Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 9 august 2007  privind subventionarea motorinei si/sau biodieselului pentru lucrarile din agricultura, precum si a altor resurse materiale necesare culturilor agricole (Anexa F la   Ordinul nr. 850/2006 )    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 9 august 2007 privind subventionarea motorinei si/sau biodieselului pentru lucrarile din agricultura, precum si a altor resurse materiale necesare culturilor agricole (Anexa F la Ordinul nr. 850/2006 )

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 551 din 13 august 2007

ART. 1
Se acordã sprijin financiar prin subvenţionarea motorinei şi/sau biodieselului, precum şi a altor resurse materiale (seminţe şi/sau pesticide şi/sau îngrãşãminte), necesare pentru culturile din toamna anului 2007.
ART. 2
Sprijinul financiar, în cuantum de 500 lei/ha pentru grâu, 400 lei/ha pentru rapiţã şi 450 lei/ha pentru alte culturi, se acordã beneficiarilor acestui sprijin financiar prin atribuirea gratuitã de bonuri valorice nominale, în valoare proporţionalã cu suprafaţa de teren pe care se înfiinţeazã culturi agricole în toamna anului 2007.
ART. 3
(1) Bonurile valorice, al cãror model este prevãzut în anexa nr.1, se achiziţioneazã de cãtre Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 .
(2) Fondurile necesare tipãririi bonurilor valorice, precum şi a formularelor specifice se asigurã din bugetul Agenţiei de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, denumitã în continuare APIA, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(3) Sucursalele judeţene ale APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, preiau bonurile valorice pe bazã de proces-verbal de la furnizorul acestora.
ART. 4
Beneficiarii sprijinului financiar sunt cei prevãzuţi la <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordãrii unor forme de sprijin financiar producãtorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii teritoriului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 125/2007 .
ART. 5
(1) Pentru a fi eligibili la acordarea sprijinului financiar, solicitanţii trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
a) sã facã dovada proprietãţii sau a dreptului de folosinţã, asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţeazã culturi în toamna anului 2007;
b) sã facã dovada utilizãrii de seminţe certificate şi de calitate, sã facã dovada asigurãrii culturilor înfiinţate în toamna anului 2007 la societãţi de asigurare-reasigurare;
c) sã nu figureze ca debitor la direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene sau a municipiului Bucureşti sau la sucursalele judeţene ale APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, ca urmare a nerespectãrii condiţiilor de eligibilitate aferente formelor de sprijin financiar acordate în ultimii 3 ani, sau sã îşi lichideze debitele existente, pânã la data depunerii cererii de sprijin financiar pentru culturile din toamna anului 2007.
(2) În execuţia dispoziţiilor alin. (1) lit. c), direcţiile pentru agriculturã şi dezvoltare ruralã judeţene sau a municipiului Bucureşti, respectiv sucursalele judeţene ale APIA, vor întocmi liste, pe localitãţi, cu producãtorii agricoli, persoane fizice sau juridice, care figureazã ca debitori şi le vor afişa la sediile centrelor locale ale APIA.
(3) Dovada utilizãrii de seminţe certificate şi de calitate şi a asigurãrii culturilor înfiinţate în toamna anului 2007 se face la recepţia suprafeţelor cultivate şi întocmirea proceselor-verbale de recepţie şi restituire, prin:
a) factura de cumpãrare a seminţei certificate, însoţitã de documentul de calitate şi conformitate emis de furnizorii autorizaţi sau, în cazul producãtorilor agricoli care folosesc sãmânţa din producţie proprie pentru semãnat, copie de pe buletinul de analizã informativ, cu indicii de calitate pentru sãmânţã (germinaţie, puritate, masa 1.000 de boabe, umiditate), eliberat de inspectoratele teritoriale pentru calitatea seminţelor şi materialului sãditor sau Laboratorul central pentru calitatea seminţelor şi materialului sãditor Bucureşti;
b) poliţa de asigurare încheiatã cu societãţile de asigurarereasigurare.
(4) Nerespectarea prevederilor alin. (3) atrage restituirea de cãtre beneficiari a sumelor primite ca sprijin financiar sub formã de bonuri valorice.
ART. 6
(1) Sprijinul financiar se acordã solicitanţilor pe bazã de cerere, care se întocmeşte conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 şi se depune la centrul local APIA în a cãrui razã teritorialã se aflã terenul agricol în exploatare, însoţitã de urmãtoarele documente:
a) copie de pe buletinul sau cartea de identitate pentru persoanele fizice sau copie de pe certificatul de înmatriculare şi/sau certificatul de înregistrare pentru persoanele juridice, dupã caz;
b) copie de pe actul de proprietate şi/sau concesionare şi/sau alte acte doveditoare ale dreptului de folosinţã şi/sau proprietãţii asupra suprafeţei de teren pe care înfiinţeazã culturi în toamna anului 2007, dupã caz;
c) în situaţia suprafeţelor arendate, tabelul contractelor de arendã încheiate, avizate de secretarul consiliului local, cuprinzând numãrul şi data contractelor, numele şi prenumele arendatorului şi suprafaţa de teren arendatã;
d) adeverinţã eliberatã de primãrie conform înscrisurilor din Registrul agricol;
e) în situaţia suprafeţelor care se lucreazã individual, în cazul moştenitorilor care deţin terenuri agricole pentru care nu s-a dezbãtut succesiunea, împuternicirea celorlalţi moştenitori, pentru acela care solicitã sprijinul financiar, sub formã de declaraţie pe propria rãspundere;
f) documente care fac dovada achitãrii de cãtre arendaş sau concesionar a obligaţiilor contractuale privind plata arendei, a redevenţei sau a altor obligaţii contractuale legate de folosinţa suprafeţelor, aferente anului precedent, astfel: copie de pe borderoul de platã a arendei sau declaraţie pe propria rãspundere a arendaşului privind achitarea arendei, respectiv adeverinţã de la Agenţia Domeniilor Statului sau alte acte doveditoare, dupã caz;
g) certificat fiscal privind achitarea de cãtre solicitanţi, persoane fizice sau juridice, a obligaţiilor acestora privind impozitele şi taxele locale.
(2) În situaţia în care un producãtor agricol înfiinţeazã culturi pe suprafeţe de teren care sunt situate în mai multe unitãţi administrativ-teritoriale, acesta formuleazã cereri care se depun la fiecare centru local APIA în a cãrui razã teritorialã se aflã terenul agricol în cauzã.
ART. 7
(1) În aplicarea dispoziţiilor prezentelor norme metodologice, directorii sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, adoptã toate mãsurile organizatorice necesare pentru asigurarea cu personal necesar şi pentru informarea operativã a producãtorilor agricoli.
(2) Cererile se înregistreazã la centrele locale APIA, în Registrul special de evidenţã a beneficiarilor de sprijin financiar pentru înfiinţarea culturilor din toamna anului 2007, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 4, şi se verificã împreunã cu documentele anexate, de cãtre reprezentanţi teritoriali ai sucursalelor judeţene ale Agenţiei, desemnaţi de cãtre directorii acestora.
(3) Pe baza cererilor avizate, reprezentanţii prevãzuţi la alin. (2) întocmesc Lista producãtorilor agricoli care solicitã sprijin financiar, conform modelului prevãzut în anexa nr. 3.
(4) Lista producãtorilor agricoli care solicitã sprijin financiar se afişeazã la sediul centrului local APIA, în termen de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii cererilor pentru solicitarea sprijinului financiar.
(5) Producãtorii agricoli, beneficiari ai sprijinului financiar, care au fost omişi din listã sau cãrora li s-a stabilit o sumã mai micã decât cea cuvenitã, pot depune contestaţii la sediul centrului local APIA în termen de 5 zile lucrãtoare de la data afişãrii listei.
(6) Contestaţiile se soluţioneazã în termen de 5 zile lucrãtoare de la data depunerii şi, dupã caz, se întocmesc listele suplimentare necesare.
ART. 8
(1) În termen de 5 zile de la data afişãrii, listele şi listele suplimentare cuprinzând producãtorii agricoli care solicitã sprijin financiar, însoţite de un exemplar al cererilor întocmite de solicitanţi şi de documentele justificative aferente, se înainteazã sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, pentru aprobare în vederea acordãrii sprijinului financiar.
(2) Reprezentanţii desemnaţi de cãtre directorii sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, aprobã listele şi listele suplimentare cuprinzând producãtorii agricoli care solicitã sprijin financiar.
(3) Listele, listele suplimentare şi bonurile valorice aferente acestora se transmit centrelor locale APIA, pentru a fi distribuite beneficiarilor.
(4) Bonurile valorice se completeazã în prezenţa beneficiarilor şi se elibereazã acestora, pe baza listelor şi a listelor suplimentare aprobate.
ART. 9
(1) Sprijinul financiar se acordã beneficiarilor prin bonuri valorice, a cãror valoare însumatã nu poate depãşi cuantumul de 500 lei/ha pentru grâu, 400 lei/ha pentru rapiţã şi 450 lei/ha pentru alte culturi.
(2) În funcţie de suma totalã aprobatã şi de opţiunea asupra destinaţiei utilizãrii bonurilor valorice, beneficiarii pot solicita eliberarea de bonuri valorice pentru fracţii din aceastã sumã, pânã la acoperirea sumei totale aprobate, într-un numãr maxim de 5 (cinci) bonuri valorice aferente unei cereri.
ART. 10
(1) Furnizorii care comercializeazã motorinã şi/sau biodiesel, seminţe pentru însãmânţare şi/sau îngrãşãminte şi/sau pesticide şi care primesc bonuri valorice spre decontare vor emite facturi cu menţiunea "Cu plata pe bazã de bonuri valorice pentru producãtorii agricoli", incluzând şi taxa pe valoarea adãugatã, şi le vor completa cu datele de identificare a bonului, respectiv seria şi numãrul bonului.
(2) În cazul în care valoarea facturii este mai mare decât valoarea bonului/ bonurilor valorice, diferenţa va fi suportatã de producãtorii agricoli, iar pe facturã se va face menţiunea "Suma de ... lei, cu plata pe bazã de bonuri valorice pentru producãtorii agricoli, iar diferenţa de ... lei, cu plata de cãtre cumpãrãtor". (3) Furnizorii prevãzuţi la alin. (1) depun la sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, care au emis bonurile valorice, Centralizatorul facturilor emise în baza bonurilor valorice, întocmit conform modelului prevãzut în anexa nr. 5, pe suport de hârtie şi în format electronic, împreunã cu copia facturilor emise şi bonurile valorice originale menţionate în facturile emise.
(4) Reprezentanţii numiţi de cãtre directorii sucursalelor judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia de a verifica autenticitatea bonurilor valorice aferente facturilor.
ART. 11
(1) Pe baza documentaţiei depuse de cãtre furnizori, sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc centralizatorul sumelor solicitate de furnizori, conform modelului prevãzut în anexa nr. 6, şi situaţia centralizatoare a sumelor necesare decontãrii bonurilor valorice, conform modelului prevãzut în anexa nr. 7, pe care le transmit decadal la APIA.
(2) În termen de 4 (patru) zile de la primirea documentelor prevãzute la alin. (1), APIA întocmeşte situaţia centralizatoare conform modelului prevãzut în anexa nr. 8, pe care o transmite la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale.
(3) Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale, pe baza situaţiei centralizatoare a sumelor necesare decontãrii bonurilor valorice, primitã de la APIA, va întocmi situaţia centralizatoare conform modelului prevãzut în anexa nr. 9, care va însoţi cererea pentru deschidere de credite bugetare transmisã Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(4) Dupã aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale alimenteazã cu sumele necesare contul APIA, care vireazã sumele aprobate în conturile în lei ale furnizorilor.
ART. 12
(1) Beneficiarii bonurilor valorice şi furnizorii de resurse materiale care primesc bonuri valorice pentru decontare au obligaţia de a le pãstra în stare perfectã, bonurile valorice deteriorate sau a cãror autenticitate nu poate fi doveditã nefiind valabile şi nu se acceptã la decontare.
(2) Beneficiarii bonurilor valorice şi furnizorii de resurse materiale care primesc bonuri valorice, prin preluarea acestora, devin responsabili de pãstrarea lor, asumându-şi toate riscurile din culpa proprie.
ART. 13
(1) Data limitã de depunere a cererilor pentru acordarea sprijinului financiar este 15 octombrie 2007 inclusiv.
(2) Termenul limitã de utilizare a bonurilor valorice este 15 decembrie 2007 inclusiv, iar bonurile valorice neutilizate pânã la aceastã datã îşi pierd valabilitatea, devenind nule de drept.
(3) Deţinãtorii de bonuri valorice neutilizate pânã la termenul prevãzut la alin. (2) au obligaţia sã restituie bonurile în cauzã reprezentanţilor centrelor locale APIA.
(4) Data limitã de depunere a deconturilor justificative de cãtre furnizori la sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, este 29 februarie 2008 inclusiv.
ART. 14
Sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, au obligaţia sã pãstreze timp de minimum 5 ani facturile decontate, bonurile valorice aferente acestora, matca rãmasã dupã distribuirea bonurilor valorice, bonurile valorice neutilizate, precum şi dosarele solicitanţilor de sprijin financiar.
ART. 15
(1) Reprezentanţi teritoriali ai sucursalelor judeţene ale Agenţiei, numiţi de cãtre directorii sucursalelor, verificã, în prezenţa beneficiarilor de sprijin financiar prin bonuri valorice, suprafeţele înfiinţate de cãtre aceştia în toamna anului 2007 şi întocmesc pânã la data de 1 martie 2008, inclusiv, procesul-verbal de recepţie şi restituire, conform modelului prevãzut în anexa nr. 10.
(2) La încheierea procesului-verbal de recepţie şi restituire, beneficiarii de sprijin financiar prin bonuri valorice au obligaţia de a face dovada utilizãrii de sãmânţã certificatã şi de calitate, respectiv dovada asigurãrii culturilor înfiinţate în toamna anului 2007, sens în care prezintã documentele prevãzute la art. 5 alin. (3), iar o copie a acestora se anexeazã la procesul-verbal.
(3) În cazul în care se constatã cã nu au fost realizate suprafeţele pe culturi, menţionate în cererea de acordare a sprijinului financiar, beneficiarii vor restitui sumele aferente reprezentând sprijin financiar nejustificat.
(4) Procesele-verbale de recepţie şi restituire se înregistreazã în Registrul special de evidenţã a beneficiarilor de sprijin financiar pentru înfiinţarea culturilor din toamna anului 2007 şi se transmit la sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti.
(5) În baza proceselor-verbale de recepţie şi restituire, sucursalele judeţene APIA, respectiv a municipiului Bucureşti, întocmesc Centralizatorul justificativ al sumelor acordate ca sprijin financiar sub formã de bonuri valorice, conform modelului prevãzut în anexa nr. 11.
ART. 16
Utilizarea în alte scopuri de cãtre beneficiari a sprijinului financiar acordat conform prezentelor norme metodologice se sancţioneazã conform prevederilor <>art. 17 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 123/2006 pentru aprobarea acordãrii sprijinului financiar producãtorilor agricoli din sectorul vegetal, zootehnic, al îmbunãtãţirilor funciare şi al organizãrii şi sistematizãrii teritoriului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 125/2007 .
ART. 17
Persoanele împuternicite de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltãrii Rurale verificã permanent modul de acordare şi utilizare a sumelor reprezentând sprijin financiar prin bonuri valorice.
ART. 18
Anexele nr. 1-11 fac parte din normele metodologice.


ANEXA 1
la normele metodologice


┌────────────────────────────────┬────┬─────────────────────────────────┬────┐
│[stema GUVERNUL ROMÂNIEI │ELE-│[stema GUVERNUL ROMÂNIEI │ELE-│
│României] Ministerul │MENT│României] Ministerul │MENT│
│ Agriculturii şi │ DE │ Agriculturii şi │ DE │
│ Dezvoltãrii Rurale │SE- │ Dezvoltãrii Rurale │SE- │
│ │CU- │ │CU- │
│ BON VALORIC │RI- │ BON VALORIC │RI- │
│ │ZARE│ │ZARE│
│ pentru achiziţionarea de │ │ pentru achiziţionarea de │ │
│ │ │ │ │
│la cultura ................ │ │la cultura .................. │ │
│(Valoarea în cifre) │ │(Valoarea în cifre) │ │
│(Valoare în litere) │ │(Valoare în litere) │ │
│Seria xx nr. xxxxxxx │ │Seria xx nr. xxxxxxx │ │
│Data ............... │ │Data │ │
│VALABIL PÂNĂ LA ......... ..... │ │VALABIL PÂNĂ LA ........... .... │ │
└────────────────────────────────┴────┴─────────────────────────────────┴────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Beneficiar Beneficiar │
│ Nume ........................ │
│ Nume ......................... Prenume ..................... │
│ Prenume ...................... CNP/CUI ..................... │
│ CNP/CUI ...................... │
│ Semnãtura .................... │
│ Sucursala APIA judeţul/ │
│ mun. Bucureşti .............. │
│ Semnãtura şi ştampila │
│ │
│ Sucursala APIA judeţul/ ESTE INTERZISĂ VÂNZAREA/CUMPĂRAREA │
│ mun. Bucureşti .............. ACESTUI BON VALORIC SUB SANCŢIUNEA │
│ Semnãtura şi ştampila NULITĂŢII │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 2
la normele metodologice


(model)

┌─────────────────────────────────────┬──────────────────────────────────────┐
│Agenţia de Plãţi şi Intervenţie │Verificat şi avizat │
│pentru Agriculturã │Reprezentantul teritorial al │
│Sucursala Agenţiei de Plãţi şi │sucursalei a Agenţiei de Plãţi şi │
│Intervenţie pentru Agriculturã │Intervenţie pentru Agriculturã a │
│a judeţului .................. │judeţului ................ │
│ │Nume şi prenume ................ │
│Centrul local .................... │Semnãtura │
│ │Ştampila │
├─────────────────────────────────────┴──────────────────────────────────────┤
│ │
│Nr. înregistrare ............... │
│Data ........................... │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ CERERE │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Subsemnatul │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│PERSOANA FIZICĂ: │
│Nume şi prenume ............................ │
│CNP ........................................ │
│Domiciliul ........................................................... │
│ │
│PERSOANA JURIDICĂ: │
│Denumire ..................................... │
│Cod unic identificare (CUI)/Cod fiscal (CF) ............................. │
│Sediul .................................................................. │
│Reprezentatã prin dna/dl ....................în calitate de ............. │
│CNP reprezentant .............................. │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│În baza actelor doveditoare anexate, solicit acordarea de sprijin financiar │
│prin bonuri valorice pentru o suprafaţã agricolã utilizatã în toamna anului │
│2007, de .......... ha, dupã cum urmeazã │
├───────┬─────────┬──────┬───────┬───────────────────────────────────────────┤
│Cultura│Suprafaţa│Spri- │ Total │ Din care │
│ │ (ha) │jin │sprijin├──────────┬──────────┬──────────┬──────────┤
│ │ │unitar│ (lei) │ Motorinã │ Seminţe │Pesticide │Îngrãşã- │
│ │ │(lei/ │ │ şi/sau │ │ │minte │
│ │ │ha) │ │ biodiesel│ │ │ │
│ │ │ │ ├────┬─────┼────┬─────┼────┬─────┼────┬─────┤
│ │ │ │ │lei │ Nr. │lei │ Nr. │lei │ Nr. │lei │ Nr. │
│ │ │ │ │ │bo- │ │bo- │ │bo- │ │bo- │
│ │ │ │ │ │nuri │ │nuri │ │nuri │ │nuri │
├───────┼─────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┤
│ (0) │ (1) │ (2) │(3=2x1)│(4) │ (5) │(6) │ (7) │(8) │ (9) │(10)│ (11)│
├───────┼─────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┤
│grâu │ │ 500 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┤
│rapiţã │ │ 400 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┤
│alte │ │ 450 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│culturi│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│...... │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼─────────┼──────┼───────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┼────┼─────┤
│TOTAL │ x │ │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │ x │
├───────┴─────────┴──────┴───────┴────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┴────┴─────┤
│ │
│ │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Anexez la prezenta cerere urmãtoarele documente (*): │
│.......................................................................... │
│.......................................................................... │
│.......................................................................... │
│.......................................................................... │
│.......................................................................... │
│(*) Se înscriu toate documentele depuse, indicându-se distinct tipul docu- │
│mentului, numãrul şi data acestuia. Documentele depuse în copie se certificã│
│de cãtre reprezentantul împuternicit cu verificarea şi avizarea solicitãrii │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│Mã oblig sã particip la recepţionarea lucrãrilor şi, în condiţiile în care │
│nu realizez suprafeţele pe culturi, conform prezentei cereri, sã restitui │
│sumele reprezentând sprijin financiar nejustificat. │
│Mã oblig sã fac dovada utilizãrii de seminţe certificate şi de calitate a │
│asigurãrii culturilor înfiinţate în toamna anului 2007, în caz contrar voi │
│restitui în totalitate sumele reprezentând sprijin financiar acordat sub │
│formã de bonuri valorice │
│ │
│Cunoscând prevederile Codului penal privind falsul în declaraţii, declar pe │
│propria rãspundere de realitatea datelor prezentate │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│ Nume şi prenume │
│ Semnãtura/Ştampila │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│Spaţiu care se completeazã de cãtre reprezentantul teritorial al sucursalei │
│APIA judeţul, respectiv mun. Bucureşti ............ │
│ │
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │
│Se aprobã suma totalã de ............ lei reprezentând sprijin financiar │
│prin bonuri valorice, dupã cum urmeazã: │
│ │
│┌───────────────────┬────────────┬────────────┬────────────┬────────────┐ │
││ Cultura │Motorinã şi/│ Seminţe │ Pesticide │Îngrãşãminte│ │
││ │sau │ pentru │ │ │ │
││ │biodiesel │ însãmânţat │ │ │ │
││ ├─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┼─────┬──────┤ │
││ │ lei │ Nr. │ lei │ Nr. │ lei │ Nr. │ lei │ Nr. │ │
││ │ │bonuri│ │bonuri│ │bonuri│ │bonuri│ │
│├───────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┤ │
││Grâu │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│├───────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┤ │
││Rapiţã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│├───────────────────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┼─────┼──────┤ │
││Alte culturi │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
││............. │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│└───────────────────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┴─────┴──────┘ │
│ │
│ │
│Prezenta cerere s-a întocmit în 3 (trei) exemplare şi dupã verificare şi │
│avizare, un exemplar rãmâne la beneficiar, unul la centrul local şi un │
│exemplar se transmite la Sucursala judeţeanã APIA respectiv a mun. │
│Bucureşti ........... împreunã cu documentele justificative anexate │
│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 3
la normele metodologice


(model)
┌──────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────┐
│Comuna(oraşul, municipiul) ......... │Se aprobã, │
│Judeţul ..................... │Sucursala judeţeanã APIA, respectiv a│
│Centrul local ............. │municipiului Bucureşti ........... │
│ │ │
│ │ │
│ │ Director │
│ │ (semnãtura/ştampila) │
└──────────────────────────────────────┴─────────────────────────────────────┘


LISTA PRODUCĂTORILOR AGRICOLI CARE SOLICITĂ SPRIJIN FINANCIAR
SUB FORMĂ DE BONURI VALORICE

┌─────┬─────────────┬─────────────────────────────────────┬─────────┬────────┐
│Nr. │ Producãtor │ Suprafaţa pentru care se solicitã │Numãr │ Suma │
│crt. │ agricol │ sprijinul │bonuri │ totalã │
│ │ Numele şi ├─────────┬────────┬─────────┬────────┤valorice │aprobatã│
│ │ prenumele │ Total, │ Grâu │ Rapiţã │ Alte │solici- │ (lei) │
│ │ │din care:│ │ │culturi │tate │ │
├─────┼─────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├─────┼─────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼─────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│TOTAL│ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴─────────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘


Întocmit,
Nume şi prenume ..................
Semnãtura




ANEXA 4
la normele metodologice


(model)

Registru special de evidenţã a beneficiarilor de sprijin
financiar pentru înfiinţarea culturilor în toamna anului 2007

┌────┬──────────────┬──────────────────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Producãtor │Suprafaţa pentru care se solicitã │Proces-verbal│
│crt/│agricol │sprijinul, valoarea sprijinului, serii şi │recepţie şi │
│data│(Numele şi │bonuri valorice │restituire │
│ │prenumele, ├──────┬───────────┬───────────┬───────────┤ │
│ │CNP/CUI, │Total,│ Grâu │ Rapiţã │ Alte │ │
│ │localitatea) │din │ │ │ culturi │ │
│ │ │care: │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┬───┼──┬───┬────┼──┬───┬────┼──┬───┬────┼──────┬──────┤
│ │ │ha│lei│ha│lei│Se- │ha│lei│Se- │ha│lei│Se- │Numãr/│Sume │
│ │ │ │ │ │ │rie │ │ │rie │ │ │rie │data │de │
│ │ │ │ │ │ │şi │ │ │şi │ │ │şi │ │resti-│
│ │ │ │ │ │ │nr. │ │ │nr. │ │ │nr. │ │tuit │
│ │ │ │ │ │ │bon │ │ │bon │ │ │bon │ │ │
├────┼──────────────┼──┼───┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──────┼──────┤
│ 0 │ 1 │2 │ 3 │4 │ 5 │ 6 │7 │ 8 │ 9 │10│11 │ 12 │ 13 │ 14 │
├────┼──────────────┼──┼───┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──────┼──────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼───┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──────┼──────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼───┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──────┼──────┤
│ ...│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼──┼───┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──┼───┼────┼──────┼──────┤
│ ...│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴──┴───┴──┴───┴────┴──┴───┴────┴──┴───┴────┴──────┴──────┘

Întocmit,
..................................
Nume, prenume, semnãtura, ştampila




ANEXA 5
la normele metodologice


(model)

Furnizor (denumirea, adresa, sediul, codul fiscal,codul unic de identificare)
Cont nr. ..................Trezoreria/Banca ................
Nr. ................ din .................

CENTRALIZATORUL FACTURILOR EMISE ÎN BAZA BONURILOR VALORICE

┌──────┬─────────┬─────────┬────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │Nr. şi │Serii şi │Valoarea│ Din care: │
│ crt. │data │numere │facturii├─────────┬───────┬────────────┬─────────┤
│ │facturii │bonuri │achitate│Motorinã │Seminţe│Îngrãşãminte│Pesticide│
│ │ │valorice │cu │şi/sau │ (lei) │ (lei) │ (lei) │
│ │ │aferente │bonuri │biodiesel│ │ │ │
│ │ │facturii │valorice│ (lei) │ │ │ │
│ │ │ │ (lei) │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │ 7 │
├──────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────┼─────────┼────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│TOTAL:│ │ x │ │ x │ x │ x │ x │
└──────┴─────────┴─────────┴────────┴─────────┴───────┴────────────┴─────────┘

Conducãtorul unitãţii,
......................
(Nume şi prenume, semnãtura/ştampila)




ANEXA 6
la normele metodologice


(model)

Sucursala judeţeanã APIA, respectiv a municipiului Bucureşti .............
Nr. ........... din ...............

CENTRALIZATORUL SUMELOR SOLICITATE DE FURNIZORII DE RESURSE MATERIALE
┌──────┬─────────────┬──────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Furnizorul │Suma solicita-│ Din care, pentru: │
│ crt. │ │tã conform ├─────────┬───────┬────────────┬─────────┤
│ │ │facturilor │Motorinã │Seminţe│Îngrãşãminte│Pesticide│
│ │ │achitate cu │şi/sau │ (lei) │ (lei) │ (lei) │
│ │ │bonuri │biodiesel│ │ │ │
│ │ │valorice │ (lei) │ │ │ │
│ │ │ (lei) │ │ │ │ │
├──────┼─────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │
├──────┼─────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ 1. │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ 2. │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├──────┼─────────────┼──────────────┼─────────┼───────┼────────────┼─────────┤
│TOTAL:│ │ │ │ │ │ │
└──────┴─────────────┴──────────────┴─────────┴───────┴────────────┴─────────┘

Director sucursalã,
...............................
(semnãtura şi ştampila)




ANEXA 7
la normele metodologice


(model)

Sucursala judeţeanã APIA, respectiv a municipiului Bucureşti ............
Nr. ........ din .................

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A SUMELOR NECESARE DECONTĂRII
BONURILOR VALORICE

┌──────┬───────────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────┐
│ Nr. │ Furnizorul │Nr. cont trezorerie/ │Suma solicitatã │
│ crt. │ │banca/CUI │conform bonurilor │
│ │ │ │valorice │
│ │ │ │ (lei) │
├──────┼───────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │
├──────┼───────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│1. │ │ │ │
├──────┼───────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│2. │ │ │ │
├──────┼───────────────────────┼───────────────────────┼─────────────────────┤
│... │ │ │ │
├──────┴───────────────────────┴───────────────────────┼─────────────────────┤
│TOTAL: │ x │
└──────────────────────────────────────────────────────┴─────────────────────┘

Director sucursalã,
...........................
(semnãtura şi ştampila)




ANEXA 8
la normele metodologice


Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã
Nr. .......... din ..................

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A SUMELOR CE SE DECONTEAZĂ PENTRU BONURI VALORICE

┌──────┬────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Judeţul │ Suma solicitatã conform │
│ crt. │ │ bonurilor valorice │
│ │ │ (lei) │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│1. │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│2. │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│... │ │ │
├──────┴────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ x │
└───────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘

Director general,
....................




ANEXA 9
la normele metodologice


(model)

MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
Se aprobã,
Ordonator principal de credite,
.................................

SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A SUMELOR CE SE DECONTEAZĂ
PENTRU BONURI VALORICE
┌──────┬────────────────────────────────────┬────────────────────────────────┐
│ Nr. │ Judeţul │ Suma solicitatã conform │
│ crt. │ │ bonurilor valorice │
│ │ │ (lei) │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│1. │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│2. │ │ │
├──────┼────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│... │ │ │
├──────┴────────────────────────────────────┼────────────────────────────────┤
│TOTAL: │ x │
└───────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────┘

Director Direcţia buget-finanţe,
.................................
(semnãtura şi ştampila)




ANEXA 10
la normele metodologice


(model)

Sucursala judeţeanã APIA , respectiv a municipiului Bucureşti ..........
Centrul local
Nr. ........ din ................

PROCES - VERBAL
de recepţie şi restituire încheiat la data de ...............

Beneficiar
persoana fizicã:
Nume şi prenume ..........................................................
CNP ......................................................................
Domiciliul ...............................................................
persoana juridicã:
Denumire .................................................................
Cod unic identificare (CUI)/ Cod fiscal (CF) .............................
Sediul ...................................................................
Reprezentatã prin dna/dl .............. în calitate de ...................
CNP reprezentant .........................................................
Reprezentant sucursala APIA judeţul/municipiului Bucureşti ...............
Am procedat la verificarea suprafeţelor înfiinţate de beneficiar în toamna
anului 2007, conform angajamentului formulat în Cererea nr. ..............
din ...................., pentru care a primit suma de ............... lei
sub formã de bonuri valorice.

1. În urma verificãrii, am constatat urmãtoarele:
┌────────────┬───────────┬────────────┬─────────────┬───────────┬────────────┐
│ Cultura │Suprafaţa │ Suprafaţa │Suma primitã │ Suma │ Suma │
│ │din cerere │ realizatã │(bon valoric)│justificatã│nejustifi- │
│ │ (ha) │ (ha) │ (lei) │ (lei) │catã, care │
│ │ │ │ │ │se restituie│
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 = 3-4 │
├────────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │ │
├────────────┼───────────┼────────────┼─────────────┼───────────┼────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │ │
└────────────┴───────────┴────────────┴─────────────┴───────────┴────────────┘

2. Beneficiarul a folosit/nu a folosit sãmânţã certificatã (se anexeazã
copia dupã factura de cumpãrare a seminţei certificate şi copia de pe docu-
mentul de calitate şi conformitate emis de furnizor sau copia de pe buletinul
de analizã informativ, cu indicii de calitate pentru sãmânţã, dupã caz).
3. Beneficiarul a asigurat/nu a asigurat culturile (se anexeazã copia poli-
ţei de asigurare încheiatã cu societãţile de asigurare reasigurare).
4. Sumele de restituit de ..................................... lei se vi-
reazã în contul APIA numãrul ...., deschis la .......................... pânã
la data de.
Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 (trei) exemplare, din care unul
rãmâne la beneficiar, unul la centrul local şi al treilea se depune la sucur-
sala judeţeanã APIA, respectiv a municipiului Bucureşti

Beneficiar, Reprezentantul APIA,
......................... .............................
(nume şi prenume, semnãtura/ştampila) (nume şi prenume, semnãtura/ştampila)




ANEXA 11
la normele metodologice


(model)

Sucursala judeţeanã APIA, respectiv a municipiului Bucureşti .............
Nr. ........ din ..................

CENTRALIZATORUL
justificativ al sumelor acordate ca
sprijin financiar sub formã de bonuri valorice

┌────┬──────────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┬─────────┬────────┐
│Nr. │ Beneficiar │ Cultura │ Numãr │Suprafaţa│ Suma │ Suma │ Suma │
│crt.│ sprijin │ │proces- │recepţio-│acordatã│justifi- │ de │
│ │ financiar │ │verbal │natã │sub for-│catã │resti- │
│ │ │ │ de │ (ha) │mã de │ (lei) │tuit │
│ │ │ │recepţie│ │bon │ │ (lei) │
│ │ │ │ │ │valoric │ │ │
│ │ │ │ │ │ (lei) │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │ 6 │7 = 5-6 │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┼─────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└────┴──────────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┴─────────┴────────┘

Director sucursalã,
........................
(semnãtura şi ştampila)



----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016