Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 decembrie 2008  de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2008 privind sprijinul financiar pentru pierderi cauzate de inghetul tarziu de primavara in pomicultura    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 9 decembrie 2008 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 41/2008 privind sprijinul financiar pentru pierderi cauzate de inghetul tarziu de primavara in pomicultura

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 843 din 15 decembrie 2008

ART. 1
Beneficiarii sprijinului financiar sunt producãtorii agricoli, prevãzuţi la <>art. 4 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2008 privind sprijinul financiar pentru pierderi cauzate de îngheţul târziu de primãvarã în pomiculturã, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 169/2008 .
ART. 2
(1) Calculul sprijinului financiar se efectueazã pentru fiecare beneficiar, în conformitate cu prevederile <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 41/2008 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 169/2008 .
(2) Pentru acordarea sprijinului financiar, solicitanţii depun la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, în a cãror razã teritorialã îşi au sediul social, o cerere al cãrei model este prevãzut în anexa nr. 1, însoţitã de urmãtoarele documente justificative:
a) original şi copie, în vederea certificãrii "conform cu originalul", de pe buletinul de identitate/cartea de identitate a reprezentantului legal, certificatul de înregistrare/actul de constituire, dupã caz;
b) original şi copie, în vederea certificãrii "conform cu originalul", de pe titlul de proprietate, contractul de vânzare-cumpãrare, contractul de arendã, contractul de concesionare, contractul de închiriere, contractul de asociere în participaţiune, contractul de comodat, contractul de asociere din care sã rezulte dreptul de folosinţã asupra terenului plantat cu pomi şi/sau arbuşti fructiferi;
c) declaraţie pe propria rãspundere din care sã rezulte cã suprafaţa pentru care se solicitã sprijin financiar a fost afectatã de fenomenul de îngheţ târziu de primãvarã, precum şi intervalul de timp în care acesta s-a manifestat;
d) adeverinţa eliberatã de consiliul local privind suprafeţele cultivate cu pomi şi/sau arbuşti fructiferi, dupã caz, înregistrate în registrul agricol;
e) dovada contului bancar;
f) copie de pe documentele din care sã reiasã valoarea oricãror forme de despãgubire încasate de beneficiar pentru suprafaţa pentru care se solicitã sprijin financiar sau declaraţie pe propria rãspundere din care sã reiasã cã pentru suprafaţa pentru care se solicitã sprijin financiar nu a beneficiat de nicio altã despãgubire, semnatã de administratorul şi contabilul unitãţii;
g) copie de pe bilanţul contabil anual depus la administraţia financiarã responsabilã, precum şi documente contabile din care sã reiasã preţul de vânzare/kg, pentru 3 ani anteriori producerii fenomenului de îngheţ târziu de primãvarã şi pentru anul cu îngheţ;
h) tabel privind pierderile de venit, în format hârtie şi în format electronic excel, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2.
(3) Cheltuielile specifice privind recoltarea fructelor, nerealizate ca urmare a apariţiei fenomenului de îngheţ târziu de primãvarã, se calculeazã ca diferenţã dintre valoarea medie a cheltuielilor de recoltare realizate în cei 3 ani anteriori producerii fenomenului de îngheţ târziu de primãvarã şi valoarea cheltuielilor de recoltare realizate în anul cu îngheţ.
ART. 3
(1) La nivelul fiecãrei direcţii pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, va fi desemnatã prin decizie de cãtre directorul general executiv cel puţin o persoanã responsabilã de primirea, înregistrarea dosarelor, verificarea documentelor, stabilirea valorii totale a sprijinului financiar, realizarea bazei de date cu beneficiarii şi arhivarea dosarelor de sprijin.
(2) Având în vedere anexa nr. 2, sprijinul financiar care se acordã beneficiarilor se calculeazã ca diferenţã între valoarea eligibilã pentru sprijin, valoarea costurilor lucrãrilor neefectuate şi valoarea despãgubirilor primite.
(3) În situaţia în care în urma verificãrii documentelor se constatã nereguli, persoana responsabilã de gestionarea sprijinului financiar din partea direcţiei pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţeanã, respectiv a municipiului Bucureşti, notificã solicitantul în cel mult 20 de zile lucrãtoare de la înregistrarea dosarului cu privire la neregulile constatate.
(4) În urma notificãrii, solicitantul este obligat ca în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea notificãrii sã remedieze deficienţele constatate, în caz contrar cererea este consideratã respinsã.
(5) Direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobã cererile de sprijin financiar şi întocmesc centralizatorul sumelor necesare acordãrii sprijinului financiar, al cãrui model este prevãzut în anexa nr. 3, pe care îl transmit spre avizare la Direcţia politici de piaţã în sectorul culturi horticole din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(6) Direcţia politici de piaţã în sectorul culturi horticole transmite centralizatorul la Direcţia generalã buget finanţe şi fonduri europene.
ART. 4
În baza centralizatorului comunicat de cãtre direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, Direcţia generalã buget finanţe şi fonduri europene întocmeşte centralizatorul justificativ conform anexei nr. 4, care va însoţi cererea pentru deschiderea de credite bugetare transmise Ministerului Economiei şi Finanţelor.
ART. 5
Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, se alimenteazã contul direcţiilor pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene, respectiv a municipiului Bucureşti, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, care pe baza cererilor aprobate vireazã sumele cuvenite în conturile beneficiarilor.
ART. 6
Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA 1
la norme


┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã a Judeţului ............/ │
│ Municipiului Bucureşti │
│ │
│ Numãr ........ data .................. │
├────────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┤
│ │ Se aprobã suma de ............. lei │
│ ├───────────────────────────────────────────────┤
│ Verificat │ Director executiv ........................ │
│ │ (numele şi prenumele) │
│ Reprezentant DADR: │ │
│ │ │
│ Numele/prenumele ....... │ Semnãtura Ştampila │
│ │ │
│ Semnãtura ............. │ │
│ │ │
└────────────────────────────┴───────────────────────────────────────────────┘



CERERE
pentru acordarea sprijinului financiar


Subsemnatul, ...................., posesor al BI/CI seria ............. nr.
..........., cod numeric personal (CNP) ...................., cu domiciliul în
localitatea ..............., administrator al ...............................,
(denumire persoana juridicã)
cu sediul în localitatea ................ judeţul ..............., înscrisã la
registrul comerţului sub nr. ......., CUI .............., cod CAEN ..........,
solicit acordarea sprijinului financiar pentru pierderi cauzate de îngheţul
târziu de primãvarã, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţã a Guvernului
nr. 41/2008 privind sprijinul financiar pentru pierderi cauzate de îngheţul
târziu de primãvarã în pomiculturã, aprobatã cu modificãri prin Legea
nr. 169/2008.
Suprafaţa totalã de teren pentru care solicit sprijin financiar este
de ...... ha, iar valoarea sprijinului financiar total este de .......... lei.
Coordonate bancare: Nr. cont (IBAN) .................., Banca/Trezoreria
............................................
Anexez la prezenta cerere urmãtoarele documente*1) ........................
..............................................................................
..............................................................................
Cunoscând prevederile art. 292 din Codul penal privind falsul în
declaraţii, confirm pe propria rãspundere exactitatea datelor prezentate.

Administrator,
............................
(Semnãtura şi ştampila)
__________
*1) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul
documentului, numãrul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se
certificã de cãtre reprezentantul împuternicit cu verificarea şi avizarea
cererii.




ANEXA 2
la norme
TABEL
privind pierderile de venit




┌────┬──────────┬─────────┬─────────┬──────────────────┬────────┬─────────┬─────────────┬──────────────┐
│Nr. │Beneficiar│Sortiment│Suprafaţa│ Venitul obţinut │Pierderi│Valoarea │Valoarea │Valoarea │
│crt.│ │ │ (ha) │ (lei) │de venit│eligibilã│cheltuielilor│despãgubirilor│
│ │ │ │ ├─────────┬────────┤(lei)*1)│sprijin*2│neefectuate*3│primite*4) │
│ │ │ │ │Venit │Venit │ │ │ (lei) │ (lei) │
│ │ │ │ │mediu │obţinut │ │ │ │ │
│ │ │ │ │obţinut │în anul │ │ │ │ │
│ │ │ │ │pe 3 ani │cu │ │ │ │ │
│ │ │ │ │anteriori│pierderi│ │ │ │ │
│ │ │ │ │*5) │*6) │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │ 8 │ 9 │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼─────────┼─────────┼─────────┼────────┼────────┼─────────┼─────────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────┴─────────┴─────────┴─────────┴────────┴────────┴─────────┴─────────────┴──────────────┘

Administrator, Contabil,
............................ .............................
(numele şi prenumele, (numele, prenumele şi
semnãtura şi ştampila) semnãtura)

___________
*1) Rezultã din diferenţa valorilor înscrise în coloanele 4 şi 5.
*2) Reprezintã 80% din valoarea înscrisã în coloana 6.
*3) Reprezintã diferenţa dintre valoarea medie a cheltuielilor de recoltare efectuate în cei 3
ani anteriori producerii fenomenului de îngheţ târziu de primãvarã şi valoarea cheltuielilor
cu recoltarea efectuate în anul cu îngheţ (costuri privind recoltarea şi transportul
producţiei recoltate cãtre locul de depozitare).
*4) Valoarea totalã a oricãror sume primite în cadrul unui regim de asigurare.
*5) Rezultã prin înmulţirea cantitãţii medii obţinute în cei 3 ani anteriori consecutivi pe
suprafaţa pentru care se solicitã sprijin financiar, cu preţul mediu de vânzare (fãrã TVA) al
produsului obţinut în aceeaşi perioadã.
*6) Rezultã prin înmulţirea producţiei totale obţinute pe suprafaţa pentru care se solicitã
sprijin financiar şi preţul mediu de vânzare (fãrã TVA) al produsului obţinut în cursul
anului respectiv.




ANEXA 3
la norme

Direcţia pentru Agriculturã şi Dezvoltare Ruralã a Judeţului .............

CENTRALIZATOR
cuprinzând sumele cuvenite producãtorilor pentru
pierderi cauzate de îngheţul târziu de primãvarã în pomiculturã


┌────┬────────────────────────┬─────────────────┬─────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea beneficiarului│ Suprafaţa │Valoarea totalã a sprijinului│
│crt.│ │ (ha) │ financiar aprobat │
│ │ │ │ (lei) │
│ │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │ │ │ │
├────┼────────────────────────┼─────────────────┼─────────────────────────────┤
│ │TOTAL: │ │ │
└────┴────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────────────────┘

Director executiv, Director executiv adjunct,
..................... ...........................




ANEXA 4
la norme

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobã
Ordonator principal de credite
Ministerul Economiei şi Finanţelor

CENTRALIZATOR JUSTIFICATIV
al sumelor cuvenite pentru îngheţul târziu de primãvarã în pomiculturã


┌────┬──────────────────────────────────┬────────────────────────────────────┐
│Nr. │ Judeţul │ Suma solicitatã conform │
│crt.│ │ centralizatorului │
│ │ │ (lei) │
├────┼──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├────┼──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 1. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ 2. │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│... │ │ │
├────┼──────────────────────────────────┼────────────────────────────────────┤
│ │ TOTAL: │ │
└────┴──────────────────────────────────┴────────────────────────────────────┘

Direcţia generalã buget-finanţe şi fonduri europene
Director general,
.........................
(semnãtura şi ştampila)



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016