şi termenele prevăzute la art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii, precum şi ale art. 8 şi art. 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447.
    Decizia este luată de autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 după analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau după expirarea termenului stabilit, în cazul în care solicitantul nu a furnizat punctul său de vedere în cadrul acestui termen.


    ART. 8
    (1) Autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 monitorizează condiţiile şi criteriile care au stat la baza emiterii autorizaţiilor pentru amânarea plăţii taxelor la import în conformitate cu prevederile art. 23 alin. (5) din Codul vamal al Uniunii.
    (2) Autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 modifică, suspendă, revocă sau anulează autorizaţia pentru amânarea plăţii taxelor la import în condiţiile prevăzute la art. 23, art. 27 şi 28 din Codul vamal al Uniunii şi la art. 15-18 din Regulamentul delegat (UE) 2015/2446.
    (3) Etapele procedurii de autorizare se aplică în mod corespunzător fiecărei situaţii în care este necesară o modificare a autorizaţiei.
    (4) În situaţia în care autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 intenţionează să ia decizia suspendării, anulării, revocării sau modificării autorizaţiei, acordă titularului acesteia posibilitatea exercitării dreptului de a fi ascultat, în condiţiile şi termenele prevăzute la art. 22 alin. (6) din Codul vamal al Uniunii, precum şi ale art. 8 şi 9 din Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2015/2.447, cu excepţia cazului în care autorizaţia se modifică sau se revocă la solicitarea titularului acesteia.
    Decizia este luată după analiza punctului de vedere exprimat de solicitant sau după expirarea termenului stabilit, în cazul în care solicitantul nu a furnizat punctul său de vedere în cadrul acestui termen.

    (5) O autorizaţie pentru amânarea plăţii taxelor la import care este suspendată, revocată sau anulată nu mai poate fi invocată în procesul de derulare a formalităţilor vamale pentru niciun tip de operaţiune sau regim vamal. În situaţia în care titularul autorizaţiei pentru amânarea plăţii taxelor la import are statut de operator economic autorizat, autoritatea vamală responsabilă prevăzută la art. 4 informează structura cu atribuţii de verificare în domeniul AEO competentă, în vederea completării dosarului de audit al operatorului economic.

    ART. 9
    (1) Solicitantul sau, după caz, titularul unei autorizaţii pentru amânarea plăţii taxelor la import poate introduce o acţiune în contencios administrativ, cu respectarea procedurii prealabile la Direcţia generală a vămilor, în condiţiile şi termenele prevăzute de Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva deciziei autorităţii vamale responsabile prevăzută la art. 4: a) de respingere a cererii de autorizare;
    b) de a nu elibera autorizaţia;
    c) de a elibera autorizaţia în alte condiţii decât cele solicitate prin cererea de autorizare;
    d) de a suspenda, anula, revoca sau modifica autorizaţia.

    (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care solicitantul a depus o cerere de autorizare, de suspendare, de revocare, de anulare sau de modificare a autorizaţiei şi nu a obţinut o decizie privind cererea respectivă în termenul legal.

    ART. 10
    Direcţia generală a vămilor adoptă, prin decizie, instrucţiuni specifice privind prelucrarea în Sistemul informatic integrat vamal a datelor din autorizaţiile pentru amânarea plăţii taxelor la import, modul de procesare a declaraţiei vamale pentru care se utilizează amânarea plăţii taxelor la import, precum şi modul în care sunt gestionate datele referitoare la amânarea plăţii taxelor la import din Sistemul central de decizii vamale, care se publică pe site-ul internet al Direcţiei generale a vămilor în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentului ordin. Aceste instrucţiuni se actualizează de fiecare dată când sunt operate modificări ale acestor sisteme electronice.

    ART. 11
    Prelucrarea datelor cu caracter personal de către biroul vamal de garanţie se realizează cu respectarea prevederilor Legii nr. 677/2001 pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date, cu modificările şi completările ulterioare.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016