Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 3 februarie 1994  cu privire la modul de aplicare a taxei pe valoarea adăugată aferentă importurilor de maşini şi utilaje tehnologice destinate investiţiilor productive, precum şi materiilor prime şi materialelor destinate producţiei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 3 februarie 1994 cu privire la modul de aplicare a taxei pe valoarea adăugată aferentă importurilor de maşini şi utilaje tehnologice destinate investiţiilor productive, precum şi materiilor prime şi materialelor destinate producţiei

EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 59 din 7 martie 1994


    1. Potrivit art. 25 lit. D. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 3/1992, modificată şi completată prin Ordonanţa Guvernului nr. 6/1994, taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor din import se plăteşte la organul vamal conform regimului în vigoare privind plata taxelor vamale.
    2. În cazuri justificate, Ministerul Finanţelor poate aproba ca taxa pe valoarea adăugată aferentă importurilor de maşini şi utilaje tehnologice destinate investiţiilor productive, precum şi materiilor prime şi materialelor destinate producţiei să fie inclusă în decontul lunar şi supusă aceloraşi reglementări ca şi taxa pe valoarea adăugată aferentă bunurilor livrate şi serviciilor prestate.
    3. Aprobarea se dă anual, pe o durată care nu poate depăşi anul calendaristic, la cererea importatorului, care îndeplineşte următoarele condiţii cumulative:
    a) să fie înregistrat la organul fiscal ca plătitor de taxă pe valoarea adăugată;
    b) să fie titular de import;
    c) bunurile importate să nu facă obiectul comercializării ca atare, cu excepţia celor importate pe baza de contract de comision.
    4. Importatorii vor prezenta Direcţiei generale a impozitelor indirecte din Ministerul Finanţelor o cerere potrivit modelului din anexa la prezentele norme metodologice.
    5. Cererea se aprobă sau se respinge de secretarul de stat, şef al Departamentului veniturile statului, la propunerea scrisă şi motivată a Direcţiei generale a impozitelor indirecte.
    Pe baza aprobării, Direcţia generală a impozitelor indirecte eliberează importatorilor un certificat. Aprobarea se va comunica şi organului fiscal la care agenţii economici sunt înregistraţi ca plătitori de T.V.A. şi unde aceştia vor depune o copie xerox a certificatului.
    La declaraţia vamală de import se anexează o copie xerox a certificatului, care se verifică de organul vamal pe baza documentului original prezentat de importator.
    6. Taxa pe valoarea adăugată se calculează potrivit legii şi se înscrie în declaraţia vamală de import, fără a fi plătită la organul vamal. Lunar, Direcţia Generală a Vămilor va lua măsuri de a transmite la Ministerul Finanţelor - Direcţia generală a impozitelor indirecte, până la data de 15 a lunii următoare, situaţia centralizată a importurilor realizate efectiv care beneficiază de înlesnirea prevăzută la pct. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/1994.
    7. Importurile realizate în condiţiile de mai sus se vor reflecta în documentele contabile de evidenţă şi în decontul aferent lunii în care s-au efectuat acestea, astfel:
    a) Datele cuprinse în declaraţia vamală de import se înscriu în Jurnalul pentru cumpărări într-o filă separată sau în mod distinct faţă de celelalte bunuri.
    b) Valoarea importurilor realizate în condiţiile de mai sus şi taxa pe valoarea adăugată aferentă se vor înscrie în decontul lunar astfel:
    b 1) în rândul 10 împreună cu celelalte aprovizionări, iar defalcarea valorii acestor importuri se va înscrie pe rândul 10.1;
    b 2) în rândul 11 se înscrie taxa pe valoarea adăugată aferentă operaţiunilor reflectate în rândul 10, iar valoarea T.V.A. din declaraţia vamală de import va fi înscrisă în rândul 11.1;
    b 3) taxa pe valoarea adăugată înscrisă în rândul 11.1 se va include în rândul 6 şi se va defalca în rândul 6.1.
    8. Organele fiscale vor lua măsuri de evidenţă nominală a aprobărilor date şi de verificare a reflectării corespunzătoare în deconturile aferente operaţiunilor de import efectuate în condiţiile pct. 5 din Ordonanţa Guvernului nr. 6/1994.


    ANEXA 1


                                   CERERE
             de amânare a plăţii T.V.A. pentru importuri


    1. DENUMIREA AGENTULUI ECONOMIC ............................................
    2. Sediul : Localitatea ...................., strada.............. nr......,
       sectorul/judeţul ...................... .
    3. codul fiscal ............................................................
    4. PLĂTITOR DE T.V.A. : DA NU
                               [] []

    De la data de ................(data depunerii primului decont T.V.A.).......
    Pro-rata medie pe ultimele 3 luni ..........................................
    5. ORGANUL FISCAL LA CARE SE DEPUNE DECONTUL DE T.V.A. .....................
    6. VOLUMUL ANUAL AL IMPORTULUI (mii $) :
      6.1. Realizat în anul precedent ..........................................
      6.2. Prevăzut în anul în curs ............................................
      6.3. Solicitat pentru amânarea plăţii T.V.A. .............................
    7. CIFRA DE AFACERI (mii lei) :
      7.1. Realizat în anul precedent ..........................................
      7.1.1. Din care, export ..................................................
      7.2. Prevăzută pentru anul în curs .......................................
      7.2.1. Din care, export ..................................................
    8. IMPORTUL DE MATERII PRIME ŞI MATERIALE CUPRINS LA PCT. 6.3 :
      8.1. Denumire : ..........................................................
      8.2. Produsele fabricate cu materiile prime şi materialele din import ....
    ............................................................................
    9. IMPORTUL DE MAŞINI ŞI UTILAJE TEHNOLOGICE CUPRINS LA PCT. 6.3. :
      9.1. Obiectivul de investiţii ............................................
      9.2. Principalele date ale contractului extern :
         Nr. .............. Data ................. Valoarea ....................
         Furnizorul extern .....................................................
    10. Justificarea solicitării de amânare a plăţii T.V.A. la organul vamal *)
    ............................................................................

    Reprezentantul agentului economic :
    Numele ........................... Prenumele ...........................
    Funcţia ............................. Data .............................
    Semnătura şi ştampila ..................................................

----------
    *) Se anexează documente justificative (contract extern, contract de
       comision, ultimul decont T.V.A. şi orice alte acte în sprijinul cererii).


                                     -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016