Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE  nr. 185.053 din 3 noiembrie 1994  pentru aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 547/1994 privind unele masuri de protectie sociala a locuitorilor din Delta Dunarii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE nr. 185.053 din 3 noiembrie 1994 pentru aplicarea prevederilor Hotararii Guvernului nr. 547/1994 privind unele masuri de protectie sociala a locuitorilor din Delta Dunarii

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR Nr. 185053 - 03.11.1994 MINISTERUL TRANSPORTURILOR Nr. 2562/AN - 10.10.1994
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 4 din 12 ianuarie 1995
    În baza dispoziţiilor art. 8 din Hotărârea Guvernului nr. 547/1994 privind unele măsuri de protecţie socială a locuitorilor din Delta Dunării, se emit prezentele norme metodologice:
    1. Potrivit prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 547/1994, persoanele fizice cu domiciliul în localităţile din Delta Dunării, specificate în anexa nr. 1 la aceasta, beneficiază de tarife reduse pentru transportul fluvial efectuat cu nave clasice clasele I şi a-II-a.
    Totodată, beneficiază de tarife reduse şi persoanele fizice cu reşedinţa în localităţile menţionate în anexa nr. 1 la hotărâre, care desfăşoară o activitate cu caracter social sau economic, cum sunt: învăţătorii, profesorii, cadrele medicale - inclusiv farmaciştii -, funcţionarii publici, salariaţii din silvicultura, agricultura, industrie, construcţii, transporturi, turism, comerţ, gospodărie comunală, agenţii ecologi, slujitorii cultelor, cadrele de poliţie, grănicereşti şi vamale.
    Călătorii vor face dovada ca sunt locuitori ai Deltei Dunării pe baza unor legitimaţii speciale prevăzute cu fotografie, care vor fi eliberate în cel mult 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României a prezentelor norme metodologice de către consiliile locale ale localităţilor menţionate în anexa nr. 1 la Hotărârea Guvernului nr. 547/1994, sub supravegherea Consiliului Judeţean Tulcea.
    Până la eliberarea acestor legitimaţii, biletele cu tarif redus vor fi emise pe baza buletinului de identitate, iar pentru persoanele care nu au împlinit vârsta de 14 ani, pe baza certificatului de naştere.
    2. Diferenţa dintre tarifele la nivelul costurilor şi cele reduse pentru transportul fluvial de călători se acoperă de la bugetul de stat.
    Tarifele reduse şi cele la nivelul costurilor sunt stabilite pe zone kilometrice tarifare şi fac obiectul anexei nr. 2 la hotărâre.
    De asemenea, se subvenţionează de la bugetul de stat cheltuielile ocazionate de transportul fluvial al mărfurilor şi al produselor de stricta necesitate, prevăzute în anexa nr. 3 la hotărâre, efectuat din municipiul Tulcea către localităţile stabilite în anexa nr. 1 la hotărâre.
    Tarifele de transport pentru marfa şi produsele de stricta necesitate se vor negocia cu beneficiarii serviciilor de transport sub supravegherea direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat judeţeana.
    Diferenţa dintre tarifele la nivelul costurilor pentru transportul de călători, precum şi pentru costul transporturilor mărfurilor şi cele reduse pentru transportul fluvial de călători, precum şi pentru costul transportului mărfurilor prevăzut la art. 4 din Hotărârea Guvernului nr. 547/1994 se acoperă în limita fondurilor aprobate cu aceasta destinaţie prin bugetul Ministerului Transporturilor.
    3. În vederea înscrierii în bugetul de stat a sumelor necesare pentru acoperirea diferenţelor de tarif, se va proceda astfel:
    3.1. Anual, în etapa de elaborare a proiectului bugetului de stat, agenţii economici care efectuează transporturi de călători şi mărfuri în Delta Dunării vor solicita înscrierea în bugetul de stat a necesarului de subvenţii, după modelele prezentate în anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme metodologice, făcând totodată şi defalcarea pe trimestre a sumelor respective.
    Documentaţiile se vor depune la Ministerul Transporturilor, Direcţia generală economică şi relaţii bugetare, în termenele prevăzute de Legea nr. 10/1991 privind finanţele publice.
    3.2. Direcţia generală economică şi relaţii bugetare din Ministerul Transporturilor va verifica, va analiza şi va centraliza datele prezentate care au stat la baza fundamentarii diferenţelor de tarif şi apoi le va cuprinde în proiectul de buget al Ministerului Transporturilor.
    3.3. Pentru subvenţiile aprobate pentru diferenţele de tarif, Ministerul Transporturilor deschide credite bugetare, potrivit normelor în vigoare, la care anexează documentaţia justificativă.
    4. Pentru acordarea de la bugetul de stat a sumelor pentru acoperirea diferenţelor de tarif, se va proceda astfel:
    4.1. Acordarea de la bugetul de stat a sumelor pentru acoperirea diferenţelor de tarif se face în limita prevederilor bugetare.
    4.2. Agenţii economici îndreptăţiţi să primească subvenţii prezintă la Ministerul Transporturilor - Direcţia generală economică şi relaţii bugetare, lunar, până la data de 5 a lunii următoare pentru luna expirată, decontul justificativ întocmit în doua exemplare, conform modelelor din anexele nr. 1 şi 2 la prezentele norme.
    Decontul justificativ trebuie vizat, în prealabil, pentru exactitate, de către direcţia de control financiar din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului respectiv. Pentru transportul mărfurilor şi produselor de stricta necesitate, documentele vor fi avizate în prealabil de autorităţile administraţiei publice judeţene.
    După verificare şi analiza, Ministerul Transporturilor - Direcţia generală economică şi relaţii bugetare (D.G.E.R.B.) asigura, pe fiecare agent economic, acordarea subventiei care se virează cu dispoziţie de plata din contul de cheltuieli bugetare al Ministerului Transporturilor în contul curent al agentului economic respectiv.
    4.3. Agenţii economici răspund de întocmirea corecta a deconturilor, iar pentru sumele prevăzute şi încasate în plus fata de cât se cuvenea, se aplica dispoziţiile legale corespunzătoare.
    4.4. La finele anului bugetar se procedează potrivit instrucţiunilor Ministerului Finanţelor privind încheierea exerciţiului bugetar.
    5. În scopul încasării diferenţelor de tarif la transportul fluvial de călători efectuat cu nave clasice pentru localnicii din Delta Dunării, se va proceda astfel:
    5.1. Agentul economic prestator (Societatea Comercială "Navrom" - S.A. Galaţi) va tine o evidenta stricta a biletelor emise la tarife reduse.
    5.2. Diferenţele de tarif se acorda numai pentru transporturile efectuate prin curse regulate de călători.
    5.3. Pentru tarifele reduse se vor utiliza bilete distincte de cele folosite pentru cursele de pasageri efectuate în afară Deltei Dunării.
    Până la emiterea biletelor distincte de călătorie pentru cursele de pasageri din Delta Dunării, deconturile justificative se vor întocmi pe baza biletelor de călătorie emise şi utilizate de agenţii economici care au efectuat transportul.
    Pentru determinarea sumelor ce urmează să fie acoperite prin subvenţii de la bugetul de stat pentru transportul localnicilor din Delta Dunării se vor lua în calcul biletele de călătorie emise pentru pasageri începând cu data de 1 ianuarie 1994, conform prevederilor pct. 4 din nota la anexa Hotărârii Guvernului nr. 179/1993.
    Pentru sumele ce urmează să fie acoperite de la bugetul de stat reprezentind subvenţii aferente transportului de mărfuri în Delta Dunării se vor lua în calcul biletele de transport marfa emise începând cu data de 28 septembrie 1994, data publicării în Monitorul Oficial al României a Hotărârii Guvernului nr. 547/1994.
    5.4. Casele de bilete care deservesc cursele efectuate în Delta Dunării vor tine o evidenta stricta a biletelor emise cu tarif redus, iar zilnic vor întocmi un borderou separat pentru încasările din vânzarea biletelor cu tarif redus.
    Lunar, pe baza borderourilor zilnice, vor întocmi un centralizator care va cuprinde distinct, pe clase şi pe zone kilometrice tarifare, numărul de bilete cu tarif redus vândute, preţul unitar (redus) şi valoarea totală a biletelor vândute.
    5.5. Centralizatoarele lunare ale biletelor cu tarif redus ale fiecărei case de bilete se înaintează Societăţii Comerciale "Navrom" - S.A. Galaţi. După verificare, societatea comercială sus-menţionată le va centraliza, completind formularul-model prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, iar după obţinerea avizului Direcţiei de control financiar din cadrul Direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului Galaţi, va înainta doua exemplare Ministerului Transporturilor - Direcţia generală economică şi relaţii bugetare -, în vederea încasării diferenţelor de tarif.
    6. Pentru încasarea diferenţelor de tarif la transportul fluvial al mărfurilor şi produselor de stricta necesitate, se va proceda astfel:
    6.1. Beneficiază de transport subventionat de la bugetul de stat numai mărfurile şi produsele de stricta necesitate nominalizate în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 547/1994, destinate aprovizionării localităţilor din interiorul Deltei Dunării, atunci când sunt transportate din municipiul Tulcea către localităţile stabilite în anexa nr. 1 la hotărâre.
    În aceleaşi condiţii, beneficiază de subvenţii şi transporturile efectuate cu mijloace de transport fluviale proprii ale agenţilor economici care desfac mărfurile, pe baza documentelor justificative prezentate.
    6.2. Transporturile se vor efectua numai în baza unei comenzi din care să rezulte, printre altele, felul mărfii, cantitatea ce urmează a fi transportată şi relaţia de transport.
    Pentru transportul mărfurilor cu navele de pasageri, comanda trebuie vizată de Agenţia "Navrom" Tulcea. În astfel de cazuri, transportul produselor respective se va tarifa la tariful fluvial de mesagerii.
    6.3. Lunar, agentul economic prestator, în vederea încasării diferenţelor de tarif la transportul fluvial al mărfurilor şi produselor de stricta necesitate efectuate în luna expirată, va completa o situaţie, după modelul prevăzut în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    În acest formular, în coloana 7 "Total valoare tarif de transport" se vor înscrie numai tarifele de transport, exclusiv T.V.A. şi altele, acestea din urma incasindu-se direct de la beneficiarul transportului, iar în coloana 9 "Tarif redus încasat de la beneficiar", atât timp cât costul transportului este subventionat în întregime de la bugetul de stat, nu se va înscrie nici o cifra, tragându-se linie.
    După totalizare şi după obţinerea avizului din partea Consiliului Judeţean Tulcea şi a avizului din partea direcţiei de control financiar din cadrul direcţiei generale a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului respectiv, agentul economic va înainta doua exemplare Ministerului Transporturilor - Direcţia generală economică şi relaţii bugetare, în vederea încasării diferenţei de tarif.
    7. Înregistrarea în contabilitatea agenţilor economici a diferenţelor de tarif primite de la bugetul de stat urmează a se efectua astfel:
    5121 "Disponibil la banca în lei" = 741 "Venituri din subvenţii" cu sumele trecute la venituri, lunar, reprezentind diferenţele de tarif încasate.
    Prezentele norme metodologice se aplica începând cu data intrării în vigoare a Hotărârii Guvernului nr. 547/1994*) privind unele măsuri de protecţie socială a locuitorilor din Delta Dunării, respectiv 28 septembrie 1994.
---------
    *) Hotărârea Guvernului nr. 547/1994 privind unele măsuri de protecţie socială a locuitorilor din Delta Dunării a fost publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 275 din 28 septembrie 1994.


                           Ministrul transporturilor,
                                  Aurel Novac

                    Ministru de stat, ministrul finanţelor,
                                Florin Georgescu


    ANEXA 1


                                                           AVIZAT,
                                                       D.G.F.P.C.F.S.
  MINISTERUL TRANSPORTURILOR
  Societatea Comercială "Navrom" - S.A. Galaţi
  Nr. ..... din .....


                       DECONTUL JUSTIFICATIV
       privind calculul subvenţiilor acordate de la bugetul de stat
        pentru acoperirea diferenţelor de tarif la biletele de
          transport fluvial cu nave clasice al persoanelor
              din Delta Dunării pe luna ...... 199.....

┌─────────┬─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┬────────┐
│ │ Nave clasice clasa a II-a │ Nave clasice clasa a I-a │Total de│
│ Zona ├────────┬──────────────────────────┬─────────┼────────┬──────────────────────────┬─────────┤încasat │
│kilo- │Număr de│ Tarif unitar pe bilet │Subvenţie│Număr de│ Tarif unitar pe bilet │Subvenţie│de la │
│metrică │bilete ├──────────┬─────┬─────────┤totală de│bilete ├──────────┬─────┬─────────┤totală de│bugetul │
│tarifară │vândute │pentru │redus│diferenţa│acordat │vândute │pentru │redus│diferenţa│acordat │de stat │
│ │cu tarif│acoperirea│ │ (2-3) │ (1x4) │cu tarif│acoperirea│ │ (7-8) │ (6x9) │ (5+10) │
│ │redus │costurilor│ │ │ │redus │costurilor│ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │ 11 │
├─────────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼─────────┼────────┤
│până la 5│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 6 - 10│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 11 - 20│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 21 - 30│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 31 - 40│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 41 - 50│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 51 - 60│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 61 - 70│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 71 - 80│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 81 - 90│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ 91 - 100│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│101 - 120│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼─────────┼────────┼──────────┼─────┼─────────┼─────────┼────────┤
│ TOTAL: │ │░░░░░░░░░░│░░░░░│░░░░░░░░░│ │ │░░░░░░░░░░│░░░░░│░░░░░░░░░│ │ │
└─────────┴────────┴──────────┴─────┴─────────┴─────────┴────────┴──────────┴─────┴─────────┴─────────┴────────┘

     Director, Director economic,



    ANEXA 2




                                                       AVIZAT,
                                                D.G.F.P.C.F.S. ..........
  AGENTUL ECONOMIC .................
  Nr. ........... din ..............


               De acord,
               ---------
       Consiliul Judeţean Tulcea



                             DECONTUL JUSTIFICATIV
        privind calculul diferenţelor de tarif la transportul fluvial
         al mărfurilor şi produselor de strictă necesitate destinate
             aprovizionării locuitorilor din Delta Dunării
                      pe luna ............. 199......


┌────┬────────────┬──────────┬─────────┬────────────┬────────────┬─────┬─────────┬────────┬──────────┬──────────┐
│Nr. │Nr. şi data │ │ Relaţia │Felul mărfii│ Cantitatea │Tarif│ Total │Reducere│ Tarif │Diferenţă │
│crt.│documentului│Beneficiar│ de │transportate│transportată│ pe │ valoare │acordată│ redus │ tarif de │
│ │de transport│ │transport│ │ (tone) │tonă │tarif de │ │ încasat │încasat de│
│ │ │ │ │ │ │ │transport│ │ de la │la bugetul│
│ │ │ │ │ │ │ │ (5x6) │ │beneficiar│ de stat │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ (7-9) │
├────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │ 10 │
├────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────┼─────────┼────────────┼────────────┼─────┼─────────┼────────┼──────────┼──────────┤
│ │ TOTAL: │░░░░░░░░░░│░░░░░░░░░│░░░░░░░░░░░░│ │░░░░░│ │ │ │ │
└────┴────────────┴──────────┴─────────┴────────────┴────────────┴─────┴─────────┴────────┴──────────┴──────────┘


            Director, Director economic,
                                  (Contabil şef)


                            -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016