Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X
NORME TEHNICE din 12 noiembrie 2025 privind eliberarea certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată prin utilizarea Sistemului de decizii vamale naţionale
────────── Aprobate prin ORDINUL nr. 3.168 din 12 noiembrie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1054 din 17 noiembrie 2025. ────────── ART. 1 Prezentele norme tehnice stabilesc procedura de eliberare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată prin utilizarea Sistemului de decizii vamale naţionale - componenta certificate de amânare de la plata în vamă a TVA.
ART. 2 În sensul prezentelor norme tehnice, termenii şi expresiile de mai jos au următorul înţeles: a) codul fiscal - Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare; b) Codul de procedură fiscală - Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare; c) Norme - Normele privind procedura de acordare a certificatului de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată şi de eliberare a garanţiei pentru importurile de bunuri, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor nr. 3.225/2020, cu modificările şi completările ulterioare; d) TVA - taxa pe valoarea adăugată; e) cerere - cererea de eliberare a certificatului de amânare de la plata în vamă a TVA; f) certificat - certificatul de amânare de la plata în vamă a TVA; g) sistemul DVN - Sistemul de decizii vamale naţionale - componenta 2 - certificate de amânare de la plata în vamă a TVA.
ART. 3 (1) În aplicarea prevederilor art. 6 din Regulamentul (UE) nr. 952/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 9 octombrie 2013 de stabilire a Codului vamal al Uniunii, cu modificările şi completările ulterioare, schimburile de informaţii, notificările, comunicările şi informările între autoritatea vamală şi între operatorii economici în ceea ce priveşte cererile şi certificatele se efectuează prin intermediul Sistemului de decizii vamale naţionale. (2) Sistemul DVN este un sistem bazat pe o aplicaţie informatică, care asigură transmiterea şi prelucrarea electronică a cererii şi a documentelor justificative ataşate acesteia, emiterea certificatului, respingerea cererii în cazul neîndeplinirii condiţiilor de eliberare a certificatului, precum şi gestionarea certificatelor eliberate, respectiv modificarea şi revocarea acestora. (3) Conectarea operatorilor economici la sistemul DVN şi gestionarea utilizatorilor acestuia se fac prin intermediul modulului de gestiune a utilizatorilor UMG, potrivit instrucţiunilor publicate pe pagina de internet a Autorităţii Vamale Române www.customs.ro, rubrica E-customs, secţiunea DVN.
ART. 4 (1) Cererea se depune în sistemul DVN de solicitant sau de reprezentantul acestuia. (2) La cerere se ataşează, în format electronic, documentele prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b)-f) din Norme. În cazul în care cererea se depune prin intermediul unui reprezentant, la cerere se ataşează documente justificative în acest sens. (3) În situaţia în care informaţiile şi/sau documentele prezentate în susţinerea cererii sunt incomplete, se solicită, prin intermediul sistemului DVN, completarea acestora, cu un termen de răspuns de 30 de zile. (4) În cazul în care informaţiile şi/sau documentele solicitate nu sunt transmise în termenul menţionat la alin. (3), cererea se respinge de sistemul DVN, solicitantul/reprezentantul acestuia fiind notificaţi prin intermediul sistemului DVN prin trecerea cererii în starea „Nefavorabil“.
ART. 5 (1) În situaţia în care sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 326 alin. (4^1) din Codul fiscal, Autoritatea Vamală Română eliberează solicitantului, prin intermediul sistemului DVN, certificatul de amânare de la plata în vamă a taxei pe valoarea adăugată în termen de 30 de zile de la depunerea cererii şi a documentaţiei complete, valabil pe o perioadă de 6 luni, starea cererii fiind „Favorabil“ şi cea a certificatului fiind „Valid“. (2) În situaţia în care nu sunt îndeplinite condiţiile prevăzute la art. 326 alin. (4^1) din Codul fiscal, Autoritatea Vamală Română respinge cererea, prin intermediul sistemului DVN, starea cererii fiind „Nefavorabil“. Solicitantului i se comunică, prin intermediul sistemului DVN, motivele care au condus la această decizie, precum şi posibilitatea de a contesta această decizie conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 6 (1) În cadrul perioadei de valabilitate a certificatului, titularul sau reprezentantul acestuia poate solicita, prin intermediul sistemului DVN, modificarea, atunci când este cazul, a informaţiilor conţinute în certificat. (2) Solicitantul sau reprezentantul acestuia depune cererea de modificare prin intermediul sistemului DVN, împreună cu documentele justificative privind modificarea solicitată. În cazul în care cererea se depune prin intermediul unui reprezentant, la cerere se ataşează documente justificative în acest sens. (3) În situaţia în care informaţiile şi/sau documentele prezentate în susţinerea cererii de modificare sunt incomplete, se solicită, prin intermediul sistemului DVN, completarea acestora, cu un termen de răspuns de 30 de zile. (4) În cazul în care informaţiile şi/sau documentele solicitate nu sunt transmise în termenul menţionat la alin. (3), cererea de modificare se respinge de sistemul DVN, solicitantul/reprezentantul acestuia fiind notificaţi prin intermediul sistemului DVN prin trecerea cererii în starea „Nefavorabil“. (5) În situaţia în care Autoritatea Vamală Română respinge cererea de modificare, solicitantului i se comunică, prin intermediul sistemului DVN, motivele care au condus la această decizie, precum şi posibilitatea de a contesta această decizie conform prevederilor legislaţiei în vigoare, starea cererii fiind „Nefavorabil“. (6) Autoritatea Vamală Română modifică certificatul, prin intermediul sistemului DVN, în termen de 30 de zile de la depunerea cererii şi a documentaţiei complete, starea cererii fiind „Favorabil“.
ART. 7 (1) În aplicarea prevederilor art. 3 alin. (1) din Norme, titularul poate solicita, prin intermediul sistemului DVN, revocarea certificatului. (2) În situaţia în care informaţiile şi/sau documentele prezentate în susţinerea cererii de revocare sunt incomplete, se solicită, prin intermediul sistemului DVN, completarea acestora, cu un termen de răspuns de 30 de zile. (3) Autoritatea Vamală Română revocă certificatul, prin intermediul sistemului DVN, în termen de 30 de zile de la depunerea cererii şi a documentaţiei complete, starea cererii fiind „Favorabil“ şi a certificatului „Revocat“. (4) În situaţia în care Autoritatea Vamală Română stabileşte că sunt aplicabile prevederile art. 3 alin. (1) din Norme, acordă solicitantului, prin intermediul sistemului DVN, posibilitatea să îşi exprime punctul de vedere înaintea luării unei decizii de revocare în conformitate cu prevederile art. 9 din Codul de procedură fiscală, respectiv în termen de 5 zile. (5) În cazul în care solicitantul nu răspunde în termenul prevăzut la alin. (4), certificatul este revocat de sistemul DVN, solicitantul fiind notificat prin intermediul sistemului DVN prin trecerea certificatului în starea „Revocat“. (6) În situaţia în care solicitantul răspunde în cadrul termenului prevăzut la alin. (4) şi Autoritatea Vamală Română îşi menţine decizia de revocare a certificatului, solicitantului i se comunică, prin intermediul sistemului DVN, motivele care au condus la această decizie, precum şi posibilitatea de a contesta această decizie conform prevederilor legislaţiei în vigoare.
ART. 8 Certificatele eliberate de Autoritatea Vamală Română pe suport hârtie înainte de data implementării în producţie a sistemului DVN sunt valabile pe perioada pentru care au fost eliberate, iar gestionarea acestora, respectiv modificarea şi revocarea se realizează prin sistemul DVN.
ART. 9 Cererile privind eliberarea, modificarea, respectiv revocarea certificatelor, depuse la Autoritatea Vamală Română înainte de implementarea în producţie a sistemului DVN, se soluţionează conform prevederilor legale în vigoare la data depunerii acestora. Deciziile privind eliberarea, modificarea, respectiv revocarea certificatelor vor fi emise pe suport hârtie şi introduse ulterior în sistemul DVN.
ART. 10 Dispoziţiile prezentelor norme tehnice se completează cu prevederile Codului fiscal, Codului de procedură fiscală şi ale Normelor.
-----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email