Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME PROCEDURALE INTERNE din 7 august 2007  ale Autoritatii Nationale a Vamilor privind achizitia imobilelor (terenuri/cladiri/alte bunuri imobile)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME PROCEDURALE INTERNE din 7 august 2007 ale Autoritatii Nationale a Vamilor privind achizitia imobilelor (terenuri/cladiri/alte bunuri imobile)

EMITENT: AGENTIA NATIONALA DE ADMINISTRARE FISCALA
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 571 din 21 august 2007

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme procedurale interne asigurã cadrul organizatoric şi metodologia unitarã, în cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, privind organizarea şi desfãşurarea procedurilor pentru atribuirea contractului de achiziţie a terenurilor/clãdirilor/altor bunuri imobiliare, denumite în continuare imobile, precum şi criteriile de naturã economicã şi tehnicã care vor sta la baza atribuirii acestor contracte, prin utilizarea sistemului concurenţial.
ART. 2
Achiziţia de imobile de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor se va face numai în limita fondurilor alocate de la bugetul de stat, prin programul anual de investiţii.
ART. 3
Direcţia economicã, investiţii şi administrarea serviciilor, prin Serviciul investiţii, are obligaţia, atunci când stabileşte programul anual al achiziţiilor de imobile, sã ţinã seama de:
a) anticipãrile cu privire la fondurile ce urmeazã sã fie alocate prin bugetul anual;
b) necesitãţile obiective de achiziţie a imobilelor;
c) gradul de prioritate a necesitãţilor prevãzute la lit. b).

CAP. II
Publicitate

ART. 4
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va face anunţuri publicitare în presã, cu minimum 28 de zile înainte de data limitã stabilitã pentru depunerea ofertelor.
ART. 5
Toate anunţurile de participare la licitaţie vor fi publicate, dupã caz, într-o publicaţie de circulaţie naţionalã şi pe plan local. Alegerea publicaţiei se va face prin solicitarea de oferte de preţ, pe cât posibil, de la cel puţin 3 publicaţii. Va fi selectatã publicaţia cu cel mai mic tarif de publicare.

CAP. III
Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire

ART. 6
Direcţia economicã, investiţii şi administrarea serviciilor din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, prin Serviciul investiţii, va asigura întocmirea documentaţiei de atribuire, fie prin specialişti din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, fie, în situaţii speciale, prin angajarea de consultanţi, având obligaţia de a respecta prevederile <>Legii concurenţei nr. 21/1996 , prevederile <>Legii nr. 11/1991 privind combaterea concurenţei neloiale, cu modificãrile ulterioare, precum şi prevederile <>art. 68 şi 69 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 .
ART. 7
Documentaţia de atribuire se va pune la dispoziţie, contra cost sau prin mijloace electronice, tuturor solicitanţilor, inclusiv celor cãrora li s-a transmis o invitaţie de participare. Preţul de vânzare al unui exemplar din documentaţie nu trebuie sã fie mai mare decât costul multiplicãrii acesteia, la care se poate adãuga costul transmiterii exemplarului de cãtre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, dacã modalitatea de obţinere nu este preluarea directã de cãtre ofertant.
ART. 8
Documentaţia de atribuire trebuie sã cuprindã cel puţin:
a) informaţii generale privind Autoritatea Naţionalã a Vãmilor - adresã, telefon, fax, e-mail, mijloace de comunicare, persoane de contact şi sursa de finanţare;
b) informaţii privind locul de procurare a documentaţiei pentru licitaţie, precum şi de depunere a ofertelor;
c) cerinţele minime de calificare solicitate de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi documentele care urmeazã sã fie prezentate de ofertant pentru a dovedi îndeplinirea cerinţelor respective;
d) caietul de sarcini cuprinzând toate datele tehnice pe care trebuie sã le respecte oferta, precum şi instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a ofertei tehnice;
e) instrucţiuni privind modul de elaborare şi prezentare a propunerii financiare;
f) informaţii privind criteriul aplicat pentru atribuirea contractului.
ART. 9
Documentaţia de atribuire va conţine 3 secţiuni, şi anume:
Secţiunea I - Date generale şi instrucţiuni pentru ofertanţi, care vor cuprinde:
- informaţii generale despre Autoritatea Naţionalã a Vãmilor şi sursa de finanţare;
- scopul achiziţiei;
- principii care stau la baza atribuirii contractului de achiziţie publicã;
- procedura aplicabilã;
- date privind procurarea documentaţiei de atribuire;
- informaţii privind locul, data şi ora depunerii ofertelor;
- informaţii privind locul desfãşurãrii şedinţei de deschidere a ofertelor;
- informaţii privind modul de întocmire şi prezentare a ofertelor;
- moneda în care se va exprima oferta;
- perioada de valabilitate a ofertei;
- modul de constituire a garanţiei de participare la licitaţie, precum şi valoarea acesteia;
- prezentarea modului de desfãşurare a procedurii;
- criteriul aplicat pentru atribuirea contractului şi modul de utilizare a acestuia;
- informaţii privind modul de platã a preţului contractului;
- modalitãţi de predare-primire a imobilului;
- documentele solicitate de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor privind calificarea ofertelor;
Secţiunea II - Caietul de sarcini se va elabora pe baza solicitãrilor primite din teritoriu, care vor fi analizate şi evaluate şi care trebuie sã se încadreze în sumele prevãzute în bugetul pe anul respectiv. Odatã stabilit, acesta va fi supus aprobãrii conducãtorului Autoritãţii Naţionale a Vãmilor;
Secţiunea III - Lista formularelor solicitate şi, dupã caz, modele ale acestor formulare;
Secţiunea IV - Modelul contractului şi normele procedurale interne.

CAP. IV
Comisia de evaluare. Atribuţii, componenţã şi constituire

ART. 10
Prin ordin al vicepreşedintelui Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, conducãtorul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, se va constitui pentru fiecare contract în parte o comisie de evaluare, care va rãspunde de urmãtoarele activitãţi:
a) avizarea documentaţiei de atribuire;
b) deschiderea ofertelor şi a documentelor care însoţesc oferta;
c) verificarea documentelor de calificare solicitate prin documentaţia de atribuire;
d) deschiderea, examinarea şi verificarea ofertelor;
e) vizitarea amplasamentelor;
f) elaborarea raportului procedurii de atribuire;
g) elaborarea unei propuneri de anulare a procedurii, în cazuri justificate.
ART. 11
Comisia de evaluare este formatã din cel puţin 5 membri din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, cu pregãtire profesionalã şi experienţã relevante în domeniu, precum şi cu probitate moralã recunoscutã. Din comisie va face parte, în mod obligatoriu, un specialist din Direcţia juridicã din cadrul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sau, dupã caz, din Serviciul juridic din direcţia regionalã pentru accize şi operaţiuni vamale, respectiv din Compartimentul juridic din cadrul direcţiei judeţene pentru accize şi operaţiuni vamale. În cazuri excepţionale, temeinic fundamentate, din comisia de evaluare pot face parte şi consultanţi externi cu experienţã şi probitate moralã.
ART. 12
Persoana responsabilã pentru atribuirea contractului este totodatã şi preşedinte al comisiei de evaluare şi va fi conducãtorul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor sau o persoanã delegatã de cãtre acesta.
ART. 13
Prin ordinul de numire a comisiei de evaluare pot fi nominalizaţi şi membri de rezervã pentru membrii comisiei. Membrii de rezervã pot înlocui membri ai comisiei de evaluare, dacã aceştia nu au posibilitatea din motive obiective sã îşi îndeplineascã atribuţiile care rezultã din calitatea de membru al comisiei de evaluare. Dupã producerea înlocuirii, calitatea de membru al comisiei de evaluare este preluatã de cãtre membrul de rezervã, care îşi va exercita atribuţiile aferente pânã la finalizarea procedurii de atribuire.
ART. 14
Persoanele fizice sau juridice care participã direct în procesul de verificare/evaluare a ofertelor nu au dreptul de a fi ofertant, ofertant asociat sau subcontractant.
ART. 15
Nu au dreptul sã fie membri în comisia de evaluare urmãtoarele persoane:
a) soţ/soţie, rudã sau afin, pânã la gradul al patrulea inclusiv, cu ofertantul sau cu persoane care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al unuia dintre ofertanţi;
b) persoanele care deţin pãrţi sociale, pãrţi de interes, acţiuni din capitalul subscris al unuia dintre ofertanţi ori persoanele care fac parte din consiliul de administraţie/organul de conducere sau de supervizare al acestora;
c) persoanele despre care se constatã cã pot avea un interes de naturã sã le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.
ART. 16
(1) Pe parcursul desfãşurãrii procesului de evaluare membrii comisiei de evaluare şi experţii cooptaţi au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de ofertanţi.
(2) Membrii comisiei de evaluare nu au dreptul de a dezvãlui ofertanţilor sau altor persoane neimplicate oficial în procedura de licitaţie informaţii legate de activitatea de evaluare pânã când nu se comunicã rezultatul licitaţiei tuturor ofertanţilor participanţi.
ART. 17
Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi imparţialitate prin care se obligã sã respecte prevederile art. 13 şi prin care confirmã totodatã cã nu se aflã în niciuna dintre situaţiile prevãzute la art. 14. Declaraţia trebuie semnatã înainte de şedinţa de deschidere a ofertelor. În situaţia în care unul dintre membrii comisiei de evaluare constatã cã se aflã în una dintre situaţiile prevãzute la art. 13 şi/sau 14, acesta are obligaţia de a solicita înainte de şedinţa de deschidere înlocuirea sa din componenţa comisiei respective cu unul dintre membrii de rezervã.
ART. 18
Activitatea desfãşuratã în cadrul comisiei de evaluare face parte din atribuţiile de serviciu ale membrilor angajaţi permanenţi ai Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.

CAP. V
Proceduri de achiziţie şi modul de aplicare a acestora

ART. 19
Achiziţia de imobile se va efectua prin aplicarea uneia dintre procedurile de mai jos:
- licitaţie deschisã - procedura prin care orice ofertant interesat are dreptul de a depune ofertã;
- negociere cu o singurã sursã - procedura prin care Autoritatea Naţionalã a Vãmilor se consultã şi negociazã clauzele contractuale şi preţul cu un singur ofertant.
ART. 20
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are dreptul de a achiziţiona direct imobile, în mãsura în care valoarea estimatã a achiziţiei nu depãşeşte echivalentul în lei a 5.000 euro.
ART. 21
Procedura de achiziţie publicã se va aplica numai dacã sunt îndeplinite cumulativ urmãtoarele condiţii:
a) sunt asigurate pentru anul în curs fondurile necesare în vederea îndeplinirii contractului de achiziţie publicã;
b) este întocmitã documentaţia de atribuire;
c) este constituitã comisia de evaluare.
ART. 22
De regulã, procedura de achiziţie este licitaţia deschisã. Procedura de negociere cu o singurã sursã se va utiliza cu titlu de excepţie, în situaţii temeinic justificate, în urmãtoarele cazuri:
- atunci când la repetarea unei licitaţii deschise s-a prezentat o singurã ofertã care corespunde cerinţelor caietului de sarcini;
- atunci când, ulterior atribuirii unui contract, din motive bine întemeiate este necesarã extinderea imobilului achiziţionat anterior;
- în cazuri de forţã majorã (calamitate naturalã, conflagraţie etc.), în orice cazuri temeinic justificate care nu au putut fi prevãzute şi ale cãror circumstanţe nu se datoreazã sub nicio formã vreunei acţiuni a Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, dar numai pentru achiziţionarea imobilelor minim necesare pentru a face faţã situaţiei de extremã urgenţã, într-o perioadã imediatã, pe durata de acţiune a situaţiei respective sau în cazuri autorizate de acte normative;
- în cazul în care este imperios necesarã înfiinţarea, extinderea sau modernizarea unui birou vamal de frontierã.
ART. 23
Licitaţia deschisã se desfãşoarã într-o singurã etapã, dupã cum urmeazã:
a) avizarea de cãtre comisia de evaluare a documentelor pentru licitaţie;
b) aprobarea de cãtre conducerea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor a documentaţiei de atribuire şi a calendarului licitaţiei;
c) transmiterea spre publicare, conform prevederilor art. 4 şi 5, a anunţului de participare;
d) transmiterea de invitaţii de participare, dupã caz, persoanelor identificate cã deţin imobile cu caracteristici care se încadreazã în cerinţele cuprinse în caietul de sarcini;
e) transmiterea cãtre solicitanţi a unui exemplar din documentaţia pentru licitaţie contra cost sau în format electronic;
f) întocmirea şi transmiterea rãspunsurilor la clarificãrile privind elementele cuprinse în documentaţia de atribuire, solicitate de ofertanţii care au obţinut un exemplar al documentaţiei respective;
g) primirea pachetelor sigilate care conţin ofertele şi documentele care le însoţesc;
h) îndeplinirea de cãtre comisia de evaluare a atribuţiilor care îi revin, conform prevederilor cap. IV, respectiv:
- deschiderea ofertelor;
- verificarea existenţei tuturor actelor solicitate prin documentaţia de atribuire;
- vizitarea amplasamentelor;
- stabilirea clarificãrilor necesare cu privire la documentele prezentate de ofertanţi;
- examinarea ofertelor calificate;
- respingerea ofertelor necorespunzãtoare;
- evaluarea ofertelor corespunzãtoare şi stabilirea ofertei câştigãtoare;
- întocmirea şi înaintarea cãtre conducerea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor a raportului procedurii de atribuire comisiei de evaluare cu privire la rezultatul procedurii de atribuire;
i) transmiterea cãtre toţi ofertanţii a comunicãrii privind rezultatul procedurii de atribuire;
j) elaborarea, în cazuri justificate, conform prevederilor art. 53, a unei propuneri de anulare a procedurii de atribuire.
ART. 24
Negocierea cu o singurã sursã se desfãşoarã într-o singurã etapã, dupã cum urmeazã:
- consultarea şi negocierea clauzelor contractuale şi a preţului şi stabilirea condiţiilor finale ale contractului de achiziţie, cu ofertantul.

CAP. VI
Modul de lucru al comisiei de evaluare

ART. 25
(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a deschide ofertele la data şi în locul indicate, dupã caz, în anunţul sau în invitaţia de participare.
(2) Orice ofertant are dreptul de a fi prezent la deschidere. Comisia de evaluare nu are dreptul de a respinge o ofertã având ca singurã motivaţie absenţa de la deschidere a ofertantului care a depus oferta respectivã.
ART. 26
(1) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor comisia de evaluare verificã modul de respectare a regulilor formale de depunere şi prezentare a ofertelor şi a documentelor care le însoţesc.
(2) Plicurile vor fi deschise de preşedintele comisiei de evaluare, care are obligaţia de a anunţa urmãtoarele informaţii:
a) denumirea (numele) ofertanţilor;
b) modificãrile şi retragerile de oferte;
c) existenţa garanţiilor de participare;
d) elementele principale ale propunerilor financiare, inclusiv preţul;
e) orice alte detalii şi precizãri pe care comisia de evaluare le considerã necesare.
(3) Nicio ofertã nu poate fi respinsã la deschidere, cu excepţia ofertelor întârziate, precum şi a celor care nu fac dovada constituirii garanţiei pentru participare.
(4) Comisia de evaluare va întocmi un proces-verbal de deschidere, care se pãstreazã la dosarul achiziţiei, care trebuie sã includã informaţiile prevãzute la alin. (2) şi care urmeazã sã fie semnat atât de membrii comisiei, cât şi de reprezentanţii ofertanţilor care sunt prezenţi la deschiderea ofertelor. La cerere, se poate înmâna ofertanţilor o copie a procesului-verbal.
(5) Comisia de evaluare va viziona pe teren toate ofertele prezentate.
ART. 27
(1) Pentru asigurarea confidenţialitãţii asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de ofertanţi comisia de evaluare are obligaţia de a desfãşura activitãţile de examinare şi evaluare numai la sediul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor.
(2) La întrunirile comisiei de evaluare au dreptul de a participa numai membrii acesteia.
ART. 28
(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a examina mai întâi documentele care dovedesc proprietatea asupra imobilelor.
(2) Dupã verificarea îndeplinirii cerinţelor minime privind depunerea tuturor documentelor solicitate în vederea calificãrii, comisia de evaluare stabileşte ofertanţii calificaţi şi, dacã este cazul, pe cei excluşi.
(3) Comisia de evaluare va examina documentele care dovedesc îndeplinirea cerinţelor minime privind îndeplinirea condiţiilor solicitate prin caietul de sarcini numai pentru acei ofertanţi care nu au fost deja excluşi ca urmare a neîndeplinirii condiţiilor referitoare la prezentarea actelor de calificare, coroborat cu concluziile desprinse în urma vizionãrii ofertelor pe teren.
(4) Comisia de evaluare are obligaţia de a stabili care sunt clarificãrile necesare pentru evaluarea fiecãrei oferte, precum şi perioada acordatã pentru transmiterea clarificãrilor.
(5) Comisia de evaluare are dreptul de a respinge o ofertã în oricare dintre urmãtoarele cazuri:
a) oferta nu respectã cerinţele prevãzute în documentaţia pentru elaborarea şi prezentarea ofertei;
b) ofertantul nu transmite, în perioada precizatã de comisia de evaluare, clarificãrile solicitate;
c) ofertantul modificã, prin clarificãrile pe care le prezintã, conţinutul ofertei sau preţul acesteia, cu excepţia situaţiei în care modificarea este determinatã de corecţia erorilor aritmetice;
d) explicaţiile solicitate conform alin. (4) nu sunt concludente şi/sau nu sunt susţinute de documentele justificative solicitate de comisia de evaluare.
ART. 29
(1) Comisia de evaluare are dreptul de a corecta erorile aritmetice numai cu acceptul ofertantului. Dacã ofertantul nu acceptã corecţia acestor erori, oferta sa va fi consideratã necorespunzãtoare şi, în consecinţã, va fi respinsã de comisia de evaluare.
(2) Erorile aritmetice se corecteazã dupã cum urmeazã: dacã existã o discrepanţã între litere şi cifre, trebuie luatã în considerare valoarea exprimatã în litere, iar valoarea exprimatã în cifre va fi corectatã corespunzãtor.
ART. 30
(1) Comisia de evaluare are obligaţia de a evalua toate ofertele corespunzãtoare şi, în urma acestei evaluãri, de a stabili oferta câştigãtoare pe baza criteriului aplicat pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã.
(2) Atribuirea contractului de achiziţie publicã se face pe baza criteriului "preţul cel mai scãzut", coroborat cu concluziile desprinse în urma vizionãrii imobilelor. Evaluarea ofertelor se realizeazã prin întocmirea clasamentului pe baza preţului în ordine crescãtoare, în funcţie de modul în care ofertele rãspund cerinţelor caietului de sarcini, şi a concluziilor desprinse în urma vizionãrii la faţa locului. Se vor evidenţia avantajele şi dezavantajele pentru fiecare ofertã.
ART. 31
Propunerea tehnicã trebuie sã corespundã cerinţelor minime prevãzute în caietul de sarcini.
ART. 32
Propunerea financiarã trebuie sã se încadreze în limita fondurilor aprobate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publicã respectiv.
ART. 33
(1) Orice decizie a comisiei de evaluare trebuie sã întruneascã acordul a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi.
(2) În cazul în care se ajunge în situaţia ca prevederile alin. (1) sã nu fie respectate din cauza unor eventuale divergenţe de pãreri între membrii comisiei de evaluare, preşedintele acesteia are obligaţia de a solicita reanalizarea punctelor de divergenţã, în scopul finalizãrii în timp util a etapei de evaluare a ofertelor şi de stabilire a ofertei câştigãtoare. În cazul în care comisia de evaluare nu ajunge la un acord, decizia finalã se adoptã cu votul majoritãţii simple.
(3) Membrii comisiei de evaluare care nu sunt de acord cu decizia adoptatã au obligaţia de a-şi prezenta punctul de vedere în scris, elaborând în acest sens o notã individualã care se ataşeazã la raportul procedurii de atribuire.
ART. 34
(1) În cazul în care comisia de evaluare constatã cã unul sau mai mulţi ofertanţi a/au omis sã prezinte anumite documente, aceasta va solicita ofertanţilor respectivi completarea documentelor care lipsesc, acordând în acest scop un termen în limita a 72 de ore de la momentul solicitãrii.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), comisia de evaluare nu are dreptul de a permite şi de a solicita unui ofertant completarea unui document care lipseşte, în oricare dintre urmãtoarele situaţii:
a) în documentaţia de atribuire a fost menţionat expres faptul cã, în caz de neprezentare a respectivului document, nu este permisã completarea ulterioarã, neprezentarea având ca efect descalificarea ofertantului;
b) ofertantul respectiv, deşi cunoştea cerinţele, a omis sã prezinte mai mult de 3 dintre documentele solicitate în cadrul documentaţiei de atribuire;
c) prin acceptarea completãrii documentului respectiv se creeazã un avantaj evident în raport cu ceilalţi ofertanţi, aducând-se atingere principiului tratamentului egal.
ART. 35
Pe parcursul analizãrii şi verificãrii documentelor prezentate de ofertanţi, comisia de evaluare are dreptul de a solicita clarificãri sau completãri ale acestora.
ART. 36
(1) Oferta este consideratã inacceptabilã în urmãtoarele situaţii:
a) a fost depusã dupã data şi ora limitã de depunere sau la o altã adresã decât cele stabilite în anunţul de participare sau în invitaţie;
b) nu este însoţitã de garanţia de participare, astfel cum a fost solicitatã în documentaţia de atribuire;
c) a fost depusã de un ofertant care nu îndeplineşte cerinţele minime de calificare;
d) constituie o alternativã la prevederile caietului de sarcini, alternativã ce nu poate fi luatã în considerare;
e) preţul inclus în oferta financiarã depãşeşte valoarea fondurilor aprobate pentru îndeplinirea contractului de achiziţie publicã respectiv.
(2) Oferta este consideratã neconformã în urmãtoarele situaţii:
a) nu satisface cerinţele caietului de sarcini;
b) ofertantul nu transmite în perioada precizatã de comisia de evaluare clarificãrile/completãrile solicitate;
c) ofertantul modificã prin rãspunsurile pe care le prezintã, conţinutul propunerii tehnice şi/sau al propunerii financiare.
ART. 37
Comisia de evaluare are obligaţia de a respinge ofertele inacceptabile şi ofertele neconforme.
ART. 38
Dupã finalizarea evaluãrii ofertelor, comisia de evaluare are obligaţia de a elabora raportul procedurii de atribuire, care se semneazã de toţi membrii comisiei, inclusiv de preşedintele acesteia. Raportul procedurii de atribuire se înainteazã conducãtorului autoritãţii contractante spre aprobare.
ART. 39
(1) Dupã elaborarea raportului procedurii de atribuire, toţi ofertanţii vor fi informaţi asupra rezultatului aplicãrii procedurii, în cel mult 3 zile lucrãtoare de la elaborarea raportului.
(2) Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va încheia contractul de achiziţie cu ofertantul declarat câştigãtor numai dupã 7 zile de la data transmiterii comunicãrii rezultatului aplicãrii procedurii.
(3) În situaţia în care ofertantul declarat câştigãtor nu semneazã contractul, fie va fi invitat în vederea contractãrii ofertantul clasat pe locul al doilea, fie se repetã procedura de atribuire a contractului de achiziţie publicã.

CAP. VII
Participarea la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie publicã. Reguli generale

ART. 40
Orice ofertant român sau strãin, persoanã fizicã ori juridicã, are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie imobile.
ART. 41
(1) În cazul aplicãrii procedurii de licitaţie deschisã, numãrul de ofertanţi care au dreptul de a depune ofertã este nelimitat.
(2) Orice ofertant are dreptul de a participa cu una sau mai multe oferte de imobile.
(3) Procedura de licitaţie deschisã va fi în mod obligatoriu repetatã în cazul în care numãrul de oferte este mai mic de 2.
(4) În cazul în care, în urma repetãrii procedurii, numãrul de oferte este mai mic de 2, se va atribui contractul de achiziţie publicã ofertantului care a depus ofertã corespunzãtoare.

CAP. VIII
Calificarea ofertanţilor

ART. 42
Prin documentaţia de atribuire se vor solicita toate documentele considerate necesare clarificãrii statutului juridic şi pentru a se face dovada deţinerii în proprietate a imobilului respectiv de cãtre ofertant.
ART. 43
Poate fi exclusã din procedura de achiziţie orice ofertã care se aflã în una dintre urmãtoarele situaţii:
a) nu este prezentatã la deschidere garanţia de participare;
b) nu sunt prezentate actele solicitate în original;
c) imobilul nu este liber de sarcini;
d) sunt furnizate informaţii neconforme realitãţii;
e) nu sunt îndeplinite obligaţiile de platã exigibile a impozitelor şi taxelor cãtre stat, referitoare la imobilul ofertat.
ART. 44
Ofertantul are obligaţia de a prezenta toate documentele cerute prin "Instrucţiunile pentru ofertanţi", în forma solicitatã, în condiţiile impuse prin documentaţia de atribuire.
ART. 45
Comisia de evaluare are obligaţia de a respecta caracterul confidenţial al informaţiilor prezentate de ofertanţi.

CAP. IX
Modul de prezentare şi depunere a ofertelor

ART. 46
Ofertele vor fi depuse în conformitate cu precizãrile cuprinse în "Instrucţiunile pentru ofertanţi", din documentaţia de atribuire.
ART. 47
Prin "Instrucţiunile pentru ofertanţi" se va stabili şi perioada de valabilitate a ofertelor. Aceasta se va calcula astfel încât sã fie acoperitã întreaga perioadã necesarã evaluãrii ofertelor şi semnãrii contractului.
ART. 48
Perioada de valabilitate a ofertei reprezintã perioada de timp în care valoarea ofertei nu poate fi modificatã.
ART. 49
(1) Perioada de valabilitate va fi de minimum 30 de zile, dar nu mai mare de 90 de zile.
(2) În situaţii excepţionale, perioada de valabilitate a ofertelor poate fi prelungitã cu maximum 30 de zile, la solicitarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor şi cu acordul ofertanţilor. În situaţia în care ofertanţii sunt de acord cu prelungirea valabilitãţii, aceştia nu au dreptul de a solicita modificarea valorii ofertei. În situaţia în care unul dintre ofertanţi nu este de acord cu prelungirea valabilitãţii, Autoritatea Naţionalã a Vãmilor va returna oferta acestuia, împreunã cu garanţia pentru participare.

CAP. X
Garanţia pentru participare la licitaţie

ART. 50
(1) Toţi ofertanţii au obligaţia de a depune, odatã cu oferta, o garanţie de participare care are scopul de a proteja Autoritatea Naţionalã a Vãmilor faţã de riscul unui comportament necorespunzãtor al acestora pe toatã perioada de la deschiderea ofertelor pânã la semnarea contractului.
(2) Cuantumul garanţiei pentru participare se va stabili prin documentaţia de atribuire; acesta va fi egal cu valoarea tuturor cheltuielilor efectuate în vederea pregãtirii, deschiderii şi comparãrii ofertelor.
(3) Perioada de valabilitate a garanţiei de participare trebuie sã fie cel puţin egalã cu perioada de garanţie a ofertelor.
(4) În situaţia în care se solicitã prelungirea valabilitãţii ofertelor, ofertanţii au obligaţia de a prelungi valabilitatea garanţiei pentru participare în mod corespunzãtor.
(5) Garanţia pentru participare se va exprima în lei şi poate fi constituitã, la propunerea comisiei de evaluare, în una dintre urmãtoarele forme:
- scrisoare de garanţie bancarã în favoarea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor;
- ordin de platã în contul Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, cu condiţia confirmãrii acestora de cãtre banca emitentã, pânã la data deschiderii ofertelor;
- a unei sume în numerar, depusã la casieria unitãţii vamale în raza cãreia se desfãşoarã procedura de achiziţie.
ART. 51
Garanţia pentru participarea la procedura de achiziţie se pierde în urmãtoarele situaţii:
- ofertantul îşi retrage oferta în perioada de valabilitate a acesteia;
- ofertantul desemnat câştigãtor nu semneazã contractul de achiziţie.
ART. 52
Garanţia pentru participarea la procedura de achiziţie se returneazã, fãrã alte obligaţii din partea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, în urmãtoarele condiţii:
a) ofertantului câştigãtor, în termen de 3 zile lucrãtoare de la semnarea procesului-verbal de predare-primire;
b) ofertanţilor necâştigãtori, în cel mult 3 zile lucrãtoare de la semnarea contractului de achiziţie.

CAP. XI
Anularea licitaţiei

ART. 53
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are dreptul de a anula aplicarea procedurii pentru atribuirea contractului de achiziţie dacã ia aceastã decizie, de regulã, înainte de data transmiterii comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii de atribuire şi oricum înainte de data semnãrii contractului şi numai în urmãtoarele cazuri:
a) nu a fost posibilã asigurarea unui nivel satisfãcãtor al concurenţei, respectiv numãrul de oferte este mai mic decât cel prevãzut pentru fiecare procedurã de prezentele norme procedurale interne;
b) niciunul dintre ofertanţi nu a îndeplinit condiţiile de calificare prevãzute în documentaţia de atribuire;
c) au fost prezentate numai oferte neconforme, inacceptabile sau necorespunzãtoare;
d) circumstanţe excepţionale afecteazã procedura pentru atribuirea contractului de achiziţie sau este imposibilã încheierea contractului.
ART. 54
Decizia de anulare nu creeazã vreo obligaţie Autoritãţii Naţionale a Vãmilor faţã de participanţii la procedura de achiziţie, cu excepţia returnãrii garanţiei pentru participare.
ART. 55
Autoritatea Naţionalã a Vãmilor are obligaţia de a comunica în scris tuturor ofertanţilor decizia de anulare.

CAP. XII
Dosarul achiziţiei publice

ART. 56
Pentru fiecare achiziţie în parte se va întocmi un dosar al acesteia.
ART. 57
Dosarul achiziţiei va cuprinde cel puţin urmãtoarele documente:
- nota de fundamentare privind achiziţia, întocmitã de Direcţia economicã, investiţii şi administrarea serviciilor pe baza datelor transmise de structura vamalã din teritoriu, pe raza cãreia urmeazã sã se facã achiziţia, şi aprobatã de conducerea Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, din care trebuie sã rezulte cã sunt aprobate fondurile necesare achiziţiei;
- anunţul şi/sau invitaţiile de participare;
- documentaţia de atribuire, inclusiv clarificãrile solicitate de ofertanţi şi rãspunsurile aferente transmise de Autoritatea Naţionalã a Vãmilor;
- notã justificativã privind aplicarea procedurii prin negociere cu o singurã sursã, dacã este cazul;
- notã de estimare a valorii achiziţiei, în cazul achiziţiei directe;
- decizia de numire a comisiei de evaluare;
- procesul-verbal întocmit cu ocazia deschiderii ofertelor;
- lista cuprinzând denumirea/numele ofertanţilor;
- clarificãrile şi/sau completãrile solicitate ofertanţilor de cãtre comisia de evaluare şi rãspunsurile aferente acestora;
- raportul procedurii de atribuire a contractului de achiziţie publicã;
- contractul de achiziţie publicã, semnat;
- procesul-verbal de predare-primire a imobilului.

CAP. XIII
Cãi de atac

ART. 58
Împotriva raportului comisiei de evaluare cu privire la rezultatul licitaţiei se poate formula contestaţie la Autoritatea Naţionalã a Vãmilor, în termen de 7 zile de la comunicare.
ART. 59
Contestaţia va fi soluţionatã, în termen de maximum 10 zile de la înregistrare, de o comisie constituitã prin ordin al conducãtorului Autoritãţii Naţionale a Vãmilor, din care nu au dreptul sã facã parte membrii comisiei de evaluare.
ART. 60
Persoana nemulţumitã de aceastã soluţie se poate adresa instanţei judecãtoreşti, conform legii contenciosului administrativ.

----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016