Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 februarie 2000  de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul national pentru taranime bazat pe cupoane atribuite gratuit    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 9 februarie 2000 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul national pentru taranime bazat pe cupoane atribuite gratuit

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 65 din 15 februarie 2000


    ART. 1
    În vederea procurării de materiale şi servicii necesare pentru exploatarea terenurilor arabile, plantaţiilor de vii nobile, livezilor, precum şi pentru creşterea şi exploatarea vacilor şi/sau bivoliţelor de lapte, se instituie sistemul de plata pe baza de cupoane, care reprezintă bonuri de valoare în sumă fixă, ce se acordă cu titlu gratuit beneficiarilor prevăzuţi la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 privind Programul naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane atribuite gratuit, denumită în continuare ordonanţă de urgenţă.
    ART. 2
    Numărul de cupoane atribuite beneficiarilor prevăzuţi la art. 3 din ordonanţa de urgenţă se acorda diferenţiat, după cum urmează:
    a) pentru terenurile arabile cultivate cu sfecla de zahăr sau legume:

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     Suprafaţa Numărul de cupoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
de la 0,5 ha până la 1,5 ha inclusiv 10 cupoane
peste 1,5 ha până la 2,5 ha inclusiv 20 cupoane
peste 2,5 ha până la 3,5 ha inclusiv 30 cupoane
peste 3,5 ha până la 4,5 ha inclusiv 40 cupoane
peste 4,5 ha până la 5,5 ha inclusiv 50 cupoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    - pentru fiecare hectar cultivat peste 5,5 ha se adaugă câte 10 cupoane, rotunjindu-se conform tabelului prezentat mai sus;

    b) pentru terenurile arabile cultivate cu alte culturi:

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     Suprafaţa Numărul de cupoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
de la 0,5 ha până la 1,5 ha inclusiv 5 cupoane
peste 1,5 ha până la 2,5 ha inclusiv 10 cupoane
peste 2,5 ha până la 3,5 ha inclusiv 15 cupoane
peste 3,5 ha până la 4,5 ha inclusiv 20 cupoane
peste 4,5 ha până la 5,5 ha inclusiv 25 cupoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    - pentru fiecare hectar cultivat peste 5,5 ha se adaugă câte 5 cupoane, rotunjindu-se conform tabelului prezentat mai sus;

    c) pentru terenurile cu vii nobile şi livezi:

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     Suprafaţa Numărul de cupoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
de la 0,5 ha până la 1,5 ha inclusiv 12 cupoane
peste 1,5 ha până la 2,5 ha inclusiv 24 cupoane
peste 2,5 ha până la 3,5 ha inclusiv 36 cupoane
peste 3,5 ha până la 4,5 ha inclusiv 48 cupoane
peste 4,5 ha până la 5,5 ha inclusiv 60 cupoane
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

    - pentru fiecare hectar cultivat peste 5,5 ha se adaugă câte 12 cupoane, rotunjindu-se conform tabelului prezentat mai sus;

    d) pentru cei care cresc şi exploatează vaci şi/sau bivoliţe de lapte se acorda 4 cupoane pentru fiecare animal.
    ART. 3
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice primării vor întocmi listele cuprinzând beneficiarii de cupoane prevăzuţi la art. 3 din ordonanţa de urgenţă, care deţin terenuri arabile, plantaţii de vii nobile, livezi şi/sau care cresc şi exploatează vaci şi/sau bivoliţe de lapte în raza localităţii, pe baza cererilor-declaraţii formulate de către aceştia conform modelelor prezentate în anexele nr. 1-5 la prezentele norme metodologice.
    (2) Pentru înscrierea pe liste arendaşii vor face dovada achitării la zi a arendei către arendători.
    (3) Beneficiarii de cupoane prevăzuţi la art. 3 din ordonanţa de urgenţă vor depune cererile-declaraţii, în termen de 25 de zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, la sediul primăriilor comunelor, oraşelor, municipiilor şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti.
    (4) Primării au obligaţia sa întocmească listele cuprinzând beneficiarii de cupoane, conform modelului prezentat în anexa nr. 6 la prezentele norme metodologice, pe baza cererilor-declaraţii ale acestora, sa le coreleze cu datele înscrise în registrul agricol şi sa le înainteze spre avizare direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, care vor compara şi vor confrunta listele cu baza de date existenta la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei. În termen de 24 de ore de la data inaintarii spre avizare secretarii comunelor, oraşelor şi municipiilor vor afişa listele la sediul primăriei.
    (5) Listele cuprinzând beneficiarii de cupoane vor fi comunicate de către directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, prefecţilor pentru validare, în termen de 5 zile de la data primirii acestora de la primării. Prefectii vor valida listele în termen de 3 zile de la primirea acestora.
    ART. 4
    (1) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei va stabili, în termen de 48 de ore de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, o comisie pentru selectarea societăţii comerciale care executa procesarea electronica a listelor, pentru negocierea tarifelor şi contravaloarea prestaţiilor de servicii privind procesarea listelor cuprinzând beneficiarii de cupoane, tipărirea, distribuirea, publicitatea prin mass-media şi decontarea prin bănci pe baza de comision.
    (2) Procedura de selecţie de oferte publice se va face în baza unui caiet de sarcini elaborat de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, prin invitarea la ofertare a cel puţin 3 (trei) societăţi comerciale specializate.
    ART. 5
    (1) Directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în baza atribuţiilor prevăzute la art. 5 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, vor urmări modul de procesare electronica a listelor cuprinzând beneficiarii de cupoane, ce vor fi validate de prefecţi, de către societatea comercială specializată selectata de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
    (2) Directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în baza datelor rezultate în urma procesarii electronice a listelor cuprinzând beneficiarii de cupoane, întocmesc centralizatorul cu suprafeţele totale de teren arabil, vii nobile, livezi şi cu numărul total de vaci şi/sau de bivoliţe de lapte din judeţ, precum şi cu numărul total de cupoane pe judeţ, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 7 la prezentele norme metodologice, pe care îl transmit Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei - Direcţia generală economică şi relaţii bugetare în termen de 3 zile.
    ART. 6
    (1) Beneficiarii de cupoane care au formulat cereri-declaraţii în termenul prevăzut de ordonanţa de urgenţă şi care au fost omişi din listele întocmite sau cărora li s-a stabilit un număr de cupoane mai mic decât cel cuvenit pot depune contestaţii la direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în termen de 30 de zile de la data afişării listelor cuprinzând beneficiarii de cupoane de către secretarul consiliului local.
    (2) În situaţia în care beneficiarul de cupoane nu îşi primeşte cupoanele din cauza unor erori apărute în procesul de procesare electronica sau de distribuire, acesta se poate adresa direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, solicitând corectarea erorilor apărute.
    (3) Directorii generali ai direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, vor soluţiona contestaţiile în termen de 30 de zile de la data înregistrării acestora şi vor înainta listele suplimentare cuprinzând beneficiarii de cupoane ale căror contestaţii au fost admise Companiei Naţionale "Poşta Română" - S.A. pentru atribuirea cupoanelor cuvenite din cota suplimentară aflată la dispoziţia direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti.
    (4) Dacă pe parcursul distribuirii cupoanelor din diferite cazuri de forta majoră se produce distrugerea unui număr de cupoane, acestea se înlocuiesc din stocul aflat la dispoziţia direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aflate în custodia Companiei Naţionale "Poşta Română" - S.A.
    ART. 7
    (1) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, prin intermediul societăţii comerciale specializate, va centraliza datele transmise de direcţiile generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi va încheia contracte, conform art. 6 alin. (1) din ordonanţa de urgenţă, cu Regia Autonomă "Imprimeria Băncii Naţionale a României" pentru tipărirea cupoanelor şi cu Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. pentru distribuirea acestora.
    (2) Listele cuprinzând distribuirea cupoanelor agricole vor fi preluate pe baza de protocol încheiat între societatea comercială specializată care efectuează procesarea electronica şi Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A., avizat de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei.
    (3) Numărul cupoanelor pentru care se încheie contracte de tipărire cu Regia Autonomă "Imprimeria Băncii Naţionale a României" va fi cu 3% mai mare decât cel rezultat în urma centralizării efectuate de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, care se constituie la dispoziţia direcţiilor generale pentru agricultura şi industrie alimentara judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, şi în custodia Companiei Naţionale "Poşta Română" - S.A., pentru soluţionarea eventualelor contestaţii şi/sau distrugeri în caz de forţă majoră.
    ART. 8
    (1) Distribuirea cupoanelor se efectuează de către Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. care, în baza unui mandat de împuternicire emis de Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei, preia cupoanele tipărite potrivit listelor întocmite în condiţiile prevăzute la art. 5 şi le transmite direcţiilor regionale de posta, inspectoratelor judeţene pentru controlul activităţii poştale, pe baza centralizatorului pe judeţ.
    (2) Distribuirea cupoanelor din cota suplimentară de 3% se va efectua de către Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A., cu respectarea prevederilor art. 7 alin. (2) şi (3) din ordonanţa de urgenţă.
    (3) Preluarea cupoanelor de către Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. de la Regia Autonomă "Imprimeria Băncii Naţionale a României" se va efectua pe baza de proces-verbal.
    (4) Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. va asigura distribuirea cupoanelor la oficiile poştale din teritoriu, corespunzător listelor cuprinzând beneficiarii de cupoane, întocmite potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice.
    ART. 9
    (1) Cupoanele se distribuie persoanelor fizice cuprinse în liste, pe baza actului de identitate.
    (2) În cazul persoanelor juridice şi al instituţiilor de cult recunoscute legal, cupoanele se ridica de către reprezentanţii legali sau de mandatatii acestora.
    (3) În cazul moştenitorilor care deţin terenuri agricole în indiviziune, cupoanele se pot ridica de comoştenitorul care va prezenta o declaraţie pe propria răspundere ca are acordul celorlalţi comoştenitori, potrivit anexei nr. 8 la prezentele norme metodologice.
    ART. 10
    Modul de preluare de către Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. a listelor validate cuprinzând beneficiarii de cupoane şi a cupoanelor tipărite la Regia Autonomă "Imprimeria Băncii Naţionale a României", transportul acestora la punctele de destinaţie, evidenta şi distribuirea acestora se stabilesc pe baza instrucţiunilor specifice acestei activităţi, elaborate de Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A.
    ART. 11
    (1) Cupoanele se pot ridica de la oficiile poştale de către beneficiari până la data de 30 iunie inclusiv.
    (2) Cupoanele rămase nedistribuite la oficiile poştale vor fi predate, prin grija Companiei Naţionale "Poşta Română" - S.A., în termen de 7 zile, pe baza de procesverbal, prefectului judeţului, urmând sa fie distruse sub supravegherea unei comisii formate din reprezentanţi ai prefecturii şi ai structurilor teritoriale ale Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi Ministerului de Interne. Componenta nominală a comisiei se stabileşte prin ordin al prefectului. În acest sens se va întocmi în 3 exemplare un proces-verbal de distrugere a cupoanelor, în care se vor menţiona numărul şi seria acestora, urmând sa fie transmis câte un exemplar Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei şi Companiei Naţionale "Poşta Română" - S.A.
    ART. 12
    (1) Sumele necesare pentru instituirea Programului naţional pentru ţărănime bazat pe cupoane atribuite gratuit sunt prevăzute în mod distinct în bugetul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.
    (2) Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei va solicita Ministerului Finanţelor deschiderea creditelor bugetare, prevăzute la titlul "Transferuri", prin deconturi justificative întocmite conform modelelor prezentate în anexele nr. 9 şi 10 la prezentele norme metodologice.
    ART. 13
    (1) Furnizorii de bunuri şi servicii care primesc cupoane vor emite facturi pentru acestea, în care se va menţiona: "Suma de .................... lei s-a achitat pe baza de cupoane."
    (2) În cazul în care valoarea facturii este mai mare decât valoarea cuponului, pe factura se va menţiona: "Suma de .................... lei s-a achitat pe baza de cupoane, iar diferenţa de .................... lei, în numerar."
    (3) Suma bunurilor şi serviciilor, care se va deconta pe baza de cupoane, va cuprinde şi taxa pe valoarea adăugată (T.V.A.).
    ART. 14
    Decontarea cupoanelor de către furnizori, producători, inclusiv de importatori şi distribuitori autorizaţi ai acestora, se va realiza prin bănci, care negociază cu Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei tariful prestaţiei de verificare a autenticităţii şi valabilităţii cupoanelor şi de decontare a acestora, încheind convenţii în acest sens.
    ART. 15
    (1) Pentru decontarea cupoanelor furnizorii, producătorii, inclusiv importatorii şi distribuitorii autorizaţi ai acestora, care au livrat materiale şi/sau au prestat servicii achitate cu cupoane, depun aceste cupoane la bănci, însoţite de un centralizator al facturilor emise, conform modelului prezentat în anexa nr. 11 la prezentele norme metodologice.
    (2) Centralizatorul, la valoarea facturii, va cuprinde două coloane, din care în prima coloană se va menţiona valoarea totală a facturii, iar în cea de a doua, valoarea totală achitată cu cupoane.
    (3) Furnizorii de materiale şi servicii şi băncile au obligaţia sa păstreze timp de cel puţin 3 ani facturile decontate pe baza de cupoane.
    ART. 16
    Băncile care primesc cupoane în vederea decontării au obligaţia sa verifice autenticitatea şi valabilitatea acestora, precum şi încadrarea materialelor şi a serviciilor achiziţionate pe baza de cupoane în prevederile ordinului ministrului agriculturii şi alimentaţiei, emis în temeiul art. 10 din ordonanţa de urgenţă.
    ART. 17
    Băncile centralizează la sfârşitul fiecărei săptămâni decontul justificativ conform modelului prezentat în anexa nr. 12 la prezentele norme metodologice, situaţia cupoanelor primite, verificate şi acceptate pentru decontare, şi pentru care se solicita decontarea din sumele asigurate din credite bugetare, în prima zi lucrătoare a săptămânii următoare.
    ART. 18
    Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei verifica şi centralizează deconturile justificative saptamanale întocmite de bănci şi solicita Ministerului Finanţelor deschiderea creditelor bugetare necesare în vederea plăţii operative a sumelor solicitate de bănci în maximum 10 zile de la acceptarea de către acestea a decontării sumelor respective.
    ART. 19
    După asigurarea de către Ministerul Finanţelor a creditelor bugetare solicitate Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei virează băncilor, în termen de 3 zile, sumele aferente decontării către furnizorii de materiale şi servicii a valorii facturilor decontate prin cupoane.
    ART. 20
    (1) Băncile pot primi cupoane pentru decontare, în condiţiile prevederilor prezentelor norme metodologice, până la data de 30 noiembrie inclusiv, solicitând până la data de 8 decembrie inclusiv ultima transa de decontare a cupoanelor.
    (2) Cupoanele valorice decontate se stampileaza cu ştampila băncii pentru atestarea plăţii acestora.
    ART. 21
    (1) După solicitarea ultimei transe de decontare a cupoanelor băncile întocmesc un decont justificativ definitiv cuprinzând aceleaşi date prezentate în anexa nr. 12 la prezentele norme metodologice.
    (2) Decontul justificativ definitiv se depune la Ministerul Agriculturii şi Alimentaţiei cel mai târziu până la data de 22 decembrie.
    (3) Decontul justificativ definitiv şi cupoanele decontate se arhivează de bănci în condiţiile legii.
    ART. 22
    Cupoanele neutilizate sau nedepuse la bănci până la data de 30 noiembrie inclusiv îşi pierd valabilitatea, devenind nule.
    ART. 23
    Beneficiarii cupoanelor şi furnizorii de materiale sau de servicii pentru agricultura, care primesc cupoane pentru plata acestora, au obligaţia sa le păstreze în stare perfectă. Eventualele cupoane deteriorate, a căror autenticitate nu poate fi dovedită, nu sunt valabile şi nu pot fi plătite.
    ART. 24
    (1) Dacă pe parcursul distribuirii cupoanelor, din diferite cauze (incendii, inundatii, avarii) se produce distrugerea unui număr de cupoane, acestea se înlocuiesc din stocul prevăzut la art. 7 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, specificându-se numerele şi seriile cupoanelor care au fost distruse şi ale celor cu care au fost înlocuite.
    (2) Când distrugerea se datorează culpei unei persoane, cupoanele se înlocuiesc în condiţiile alineatului precedent şi persoana vinovata va suporta costul tipăririi cupoanelor distruse, al tipăririi şi al transportului cupoanelor cu care au fost înlocuite.
    ART. 25
    După încheierea acţiunii de distribuire a cupoanelor Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. va transmite Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei situaţia definitiva privind numărul cupoanelor ridicate de beneficiari şi al celor înlocuite, precum şi al celor rămase nedistribuite şi care au fost predate la prefecturile judeţene pentru distrugere, precum şi un exemplar al listelor de distribuţie cuprinzând beneficiarii de cupoane.
    ART. 26
    (1) Prin ordin al ministrului agriculturii şi alimentaţiei se stabileşte o comisie formată din reprezentanţi ai direcţiei generale pentru agricultura şi industrie alimentara, care va urmări la nivel judeţean desfăşurarea în bune condiţii a acţiunii de implementare a sistemului de plată pe bază de cupoane.
    (2) În fiecare zi de luni a săptămânii, până la încheierea acţiunii de distribuire a cupoanelor, Compania Naţionala "Poşta Română" - S.A. va raporta Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei numărul cupoanelor distribuite.
    ART. 27
    Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1
    -------
la normele metodologice
-----------------------

Localitatea ................................
Primăria ...................................
Judeţul ....................................
Nr. de înregistrare ........................


                              CERERE - DECLARAŢIE
pentru persoane fizice, beneficiare ale cupoanelor conform art. 3 lit. a) din
       Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999

Numele .........................................................................
Iniţială tatălui ...............................................................
Prenumele ......................................................................
Posesor al buletinului/cărţii de identitate seria ........... nr. ..............

   Deţin în proprietate:

1. suprafaţa de .......... ha teren arabil, cultivat în anul 2000 cu:
    a) sfecla de zahăr .................................... ha;
    b) legume ............................................. ha;
    c) alte culturi ....................................... ha;

2. suprafaţa ocupată cu:
    a) vii nobile ......................................... ha;
    b) livezi ............................................. ha;

3. vaci şi/sau bivoliţe în lactaţie .............. capete.

    În baza datelor prezentate, solicit atribuirea de cupoane valorice pentru
anul 2000 şi răspund de exactitatea celor declarate.

                                                          Semnătura
                                                   ........................
    Data .................



    ANEXA 2
    -------
la normele metodologice
-----------------------

Localitatea .....................................
Primăria ........................................
Judeţul .........................................
Nr. de înregistrare .............................


                             CERERE - DECLARAŢIE*)
pentru societăţi agricole şi alte forme de asociere potrivit Legii nr. 36/1991, beneficiare ale cupoanelor conform art. 3 lit. b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999

    Denumirea societăţii agricole sau a asociaţiei ........................................
    Numele şi prenumele persoanei împuternicite ....................., posesoare a buletinului/cărţii de identitate seria ............ nr. .....................

    Deţin în exploatare:
    1. suprafaţa de..................... ha teren arabil, cultivat în anul 2000 cu:
       a) sfecla de zahăr .................................... ha;
       b) legume ............................................. ha;
       c) alte culturi ....................................... ha;


    2. suprafaţa ocupată cu:
       a) vii nobile ............................................... ha;
       b) livezi ................................................... ha;
    3. vaci şi/sau bivoliţe în lactaţie ......................... capete.

    Conform datelor prezentate, solicit atribuirea de cupoane valorice pentru anul 2000 şi răspund de exactitatea celor declarate.

                                                      Semnătura
                                            ...........................
        Data .............................

-------
    *) La prezenta cerere-declaraţie se vor anexa tabele cuprinzând proprietarii îndreptăţiţi sa primească cupoane conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999 (numele, prenumele, suprafaţa arabila, suprafaţa ocupată cu vii nobile, livezi şi numărul de vaci şi/sau de bivoliţe în lactaţie).

    ANEXA 3
    -------
la normele metodologice
-----------------------

Localitatea ....................................
Primăria .......................................
Judeţul ........................................
Nr. de înregistrare ............................

                                CERERE - DECLARAŢIE
pentru societăţi comerciale constituite potrivit Legii nr. 31/1990, privind societăţile comerciale, republicată, beneficiare ale cupoanelor conform art. 3 lit. c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999

    Denumirea societăţii comerciale ......................................................
    Date de identificare: numărul de înmatriculare la registrul comerţului ...............
    Numele şi prenumele persoanei împuternicite ..........................................

    Deţin în exploatare:
    1. suprafaţa de..................... ha teren arabil, cultivat în anul 2000 cu:
       a) sfecla de zahăr .................................... ha;
       b) legume ............................................. ha;
       c) alte culturi ....................................... ha;

    2. suprafaţa ocupată cu:
       a) vii nobile ............................................... ha;
       b) livezi ................................................... ha;

    3. vaci şi/sau bivoliţe în lactaţie .............. capete.

    Conform datelor prezentate, solicit atribuirea de cupoane valorice pentru anul 2000 şi răspund de exactitatea celor declarate.

                                                          Semnătura
                                                   ..........................
     Data ......................



    ANEXA 4
    -------
la normele metodologice
-----------------------

Localitatea ....................................
Primăria .......................................
Judeţul ........................................
Nr. de înregistrare ............................

                           CERERE - DECLARAŢIE*)
pentru arendaşii care au încheiat contracte potrivit Legii arendării nr. 16/1994, beneficiari ai cupoanelor conform art. 3 lit. d) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999

    Numele şi prenumele arendaşului ...................................................
    Date de identificare:
    - persoana juridică: numărul de înmatriculare la registrul comerţului .......
    - persoana fizica: buletinul/cartea de identitate seria ......... nr. ................

    Deţin în arenda:
    1. suprafaţa de..................... ha teren arabil, cultivat în anul 2000 cu:
       a) sfecla de zahăr .................................... ha;
       b) legume ............................................. ha;
       c) alte culturi ....................................... ha;

    2. suprafaţa ocupată cu:
       a) vii nobile ............................................... ha;
       b) livezi ................................................... ha;

    3. vaci şi/sau bivoliţe în lactaţie .............. capete.

    Conform datelor prezentate, solicit atribuirea de cupoane valorice pentru anul 2000 şi răspund de exactitatea celor declarate.

                                                      Semnătura
                                             ..........................

            Data .............................

----------
    *) La prezenta cerere-declaraţie se vor anexa tabele cuprinzând numele şi prenumele arendătorilor, numărul de contracte, suprafaţa arabilă, suprafaţa ocupată cu vii nobile, livezi şi numărul de vaci şi/sau bivoliţe de lapte, precum şi o declaraţie prin care se face dovada ca a achitat la zi arenda către arendători.

    ANEXA 5
    -------
la normele metodologice
-----------------------

Localitatea ....................................
Primăria .......................................
Judeţul ........................................
Nr. de înregistrare ............................

                               CERERE - DECLARAŢIE
pentru instituţiile de cult recunoscute de lege, beneficiare ale cupoanelor conform art. 3 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999

    Denumirea instituţiei de cult .........................................................
    Numele şi prenumele reprezentantului legal sau ale mandatatului*) .....................

    Deţin în exploatare:
    1. suprafaţa de..................... ha teren arabil, cultivat în anul 2000 cu:
       a) sfecla de zahăr .................................... ha;
       b) legume ............................................. ha;
       c) alte culturi ....................................... ha;


    2. suprafaţa ocupată cu:
       a) vii nobile ............................................... ha;
       b) livezi ................................................... ha;

    3. vaci şi/sau bivoliţe în lactaţie .............. capete.

    Conform datelor prezentate, solicit atribuirea de cupoane valorice pentru anul 2000 şi răspund de exactitatea celor declarate.

                                           Semnătura
                                    .........................

          Data ........................

---------
    *) Se anexează împuternicirea mandatatului.


    ANEXA 6
    -------
la normele metodologice
-----------------------


   Consiliul Local al Comunei .....................
   Judeţul ........................................

                            Validat Avizat,
                            ------- -------
                            Prefect, Direcţia generală pentru agricultură
                         ............. şi industrie alimentara a judeţului ................

                                      LISTA
    cuprinzând beneficiarii de cupoane valorice prevăzuţi la art. 3 din Ordonanţa de urgenţă a
     Guvernului nr. 219/1999, care deţin terenuri arabile, plantaţii de vii nobile, livezi şi/sau
        care cresc şi exploatează vaci şi/sau bivoliţe de lapte în raza localităţii,
                     în baza cererilor-declaraţii formulate de aceştia

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
        Specificare Total Numărul Teren Numărul Teren Numărul Suprafaţa Numărul Suprafaţa Numărul Vaci Numărul Total
                             teren de arabil de arabil de ocupată de ocupată de şi/sau de număr
                            arabil cupoane cultivat cupoane cultivat cupoane cu vii cupoane cu livezi cupoane bivoliţe cupoane de
                           cultivat atribuite cu atribuite cu alte atribuite nobile atribuite - ha - atribuite de lapte atribuite cupoane
                           cu sfeclă legume culturi - ha - - capete -
                           de zahăr - ha - - ha -
                            - ha -
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
a) Numele şi prenumele
   persoanelor fizice
   ..................
   ..................
b) Denumirea societăţilor
   agricole sau a altor
   forme de asociere
   (Legea nr. 36/1991)
   ..................
   ..................
c) Denumirea societăţilor
   comerciale cu capital
   majoritar privat (Legea
   nr. 31/1990)
   ..................
   ..................
d) Numele şi prenumele
   arendaşilor persoane
   fizice şi juridice
   (Legea nr. 16/1994)
   ..................
   ..................
e) Denumirea instituţiilor
   de cult ..........
   ..................
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOTAL GENERAL:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
                                                                                                           Certificăm exactitatea datelor.
                                                                                                                       Primar,
                                                                                                           ...............................
   Data .....................


    ANEXA 7
    -------
la normele metodologice
-----------------------

DIRECŢIA GENERALĂ PENTRU AGRICULTURĂ
ŞI INDUSTRIE ALIMENTARĂ A JUDEŢULUI .......................

                         CENTRALIZATOR
cuprinzând suprafeţele totale de teren arabil, vii nobile, livezi şi numărul
     de vaci şi/sau de bivoliţe de lapte, precum şi numărul
             total de cupoane pe judeţ

 ┌────────────────────────────────────────────────────┬───────────────────────┐
 │ Total teren arabil cultivat cu sfeclă de zahăr - ha│ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Numărul de cupoane atribuite │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Teren arabil cultivat cu legume - ha │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Numărul de cupoane atribuite │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Teren arabil cultivat cu alte culturi - ha │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Numărul de cupoane atribuite │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Suprafaţa ocupată cu vii nobile - ha │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Numărul de cupoane atribuite │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Suprafaţa ocupată cu livezi - ha │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Numărul de cupoane atribuite │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Vaci şi/sau bivoliţe de lapte - capete │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ Numărul de cupoane atribuite │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────┼───────────────────────┤
 │ TOTAL număr de cupoane │ │
 └────────────────────────────────────────────────────┴───────────────────────┘

                                                   Director general,
                                              ................................
      Data .....................



    ANEXA 8
    -------
la normele metodologice
-----------------------

                        DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE

    Subsemnatul/subsemnata .... (numele şi prenumele) ...................., fiul/fiica lui ..................... şi al/a ......................., născut/nascută la data de ..............., în ......................, domiciliat/domiciliată în ........................................., identificat/identificată cu buletinul/cartea de identitate seria ....... nr. ...................., eliberat/eliberată la data de ........... de ..... (organul emitent) ............., declar pe propria răspundere că ridic cupoanele acordate în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999, în număr de .........................., pentru proprietarul (moştenitorul cu succesiunea soluţionată) ............................, respectivul având buletinul/cartea de identitate seria ......... nr. ..................., eliberat/eliberată de ............................................., aflându-mă faţă de acesta în următoarea relaţie:
    a) împuternicit al proprietarului (anexez împuternicirea olografă);
    b) împuternicit al moştenitorului cu succesiunea soluţionată (anexez împuternicirea olografă);
    c) moştenitor cu succesiunea nesoluţionată, angajându-mă să depun la masa succesorală contravaloarea cupoanelor ridicate;
    d) arendaş sau reprezentant al unei asociaţii agricole;
    e) societate agricolă sau altă formă de asociere, societate comercială, arendaş prin persoane împuternicite.
    Prin prezenta declaraţie mă angajez că voi dispune de cupoanele ridicate în aceasta calitate, folosindu-le numai ca mijloc de plată pentru procurarea de materiale şi servicii conform dorinţelor proprietarului.
    Dau prezenta declaraţie cunoscând dispoziţiile art. 292 din Codul penal cu privire la falsul în declaraţii.

                                        .......................
        Data ....................


    ANEXA 9
    -------
la normele metodologice
-----------------------

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI

                                                     Se aprobă
                                                     ---------
                                              Ordonator principal de credite

                              DECONT JUSTIFICATIV
privind cheltuielile pentru implementarea sistemului de cupoane, potrivit
         Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Programul Creditele Creditele Creditele
crt. Specificarea de creditare deschise utilizate solicitate
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1 2 3 4 5 6
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Cheltuieli de tipărire
2. Cheltuieli pentru
   editarea şi procesarea
   electronica a listelor
   cuprinzând beneficiarii
   de cupoane şi datele
   conţinând informaţii
   de identificare a
   beneficiarilor, prin
   confruntarea cu baza
   de date a evidenţei
   populaţiei
3. Cheltuieli pentru
   distribuirea cupoanelor
4. Cheltuieli pentru
   publicitate prin
   mass-media
5. Alte cheltuieli
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
   TOTAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

                                               Director general*),
                                            .........................

---------
    *) Decontul se semnează de către directorul general al Direcţiei generale economice şi relaţii bugetare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.

    ANEXA 10
    --------
la normele metodologice
-----------------------




    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI ALIMENTAŢIEI
                                                                                 Se aprobă
                                                                                 ---------
                                                                         Ordonator principal de credite

                                           DECONT JUSTIFICATIV
          privind decontarea cupoanelor potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999

──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                                             Cupoanele primite
                                  Cupoane decontate Creditele spre decontare
Nr. Credite Credite ----------------- Comisionul solicitate ----------------- Comisionul
crt. Banca acordate utilizate numărul valoarea bancar de bănci numărul valoarea bancar
              (lei) (lei) (lei) (lei) (lei) (lei) (lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 A B 1 2=4+5 3 4 5 6=8+9 7 8 9
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1.
 2.
 3.
 4.
 5.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  TOTAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                                                                   Director general*),
                                                                ........................

-----------
    *) Se semnează de către directorul general al Direcţiei generale economice şi relaţii bugetare din cadrul Ministerului Agriculturii şi Alimentaţiei.

    ANEXA 11
    --------
la normele metodologice
-----------------------

Agentul economic .........................................
                 (denumirea, adresa/sediul, codul fiscal)
Banca ....................................................
Nr. ............/data ....................................
                            (ziua, luna, anul)


                                  CENTRALIZATOR
 cuprinzând facturile emise în baza cupoanelor, potrivit Ordonanţei
             de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numărul Bunurile livrate Valoarea din care:
crt. şi data sau serviciile facturii achitat pe bază de
         facturii prestate (lei) cupoane (lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 1 2 3 4 5
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  TOTAL: X
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

              Manager general Manager economic
                (director), (contabil-şef),
           .................... .....................



    ANEXA 12
    --------
la normele metodologice
-----------------------

Banca ...................................
Nr. ........./data.......................
                    (ziua, luna, anul)


                            DECONT JUSTIFICATIV
       privind plăţile efectuate pe baza de cupoane, potrivit
         Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 219/1999
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                 Cupoanele primite Cupoanele Diferenţa*)
                 spre decontare decontate (+-)
Nr. Sucursala ------------------ --------- ----------- Comisionul Total
crt. judeţeană numărul valoarea nu- valoa- numă- valoa- bancar (lei)
                          (lei) mă- rea rul rea (lei)
                                    rul (lei) (lei)
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
A B 1 2 3 4 5=1-3 6=2-4 7 8=4+7
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1.
2.
3.
4.
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL:
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────

           Preşedinte, Director,
     ......................... ...........................

---------
    *) 1-3 şi 2-4 reprezintă cupoane primite, dar refuzate la decontare.

                                --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016