Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME PROCEDURALE INTERNE din 18 iunie 2010  privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a acordului-cadru pentru consultanta juridica in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Padurilor, prin Directia generala AM POS Mediu    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME PROCEDURALE INTERNE din 18 iunie 2010 privind organizarea si desfasurarea procedurilor de incheiere a acordului-cadru pentru consultanta juridica in legatura cu contractele/acordurile/protocoalele incheiate de Ministerul Mediului si Padurilor, prin Directia generala AM POS Mediu

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI PADURILOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 469 din 8 iulie 2010

Dispoziţii generale
ART. 1
(1) Prezentele norme procedurale interne asigurã cadrul şi metodologia unitarã pentru organizarea şi desfãşurarea procedurilor de încheiere a acordului-cadru de consultanţã juridicã, inclusiv reprezentare, în legãturã cu contractele/ acordurile/protocoalele încheiate de Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu, în calitate de autoritate de management, în vederea implementãrii Programului operaţional sectorial "Mediu", denumit în continuare acord-cadru de consultanţã juridicã.
(2) Încheierea acordului-cadru de consultanţã juridicã are la bazã principiile prevãzute la <>art. 2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Acordul-cadru de consultanţã juridicã
ART. 2
(1) Acordul-cadru de consultanţã juridicã este acel acord intervenit între Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu, şi mai mulţi operatori economici, respectiv avocaţi, indiferent de forma de exercitare a profesiei (cabinete individuale, cabinete asociate, societãţi civile profesionale sau societãţi profesionale cu rãspundere limitatã), prin care aceştia din urmã îşi asumã obligaţia de a asigura consultanţã juridicã necesarã gestionãrii Programului operaţional sectorial "Mediu", inclusiv reprezentarea autoritãţii contractante în faţa oricãror autoritãţi/instituţii/organisme publice şi întocmirea tuturor şi oricãror acte necesare, precum şi îndeplinirea oricãror formalitãţi şi/sau operaţiuni necesare apãrãrii intereselor autoritãţii contractante, fie cã privesc organizarea, funcţionarea, controlul şi jurisdicţia sa, fie cã privesc sancţionarea sa.
(2) Modelul pentru acordul-cadru de consultanţã juridicã care va fi încheiat cu operatorii economici, precum şi cel pentru contractul subsecvent vor fi prevãzute în documentaţia de atribuire.
(3) Acordul-cadru de consultanţã juridicã se va încheia cu operatorii economici declaraţi câştigãtori, pe o perioadã de 2 ani. Ministerul Mediului şi Pãdurilor va emite solicitãri pentru acordarea de consultanţã juridicã în funcţie de necesitãţile apãrute.
(4) Operatorii economici vor fi îndreptãţiţi sã solicite plata serviciilor prestate conform contractelor subsecvente încheiate cu autoritatea contractantã, contracte care vor avea la bazã acordul-cadru de consultanţã juridicã. Contractele subsecvente se vor încheia ori de câte ori autoritatea contractantã va emite o solicitare pentru acordarea de consultanţã juridicã.
Pe parcursul derulãrii acordului-cadru de consultanţã juridicã, operatorii economici nu vor fi îndreptãţiţi sã pretindã Ministerului Mediului şi Pãdurilor efectuarea de plãţi decât aferent serviciilor prestate în cadrul contractelor subsecvente încheiate în baza acordului-cadru de consultanţã juridicã. Plãţile se pot realiza numai pe baza facturii acceptate de cãtre autoritatea contractantã pentru serviciile prestate de cãtre operatorul economic, ca urmare a solicitãrii pentru acordarea de consultanţã juridicã şi numai pe baza tarifelor stabilite în acordul-cadru încheiat între pãrţi.
(5) Operatorii economici pãrţi la acordul-cadru de consultanţã juridicã au obligaţia de a depune toate diligenţele pentru apãrarea intereselor încredinţate, respectiv de a realiza servicii de consultanţã juridicã, pânã la finalizarea operaţiunii aflate în derulare, chiar dacã aceasta se va finaliza dupã expirarea duratei acordului-cadru de consultanţã juridicã. În aceastã situaţie, Ministerul Mediului şi Pãdurilor are obligaţia corelativã de a face plata prestaţiilor realizate de cãtre operatorul economic, în baza solicitãrii pentru acordarea de consultanţã juridicã, numai pentru serviciile juridice prestate efectiv de acesta şi numai pe baza tarifelor stabilite în acordul-cadru încheiat între pãrţi.
Etape procedurale pentru încheierea acordului-cadru de consultanţã juridicã
ART. 3
Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu, în calitate de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial "Mediu", dupã aplicarea cerinţelor stabilite prin documentaţia de atribuire şi parcurgerea etapelor prevãzute în prezentele norme procedurale interne, va încheia acordul-cadru de consultanţã juridicã.
Reguli generale de participare
ART. 4
(1) Orice operator economic care considerã cã îndeplineşte cerinţele enunţate în anunţul de participare şi în documentaţia de atribuire elaboratã de autoritatea contractantã are dreptul de a participa, în condiţiile prezentelor norme procedurale interne, la procedura de atribuire pentru încheierea acordului-cadru de consultanţã juridicã.
(2) Acordul-cadru de consultanţã juridicã se va încheia cu toţi operatorii economici care au îndeplinit în totalitate cerinţele documentaţiei de atribuire.
(3) Numãrul operatorilor economici cu care se va încheia acordul-cadru este de minimum 3. În cazul în care, în urma derulãrii procedurii, numãrul operatorilor economici care îndeplinesc cerinţele documentaţiei de atribuire este mai mic de 3, autoritatea contractantã are dreptul:
- fie de a anula procedura de atribuire;
- fie de a continua procedura şi de a încheia acordul-cadru cu operatorii economici care îndeplinesc în totalitate cerinţele documentaţiei de atribuire.
Iniţierea procedurii
ART. 5
Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu, va iniţia aplicarea procedurii de atribuire pentru încheierea acordului-cadru de consultanţã juridicã numai dacã sunt îndeplinite, în principal, urmãtoarele condiţii:
a) este elaboratã documentaţia de atribuire; şi
b) este identificatã sursa de finanţare pentru acordul-cadru de consultanţã juridicã.
Evaluarea situaţiilor de concurenţã neloialã şi de conflict de interese
ART. 6
(1) Pe parcursul derulãrii procedurii de încheiere a acordului-cadru de consultanţã juridicã, Ministerul Mediului şi Pãdurilor va lua toate mãsurile legale necesare pentru a combate apariţia eventualelor situaţii de concurenţã neloialã sau de conflict de interese, precum şi a oricãror fapte considerate contravenţii ori infracţiuni, potrivit legislaţiei în vigoare. În cazul în care aceste situaţii se produc totuşi, se vor lua toate mãsurile legale pentru înlãturarea lor.
(2) Personalul operatorilor economici declaraţi câştigãtori va semna declaraţii pe propria rãspundere privind inexistenţa situaţiilor de conflict de interese în legãturã cu obiectul contractelor finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial "Mediu", gestionat de autoritatea de management.
Publicitate
ART. 7
(1) Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu, va transmite spre publicare în cel puţin un cotidian de circulaţie naţionalã şi pe paginile web ale Ministerului Mediului şi Pãdurilor (www.mmediu.ro şi www.posmediu.ro ) un anunţ de participare la procedura de atribuire pentru acordul-cadru de consultanţã juridicã.
(2) Anunţul de participare va conţine cel puţin informaţii privind:
a) instituţia contractantã;
b) obiectul şi durata acordului-cadru;
c) adresa la care se pot solicita clarificãri;
d) modul de obţinere a documentaţiei de atribuire;
e) data-limitã, ora şi locul de depunere a ofertelor;
f) persoana de contact.
Întocmirea şi conţinutul documentaţiei de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã
ART. 8
(1) Documentaţia de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã cuprinde:
a) caietul de sarcini;
b) fişa de date a achiziţiei;
c) formulare;
d) model acord-cadru şi contract subsecvent.
(2) Documentaţia de atribuire pentru încheierea acordului-cadru de consultanţã juridicã se va obţine numai la solicitarea scrisã a operatorilor economici, de la persoana de contact stabilitã de cãtre Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu.
(3) Cerinţele minime de calificare a operatorilor economici pot fi, dupã caz şi fãrã a se limita la, urmãtoarele:
a) sã dispunã de o echipã formatã din cel puţin (un numãr ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi cu minimum (un numãr ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) ani experienţã în domeniul juridic de la definitivare şi cu nivel avansat al cunoştinţelor de limbã englezã; din cadrul echipei propuse trebuie sã facã parte cel puţin:
(i) (un numãr ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi care au cunoştinţe temeinice privind dreptul civil, penal, comercial, comunitar;
(ii) (un numãr ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi care au cunoştinţe temeinice în domeniul accesãrii şi utilizãrii fondurilor structurale şi de coeziune europene;
(iii) (un numãr ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) avocaţi definitivi care au cunoştinţe temeinice privind <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi celelalte acte normative subsecvente referitoare la achiziţiile publice din România şi procedurile de achiziţie ale Comisiei Europene.
De asemenea, în scopul îndeplinirii cerinţelor specifice autoritãţii contractante, operatorul economic va trebui sã asigure o echipã de experţi care au cunoştinţe temeinice privind dreptul mediului (legislaţia din domeniul protecţiei mediului, în special legislaţia specificã privind deşeurile), dreptul muncii, dreptul proprietãţii intelectuale, dreptul afacerilor, dreptul financiar, dreptul administrativ, dreptul comerţului internaţional. Cel puţin unul dintre membrii echipei trebuie sã aibã o vechime neîntreruptã în profesie de cel puţin 5 ani de la definitivare, astfel încât sã punã concluzii la toate instanţele;
b) operatorul economic trebuie sã facã dovada experienţei similare prin prezentarea cel puţin a:
(i) unui contract având ca obiect un litigiu/tranzacţie civil(ã)/comercial(ã) câştigat(ã)/finalizat(ã) cu o valoare de minimum (o valoare ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) euro;
(ii) unui contract având ca obiect un litigiu penal câştigat/finalizat;
(iii) unui contract având ca obiect un litigiu rezultat din achiziţii publice câştigat/finalizat;
c) operatorul economic trebuie sã facã dovada capacitãţii economico-financiare prin prezentarea unei cifre medii de afaceri pe ultimii 3 ani în valoare de minimum (o valoare ce urmeazã a se preciza în fişa de date a achiziţiei) euro.
Prezentarea ofertei
ART. 9
(1) Oferta va fi redactatã în limba românã. Ofertele redactate în altã limbã decât limba românã vor fi însoţite de traduceri autorizate şi legalizate.
(2) Cerinţele minime de calificare prevãzute la art. 8 alin. (3) vor fi dovedite de cãtre operatorii economici participanţi la procedura de atribuire prin prezentarea de documente, respectiv diplome, certificate, atestate, CV-uri, contracte, recomandãri, declaraţie de disponibilitate şi exclusivitate etc. Documentele se vor prezenta conform cerinţelor specificate în fişa de date a achiziţiei.
(3) În situaţia în care autoritatea contractantã considerã necesar, în funcţie de complexitatea achiziţiei, aceasta poate solicita îndeplinirea şi altor cerinţe decât cele prevãzute la art. 8 alin. (3).
(4) Oferta trebuie sã fie transmisã autoritãţii contractante în pachet sigilat şi sã conţinã documentele solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi propunerea tehnicã şi propunerea financiarã. Modul de prezentare a propunerii tehnice şi a propunerii financiare va fi precizat în documentaţia de atribuire.
(5) Paginile din pachet trebuie sã fie prezentate în original sau în copie legalizatã, numerotate şi îndosariate, iar pachetul trebuie sã conţinã un opis al documentelor, inclusiv cu numãrul paginii de referinţã.
(6) Ofertele trebuie sã fie depuse pânã la termenul-limitã specificat în anunţul de participare şi sã fie înaintate cãtre autoritatea contractantã prin una dintre urmãtoarele modalitãţi:
a) prin scrisoare recomandatã cu confirmare de primire (serviciu poştal oficial) cãtre: ....... adresa .......
b) livrate personal la aceeaşi adresã, însoţite de o scrisoare de înaintare - semnatã şi datatã, direct cãtre ........... adresa .......... .
Ofertele depuse prin alte mijloace decât cele menţionate anterior nu vor fi luate în considerare.
(7) Ofertele trebuie sã fie depuse folosindu-se sistemul de plic dublu, adicã un pachet sau un plic exterior sigilat şi netransparent care sã conţinã douã plicuri interioare marcate "ORIGINAL" (un exemplar), respectiv "COPIE" (un exemplar), fiecare sigilat şi netransparent. Copiile trebuie sa aibã menţiunea "conform cu originalul", semnãtura persoanei autorizate a ofertantului şi ştampila acestuia.
Plicul cu exemplarul marcat "ORIGINAL" va conţine şi împuternicirea pentru persoana autorizatã sã reprezinte ofertantul, în original, dacã este cazul.
Pe plicul exterior se vor scrie urmãtoarele informaţii:
a) adresa unde trebuie depuse ofertele;
b) menţiunea "Oferta pentru acord-cadru consultanţã juridicã";
c) cuvintele "A nu se deschide înainte de data de ........ ora ............".
(8) Perioada de valabilitate a ofertei va fi precizatã în fişa de date a achiziţiei.
(9) La depunerea ofertelor nu vor fi admise plicuri exterioare deteriorate sau desfãcute.
(10) Niciun cost suportat de ofertanţi pentru pregãtirea şi depunerea ofertei nu va fi rambursat. Toate aceste costuri vor fi suportate de cãtre ofertanţi.
Comisia de evaluare
ART. 10
(1) În scopul atribuirii acordului-cadru de consultanţã juridicã, în baza referatului de necesitate, se va constitui o comisie de evaluare formatã din minimum 3 membri şi un membru de rezervã. Preşedintele comisiei de evaluare se desemneazã dintre membrii acesteia şi este membru votant.
(2) Dupã caz, alãturi de comisia de evaluare, conducerea autoritãţii contractante poate desemna experţi cooptaţi în scopul elaborãrii rapoartelor de specialitate.
(3) Comisia de evaluare rãspunde de desfãşurarea urmãtoarelor activitãţi:
a) deschiderea şi analizarea din punct de vedere formal a ofertelor primite, precum şi întocmirea procesului-verbal de deschidere a ofertelor;
b) evaluarea ofertelor conform cerinţelor stabilite în documentaţia de atribuire;
c) solicitarea de clarificãri şi/sau completãri, dupã caz;
d) stabilirea ofertelor care au respectat regulile formale de prezentare şi depunere a ofertelor şi care au îndeplinit cerinţele documentaţiei de atribuire, inclusiv cele ale caietului de sarcini;
e) întocmirea raportului procedurii şi înaintarea lui spre aprobare cãtre conducerea autoritãţii contractante;
f) comunicarea cãtre ofertanţi a rezultatului procedurii;
g) efectuarea demersurilor prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care au fost formulate contestaţii;
h) transmiterea spre publicare în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP) a anunţului de atribuire, dacã este cazul.
(4) Pe parcursul desfãşurãrii procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã, membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a pãstra confidenţialitatea asupra conţinutului ofertelor, precum şi asupra oricãror alte informaţii prezentate de cãtre ofertanţi, a cãror dezvãluire ar putea aduce atingere dreptului acestora de a-şi proteja secretele comerciale.
(5) Membrii comisiei de evaluare au obligaţia de a semna pe propria rãspundere o declaraţie de confidenţialitate şi de imparţialitate prin care se angajeazã sã respecte prevederile alin. (4) şi prin care confirmã totodatã cã nu se aflã în niciuna dintre situaţiile urmãtoare:
a) sunt soţ/soţie, rudã sau afin, pânã la gradul al patrulea inclusiv, cu unul dintre ofertanţi;
b) deţin pãrţi sociale şi/sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre ofertanţi;
c) am un interes de naturã sã le afecteze imparţialitatea pe parcursul procesului de verificare/evaluare a ofertelor.
(6) Declaraţia prevãzutã la alin. (5) trebuie semnatã înainte de deschiderea ofertelor.
(7) În cazul în care unul/mai mulţi dintre membrii desemnaţi în comisia de evaluare constatã cã se aflã în una sau mai multe dintre situaţiile prevãzute la alin. (5), acesta/aceştia are/au obligaţia de a solicita de îndatã înlocuirea sa/lor din componenţa comisiei respective.
Aplicarea procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã
ART. 11
Procedura de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã se desfãşoarã în mai multe etape, dupã cum urmeazã:
I. Etapa de solicitare a ofertelor
a) publicarea în cel puţin un cotidian de circulaţie naţionalã şi pe paginile web ale Ministerului Mediului şi Pãdurilor (www.mmediu.ro şi www.posmediu.ro) a unui anunţ de participare la procedura de atribuire pentru acordul-cadru de consultanţa juridicã;
b) transmiterea cãtre Ministerul Finanţelor Publice - Unitatea pentru coordonarea şi verificarea achiziţiilor publice (MFP - UCVAP) a notificãrii în conformitate cu prevederile legale, referitor la funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, dacã este cazul;
c) primirea solicitãrilor de clarificare de la operatorii economici cel mai târziu cu 6 zile înainte de termenul-limitã pentru depunerea ofertelor, dacã este cazul; termenul-limitã de depunere a ofertelor va fi de minimum 12 zile de la data publicãrii anunţului de participare;
d) transmiterea rãspunsului la solicitãrile de clarificare cãtre toţi operatorii economici în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data primirii acestora, dar cu cel puţin douã zile anterior depunerii ofertelor.
II. Etapa de primire şi deschidere a ofertelor
(1) Ofertele se primesc şi se înregistreazã la adresa autoritãţii contractante.
(2) În cadrul şedinţei de deschidere a ofertelor comisia de evaluare verificã conformitatea ofertelor din punct de vedere al termenului de depunere şi al documentelor solicitate şi întocmeşte procesul-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor.
(3) Ofertele care sunt depuse la o altã adresã decât cea stabilitã sau cele care au fost depuse dupã termenul-limitã de depunere vor fi returnate nedeschise.
III. Etapa de evaluare a ofertelor
În aceastã etapã, comisia de evaluare are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã şi stabileşte ofertele care îndeplinesc cerinţele minime de calificare şi cerinţele minime obligatorii din caietul de sarcini;
b) solicitã clarificãri şi/sau completãri pentru documentele de calificare, dacã este cazul;
c) solicitã clarificãri pentru propunerea tehnicã şi/sau financiarã, dacã este cazul;
d) stabileşte ofertele admisibile din punct de vedere al îndeplinirii tuturor cerinţelor şi prezentãrii tuturor documentelor solicitate prin documentaţia de atribuire, precum şi pe cele inacceptabile/neconforme; ofertele inacceptabile/neconforme sunt ofertele care se încadreazã în prevederile <>Hotãrârii Guvernului nr. 925/2006 privind aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publicã din <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare; oferta tehnicã şi oferta financiarã trebuie sã respecte în totalitate cerinţele stabilite prin documentaţia de atribuire; oferta financiarã trebuie sã se încadreze în limita sumei ce poate fi disponibilizatã pentru încheierea acordului-cadru.
IV. Etapa de finalizare a procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã
(1) În aceastã etapã, comisia de evaluare are urmãtoarele atribuţii:
a) întocmeşte raportul procedurii de atribuire;
b) pune la dispoziţia MFP - UCVAP raportul procedurii, dacã este cazul;
c) înainteazã spre aprobare conducerii autoritãţii contractante raportul procedurii de atribuire;
d) comunicã ofertanţilor rezultatul procedurii;
e) efectueazã demersurile prevãzute în <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în cazul în care au fost formulate contestaţii.
(2) În aceastã etapã, autoritatea contractantã are urmãtoarele obligaţii:
a) încheie acordul-cadru de consultanţã juridicã;
b) notificã MFP - UCVAP, în termenul legal, cu privire la semnarea acordului-cadru de consultanţã juridicã, dacã este cazul;
c) transmite spre publicare în SEAP anunţul de atribuire, dacã este cazul;
d) întocmeşte dosarul de achiziţie privind procedura de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã.
Încheierea acordului-cadru de consultanţã juridicã
ART. 12
(1) Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generalã AM POS Mediu, în urma aplicãrii procedurii de atribuire, va încheia acordul-cadru de consultanţã juridicã cu ofertanţii ale cãror oferte au fost declarate câştigãtoare.
(2) Acordul-cadru de consultanţã juridicã se semneazã de cãtre ministrul mediului şi pãdurilor şi de cãtre reprezentanţii mandataţi ai ofertanţilor, pe baza documentelor depuse în cadrul procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã.
(3) Acordul-cadru de consultanţã juridicã se încheie numai dupã trecerea a cel puţin 5 zile de la data transmiterii comunicãrii privind rezultatul aplicãrii procedurii, cu excepţia cazului în care au fost formulate contestaţii.
Dosarul acordului-cadru de consultanţã juridicã
ART. 13
(1) Ministerul Mediului şi Pãdurilor, prin Direcţia generala AM POS Mediu, are obligaţia de a întocmi dosarul procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã.
(2) Dosarul procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã trebuie sã cuprindã cel puţin urmãtoarele documente:
a) referatul de necesitate;
b) actul doveditor privind existenţa fondurilor alocate cel puţin pentru anul în curs;
c) prezentele norme procedurale interne, aprobate de ordonatorul principal de credite;
d) documentaţia de atribuire;
e) decizia de numire a comisiei de evaluare;
f) anunţul de participare;
g) procesul-verbal al şedinţei de deschidere a ofertelor;
h) clarificãrile şi rãspunsurile la solicitãrile de clarificare;
i) raportul de atribuire al comisiei de evaluare cu privire la rezultatul aplicãrii procedurii de atribuire a acordului-cadru de consultanţã juridicã;
j) comunicãrile cãtre ofertanţi cu privire la rezultatul procedurii;
k) contestaţiile formulate în cadrul procedurii de atribuire, dacã este cazul;
l) formularele de ofertã;
m) acordul-cadru de consultanţã juridicã, semnat, vizat de cãtre compartimentul juridic şi înregistrat;
n) raportul de activitate şi, dupã caz, notele intermediare şi avizul consultativ emis în conformitate cu prevederile legale, referitor la funcţia de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziţie publicã, dacã este cazul;
o) invitaţiile la procedura de reofertare, daca este cazul;
p) procesele-verbale întocmite cu ocazia fiecãrei şedinţe de reofertare;
r) contractele subsecvente şi solicitãrile pentru acordarea de consultanţã juridicã aferente acestora, dacã este cazul;
s) documentul constatator care conţine informaţii referitoare la îndeplinirea obligaţiilor contractuale de cãtre contractant.
Modalitatea de soluţionare a contestaţiilor
ART. 14
Contestaţiile se soluţioneazã potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Etape procedurale pentru încheierea contractelor subsecvente de consultanţã juridicã
ART. 15
(1) Prestarea serviciilor juridice se va realiza numai la solicitarea autoritãţii contractante, în acest sens contractele subsecvente fiind încheiate ori de câte ori autoritatea contractantã va emite o solicitare pentru acordarea de consultanţã juridicã.
(2) În sensul alin. (1), înainte de emiterea fiecãrei solicitãri pentru acordarea de consultanţã juridicã şi de încheiere a fiecãrui contract subsecvent, Ministerul Mediului şi Pãdurilor trebuie sã asigure fondurile necesare pentru derularea acestora.
(3) Acordul-cadru este încheiat cu mai mulţi operatori economici, iar fiecare contract subsecvent se va încheia în urma unei proceduri de reofertare.
(4) Ori de câte ori autoritatea contractantã intenţioneazã sã atribuie un contract subsecvent, aceasta va transmite solicitãri cãtre operatorii economici semnatari ai acordului-cadru pentru prezentarea unor oferte pentru serviciile solicitate în respectivul contract subsecvent. În acest sens, autoritatea contractantã va transmite o solicitare scrisã cãtre acei operatori care, pe baza documentelor depuse la faza anterioarã (de încheiere a acordului-cadru), dovedesc o experienţã suficientã cu privire la speţa care face obiectul contractului subsecvent.
(5) În toate cazurile, operatorii economici, pãrţi la acordulcadru invitaţi vor prezenta oferte în care vor preciza numãrul de ore necesar pentru realizarea sarcinilor care vor constitui obiectul contractului subsecvent, precum şi preţul solicitat pentru îndeplinirea acestora (numãr de ore x tarif/orã ofertat). Tariful/orã va fi cel precizat în anexa la acordul-cadru şi reprezintã tariful ferm pe care operatorul economic îl va pãstra pe toatã perioada de desfãşurare a acordului-cadru.
(6) În cazul în care unul sau mai mulţi operatori economici invitaţi nu doresc sau nu au posibilitatea prezentãrii unei oferte în cadrul unei/unor anumite proceduri de reofertare în scopul încheierii de contracte subsecvente, aceştia vor transmite, în termenul-limitã precizat în invitaţia transmisã de autoritatea contractantã, refuzul lor de a participa la reofertare pentru respectivul contract subsecvent. Refuzul acestora nu va atrage sancţiuni, însã în cazul în care niciunul dintre operatorii economici semnatari ai acordului-cadru nu va confirma participarea, autoritatea contractantã îşi rezervã dreptul de a rezilia acordul-cadru faţã de aceştia.
(7) De asemenea, în cazul în care, ca urmare a primirii unei solicitãri din partea autoritãţii contractante, un operator economic invitat prezintã o ofertã în care preţurile unitare prezentate la reofertare sunt mai mari decât preţurile prezentate iniţial la procedura de atribuire, aceasta va fi respinsã, iar autoritatea contractantã îşi rezervã dreptul de a rezilia acordul-cadru faţã de acesta.
(8) Ofertele se vor prezenta, ori de câte ori se solicitã şi numai în condiţiile prezentate în invitaţia transmisã de cãtre autoritatea contractantã, numai pentru serviciile care vor face obiectul contractelor subsecvente. În acest sens, aşa cum este menţionat mai sus, operatorii economici invitaţi vor prezenta atât numãrul de ore pe care îl solicitã ca fiind necesar pentru îndeplinirea serviciilor precizate de autoritatea contractantã, cât şi valoarea totalã a ofertei. Pentru stabilirea operatorului economic câştigãtor, pentru fiecare contract subsecvent autoritatea contractantã va aplica criteriul de atribuire "preţul cel mai scãzut", comparând în acest sens valorile totale ofertate fãrã TVA. Dacã autoritatea considerã necesar, poate aplica şi o procedurã de negociere cu operatorii economici care au depus oferte.
(9) Contractul subsecvent se va încheia cu operatorul economic care a prezentat oferta cu valoarea totalã cea mai micã (preţul cel mai scãzut) ca urmare a procesului de reofertare sau ca urmare a procesului de reofertare şi negociere.
(10) Dupã declararea câştigãtorului în urma procesului de reofertare, în termen de maximum douã zile, operatorul economic se va prezenta la sediul autoritãţii contractante în scopul încheierii contractului subsecvent de servicii.
(11) În toate cazurile, ofertele tehnice prezentate de cãtre operatorii economici la semnarea acordului-cadru se vor menţine neschimbate pe toatã durata acestuia.
(12) Procesul de reofertare se va relua de cãtre autoritatea contractantã ori de câte ori este necesarã încheierea unui contract subsecvent pentru unul sau mai multe servicii care fac obiectul acordului-cadru.
(13) În cazul în care operatorul economic declarat câştigãtor în urma unui proces de reofertare refuzã în mod justificat încheierea contractului subsecvent, autoritatea contractantã va transmite solicitarea pentru încheierea contractului subsecvent respectiv cãtre urmãtorul clasat în urma procesului de reofertare. Procesul de solicitare a ofertelor se va reitera pânã în momentul în care autoritatea contractantã va încheia contractul subsecvent. În cazul în care procesul de reiterare a solicitãrii se realizeazã pânã la ultimul operator economic clasat, iar acesta din urmã refuzã justificat încheierea contractului subsecvent, autoritatea contractantã îşi rezervã dreptul de a rezilia acordul-cadru faţã de toţi operatorii economici semnatari ai acordului-cadru.
(14) În cazul în care operatorul economic declarat câştigãtor în urma unui proces de reofertare refuzã în mod nejustificat semnarea contractului subsecvent/nu rãspunde invitaţiei de semnare a contractului/nu se prezintã la semnarea contractului subsecvent în termenul precizat de cãtre autoritatea contractantã, aceasta din urmã va rezilia acordul-cadru faţã de operatorul economic respectiv, fãrã nicio altã notificare prealabilã. Procesul de solicitare a încheierii contractului subsecvent şi de reziliere în cazurile menţionate la prezentul alineat se va reitera pânã în momentul în care autoritatea contractantã va realiza încheierea contractului subsecvent. În cazul în care procesul de reiterare a solicitãrii se realizeazã pânã la ultimul clasat şi acesta refuzã în mod nejustificat semnarea contractului subsecvent/nu rãspunde invitaţiei de semnare a contractului/nu se prezintã la semnarea contractului subsecvent în termenul precizat de cãtre autoritatea contractantã, aceasta îşi rezervã dreptul de a rezilia acordul-cadru şi faţã de acesta din urmã fãrã punere în întârziere, fãrã intervenţia instanţei de judecatã şi fãrã nicio altã notificare prealabilã.
(15) În cazul în care serviciile care urmeazã sã facã obiectul unui contract subsecvent/unor contracte subsecvente sunt în legãturã sau derivã din serviciile care au constituit obiectul unui alt contract subsecvent/unor alte contracte subsecvente, finalizat/finalizate sau în curs de finalizare, în scopul soluţionãrii unitare a serviciilor ce urmeazã sã constituie obiectul acelui contract subsecvent/acelor contracte subsecvente, autoritatea contractantã îşi rezervã dreptul de a transmite solicitarea pentru încheierea acelui contract subsecvent/acelor contracte subsecvente numai cãtre operatorul economic/operatorii economici cu care a fost încheiat respectivul contract/au fost încheiate respectivele contracte care are/au legãturã sau din care au derivat respectivele servicii. Ca urmare a acestei situaţii, ceilalţi operatori economici pãrţi la acordul-cadru nu au dreptul de a solicita daune sau alte compensaţii în legãturã cu acest fapt.
(16) În funcţie de tipul serviciilor solicitate, autoritatea contractantã va stabili termenele de soluţionare a acestora. În acest sens, operatorul economic este obligat ca pe durata acordului-cadru sã presteze serviciile în termenele indicate de cãtre autoritatea contractantã în cadrul contractelor subsecvente.
(17) De asemenea, ofertantul este obligat sã presteze în timp util serviciile încredinţate, în vederea îndeplinirii cu succes a obiectivelor contractelor subsecvente.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016