Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME TEHNICE din 12 iunie 2019  pentru desfăşurarea activităţii Inspecţiei de stat în zootehnie    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME TEHNICE din 12 iunie 2019 pentru desfăşurarea activităţii Inspecţiei de stat în zootehnie

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 490 din 14 iunie 2019
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 344 din 12 iunie 2019, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 490 din 14 iunie 2019.
──────────
    ART. 1
    Inspecţia de stat în zootehnie, denumită în continuare Inspecţia de stat, funcţionează în subordinea directă a directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Zootehnie „Prof. Dr. G. K. Constantinescu“, denumită în continuare ANZ.

    ART. 2
    (1) Inspecţia de stat face parte integrantă din ANZ, este condusă de un director subordonat directorului general al ANZ şi de un şef serviciu.
    (2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor, Inspecţia de stat colaborează cu specialiştii celorlalte compartimente din cadrul ANZ.
    (3) Activităţile specifice Inspecţiei de stat sunt desfăşurate de persoane abilitate, deţinătoare de legitimaţie de inspector de stat, care desfăşoară activităţi de control şi inspecţie oficială în domeniul zootehnic privind reproducţia şi ameliorarea animalelor de interes zooeconomic, identificarea şi înregistrarea ecvideelor, identificarea stupilor şi stupinelor, conservarea patrimoniului genetic în zootehnie, importul-exportul de material biologic de reproducţie, producătorii şi prim-cumpărătorii de lapte, precum şi implementarea proiectelor de amenajamente pastorale.

    ART. 3
    Inspecţia de stat exercită controlul oficial şi inspecţia în domeniul prevăzut la art. 2 alin. (3) astfel:
    a) întocmeşte planul anual de inspecţii, verificare şi control în funcţie de obiective, activităţi specifice, termene, reglementări legislative şi proceduri de lucru, care se aprobă prin decizie a directorului general;
    b) aplică şi respectă prevederile legislaţiei în vigoare, legislaţiei europene transpuse în legislaţia naţională şi ale normelor emise de Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi de ANZ, pe teritoriul ţării, şi soluţionează sesizările şi reclamaţiile în domeniu;
    c) controlează circulaţia materialului biologic de reproducţie pe teritoriul ţării şi modul în care se respectă legislaţia specifică, precum şi normele tehnice şi procedurile elaborate de ANZ, pentru producerea, comercializarea şi utilizarea materialului seminal refrigerat şi congelat, a embrionilor, a ouălor de incubaţie, precum şi a hibrizilor comerciali;
    d) controlează modul de aplicare a sistemului de individualizare, identificare şi înregistrare la animalele cuprinse în programele de ameliorare;
    e) controlează respectarea normelor tehnice referitoare la organizarea şi desfăşurarea montei naturale autorizate;
    f) controlează corectitudinea şi veridicitatea înscrisurilor în evidenţele zootehnice pentru toate speciile de animale de interes zooeconomic;
    g) controlează comerţul intracomunitar, importul din ţări terţe şi exportul de material biologic de reproducţie (material seminal congelat, embrioni, ouă de incubaţie, animale vii, material biologic apicol);
    h) verifică respectarea criteriilor privind acordarea codurilor de identificare pentru fermele de selecţie, de reproducţie şi staţiile de incubaţie, controlează respectarea normelor tehnice privind producerea şi comercializarea ouălor pentru incubaţie şi a puilor de păsări de fermă;
    i) efectuează controale oficiale asupra operatorilor, respectiv societăţi de ameliorare, exploataţii de ameliorare, părţi terţe desemnate de societăţile de ameliorare sau exploataţiile de ameliorare, centre de colectare sau de depozitare a materialului seminal, centre de colectare sau producere a embrionilor şi crescători de animale, pentru verificarea conformităţii cu normele prevăzute de legislaţia în vigoare;
    j) controlează îndeplinirea şi respectarea condiţiilor de autorizare şi/sau acreditare a organizaţiilor şi/sau asociaţiilor, precum şi a prestatorilor de servicii implicate/implicaţi în organizarea şi desfăşurarea activităţii de ameliorare şi reproducţie la animale;
    k) efectuează controale tematice în târguri şi oboare de animale, în trafic sau exploataţiile de animale;
    l) efectuează controlul şi inspecţia laboratoarelor pentru analiza fizico-chimică a laptelui;
    m) controlează implementarea amenajamentelor pastorale, conform legislaţiei în vigoare;
    n) efectuează controale la producătorii şi prim-cumpărătorii de lapte, conform legislaţiei în vigoare;
    o) efectuează controale la stupinele de elită, multiplicare şi producţie, conform legislaţiei în vigoare;
    p) acţionează în toate sectoarele din domeniul creşterii animalelor, precum şi în regimul de circulaţie al acestora, colaborează cu specialişti ai Autorităţii Naţionale Sanitare Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor şi ai direcţiilor judeţene sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor, precum şi specialişti ai Inspectoratului General al Poliţiei Române, ai Direcţiei de ordine publică şi ai inspectoratelor de poliţie judeţene;
    q) reprezintă organul abilitat de stat în domeniu care constată contravenţiile şi aplică sancţiuni contravenţionale în domeniul său de competenţă şi instituie alte măsuri adecvate de natură administrativă pentru prevenirea şi remedierea cazurilor de neconformitate.


    ART. 4
    Inspecţia de stat constată şi aplică contravenţiile la normele din domeniul zootehnic privind exploatarea, ameliorarea, reproducţia, conservarea şi managementul resurselor genetice la animale, implementarea amenajamentelor pastorale, identificarea şi înregistrarea ecvideelor, controlul la producătorii şi prim-cumpărătorii de lapte, prevăzute la art. 42 din Legea zootehniei nr. 32/2019, art. 30-32 din Legea calului nr. 389/2005, cu modificările şi completările ulterioare, art. 18 alin. (1) şi alin. (2) lit. c) din Legea apiculturii nr. 383/2013, cu modificările ulterioare, art. 14 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2010 privind identificarea şi înregistrarea suinelor, ovinelor, caprinelor şi ecvideelor, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 191/2012, art. 13 şi 14 din Legea nr. 297/2013 privind stabilirea relaţiilor contractuale din sectorul laptelui şi al produselor lactate, precum şi recunoaşterea organizaţiilor de producători din sectorul laptelui şi al produselor lactate, art. 14 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2013 privind organizarea, administrarea şi exploatarea pajiştilor permanente şi pentru modificarea şi completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 186/2014, cu modificările şi completările ulterioare, iar în caz de infracţiuni sesizează organele de stat abilitate în acest sens.

    ART. 5
    Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se fac de către specialiştii Inspecţiei de stat, împuterniciţi de directorul general al ANZ, prin completarea procesului-verbal al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2 la ordin.

    ART. 6
    (1) Modelul legitimaţiei pentru persoanele împuternicite potrivit prevederilor art. 5, precum şi modelul ştampilei sunt prevăzute în anexa nr. 3 la ordin.
    (2) Tipărirea proceselor-verbale şi a legitimaţiilor se efectuează de către ANZ, în condiţiile legislaţiei în vigoare.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016