Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 4 aprilie 2000  privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 4 aprilie 2000 privind condiţiile de închidere a circulaţiei şi de instituire a restricţiilor de circulaţie în vederea executării de lucrări în zona drumului public şi/sau pentru protejarea drumului

EMITENT: Ministerul de Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 397 din 24 august 2000
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.112/411/2000, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 397 din 24 august 2000.
──────────
    1. Administratorii drumurilor publice prevăzuţi la art. 21 şi 22 din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, aprobată prin Legea nr. 82/1998 şi republicată, pot aproba, cu acordul poliţiei rutiere, închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie, pe sectoare de drum determinate şi pe timp limitat, în vederea executării de lucrări autorizate conform prevederilor legale, în zona drumurilor publice sau pentru protejarea drumurilor şi a participanţilor la trafic.
    Închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie temporare, în vederea protejării drumului şi a participanţilor la trafic se face şi în următoarele situaţii:
    a) pe timp de viscol, ninsoare abundentă, polei generalizat, inundaţii sau în alte situaţii în care condiţiile meteorologice generează blocarea căilor rutiere, se interzice accesul vehiculelor spre zonele afectate, în scopul intervenţiei operative cu utilaje specializate;
    b) în perioada iarnă-primăvară se pot institui "bariere de dezgheţ" în scopul protejării sistemului rutier al drumurilor, prin interzicerea accesului vehiculelor cu masa totală maximă autorizată ce depăşeşte o anumită valoare şi restricţionarea vitezei de circulaţie, cu exceptarea după caz a transportului public de persoane.


    2. Solicitantul închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie în vederea executării unor lucrări în zona drumului public, persoana fizică sau juridică se va adresa prin cerere scrisă organelor competente să emită acorduri şi aprobări în acest sens.
    3. Competenţele de emitere a acordului şi aprobării închiderii de circulaţie sunt prezentate în tabelul următor:

┌─────────┬──────────┬────────────────────────────┐
│Categoria│ │Competenţe de emitere │
│drumului │Durata ├────────────┬───────────────┤
│public │ │acord │aprobare │
├─────────┼──────────┼────────────┼───────────────┤
│Străzi** │Indiferent│Poliţia │Administratorul│
│ │de lună │localităţii*│drumului │
└─────────┴──────────┴────────────┴───────────────┘

        NOTĂ
        * Poliţia localităţii (Municipiu, oraş sau comună).
        ** Cu excepţia străzilor ce fac pane din traseele drumurilor naţionale, care se tratează conf. prevederilor de la nr. crt 1, 2 şi 3 după caz.


    4. Competenţele de emitere a acordului şi aprobării instituirii restricţiilor de circulaţie sunt prezentate în tabelul următor:

┌─────────┬───────────┬────────────────────────────┐
│Categoria│Categoria │Competente de emitere a │
│drumului │de lucrari ├────────────┬───────────────┤
│public │ │acordului │aprobarii │
├─────────┼───────────┼────────────┼───────────────┤
│ │Toate │Politia │Administratorul│
│Străzi** │categoriile│localităţii*│Drumului │
│ │de lucrări │ │ │
└─────────┴───────────┴────────────┴───────────────┘

        NOTĂ
        * Poliţia localităţii (Municipiu, oraş. comună);
        ** Cu exceptia străzilor ce fac parte din traseele drumurilor naţionale


    5. Cererea şi documentaţia pentru închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie se vor depune după cum urmează:
    5.1. Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri din subordinea Administraţiei Naţionale a Drumurilor, care are în administrare sectorul respectiv de drum
    5.2. Administratorul drumului pentru situaţiile menţionate

    6. Cererea în original şi documentaţia, se depun cu cel puţin 30 zile înainte de începerea lucrărilor, în cazul în care competenţa de emitere a acordului şi aprobării pentru închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie revin Direcţiei Politiei Rutiere, respectiv Administraţiei Naţionale a Drumurilor şi cu cel puţin 20 zile înainte în celelalte cazuri.
        În cazul în care competenţele de emitere a acordului revin Direcţiei Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei şi aprobarea revine Administraţiei Naţionale a Drumurilor, documentaţia, însoţită de propunerile Serviciului Poliţiei Rutiere şi ale Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri, va fi înaintată Administraţiei Naţionale a Drumurilor prin grija Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri cu cel puţin 20 zile înaintea datei propuse pentru aplicarea închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie.
        Administraţia Naţională a Drumurilor, în baza documentaţiei prezentate, va solicita acordul Direcţiei Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Politiei, în vederea aprobării închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie.

    7. Cererea pentru închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie, va cuprinde următoarele date:
    7.1. denumirea completă a solicitantului, adresa, numărul de telefon, telefax, actul şi datele de identitate în cazul persoanelor fizice, respectiv codul fiscal în cazul persoanelor juridice.
    7.2. categoria drumului (naţional, judeţean, comunal, vicinal, strada) şi poziţiile kilometrice ale limitelor sectorului pe care se vor executa lucrările sau numerele imobilelor, în cazul străzilor;
    7.3. categoria lucrărilor ce se vor executa, durata execuţiei şi perioada pentru care se solicită aplicarea închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie;
    7.4. implicaţia asupra traficului: închidere sau instituire de restricţii de circulaţie;
    7.5. executantul lucrării, în cazul în care aceasta nu se realizează de către solicitant, cu precizarea datelor menţionate la punctul 7.1.;
    7.6. persoana desemnată să răspundă de respectarea condiţiilor şi aplicarea măsurilor cuprinse în actul de aprobare: numele, prenumele, prenumele părinţilor, seria şi numărul actului de identitate, eliberat de ......... , domiciliul, funcţia.

    8. Documentaţia ce însoţeşte cererea pentru închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie se întocmeşte în 5 exemplare pentru situaţiile în care aprobarea este de competenţa Administraţiei Naţionale a Drumurilor, respectiv 3 exemplare pentru celelalte situaţii.
        Documentaţia va cuprinde:
    8.1. Memoriu de prezentare a categoriei lucrărilor şi a tehnologiei de execuţie;
    8.2. Scheme de semnalizare a zonei de drum în lucru, întocmite cu respectarea reprezentărilor grafice din Anexele prezentelor norme, cu eventuale completări în funcţie de situaţia concretă de pe teren;
    8.3. Schiţa cu rutele ocolitoare propuse în cazul devierii circulaţiei, cu precizarea categoriilor funcţionale şi administrativ-teritoriale ale drumurilor de pe aceste rute, completată cu semnalizarea de orientare pentru traficul deviat;
    8.4. Proces-verbal de constatare, încheiat de către reprezentanţi din partea solicitantului, administratorului drumului şi poliţiei rutiere, în urma verificărilor de pe teren, conţinând în mod obligatoriu, date referitoare la tipul şi starea îmbrăcăminţii rutiere, clasa şi starea tehnică a podurilor, elemente geometrice ale traseului, declivităţile etc.
    8.5. În cazul devierii circulaţiei pe variante ocolitoare ce implică mai multe categorii administrativ-teritoriale de drumuri, documentaţia va cuprinde şi acordul administratorilor acestor drumuri. La verificarea de pe teren şi încheierea procesului-verbal, participă în mod obligatoriu şi reprezentanţi din partea tuturor acestor administraţii de drumuri şi ai serviciului Poliţiei Rutiere din Inspectoratul de Poliţie Judeţean.


    9. În vederea aprobării închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie, reprezentanţii administratorului drumului public şi ai poliţiei rutiere vor analiza documentaţia prezentată şi vor stabili măsurile ce se impun a fi îndeplinite pentru realizarea în condiţii de securitate rutieră a lucrărilor.
        În cazul în care documentaţia referitoare la procesul tehnologic şi la soluţiile tehnice de execuţie nu satisfac cerinţele circulaţiei, reprezentanţii administratorului drumului şi/sau ai Poliţiei Rutiere pot solicita modificarea şi completarea documentaţiei, urmărindu-se scurtarea termenelor de execuţie şi restrângerea suprafeţei din ampriza drumului afectată de lucrări.
        Actul de aprobare a închiderii sau a instituirii restricţiilor de circulaţie, se va redacta în trei exemplare, câte unul pentru solicitant, administratorul drumului public şi Poliţia Rutieră. Schemele de semnalizare rutieră temporară vor fi vizate spre neschimbate de administratorul drumului şi poliţia rutieră.

    10. Administratorul drumului public care execută în regie proprie lucrări în zona arterei rutiere pe care o gestionează, va obţine acordul poliţiei rutiere în vederea închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie, înainte de începerea lucrărilor conform prevederilor pct. 3. şi 4.
    11. Închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie în vederea executării lucrărilor de construcţii de drumuri noi, modernizări, reabilitări şi de sporire a capacităţii de circulaţie, se face pe baza proiectelor de Management de Trafic, întocmite de antreprenorul general care răspunde de lucrare, însuşite de consultant şi aprobate în comun de Administraţia Naţională a Drumurilor şi Direcţia Poliţiei Rutiere din Inspectoratul General al Poliţiei pentru drumurile naţionale, respectiv de administratorul drumului împreună cu Serviciul Poliţiei Rutiere judeţean, pentru celelalte categorii de drumuri publice.
        Proiectul de Management de Trafic consemnează obligaţiile şi responsabilităţile care revin factorilor responsabili, respectiv antreprenor general, subantreprenor, consultanţi, pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor şi cuprinde măsurile destinate desfăşurării traficului rutier în condiţii de siguranţă. Proiectul de management de trafic conţine documentele scrise necesare obţinerii aprobării închiderii şi/sau instituirii restricţiilor de circulaţie, schemele de semnalizare rutieră temporară pentru toate situaţiile ce apar în decursul execuţiei lucrărilor, calculul fazelor de semaforizare şi modul de organizare şi supraveghere a circulaţiei, obligativitatea realizării, montării, întreţinerii şi completării operative a mijloacelor de semnalizare rutieră temporară, pe întreaga perioadă de execuţie a lucrărilor.

    12. Când siguranţa circulaţiei sau starea drumului public este afectată prin distrugerea ori degradarea accidentală a construcţiilor şi instalaţiilor existente în zona acestuia, altele decât cele ale drumului, deţinătorul construcţiilor sau instalaţiilor respective va începe lucrările de intervenţie fără întârziere, cu asigurarea semnalizării rutiere conform schemelor din prezentele norme, anunţând administratorul drumului public şi poliţia rutieră în max. 4 ore de la constatarea evenimentului în localităţile urbane şi în max. 12 ore în celelalte cazuri.
    13. Executanţii de lucrări în zona drumului public au următoarele obligaţii:
    a) să înceapă executarea lucrării numai după obţinerea aprobării administratorului drumului în baza acordului poliţiei rutiere, pentru închiderea şi devierea traficului sau instituirea restricţiilor de circulaţie şi asigurarea tuturor condiţiilor pentru realizarea acestora, cu exceptia cazurilor prevăzute la pct. 12.;
    b) să păstreze permanent la punctul de lucru copii ale autorizaţiei de amplasare în zona drumului şi ale aprobării pentru închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie însoţite de schema de semnalizare vizată spre neschimbare;
    c) să respecte durata şi termenele de execuţie prevăzute în documentul de aprobare;
    d) să respecte procesul tehnologic şi soluţiile tehnice de execuţie din documentaţia în baza căreia s-a emis acordul poliţiei rutiere şi aprobarea administratorului drumului;
    e) să execute amenajările destinate siguranţei traficului, să instaleze şi să completeze operativ şi să întreţină mijloacele de semnalizare şi de protecţie de pe sectorul de drum pe toată durata execuţiei lucrării;
    f) să amenajeze culoare speciale pe partea carosabilă a drumului public destinate circulaţiei pietonilor, în situaţia în care lucrările afectează trotuarul;
    g) să realizeze şi să întreţină varianta ocolitoare aprobată, în condiţii de siguranţă, în cazul devierii circulaţiei;
    h) să asigure echipament de protecţie - avertizare pentru personalul care lucrează în zona drumului public;
    i) să asigure restabilirea circulaţiei prin eliberarea completă a platformei şi zonei drumului după terminarea lucrărilor sau a programului de lucru. dacă partea carosabilă nu mai este afectată de lucrări;
    j) să demonteze semnalizarea rutieră temporară de pe sectorul de drum, odată cu terminarea lucrărilor de refacere a platformei drumului şi să refacă semnalizarea iniţială sau, după caz să asigure semnalizarea adecvată noilor condiţii de circulaţie;
    k) să execute repararea părţilor componente ale drumului, afectate de lucrări, înlăturând orice degradare apărută pe durata termenului de garanţie.
    l) la terminarea lucrărilor să încheie un proces-verbal cu reprezentanţi din partea administratorului drumului şi poliţiei rutiere în care se va consemna realizarea integrală a tuturor lucrărilor în scopul restabilirii circulaţiei în condiţii de siguranţă.

    14. În cazul în care solicitantul aprobării închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie constată, pe parcursul executării lucrărilor, că nu pot fi respectate termenele prevăzute în aprobare, datorită unor cauze obiective, temeinic justificate, vor solicita din timp administratorului drumului, prelungirea perioadei de închidere sau de instituire a restricţiilor de circulaţie.
    15. Persoanele care participă la execuţia lucrărilor pe drumul public vor fi echipate cu veste de culoare galben - portocaliu, atunci când natura lucrării impune prezenţa acestora în cadrul amprizei drumului. Dacă lucrările se execută şi în timpul nopţii, echipamentul de protecţie - avertizare va fi prevăzut cu elemente retro-reflectorizante de culoare portocalie sau albă.
    16. În situaţii bine justificate, pentru asigurarea condiţiilor de desfăşurare fluentă şi în siguranţă a circulaţiei, administratorul drumului care a emis aprobarea pentru închiderea sau instituirea restricţiilor de circulaţie şi/sau poliţia rutieră, pot întrerupe executarea unor lucrări în zona drumului.
    17. În prealabil închiderii sau instituirii restricţiilor de circulaţie, administratorul drumului public va informa participanţii la trafic, prin presa scrisă, radio, televiziune, asupra condiţiilor de circulaţie pe sectoarele de drum respective şi eventual despre traseele alternative recomandate.
    18. Administratorul drumului public şi poliţia rutieră vor controla modul în care se respectă condiţiile şi măsurile stabilite prin actul de aprobare emis. În cazul în care se constată nerespectarea întocmai a acestora ori deficienţe de natură a stânjeni fluenţa şi siguranţa circulaţiei vehiculelor sau a pietonilor, vor lua măsuri de sancţionare a persoanelor vinovate, potrivit legislaţiei şi pot anula aprobarea închiderii ori instituirii restricţiilor de circulaţie. Măsuri de sancţionare se vor aplica şi în cazul când executantul nu înlătură degradările apărute în zona lucrărilor, pe durata termenului de garanţie a acestora.
    19. Accidentele de circulaţie înregistrate, având drept cauză semnalizarea rutieră temporară incompletă sau lipsa acesteia, revin în totalitate executantului de lucrări, atrăgând răspunderea contravenţională, civilă sau penală, după caz. potrivit legii.
    20. Măsurile prevăzute în prezentele norme nu sunt limitative, fiind posibilă stabilirea şi aplicarea şi altor măsuri, după caz, în scopul sporirii securităţii rutiere, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.

    PRINCIPIILE SEMNALIZĂRII RUTIERE TEMPORARE
        Semnalizarea rutieră temporară trebuie să fie în concordanţă cu natura pericolului la care se referă şi categoria de participanţi la trafic căreia i se adresează. Astfel, semnalizarea unei lucrări care ocupă o parte din trotuar şi se adresează pietonilor va fi diferită de cea care se adresează conducătorilor de vehicule în cazul lucrărilor ce ocupă o parte din suprafaţa carosabilă.
        ■ PRINCIPIUL ADAPTĂRII LA CARACTERISTICILE ARTEREI RUTIERE
        Artera rutieră Aviatorilor - Piaţa CDG - Eliade face parte, potrivit funcţiunii, din categoria de drum "Străzi Magistrale".
        Desfăşurarea circulaţiei rutiere în funcţie de amenajarea drumului:
        [] în sens unic, pe căi unidirecţionale separate printr-o zonă mediană, având minimum două benzi de circulaţie pe sens.

        Natura situaţiei ce trebuie semnalizată:
        [] apariţia fortuită a unui obstacol sau pericol (denivelare, îngustare etc)
        [] şantier mobil
        [] şantier fix sau care se deplasează lent de-a lungul drumului.
        [] deviere circulaţie

        Gradul de periculozitate:
        Depinde de felul obstacolului, poziţia sa pe partea carosabilă, pe acostament sau trotuar, precum şi lăţimea părţii carosabile ocupată.
        Vizibilitatea:
        Elementele care determină vizibilitatea sunt:
        [] elementele geometrice ale drumului (curbă, profil în lung fără vizibilitate etc)
        [] construcţii, instalaţii, mobilier urban, vegetaţie sau alte obstacole care obturează vizibilitatea.
        [] staţionări de vehicule
        [] condiţii ale mediului ambiant (noapte, ceaţă etc.)

        Caracteristicile traficului rutier sunt:
        [] intensitatea traficului;
        [] structura traficului:
        [] densitatea traficului
        [] capacitatea de circulaţie rutieră;
        [] viteza medie de circulaţie pentru întregul trafic;
        [] natura traficului (sezonier, turistic).




        ■ PRINCIPIUL COERENŢEI
        Este posibil ca semnalizarea rutieră temporară să contrazică semnalizarea curentă, existentă pe drum. În această situaţie este obligatoriu să se demonteze indicatoarele cu caracter permanent care contrazic semnalizarea temporară, sau să se acopere feţele acestora, cu o mască, pe toată durata închiderii sau instituirii restricţiilor temporare de circulaţie.

        ■ PRINCIPIUL VALORIFICĂRII
        Semnalizarea rutieră temporară trebuie să informeze participanţii la trafic asupra situaţiei exacte pe care o vor întâlni (localizarea şi amploarea lucrărilor, condiţiile de circulaţie în zona lucrărilor) şi trebuie aplicată de o asemenea manieră încât să fie credibilă. Este necesar ca situaţia în zona lucrărilor să fie efectiv cea în care se aşteaptă participantul la trafic, în urma perceperii mesajului presemnalizării şi semnalizării temporare.
        Aspecte de îndeplinit în acest scop:
        [] semnalizarea să respecte prevederile legislaţiei şi prescripţiile tehnice în vigoare;
        [] semnificaţia indicatoarelor să corespundă într-adevăr necesităţilor impuse de lucrare;
        [] semnalizarea să urmărească în timp şi în spaţiu desfăşurarea lucrărilor;
        [] semnalizarea temporară să nu restricţioneze circulaţia mai mult decât strictul necesar;;
        [] semnalizarea temporară să fie demontată la terminarea lucrărilor;
        [] semnalizarea curentă să fie restabilită şi după caz, completată în conformitate cu noile condiţii apărute în urma execuţiei lucrării respective.


        ■ PRINCIPIUL DE PERCEPERE A SEMNIFICAŢIEI SEMNALIZĂRII
        Pentru perceperea în timp util a semnificaţiei semnalizării rutiere temporare, de către participanţii la trafic şi asigurarea timpului necesar efectuării manevrelor ce se impun, indicatoarele pot fi repetate deasupra sau pe partea stângă a drumului (îndeosebi la căile cu sens unic, în curbe etc.) şi trebuie să îndeplinească următoarele condiţii:
        [] să fie realizate în conformitate cu prevederile standardelor în vigoare (dimensiuni, simboluri, înscrisuri şi retroreflectorizante);
        [] să fie judicios amplasate;
        [] să fie grupate în număr limitat, maximum două indicatoare pe acelaşi suport sau alăturate;
        [] să fie curate şi în bună stare.



    INDICATOARE RUTIERE ŞI MIJLOACE AUXILIARE DE SEMNALIZARE A LUCRĂRILOR
        Indicatoarele rutiere şi mijloacele auxiliare de semnalizare a lucrărilor sunt conforme cu normele în vigoare.
    ■ INSTALAREA SEMNALIZĂRII RUTIERE TEMPORARE
    Din punct de vedere al amplasării, semnalizarea rutieră temporară cuprinde:
        [] semnalizarea premergătoare Lucrărilor - instalaţia înainte de zona lucrărilor în sensul de mers;
        [] semnalizarea de poziţionare a lucrărilor (bariere, balize, conuri de dirijare etc);
        [] semnalizarea de terminare a sectorului restricţionat - instalată după sfârşitul sectorului de drum ocupat de lucrări.

        Indicatoarele care preced zona lucrărilor, precum şi cele de terminare a sectorului restricţionat, vor fi astfel amplasate încât să asigure un spaţiu liber de min. 50 cm, în afara părţii carosabile.
    Instalarea indicatoarelor se face în următoarea ordine:
        [] semnalizarea premergătoare lucrărilor,
        [] semnalizarea de poziţionare a lucrărilor,
        [] semnalizarea de terminare a sectorului restricţionat.

        Instalarea comportă două faze:
    1. Indicatoarele se aşează la nivelul solului, pe acostament sau trotuar fără a fi fixate pe suporţi. Se verifică dacă acestea îndeplinesc condiţiile de vizibilitate pentru a fi bine percepute de către cei cărora li se adresează, fără a fi mascate (vegetaţie, stâlpi, curbe lipsite de vizibilitate, vizibilitate redusă în profil longitudinal etc).
    2. Instalarea stabilită a indicatoarelor. Fixarea pe suport se face numai după constatarea că sunt asigurate toate condiţiile pentru perceperea semnificaţiei indicatoarelor în timp util. În cazul devierii circulaţiei, semnalizarea începe cu instalarea indicatoarele care jalonează traseul de deviere şi apoi se montează indicatoarele de interzicere, la capetele sectorului aferent lucrărilor.


    ■ SEMNALIZAREA RUTIERĂ TEMPORARĂ PE TIMPUL NOPŢII
        Pe timpul nopţii, indiferent dacă se execută sau nu lucrări, zona de drum afectată de acestea, prezintă un risc sporit pentru participanţii la trafic şi eventual pentru personalul muncitor. Din acest motiv, condiţiile impuse semnalizării rutiere sunt mai exigente.
        Caracteristicile semnalizării rutiere temporare trebuie corelate cu cele ale semnalizării curente de pe sectorul respectiv de drum. Din acest punct de vedere se disting două situaţii:
        [] semnalizarea curentă este retroreflectorizantă;
        [] semnalizarea curentă nu este retroreflectorizantă.

        În cazul semnalizării rutiere curente retroreflectorizante, semnalizarea temporară a lucrărilor trebuie să fie de asemenea retroreflectorizantă şi poate fi completată cu dispozitive cu lumina galbenă, intermitentă sau care se succede "în cascadă".
        În cazul în care, semnalizarea rutieră curentă nu este retroreflectorizantă, spre a evita eclipsarea acesteia, semnalizarea temporară a lucrărilor poate fi de asemenea nereflectorizantă, cu respectarea următoarelor condiţii minimale:
    - barierele simple şi direcţionale să fie realizate cu folie retroreflectorizantă galben-roşu.
    – delimitarea în lung, a părţii carosabile deschisă circulaţiei de zona de drum în lucru să fie marcată, suplimentar, prin instalarea de lămpi cu lumina galbenă continuă sau intermitentă.

        Semnalizarea rutieră temporară a lucrărilor, executate pe artere magistrale şi de legătură din mediul urban, se realizează cu indicatoare retroreflectorizante, completate cu lămpi cu lumină galbenă intermitentă.

    ■ SEMNALIZAREA DE URGENŢĂ
        Semnalizarea unor pericole care pot apărea brusc, urmare unor accidente de circulaţie sau degradări ale drumului, cu ocuparea temporară a unei părţi din suprafaţa carosabilă comportă două faze:
    - instalarea indicatorului de avertizare "alte pericole", urmând ca înlăturarea obstacolului să se facă de urgenţă;
    – înlocuirea urgentă a indicatorului sus-menţionat cu o semnalizare rutieră în concordanţă cu natura pericolului şi a suprafeţei părţii carosabile ocupate. Conform schemei din prezentele norme, în cazul în care obstacolul nu poate fi îndepărtat.


    ■ CIRCULAŢIA ALTERNANTĂ
        Prin circulaţie alternantă se înţelege modul de desfăşurare a traficului, în care sensul de circulaţie se modifică. Altenativ, pe aceeaşi bandă.
        În cazul circulaţiei alternante sunt utilizate următoarele sisteme de semnalizare rutieră temporară:
    a. Semnalizare cu indicatoare de reglementare a priorităţii;
    b. Semnalizare cu piloţi de circulaţie;
    c. Semnalizare cu semafoare pentru dirijarea automată a circulaţiei, completate cu indicatoare de reglementare a priorităţii.

        Utilizarea unuia din cele trei sisteme se face în funcţie de intensitatea traficului (Media Zilnică Anuală sau intensitatea orară) şi de lungimea sectorului de drum restricţionat.
        Trebuie avute în vedere două aspecte esenţiale:
    - pe un sector de drum în lucru cu o lungime mai mare de 1200 m, nu se poate organiza desfăşurarea circulaţiei în sistem alternant;
    – fanionul de semnalizare (a 59) este utilizat numai pentru semnalizarea de avertizare a unui pericol şi în nici un caz pentru impunerea priorităţii de trecere;

        Unui anumit volum de trafic îi corespund limitele maxime ale lungimii sectorului restricţionat pe care se poate aplica una din cele trei soluţii de dirijare a traficului, conform graficului nr. 1. În plus, pentru dirijarea circulaţiei prin indicatoare de reglementare a priorităţii, intervine obligativitatea asigurării vizibilităţii între capetele lucrării, condiţie care de multe ori nu este posibil de realizat.



     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016