Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 7 mai 2002  privind procedura şi competenţele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finanţelor Publice    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 7 mai 2002 privind procedura şi competenţele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, administrate de Ministerul Finanţelor Publice

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 318 din 14 mai 2002


    CAP. 1
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    (1) În temeiul prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2002 pentru recuperarea arieratelor bugetare, denumita în continuare ordonanţa de urgenţă, la cererea temeinic justificată a debitorilor, persoane fizice sau juridice, indiferent de forma de proprietate şi modul de organizare, Ministerul Finanţelor Publice acordă înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere aferente acestora.
    (2) Prin obligaţii restante la bugetul de stat, reglementate prin prezentele norme metodologice, se înţelege impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, datorate şi neachitate la termenele legale de plata, precum şi majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere aferente acestora, cu excepţia obligaţiilor la bugetul de stat datorate în vamă, constatate cu ocazia controlului ulterior, reprezentând impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, precum şi a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere aferente.
    (3) Ministerul Finanţelor Publice şi organele sale teritoriale, prin delegare de competenta, acorda:
    a) eşalonări la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor obligaţii la bugetul de stat pe o perioada de până la 5 ani, cu termen de graţie de până la 6 luni, cuprins în perioada de eşalonare;
    b) eşalonări la plata majorărilor de întârziere şi/sau a penalităţilor de orice fel pe o perioadă de până la 5 ani, cu cel mult 6 luni termen de graţie, cuprins în perioada de eşalonare;
    c) amânări la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor obligaţii la bugetul de stat, precum şi a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere aferente acestora, până cel mult la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs;
    d) amânări şi/sau scutiri sau amânări şi/sau reduceri de majorări de întârziere şi/sau penalităţi de întârziere.
    (4) Nu se acorda înlesniri la plata sumelor reprezentând obligaţii restante la bugetul de stat stabilite prin acte de control în cazul faptelor ce constituie infracţiuni de evaziune fiscală, dacă instanţele judecătoreşti au pronunţat hotărâri definitive şi irevocabile în legătură cu aceste fapte. În aplicarea criteriului 14 din anexa la ordonanţa de urgenţă "contribuabilul a fost sancţionat pentru evaziune fiscală" se au în vedere situaţiile în care debitorul a fost sancţionat contravenţional pentru evaziune fiscală sau situaţiile în care debitorul, deşi a fost trimis în judecată pentru infracţiune de evaziune fiscală, nu exista la data cererii hotărâre definitivă şi irevocabilă.
    (5) Nu beneficiază de înlesniri la plată:
    a) debitorii care în urma analizei criteriilor obţin un punctaj final egal sau mai mic de 14 puncte, pentru obligaţiile la bugetul de stat restante la 31 decembrie 2001;
    b) debitorii al căror principal obiect de activitate îl reprezintă organizarea jocurilor de noroc, aşa cum este reflectat în ultimul bilanţ contabil anual.
    (6) Numărul de luni de eşalonare la plată a impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului de stat, inclusiv a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de orice fel, care includ şi perioada de graţie, se stabileşte în conformitate cu prevederile art. 13 din ordonanţa de urgenţă, astfel:
    a) în situaţia realizării unui punctaj intermediar limitelor prevăzute la art. 13 din ordonanţa de urgenţă, numărul de luni de eşalonare se stabileşte proporţional cu acesta, prin rotunjire în favoarea debitorului;
    b) în situaţia în care debitorul optează pentru o perioadă de eşalonare mai mică decât perioada rezultată pe baza punctajului sau cu o perioadă de graţie mai mică de 6 luni ori fără perioada de graţie, convenţia şi graficul se stabilesc în funcţie de solicitarea debitorului.
    (7) Pentru obligaţiile la bugetul de stat reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de orice fel, datorate şi neachitate la termenele legale de plată după data de 1 ianuarie 2002 de către debitori, alţii decât persoanele fizice, se acordă numai eşalonare sau amânare la plată, respectiv cele prevăzute la alin. (3) lit. a), b) şi c), după caz.
    (8) Pentru obligaţiile la bugetul de stat reprezentând impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, restante la data de 31 decembrie 2001 şi neachitate până la data depunerii cererii, precum şi pentru majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, calculate şi datorate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, pe baza punctajului final, debitorii beneficiază de înlesniri la plată, astfel:
    a) în situaţia realizării unui punctaj final mai mare de 14 puncte se acorda înlesnirile prevăzute la art. 10 din ordonanţa de urgenţă;
    b) dacă după data depunerii cererii şi până la data aprobării acesteia debitorii achită 30% din obligaţiile la bugetul de stat, restante la data de 31 decembrie 2001, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere, aceştia beneficiază de eşalonarea la plată a diferenţei de 70% din obligaţiile la bugetul de stat şi de scutirea de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere aferente acestora, calculate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă. Suma achitată de debitor trebuie să reprezinte 30% din totalul obligaţiilor restante la bugetul de stat ce fac obiectul cererii de acordare a înlesnirilor la plată, inclusiv penalităţi şi amenzi. Pentru debitorii care solicita înlesniri la plata, inclusiv pentru sucursalele şi punctele de lucru stabile înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe, suma reprezentând 30% din totalul obligaţiilor restante, ce trebuie achitată până la data aprobării cererii, se referă la obligaţiile la bugetul de stat aferente fiecărei unităţi plătitoare;
    c) debitorii care obţin peste 63 de puncte şi la data depunerii cererilor de acordare a înlesnirilor la plată au toate obligaţiile achitate la bugetul de stat, inclusiv ale anului curent, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere aferente debitelor datorate până la data de 31 decembrie 2001, vor beneficia de scutirea de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere aferente obligaţiilor datorate bugetului de stat până la data de 31 decembrie 2001, datorate şi calculate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă;
    d) prevederile lit. c) se aplica şi debitorilor în cazul în care au în derulare înlesniri la plată care au ca obiect numai majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere, scutirea acordându-se pentru suma rămasă de plată la data depunerii cererii;
    e) debitorii care au în derulare eşalonări la plata pentru impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, precum şi pentru majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, acordate în baza reglementărilor legale anterioare, şi care îşi achită în termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă debitele rămase de plata din eşalonare, precum şi majorările stabilite conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, recalculate până la data achitării debitelor, beneficiază de scutirea de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere rămase de plata din eşalonare, cu condiţia să facă dovada că la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata nu mai au alte obligaţii de plata la bugetul de stat, neachitate la termenele legale de plata.
    (9) Stabilirea punctajului corectat necesar pentru acordarea înlesnirilor la plata în condiţiile art. 10 şi 14 din ordonanţa de urgenţă se face pe baza punctajului obţinut conform anexei la ordonanţa de urgenţă, corectat în minus conform prevederilor art. 8, la care, după caz, se pot adauga 40 de puncte, în condiţiile art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.
    (10) În aplicarea prevederilor art. 8 din ordonanţa de urgenţă se fac următoarele precizări:
    a) în disponibilităţile băneşti în lei şi în valută existente în conturile bancare la data scadenţei obligaţiilor la bugetul de stat restante nu se cuprind sumele necesare plăţii salariilor;
    b) prin activităţi pentru care încasarea contravalorii mărfii sau a serviciului prestat se face anticipat ori la data transferului dreptului de proprietate, respectiv a prestării serviciului, se înţelege activităţile principale ale debitorului desfăşurate în domeniile: comerţ cu amănuntul, alimentaţie publică, activităţi hoteliere şi alte prestări de servicii către populaţie.

    CAP. 2
    Competenţele de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plată

    ART. 2
    (1) La nivelul Ministerului Finanţelor Publice, prin Direcţia generală de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor, se soluţionează cererile de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat ale debitorilor:
    a) persoane juridice, monitorizate ca mari contribuabili conform Ordinului ministrului finanţelor nr. 1.173/2000, indiferent de suma obligaţiilor datorate bugetului de stat;
    b) persoane juridice, altele decât cele prevăzute la lit. a), pentru care ajutorul de stat este mai mare de 50 miliarde lei;
    c) persoane juridice care se încadrează în prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă.
    (2) Cererile de acordare a înlesnirilor la plată ale debitorilor, persoane juridice, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (1), se soluţionează la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene prin direcţiile de metodologie şi administrare a veniturilor statului, indiferent de suma obligaţiilor datorate bugetului de stat.
    (3) Cererile de acordare a înlesnirilor la plată ale debitorilor, persoane juridice, înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe la administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (1), se soluţionează astfel:

────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
                Reduceri Amânări şi eşalonări
                sau scutiri ──────────────────────────────────────────────────
                de majorări Impozite, Majorări de Amânări Eşalonări
   Organul de întârziere taxe şi alte întârziere - peri- - peri-
  competent şi/sau obligaţii şi/sau oada - oada -
                penalităţi restante penalităţi
               de întârziere la bugetul de întârziere
                - suma de stat - suma
                 totală - - suma totală -
                                totală -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
     0 1 2 3 4 5
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nivelul I
Administraţiile până la 1 până la 15 până la 15 până la data până la
finanţelor miliard lei miliarde lei miliarde lei de 29 decem- 5 ani
publice ale inclusiv inclusiv inclusiv brie a anului
sectoarelor fiscal
municipiului
Bucureşti

Nivelul II peste 1 peste 15 peste 15 până la data până la
Direcţia miliard lei miliarde lei miliarde lei de 29 decem- 5 ani
generală a brie a anului
finanţelor fiscal
publice a
municipiului
Bucureşti
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────


    (4) Cererile de acordare a înlesnirilor la plată ale debitorilor, persoane fizice şi asociaţii fără personalitate juridică, se soluţionează de către direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi, respectiv, administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti, după caz, pentru orice suma.

    CAP. 3
    Procedura de soluţionare

    ART. 3
    (1) Înlesnirile la plată se acordă numai pe baza cererilor motivate ale debitorilor, însoţite de documente justificative, depuse la organele fiscale teritoriale, astfel:
    a) debitorii, persoane juridice, pentru activitatea proprie şi, după caz, pentru activitatea sucursalelor şi punctelor de lucru stabile, la organul fiscal la care debitorul, persoana juridică, este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe;
    b) debitorii, asociaţii fără personalitate juridică, la organul fiscal la care debitorii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe;
    c) debitorii, persoane fizice, la organul fiscal de domiciliu.
    (2) Cererea de acordare a înlesnirilor la plata trebuie să cuprindă, după caz:
    a) elemente de identificare a debitorului, respectiv denumirea/numele acestuia sau a/al reprezentantului fiscal, sediul/domiciliul, anul înfiinţării, codul fiscal/codul numeric personal/codul de identificare fiscală, numele şi calitatea celor care reprezintă debitorul în relaţiile cu terţii, numărul de telefon/fax al acestora, felul înlesnirilor solicitate, numărul de luni pentru care se solicita eşalonarea, din care perioada de graţie sau perioada de amânare, după caz, suma totală pentru care se solicita înlesniri la plata, din care pe tipuri de impozite, taxe şi alte venituri ale bugetului de stat, defalcate pe ani calendaristici, şi, separat, majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, numărul contului/conturilor de disponibilităţi şi unitatea/unităţile bancară/bancare la care este/sunt deschis/deschise;
    b) în cazul în care debitorii, persoane juridice, au sucursale sau puncte de lucru stabile ale căror obligaţii restante la bugetul de stat fac obiectul cererilor de înlesniri la plata depuse de debitori, persoane juridice, acestea se defalchează pe fiecare unitate plătitoare, pe tipuri de obligaţii şi pe ani calendaristici, cu precizarea organului fiscal la care unităţile respective sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe;
    c) cauzele care au condus la neachitarea obligaţiilor la bugetul de stat;
    d) o succintă prezentare a măsurilor cuprinse în programul de restructurare, respectiv de redresare financiară a debitorilor, persoane juridice, în legătura cu stingerea obligaţiilor restante la bugetul de stat;
    e) menţiuni referitoare la înlesnirile la plata obligaţiilor la bugetul de stat, acordate anterior (numărul şi data adresei de comunicare a înlesnirii la plata, sumele pentru care s-au acordat înlesniri la plata, pe tipuri de obligaţii, precum şi modul cum au fost respectate acestea);
    f) alte elemente în susţinerea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
    (3) Cererile de acordare a înlesnirilor la plată ale debitorilor, persoane juridice, trebuie să fie însoţite de următoarele documente:
    a) copie de pe ultimul bilanţ contabil anual depus la organul fiscal teritorial;
    b) situaţia privind soldurile conturilor de disponibilităţi în lei şi în valută şi depozitele bancare, inclusiv pe unităţi plătitoare, la data scadentei obligaţiilor restante la bugetul de stat pentru care se solicita înlesnire la plata, precum şi situaţia privind creditele curente şi cele nerambursate la scadenţă;
    c) copie de pe ultima balanţa de verificare;
    d) certificat constatator eliberat de oficiul registrului comerţului, care trebuie să cuprindă menţiunile la zi cu privire la structura acţionariatului/asociaţilor, la mobilitatea sediului şi/sau a acţionariatului/asociaţilor, inclusiv cele referitoare la declanşarea procedurii de reorganizare sau faliment potrivit dispoziţiilor Legii nr. 64/1995 privind procedura reorganizării judiciare şi a falimentului, republicată, cu modificările ulterioare;
    e) copie de pe codul fiscal/codul unic de înregistrare fiscală al debitorului, persoana juridică, precum şi ale tuturor sucursalelor şi punctelor de lucru înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe;
    f) copie de pe programul de restructurare sau de pe programul de redresare financiară, însoţită de extrasul din procesul-verbal al adunării generale a acţionarilor, respectiv a asociaţilor, în care s-a discutat şi s-a aprobat programul de restructurare sau de redresare financiară. Pentru debitorii, persoane juridice, care au ca acţionar majoritar statul român, programul de restructurare sau programul de redresare financiară trebuie însuşit, după caz, de ministerul de resort sau de instituţiile publice implicate în procesul de privatizare, care au în administrare unitatea economică respectiva;
    g) situaţia privind creanţele de încasat de la clienţi şi/sau debitori conform evidentelor contabile, vechimea acestora, măsurile de urmărire întreprinse, numărul de cazuri aflate la instanţele de judecata şi sumele datorate, stadiul acestor cazuri, precum şi situaţia privind clienţii neîncasaţi pentru care s-a prescris dreptul de recuperare a creanţelor, cu exemplificarea principalilor clienţi şi/sau debitori;
    h) situaţia clienţilor neîncasaţi cu care societatea are legături de capital direct sau prin asociatul/acţionarul principal;
    i) situaţia privind avansurile acordate furnizorilor, cu exemplificarea principalilor furnizori, din care situaţia furnizorilor şi valoarea avansurilor acordate acestora pentru care societatea are legături de capital direct sau prin asociatul/acţionarul principal;
    j) declaraţia debitorului privind cota de participare a acestuia la capitalul social al altor societăţi comerciale, societăţi sau companii naţionale, după caz, precum şi suma investită;
    k) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele competente ale Ministerului Finanţelor Publice; în situaţia în care prin actul de control s-au constatat diferenţe de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, se va prezenta şi o nota cuprinzând totalul obligaţiilor bugetului de stat aferente perioadei supuse controlului, declarate de debitor;
    l) situaţia privind încadrarea în criteriile de performanta economico-financiară şi de disciplina fiscală ce se analizează la acordarea înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat în vederea justificării tipului de înlesnire solicitată;
    m) situaţia privind obligaţiile bugetare restante, cuprinzând obligaţiile către toate bugetele, datorate şi neachitate la data depunerii cererii de acordare a înlesnirilor la plata;
    n) orice alte documente considerate utile pentru soluţionarea cererii, pe baza cărora să se poată calcula/verifica punctajul rezultat din încadrarea în criteriile prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă.
    (4) Situaţiile prevăzute la alin. (3) lit. g), h), i), j), k) şi m) se întocmesc de către debitori şi se semnează, pe propria răspundere, de reprezentanţii legali ai acestora.
    (5) În cazul în care prin control ulterior se constata erori în documentele şi/sau declaraţiile prevăzute la alin. (4), care determina modificarea punctajului pe baza căruia s-a acordat înlesnirea, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, procedează la stabilirea unui nou punctaj şi la modificarea înlesnirii în mod corespunzător, cu informarea Ministerului Finanţelor Publice, în situaţia în care înlesnirea a fost acordată la acest nivel de competenta.
    (6) Pentru obţinerea înlesnirilor la plata prevăzute la art. 28 din ordonanţa de urgenţă debitorii, persoane juridice, depun cereri, inclusiv pentru înlesnirile la plată acordate sucursalelor şi/sau punctelor de lucru, după caz, la organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe, indiferent de organul competent care a acordat iniţial înlesnirea la plata, însoţită numai de copiile de pe documentele care atesta efectuarea plăţii, iar soluţionarea cererii se face în conformitate cu competentele stabilite la art. 2 din prezentele norme metodologice.
    (7) În situaţia în care debitorii considera că se încadrează în prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă, documentaţia acestora trebuie să cuprindă, după caz, şi următoarele:
    a) memoriul motivat din care să rezulte că debitorii care au o importanta economico-socială zonala sau naţională semnificativă se încadrează în aceasta categorie;
    b) procesele-verbale de constatare a pierderilor suferite în urma calamităţilor naturale, în copie, întocmite de comisiile constituite în acest scop, în conformitate cu prevederile legale, până la data depunerii de către debitor a cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
    (8) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de către debitori, persoane fizice, care desfăşoară activităţi independente sau de asociaţii fără personalitate juridică, pentru obligaţii datorate bugetului de stat, altele decât cele datorate în nume propriu, trebuie să fie însoţite de următoarele documente:
    a) copie de pe autorizaţia de funcţionare sau de pe actul constitutiv (contract de asociere), după caz;
    b) declaraţie privind venitul încasat înregistrat în ultimul an fiscal;
    c) copie de pe ultimul act de control întocmit de organele competente ale Ministerului Finanţelor Publice;
    d) alte documente în susţinerea cererii de acordare a înlesnirilor la plata.
    (9) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata, depuse de debitori, persoane fizice, alţii decât cei prevăzuţi la alin. (8), trebuie să fie însoţite de următoarele documente:
    a) acte prin care se dovedesc veniturile debitorului şi ale membrilor familiei sale;
    b) declaraţie privind copiii, soţul/soţia aflaţi în întreţinere şi copie de pe certificatele de naştere şi de stare civilă, după caz;
    c) copie de pe documentele care atesta eventuala stare de incapacitate de muncă;
    d) declaraţie pe propria răspundere a debitorului cuprinzând şi veniturile, altele decât cele pentru care a depus acte doveditoare;
    e) alte acte în susţinerea cererii.
    (10) Persoanele fizice române fără domiciliu în România şi persoanele fizice străine, care au obligaţii restante la bugetul de stat, pot beneficia de înlesniri la plata acestora numai dacă acestea desemnează un reprezentant fiscal rezident în România, împuternicit să îndeplinească obligaţiile acestora faţă de bugetul de stat, potrivit reglementărilor legale în vigoare. Împuternicitul va prezenta organului fiscal un angajament de plata la nivelul sumelor pentru care persoanele fizice române fără domiciliu în România şi persoanele fizice străine pe care le reprezintă solicita înlesniri la plata, încheiat în forma autentică.
    ART. 4
    (1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plată se înregistrează într-un registru special pentru debitori, persoane juridice, şi separat, pentru debitori, persoane fizice şi asociaţii fără personalitate juridică.
    (2) Verificarea obligaţiilor restante la bugetul de stat, care fac obiectul cererilor de acordare a înlesnirilor la plata, se efectuează pe baza datelor din evidenta analitica pe plătitori de la nivelul organelor fiscale teritoriale la care debitorii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe şi/sau a unui document de verificare întocmit de organele de colectare la sediul social al debitorului, pe baza datelor din ultima balanţa de verificare, precum şi a proceselor-verbale de calcul al majorărilor de întârziere şi al penalităţilor de întârziere.
    (3) Atunci când exista diferenţe între sumele solicitate de debitori şi cele stabilite de organele fiscale teritoriale ca fiind datorate se procedează la punerea de acord a acestora, după care organul fiscal confirma obligaţiile pentru care se acorda înlesniri la plata, cererea completându-se în mod corespunzător.
    (4) Dacă prin cerere debitorul solicita reducerea sau scutirea la plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere, iar din analiza criteriilor rezulta că debitorul nu are un punctaj care să îl îndreptăţească să obţină înlesnirile solicitate, i se acorda înlesnirea la plata corespunzătoare punctajului obţinut.
    (5) Informaţiile necesare stabilirii punctajului în baza criteriilor prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă se preiau din ultimul bilanţ contabil anual şi din anexele la acesta, întocmite de debitor în conformitate cu prevederile legale în vigoare şi depuse la organele fiscale teritoriale, precum şi din documentele şi declaraţiile anexate la cererea de acordare a înlesnirilor la plata, conform art. 3 din prezentele norme metodologice.
    (6) Documentaţia întocmită de debitori, persoane juridice sau asociaţii fără personalitate juridică, depusa la organul fiscal la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe, se completează de către acesta cu cap. I şi II din referatul întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 4 la prezentele norme metodologice. Pentru cererile depuse în baza art. 28 din ordonanţa de urgenţă organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe va întocmi un referat prin care confirma achitarea debitelor rămase de plata din eşalonare şi a majorărilor stabilite în conformitate cu art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare. Recalcularea majorărilor până la data achitării integrale a debitelor ce au făcut obiectul eşalonării se face de organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe.
    (7) În cazul obligaţiilor ce fac obiectul cererilor de înlesniri la plată ale debitorilor menţionaţi la art. 3 alin. (1) lit. a) din prezentele norme metodologice, organul fiscal respectiv va solicita organelor fiscale la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe întocmirea unor referate prin care se certifica cuantumul obligaţiilor restante la bugetul de stat ale acestora şi care cuprind şi informaţii referitoare la criteriile prevăzute la pct. 8, 10, 11, 13 şi 14 din anexa la ordonanţa de urgenţă.
    (8) Organul fiscal la care debitorul, persoana juridică, este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, după ce primeşte referatele de la organele fiscale teritoriale la care sunt înregistrate sucursalele şi punctele de lucru stabile, completează cap. I şi II din referatul întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 4 şi începe procedura de soluţionare, iar acordarea înlesnirilor se face conform competentelor menţionate la art. 2.
    (9) Pe baza documentelor întocmite conform alin. (6), (7) şi (8) organul competent în soluţionarea cererii de acordare a înlesnirilor la plata verifica documentaţia şi modul de completare a cap. I şi II din referatul întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 4, preia datele în produsul informatic şi editează referatul în forma completa.
    (10) În cazul în care competenta de acordare a înlesnirilor la plata este a Ministerului Finanţelor Publice, direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, după caz, verifica şi analizează documentaţia şi avizează, după caz, cap. I şi II din referatul întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 4 de către organul fiscal la care a fost depusa cererea.
    (11) Pentru debitorii care beneficiază de prevederile art. 9 alin. (2) din ordonanţa de urgenţă direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene sau a municipiului Bucureşti, după caz, vor întocmi referatul motivat prevăzut la art. 9 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, pe baza datelor din memoriul debitorului sau a procesului-verbal de constatare a pierderilor suferite ca urmare a calamităţilor naturale, după caz.
    (12) Pentru cererile debitorilor de importanta zonala sau care au suferit pierderi ca urmare a calamităţilor naturale referatul întocmit conform alin. (11) se supune spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul prefecturii.
    (13) Pentru cererile debitorilor de importanta naţională semnificativă referatele întocmite conform alin. (11) se supun spre avizare Comisiei de dialog social constituite la nivelul Ministerului Finanţelor Publice.
    (14) Pe baza referatelor întocmite conform alin. (11) şi avizate în condiţiile alin. (12) şi (13) direcţiile generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti, după caz, completează cap. I şi II din referatul întocmit conform modelului prezentat în anexa nr. 4, care cuprinde sinteza informaţiilor din documentaţia debitorului.
    (15) Documentaţia întocmită de debitori, persoane fizice, care desfăşoară activităţi independente, depusa la organul fiscal de domiciliu, va fi completată, după caz, cu copii de pe contul fiscal personal pe ultimii 2 ani, precum şi cu actul constatator întocmit cu ocazia verificării pe teren a cererii de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, din care să rezulte:
    a) situaţia stării materiale a contribuabilului (bunuri imobile şi mobile ale debitorului şi ale membrilor familiei sale);
    b) posibilităţi de încasare a debitului;
    c) alte elemente utile pentru soluţionarea cererii.
    (16) Înlesnirile la plata se acorda de organele competente prevăzute la art. 2 prin încheierea cu debitorii a unor convenţii de plata conform modelului prezentat în anexa nr. 3 a) pentru persoane juridice şi modelului prezentat în anexa nr. 3 b) pentru persoane fizice.
    a) Convenţia cuprinde, printre altele, tipul obligaţiilor şi suma acestora, care fac obiectul înlesnirilor la plata, natura înlesnirilor acordate, perioada de acordare, condiţiile ce trebuie îndeplinite pentru menţinerea valabilităţii înlesnirii, cuantumul majorărilor ce trebuie achitate, precum şi graficele de eşalonare la plata, care fac parte integrantă din aceasta.
    b) Convenţia şi graficele se întocmesc în 3 exemplare originale, unul pentru debitor, unul pentru organul fiscal care a aprobat înlesnirea şi unul pentru organul fiscal la care debitorul a depus cererea. Pentru înlesnirile acordate de administraţiile finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti convenţia şi graficul de plata se întocmesc în doua exemplare originale, unul pentru debitor şi unul pentru organul fiscal.
    ART. 5
    Termenele de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata sunt următoarele:
    a) în cel mult 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii de acordare a înlesnirilor la plata organul fiscal teritorial la care aceasta a fost depusa verifica documentaţia şi o completează în conformitate cu prevederile art. 4;
    b) completarea documentaţiei de către debitori se va face la solicitarea scrisă a organului fiscal menţionat la lit. a);
    c) termenul de înaintare la organul ierarhic superior a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata care depăşesc competenta proprie, însoţite de documentele aferente în forma completa, este de 5 zile lucrătoare;
    d) termenul general de soluţionare a cererilor de acordare a înlesnirilor la plata la nivelul organelor fiscale, conform competentelor de soluţionare, este de 15 zile lucrătoare de la data primirii documentaţiei în forma completa.
    ART. 6
    (1) Pentru înlesnirile la plată a obligaţiilor datorate bugetului de stat, prevăzute la art. 1 alin. (3), care se acorda la nivelul Ministerului Finanţelor Publice, convenţia încheiată conform art. 6 din ordonanţa de urgenţă se semnează de secretarul de stat coordonator al Direcţiei generale de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor şi de reprezentantul legal al debitorului.
    (2) Pentru înlesnirile la plata care se acorda la nivelul direcţiilor generale ale finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti convenţia se semnează de directorul general al acestora şi de reprezentantul legal al debitorului.
    (3) Convenţiile încheiate pentru cererile de acordare a înlesnirilor la plata care se acorda la nivelul administraţiilor finanţelor publice ale sectoarelor municipiului Bucureşti se semnează de directorul acestora şi de reprezentantul legal al debitorului.
    (4) Convenţiile încheiate pentru acordarea înlesnirilor la plata se comunica atât debitorului, cât şi organului fiscal teritorial, după caz, de către Direcţia generală de administrare a veniturilor publice şi a monopolurilor din cadrul Ministerului Finanţelor Publice, respectiv de organul fiscal care are competenta de soluţionare a cererilor.
    ART. 7
    Înlesnirile la plata obligaţiilor datorate bugetului de stat se acorda cu următoarele condiţii:
    1. Constituirea de către debitori, persoane juridice, în termen de 60 de zile de la semnarea convenţiei, a unei garanţii, astfel:
    a) o suma egală cu două rate medii din eşalonare, reprezentând obligaţii eşalonate şi majorări calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, în cazul eşalonărilor la plata;
    b) o suma rezultată din raportul dintre contravaloarea debitelor amânate şi majorările calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, şi numărul de luni aprobate pentru amânare la plata, în cazul amânărilor;
    c) o suma egală cu o rată medie din eşalonare reprezentând obligaţii eşalonate şi majorări calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, pentru debitorii care se încadrează în prevederile art. 21 din ordonanţa de urgenţă;
    d) garanţia poate fi constituită atât în numerar la trezoreria organului fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, cât şi sub forma unei scrisori de garanţie bancară;
    e) debitorii care obţin eşalonări pentru sucursalele sau punctele de lucru stabile vor constitui garanţiile la dispoziţia organului fiscal la care sucursalele sau punctele de lucru stabile sunt înregistrate ca plătitoare de impozite şi taxe;
    f) garanţia poate fi utilizata pentru stingerea atât a ratelor, cât şi a obligaţiilor curente în cazurile în care debitorul este în imposibilitate de a le achită la termenele prevăzute în grafic sau la scadenta, după caz, cu condiţia reîntregirii garanţiei până la următorul termen de plata din eşalonare. În cazul scrisorii de garanţie utilizarea efectivă a garanţiei se face la solicitarea organului fiscal teritorial, adresată băncii garante pe baza cererii debitorului, care invoca imposibilitatea de plata. Atunci când s-a constituit garanţie în numerar la trezorerie, aceasta se utilizează la cererea debitorului, adresată organului fiscal teritorial, atât în situaţiile menţionate mai sus, cât şi pentru plata ultimelor rate din eşalonare. Cererea debitorului de a i se utiliza garanţia se va depune la organul fiscal înaintea termenului de plată a obligaţiei, astfel încât încasarea ratelor prin utilizarea garanţiei să se realizeze cu respectarea întocmai a graficului;
    g) în cazul pierderii valabilităţii înlesnirii la plata organul fiscal teritorial va executa garanţia în contul obligaţiilor rămase neachitate.
    2. Până la termenul primei rate de plata din eşalonare, respectiv până la termenul de plata în cazul amânărilor, debitorul va face dovada că nu mai are obligaţii neachitate la bugetul de stat, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plata.
    3. De la data încheierii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului de stat pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de orice fel, se datorează şi se calculează majorări conform prevederilor legale, plata acestora efectuându-se împreună cu rata respectiva. Pe perioada de graţie acordată la eşalonare şi pe perioada amânării la plata majorările datorate conform legii se achită lunar. Până la data încheierii convenţiei se calculează şi se datorează majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere.
    4. Pe perioada derulării înlesnirilor la plata debitorii sunt obligaţi să îşi achite obligaţiile curente la bugetul de stat, cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii următoare încheierii convenţiei. În cazul în care debitorii nu achită la scadenta obligaţiile curente la bugetul de stat, pot efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreună cu majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul de stat, cu scadenta după data de 1 octombrie a anului fiscal, împreună cu eventualele majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere trebuie achitate până cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal. Debitorii care au sucursale şi/sau puncte de lucru stabile sunt obligaţi să respecte aceasta prevedere pentru toate sucursalele şi/sau punctele de lucru stabile.
    5. Pe perioada derulării înlesnirilor la plata debitorii nu vor participa la nici o procedura de privatizare organizată de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpărării de acţiuni la alte societăţi comerciale sau achiziţionării de alte valori mobiliare ori părţi sociale.
    6. Pe perioada derulării înlesnirilor la plata debitorii vor transmite organului fiscal teritorial la care sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe orice intenţie de înstrăinare de active pe toată perioada derulării înlesnirii la plata, cu excepţia debitorilor care se încadrează în prevederile art. 21 din ordonanţa de urgenţă. Organul fiscal va putea aproba înstrăinarea de active, cu condiţia încasării contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetare pentru care s-au obţinut înlesniri la plata.
    ART. 8
    Diferenţele de majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, rămase de plata în sarcina debitorilor după acordarea reducerilor prevăzute în ordonanţa de urgenţă, se datorează începând cu ziua lucrătoare imediat următoare celei în care s-a achitat ultima rata din eşalonare şi se considera obligaţie cu termen de plata în anul curent.
    ART. 9
    (1) Nerespectarea convenţiilor încheiate, respectiv a termenelor de plata şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plata, atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga suma neplătită şi obligaţia de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere scutite de plata în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanţa de urgenţă se înregistrează în contabilitatea debitorilor, în cuantumul menţionat în convenţie, şi se recuperează la bugetul de stat conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) O nouă cerere de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor datorate bugetului de stat în conformitate cu prevederile ordonanţei de urgenţă nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectării înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.
    ART. 10
    (1) Convenţiile încheiate în conformitate cu art. 6 din ordonanţa de urgenţă intra în vigoare de la data de întâi a lunii următoare celei în care au fost semnate.
    (2) Începând cu data încheierii convenţiei, pentru obligaţiile datorate bugetului de stat pentru care s-au aprobat înlesniri la plata, executarea silită nu se porneşte sau nu se continua, după caz.
    ART. 11
    (1) De înlesnirile la plata prevăzute la art. 1 din ordonanţa de urgenţă, pentru obligaţiile reprezentând impozite, taxe şi alte venituri datorate bugetului de stat, restante la data de 31 decembrie 2001, inclusiv majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, calculate până la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, beneficiază şi debitorii aflaţi în procedura de reorganizare judiciară conform legii.
    (2) La cererea debitorului, în proiectul planului de reorganizare va fi cuprins tipul de înlesnire la plata care se solicita să fie acordată pentru obligaţiile datorate bugetului de stat.
    (3) După confirmarea planului de reorganizare de către judecătorul sindic, conform prevederilor legale în materie, cererea şi documentaţia întocmită de administrator sau de administrator şi debitor, după caz, vor fi încuviinţate de judecătorul-sindic şi vor fi depuse la organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe.
    (4) Convenţia încheiată cu Ministerul Finanţelor Publice sau cu organele sale teritoriale, după caz, de debitorii menţionaţi la alin. (1) va fi semnată de administratorul societăţii debitoare, iar în cazul în care activitatea debitorului este condusă în parte de administrator, în conformitate cu atribuţiile stabilite în sarcina acestuia conform art. 18 lit. c) din Legea nr. 64/1995, republicată, convenţia va fi semnată de administrator şi de reprezentantul legal al debitorului.
    (5) Pentru constituirea garanţiei solicitate de Ministerul Finanţelor Publice sau de organele sale teritoriale, după caz, în conformitate cu prevederile art. 18 din ordonanţa de urgenţă, debitorul sau administratorul, după caz, va solicita judecătorului-sindic confirmarea acesteia.
    (6) Pe perioada derulării înlesnirii la plata debitorii pot înstrăina active cu informarea Ministerului Finanţelor Publice sau a organelor sale teritoriale, după caz, iar sumele vor fi distribuite conform Legii nr. 64/1995, republicată.
    (7) Nerespectarea planului de reorganizare poate conduce, în cazul în care administratorul sau oricare dintre creditori o cere, la deschiderea procedurii falimentului şi atrage pierderea valabilităţii sau anularea, după caz, a înlesnirii acordate, de la data pronunţării de către judecătorul-sindic.
    ART. 12
    (1) Orice suma de restituit de la bugetul de stat, reprezentând impozite, taxe, contribuţii sau alte venituri ale bugetului de stat, se compensează din oficiu cu sume reprezentând obligaţii datorate bugetului de stat, eşalonate sau amânate la plata, inclusiv cu majorările calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, datorate în luna în care se face compensarea. Compensarea se efectuează cu ratele din eşalonare în ordinea termenelor de plata. Organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe întocmeşte un nou grafic, respectând numărul de rate rămase din eşalonare. Organul fiscal care efectuează compensarea va comunica debitorului până la următorul termen de plata suma compensată, ratele din eşalonare care au fost stinse, precum şi noul grafic de plata. Majorările calculate conform art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, se recalculează de organul fiscal la care debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, la cererea acestuia.
    (2) Dacă din decontul privind taxa pe valoarea adăugată rezulta T.V.A. de rambursat pentru luna de raportare, contribuabilul, pe propria răspundere, stinge din T.V.A. de plata existenta în sold din luna anterioară ratele din graficul de eşalonare a T.V.A. cu termene de plata în ordine cronologică. Aceasta operaţiune va fi comunicată de debitor organului fiscal în evidenta căruia se afla în derulare eşalonarea aprobată.
    (3) Dacă din decontul privind taxa pe valoarea adăugată rezulta T.V.A. de rambursat per total, atunci cu T.V.A. de rambursat se sting ratele din graficul de eşalonare la plata, reprezentând alte impozite şi taxe datorate bugetului de stat, alin. (1) aplicându-se în mod corespunzător.

    CAP. 4
    Dispoziţii finale

    ART. 13
    Diferenţele de impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat, precum şi majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente acestora, constatate în urma controalelor efectuate ulterior de organele competente ale Ministerului Finanţelor Publice, se achită conform prevederilor legale în vigoare.
    ART. 14
    (1) Pe perioada amânării sau eşalonării la plată a obligaţiilor datorate bugetului de stat, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de orice fel, se datorează majorări în conformitate cu art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare.
    (2) Majorările menţionate la alin. (1) nu fac obiectul înlesnirilor la plata reglementate de prevederile ordonanţei de urgenţă.
    ART. 15
    (1) Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere amânate la plata se vor reflecta în contabilitatea debitorilor într-un cont de ordine şi evidenta.
    (2) Veniturile rezultate în urma regularizării contabile a operaţiunilor prevăzute la art. 10, 12, 14 şi 28 din ordonanţa de urgenţă nu se impozitează în condiţiile în care cheltuielile care au fost influenţate cu majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere nu au fost deductibile fiscal.
    (3) Sumele stabilite conform alin. (2) se utilizează ca surse proprii de finanţare.
    (4) Monografia contabila ce reflecta prevederile alin. (2) şi (3) este prevăzută în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice.
    (5) Corespondenta dintre criteriile prevăzute în anexa la ordonanţa de urgenţă şi informaţiile din bilanţurile contabile sau din situaţiile financiare, după caz, întocmite de debitori, persoane juridice, este prezentată în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    ART. 16
    Calculul punctajului total şi stabilirea înlesnirilor ce se acorda se efectuează informatic, pe baza datelor introduse interactiv din referatul întocmit de organele fiscale teritoriale şi verificate pe baza documentelor aferente.
    ART. 17
    Organele abilitate să acorde înlesniri la plata, indiferent de nivelul de competenta, vor organiza evidenta cererilor de acordare a înlesnirilor la plata şi a înlesnirilor la plată acordate.
    ART. 18
    (1) Organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice vor urmări modul de respectare a înlesnirilor la plata pentru debitorii înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe în evidentele proprii.
    (2) Organele teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice la care debitorii sunt înregistraţi ca plătitori de impozite şi taxe au obligaţia să organizeze evidenta necesară în vederea transmiterii către Oficiul Concurentei a informaţiilor referitoare la inventarul ajutoarelor de stat, potrivit dispoziţiilor legale care reglementează ajutorul de stat.
    ART. 19
    (1) Cererile de acordare a înlesnirilor la plata depuse şi nesoluţionate înainte de data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice vor fi actualizate şi soluţionate conform prevederilor acestora.
    (2) Înlesnirile la plată acordate anterior se derulează în continuare în condiţiile prevăzute de actele normative în baza cărora au fost acordate, cu excepţia celor care se încadrează în prevederile art. 28 din ordonanţa de urgenţă.
    (3) Debitorii care au beneficiat de înlesniri la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat, acordate în baza prevederilor legale anterioare ordonanţei de urgenţă, indiferent de data pierderii acestora, pot solicita acordarea de înlesniri la plata în condiţiile ordonanţei de urgenţă, cu încadrarea în prevederile acesteia şi cu condiţia achitării majorărilor datorate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu modificările ulterioare, calculate până la data pierderii acestora.
    ART. 20
    Ajutoarele de stat mai mari de 50 miliarde lei, acordate în condiţiile ordonanţei de urgenţă, vor fi notificate Consiliului Concurentei de către Ministerul Finanţelor Publice, în conformitate cu reglementările legale privind ajutorul de stat.
    ART. 21
    În situaţia divizării debitorului care beneficiază de înlesniri la plata, acesta este obligat să prezinte organului fiscal teritorial la care este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe protocolul de predare-primire, precum şi propunerile de defalcare a graficului de eşalonare pe baza căruia organul fiscal teritorial procedează la întocmirea noilor grafice de eşalonare pe entităţi rezultate din divizare.
    ART. 22
    Informaţiile referitoare la impozite, taxe, contribuţii şi alte venituri ale bugetului de stat ale debitorilor care beneficiază de prevederile ordonanţei de urgenţă constituie secret fiscal, potrivit legii.


    ANEXA 1
    -------
    la normele metodologice
    -----------------------


                             MONOGRAFIA CONTABILĂ

    Pentru reflectarea în contabilitate a operaţiunilor prevăzute la art. 10, 12, 14 şi 28 din ordonanţa de urgenţă se procedează astfel:
    a) majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere amânate la plata conform prevederilor art. 10 din ordonanţa de urgenţă se vor înregistra în debitul contului de ordine şi evidenta 8038 "Alte valori în afară bilanţului"/analitic distinct.
    Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere menţionate mai sus vor rămâne în continuare înregistrate în conturi bilanţiere, respectiv în creditul conturilor 447 "Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte asimilate"/analitic distinct şi 448 "Alte datorii şi creanţe cu bugetul statului"/analitic distinct;
    b) în contabilitatea debitorilor, majorările şi penalităţile de întârziere reduse, respectiv scutite la plata conform prevederilor art. 10 alin. (2) lit. c), alin. (3) lit. c), alin. (4) lit. c) şi ale art. 12, 14 şi 28 din ordonanţa de urgenţă, se vor reflecta în contabilitate la data îndeplinirii condiţiilor în care au fost acordate înlesnirile prevăzute de ordonanţa de urgenţă, astfel:

             % = 771*1)
            448 "Venituri excepţionale din
                                                operaţii de gestiune"
  "Alte datorii şi creanţe cu bugetul
    statului"/analitic distinct

             447
  "Fonduri speciale - taxe şi vărsăminte
    asimilate"/analitic distinct
         şi concomitent


    Credit cont 8038 "Alte valori în afară bilanţului"/analitic distinct
    c) sumele stabilite conform prevederilor art. 11 alin. (3) din ordonanţa de urgenţă, repartizate cu resurse proprii de finanţare, se vor înregistra în contabilitate astfel:

             129*2) = 1068
   "Repartizarea profitului" "Alte rezerve"/analitic distinct


    d) în situaţia nerespectării termenelor de plată a datoriilor eşalonate şi, ca urmare, a pierderii valabilităţii înlesnirilor la plata, contul de ordine şi evidenta 8038 "Alte valori în afară bilanţului"/analitic distinct se va credita cu sumele înregistrate în debitul acestuia, în conformitate cu prevederile lit. a).

------------
    *1) Persoanele juridice care aplica Reglementările contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 94/2001, utilizează contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificările politicilor contabile", iar microîntreprinderile utilizează contul 758 "Alte venituri din exploatare".
    *2) Persoanele juridice care aplica Reglementările contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităţilor Economice Europene şi cu Standardele Internaţionale de Contabilitate, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 94/2001, utilizează contul 1173 "Rezultatul reportat provenit din modificările politicilor contabile".


    ANEXA 2
    -------
    la normele metodologice
    -----------------------

                                 CORESPONDENŢA
      dintre indicatorii care stau la baza criteriilor prevăzute în anexa
    la ordonanţa de urgenţă şi informaţiile cuprinse în bilanţurile contabile

┌─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Denumire indicator │Persoane juridice pentru care aplică │
│ │Reglementările contabile armonizate │
│ │cu Directiva a IV-a a Comunităţilor │
│ │Economice Europene şi cu Standardele │
│ │Internaţionale de Contabilitate │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┬───────────┬──────────┤
│ │formular │nr. rând │ coloana │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Cifra de afaceri │Cont de profit │ │ │
│ │şi pierdere │ 01 │ 2 │
│ │ (cod 20) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total datorii (datorii bugetare + │ Bilanţ │ 47 │ 2 │
│datorii pe termen scurt) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Active circulante │ Bilanţ │ 37 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Datorii totale sub 1 an │ Bilanţ │ 47 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total active │ Bilanţ │ 20+37+38 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total datorii │ Bilanţ │ 47+58 │ 2 │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Denumire indicator │Persoane juridice care aplică situaţii │
│ │financiare anuale simplificate │
│ │(inclusiv microîntreprinderile care │
│ │întocmesc aceste situaţii) │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┬───────────┬──────────┤
│ │formular │nr. rând │ coloana │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Cifra de afaceri │Cont de profit │ │ │
│ │şi pierdere │ 03 │ 2 │
│ │ (cod 20) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total datorii (datorii bugetare + │Situaţia crean- │ 47 │ 2 │
│datorii pe termen scurt) │ţelor şi │ │ │
│ │datoriilor │ │ │
│ │(col 23) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Active circulante │Bilanţ │ 37 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Datorii totale sub 1 an │Situaţia crean- │ 47 │ 2 │
│ │ţelor şi │ │ │
│ │datoriilor │ │ │
│ │(col 23) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total active │Bilanţ │ 43 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total datorii │Bilanţ │ 76 │ 2 │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────┴───────────┴──────────┘
┌─────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────┐
│ Denumire indicator │Microîntreprinderi (care întocmesc │
│ │situaţii financiare după modelul │
│ │aprobat prin O.M.F.P. nr. 1.880/2001) │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┬───────────┬──────────┤
│ │formular │nr. rând │ coloana │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Cifra de afaceri │Cont de profit │ │ │
│ │şi pierdere │ 01 │ 2 │
│ │ (cod 20) │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total datorii (datorii bugetare + │ Bilanţ │ 16 │ 2 │
│datorii pe termen scurt) │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Active circulante │ Bilanţ │ 11 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Datorii totale sub 1 an │ Bilanţ │ 16 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total active │ Bilanţ │ 04+11+12 │ 2 │
├─────────────────────────────────────┼─────────────────┼───────────┼──────────┤
│Total datorii │ Bilanţ │ 16+22 │ 2 │
└─────────────────────────────────────┴─────────────────┴───────────┴──────────┘



    ANEXA 3a)
    ---------
    la normele metodologice
    -----------------------


    MODEL (persoane juridice)
    --------------------------

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE SOCIETATEA COMERCIALĂ
    D.G.F.P. JUDEŢENE ........... ADRESA ..............
    A.F.P. SECTOR ...... Bucureşti CF/CUI ..............


                    CONVENŢIA Nr. .......... din ...........

    între Ministerul Finanţelor Publice şi Societatea Comercială .......

    Urmare cererii nr. ... din data de ........ a S.C. ........., înregistrată la ............. sub nr. .... şi transmisă la ......... sub nr. ....., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor către bugetul de stat şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Finanţelor Publice ............. pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura şi competenţele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat administrate de Ministerul Finanţelor Publice, s-au aprobat următoarele:

    eşalonarea la plată pe ..... luni, cu ... luni perioada de graţie a următoarelor obligaţii:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │Suma (lei) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 1 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 2 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Majorări de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Amenzi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Altele ..... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ TOTAL │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    amânarea la plată până la ............ (cel mult până la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs) a următoarelor obligaţii:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │Suma (lei) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 1 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 2 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Majorări de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Amenzi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Altele ..... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ TOTAL │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    Majorările calculate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu completările şi modificările sale ulterioare, pentru debitele eşalonate şi/sau amânate la plată reprezintă .............. lei.
    Graficul de eşalonare la plata este prezentat în ANEXA care face parte integrantă din prezenta convenţie.
    Amânarea de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere în suma totală de ......... lei până la ultimul termen de plată din grafic.
    În situaţia în care au fost respectate întocmai termenele de plată din eşalonare şi condiţiile în care aceasta a fost acordată, după ultimul termen de plata din eşalonare, debitorul beneficiază de reducerea cu ....% /scutirea la plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere, reprezentând ........ lei, astfel:

 ┌────────────────────────────────────────────┬──────────┬────────────────────┐
 │ Tipul obligaţiei │ Suma │ Suma reprezentând │
 │ │ amânată │reducerea/scutirea │
 │ │ │(50%, 75%, 100%) în │
 │ │ │ condiţiile legii │
 ├────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────┤
 │ Majorări de întârziere aferente │ │ │
 │ impozitului ........ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────┤
 │ Penalităţi de întârziere aferente │ │ │
 │ impozitului ........ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────┤
 │ .................. │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼──────────┼────────────────────┤
 │ │ │ │
 │ TOTAL │ │ │
 └────────────────────────────────────────────┴──────────┴────────────────────┘


    Scutirea la plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, după caz.

 ┌────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬─────────┐
 │ Obligaţia │ ART. 12 │ ART. 14 │ ART. 28 │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
 │ Majorări de întârziere pentru:......... │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
 │ Penalităţi de întârziere pentru:....... │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
 │ ................. │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼─────────┤
 │ TOTAL │ │ │ │
 └────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┴─────────┘


    Înlesnirea la plata obligaţiilor la bugetul de stat se acorda cu următoarele condiţii:
    a) constituirea de către debitor, a unei garanţii în suma de ........ lei conform art. 7 din normele metodologice;
    b) până la termenul primei rate de plata din eşalonare, respectiv până la termenul de plata în cazul amânărilor, debitorul va face dovada că nu mai are obligaţii neachitate la bugetul de stat, inclusiv majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere, altele decât cele care fac obiectul înlesnirilor la plată;
    c) de la data încheierii convenţiei de acordare a înlesnirilor la plata impozitelor, taxelor, contribuţiilor şi a altor venituri ale bugetului de stat, pentru sumele eşalonate sau amânate, cu excepţia majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de orice fel, se datorează şi se calculează majorări conform prevederilor legale, plata acestora efectuându-se împreună cu rata respectivă. Pe perioada de graţie acordată la eşalonare şi pe perioada amânării la plata, majorările datorate conform legii se achită lunar. Până la data încheierii convenţiei se calculează şi se datorează majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere;
    d) pe perioada derulării înlesnirilor la plata, debitorul este obligat să-şi achite obligaţiile curente la bugetul de stat cu termene scadente începând cu data de întâi a lunii următoare încheierii convenţiei. În cazul în care debitorul nu achită la scadenta obligaţiile curente la bugetul de stat, poate efectua plata acestora în cel mult 90 de zile, împreună cu majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere aferente. Obligaţiile curente la bugetul de stat cu scadenţa după data de 01 octombrie a anului fiscal, împreună cu eventualele majorări de întârziere şi penalităţi de întârziere trebuie achitate până cel târziu la data de 29 decembrie a anului fiscal.
    e) Pe perioada derulării înlesnirilor la plata, debitorul nu poate participa la nici o procedura de privatizare organizată de instituţiile publice implicate sau de agenţii de privatizare, în vederea cumpărării de acţiuni la alte societăţi comerciale sau la achiziţionarea de alte valori mobiliare ori părţi sociale.
    f) Pe perioada derulării înlesnirilor la plata, debitorul va transmite organului fiscal teritorial unde este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe, orice intenţie de înstrăinare de active cu excepţia debitorului care se încadrează în prevederile art. 21 din ordonanţa de urgenţă. Organul fiscal va putea aproba înstrăinarea de active cu condiţia încasării contravalorii acestora în contul obligaţiilor bugetului de stat pentru care s-au obţinut înlesniri la plată.
    Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plata şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plată atrage anularea acestora, începerea imediată sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga suma neplătită şi obligaţia de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate. Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere amânate la plata în vederea reducerii/scutirii în conformitate cu art. 10 se stornează din contul de ordine şi evidenţă în care au fost înregistrate.
    Majorările de întârziere şi penalităţile de întârziere scutite de plata în conformitate cu prevederile art. 12 din ordonanţa de urgenţă, se înregistrează în contabilitatea debitorului în cuantumul menţionat în convenţie.
    O nouă cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetului de stat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusă timp de 12 luni de la data nerespectării înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.

          ORGANUL COMPETENT CARE ACORDĂ DEBITOR
               ÎNLESNIREA LA PLATĂ



    ANEXA 3b)
    ---------
    la normele metodologice
    -----------------------

    MODEL (persoane fizice)
    -----------------------

    MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE SOCIETATEA COMERCIALĂ
    D.G.F.P. JUDEŢENE ........... ADRESA ..............
    A.F.P. SECTOR ...... Bucureşti CF/CUI ..............


                    CONVENŢIA Nr. .......... din .......

    între Ministerul Finanţelor Publice şi Societatea Comercială .......

    Urmare cererii nr. ... din data de ........ a debitorului ........., înregistrată la ...... sub nr. .... şi transmisă la ......... sub nr. ....., prin care se solicita acordarea de înlesniri la plata obligaţiilor către bugetul de stat şi pe baza analizei documentaţiei conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2002 şi Ordinului Ministrului Finanţelor Publice ............. pentru aprobarea Normelor metodologice privind procedura şi competenţele de acordare a înlesnirilor la plata obligaţiilor restante la bugetul de stat administrate de Ministerul Finanţelor Publice, s-au aprobat următoarele:

    eşalonarea la plata pe ..... luni, cu ... luni perioada de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a următoarelor obligaţii:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │Suma (lei) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 1 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 2 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Majorări de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Amenzi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Altele ..... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ TOTAL │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    amânarea la plată până la ............ (cel mult până la data de 29 decembrie a anului fiscal în curs) a următoarelor obligaţii:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │ Tipul obligaţiei bugetare eşalonate │Suma (lei) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 1 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Impozit 2 │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Majorări de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi de întârziere aferente impozitului ....... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Amenzi │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Altele ..... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ TOTAL │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    Majorările calculate în conformitate cu prevederile art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanţelor bugetare, aprobată şi modificată prin Legea nr. 108/1996, cu completările şi modificările sale ulterioare, pentru debitele eşalonate şi/sau amânate la plată reprezintă ............. lei.
    Graficul de eşalonare la plată este prezentat în ANEXA care face parte integrantă din prezenta convenţie.

    Reducerea/scutirea la plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere, astfel:

 ┌────────────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │ Obligaţia │ SUMA │
 │ │ (lei) │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Majorări de întârziere pentru: .................. │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ Penalităţi de întârziere pentru: ................ │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ ..................... │ │
 ├────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ TOTAL │ │
 └────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    Înlesnirea la plata obligaţiilor la bugetul de stat se acordă cu următoarele condiţii:
    a) .............................
    b).............................
    c) ...............................

    Nerespectarea prezentei convenţii, respectiv a termenelor de plată şi a condiţiilor în care s-au acordat înlesnirile la plată atrage anularea acestora, începerea imediata sau continuarea, după caz, a executării silite pentru întreaga suma neplătită şi obligaţia de plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere calculate de la data la care termenele şi/sau condiţiile nu au fost respectate.
    O noua cerere pentru acordarea unor înlesniri la plata obligaţiilor bugetului de stat în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2002 nu poate fi depusa timp de 12 luni de la data nerespectării înlesnirilor acordate anterior în baza aceluiaşi act normativ.


                ORGANUL COMPETENT DEBITOR
         CARE ACORDĂ ÎNLESNIREA LA PLATĂ


    ANEXA 4
    -------
    la normele metodologice
    -----------------------


    MODEL
    -----

    Organul fiscal competent ..............................
    (care aprobă cererea)


                                            Avizat,


                                    REFERAT
     privind calcularea punctajului final în vederea acordării înlesnirilor
    la plata obligaţiilor la bugetul de stat, restante la 31 decembrie 2001

    I. DATE DE IDENTIFICARE

   Cererea nr. ............ din data de............
   Înregistrată la MFP cu nr. ........ din data de ......
   Debitorul ...................................
   Adresa ......................................
   Cod fiscal/Cod unic de înregistrare/Cod numeric personal/Cod de
   identificare fiscală ................................................
   (codurile fiscale ale sucursalelor şi punctelor de lucru, după caz, se
   prezintă într-o anexă)
   Organ fiscal unde debitorul este înregistrat ca plătitor de impozite şi taxe
   .............................................................

    II. DATE DE ANALIZĂ

   1. Data înfiinţării debitorului (zz/ll/aa)..........
   2. Vechime arierate (anul) ..................
   3. Total datorii (bugetare + pe termen scurt şi mediu) ............ lei
   4. Cifra de afaceri ............ lei
   5. Active circulante ............ lei
   6. Datorii totale sub 1 an ............ lei
   7. Total active ............ lei
   8. Total datorii ............ lei
   9. Număr de declaraţii depuse în ultimele 24 de luni .......... număr
  10. Diferenţe de obligaţii bugetare constatate prin
      control fiscal ............ lei
  11. Total impozite declarate în cursul perioadei
      verificate ............ lei
  12. Total obligaţii bugetare ............ lei
  13. Are obligaţii neachitate în contul impozitelor
      cu stopaj la sursă? Da []
                                                                         Nu []

  14. A beneficiat de înlesniri? Nu []
                                                              Da respectate []
                                                            Da nerespectate []

  15. Situaţia achitării debitelor anului curent:
      15.1. Sume achitate în contul obligaţiilor
            anului curent ........... lei
      15.2. Total obligaţii cu termene de plată
            în anul curent ........... lei
                                                                 neachitate []
                                                        achitat până la 30% []
                                                   achitat între 30% şi 65% []
                                                   achitat între 65% şi 90% []
                                                          achitat peste 90% []

  16. Situaţia achitării integrale a debitelor
      din anii precedenţi: Da []
                                                                         Nu []

  17. A fost sancţionat pentru evaziune fiscală? Da []
                                                                         Nu []

  18. Situaţia capitalurilor proprii: Negative []
                                                                   Pozitive []

  19. Mobilitatea contribuabilului
      d.p.d.v al sediului: sediu stabil în ultimii 5 ani []
                                               o schimbare în ultimii 5 ani []
                                                  2 sau mai multe schimbări
                                                           în ultimii 5 ani []

  20. Menţiuni la Registrul Comerţului privind
      schimbarea acţionarului/asociatului
      principal: nici o schimbare sau o
                                                 schimbare în ultimii 5 ani []
                                                  2 sau mai multe schimbări
                                                           în ultimii 5 ani []

  21. A avut relaţii contractuale cu unităţi
      economice cu finanţare bugetară şi nu a
      încasat la termen contravaloarea acestora? Da []
                                                                         Nu []

  22. La data scadenţei obligaţiilor bugetare a
      avut disponibilităţi băneşti care acopereau
      în întregime nivelul obligaţiilor? Da []
                                                                         Nu []

  23. Desfăşoară în principal activităţi pentru care
      încasează contravaloarea mărfii sau a serviciului
      prestat anticipat ori la data transferului
      dreptului de proprietate, respectiv a prestării
      serviciului? Da []
                                                                         Nu []

  24. A înregistrat clienţi neîncasaţi şi avansuri
      acordate furnizorilor cu care societatea comercială
      sau acţionarii/asociaţii acesteia sunt în relaţii
      de dependenta, relaţia de dependenta fiind cea
      stabilită în situaţia în care persoana fizica ori
      juridică este acţionar/asociat semnificativ în ambele
      societăţi comerciale, pe perioada care au acumulat
      obligaţii bugetare restante? Da []
                                                                         Nu []

  25. A plătit dividende acţionarilor/asociaţilor, alţii
      decât instituţiile publice implicate în procesul de
      privatizare, în perioada în care au acumulat obligaţii
      bugetare restante? Da []
                                                                         Nu []

  26. Are importanta economico-socială naţională sau zonală
      semnificativă sau au fost afectaţi de calamităţi
      naturale în perioada în care au înregistrat obligaţii
      bugetare restante? Da []
                                                                         Nu []

  27. Principalul obiect de activitate îl reprezintă
      organizarea jocurilor de noroc? Da []
                                                                         Nu []
  28. A fost sancţionat penal pentru infracţiuni
      de evaziune fiscală? Da []
                                                                         Nu []

  29. Sume solicitate

 ┌────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
 │ Obligaţia │ Debite │Majorări │Penalităţi│
 │ │ │de întâr-│de întâr- │
 │ │ │ziere │ziere │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ Impozitul ............ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ Amenzi │ │ x │ x │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ Penalităţi │ │ x │ x │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ TOTAL │ │ │ │
 └────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┴──────────┘

    30. Sume achitate de la data depunerii cererii (conform art. 12 din
ordonanţa de urgenţă)

 ┌────────────────────────────────────────────┬─────────┬─────────┬──────────┐
 │ Obligaţia │ Debite │Majorări │Penalităţi│
 │ │ │de întâr-│de întâr- │
 │ │ │ziere │ziere │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ │ │ │ │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ Amenzi │ │ x │ x │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ Penalităţi │ │ x │ x │
 ├────────────────────────────────────────────┼─────────┼─────────┼──────────┤
 │ TOTAL │ │ │ │
 └────────────────────────────────────────────┴─────────┴─────────┴──────────┘

    NOTĂ:
    -----
    Datele prevăzute la pct. 9, 13, 14, 15, 16, 29 şi 30 din acest capitol se
prezintă pe fiecare unitate plătitoare de impozite şi taxe cu precizarea
organului fiscal unde aceasta este înregistrată ca plătitor de impozite şi taxe.

             Organul fiscal care primeşte şi analizează cererea
             ...................................................


               Întocmit Verificat
               ......... ............
          Nume, prenume, funcţia Nume, prenume, funcţia


    Data ..................


    III. CALCULUL PUNCTAJULUI:

    a) pe baza criteriilor

 1) Vechimea contribuabilului (data de începerea activităţii;
    la societăţile rezultate din divizare, vechimea o dă unitatea
    din care s-a divizat noua societate) ................ puncte:.......
 2) Raportul dintre vechimea arieratelor şi vechimea
    contribuabilului .................................... puncte:.......
 3) Mobilitatea contribuabilului din punct de vedere
    al sediului ......................................... puncte:........
 4) Menţiuni la Registrul Comerţului privind schimbarea
    acţionarului/asociatului principal .................. puncte:........
 5) Îndatorare financiară ............................... puncte:........
 6) Lichiditate globală ................................. puncte:........
 7) Solvabilitate ....................................... puncte:........
 8) Date privind declaraţiile de impozite, taxe şi
    contribuţii ......................................... puncte:........
 9) Raportul dintre diferenţele de obligaţiile bugetare
    constatate prin control fiscal şi totalul impozitelor
    declarate în cursul perioadei verificate
    (pe feluri de impozite) ............................. puncte:........
10) Obligaţii neachitate în contul impozitelor cu
    stopaj la sursă: .................................... puncte:........
11) Dacă a beneficiat anterior de înlesniri ............. puncte:........
12) A avut relaţii contractuale cu unităţi economice
    cu finanţare bugetară şi nu a încasat la termen
    contravaloarea acestora ............................. puncte:........
13) Situaţia achitării debitelor anului curent .......... puncte:........
14) A fost sancţionat pentru evaziune fiscală ........... puncte:........
15) Raportul dintre suma totală solicitată pentru
    înlesniri la plată (debite şi majorări de întârziere
    şi penalităţi de întârziere) şi cifra de
    afaceri ............................................. puncte:........
                                                          TOTAL ..........

    b) Corectarea punctajului

 1). cu minus 10 puncte în situaţia în care la data
     scadentei obligaţiilor bugetare disponibilităţile
     băneşti ale debitorului acopereau în întregime nivelul
     obligaţiilor ....................................... puncte:........
 2). cu minus 40 puncte debitorii care desfăşoară în
     principal activităţi pentru care încasează contravaloarea
     mărfii sau a serviciului prestat anticipat sau la data
     transferului dreptului de proprietate, respectiv, a
     prestării serviciului .............................. puncte:........
 3). cu minus 20 puncte pentru debitorii care pe perioada
     pentru care au acumulat obligaţii bugetare restante,
     înregistrează clienţi neîncasaţi şi avansuri acordate
     furnizorilor cu care societatea sau acţionarii/asociaţii
     acesteia sunt în relaţii de dependenta, relaţia de
     dependenţă fiind cea stabilită în situaţia în care o
     persoană fizică sau juridică este acţionar/asociat
     semnificativ în ambele societăţi ................... puncte:........
 4). cu minus 20 puncte pentru debitorii care înregistrează
     capitaluri proprii negative ........................ puncte:........
 5). cu minus 10 puncte pentru debitorii care în perioada
     în care au acumulat obligaţii bugetare restante
     au plătit dividende acţionarilor/asociaţilor, alţii
     decât instituţiile publice implicate în procesul de
     privatizare ........................................ puncte:........
                     TOTAL PUNCTAJ CORECTAT ............. puncte:........

    c) Punctaj adiţional

   cu plus 40 de puncte dacă debitorul obţine un punctaj
   corectat mai mic de 14 puncte, dar are o importanţă
   economico-socială zonală sau naţională semnificativă
   sau a fost afectat de calamităţi naturale în perioada în
   care a înregistrat obligaţii bugetare restante ...... puncte:.........
                     TOTAL PUNCTAJ FINAL ............... puncte:.........

 IV. Numărul de luni de eşalonare la plata obligaţiilor
     bugetare, inclusiv perioada de graţie, determinat
     pe baza raportului procentual dintre totalul
     obligaţiilor bugetare şi cifra de afaceri ......... luni:...........


    V. CONCLUZII

    1. eşalonarea la plată pe o perioadă de ....... luni, cu ..... luni perioadă de graţie cuprinse în perioada de eşalonare, a obligaţiilor datorate bugetului de stat, astfel:

 ┌────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma │
 │crt.│ │ (lei) │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ impozitul .......... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ majorări de întârziere pentru ....... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ penalităţi de întârziere pentru ....... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ contribuţii pentru ........... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ penalităţi pentru ........ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ amenzi pentru ............. │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ TOTAL GENERAL │ │
 └────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    2. Amânări la plată până la .........................., astfel:

 ┌────┬───────────────────────────────────────────────────────┬────────────┐
 │Nr. │ Denumirea obligaţiei │ Suma │
 │crt.│ │ (lei) │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ impozitul .......... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ majorări de întârziere pentru ....... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ penalităţi de întârziere pentru ....... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ contribuţii pentru ........... │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ penalităţi pentru ........ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ amenzi pentru ............. │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────────────────────┼────────────┤
 │ │ TOTAL GENERAL │ │
 └────┴───────────────────────────────────────────────────────┴────────────┘


    3. Amânarea în vederea reducerii sau scutirii, după caz, până la ultimul termen de plata din eşalonare a majorărilor de întârziere şi penalităţilor de întârziere, astfel:

 ┌────┬───────────────────────────────────────┬────┬────────┬────────┬────────┐
 │Nr. │ Obligaţia │Suma│Reducere│Reducere│Reducere│
 │crt.│ │amâ-│ 50% │ 75% │ 100% │
 │ │ │nată│ │ │ │
 │ │ │ lei│ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ majorări de întârziere pentru:....... │ │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │penalităţi de întârziere pentru:...... │ │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ TOTAL GENERAL │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │
 └────┴───────────────────────────────────────┴────┴────────┴────────┴────────┘


    NOTA:
    -----
    Reducerea cu 50%, 75% şi respectiv 100% se marchează cu "X" în coloana corespunzătoare.

    4. Scutirea la plată a majorărilor de întârziere şi a penalităţilor de întârziere, în condiţiile art. 12, 14 şi 28, după caz.

 ┌────┬───────────────────────────────────────┬────────┬────────┬────────┐
 │Nr. │ Obligaţia │ART. 12 │ART. 14 │ART. 28 │
 │crt.│ │ Sume │ Sume │ Sume │
 │ │ │ (lei) │ (lei) │ (lei) │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ majorări de întârziere pentru:....... │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │penalităţi de întârziere pentru:...... │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ │ │ │ │
 ├────┼───────────────────────────────────────┼────────┼────────┼────────┤
 │ │ TOTAL GENERAL │ │ │ │
 └────┴───────────────────────────────────────┴────────┴────────┴────────┘


    5. Majorările calculate în conformitate cu art. 83 din Ordonanţa Guvernului nr. 11/1996 pentru debitele eşalonate la plata conform pct. 1 de mai sus, sunt în suma de ........................ lei.
    6. Garanţia stabilită pentru perioada de eşalonare/amânare este de .....lei.

                Întocmit Verificat,
               .......... ....................
          Nume, prenume, funcţia (şef compartiment)
                                                  Nume, prenume


    NOTĂ:
    -----
    - Organele fiscale care primesc şi analizează cererile de acordare a înlesnirilor la plată completează numai capitolele I şi II şi semnează pentru întocmire;
    - Organele fiscale care acordă înlesniri la plată verifică documentaţia şi modul de completare a capitolelor I şi II, preiau datele în produsul informatic şi editează referatul în formă completă.

                                   ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016