Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 7 iunie 2023  privind selecţia şi finanţarea proiectelor coregrafice produse sau coproduse de către Centrul Naţional al Dansului Bucureşti    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 7 iunie 2023 privind selecţia şi finanţarea proiectelor coregrafice produse sau coproduse de către Centrul Naţional al Dansului Bucureşti

EMITENT: Ministerul Culturii
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 570 din 23 iunie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 3.085 din 7 iunie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 570 din 23 iunie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice reglementează procedura de selecţie şi de finanţare a proiectelor coregrafice produse sau coproduse de Centrul Naţional al Dansului Bucureşti, denumit în continuare Centrul, în aplicarea dispoziţiilor art. 3 alin. (1) lit. a) din Hotărârea Guvernului nr. 530/2005 privind stabilirea unor măsuri pentru organizarea şi funcţionarea Centrului Naţional al Dansului Bucureşti, cu modificările ulterioare.

    ART. 2
    (1) Sesiunile de selecţie pentru proiecte coregrafice se organizează de către Centru, în calitate de autoritate finanţatoare, cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 51/1998 privind îmbunătăţirea sistemului de finanţare nerambursabilă a proiectelor culturale, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 245/2001, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Ordonanţa.
    (2) Proiectelor coregrafice produse sau coproduse de Centru, reglementate de prezentele norme metodologice, li se aplică în mod corespunzător definiţia şi regulile referitoare la proiecte culturale, prevăzute de Ordonanţă.
    (3) Centrul are obligaţia să organizeze anual cel puţin o sesiune de selecţie pentru proiectele coregrafice produse sau coproduse de către acesta.
    (4) Centrul pregăteşte sesiunea de selecţie, concomitent cu elaborarea proiectului de buget al următorului exerciţiu financiar, astfel:
    a) elaborează programul de finanţare;
    b) elaborează ghidul solicitantului;
    c) elaborează regulile şi criteriile specifice de acordare a finanţărilor nerambursabile;
    d) efectuează orice alte demersuri organizatorice necesare organizării sesiunilor de selecţie.

    (5) Documentele elaborate conform dispoziţiilor alin. (4) se aprobă prin decizie a managerului Centrului, afişată pe site-ul instituţiei.

    ART. 3
    (1) Selecţiile de proiecte coregrafice au ca obiectiv dezvoltarea domeniului coregrafic, prin acordarea de finanţări nerambursabile pentru producerea şi/sau exploatarea unor proiecte culturale din sfera culturii coregrafice contemporane.
    (2) Finanţările nerambursabile se acordă în urma definitivării selecţiei de proiecte coregrafice, prin încheierea de contracte de finanţare nerambursabilă, în limita bugetului propriu aprobat de către Ministerul Culturii, a veniturilor proprii şi/sau a altor surse atrase, cu respectarea dispoziţiilor prezentelor norme metodologice şi a prevederilor legale în vigoare.
    (3) Centrul are obligaţia să prevadă distinct în bugetul anual propriu fondurile publice necesare pentru acordarea de finanţare nerambursabilă, din care se constituie un fond distinct pentru programul prioritar de finanţare şi un fond distinct pentru finanţarea nerambursabilă a nevoilor culturale de urgenţă, reprezentând un procent de până la 10%, dar nu mai puţin de 2% din acestea.
    (4) Sumele pentru finanţarea nerambursabilă a proiectelor culturale prin programul prioritar de finanţare se acordă prin atribuire directă, cu aplicarea corespunzătoare a principiilor prevăzute la art. 1^1 din Ordonanţă.

    ART. 4
    (1) Acordarea de finanţări nerambursabile în conformitate cu prevederile Ordonanţei şi a prezentelor norme metodologice se face pe bază de selecţie a cererilor de finanţare nerambursabilă privind proiecte coregrafice.
    (2) Finanţarea se acordă pentru acoperirea parţială a cheltuielilor unui proiect coregrafic, în baza unui contract de finanţare încheiat între Centru şi solicitant.
    (3) Sesiunile de selecţie pentru proiectele coregrafice sunt adresate profesioniştilor care activează în domeniul dansului contemporan, persoane fizice sau juridice: coregrafi, dansatori, profesori, teoreticieni, critici, fundaţii şi asociaţii de profil, alte entităţi ale căror proiecte se încadrează în sfera dansului contemporan.

    CAP. II
    Principii generale
    ART. 5
    Selecţia şi finanţarea proiectelor coregrafice se organizează în aplicarea şi cu respectarea următoarelor principii:
    a) libera concurenţă - asigurarea condiţiilor pentru ca oricare solicitant să aibă dreptul de a deveni beneficiar;
    b) transparenţa - punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la acordarea finanţărilor nerambursabile, prin publicarea acestora pe pagina de internet a autorităţii finanţatoare şi în registru;
    c) tratamentul egal - aplicarea criteriilor de selecţie a proiectelor coregrafice propuse în cadrul sesiunii de selecţie în mod nediscriminatoriu, astfel încât orice solicitant să aibă şanse egale de a beneficia de o finanţare nerambursabilă;
    d) diversitatea culturală - tratamentul nediscriminatoriu al solicitanţilor, reprezentanţi ai diferitelor comunităţi sau sectoare culturale, precum şi promovarea diversităţii abordărilor artistice şi/sau culturale;
    e) susţinerea debutului - încurajarea iniţiativelor solicitantului autorizat, respectiv înfiinţat pentru a desfăşura activităţi culturale cu cel mult 2 ani înainte de data solicitării finanţării nerambursabile;
    f) excluderea dublei finanţări - în cadrul aceluiaşi proiect coregrafic nu se poate beneficia de finanţare pe aceeaşi categorie de cheltuieli prin efectul mai multor contracte de finanţare nerambursabilă, în cursul aceluiaşi an calendaristic, cu respectarea dispoziţiilor legale în materie;
    g) neredistribuirea - finanţarea aprobată în urma selecţiei pentru un anumit proiect coregrafic nu poate fi redistribuită către un alt proiect al aceluiaşi solicitant;
    h) finanţarea mixtă - finanţarea nerambursabilă nu poate fi unica sursă de finanţare a respectivului proiect coregrafic, beneficiarul urmând să asigure cofinanţarea necesară acestuia, în condiţiile prezentelor norme metodologice.


    ART. 6
    Proiectele coregrafice pot fi finanţate de către una sau mai multe autorităţi finanţatoare, cu respectarea dispoziţiilor art. 2 din Ordonanţă.

    CAP. III
    Informare publică şi transparenţă decizională
    ART. 7
    Centrul are obligaţia completării Registrului naţional al finanţărilor nerambursabile din domeniul culturii, în conformitate cu prevederile Ordonanţei.

    ART. 8
    (1) Centrul asigură comunicarea informaţiilor de interes public, cu respectarea prevederilor art. 10 din Ordonanţă.
    (2) Procedura de desemnare a membrilor Comisiei de selecţie şi ai Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, bugetul fiecărei sesiuni de selecţie şi bugetul alocat pentru fiecare categorie de proiecte eligibile, lista proiectelor selectate şi a beneficiarilor finanţărilor nerambursabile constituie informaţii de interes public, potrivit dispoziţiilor Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 9
    La solicitarea Centrului, realizată prin apel publicat pe site-ul instituţiei, profesioniştii din domeniul dansului contemporan, persoane fizice sau juridice, coregrafi, dansatori, profesori, teoreticieni, critici, operatori culturali, fundaţii şi asociaţii de profil, alte entităţi de drept public sau de drept privat cu activitate în domeniul dansului contemporan pot transmite propuneri conducerii Centrului, cuprinzând numele persoanelor propuse să facă parte din Comisia de selecţie şi din Comisia de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 10
    Conţinutul anunţului public privind lansarea sesiunii de finanţare se aprobă prin decizie de către managerul Centrului şi cuprinde informaţii cu privire la:
    a) regulile privind organizarea sesiunii de finanţare şi desfăşurarea activităţii comisiilor de selecţie şi a celor de soluţionare a contestaţiilor;
    b) ghidul solicitantului;
    c) condiţiile de participare;
    d) ariile tematice ale proiectelor coregrafice ce vor fi finanţate în sesiunea respectivă, inclusiv sumele defalcate pentru fiecare arie tematică;
    e) criteriile de selecţie;
    f) termenul-limită pentru depunerea/transmiterea documentaţiilor în vederea solicitării finanţării;
    g) cuantumul total al finanţării pentru fiecare sesiune de selecţie, în funcţie de bugetul de venituri şi cheltuieli aprobat.


    ART. 11
    Componenţa Comisiei de selecţie şi a Comisiei de soluţionare a contestaţiilor se comunică public, după încheierea sesiunii de selecţie pentru care au fost constituite.

    CAP. IV
    Comisia de selecţie a proiectelor coregrafice
    ART. 12
    Selecţia proiectelor se realizează de Comisia de selecţie, numită prin decizie a managerului Centrului, cu încadrare în limita fondurilor alocate cu această destinaţie prin bugetul Centrului, în conformitate cu priorităţile stabilite anual prin obiectivele strategice ale proiectului de management al Centrului şi cu respectarea dispoziţiilor art. 12 din Ordonanţă.

    ART. 13
    (1) Comisia de selecţie a proiectelor coregrafice este formată din 3 persoane, după cum urmează:
    a) preşedinte - reprezentantul Centrului, desemnat prin decizie a managerului Centrului;
    b) 2 membri titulari - specialişti cu o experienţă de cel puţin 3 ani în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecţie sau, după caz, cel puţin 2 ani în managementul şi/sau evaluarea proiectelor culturale;
    c) 2 membri supleanţi, care au rolul de a-i înlocui pe titulari, în cazul în care, din motive obiective, nu pot asigura activitatea în cadrul Comisiei de selecţie a proiectelor coregrafice.

    (2) Secretariatul Comisiei de selecţie se asigură de personalul Centrului desemnat prin decizie a managerului Centrului.
    (3) Specialiştii prevăzuţi la alin. (1) lit. b) şi c) nu pot face parte din personalul angajat prin contract individual de muncă încheiat cu Centrul.

    ART. 14
    (1) Pentru constituirea Comisiei de selecţie se au în vedere nominalizările transmise conform art. 9. În lipsa acestor propuneri, Consiliul artistic al Centrului face propunerile pentru constituirea Comisiei de selecţie.
    (2) Din nominalizările primite, Consiliul administrativ, în urma consultării Consiliului artistic, stabileşte numele persoanelor care vor face parte din Comisia de selecţie, conform structurii prevăzute la art. 13 alin. (1) şi constituie componenţa acesteia, pentru fiecare sesiune de selecţie.
    (3) Mandatul membrilor Comisiei de selecţie este valabil pentru o singură sesiune de selecţie.
    (4) Persoanele care au făcut parte din Comisia de selecţie în cadrul unei sesiuni pot fi numite ca membri în cadrul altor comisii de selecţie sau de contestaţii din sesiunile următoare.

    ART. 15
    (1) Nu poate face parte din Comisia de selecţie persoana care se află în una sau mai multe dintre următoarele situaţii:
    a) este autor/organizator/producător/colaborator al unui proiect inclus în selecţie;
    b) este soţ sau rudă ori afin până la gradul al doilea inclusiv cu unul dintre solicitanţi;
    c) face parte din Consiliul administrativ sau din orice alt organ de conducere sau de administrare al unuia dintre solicitanţi;
    d) deţine părţi sociale sau acţiuni din capitalul social subscris al unuia dintre solicitanţi;
    e) are un interes patrimonial sau nepatrimonial care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor ce îi revin în calitate de membru, în legătură cu unul dintre solicitanţi sau cu unul dintre proiectele incluse în selecţie.

    (2) Fiecare membru al Comisiei de selecţie va semna la începutul sesiunii o declaraţie de imparţialitate, potrivit modelului aprobat prin decizie a managerului Centrului şi afişat pe site-ul instituţiei.
    (3) Dacă unul dintre membrii Comisiei de selecţie constată că se află în oricare dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), acesta are obligaţia de a solicita de îndată înlocuirea sa din componenţa comisiei cu unul dintre membrii supleanţi.
    (4) În cazul în care oricare dintre situaţiile de incompatibilitate prevăzute la alin. (1) este constatată de către ceilalţi membri ai Comisiei de selecţie sau de către secretariatul acesteia, persoana în cauză este revocată prin decizie a managerului Centrului, urmând a fi înlocuită de un membru supleant.
    (5) În situaţia prevăzută la alin. (3) toate evaluările realizate de membrul revocat sunt anulate, urmând ca membrul supleant care îl înlocuieşte să procedeze la evaluarea acestora în conformitate cu prezentele norme metodologice.

    ART. 16
    Încetarea calităţii de membru al Comisiei de selecţie se produce în următoarele situaţii:
    a) renunţarea la calitatea de membru, prin solicitare scrisă adresată preşedintelui Comisiei de selecţie;
    b) imposibilitatea obiectivă a desfăşurării de către cel în cauză a activităţii în cadrul Comisiei de selecţie, în baza unei solicitări scrise adresate preşedintelui acesteia;
    c) în cazul absenţei la mai mult de două şedinţe de lucru, pe baza raportului întocmit de secretarul Comisiei de selecţie;
    d) în situaţiile de incompatibilitate prevăzute la art. 15 alin. (1), în momentul revocării membrului Comisiei de selecţie;
    e) la data încetării mandatului;
    f) în caz de deces.


    ART. 17
    În situaţiile prevăzute la art. 16, modificarea componenţei Comisiei de selecţie se realizează prin decizie a managerului Centrului, cu respectarea dispoziţiilor art. 13 şi 14.

    ART. 18
    Pentru activitatea desfăşurată, membrii comisiilor de selecţie primesc o indemnizaţie al cărei cuantum este stabilit de către Consiliul administrativ şi aprobat prin decizie a managerului Centrului. Indemnizaţia se stabileşte per proiect evaluat, cu încadrarea în bugetul alocat, în limita a cel puţin 10% şi cel mult 20% din salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată, şi se aprobă prin act administrativ emis de ordonatorul de credite.

    CAP. V
    Comisia de contestaţii
    ART. 19
    (1) În vederea soluţionării contestaţiilor depuse de solicitanţi la sesiunea de selecţie se constituie Comisia de soluţionare a contestaţiilor formată din 3 membri, după cum urmează:
    a) un reprezentant al Centrului;
    b) 2 specialişti cu o experienţă de cel puţin 3 ani în domeniile pentru care se organizează sesiunea de selecţie sau, după caz, cel puţin 2 ani în managementul şi/sau evaluarea proiectelor culturale.

    (2) Din Comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte preşedintele şi membrii Comisiei de selecţie.
    (3) Pentru desemnarea membrilor Comisiei de soluţionare a contestaţiilor prevăzuţi la alin. (1) lit. b) se utilizează procedura prevăzută la art. 14.
    (4) Din nominalizările primite conform art. 9, Consiliul administrativ, în urma consultării Consiliului artistic, stabileşte numele persoanelor care vor face parte din Comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (5) Mandatul membrilor Comisiei de soluţionare a contestaţiilor este valabil pentru o singură sesiune de selecţie.
    (6) Persoanele care au făcut parte din Comisia de soluţionare a contestaţiilor în cadrul unei sesiuni pot fi numite ca membri în cadrul altor comisii de selecţie sau de contestaţii din sesiunile următoare.
    (7) Prevederile art. 15 se aplică în mod corespunzător şi membrilor Comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
    (8) Pentru activitatea desfăşurată în cadrul Comisiei de contestaţii, membrii primesc o indemnizaţie al cărei cuantum este stabilit conform prevederilor art. 18.

    CAP. VI
    Criterii şi condiţii de eligibilitate a solicitanţilor şi a proiectelor coregrafice
    ART. 20
     Finanţarea nerambursabilă a proiectelor coregrafice se acordă în baza criteriilor specifice, organizatorice şi/sau valorice, după caz, stabilite anual, prin decizie a managerului Centrului, în considerarea a cel puţin trei dintre următoarele criterii generale prioritare:
    a) concordanţa cu strategia de dezvoltare, respectiv culturală sau educaţională, după caz;
    b) durabilitatea impactului cultural, economic sau social, după caz;
    c) excelenţa artistică şi/sau originalitatea, încurajarea fuziunii formelor artistice tradiţionale cu exprimările noi, inovatoare şi experimentale, după caz;
    d) dimensiunea europeană, cooperare/coproducţii locale, regionale, naţionale şi/sau internaţionale, după caz;
    e) promovarea patrimoniului material şi/sau imaterial;
    f) promovarea/aplicarea formelor noi de antreprenoriat cultural şi creativ, explorarea noilor tehnologii;
    g) contribuţia la interesul cultural al comunităţii: facilitarea/dezvoltarea accesului la cultură, atragerea publicului, contribuţia la dezvoltarea sectorului turistic-cultural, după caz.


    ART. 21
    (1) Proiectele coregrafice eligibile în cadrul sesiunii de selecţie trebuie să fie redactate în limba română şi pot fi înscrise în una dintre categoriile următoare:
    a) categoria A: Dezvoltare strategică a domeniului coregrafic: organizare de evenimente - festivaluri, turnee, prezentări, cursuri, ateliere, rezidenţe, proiecte de sensibilizare a publicului, intervenţii în spaţiul public, conferinţe, alte evenimente sau formate similare;
    b) categoria B: Cercetare, documentare, publicare: proiecte care vizează accesibilizarea şi promovarea către publicul larg a unor resurse din domeniul cultural în relaţie cu dansul şi artele contemporane, mai greu accesibile, proiecte de cercetare care au ca rezultat materializarea pe diferite suporturi sau medii a unor conţinuturi noi privind arhive, teorie sau analize în domeniul dansului contemporan şi celor conexe, abordări alternative de promovare a patrimoniului imaterial al domeniului dansului;
    c) categoria C: Mobilitate: călătorii de studiu, de cercetare, participări la evenimente naţionale şi internaţionale de profil.

    (2) Proiectele coregrafice care fac obiectul selecţiei se pot desfăşura atât pe teritoriul României, cât şi în străinătate, în limita fondurilor disponibile alocate cu această destinaţie.

    ART. 22
    (1) Înscrierea la selecţie se face pe baza unui dosar de participare, care cuprinde:
    a) cererea de solicitare a finanţării nerambursabile;
    b) formularul pentru descrierea proiectului coregrafic;
    c) formularul pentru descrierea bugetului de venituri şi cheltuieli;
    d) raportul de activitate a solicitantului din ultimul an;
    e) biografia artistică a solicitantului şi a celorlalţi coautori şi colaboratori şi CV-urile echipei de implementare a proiectului (actualizate/semnate/datate);
    f) declaraţie pe propria răspundere a solicitantului cu privire la îndeplinirea condiţiilor legale;
    g) declaraţii de parteneriat şi/sau copii ale contractelor de cofinanţare sau coproducţie sau scrisori ferme în acest sens, care să garanteze participarea financiară a unor cofinanţatori sau producători la realizarea proiectului, după caz;
    h) copii ale următoarelor documente:
    1. certificat de înregistrare fiscală;
    2. certificate de atestare fiscală:
    - certificatul eliberat de către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală privind situaţia taxelor şi impozitelor solicitantului, aflat în termen de valabilitate la data depunerii;
    – certificatul privind impozite, taxe locale si alte venituri, eliberat de direcţia de impozite şi taxe locale, aflat în termen de valabilitate la data depunerii;

    3. statutul entităţii - act constitutiv/hotărâre judecătorească de înfiinţare/act normativ de înfiinţare, cod CAEN, după caz;

    i) alte documente relevante pentru proiect (de exemplu: prezentări ale proiectului în curs de realizare şi/sau ale proiectelor realizate anterior).

    (2) Prin decizie a managerului Centrului se aprobă modelul formularelor şi documentelor solicitate potrivit alin. (1), utilizate în procedura de acordare a finanţărilor nerambursabile, care se afişează pe site-ul instituţiei şi pot fi puse la dispoziţia solicitanţilor, la cerere, de către secretariatul Centrului.
    (3) Dosarele de participare se trimit prin e-mail, la adresa electronică comunicată prin anunţul public de către Centru, sau se transmit prin site-ul instituţiei la adresa www.cndb.ro/inscriere-proiect/ până la data-limită stabilită pentru depunerea dosarelor.

    CAP. VII
    Procedura de selecţie a proiectelor culturale coregrafice
    ART. 23
    (1) Selecţiile de proiecte coregrafice se anunţă public de către secretariatul Centrului, cu cel puţin 30 de zile înainte de data-limită stabilită pentru depunerea dosarelor de participare.
    (2) Etapele şi calendarul sesiunii de selecţie:
    a) deschiderea sesiunii de selecţie prin publicarea anunţului privind sesiunea de selecţie pe site-ul instituţiei;
    b) înregistrarea cererilor de finanţare nerambursabilă - termen de cel puţin 30 de zile de la data deschiderii sesiunii de selecţie;
    c) verificarea conformităţii administrative, respectiv a eligibilităţii cererilor de finanţare nerambursabilă - termen de 3 zile de la data-limită stabilită pentru depunerea dosarelor;
    d) publicarea rezultatelor privind conformitatea administrativă, respectiv eligibilitatea cererilor de finanţare nerambursabilă depuse - termen de o zi de la finalizarea verificării conformităţii administrative;
    e) evaluarea şi selecţia cererilor de finanţare - termen de cel mult 14 zile de la data publicării rezultatelor privind conformitatea administrativă;
    f) publicarea rezultatelor - termen de o zi de la data încheierii evaluării;
    g) depunerea contestaţiilor - termen de 3 zile lucrătoare de la data publicării rezultatelor;
    h) soluţionarea contestaţiilor - termen de 10 zile lucrătoare de la data-limită de depunere a contestaţiilor;
    i) publicarea rezultatelor finale - termen de o zi de la soluţionarea contestaţiilor;
    j) semnarea contractelor de finanţare - termen de 20 de zile lucrătoare de la publicarea rezultatelor finale.


    ART. 24
    (1) Numărul de sesiuni, perioadele şi datele de organizare a selecţiilor de proiecte culturale coregrafice sunt stabilite de Consiliul administrativ al Centrului, în funcţie de disponibilităţile financiare ale instituţiei, de modificările bugetare care pot afecta realizarea proiectelor, în acord cu obiectivele strategice ale proiectului de management al Centrului.
    (2) Perioadele şi datele de organizare a selecţiilor pot fi schimbate de Consiliul administrativ al Centrului, în condiţiile prevăzute la alin. (1), şi se anunţă public cu cel puţin 30 de zile calendaristice înainte de noile date.
    (3) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor coregrafice se aprobă pentru activităţile efectuate în perioada derulării contractului de finanţare, respectiv de la data semnării contractului de ambele părţi şi până cel târziu la data de 15 noiembrie a anului calendaristic.

    ART. 25
    (1) Cuantumul fondurilor disponibile pentru fiecare sesiune de selecţie în parte se stabileşte de către Centru, în funcţie de bugetul aprobat de către Ministerul Culturii.
    (2) Bugetul pentru fiecare categorie de proiecte se stabileşte de către Centru, în funcţie de priorităţile stabilite prin strategia culturală a Centrului pentru anul în curs.

    ART. 26
    (1) Verificarea conformităţii administrative şi a eligibilităţii solicitanţilor şi a proiectelor coregrafice se realizează de către secretariatul Comisiei de selecţie.
    (2) În etapa de verificare a conformităţii administrative şi a eligibilităţii solicitanţilor şi proiectelor, secretariatul Comisiei de selecţie poate cere solicitantului orice informaţii sau documente pe care le consideră necesare pentru verificarea respectării condiţiilor prevăzute la art. 21, 22 şi 23.
    (3) Nu pot fi selectate dosarele depuse de solicitanţi care au datorii la bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor sociale de sănătate, bugetele locale, au conturile bancare blocate, nu au respectat un contract de finanţare anterior încheiat cu Centrul ori au prezentat declaraţii inexacte, de natură să influenţeze acordarea finanţării nerambursabile.
    (4) În situaţia în care se constată că datele şi informaţiile cuprinse în documentele depuse nu corespund cu realitatea, dosarul de participare se respinge.
    (5) Dosarele incomplete, cele depuse după termenul-limită stabilit prin anunţ şi cele care nu respectă condiţiile de participare sunt specificate în procesul-verbal de încheiere a etapei de verificare a conformităţii administrative, elaborat de secretariatul Comisiei de selecţie, cu precizarea motivelor pentru care nu sunt promovate în cadrul etapei de selecţie a proiectelor coregrafice. Procesul-verbal este semnat de toţi membrii secretariatului Comisiei de selecţie.

    ART. 27
    (1) Proiectele culturale coregrafice selectate în cadrul etapei prevăzute la art. 26 sunt evaluate de către membrii Comisiei de selecţie şi notate conform fişei de evaluare. Pentru fiecare proiect vor fi întocmite rapoarte de evaluare, care vor fi structurate în mod specific fiecărei categorii pe baza fişelor de evaluare şi vor include observaţiile şi justificările membrilor Comisiei de selecţie pentru punctajul acordat.
    (2) Aprecierea valorii proiectului se face conform prezentelor norme metodologice, prin acordarea de puncte de la 1 la 10 pentru fiecare criteriu de selecţie prevăzut în fişa de evaluare.
    (3) Nota finală acordată de către fiecare membru al Comisiei de selecţie se obţine prin efectuarea mediei ponderate a notelor acordate pentru fiecare criteriu de mai sus, fiecare notă acordată fiind înmulţită cu procentul de reprezentare.
    (4) Modalitatea de desfăşurare a şedinţelor Comisiei de selecţie este prevăzută în regulamentul intern al comisiilor de selecţie, aprobat prin decizie a managerului Centrului.

    ART. 28
    (1) După evaluarea proiectelor, Comisia de selecţie stabileşte clasamentul proiectelor în ordinea descrescătoare a punctelor obţinute. Hotărârea care cuprinde clasamentul se semnează de către preşedintele şi membrii Comisiei de selecţie.
    (2) Prin hotărârea Comisiei de selecţie se stabilesc următoarele:
    a) rezultatele evaluării;
    b) proiectele coregrafice selectate, cu precizarea categoriilor în care se încadrează;
    c) suma totală acordată, respectiv sumele alocate fiecărui proiect coregrafic selectat.

    (3) Hotărârea Comisiei de selecţie, semnată de către toţi membrii acesteia, se comunică Centrului.
    (4) Rezultatele selecţiei se afişează pe site-ul instituţiei şi se anunţă public în ziua lucrătoare următoare depunerii hotărârii la secretariatul Centrului de către Comisia de selecţie.

    ART. 29
    Fişele şi rapoartele de evaluare a proiectelor coregrafice pot fi consultate, în baza unei solicitări scrise, de către persoanele interesate, la sediul Centrului, după anunţarea rezultatelor selecţiei.

    CAP. VIII
    Procedura de contestare a rezultatelor selecţiei
    ART. 30
    (1) Solicitanţii au dreptul să formuleze contestaţii asupra modului de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea selecţiei şi să le depună la sediul Centrului în termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data aducerii la cunoştinţa acestora a rezultatului selecţiei.
    (2) Contestaţiile se depun la secretariatul Centrului sau se transmit prin e-mail şi se soluţionează în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la înregistrare.
    (3) În vederea desfăşurării lucrărilor Comisiei de soluţionare a contestaţiilor, secretariatul Centrului are obligaţia de a pune la dispoziţia fiecărui membru al acesteia următoarele documente:
    a) strategia şi priorităţile manageriale şi artistice ale Centrului pentru anul în curs;
    b) copie a prezentelor norme metodologice;
    c) un exemplar din fiecare proiect coregrafic pentru care s-a depus contestaţie (copie);
    d) fişele şi rapoartele de evaluare, întocmite pentru respectivele proiecte culturale coregrafice de către membrii Comisiei de selecţie.

    (4) Comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează aspectele invocate de către contestatari, coroborate cu informaţiile cuprinse în rapoartele şi grilele de evaluare, şi va dispune cu privire la modalitatea de respectare a procedurii privind organizarea şi desfăşurarea selecţiei de proiecte.
    (5) După soluţionarea contestaţiilor, Comisia de soluţionare a contestaţiilor redactează un proces-verbal în care consemnează rezultatele contestaţiilor şi, după caz, lista revizuită a proiectelor culturale selectate.
    (6) Procesul-verbal este semnat de toţi membrii Comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi transmis Centrului în vederea comunicării rezultatelor finale.

    CAP. IX
    Finalizarea selecţiei şi încheierea contractelor de finanţare nerambursabilă
    ART. 31
    Rezultatele finale - după soluţionarea contestaţiilor depuse - sunt comunicate public, potrivit dispoziţiilor art. 28 alin. (4).

    ART. 32
    Procesele-verbale de încheiere a etapei de verificare a conformităţii administrative, procesele-verbale ale şedinţelor Comisiei de selecţie şi hotărârile acesteia, precum şi cele ale Comisiei de soluţionare a contestaţiilor se arhivează de secretariatul Centrului.

    ART. 33
    (1) În termen de 3 zile lucrătoare de la data stabilirii rezultatelor finale ale selecţiei, secretariatul Centrului anunţă fiecare solicitant al cărui proiect a fost selecţionat să se prezinte la sediul Centrului în vederea încheierii contractului de finanţare.
    (2) Dacă în termen de 20 de zile lucrătoare de la data anunţării, conform alin. (1), solicitantul al cărui proiect a fost selecţionat nu se prezintă pentru încheierea contractului cu Centrul, se consideră că acesta refuză să încheie contractul, iar contractul se va încheia cu solicitantul al cărui proiect a obţinut punctajul următor în cadrul aceleiaşi categorii.

    ART. 34
    (1) Acordarea de fonduri pentru realizarea proiectelor coregrafice se face în baza contractelor încheiate între Centru şi solicitanţii ale căror proiecte au fost selecţionate.
    (2) Modelele contractelor de finanţare a proiectelor coregrafice câştigătoare se stabilesc de către Centru.

    ART. 35
    (1) Sumele acordate de Centru se folosesc, în condiţiile legii, numai pentru acoperirea cheltuielilor aferente realizării proiectelor selecţionate, exclusiv pentru perioada de derulare a acestora începând cu data încheierii contractului de finanţare.
    (2) Sumele acordate de Centru pot fi folosite pentru următoarele categorii de cheltuieli necesare realizării proiectelor selecţionate:
    a) costuri materiale şi servicii, costuri de producţie, închirieri de spaţii şi aparatură, onorarii, prestări de servicii, premii şi altele asemenea;
    b) cheltuieli ocazionate de cazarea şi transportul intern şi/sau internaţional ale participanţilor/invitaţilor;
    c) alte cheltuieli specifice, precum realizarea de studii şi cercetări, consultanţă de specialitate, tipărituri, seminare, conferinţe, ateliere de lucru, acţiuni promoţionale şi de publicitate;
    d) cheltuieli de masă ale participanţilor;
    e) diurnă, acordată în condiţiile legii;
    f) cheltuieli de personal şi cheltuieli administrative, aferente perioadei de realizare a proiectului cultural.

    (3) Nerespectarea de către beneficiari a obligaţiilor asumate prin contractele de finanţare nerambursabilă atrage obligarea acestora la restituirea parţială sau integrală a sumelor primite, la care se adaugă dobânda legală calculată la sumele acordate, în conformitate cu prevederile contractuale, în condiţiile legii.
    (4) Modul de utilizare a sumelor acordate este supus, după caz, controlului reprezentanţilor Centrului, precum şi al instituţiilor cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în conformitate cu prevederile legale.

    CAP. X
    Dispoziţii finale
    ART. 36
    (1) Finanţarea nerambursabilă a proiectelor culturale se acordă pe baza contractului de finanţare încheiat între Centru şi solicitantul selecţionat.
    (2) Modelul contractului-cadru de finanţare, prevăzut la alin. (1), este aprobat prin decizie a managerului Centrului şi este afişat pe site-ul instituţiei.
    (3) Modelul contractului-cadru de finanţare, prevăzut la alin. (2), va cuprinde în anexă şi formularul pentru raportări finale.

    ART. 37
    Controlul asupra desfăşurării proiectelor, precum şi asupra modului de utilizare a sumelor acordate sub forma finanţărilor nerambursabile se exercită de reprezentanţii autorităţii finanţatoare, precum şi de organele cu atribuţii în domeniul controlului financiar-fiscal, în conformitate cu prevederile legale.


    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016