Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 iulie 2007  de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitatile specifice serviciului de salubrizare a localitatilor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 9 iulie 2007 de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor pentru activitatile specifice serviciului de salubrizare a localitatilor

EMITENT: AUTORITATEA NATIONALA DE REGLEMENTARE PENTRU SERVICIILE COMUNITARE DE UTILITATI PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 529 din 6 august 2007

CAP. I
Scop

ART. 1
Prezentele norme metodologice sunt elaborate în conformitate cu prevederile art. 21 alin. (2) lit. a) din <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 şi ale art. 6 alin. (1) lit. l) din <>Legea serviciului de salubrizare a localitãţilor nr. 101/2006 .
ART. 2
Tarifele trebuie sã asigure atât viabilitatea economicã a operatorilor prestatori ai activitãţilor specifice serviciului de salubrizare a localitãţilor, cât şi protejarea intereselor utilizatorilor.

CAP. II
Domeniul de aplicare

ART. 3
(1) Prevederile prezentelor norme metodologice reglementeazã modul de determinare a tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare a localitãţilor, prestate de operatori.
(2) Serviciul de salubrizare cuprinde urmãtoarele activitãţi:
a) precolectarea, colectarea şi transportul deşeurilor municipale, inclusiv al deşeurilor toxice periculoase din deşeurile menajere, cu excepţia celor cu regim special;
b) sortarea deşeurilor municipale;
c) organizarea prelucrãrii, neutralizãrii şi valorificãrii materiale şi energetice a deşeurilor;
d) depozitarea controlatã a deşeurilor municipale;
e) înfiinţarea depozitelor de deşeuri şi administrarea acestora;
f) mãturatul, spãlatul, stropirea şi întreţinerea cãilor publice;
g) curãţarea şi transportul zãpezii de pe cãile publice şi menţinerea în funcţiune a acestora pe timp de polei sau de îngheţ;
h) colectarea cadavrelor animalelor de pe domeniul public şi predarea acestora unitãţilor de ecarisaj;
i) colectarea, transportul, depozitarea şi valorificarea deşeurilor voluminoase provenite de la populaţie, instituţii publice şi agenţi economici, neasimilabile celor menajere (mobilier, deşeuri de echipamente electrice şi electronice etc.);
j) colectarea, transportul şi neutralizarea deşeurilor animaliere provenite din gospodãriile populaţiei;
k) colectarea, transportul şi depozitarea deşeurilor rezultate din activitãţi de construcţii şi demolãri;
l) dezinsecţia, dezinfecţia şi deratizarea.
(3) Aprobarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se face de cãtre autoritatea administraţiei publice locale implicate, cu respectarea cerinţelor şi criteriilor din prezentele norme metodologice.

CAP. III
Definiţii

ART. 4
Termenii folosiţi în prezentele norme metodologice au urmãtoarele semnificaţii:
a) aprobarea de tarife - activitatea de analizã şi verificare a elementelor de cheltuieli componente ale tarifelor, desfãşuratã de autoritatea administraţiei publice locale implicate, cu respectarea normelor metodologice de stabilire, ajustare sau modificare a tarifelor, concretizatã prin emiterea unei hotãrâri;
b) stabilirea de tarife - operaţiunea de analizã a nivelului tarifelor şi a structurii acestora, conform normelor metodologice elaborate de autoritatea de reglementare competentã, pentru operatorii nou-intraţi pe piaţã sau pentru operatorii care încheie contracte de delegare a gestiunii pentru aceste servicii cu autoritãţile administraţiei publice locale;
c) ajustarea de tarife - operaţiunea de analizã a nivelului tarifelor existente şi a structurii acestora, conform normelor metodologice elaborate de autoritatea de reglementare competentã, prin care se asigurã corelarea nivelului tarifelor stabilite anterior cu evoluţia generalã a preţurilor şi tarifelor din economie;
d) modificarea de tarife - operaţiunea de analizã a nivelului tarifelor existente şi a structurii acestora, conform normelor metodologice elaborate de autoritatea de reglementare competentã, în situaţiile când intervin schimbãri majore în structura costurilor care conduc la recalcularea tarifelor existente;
e) parametru de ajustare - indicator la modificarea cãruia se pot ajusta periodic tarifele. Pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare parametrul de ajustare poate fi indicele preţurilor de consum comunicat de Institutul Naţional de Statisticã, evoluţia cursului de schimb leu/euro sau alt parametru de ajustare stabilit potrivit prevederilor din contractul de delegare a gestiunii;
f) operator de serviciu public de salubrizare sau activitãţi specifice de salubrizare - persoana juridicã românã sau strãinã care are competenţa şi capacitatea recunoscute prin licenţã de a presta, în condiţiile reglementãrilor în vigoare, o activitate specificã serviciului de salubrizare;
g) colectare - strângerea, cu sau fãrã sortarea deşeurilor, în vederea transportãrii lor;
h) deşeuri municipale - deşeurile menajere şi alte tipuri de deşeuri care, prin naturã sau compoziţie, sunt similare cu deşeurile menajere şi care sunt generate pe raza localitãţii;
i) deşeuri menajere - deşeurile provenite din activitãţi casnice şi care fac parte din categoriile 1501 şi 20 din anexa nr. 2 la <>Hotãrârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completãrile ulterioare;
j) deşeuri asimilabile cu deşeuri menajere - deşeurile provenite din industrie, din comerţ, din sectorul public sau administrativ, care prezintã compoziţie şi proprietãţi similare cu deşeurile menajere şi care sunt colectate, transportate, prelucrate şi depozitate împreunã cu acestea;
k) deşeuri industriale - deşeurile de producţie definite potrivit prevederilor legale în vigoare;
l) gestionare deşeuri - colectarea, transportul, valorificarea şi eliminarea deşeurilor, inclusiv supravegherea acestor operaţii şi îngrijirea zonelor de depozitare dupã închiderea acestora;
m) autoritãţile administraţiei publice locale sunt: consiliile locale, consiliile judeţene, Consiliul General al Municipiului Bucureşti şi asociaţiile de dezvoltare comunitarã.

CAP. IV
Acte normative de referinţã

ART. 5
Prezentele norme metodologice au la bazã urmãtoarele acte normative de referinţã:
a) <>Legea serviciilor comunitare de utilitãţi publice nr. 51/2006 ;
b) <>Legea serviciului de salubrizare a localitãţilor nr. 101/2006 ;
c) <>Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001 , republicatã;
d) <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 78/2000 privind regimul deşeurilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 426/2001 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
e) <>Hotãrârea Guvernului nr. 856/2002 privind evidenţa gestiunii deşeurilor şi pentru aprobarea listei cuprinzând deşeurile, inclusiv deşeurile periculoase, cu completãrile ulterioare;
f) <>Hotãrârea Guvernului nr. 349/2005 privind depozitarea deşeurilor, cu completãrile ulterioare;
g) <>Hotãrârea Guvernului nr. 448/2005 privind deşeurile de echipamente electrice şi electronice;
h) <>Ordonanţa Guvernului nr. 47/2005 privind reglementãri de neutralizare a deşeurilor de origine animalã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 73/2006 ;
i) <>Hotãrârea Guvernului nr. 621/2005 privind gestionarea ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

CAP. V
Dispoziţii generale

ART. 6
(1) Tarifele pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se fundamenteazã pe baza cheltuielilor de producţie, exploatare, a cheltuielilor de întreţinere şi reparaţii, a amortismentelor aferente capitalului imobilizat în active corporale şi necorporale, a costurilor de protecţie a mediului, a costurilor de securitate şi sãnãtate în muncã, a costurilor care derivã din contractul de delegare a gestiunii serviciului de salubrizare, a cheltuielilor financiare şi includ o cotã pentru crearea surselor de dezvoltare şi modernizare a sistemelor de utilitãţi publice, precum şi o cotã de profit.
(2) Autoritãţile administraţiei publice locale vor stabili necesitatea aplicãrii cotei de dezvoltare. Cota de dezvoltare aprobatã de autoritãţile administraţiei publice locale va fi determinatã pe baza unor studii tehnico-economice, din care sã rezulte oportunitatea, valoarea şi termenul de recuperare a investiţiei, precum şi creşterea calitãţii serviciului de salubrizare.
(3) Cota de dezvoltare va fi inclusã în nivelul tarifului numai dupã aprobarea acesteia, prin hotãrâre, de cãtre autoritãţile administraţiei publice locale implicate.
(4) Sumele încasate, corespunzãtoare cotei de dezvoltare, se constituie într-un cont distinct, iar fondul rezultat va fi utilizat cu avizul autoritãţilor administraţiei publice locale implicate, numai pentru dezvoltarea infrastructurii sistemului public.
(5) La fundamentarea tarifului, operatorul depozitului de deşeuri este obligat sã îşi constituie un fond pentru închiderea depozitului de deşeuri şi urmãrirea acestuia postînchidere.
(6) Folosirea şi utilizarea fondului pentru închiderea depozitului de deşeuri şi urmãrirea acestuia postînchidere se fac în conformitate cu prevederile legale.
ART. 7
Autoritãţile administraţiei publice locale au competenţã exclusivã în aprobarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare a localitãţilor.
ART. 8
(1) Tarifele pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare a localitãţilor se stabilesc, se ajusteazã sau se modificã pe baza solicitãrilor operatorilor, în conformitate cu prevederile elaborate şi aprobate de autoritatea de reglementare competentã.
(2) Operatorul care solicitã stabilirea, ajustarea sau modificarea tarifelor pentru activitãţile specifice de salubrizare transmite la autoritatea administraţiei publice locale urmãtoarele:
a) cererea de stabilire, ajustare sau modificare, care conţine: tarifele în vigoare, în cazul ajustãrii ori modificãrii, tarifele solicitate şi justificarea propunerii de stabilire, ajustare sau modificare. Tarifele pentru populaţie, propuse, vor fi determinate cu TVA inclus;
b) fişa de fundamentare a tarifului, pe elemente de cheltuieli;
c) memoriu tehnico-economic prin care se justificã oportunitatea stabilirii, ajustãrii sau modificãrii tarifelor;
d) alte date şi informaţii necesare fundamentãrii tarifelor.
ART. 9
(1) Activitãţile de salubrizare care diferã substanţial de la o perioadã la alta se vor dimensiona pe total valoare.
(2) Valoarea activitãţii se va fundamenta pe baza elementelor de cheltuieli din anexa nr. 1.
Formula de calcul va fi:
V = C(t) + p, unde:
V - valoarea activitãţii aferentã perioadei;
C(t) - cheltuieli totale;
p - profitul.
ART. 10
Monitorizarea şi controlul modului de aplicare a tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se vor face de cãtre reprezentanţii autoritãţii administraţiei publice locale implicate şi de cãtre reprezentanţii A.N.R.S.C.

CAP. VI
Stabilirea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare

ART. 11
(1) Tarifele pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se stabilesc pentru operatorii nou-intraţi pe piaţa acestor servicii, precum şi pentru operatorii care încheie contracte de delegare a gestiunii pentru aceste activitãţi cu autoritãţile administraţiei publice locale.
(2) Tarifele pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se determinã de cãtre operatori, luând în calcul numai acele cheltuieli care sunt specifice activitãţii respective.
(3) Fundamentarea cheltuielilor aferente fiecãrei activitãţi în parte se face pe baza consumurilor normate de combustibil, lubrifianţi, materii prime şi materiale, utilitãţi, respectiv energie, apã şi/sau gaze în scop tehnologic şi a preţurilor acestora în vigoare, a cheltuielilor cu munca vie, precum şi a celorlalte elemente de cheltuieli necesare prestãrii activitãţii respective.
(4) La stabilirea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se au în vedere urmãtoarele criterii:
a) cheltuielile pentru combustibilul utilizat se stabilesc în funcţie de tipul maşinii folosite, de consumul de combustibil, de cantitatea de deşeuri colectatã, transportatã şi depozitatã şi de distanţa de transport;
b) cheltuielile cu energia electricã tehnologicã programatã anual se stabilesc în funcţie de energia consumatã de motoarele puse în funcţiune la nivelul unei zile, înmulţit cu cantitatea programatã anual şi cu preţul de achiziţie al energiei electrice în vigoare;
c) cheltuielile cu amortizarea se iau în calcul, respectându-se reglementãrile legale în vigoare;
d) cheltuielile cu redevenţa determinate potrivit prevederilor legale;
e) cheltuielile cu materiile prime şi materialele consumabile şi cu piesele de schimb se stabilesc în funcţie de consumurile normate şi de preţul de achiziţie al acestora;
f) cheltuielile pentru protecţia mediului se vor lua în calcul la nivelul prevãzut de legislaţia în vigoare;
g) cheltuielile cu munca vie se fundamenteazã în funcţie de cheltuielile cu personalul, potrivit normelor de muncã, în raport cu legislaţia în vigoare şi corelat cu principiul eficienţei economice;
h) cheltuielile de depozitare a deşeurilor vor fi luate în calcul în funcţie de modul de prestare a acestei activitãţi. În situaţia în care prestaţia este efectuatã de un alt operator, la tariful de precolectare, colectare şi transport al deşeurilor municipale se vor adãuga cheltuielile de depozitare aferente;
i) cheltuielile cu reparaţiile se vor lua în calcul la nivelul programat anual, potrivit planului de reparaţii;
j) fondul pentru închiderea depozitului de deşeuri şi urmãrirea acestuia postînchidere, unde este cazul, în conformitate cu prevederile legale şi potrivit aprobãrii autoritãţii administraţiei publice locale;
k) o cotã de profit.
(5) În situaţia stabilirii tarifelor, structura cheltuielilor şi a veniturilor este prezentatã în anexa nr. 1.
ART. 12
Stabilirea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se face potrivit formulei:


V
T = ───, unde:
Q


T - tariful stabilit;
V - venitul programat al activitãţii respective, la nivelul anului;
Q - cantitatea programatã în unitãţi de mãsurã specifice, la nivelul anului în care se face propunerea.

CAP. VII
Ajustarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare

ART. 13
(1) Tarifele pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se pot ajusta, cu aprobarea autoritãţii administraţiei publice locale, la solicitarea operatorilor, în raport cu evoluţia parametrului de ajustare, în baza cererilor de ajustare, însoţite de documentaţia de fundamentare a tarifelor, pe elemente de cheltuieli.
(2) Nivelul tarifului rezultat nu poate depãşi nivelul actual, ajustat cu indicele de creştere a parametrului de ajustare.
(3) În cazul ajustãrii tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare, structura cheltuielilor şi a veniturilor este prezentatã în anexa nr. 2.
(4) Ajustarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se realizeazã avându-se în vedere urmãtoarele criterii:
a) pentru cheltuielile cu combustibilul tehnologic, cu lubrifianţi, cu energia electricã, cu materii prime şi materiale consumabile şi cu piese de schimb, cu pondere semnificativã în tarif, se va lua în calcul modificarea preţurilor de achiziţie faţã de preţurile în vigoare, în limita preţurilor de piaţã;
b) cheltuielile cu amortizarea se vor lua în calcul, respectându-se reglementãrile legale în vigoare;
c) cheltuielile cu redevenţa determinate potrivit prevederilor legale;
d) cheltuielile pentru protecţia mediului se vor lua în calcul la nivelul prevãzut de legislaţia în vigoare;
e) cheltuielile cu personalul se fundamenteazã în funcţie de legislaţia în vigoare, corelatã cu principiul eficienţei economice;
f) fondul pentru închiderea depozitului de deşeuri şi urmãrirea acestuia postînchidere, unde este cazul, în conformitate cu prevederile legale şi potrivit aprobãrii autoritãţii administraţiei publice locale;
g) o cotã de profit.
ART. 14
Ajustarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se face potrivit formulei:


[Delta(ct) + Delta(ct) x r%]
Delta(t) = ────────────────────────────, unde:
Q


Delta(ct) - creşterea cheltuielilor totale determinate de influenţele reale primite în costuri;
r% - cota de profit a operatorului;
Q - cantitatea programatã în unitãţi de mãsurã specifice, luatã în calcul la nivelul avut în vedere la determinarea tarifului actual.
În situaţia în care la activitatea specificã serviciului de salubrizare se include o cotã de dezvoltare pentru infrastructura sistemului public, formula de ajustare se adapteazã în mod corespunzãtor.

CAP. VIII
Modificarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare

ART. 15
(1) Tarifele pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare pot fi modificate în urmãtoarele situaţii:
a) la modificarea majorã a costurilor, determinatã de punerea în funcţiune a unor utilaje pentru îmbunãtãţirea calitativã a serviciilor publice de salubrizare şi numai dupã intrarea în exploatare a acestora;
b) pentru cazurile care conduc la modificarea structuralã a costurilor sau a cantitãţilor ori la modificarea condiţiilor de prestare a activitãţii, care determinã modificarea costurilor cu o influenţã mai mare de 5%, pe o perioadã de 3 luni consecutiv;
c) la modificãrile determinate de prevederile legislative care conduc la creşterea cheltuielilor de protecţie a mediului şi de securitate şi sãnãtate în muncã.
(2) În cazul modificãrii tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare, structura cheltuielilor şi a veniturilor este prezentatã în anexa nr. 2.
(3) Modificarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se determinã avându-se în vedere urmãtoarele criterii:
a) pentru cheltuielile cu combustibilul tehnologic, cu lubrifianţi, cu energia electricã, cu materii prime şi materiale consumabile şi cu piese de schimb, cu pondere semnificativã în tarif, se va lua în calcul modificarea preţurilor de achiziţie faţã de preţurile în vigoare, în limita preţurilor de piaţã;
b) consumurile normate de combustibil, lubrifianţi, energie electricã, materii prime şi materiale vor fi luate în calcul, astfel încât sã asigure respectarea prevederilor alin. (1);
c) cheltuielile cu amortizarea se vor lua în calcul, respectându-se reglementãrile legale în vigoare;
d) cheltuielile cu redevenţa determinate potrivit prevederilor legale;
e) cheltuielile pentru protecţia mediului se vor lua în calcul la nivelul prevãzut de legislaţia în vigoare;
f) cheltuielile cu personalul se fundamenteazã în funcţie de legislaţia în vigoare, corelatã cu principiul eficienţei economice;
g) fondul pentru închiderea depozitului de deşeuri şi urmãrirea acestuia postînchidere, unde este cazul, în conformitate cu prevederile legale şi potrivit aprobãrii autoritãţii administraţiei publice locale;
h) o cotã de profit.
ART. 16
Modificarea tarifelor pentru activitãţile specifice serviciului de salubrizare se face potrivit formulei:

T(1) = T(0) +Delta(t), unde:
T(1) - tariful modificat;
T(0) - tariful actual;
Delta(t) - creşterea de tarif;



[Delta(ct) + (Delta(ct) x r%]
Delta(t) = ─────────────────────────────, unde:
Q



Delta(ct) - creşterea cheltuielilor totale ca urmare a modificãrilor intervenite în costuri;
r% - cota de profit a operatorului;
Q - cantitatea programatã în unitãţi de mãsurã specifice, determinatã de condiţiile concrete în care se presteazã activitatea.
În situaţia în care la activitatea specificã serviciului de salubrizare se include o cotã de dezvoltare pentru infrastructura sistemului public, formula de modificare se adapteazã în mod corespunzãtor.
ART. 17
Veniturile determinate în baza consumurilor normate sunt stabilite în condiţii normale de prestare a serviciilor. În situaţia în care prestarea serviciilor se face în condiţii deosebite, respectiv execuţia lucrãrilor pe drumuri în pantã, drumuri înguste, carosabil în care sunt parcate autovehicule, rezultã o creştere a normelor de consum care conduce la creşterea cheltuielilor de exploatare.
ART. 18
Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.

ANEXA 1
-------
la normele metodologice
-----------------------

FIŞA DE FUNDAMENTARE
pentru stabilirea tarifelor la activitãţile specifice
serviciului de salubrizare


┌────────────────────────────────────────────────────────┬────┬─────────┬──────┐
│ Specificaţie │U/M │Programat│Tarif │
│ │ │ anual │propus│
│ │ │ lei │lei/UM│
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 1. Cheltuieli materiale, din care: │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Combustibil şi lubrifianţi │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Energie electricã tehnologicã │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Piese de schimb, utilaje │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Materii prime şi materiale consumabile │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Echipament de lucru şi protecţia muncii │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Reparaţii │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Amortizarea utilajelor şi mijloacelor de transport │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Redevenţã │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Cheltuieli cu protecţia mediului │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Alte servicii executate de terţi │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ Alte cheltuieli materiale │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 2. Cheltuieli cu munca vie: │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - salarii │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - CAS │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - fond şomaj │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - CASS │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - fond accidente şi boli profesionale │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - cotã de contribuţii pentru concedii şi indemnizaţii │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - fond garantare creanţe salariale │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ - alte cheltuieli cu munca vie (inclusiv │ │ │ │
│ tichete de masã) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 3. taxe licenţe │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 4. Cheltuieli cu închirierea utilajelor │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 5. Cheltuieli cu depunerea în rampã │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 6. Fond pentru închiderea depozitului de deşeuri şi │ │ │ │
│ urmãrirea acestuia postînchidere │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ 7. Alte cheltuieli │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ A. Cheltuieli de exploatare (1+2+3+4+5) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ B. Cheltuieli financiare │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ I. Cheltuieli totale (A+B) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ II. Profit │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ III. Cotã de dezvoltare │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ IV. Venituri obţinute din activitatea de │ │ │ │
│ salubrizare (I+II+III) │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ V. Cantitate programatã │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ │ │ V │ │
│ VI. Tarif, exclusiv TVA (IV:V) │ │ T=─── │ │
│ │ │ Q │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ VII. TVA │ │ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────┼────┼─────────┼──────┤
│ VIII. Tarif, inclusiv TVA │ │ │ │
└────────────────────────────────────────────────────────┴────┴─────────┴──────┘



NOTĂ: Structura pe elemente de cheltuieli din fişa de fundamentare este orientativã şi va fi adaptatã corespunzãtor, pentru fiecare activitate specificã serviciului de salubrizare, luându-se în calcul numai acele cheltuieli aferente activitãţii respective.
Odatã cu Fişa de fundamentare pentru stabilirea tarifelor la activitãţile specifice serviciului de salubrizare, operatorul va prezenta "Memoriu tehnico-economic" justificativ.
În cazul în care operatorul desfãşoarã şi alte activitãţi, cota de cheltuieli indirecte, precum şi cota din cheltuielile generale ale societãţii se vor repartiza pe fiecare element de cheltuieli, proporţional cu ponderea acestui element în total cheltuieli. Aceste cheltuieli vor fi evidenţiate în anexe separate. Pentru aceste cheltuieli se precizeazã cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate.
Pentru cheltuielile cu reparaţiile care depãşesc 10% din cheltuielile materiale se va prezenta fişa de fundamentare a acestora.
Pentru cheltuielile cu munca vie se va prezenta o fişã de fundamentare a nivelurilor cuprinse în tarifele propuse, care sã cuprindã totalitatea cheltuielilor cu munca vie - salarii directe, indirecte, sporuri etc., pe categorii de personal, în concordanţã cu organigrama aprobatã.


ANEXA 2
-------
la normele metodologice
-----------------------


FIŞA DE FUNDAMENTARE
pentru ajustarea sau modificarea tarifelor
la activitãţile specifice de salubrizare


┌──────────────────────────────────┬───┬─────────────┬─────────────────────────┐
│ │ │Fundamentarea│ Propus │
│ Specificaţie │U/M│ anterioarã │ │
│ │ ├──────┬──────┼─────┬──────────┬────────┤
│ │ │Total │Unitar│Total│ Total │ Unitar │
│ │ │ lei │lei/UM│ lei │ creşteri │ lei/UM │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│1. Cheltuieli materiale, din care:│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Combustibil şi lubrifianţi │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Energie electricã tehnologicã │ │ │ │ │ │ │
│Piese de schimb, utilaje │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Materii prime şi materiale │ │ │ │ │ │ │
│consumabile │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Echipament de lucru şi protecţia │ │ │ │ │ │ │
│muncii │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Reparaţii │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Amortizarea utilajelor şi │ │ │ │ │ │ │
│mijloacelor de transport │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Redevenţã │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Cheltuieli cu protecţia mediului │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Alte servicii executate de terţi │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│Alte cheltuieli materiale │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│2. Cheltuieli cu munca vie, │ │ │ │ │ │ │
│ din care: │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- salarii │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- CAS │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- fond şomaj │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- CASS │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- fond accidente şi boli │ │ │ │ │ │ │
│ profesionale │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- cotã de contribuţii pentru │ │ │ │ │ │ │
│ concedii şi indemnizaţii │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- fond garantare creanţe salariale│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│- alte cheltuieli cu munca vie │ │ │ │ │ │ │
│ (inclusiv tichete de masã) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│3. taxe licenţe │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│4. Cheltuieli cu închirierea │ │ │ │ │ │ │
│ utilajelor │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│5. Cheltuieli cu depunerea în │ │ │ │ │ │ │
│ rampã │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│6. Fond pentru închiderea │ │ │ │ │ │ │
│ depozitului de deşeuri şi │ │ │ │ │ │ │
│ urmãrirea acestuia postînchidere│ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│7. Alte cheltuieli │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│A. Cheltuieli de exploatare │ │ │ │ │ │ │
│ (1+2+3+4+5) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│B. Cheltuieli financiare │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│I. Cheltuieli totale (A+B) │ │ │ │ │ Delta(ct)│ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│II. Profit │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│III.Cotã de dezvoltare │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│IV. Venituri obţinute din │ │ │ │ │ │ │
│ activitatea de salubrizare │ │ │ │ │ │ │
│ (I+II+III) │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│V. Cantitate programatã │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│VI. Tarif, exclusiv TVA (IV:V) │ │ │T(0) │ │Delta(t)= │ T(1)= │
│ │ │ │ │ │valoarea │ T(0)+ │
│ │ │ │ │ │creşterii/│Delta(t)│
│ │ │ │ │ │cantitate │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│VII. TVA │ │ │ │ │ │ │
├──────────────────────────────────┼───┼──────┼──────┼─────┼──────────┼────────┤
│VIII. Tarif, inclusiv TVA │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────────────────────┴───┴──────┴──────┴─────┴──────────┴────────┘



NOTĂ:
Structura pe elemente de cheltuieli din fişa de fundamentare este orientativã şi va fi adaptatã corespunzãtor, pentru fiecare activitate specificã serviciului de salubrizare, luându-se în calcul numai acele cheltuieli aferente activitãţii respective.
Odatã cu Fişa de fundamentare pentru modificarea tarifelor la activitãţile specifice serviciului de salubrizare, operatorul va prezenta "Memoriu tehnico-economic" justificativ.
În cazul în care operatorul desfãşoarã şi alte activitãţi, cota de cheltuieli indirecte, precum şi cota din cheltuielile generale ale societãţii se vor repartiza pe fiecare element de cheltuieli, proporţional cu ponderea acestui element în total cheltuieli. Aceste cheltuieli vor fi evidenţiate în anexe separate. Pentru aceste cheltuieli se precizeazã cheia de repartizare a acestora pe fiecare activitate.
Pentru cheltuielile cu reparaţiile care depãşesc 10% din cheltuielile materiale se va prezenta fişa de fundamentare a acestora.
Pentru cheltuielile cu munca vie se va prezenta o fişã de fundamentare a nivelurilor cuprinse în tarifele propuse, care sã cuprindã totalitatea cheltuielilor cu munca vie - salarii directe, indirecte, sporuri etc., pe categorii de personal, în concordanţã cu organigrama aprobatã.
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016