Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2007  de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2006 privind finantarea unor proiecte de investitii care necesita o perioada mai lunga de un an pana la finalizare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 4 octombrie 2007 de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 111/2006 privind finantarea unor proiecte de investitii care necesita o perioada mai lunga de un an pana la finalizare

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 709 din 19 octombrie 2007

CAP. I
Domeniul de aplicare

1.1. Asigurarea finanţãrii unor proiecte de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii de importanţã prioritarã a cãror duratã de realizare este mai mare de 12 luni se realizeazã din bugetele ordonatorilor principali de credite ai bugetului de stat, potrivit prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 privind finanţarea unor proiecte de investiţii care necesitã o perioadã mai lungã de un an pânã la finalizare, aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare, şi ale prezentelor norme metodologice.
1.2. Prin duratã de realizare a unui proiect de investiţii sau a altei cheltuieli de investiţii (aşa cum este definit acest termen prin <>Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare) se înţelege perioada de timp estimatã a se scurge între momentul începerii activitãţilor de realizare şi momentul recepţiei acestora.
1.3. Finanţarea proiectelor de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii se asigurã cu respectarea prevederilor <>art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare.
1.4. Avizul prealabil al Ministerului Economiei şi Finanţelor prevãzut la <>art. 4 alin. (4) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare, se acordã pe baza unei solicitãri formulate de cãtre ordonatorul principal de credite care conţine în mod obligatoriu urmãtoarele elemente: denumirea proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii propuse a se finanţa, valoarea estimatã a acesteia, costurile de finanţare estimate, sursa de finanţare şi tipuri de cheltuieli potrivit clasificaţiei bugetare, eşalonarea plãţilor ce urmeazã a se realiza, costurile utilizãrii în practicã a proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii. În baza datelor furnizate în solicitarea ordonatorului principal de credite, Ministerul Economiei şi Finanţelor calculeazã implicaţiile bugetare ale aprobãrii de cãtre Guvern a finanţãrii unor astfel de categorii de investiţii, astfel încât Guvernul sã fie informat despre acestea la momentul analizãrii cererii de aprobare a acestora. Ministerul Economiei şi Finanţelor furnizeazã Guvernului aceste calcule împreunã cu situaţia angajamentelor României ce decurg din Pactul de creştere şi stabilitate şi din Programul de convergenţã.
1.5. Definiţii:
a) ordonatori principali de credite - definiţi în conformitate cu prevederile <>art. 20 alin. (1) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile ulterioare;
b) autoritate contractantã - definitã în conformitate cu <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publicã, a contractelor de concesiune de lucrãri publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) furnizor - persoana juridicã desemnatã în urma unei proceduri de atribuire a contractului de achiziţie publicã, care livreazã produsele, presteazã serviciile sau executã lucrãrile necesare în vederea realizãrii proiectului de investiţii sau cheltuielii de investiţii care necesitã o perioadã mai lungã de un an pânã la finalizare;
d) finanţator - instituţie financiarã care asigurã finanţarea proiectului pânã la realizarea acestuia şi care este desemnatã în urma unei proceduri de achiziţie publicã a serviciilor financiare, organizatã şi derulatã de autoritatea contractantã în numele şi pentru furnizor.

CAP. II
Etapele de derulare a procesului investiţional pentru un proiect de investiţii/o cheltuialã de investiţii

2.1. Derularea procesului investiţional pentru un proiect de investiţii sau pentru o cheltuialã de investiţii finanţatã în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare, se realizeazã prin parcurgerea urmãtoarelor etape:
A. etapa de planificare;
B. etapa de programare, avizare şi aprobare;
C. etapa de programare bugetarã;
D. etapa de contractare a investiţiei şi a finanţãrii acesteia;
E. etapa de realizare a investiţiei;
F. etapa de platã a investiţiei.
A. Etapa de planificare
În etapa de planificare ordonatorul principal de credite deruleazã toate activitãţile pe care le considerã necesare în vederea identificãrii proiectelor de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii propuse pentru a fi finanţate şi pentru asigurarea eventualelor finanţãri.
Aceastã etapã se considerã finalizatã dupã realizarea urmãtoarelor activitãţi:
a) stabilirea proiectelor de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii propuse pentru a fi finanţate şi a termenelor de livrare a acestora;
b) fundamentarea caracterului prioritar al proiectului de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii;
c) stabilirea valorii estimate de realizare a proiectului de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii, fãrã a se avea în vedere costul finanţãrii;
d) formularea cerinţei estimate de finanţare;
e) identificarea şi cuantificarea costurilor estimate de finanţare;
f) identificarea principalelor elemente de risc tehnic şi financiar.
B. Etapa de programare, avizare şi aprobare
În etapa de programare, avizare şi aprobare ordonatorii principali de credite desfãşoarã toate activitãţile necesare în vederea fundamentãrii, avizãrii şi aprobãrii unui proiect de investiţii sau a unei cheltuieli de investiţii care urmeazã a se finanţa în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare.
Aceastã etapã se considerã finalizatã dupã realizarea urmãtoarelor activitãţi:
a) actualizarea informaţiilor rezultate în etapa de planificare;
b) stabilirea valorii totale estimate a proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii, în baza documentaţiilor tehnicoeconomice, respectiv a notelor de fundamentare;
c) stabilirea profilului de finanţare multianual pentru proiectul de investiţii sau pentru cheltuiala de investiţii, dupã caz;
d) stabilirea necesarului de credite multianuale, sursa de finanţare, tipuri de cheltuieli potrivit clasificaţiei bugetare;
e) identificarea şi cuantificarea principalelor riscuri;
f) iniţierea proiectului de hotãrâre a Guvernului privind proiectul de investiţii sau altã cheltuialã de investiţii finanţatã şi însuşirea prin semnarea de cãtre conducerea instituţiei publice iniţiatoare a notei de fundamentare a acestei hotãrâri;
g) avizarea de cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor a notei de fundamentare, conform pct. 1.4;
h) la avizarea notei de fundamentare, Ministerul Economiei şi Finanţelor va avea în vedere ca în anii bugetari urmãtori cheltuielile ocazionate de plata obiectivelor de investiţii sã se încadreze în proiecţiile bugetare anuale, astfel încât sã nu creeze presiuni mari pe bugetele anumitor ani;
i) adoptarea de cãtre Guvernul României a hotãrârii de aprobare a proiectului de investiţii şi a valorii acestuia, în baza <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare, şi publicarea acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
C. Etapa de programare bugetarã
În etapa de programare bugetarã în cadrul procesului bugetar anual, ordonatorii principali de credite deruleazã activitãţile necesare în vederea fundamentãrii şi cuprinderii în proiectul de buget anual a creditelor de angajament necesare contractãrii şi a creditelor bugetare necesare efectuãrii plãţilor, de la momentul finalizãrii obiectivelor sau livrãrii produselor cuprinse în proiectul de investiţii sau cheltuiala de investiţii, potrivit prevederilor <>art. 3 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare.
Aceastã etapã se considerã finalizatã dupã realizarea urmãtoarelor activitãţi:
a) analizarea şi actualizarea informaţiilor aprobate în etapa de programare, avizare şi aprobare a proiectului de investiţii şi a altor cheltuieli de investiţii;
b) identificarea şi fundamentarea necesarului de credite de angajament şi de credite bugetare specifice titlurilor "Active nefinanciare", "Dobânzi" şi "Bunuri şi servicii" pentru fiecare an de derulare a procesului investiţional. La titlul "Active nefinanciare" se înscriu creditele de angajament corespunzãtoare valorii proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii, în anul semnãrii contractului de achiziţie, iar la creditele bugetare se înscriu la valoarea din anul/anii efectuãrii plãţii. La titlul "Dobânzi" se asigurã în totalitate creditele bugetare aferente finanţãrii proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii. La titlul "Bunuri şi servicii" se asigurã creditele bugetare aferente plãţii comisioanelor bancare, comisioanelor de administrare, primelor de asigurare şi a altor activitãţi specifice activitãţii de creditare, angajare şi derulare a proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii care nu se regãsesc la celelalte titluri de cheltuieli;
c) identificarea necesarului de cheltuieli aferent plãţilor TVA, în raport cu momentul livrãrii proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii şi planificarea acestuia;
d) întocmirea şi semnarea de cãtre ordonatorul principal de credite a fişei proiectului/cheltuielii de investiţie, al cãrui model este prezentat în anexa la prezentele norme metodologice, şi transmiterea acesteia cu ocazia formulãrii propunerilor pentru proiectul de buget sau cu ocazia rectificãrii bugetului. Reflectarea tuturor creditelor de angajament şi a creditelor bugetare necesare pentru fiecare an de derulare a obiectivului de investiţie, pe tipuri de cheltuieli, potrivit clasificaţiei bugetare şi surse de finanţare;
e) întocmirea şi transmiterea cãtre Ministerul Economiei şi Finanţelor a formularului anexã la bugetul ordonatorului principal de credite care va beneficia de proiectul de investiţie respectiv sau de cheltuiala de investiţii, urmând ca acesta sã fie aprobat odatã cu bugetul ordonatorului principal de credite.
Aceastã etapã se considerã încheiatã atunci când în legea bugetului de stat, respectiv în ordonanţa Guvernului de rectificare a legii bugetului de stat, dupã caz, a fost inclus obiectivul de investiţie pentru care se precizeazã în mod expres nivelul creditelor de angajament şi bugetare pentru fiecare an de derulare a finanţãrii proiectului, pe tipuri de cheltuieli, potrivit clasificaţiei bugetare, şi surse de finanţare.
D. Etapa de contractare a investiţiei şi a finanţãrii acesteia
Aceastã etapã cuprinde ansamblul activitãţilor parcurse în vederea încheierii contractului/contractelor de achiziţie a produselor, serviciilor sau lucrãrilor care fac obiectul proiectului de investiţie sau al cheltuielii de investiţii, a încheierii contractului/contractelor de finanţare a proiectului respectiv, precum şi a încheierii între pãrţile implicate în tranzacţie, adicã finanţatorul, furnizorul, ordonatorul principal de credite, autoritatea contractantã sau Ministerul Economiei şi Finanţelor, a acordului sau acordurilor, dupã caz, de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei, precum şi a celorlalte contracte necesare finanţatorului, dupã caz, pentru implementarea, respectiv derularea contractului de finanţare.
Instrumentele ce pot fi folosite în vederea administrãrii riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei sunt cele prevãzute în <>art. 7 alin. (1) pct. 141 din Ordonanţa de urgenţã Guvernului nr. 99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 227/2007 .
Etapa de contractare a obiectivului de investiţie şi a finanţãrii acestuia constã în atribuirea şi angajarea unuia sau mai multor contracte de achiziţie publicã destinate realizãrii obiectivului de investiţii aprobat sau a cheltuielilor de investiţii, urmând ca finanţarea acestor contracte sã se realizeze de cãtre finanţatori, pânã la momentul finalizãrii acestora.
În aplicarea dispoziţiilor <>art. 4 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare, documentaţia tranzacţiei poate sã prevadã: (i) compensarea obligaţiilor rezultate între oricare dintre pãrţile implicate; sau (ii) transferul de creanţe între pãrţile implicate, dacã astfel de operaţiuni sunt de esenţa respectivelor instrumente şi tehnici de administrare a riscurilor şi obligaţiilor financiare.
Etapa de contractare a investiţiei şi a finanţãrii acesteia se va realiza cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul achiziţiilor publice. Aceastã etapã constã în:
a) atribuirea şi încheierea unuia sau mai multor contracte/ acorduri-cadru pentru serviciile financiare în vederea asigurãrii finanţãrii pe perioada realizãrii proiectului de investiţii, pânã la finalizarea acestuia. Acest contract/acord-cadru va fi numit în continuare contract de finanţare;
b) atribuirea şi încheierea unuia sau mai multor contracte/ acorduri-cadru pentru furnizarea produselor, prestarea serviciilor sau execuţia lucrãrilor care fac obiectul proiectului de investiţii sau a cheltuielii de investiţii. Acest contract/acord-cadru va fi numit în continuare contract de furnizare a investiţiei;
c) încheierea între Ministerul Economiei şi Finanţelor şi finanţatorul selectat în urma unei proceduri de atribuire a contractului de achiziţie publicã de servicii financiare a unui acord de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei;
d) încheierea celorlalte acorduri de administrare a riscurilor sau contracte ce se impun pentru implementarea, respectiv derularea contractului de finanţare, denumite în continuare contracte adiacente finanţãrii.
Contractul de finanţare se va încheia între furnizorul şi finanţatorul (ofertantul) desemnat câştigãtor în urma aplicãrii procedurii de achiziţie publicã.
Contractul de furnizare a investiţiei se va încheia între autoritatea contractantã şi furnizorul (ofertantul) desemnat câştigãtor în urma aplicãrii procedurii de achiziţie publicã.
Contractele adiacente finanţãrii pot fi încheiate între finanţator şi pãrţile implicate, altele decât Ministerul Economiei şi Finanţelor, dupã cum va fi necesar în implementarea sau derularea contractului de finanţare.
Procedura de achiziţie publicã a serviciilor de finanţare se va organiza şi derula de cãtre autoritatea contractantã, în numele şi pentru furnizor, cu respectarea legislaţiei în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, aşa cum prevede <>art. 9 lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2006 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 337/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, urmând ca furnizorul sã încheie contractul cu instituţia finanţatoare desemnatã câştigãtoare în urma acestei proceduri.
Acordul de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei se va încheia între Ministerul Economiei şi Finanţelor şi finanţatorul care a încheiat contractul de finanţare cu furnizorul.
Dupã finalizarea obiectivului de investiţii sau a livrãrilor prevãzute în contractul de furnizare, se va proceda la plata cãtre instituţia finanţatoare potrivit documentaţiei tranzacţiei. În acest sens, documentaţia tranzacţiei poate dispune cã autoritatea contractantã va plãti cãtre furnizor, într-un interval de timp specificat, sumele prevãzute în contract, iar furnizorul va plãti instituţiei finanţatoare sumele datorate potrivit contractului de finanţare.
Atribuirea şi încheierea contractelor/acordurilor menţionate mai sus se vor realiza având în vedere urmãtoarele prevederi suplimentare:
1. Referitor la contractul de furnizare a investiţiei, în documentaţia de atribuire a contractului se vor preciza:
a) finanţarea obiectivului de investiţie se realizeazã conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006 , aprobatã prin <>Legea nr. 126/2007 , cu completãrile ulterioare;
b) termene limitã de finalizare acceptate;
c) termene limitã de platã, începând cu data finalizãrii obiectivului de investiţie, într-un interval de timp specificat, pânã la acoperirea valorii totale contractate;
d) obligaţia corelãrii semnãrii contractului de furnizare a investiţiei cu semnarea contractului de finanţare, astfel încât graficele de execuţie, de eşalonare a plãţilor, de restituire a sumelor finanţate sau alte elemente necesare sã poatã fi consultate/însuşite de cãtre ofertanţi, respectiv contractanţi, dupã caz;
e) modalitatea de platã în funcţie de realizarea stadiilor fizice sau a tranşelor de furnizare, pe parcursul derulãrii contractului pânã la finalizarea obiectivului de investiţii, se va stabili având în vedere şi condiţiile contractului de finanţare;
f) obligaţia furnizorului de a respecta prevederile legale în vigoare în domeniul achiziţiilor publice, în situaţia în care va solicita asigurarea finanţãrii din alte surse decât cele proprii pe perioada derulãrii contractului;
g) obligaţia furnizorului de a împuternici autoritatea contractantã pentru organizarea şi derularea procedurii de atribuire a contractului de finanţare;
h) obligaţia furnizorului de a încheia contractul de finanţare cu finanţatorul selectat, precum şi eventualele contracte adiacente finanţãrii, în termenii rezultaţi din procedura de atribuire organizatã de autoritatea contractantã;
i) modelul de contract propus va cuprinde clauze care se vor corela cu menţiunile prevãzute la etapele E şi F din prezentele norme metodologice;
j) furnizorul poate cesiona drepturile din contractul de furnizare numai finanţatorului;
k) contractul de furnizare va cuprinde în anexã condiţiile de finanţare pe care furnizorul le-a contractat cu finanţatorul.
2. Referitor la contractul de finanţare:
a) condiţiile de finanţare care se vor impune prin documentaţia de atribuire pentru contractul de finanţare se vor aproba de Ministerul Economiei şi Finanţelor şi ordonatorul principal de credite;
b) autoritatea contractantã organizeazã, în numele şi pentru furnizor, procedura de atribuire a serviciilor financiare, comisia de evaluare fiind compusã din reprezentanţi desemnaţi ai Ministerului Economiei şi Finanţelor, ai ordonatorului principal de credite şi ai furnizorului;
c) se pot solicita oferte pentru finanţare, luând în considerare valoarea estimatã a contractului de furnizare a investiţiei, departajarea acestora realizându-se în funcţie de elemente distincte ale finanţãrii care se referã la costurile acesteia, de exemplu: dobânzi, comisioane, garanţii, termene de platã;
d) pentru reducerea riscurilor de neplatã cãtre finanţator, furnizorul poate sã încaseze plãţile de la autoritatea contractantã într-un cont deschis la banca finanţatoare sau într-o bancã desemnatã de finanţator;
e) condiţiile de finanţare cele mai avantajoase ofertate de instituţiile finanţatoare, în baza cãrora se încheie contractul cu finanţatorul, vor constitui anexã la contractul de furnizare a investiţiei;
f) furnizorul va încheia contractul de finanţare cu instituţia financiarã câştigãtoare, dupã primirea deciziei de atribuire a contractului de la autoritatea contractantã care va organiza şi derula procedura respectivã.
3. Din comisiile de evaluare a ofertelor, constituite de autoritãţile contractante pentru atribuirea contractelor susmenţionate, vor face parte, alãturi de persoanele prevãzute de legislaţia în domeniul achiziţiilor publice, şi reprezentanţi ai structurilor de audit intern, prevenire a fraudelor şi asistenţã juridicã, constituite la nivelul ordonatorului principal de credite.
În vederea încheierii acordului de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei, autoritatea contractantã are obligaţia de a comunica Ministerului Economiei şi Finanţelor informaţii privind finanţatorul câştigãtor, valoarea contractului de furnizare a investiţiei, graficul de realizare a investiţiei, graficul de eşalonare a plãţilor, precum şi orice alte informaţii necesare pentru încheierea respectivului acord.
E. Etapa de realizare a investiţiei
Aceastã etapã reprezintã totalitatea activitãţilor desfãşurate de autoritatea contractantã şi Ministerul Economiei şi Finanţelor în vederea derulãrii activitãţilor dupã momentul semnãrii contractului de furnizare pânã la momentul livrãrii investiţiei cãtre beneficiar.
Aceastã etapã se considerã finalizatã dacã sunt îndeplinite urmãtoarele cerinţe:
a) beneficiarul a semnat documentele de recepţie a fazelor în conformitate cu prevederile contractului de furnizare;
b) furnizorul a emis şi a transmis finanţatorului facturile cu privire la valoarea fazelor recepţionate de beneficiar în conformitate cu prevederile contractului de furnizare;
c) finanţatorul a realizat plãţile cãtre furnizor conform acordului de finanţare încheiat între aceştia;
d) finanţatorul a transmis furnizorului graficul de plãţi, pe tipuri de cheltuieli (rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente), ca urmare a realizãrii plãţilor cãtre acesta;
e) furnizorul şi-a însuşit graficul furnizat de finanţator şi l-a transmis beneficiarului;
f) beneficiarul a luat în evidenţã angajamentul legal şi bugetar ca urmare a realizãrii fazei de finanţare, la titlul "Dobânzi", respectiv "Bunuri şi servicii";
g) Ministerul Economiei şi Finanţelor a fost informat de cãtre beneficiar asupra nivelului creditelor de angajament realizate şi al creditelor bugetare necesare;
h) finanţatorul a efectuat recalcularea costurilor aferente etapelor derulate şi a stabilit obligaţiile de platã rezultate ca urmare a finanţãrii pânã la faza curentã a investiţiei, dupã cum a fost prevãzut în contractul de finanţare, întocmind în acelaşi timp şi un grafic estimativ pentru plãţile estimate a se realiza pânã la finalizarea investiţiei;
i) furnizorul a primit de la finanţator graficul cu obligaţiile de platã cãtre acesta, şi l-a însuşit şi l-a transmis beneficiarului;
j) beneficiarul a luat în evidenţã, dupã caz, angajamentul legal şi cel bugetar realizat ca urmare a recalculãrii periodice a costurilor de finanţare, la titlul "Dobânzi", respectiv "Bunuri şi servicii";
k) Ministerul Economiei şi Finanţelor a fost informat de cãtre beneficiar asupra influenţelor financiare rezultate ca urmare a recalculãrii costurilor de finanţare;
l) în situaţia existenţei unor întârzieri în derularea fazelor de execuţie, furnizorul a plãtit penalitãţile cãtre finanţator în sumã egalã cu costurile pe care finanţatorul le-ar fi perceput beneficiarului, evitându-se astfel obligarea beneficiarului la plata unor costuri suplimentare ca urmare a nerealizãrii în termen a acestor faze;
m) furnizorul a realizat produsul şi l-a livrat beneficiarului în conformitate cu documentaţia prevãzutã în contractul de furnizare;
n) valoarea de transfer a investiţiei este egalã cu valoarea de achiziţie, fãrã a se avea în vedere costurile de finanţare;
o) sunt interzise gajarea şi/sau cesionarea totalã sau parţialã de cãtre furnizor a creanţelor sale împotriva beneficiarului pânã la finalizarea tuturor obligaţiilor stipulate în contractul de achiziţie, cu excepţia cazului în care astfel de operaţiuni au loc între furnizor şi una sau mai multe dintre celelalte pãrţi implicate, potrivit documentaţiei tranzacţiei.
F. Etapa de platã a investiţiei
Aceastã etapã reprezintã totalitatea activitãţilor desfãşurate de autoritatea contractantã, Ministerul Economiei şi Finanţelor, furnizor şi finanţator din momentul livrãrii obiectivului de investiţie de furnizor beneficiarului pânã în momentul plãţii tuturor obligaţiilor aferente documentaţiei tranzacţiei.
Aceastã etapã se considerã finalizatã dacã sunt îndeplinite urmãtoarele cerinţe:
a) finanţatorul a transmis periodic, conform contractului de finanţare, obligaţiile de platã ce revin furnizorului, pe tipuri de activitãţi (rate de capital, dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente), pentru urmãtorul termen de platã şi estimativ pentru întregul acord, pânã la finalizare;
b) furnizorul şi-a însuşit obligaţiile de platã rezultate din documentele transmise de finanţator şi a comunicat beneficiarului obligaţiile ce îi revin acestuia, respectiv estimãrile pânã la finalizare;
c) furnizorul a întocmit şi a transmis beneficiarului facturile care consemneazã obligaţiile de platã ce îi revin, la termenele prevãzute în contractul de finanţare, câte una pentru plata investiţiei, una pentru plata dobânzii şi una pentru plata celorlalte cheltuieli;
d) beneficiarul a efectuat toate plãţile conform facturilor transmise de furnizor şi potrivit documentaţiei tranzacţiei pentru realizarea şi finanţarea obiectivului de investiţie;
e) finanţatorului i-au fost rambursate toate sumele conform documentaţiei tranzacţiei;
f) beneficiarul a înregistrat în contabilitate investiţia la valoarea de achiziţie;
g) beneficiarul a înregistrat în contabilitate costurile de finanţare evidenţiate separat (dobânzi, comisioane şi alte costuri aferente);
h) finanţatorul a transmis Ministerului Economiei şi Finanţelor o notificare privind încetarea oricãror efecte ale acordului de administrare a riscurilor ce decurg din derularea tranzacţiei.
Înregistrarea în contabilitate a obiectivelor de investiţii realizate, precum şi a cheltuielilor de investiţii se efectueazã potrivit <>Ordinului ministrului finanţelor publice nr. 1.917/2005 pentru aprobarea Normelor metodologice privind organizarea şi conducerea contabilitãţii instituţiilor publice, Planul de conturi pentru instituţiile publice şi instrucţiunile de aplicare a acestuia, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

ANEXĂ


───────
(la normele metodologice)

MINISTERUL ...........................
Capitolul ............................
Cod ..................................

FIŞA
proiectului/cheltuielii de investiţie "....", realizat/realizatã conform prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 111/2006

A. Date generale
1. Date geografice
1.1. Judeţ/Sector
1.2. Municipiu/Oraş/Comunã
1.3. Amplasament
2. Date referitoare la aprobarea iniţierii investiţiei
2.1. Numãrul şi data acordului Ministerului Economiei şi Finanţelor
2.2. Numãrul şi data aprobãrii studiului de fezabilitate (hotãrâre a Guvernului/ordin/decizie/decret)

B. Date privind principalii indicatori tehnico-economici aprobaţi
1. Valoarea totalã aprobatã (lei) (în preţuri lunã/anul)
2. Capacitãţi aprobate (în unitãţi fizice)
3. Durata de realizare aprobatã (numãr de luni)

C. Date privind derularea lucrãrilor
1. Valoarea totalã la deschiderea finanţãrii (lei) (în preţuri luna/anul)
2. Durata de realizare contractualã (numãr de luni)
3. Data începerii investiţiei (luna/anul)
4. Data programatã a terminãrii şi PIF (luna/an)
5. Valoarea decontatã pânã la 31.12.200... (lei)
6. Valoarea programatã în 200... (lei)
7. Valoarea rãmasã de finanţat la 31.12.200... (lei)

D. Eşalonarea valorii rãmase de finanţat, sursele de finanţare, titluri de cheltuieli, tipuri de cheltuieli şi costurile de funcţionare şi de întreţinere dupã punerea în funcţiune a investiţiei
I. - Credite de angajament
II. - Credite bugetare







- lei -
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Surse de I/II T Cheltu- Program Eşalonarea valorii rãmase de finaţat
finanţare, tipuri o ielui 200.... ───────────────────────────────────────────────────
de cheltuieli, t efectu- Propu- Estimãri
titluri de a ate pânã neri ───────────────────────────────────────────────
cheltuieli şi l la 200.... 20.. 20.. 20.. 20.. 20.. 20.. 20.. 20..
costuri de 31.12.200...
funcţionare
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
TOTAL I
II

I. Total surse I
de finanţare,
din care: II

I.1.1. Surse I
proprii II

I.1.2. Credite I
interne II

I.1.3. Credite I
externe II

I.1.4. Buget de I
stat II

I.1.5. Alte I
surse II

II. Titlul "Bunuri I
şi servicii" II

II.1. Total surse
de finanţare, I
din care: II

II.1.1. Surse I
proprii II

II.1.2. Credite I
interne II

II.1.3. Credite I
externe II


II.1.4. Buget de I
stat II

II.1.5. Alte I
surse II

III. Titlul I
"Dobânzi" II

III.1. Total surse I
de finanţare,
din care: II

III.1.1. Surse I
proprii II

III.1.2. Credite I
interne II

III.1.3. Credite I
externe II

III.1.4. Buget I
de stat II

III.1.5. Alte I
surse II

X. Titlul "Active I
nefinanciare" II

X.1. Total surse
de finanţare, I
din care: II

X.1.1. Surse I
proprii II

X.1.2. Credite I
interne II

X.1.3. Credite I
externe II

X.1.4. Buget I
de stat II

X.1.5. Alte I
surse II

A. Obiective de
investiţii noi

TOTAL I
II

A.1. Total surse
de finanţare, I
din care: II

A.1.1. Surse I
proprii II

A.1.2. Credite I
interne II

A.1.3. Credite I
externe II

A.1.4. Buget I
de stat II

A.1.5. Alte I
surse II

A.II. Titlul
"Bunuri şi I
servicii" II

A.II.1. Total surse I
de finanţare,
din care: II

A.II.1.1. Surse I
proprii II

A.II.1.2. Credite I
interne II

A.II.1.3. Credite I
externe II

A.II.1.4. Buget I
de stat II

A.II.1.5. Alte I
surse II

A.III. Titlul I
"Dobânzi" II

A.III.1. Total surse I
de finanţare,
din care: II

A.III.1.1. Surse I
proprii II

A.III.1.2. Credite I
interne II

A.III.1.3. Credite I
externe II

A.III.1.4. Buget I
de stat II

A.III.1.5. Alte I
surse II

A.X. Titlul I
"Active
nefinanciare" II

A.X.1. Total surse
de finanţare, I
din care: II

A.X.1.1. Surse I
proprii II

A.X.1.2. Credite I
interne II

A.X.1.3. Credite I
externe II

A.X.1.4. Buget I
de stat II

A.X.1.5. Alte I
surse II

B. Dotãri independente


TOTAL I
II

B.1. Total surse de
finanţare, I
din care: II

B.1.1. Surse I
proprii II

B.1.2. Credite I
interne II

B.1.3. Credite I
externe II

B.1.4. Buget de I
stat II

B.1.5. Alte I
surse II

B.II. Titlul "Bunuri I
şi servicii" II

B.II.1. Total surse
de finanţare, I
din care: II

B.II.1.1. Surse I
proprii II

B.II.1.2. Credite I
interne II

B.II.1.3. Credite I
externe II

B.II.1.4. Buget de I
stat II

B.II.1.5. Alte I
surse II

B.III. Titlul I
"Dobânzi" II

B.III.1. Total surse
de finanţare, I
din care: II

B.III.1.1. Surse I
proprii II

B.III.1.2. Credite I
interne II

B.III.1.3. Credite I
externe II

B.III.1.4. Buget de I
stat II II

B.III.1.5. Alte I
surse II

B.X. Titlul I
"Active
nefinanciare" II

B.X.1. Total surse I
de finanţare,
din care: II

B.X.1.1. Surse I
proprii II

B.X.1.2. Credite I
interne II

B.X.1.3. Credite I
externe II

B.X.1.4. Buget de I
stat II

B.X.1.5. Alte surse I
II
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Proiecţia costurilor
de funcţionare
şi întreţinere dupã
PIF (preliminãri)
────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Ordonator principal de credite,
..............................

__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016