Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 29 noiembrie 2022  de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 29 noiembrie 2022 de aplicare la nivelul Ministerului Afacerilor Interne a Hotărârii Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1171 din 7 decembrie 2022
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 181 din 29 noiembrie 2022, publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 1171 din 7 decembrie 2022.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice reglementează:
    a) modalitatea de acordare a contravalorii transportului sub forma sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit art. 9 alin. (1) lit. h)-j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, denumită în continuare hotărâre;
    b) modalitatea de decontare a cheltuielilor de transport la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit art. 9 alin. (1) lit. a)-g) din hotărâre, precum şi în alte situaţii prevăzute de hotărâre;
    c) modalitatea de acordare a contravalorii transportului, o dată pe an, pentru efectuarea concediului de odihnă, potrivit art. 12 din hotărâre.


    ART. 2
    Determinarea distanţei pentru acordarea drepturilor de transport la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit hotărârii se efectuează prin intermediul calculatorului de rute disponibil pe site-ul Google Maps - https://www.google.com/maps/.

    CAP. II
    Acordarea contravalorii transportului sub forma sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare la care personalul Ministerului Afacerilor Interne are dreptul potrivit art. 9 alin. (1) lit. h)-j) din hotărâre
    ART. 3
    (1) Aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h)-j) din hotărâre vizează personalul Ministerului Afacerilor Interne care se află, după caz, în una dintre următoarele situaţii:
    a) este numit în prima funcţie într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    b) este mutat în interes de serviciu într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    c) este detaşat să îndeplinească funcţii într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/structură/formaţiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă, ori este împuternicit să îndeplinească funcţii într-o/într-un alt(ă) unitate/subunitate/ structură/formaţiune/punct de lucru decât cea/cel din care face parte, situat(ă) într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    d) este încadrat în structurile teritoriale ale unor unităţi care au sediul în altă localitate;
    e) este transferat/chemat/rechemat în activitate într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    f) este detaşat în afara instituţiilor de apărare, ordine publică şi securitate naţională într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă;
    g) este pus la dispoziţie, potrivit legii, într-o altă localitate decât cea de domiciliu sau de reşedinţă.

    (2) În vederea acordării contravalorii transportului sub forma sumei forfetare lunare/săptămânale/bilunare, în situaţiile prevăzute la alin. (1), când intervin modificări succesive ale raportului de serviciu/muncă în localitatea în care se află locul de muncă, este relevantă prima modalitate de stabilire/modificare a raportului de serviciu/muncă în acea localitate.
    (3) În aplicarea art. 9 alin. (1) lit. h) şi alin. (5) din hotărâre, în luarea deciziei, şeful/comandantul unităţii verifică dacă, în considerarea situaţiei locative a solicitantului, este necesar ca acesta să se deplaseze de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu sau reşedinţă şi aprobă decontarea contravalorii transportului sub forma sumei forfetare lunare aferente deplasării zilnice.
    (4) Necesitatea deplasării, potrivit alin. (3), se determină pe baza situaţiei locative a solicitantului în localitatea în care îşi are locul de muncă, luând în considerare posibilitatea acestuia de a folosi o locuinţă în localitatea respectivă, astfel cum rezultă din împrejurări precum:
    a) solicitantul sau, după caz, soţul/soţia are în proprietate o locuinţă în localitatea în care solicitantul îşi are locul de muncă;
    b) solicitantul sau, după caz, soţul/soţia beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie, inclusiv în vederea achitării ratei lunare aferente unui credit ipotecar/imobiliar în localitatea în care solicitantul îşi are locul de muncă;
    c) solicitantul sau, după caz, soţul/soţia are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenţionată a chiriei, o locuinţă din fondul locativ de stat în localitatea în care îşi are locul de muncă;
    d) solicitantului nu i se poate asigura locuinţă de serviciu sau locuinţă de intervenţie în localitatea în care îşi are locul de muncă.


    ART. 4
    Acordarea contravalorii transportului sub forma sumei forfetare lunare/săptămânale/bilunare parcurge două etape procedurale:
    1. în prima etapă se face alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară, în funcţie de modul de efectuare a deplasării şi implicit de numărul de kilometri dintre domiciliu sau reşedinţă şi locul de muncă;
    2. în a doua etapă se face plata efectivă a sumelor forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea zilnică/ săptămânală/bilunară de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu sau reşedinţă.


    ART. 5
    (1) Pentru alocarea la suma forfetară lunară/ săptămânală/bilunară, personalul îndreptăţit întocmeşte o cerere, ce se înregistrează la secretariatul unităţii şi care trebuie să conţină în mod obligatoriu următoarele elemente:
    1. datele de identificare ale persoanei solicitante;
    2. traseul de deplasare, cu indicarea numărului de kilometri dintre domiciliu sau reşedinţă şi locul de muncă, şi modul de efectuare a deplasării (zilnică, săptămânală sau bilunară). În situaţia în care atât adresa de domiciliu, cât şi cea de reşedinţă se regăsesc în afara localităţii în care se află locul de muncă, solicitantul va specifica în cuprinsul cererii adresa (de domiciliu sau reşedinţă) de la care se face deplasarea;
    3. mijlocul de transport utilizat, cu indicarea, după caz, a numărului de înmatriculare al autoturismului proprietate personală ori al mijlocului de transport deţinut legal, cu orice titlu, numele deţinătorului legal şi, după caz, al proprietarului;
    4. dacă are calitatea de membru al unei organizaţii sindicale/profesionale;
    5. angajamentul de a raporta în scris, în termen de 5 zile lucrătoare de la ivirea situaţiei, orice schimbare intervenită, de natură să modifice condiţiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară;
    6. declaraţie pe propria răspundere că datele prezentate în cerere sunt reale, precum şi angajamentul de a restitui în condiţiile legii sumele încasate fără temei legal.

    (2) Pentru deplasarea zilnică de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă şi de la locul de muncă la domiciliu sau reşedinţă, în limita a 70 km, cererea prevăzută la alin. (1) se va completa cu următoarele elemente:
    1. dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul deţine locuinţă proprietate personală în localitatea în care îşi are locul de muncă;
    2. dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul beneficiază de compensaţia lunară pentru chirie, inclusiv în vederea achitării ratei lunare aferente unui credit ipotecar/imobiliar în localitatea în care solicitantul îşi are locul de muncă;
    3. dacă solicitantul sau, după caz, soţia/soţul nu are atribuită, prin contract de închiriere cu plata subvenţionată a chiriei, o locuinţă din fondul locativ de stat în localitatea în care îşi are locul de muncă;
    4. dacă soţia/soţul beneficiază de prevederile art. 9 alin. (1) lit. h) din hotărâre, în situaţia în care aceasta/acesta este angajată/angajat a/al unei structuri din sistemul de apărare, ordine publică şi securitate naţională;
    5. adeverinţă eliberată de compartimentul administrarea patrimoniului imobiliar sau de persoana desemnată prin dispoziţie zilnică/ordin de zi pe unitate cu atribuţii pe linia cazării personalului, din care să reiasă că solicitantului nu i se poate asigura locuinţă în localitatea în care îşi are locul de muncă.

    (3) Cererea prevăzută la alin. (1) este însoţită de copia actului de identitate şi, după caz, de copia certificatului de înmatriculare a mijlocului de transport utilizat şi copia contractului în baza căruia mijlocul de transport este deţinut legal.
    (4) Alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se face pe o perioadă de maximum un an, de regulă pentru intervalul 1 ianuarie-31 decembrie, prin dispoziţie zilnică/ordin de zi pe unitate a/al şefului/comandantului unităţii care are calitatea de ordonator de credite. Pentru personalul care îndeplineşte condiţiile de acordare în cursul unui an calendaristic, alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/ bilunară se face de la data înregistrării cererii la secretariatul unităţii până la finele anului calendaristic.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/ bilunară se aprobă de către:
    a) conducătorul unităţii Aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, pentru personalul propriu îndreptăţit ale cărui drepturi se asigură din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite;
    b) şeful/comandantul unităţii ierarhic superioare, pentru personalul îndreptăţit care are calitatea de şef/comandant al unităţii sau cea de ordonator secundar/terţiar de credite;
    c) ministrul afacerilor interne, secretarii de stat sau secretarul general, potrivit competenţelor de coordonare stabilite prin norme interne, pentru şefii/comandanţii structurilor din aparatul central, respectiv pentru şefii/comandanţii instituţiilor şi structurilor aflate în subordinea/în cadrul Ministerului Afacerilor Interne.

    (6) Pentru verificarea îndeplinirii condiţiilor de acordare a contravalorii transportului sub forma sumei forfetare lunare/ săptămânale/bilunare, la nivelul unităţii din bugetul căreia se asigură plata respectivelor sume forfetare, prin ordin de zi pe unitate/dispoziţie zilnică al/a şefului/comandantului acesteia, se constituie o comisie de analiză formată din:
    a) preşedintele comisiei - un locţiitor/adjunct al şefului/ comandantului unităţii;
    b) membrii comisiei - câte o persoană din structurile de resurse umane, management operaţional şi logistică;
    c) secretarul comisiei - o persoană din structura de secretariat a unităţii.

    (7) În cazul în care persoana care solicită deplasarea la şi de la locul de muncă are calitatea de membru al unei organizaţii sindicale şi/sau profesionale, după caz, în comisie participă în calitate de invitat şi un reprezentant al organizaţiei/organizaţiilor respective. Informarea organizaţiei/organizaţiilor respective se realizează cu cel puţin 2 zile lucrătoare înainte de începerea activităţii comisiei.
    (8) În situaţiile prevăzute la alin. (5) lit. a) şi b), comisia de analiză se constituie la nivelul unităţilor la care se dă aprobarea pentru alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară, iar membrii reprezentând personal din domeniile resurse umane, management operaţional şi logistic se asigură de către unităţile/structurile care deservesc această unitate, la cerere. Pentru situaţia prevăzută la alin. (5) lit. c), prin excepţie de la prevederile alin. (6), comisia de analiză se constituie, prin dispoziţie a secretarului general al Ministerului Afacerilor Interne, la nivelul Aparatului central şi este formată din persoane care ocupă funcţii de conducere din cadrul Direcţiei generale management resurse umane, Direcţiei generale management operaţional şi din cadrul Direcţiei generale logistice, în calitate de membri, şi o persoană din cadrul Direcţiei secretariat general, în calitate de secretar.
    (9) În cazul personalului din structurile teritoriale subordonate nemijlocit Inspectoratului General al Poliţiei Române, ale cărui drepturi se asigură din bugetul inspectoratelor de poliţie judeţene, conducătorul unităţii din bugetul căreia se asigură plata sumelor forfetare lunare/săptămânale/bilunare constituie comisia de analiză în condiţiile alin. (6), la propunerea conducătorului structurii teritoriale. Propunerea, cererea de alocare la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară şi documentele anexate acesteia se pun la dispoziţia comisiei de analiză prin grija conducătorului structurii teritoriale. În cadrul comisiei de analiză participă şi conducătorul structurii teritoriale sau locţiitorul/adjunctul acestuia, în calitate de membru.
    (10) În termen de 15 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii la secretariatul unităţii, comisia de analiză verifică elementele înscrise în cuprinsul acesteia şi documentele justificative anexate şi, în urma analizei efectuate, întocmeşte şi prezintă şefului/comandantului unităţii un proces-verbal, pentru ca acesta să hotărască, după caz, astfel:
    a) aprobarea alocării la suma forfetară lunară/săptămânală/ bilunară, cu nominalizarea personalului care se deplasează la şi de la locul de muncă în dispoziţia zilnică/ordinul de zi pe unitate, specificându-se în mod expres data de la care este alocat la drepturi;
    b) respingerea solicitărilor care nu îndeplinesc condiţiile legale de alocare la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară şi comunicarea în scris a motivelor care au stat la baza respingerii.

    (11) Atunci când comisia se constituie potrivit alin. (9), procesul-verbal, cererea de alocare la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară şi documentele anexate acestuia se transmit şefului/comandantului unităţii competent să gestioneze raporturile de serviciu/raporturile de muncă ale personalului îndreptăţit, pentru a hotărî potrivit alin. (10).
    (12) La întocmirea procesului-verbal prevăzut la alin. (10), comisia de analiză va verifica inclusiv eventualele modificări ale adresei de domiciliu/reşedinţă, în scopul stabilirii unei posibile intenţii vădite de a beneficia de contravaloarea transportului sub forma sumei forfetare lunare/săptămânale/bilunare ori în vederea îndeplinirii condiţiilor pentru accesarea unui cuantum superior celui la care ar fi avut dreptul anterior schimbării adresei de domiciliu/reşedinţă. Comisia de analiză va avea în vedere modificările intervenite după data intrării în vigoare a hotărârii.
    (13) Proiectul ordinului de zi pe unitate/dispoziţiei zilnice pentru alocarea personalului solicitant la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară se vizează pentru control financiar preventiv propriu, potrivit actelor normative în vigoare.

    ART. 6
    (1) Pentru personalul căruia i s-a aprobat alocarea la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară, plata sumelor forfetare respective se face lunar de către compartimentul din cadrul structurii financiar-contabile responsabil cu decontarea transportului, în baza unui raport pentru plata sumelor forfetare aferente deplasării dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă, întocmit de personalul beneficiar. La raportul respectiv se anexează graficul de prezenţă la serviciu din perioada ce face obiectul solicitării, certificat de compartimentul cabinet/secretariat/similar al unităţii responsabil cu întocmirea acestuia.
    (2) Raportul prevăzut la alin. (1) se întocmeşte lunar, pentru luna precedentă, conform modelului prezentat în anexa nr. 1, se înregistrează la compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezenţă la serviciu al unităţii din care face parte solicitantul până la data de 5 a lunii următoare. Compartimentul cabinet/secretariat/similar responsabil cu întocmirea graficului de prezenţă la serviciu al unităţii transmite raportul, împreună cu graficul de prezenţă la serviciu, în termen de 2 zile lucrătoare la structura financiar-contabilă care asigură plata drepturilor băneşti ale acestuia.

    ART. 7
    (1) În aplicarea art. 18 alin. (3) din hotărâre, numărul maxim de deplasări ce se pot efectua într-o lună se determină prin raportare la numărul de zile lucrătoare corespunzătoare fiecărei luni a anului. Sumele forfetare se acordă proporţional în situaţia în care deplasările aferente prezenţei efective la serviciu sunt mai puţine decât numărul maxim de deplasări.
    (2) În situaţia în care personalul îndeplineşte activităţi potrivit programului normal de lucru, desfăşurate neîntrerupt la sfârşitul unei luni şi începutul lunii următoare, deplasarea se consideră a fi efectuată la nivelul lunii în care a început activitatea.

    CAP. III
    Decontarea cheltuielilor de transport în situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-g) din hotărâre, precum şi în alte situaţii prevăzute de hotărâre
    ART. 8
    Atunci când nu sunt utilizate mijloace de transport din dotarea Ministerului Afacerilor Interne, personalul Ministerului Afacerilor Interne beneficiază de decontarea cheltuielilor de transport astfel:
    a) pentru deplasările în interes de serviciu cu mijloacele de transport prevăzute la art. 3 lit. a)-c) din hotărâre se decontează sumele aferente legitimaţiilor de călătorie achiziţionate de la operatorii de transport feroviar, rutier, aerian sau naval sau de la agenţiile de voiaj, bonurilor fiscale ori altor documente care să ateste plata electronică a serviciului prestat de operatorul economic de transport;
    b) pentru deplasarea, în interes de serviciu, cu autovehicule/ ambarcaţiuni deţinute legal, personalul va beneficia de sumele determinate conform art. 10 şi 11 din hotărâre, astfel:
    1. în cazul deplasării cu autovehicule deţinute legal, contravaloarea a 7,5 litri de carburant la 100 km parcurşi, în funcţie de sistemul de propulsie al autovehiculului, pe baza preţului unitar/litru de carburant înscris pe bonul fiscal emis de staţia de alimentare situată pe ruta de deplasare aprobată, în perioada de efectuare a deplasării. În situaţia în care nu există staţii de carburant pe ruta de deplasare aprobată, la stabilirea preţului se au în vedere preţurile carburantului de la cea mai apropiată staţie de carburant;
    2. în cazul deplasării pe teritoriul Rezervaţiei Biosferei „Delta Dunării“, cu ambarcaţiuni deţinute legal, contravaloarea a 1 litru de carburant la 2 km parcurşi, în funcţie de sistemul de alimentare al ambarcaţiunii, pe baza preţului unitar/litru de carburant înscris pe bonul fiscal emis de staţia de alimentare în perioada de efectuare a deplasării.



    ART. 9
    (1) Decontarea cheltuielilor de transport se realizează în baza aprobării prealabile a deplasării în interes de serviciu, prin dispoziţie zilnică/ordin de zi pe unitate a/al şefului/comandantului unităţii care are calitatea de ordonator de credite. În funcţie de specificul organizatoric al unităţii, şefii/comandanţii unităţilor care au calitatea de ordonator de credite pot stabili, prin ordin de zi pe unitate/dispoziţie zilnică, conducătorii de subunităţi, structuri şi formaţiuni aflate în subordine care aprobă în condiţii de operativitate deplasările în interes de serviciu.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), aprobarea deplasării în interes de serviciu se aprobă de către:
    a) conducătorul unităţii Aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne, pentru personalul propriu îndreptăţit ale cărui drepturi se asigură din bugetul propriu al ordonatorului principal de credite;
    b) şeful/comandantul unităţii ierarhic superioare, pentru personalul îndreptăţit care are calitatea de şef/comandant al unităţii sau cea de ordonator secundar/terţiar de credite.


    ART. 10
    (1) Pentru deplasarea personalului cu mijloace de transport feroviare, decontarea cheltuielilor de transport se realizează la clasa la care îi dă dreptul gradul militar/profesional deţinut sau, după caz, funcţia ocupată.
    (2) Pentru deplasările frecvente în interes de serviciu, în scopul realizării operative a sarcinilor, şefii/comandanţii unităţilor pot aproba procurarea de abonamente lunare pe calea ferată sau pentru mijloace de transport în comun, dacă valoarea acestora este mai mică decât costul legitimaţiilor/tichetelor/ biletelor de călătorie ce s-ar folosi pentru toate deplasările din cursul unei luni.

    ART. 11
    (1) Pentru deplasarea personalului cu un/o autovehicul/ambarcaţiune deţinut/deţinută legal, preţul unitar/litru de carburant în funcţie de care se calculează sumele decontate se stabileşte la preţul unitar/litru achitat de personalul îndreptăţit.
    (2) În cazul în care cu un/o autovehicul/ambarcaţiune deţinut/deţinută legal se deplasează mai multe persoane din cadrul aceleiaşi unităţi, pe aceeaşi rută de deplasare şi în acelaşi interval orar, decontarea cheltuielilor de transport se realizează pentru deţinătorul legal al mijlocului de transport stabilit la momentul aprobării deplasării în condiţiile art. 10 şi 11 din hotărâre.

    ART. 12
    (1) În cazul deplasării cu autovehicule cu sistem de propulsie electric, decontarea transportului se raportează la preţul unitar/litru mai favorabil al benzinei sau motorinei premium, după caz, conform Monitorului preţurilor administrat de Consiliul Concurenţei, valabil la data depunerii cererii/raportului de decontare. În situaţia în care, conform Monitorului preţurilor administrat de Consiliul Concurenţei, în localitatea în care solicitantul îşi are locul de muncă nu există staţii de carburant, la stabilirea preţului se au în vedere preţurile carburantului la cea mai apropiată staţie de carburant.
    (2) Pentru fiecare lună în care s-au efectuat deplasări în condiţiile alin. (1), personalul îndreptăţit depune o/un singură/singur cerere/raport de decontare în ultima zi lucrătoare a lunii respective, indiferent de numărul de deplasări efectuate, anexând documente listate/printate după Monitorul preţurilor, prin care se justifică atât preţul unitar/litru al benzinei premium, cât şi al motorinei premium.

    ART. 13
    Decontarea cheltuielilor de transport în situaţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. a)-g) din hotărâre urmează modalitatea de decontare pentru deplasările în interes de serviciu prevăzută la art. 8.

    ART. 14
    (1) În situaţiile prevăzute la art. 13, precum şi în orice alte situaţii în care se efectuează deplasări în interes de serviciu, decontarea cheltuielilor de transport se realizează în baza documentelor justificative prevăzute la art. 8 şi a ordinului de serviciu vizat sau, după caz, a aprobării prealabile a şefului/comandantului unităţii.
    (2) Pentru deplasarea dus-întors de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă, în afara orelor de program, în zilele nelucrătoare sau de sărbători legale, în vederea executării acţiunilor de intervenţie, când aprobarea prealabilă a şefului/comandantului unităţii este verbală, decontarea cheltuielilor de transport se realizează în baza documentelor specifice întocmite ulterior realizării activităţii.
    (3) În cazul misiunilor operative, respectiv misiunile ce nu pot fi deconspirate, iar personalul care se deplasează în scopul acestor misiuni nu îşi poate declina calitatea, şeful/comandantul unităţii care dispune misiunea aprobă anticipat caracterul acesteia pe răspunderea sa, înscriindu-se în ordinul de serviciu, ca scop al deplasării, „MISIUNE SPECIALĂ“.
    (4) Pentru personalul care execută misiuni operative, în cazul în care în ordinul de serviciu nu se menţionează localităţile în care s-a executat misiunea, decontarea cheltuielilor de transport se realizează în baza unui raport explicativ aprobat de şeful/comandantul unităţii în care se va menţiona itinerarul, care se anexează la ordinul de serviciu.
    (5) În situaţia unei misiuni executate în mai multe localităţi, decontarea cheltuielilor de transport se efectuează avându-se în vedere distanţa dintre localităţile respective considerate fiecare separat.
    (6) În funcţie de caracterul misiunii şi numărul de persoane transportate se folosesc cu prioritate mijloace de transport din înzestrarea Ministerului Afacerilor Interne.

    ART. 15
    În cazul deplasărilor dus-întors prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. c) din hotărâre, sunt considerate unităţi, subunităţi, formaţiuni şi puncte de lucru izolate cele care îndeplinesc criteriile pentru acordarea sporului pentru activitatea desfăşurată în unităţi situate în localităţi sau zone izolate, prevăzute în normele legale în vigoare care reglementează salarizarea personalului Ministerului Afacerilor Interne.

    ART. 16
    (1) La deplasarea dus-întors în alte localităţi decât cea de domiciliu sau reşedinţă, la spitale, sanatorii, centre de refacere a capacităţii de efort sau similare, în vederea internării, recuperării sau stabilirii situaţiei medico-militare, decontarea cheltuielilor de transport se face pe baza raportului celui în cauză, aprobat de şeful/comandantul unităţii, la care se anexează biletul de trimitere sau de internare, documentele justificative privind cheltuielile de transport.
    (2) În cazuri de urgenţe medico-chirurgicale, decontarea eventualelor cheltuieli de transport se realizează fără aprobarea prealabilă a şefului/comandantului unităţii, în baza documentelor justificative privind cheltuielile de transport şi a documentelor eliberate de unitatea medicală la care a avut loc deplasarea.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), în cazul în care personalului i s-a asigurat transportul de către unitatea medicală sau de structuri specializate pentru transport medical, nu se decontează cheltuielile de transport.

    ART. 17
    (1) Decontarea cheltuielilor de transport pentru deplasările prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. g) din hotărâre se face pentru un singur drum dus-întors.
    (2) În cazul în care cursurile sau alte forme de pregătire sunt organizate în mai multe module şi necesită mai multe deplasări, decontarea cheltuielilor de transport se realizează pentru fiecare deplasare dus-întors efectuată.

    ART. 18
    (1) Pentru situaţia prevăzută la art. 14 alin. (1) din hotărâre se decontează cheltuielile efectuate de elevi/studenţi pentru procurarea documentelor de transport feroviar - cu orice fel de tren, la tariful clasei a 2-a, naval, rutier sau cu mijloace de transport în comun.
    (2) Pentru călătoriile pe cale ferată nu se decontează cheltuielile privind procurarea tichetelor pentru diferenţa de clasă, a suplimentelor de tren şi, după caz, a tichetelor de rezervare.
    (3) Cheltuielile de transport pentru efectuarea vacanţelor de către elevi/studenţi se decontează pe baza documentelor justificative.

    ART. 19
    (1) Personalul detaşat în afara Ministerului Afacerilor Interne beneficiază de drepturile de transport conform actelor normative specifice, aplicabile personalului instituţiei la care a fost detaşat, caz în care aceste drepturi sunt suportate de această instituţie.
    (2) Personalul prevăzut la alin. (1) care beneficiază de decontarea transportului dus-întors de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă, suportată de instituţia la care este detaşat, nu are dreptul la acordarea contravalorii transportului sub forma unor sume forfetare conform art. 18 din hotărâre.

    ART. 20
    (1) Folosirea mijloacelor de transport din înzestrarea Ministerului Afacerilor Interne pentru transportul personalului decedat şi al membrilor de familie decedaţi ai personalului militar în activitate şi poliţiştilor se aprobă de către şeful/comandantul unităţii care are calitatea de ordonator de credite.
    (2) În situaţia în care transportul personalului decedat şi al membrilor de familie decedaţi ai personalului militar în activitate şi poliţiştilor se efectuează cu mijloace de transport ale operatorilor specializaţi, decontarea cheltuielilor se face de către unităţile din care cei în cauză au făcut parte, pe baza documentelor justificative şi a confirmării unităţii că nu s-a putut asigura transportul cu mijloace auto proprii.
    (3) Autovehiculele utilizate pentru transportul personalului decedat şi al membrilor de familie decedaţi ai personalului militar în activitate şi poliţiştilor trebuie să fie special amenajate şi autorizate pentru acest scop, în conformitate cu legislaţia în domeniul serviciilor funerare.
    (4) Transportul persoanelor decedate se va face cu respectarea normelor tehnice şi sanitare ale serviciilor funerare, aprobate prin legislaţia în vigoare din acest domeniu.

    ART. 21
    (1) În aplicarea art. 19 din hotărâre, şefii/ comandanţii unităţilor stabilesc nominal, prin dispoziţie zilnică, personalul care execută misiuni specifice sau îndeplineşte sarcini ce necesită deplasări frecvente în cadrul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea, cu precizarea documentelor de transport care vor fi utilizate.
    (2) Aprobarea de a călători pe bază de abonamente se acordă personalului care este obligat să se deplaseze permanent în interes de serviciu în cadrul localităţii în care îşi desfăşoară activitatea în situaţia în care, datorită numărului deplasărilor ce trebuie efectuate, costul acestora este mai mic decât cel al legitimaţiilor/tichetelor/biletelor de călătorie necesare pentru o lună.

    CAP. IV
    Acordarea contravalorii transportului pentru efectuarea concediului de odihnă
    ART. 22
    (1) Dreptul prevăzut la art. 12 alin. (1) din hotărâre se acordă, o dată pe an, la întoarcerea din concediul de odihnă aferent anului în curs sau concediul de odihnă restant, în baza unui raport de acordare a dreptului, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Dacă în cursul unui an persoana îndreptăţită nu a beneficiat de dreptul prevăzut la alin. (1) şi solicită acordarea contravalorii transportului pentru efectuarea concediului de odihnă sub forma unei sume forfetare pentru concediul de odihnă început la finalul anului respectiv şi finalizat la începutul anului următor, persoana poate beneficia de suma forfetară, fără a afecta dreptul la suma forfetară cuvenită pentru anul următor.
    (3) Raportul prevăzut la alin. (1) se înregistrează la secretariatul unităţii din care face parte solicitantul şi se transmite în termen de 2 zile lucrătoare la structura financiar-contabilă care asigură plata drepturilor băneşti ale acestuia.
    (4) În cazul în care personalul se află în concediu de odihnă pe teritoriul naţional, în altă localitate decât cea în care se află locul de muncă, iar şeful/comandantul unităţii, pentru îndeplinirea sarcinilor de serviciu, dispune în scris chemarea acestuia din concediul de odihnă, se decontează toate cheltuielile de transport generate de executarea dispoziţiei şefului/comandantului unităţii, inclusiv cele necesare privind efectuarea transportului pentru continuarea concediului de odihnă întrerupt.

    ART. 23
    Pentru personalul militar în activitate şi poliţiştii detaşaţi în afara Ministerului Afacerilor Interne, acordarea contravalorii transportului pentru efectuarea concediului de odihnă se efectuează de către unitatea de la care este detaşat, iar confirmarea privind efectuarea concediului de odihnă se face de către structura responsabilă din cadrul instituţiei la care este detaşat.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 24
    (1) Sumele reprezentând decontarea cheltuielilor de transport, plătite necuvenit, se recuperează conform prevederilor legale în vigoare.
    (2) Nu se decontează în condiţiile prezentelor norme metodologice cheltuielile de transport ale personalului care are asigurat de către unitate transportul la şi de la locul de muncă cu mijloacele de transport din dotare.
    (3) Documentele în baza cărora se realizează decontarea cheltuielilor de transport sau alocarea contravalorii transportului sub forma unor sume forfetare se păstrează într-un dosar separat la structura financiar-contabilă.

    ART. 25
    (1) Decontarea cheltuielilor de transport generate de aplicarea prezentelor norme metodologice se face în limita creditelor bugetare aprobate.
    (2) Conducătorii unităţilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne care au şi calitatea de ordonatori de credite au obligaţia să ia toate măsurile organizatorice pentru utilizarea eficientă a creditelor bugetare destinate cheltuielilor de transport.
    (3) Conducătorii unităţilor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne care au şi calitatea de ordonatori de credite, precum şi conducătorii unităţilor Aparatului central al Ministerului Afacerilor Interne dispun, periodic, verificări ale realităţii deplasărilor la şi de la locul de muncă.
    (4) Ordonatorii secundari de credite şi ordonatorii terţiari de credite din subordinea directă a ordonatorului principal de credite transmit semestrial Direcţiei generale financiare din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, până la data de 15 a lunii următoare încheierii semestrului, situaţia privind sumele decontate cu titlu de cheltuieli de transport potrivit prezentelor norme metodologice, în baza modelului pus la dispoziţie în acest sens.

    ART. 26
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    UNITATEA.....................................................
    Nr. ................ din ................
    Aprob
    Şeful/Comandantul unităţii,
    ...........................................
    RAPORT^1
    ^1 Raportul se întocmeşte lunar, pentru luna precedentă, până la data de 5 a lunii următoare.
    pentru plata sumelor forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă
    Subsemnatul(a), .........................(grad militar/profesional, nume, prenume).....................,
    având funcţia ....................................... în cadrul .......................(serviciu, birou, compartiment etc.)....................,
    am onoarea să vă adresez rugămintea de a-mi aproba plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit.  h);  i);  j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională, pentru perioada ................................ .
    Forma de organizare a programului de lucru este ................................^2.
    ^2 Se completează în situaţia în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. h) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022.

    Precizez că numărul deplasărilor efectuate în perioada menţionată mai sus este de ................................^3.
    ^3 Se completează în situaţia în care se solicită plata sumei forfetare aferente contravalorii transportului pentru deplasarea dus-întors de la adresa de domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă potrivit art. 9 alin. (1) lit. i) sau j) din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022.

    Menţionez că ruta pentru care solicit contravaloarea transportului este .................................................
    .............................................................................................^4.
    ^4 Se vor menţiona adresa de domiciliu sau reşedinţă şi adresa locului de muncă.


    Precizez că nu a intervenit nicio schimbare de natură să modifice condiţiile care au stat la baza aprobării alocării la suma forfetară lunară/săptămânală/bilunară aferentă contravalorii transportului de la domiciliu sau reşedinţă la locul de muncă, cu menţiunea că documentele justificative anexate anterior la cererea depusă în acest sens rămân valabile.
    Declar pe propria răspundere că datele prezentate sunt reale şi mă angajez să restitui în condiţiile legii sumele încasate fără temei legal.
    Semnătura ...........................

    ANEXA 2

    la normele metodologice
    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    UNITATEA ....................................................
    Nr. ................ din ................
    Aprob
    Şeful/Comandantul unităţii,
    ...........................................
    RAPORT^1
    ^1 Raportul se întocmeşte la întoarcerea din concediul de odihnă pentru care se solicită contravaloarea transportului şi nu este necesară prezentarea ordinului de serviciu.
    pentru acordarea contravalorii transportului pentru efectuarea concediului de odihnă
    Subsemnatul(a), ................................(grad militar/profesional, nume, prenume)...................,
    având funcţia^2 ............................................ în cadrul ................(serviciu, birou, compartiment etc.)................,
    ^2 Se înscrie denumirea funcţiei ocupate în cadrul unităţii/structurii şi, după caz, se bifează următoarele poziţii:
    [ ] împuternicit;
    [ ] detaşat în afara ministerului;
    [ ] detaşat între unităţile/structurile ministerului;
    [ ] misiuni şi operaţii în afara teritoriului statului român.


    am onoarea să vă adresez rugămintea de a-mi aproba acordarea contravalorii transportului pentru efectuarea concediului de odihnă aferent anului ..................., desfăşurat în intervalul de timp^3 ........................................, în localitatea ........................................, în conformitate cu prevederile art. 12 din Hotărârea Guvernului nr. 1.198/2022 privind drepturile de transport, pe teritoriul naţional, ale personalului din instituţiile de apărare, ordine publică şi securitate naţională.
    ^3 Perioada concediului de odihnă înscrisă [ ] se confirmă [ ] nu se confirmă. (compartimentul cabinet/secretariat/similar) ..............................

    Declar pe propria răspundere că datele prezentate sunt reale şi mă angajez să restitui în condiţiile legii sumele încasate fără temei legal.
    Semnătura ....................................
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016