Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 7 iulie 2011  de organizare si functionare a centrelor de sanatate multifunctionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 7 iulie 2011 de organizare si functionare a centrelor de sanatate multifunctionale

EMITENT: MINISTERUL SANATATII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 504 din 15 iulie 2011

    ART. 1
    În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi noţiunile utilizate au semnificaţia definitã în conformitate cu prevederile art. 5^2 din Ordonanţa Guvernului nr. 70/2002 privind administrarea unitãţilor sanitare publice de interes judeţean şi local, aprobatã cu modificãri şi completãri prin Legea nr. 99/2004, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 2
    (1) Centrele de sãnãtate multifuncţionale se organizeazã şi funcţioneazã ca unitãţi fãrã personalitate juridicã în structura spitalelor judeţene şi municipale din reţeaua autoritãţilor administraţiei publice locale, din reţeaua Ministerului Sãnãtãţii şi a ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie, pentru asigurarea de servicii medicale adaptate la nevoile comunitãţilor locale.
    (2) Centrele de sãnãtate multifuncţionale se înfiinţeazã la propunerea autoritãţilor care deţin managementul spitalicesc, cu acordul autoritãţii administraţiei publice locale pe a cãrei razã administrativ-teritorialã urmeazã sã funcţioneze, prin ordin al ministrului sau prin act administrativ al conducãtorului instituţiei, cu avizul Ministerului Sãnãtãţii.
    (3) Propunerea de organizare a centrelor va avea avizul direcţiei de sãnãtate publicã teritorialã referitor la spaţiile existente, circuitele organizatorice şi funcţionale, cu respectarea normelor privind condiţiile pe care trebuie sã le îndeplineascã un spital în vederea obţinerii autorizaţiei sanitare de funcţionare, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii publice nr. 914/2006, cu modificãrile ulterioare.
    (4) Activitãţile medicale în centrele de sãnãtate multifuncţionale se desfãşoarã în conformitate cu reglementãrile legale în vigoare referitoare la normele de eticã profesionalã şi deontologie medicalã, precum şi la regulile de bunã practicã medicalã.
    ART. 3
    (1) Structura centrelor de sãnãtate multifuncţionale poate cuprinde, dupã caz:
    a) cabinete de specialitate;
    b) un compartiment de 5-20 de paturi de spitalizare de zi;
    c) un punct de lucru al unitãţii de primire a urgenţelor sau al compartimentului de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor judeţene sau municipale în structura cãruia funcţioneazã centrele de sãnãtate multifuncţionale;
    d) un laborator de analize medicale şi/sau un laborator de radiologie şi imagisticã medicalã.
    (2) Punctele de lucru ale unitãţilor de primire a urgenţelor sau ale compartimentelor de primire a urgenţelor din cadrul spitalelor judeţene sau municipale în structura cãrora funcţioneazã centrele de sãnãtate multifuncţionale se pot organiza cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sãnãtãţii publice nr. 1.706/2007 privind conducerea şi organizarea unitãţilor şi compartimentelor de primire a urgenţelor, cu modificãrile ulterioare, în situaţii justificate, determinate de:
    a) funcţionarea centrelor de sãnãtate multifuncţionale în localitãţi izolate;
    b) amplasament al centrului de sãnãtate multifuncţional situat pe un drum naţional, intens circulat, cu probabilitate crescutã de producere a accidentelor de circulaţie;
    c) distanţã relativ mare pânã la prima unitate sanitarã care poate acorda asistenţã medicalã de urgenţã;
    d) alte situaţii determinate de specificul zonelor sau al localitãţilor în care funcţioneazã centrele de sãnãtate multifuncţionale.
    ART. 4
    (1) În formele de organizare a activitãţii medicale prevãzute la art. 3 îşi desfãşoarã activitatea personalul de specialitate medico-sanitar şi personalul auxiliar sanitar angajat al spitalelor judeţene sau municipale în structura cãrora funcţioneazã centrele de sãnãtate multifuncţionale.
    (2) Încadrarea cu personal medico-sanitar de specialitate şi auxiliar sanitar se realizeazã potrivit normativelor de personal în vigoare aferente fiecãrei structuri care este aprobatã în cadrul centrului de sãnãtate multifuncţional.
    (3) Pentru laboratoarele de analize medicale şi/sau radiologie şi imagisticã medicalã încadrarea cu personal se face în cadrul normativului de personal determinat atât de la posturi fixe generale, cât şi de la normarea prevãzutã pentru alte categorii de personal, aferentã locurilor de muncã nominalizate mai sus, stabilit la nivelul spitalelor judeţene sau al spitalelor municipale în structura cãrora funcţioneazã centrele de sãnãtate multifuncţionale.
    (4) În cadrul centrelor de sãnãtate multifuncţionale îşi pot desfãşura activitatea şi alte categorii de personal: personal de pazã, muncitori calificaţi şi altele asemenea, care se asigurã de cãtre spitalele judeţene sau municipale în structura cãrora funcţioneazã aceste unitãţi.
    ART. 5
    (1) Personalul din cadrul centrelor de sãnãtate multifuncţionale îşi desfãşoarã activitatea în program continuu de 6/7/8 ore zilnic, corespunzãtor fiecãrui loc de muncã, în conformitate cu Regulamentul privind timpul de muncã, organizarea şi efectuarea gãrzilor în unitãţile publice din sectorul sanitar, aprobat prin Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 870/2004, cu modificãrile ulterioare.
    (2) În funcţie de specificul patologiei şi de necesitatea de servicii medicale, în unele specialitãţi medicale în care nu este necesarã prezenţa zilnicã a medicului în program de 6/7 ore se poate organiza activitatea în program divizat, în douã sau 3 zile pe sãptãmânã, conform unui program stabilit de medicul şef al centrului de sãnãtate multifuncţional, aprobat de managerul spitalului, afişat la loc vizibil şi adus la cunoştinţa medicilor de familie.
    (3) În situaţia prevãzutã la alin. (2), medicii de specialitate se asigurã din cadrul spitalului în structura cãruia funcţioneazã centrul de sãnãtate multifuncţional, cu acordul medicului şef de compartiment şi cu aprobarea directorului medical.
    ART. 6
    Dotarea minimã obligatorie necesarã pentru furnizarea serviciilor medicale se realizeazã în conformitate cu Normele metodologice privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea cabinetelor medicale, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi familiei nr. 153/2003, cu modificãrile ulterioare, şi corespunde structurii aprobate pentru fiecare centru de sãnãtate multifuncţional.
    ART. 7
    Centrele de sãnãtate multifuncţionale asigurã, în funcţie de încadrarea cu personal de specialitate şi de dotarea tehnicã, servicii medicale efectuate în regim ambulatoriu pentru specialitãţile clinice şi paraclinice, servicii medicale efectuate în regim de spitalizare de zi şi servicii medicale de asistenţã medicalã de urgenţã, furnizate în conformitate cu prevederile Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anii 2011-2012 şi ale Normelor metodologice pentru anul 2011 de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anii 2011-2012, aprobate prin Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 864/538/2011, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 8
    (1) Finanţarea centrelor de sãnãtate multifuncţionale este asiguratã de cãtre spitalele judeţene sau municipale în structura cãrora funcţioneazã aceste unitãţi, din veniturile proprii ale spitalelor constituite în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare privind finanţarea spitalelor publice, prin suplimentarea corespunzãtoare a bugetelor acestor unitãţi sanitare prin acte adiţionale la contractele încheiate cu casele de asigurãri de sãnãtate, precum şi din sumele alocate din bugetul Ministerului Sãnãtãţii şi din bugetele locale, în condiţiile legii.
    (2) Spitalele judeţene sau municipale în structura cãrora funcţioneazã centre de sãnãtate multifuncţionale au obligaţia asigurãrii fondurilor necesare pentru acoperirea urmãtoarelor cheltuieli:
    a) asigurarea medicamentelor, materialelor sanitare, aparaturii şi dispozitivelor medicale necesare pentru acordarea asistenţei medicale de urgenţã şi a asistenţei medicale ambulatorii de specialitate, precum şi pentru spitalizarea de zi;
    b) asigurarea drepturilor salariale ale personalului de specialitate medico-sanitar, auxiliar sanitar şi ale altor categorii de personal care îşi desfãşoarã activitatea în cadrul centrelor de sãnãtate multifuncţionale;
    c) asigurarea condiţiilor igienico-sanitare de funcţionare;
    d) activitãţi administrativ-gospodãreşti.
    (3) Asigurarea fondurilor necesare pentru acoperirea cheltuielilor prevãzute la alin. (2) se realizeazã în condiţiile încadrãrii în prevederile art. 197 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    ART. 9
    Conducerea centrelor de sãnãtate multifuncţionale este asiguratã de un medic şef al centrului, personal contractual, funcţie care se ocupã prin concurs sau prin examen organizat potrivit reglementãrilor legale în vigoare şi care este salarizatã în condiţiile stabilite prin Legea-cadru nr. 284/2010 privind salarizarea unitarã a personalului plãtit din fonduri publice, cu modificãrile ulterioare.
    ART. 10
    Pentru centrele de sãnãtate multifuncţionale înfiinţate în reţelele ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitarã proprie se aplicã prezentele norme adaptate la specificul şi particularitãţile respectivelor reţele.
                    _________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016