Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 28 septembrie 2010  de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 28 septembrie 2010 de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA)

EMITENT: Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 130 din 21 februarie 2011
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 216/2.834/2010, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 130 din 21 februarie 2011.
──────────
    ART. 1
    Activitatea de control cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă - FEGA reglementată prin Regulamentul (CE) nr. 485/2008 al Consiliului din 26 mai 2008 privind controalele efectuate de către statele membre cu privire la operaţiunile care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul european de garantare agricolă, denumită în continuare control ex-post, se efectuează de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale prin Structura de control ex-post şi Autoritatea Naţională a Vămilor prin Direcţia supraveghere, accize şi operaţiuni vamale şi prin structurile aflate în coordonarea acesteia pe linie de specialitate din cadrul direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale.

    ART. 2
    Organele de control definite la art. 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă (FEGA) sunt:
    a) personalul cu atribuţii de efectuare a controlului ex-post din cadrul Structurii de control ex-post - Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, care efectuează controlul ex-post pentru măsurile ce intră sub incidenţa Regulamentului Consiliului (CE) nr. 485/2008, cu excepţia restituţiilor la export;
    b) personalul cu atribuţii de efectuare a controlului ulterior, specializat în controlul ex-post, din cadrul Direcţiei supraveghere, accize şi operaţiuni vamale şi al structurilor aflate în coordonarea acesteia pe linie de specialitate din cadrul direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale - Autoritatea Naţională a Vămilor, care efectuează controlul ex-post pentru restituţiile la export ce intră sub incidenţa Regulamentului Consiliului (CE) nr. 485/2008.


    ART. 3
    Personalul Structurii de control ex-post din cadrul Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are competenţa de control pe întreg teritoriul României.

    ART. 4
    (1) Organul de control din cadrul Direcţiei supraveghere, accize şi operaţiuni vamale are competenţa de control pe întreg teritoriul României, iar structurile corespondente din cadrul direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale au competenţă teritorială stabilită de Autoritatea Naţională a Vămilor.
    (2) Organele de control din cadrul direcţiilor regionale pentru accize şi operaţiuni vamale pot efectua controale ex-post şi în afara razei teritoriale de competenţă din dispoziţia directorului Direcţiei supraveghere, accize şi operaţiuni vamale sau în baza unei cereri motivate a şefului de serviciu ori a directorului direcţiei regionale vamale, aprobată de directorul Direcţiei supraveghere, accize şi operaţiuni vamale.

    ART. 5
    Autoritatea Naţională a Vămilor răspunde pentru eficienţa, eficacitatea şi corectitudinea îndeplinirii atribuţiilor prevăzute la art. 4 lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010.

    ART. 6
    Activitatea de efectuare a controlului ex-post se organizează şi se desfăşoară în baza unui program anual.

    ART. 7
    Structura de control ex-post din cadrul Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale elaborează şi transmite anual, înaintea datei de 15 aprilie, Comisiei Europene Programul de control anual.

    ART. 8
    Programul de control anual este pus în aplicare în conformitate cu art. 10 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008.

    ART. 9
    Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Autorităţii Naţionale a Vămilor anual, după data de 1 iulie, lista întreprinderilor care vor fi supuse controlului ex-post şi toate informaţiile necesare pentru efectuarea controalelor ex-post.

    ART. 10
    Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale poate solicita Autorităţii Naţionale a Vămilor informaţii cu privire la derularea controalelor ex-post în conformitate cu art. 3 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010.

    ART. 11
    Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale are responsabilitatea, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008, de a supraveghea pregătirea organelor de control, pregătire care le permite să dobândească cunoştinţe suficiente în vederea îndepliniri sarcinilor lor.

    ART. 12
    În cadrul activităţilor de pregătire a acţiunilor de control ex-post, echipa de control poate solicita informaţii de la alte instituţii şi autorităţi naţionale.

    ART. 13
    (1) Echipa de control ex-post este formată din minimum două persoane şi este propusă de şeful organului de control şi aprobată de directorul direcţiei în subordinea căreia se află acesta.
    (2) Echipele de control ex-post sunt constituite astfel încât o întreprindere să nu fie, de regulă, controlată de două ori consecutiv într-o perioadă de 3 ani de control ex-post de aceeaşi echipă de control.

    ART. 14
    Înainte de începerea controlului membrii echipei de control analizează datele existente în baza de date naţională, regională şi le corelează cu celelalte informaţii disponibile referitoare la activitatea întreprinderii ce urmează să fie controlată. De asemenea, sunt studiate regulamentele comunitare şi dispoziţiile legale aplicabile măsurilor de piaţă (subvenţii) pentru care întreprinderile sunt controlate.

    ART. 15
    Controalele ex-post se execută în baza ordinului de control, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 1, semnat de directorul direcţiei în subordinea căreia se află organul de control, potrivit competenţelor.

    ART. 16
    Controalele ex-post se realizează cu înştiinţarea prealabilă a întreprinderii supuse controlului, cu scopul de a nu-i perturba activitatea curentă şi pentru ca aceasta să fie în măsură de a pune la dispoziţie membrilor echipei de control un spaţiu adecvat şi documentele comerciale definite la art. 1 alin. (3) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008, de a permite accesul în locurile de depozitare a produselor, în spaţiile de producţie şi în alte încăperi ale întreprinderii, asigurând prezenţa persoanelor competente să pună la dispoziţie datele şi informaţiile pe care le deţin referitoare la operaţiunile controlate.

    ART. 17
    (1) Înştiinţarea prealabilă a întreprinderii se realizează prin comunicarea în scris, cu 15 zile înainte de iniţierea controlului ex-post programat, a unei notificări de control ex-post, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Notificarea de control ex-post poate fi înmânată întreprinderii de către echipa de control sau poate fi transmisă prin poştă ori fax.

    ART. 18
    Întreprinderea în cauză poate solicita, în scris, în termen de 5 zile de la primire, amânarea datei de începere a controlului o singură dată, pentru motive justificate. Amânarea nu poate depăşi 30 de zile.

    ART. 19
    Confirmarea de primire a notificării de control ex-post se efectuează de întreprindere în termen de 5 zile de la primire, fiind înmânată organului de control sau transmisă prin poştă ori fax.

    ART. 20
    Selectarea operaţiunilor care vor face obiectul controlului se realizează prin utilizarea analizei de risc propuse de Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi aprobate de Comisia Europeană în conformitate cu art. 2 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008.

    ART. 21
    La începerea oricărei acţiuni de control ex-post, membrii echipei de control sunt obligaţi să prezinte reprezentantului întreprinderii controlate legitimaţia de serviciu şi ordinul de control.

    ART. 22
    Controalele ex-post se realizează, de regulă, la sediul social, sediul central sau sediul permanent din România ori la domiciliul fiscal declarat al persoanei juridice şi, în funcţie de necesităţi, se poate extinde şi la punctele de lucru, locurile ori spaţiile de depozitare a produselor.

    ART. 23
    În cazul în care nu există un spaţiu adecvat pentru efectuarea controlului ex-post sau din alte cauze obiective, activitate se desfăşoară la sediul organului de control.

    ART. 24
    Acţiunile de control pentru realizarea controlului ex-post se desfăşoară, de regulă, în timpul programului de lucru al întreprinderilor. Controlul se poate desfăşura şi în afara programului de lucru, cu acordul scris al reprezentanţilor acestora şi cu aprobarea şefului organului de control.

    ART. 25
    Pe parcursul efectuării controlului ex-post, membrii echipei de control pot extinde controlul la persoanele fizice sau juridice, în conformitate cu art. 1 şi 3 din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008. Pentru efectuarea acestor controale se vor emite alte ordine de control ex-post.

    ART. 26
    Organul de control are dreptul să reţină documente comerciale în conformitate cu art. 10 din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010. La reţinerea/restituirea documentelor comerciale se întocmeşte procesul-verbal de predare-primire de înscrisuri, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 27
    (1) Pentru clarificarea informaţiilor cuprinse în documentele comerciale, membrii echipei de control pot solicita oricărei persoane care are legătură directă sau indirectă cu operaţiunile din sistemul de finanţare prin FEGA controlate sau care se află în posesia unor acte ori care deţine informaţii în legătură cu acestea note explicative conform modelului prezentat în anexa nr. 4, sub formă de întrebări care să fie utilizate la finalizarea controlului ex-post. Membrii echipei de control vor analiza răspunsurile primite, iar concluziile desprinse vor fi avute în vedere la fundamentarea constatărilor controlului ex-post.
    (2) Dacă cei în cauză refuză să dea notă explicativă sau să răspundă la unele întrebări, membrii echipei de control vor formula întrebările printr-o adresă scrisă, stabilind un termen de până la 3 zile lucrătoare de primire a răspunsului.
    (3) În cazul în care nu se primeşte răspuns în termenul stabilit, membrii echipei de control consemnează refuzul în procesul-verbal de control, anexează o copie de pe adresă la acesta şi aplică sancţiunile prevăzute în Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010.

    ART. 28
    În cazuri temeinic justificate, determinate de necesitatea unor constatări la punctele de lucru sau la spaţiile de depozitare a produselor situate în raza de competenţă a altei direcţii regionale pentru accize şi operaţiuni vamale, membrii echipei de control pot solicita delegarea de competenţe.

    ART. 29
    Controlul ex-post poate fi suspendat dacă:
    a) obţinerea dovezilor de către echipa de control nu este posibilă în termenul stabilit cu întreprinderea, până la obţinerea acestora, cu excepţia adreselor din străinătate;
    b) controlul este extins la terţi, până la finalizarea acestuia;
    c) este necesară obţinerea informaţiilor de la alte state membre, până la obţinerea acestora;
    d) este necesară obţinerea informaţiilor din ţări terţe, până la obţinerea acestora.


    ART. 30
    În cazurile temeinic justificate, în care pentru finalizarea controlului ex-post sunt necesare date şi documente ce pot fi obţinute de la alte state membre, membrii echipei de control pot propune iniţierea unei cereri de asistenţă în baza art. 7 alin. (4) din Regulamentul Consiliului (CE) nr. 485/2008 prin Structura de control ex-post din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.

    ART. 31
    (1) În cazurile temeinic justificate, în care pentru finalizarea controlului ex-post sunt necesare date şi documente ce pot fi obţinute de la ţări terţe, membrii echipei de control pot propune iniţierea unei solicitări de informaţii prin Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Structura de control ex-post către Departamentul pentru Luptă Antifraudă.
    (2) În cazurile temeinic justificate, în care pentru finalizarea controlului ex-post sunt necesare date şi documente ce pot fi obţinute de la alte administraţii vamale, membrii echipei de control din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor pot propune iniţierea unei cereri de asistenţă în baza acordurilor şi convenţiilor de cooperare vamală.

    ART. 32
    Documentele obţinute în urma cererilor de asistenţă reciprocă pot constitui mijloace de probă pentru determinarea stării de fapt.

    ART. 33
    În cazul în care echipa de control ex-post din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor constată încălcări ale reglementărilor vamale, aceasta îl informează în scris pe şeful organului de control.

    ART. 34
    Organele de control întocmesc, de regulă, următoarele acte de control:
    a) proces-verbal de control ex-post;
    b) proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor;
    c) raport de control ex-post.


    ART. 35
    (1) Procesul-verbal de control ex-post este semnat de către organul de control şi de reprezentantul legal al întreprinderii. Conţinutul orientativ al procesului-verbal de control ex-post este prevăzut în anexa nr. 5.
    (2) Procesul-verbal de control ex-post trebuie să cuprindă motivele de fapt şi temeiul de drept în ceea ce priveşte constatările.
    (3) Constatările din procesul-verbal de control ex-post trebuie să fie proprii organelor de control, bazate pe date şi documente expuse clar şi precis, eliminându-se orice elemente şi descrieri personale neconcludente, care încarcă nejustificat conţinutul acestuia.
    (4) Procesul-verbal de control ex-post, semnat de organul de control şi de reprezentanţii legali ai întreprinderii controlate ori numai de organul de control, se înregistrează la registratura organului de control. Procesul-verbal de control ex-post este comunicat întreprinderii controlate.

    ART. 36
    La finalizarea controlului, reprezentantul legal al întreprinderii are obligaţia să dea o declaraţie scrisă pe propria răspundere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 6, din care să rezulte că au fost puse la dispoziţia membrilor echipei de control toate documentele şi informaţiile solicitate care au legătură cu obiectul controlului. În declaraţie se va menţiona şi faptul că au fost restituite toate documentele solicitate şi puse la dispoziţie de reprezentantul legal al întreprinderii.

    ART. 37
    Procesul-verbal de control ex-post se încheie în două exemplare originale, din care unul este luat de echipa de control şi unul este comunicat întreprinderii.

    ART. 38
    Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei se încheie de către organele de control pentru faptele care constituie contravenţii conform Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010, iar contravenţiilor constatate le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 39
    Agenţii constatatori din cadrul Autorităţii Naţionale a Vămilor utilizează formularul "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor", aprobat prin Ordinul secretarului de stat al Autorităţii Naţionale a Vămilor nr. 470/2004.

    ART. 40
    Agenţii constatatori din cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale utilizează formularul "Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor", al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7.

    ART. 41
    (1) Raportul de control ex-post se întocmeşte la finalizarea controlului şi se semnează de către membrii echipei de control, este avizat de către şeful ierarhic al echipei de control şi aprobat de directorul direcţiei în subordinea căreia este acesta.
    (2) Modelul raportului de control ex-post conform Regulamentului (CE) nr. 485/2008 este prevăzut în anexa nr. 8.

    ART. 42
    Raportul de control ex-post trebuie să cuprindă datele generale despre întreprinderea controlată, analiza de risc cu privire la tranzacţiile selectate, motivele de fapt şi temeiul de drept în ceea ce priveşte constatările şi măsurile dispuse de organul de control.

    ART. 43
    Raportul de control ex-post se întocmeşte în două exemplare.

    ART. 44
    La raportul de control ex-post se vor anexa copii ale listelor de verificare, documentele relevante care susţin constatările şi concluziile raportului de control.

    ART. 45
    Raportul de control ex-post şi procesul-verbal de control ex-post, împreună cu anexele şi cu celelalte documente referitoare la controlul efectuat, se înregistrează în mod obligatoriu la registratura organului de control din care face parte echipa de control.

    ART. 46
    Organele de control au obligaţia de a transmite Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Structurii de control ex-post dosarul de control ex-post în termen de 5 zile de la finalizarea controlului.

    ART. 47
    Dosarul de control ex-post transmis către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Structura de control ex-post va cuprinde următoarele documente:
    a) ordinul de control ex-post;
    b) notificarea de control ex-post;
    c) adresa de răspuns la notificare;
    d) corespondenţa cu instituţiile care au furnizat informaţii cu privire la operaţiunile supuse controlului;
    e) procesul-verbal de predare-primire de înscrisuri;
    f) procesul-verbal de control ex-post;
    g) copie a procesului-verbal de constatate şi sancţionare a contravenţiilor;
    h) declaraţia reprezentantului întreprinderii controlate;
    i) raportul de control ex-post cu anexe;
    j) note explicative;
    k) opisul documentelor din dosar.


    ART. 48
    La sediul organului de control se păstrează un exemplar al dosarului de control ex-post care conţine copii ale documentelor menţionate la art. 47 şi fişele de control întocmite de membrii echipei de control.

    ART. 49
    Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Structura de control ex-post analizează documentele cuprinse în dosarul de control transmis de organul de control şi, în cazul în care constată deficienţe, poate solicita, motivat, completarea dosarului de control, precum şi refacerea raportului de control.

    ART. 50
    Rapoartele de control ex-post aferente controalelor realizate la întreprinderile care fac obiectul controlului vor fi transmise, în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea acestora, de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale - Structura de control ex-post la Agenţia de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură.

    ANEXA 1





    Direcţia ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ...........*)
    *) Se înscrie, după caz, serviciul/biroul/compartimentul corpului de control ex-post.

    Nr. ......................./zz.ll.aa
    Se aprobă.
    Funcţia,
    numele şi prenumele
    ......................
    ORDIN
    de control ex-post
    Nr. ......./...........
    Controlorii**):
    **) Se înscriu funcţia, numele, prenumele şi numărul legitimaţiei de serviciu sau al actului de identitate.
    .......................................................................
    .......................................................................
    .......................................................................
    .......................................................................

    sunt autorizaţi să efectueze***):
    ***) Se înscriu obiectivele controlului ex-post, precum şi temeiul legal în baza căruia se efectuează controlul ex-post.
    .......................................................................
    .......................................................................
    .......................................................................
    .......................................................................

    la:
    ......................................................................
    ......................................................................
    ......................................................................
    (denumirea, adresa şi codul de identificare fiscală)

    Data începerii controlului ex-post ....................................
    Data planificată de finalizare a controlului ex-post ..................
    Echipa de control se deplasează cu****) .................................. (semnătura şi ştampila autorizată).
    ****) În cazul în care pe timpul executării controlului ex-post se utilizează mijloace de transport, acestea vor fi menţionate în ordinul de control ex-post.


    ANEXA 2





    SIGLA ORGANULUI DE CONTROL EX-POST*)
    *) Se va menţiona instituţia din care face parte organul de control.

    Direcţia ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ...................
    Nr. ......................./zz.ll.aa
    NOTIFICARE
    de control ex-post
    Denumirea întreprinderii/persoanei controlate: ............................, codul de identificare fiscală/CNP .................., domiciliul fiscal: localitatea ........................, bd./str. ................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul .............., codul poştal ..........................
    Domnului/Doamnei administrator/director general
    Prin prezenta notificare vă informăm că începând cu data de ................ veţi face obiectul controlului ex-post, având ca scop ................... .
    Efectuarea controlului ex-post se realizează pentru:
    a) măsura de piaţă .......................................;
    b) suma de ........ lei primită/plătită din Fondul European de Garantare Agricolă;
    c) în anul financiar 16.10. ..... - 15.10. ....... .

    Pentru buna desfăşurare a controlului ex-post, vă rugăm ca reprezentantul legal al întreprinderii şi/sau altă persoană împuternicită a reprezenta întreprinderea să fie prezenţi/ă la sediu începând cu data de ....................., ora ..........., şi de asemenea vă rugăm să pregătiţi, pentru a fi puse la dispoziţia echipei de control, următoarele documente:
    .............................................................. .

    În măsura în care contabilitatea dumneavoastră este informatizată, urmează să asiguraţi ansamblul informaţiilor, datelor şi documentelor arhivate în format electronic, precum şi aplicaţiile informatice cu ajutorul cărora s-au întocmit.
    Controlul ex-post se va desfăşura cu respectarea prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă şi ale altor reglementări legale în materie.
    Menţionăm că aveţi posibilitatea de a solicita o singură dată amânarea datei de începere a controlului ex-post, pentru motive justificate. Amânarea nu poate depăşi 30 de zile.
    De asemenea, menţionăm că aveţi obligaţia ca, în termen de 5 zile de la primirea prezentei notificări, să ne transmiteţi o adresă de răspuns în care să ne precizaţi:
    a) datele de contact ale reprezentantului întreprinderii;
    b) adresa unde va avea loc controlul documentelor solicitate;
    c) natura locului în care se va desfăşura controlul ex-post, în vederea stabiliri programului de lucru al echipei de control;
    d) acceptul datei de începere a controlului ex-post, propusă de echipa de control.

    Prezenta notificare de control ex-post a fost emisă în baza ............................ .
    Vă asigurăm de întreaga noastră colaborare pe parcursul desfăşurării controlului ex-post.
    Echipa de control formată din ......................... (se înscriu funcţia, numele, prenumele şi numărul legitimaţiei de serviciu sau al actului de identitate)
    Persoana de contact: .................... Telefon: ......................
    Directorul organului de control,
    .........................................
    (funcţia, numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)
    Instrucţiuni de completare şi utilizare
    a formularului "Notificare de control ex-post"
    Reprezintă documentul prin care organele de control înştiinţează întreprinderea în legătură cu controlul ex-post care urmează să se efectueze la aceasta. În notificarea de control ex-post se vor măsura şi se vor menţiona: măsura de piaţă, suma primită sau plătită care fac obiectul controlului, precum şi perioada supusă controlului.
    Se întocmeşte de organul de control şi se transmite întreprinderii care urmează să facă obiectul unui control ex-post, de regulă cu 15 zile înainte de începerea efectuării acestuia.
    Notificarea de control ex-post se întocmeşte de echipa care va efectua controlul, se avizează de şeful organului de control şi se semnează de către directorul direcţiei în subordinea căruia se află organul de control, potrivit competenţelor.
    Se întocmeşte în două exemplare originale, din care:
    - exemplarul 1 se va trimite întreprinderii prin poştă cu confirmare de primire sau prin înmânare directă cu semnătură şi data de primire pe exemplarul 2;
    – exemplarul 2 va fi reţinut în cadrul organului de control şi va fi înmânat echipei care va efectua controlul ex-post, urmând a fi anexat la procesul-verbal de control.


    ANEXA 3





    Direcţia ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ...................
    Nr. ......................./zz.ll.aa
    PROCES - VERBAL
    de predare-primire de înscrisuri
    [încheiat la data de ....../....../......]
    Întreprinderea .............................., având funcţia de ............. în cadrul ................... Ministerul/Agenţia/Direcţia ........................... Serviciul/Biroul/Compartimentul .........................., în baza .............. (baza legală), a legitimaţiilor de serviciu nr. ........ şi a Ordinului de control nr. ......../.........,
    astăzi, ........................, în prezenţa ............................., având funcţia de .................. la ..............., legitimaţi cu BI/CI/paşaport seria ......... nr. ...., eliberat/eliberată de ............. la data de ............., cu domiciliul în localitatea ................................., bd./str. ................................ nr. ..., bl. ..., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul ............, am ridicat/restituit de la/la ...........
    ....................................................................
    ....................................................................

    în prezenţa ................*), următoarele (documente, înscrisuri etc.):
    *) Denumirea întreprinderii, domiciliul fiscal, codul unic de înregistrare sau codul de identificare fiscală, după caz.
    ....................................................................
    .................................................................. .

    Menţionăm că pentru documentele ridicate s-au lăsat copii certificate de echipa de control şi un reprezentant legal al întreprinderii.
    Prezentul proces-verbal, înregistrat la persoana controlată sub nr. ............ din ............, s-a încheiat în două exemplare, din care unul a fost lăsat la contribuabil, iar unul a fost luat de membrii echipei de control ex-post.
    Echipa de control ex-post,
    ............................
    (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
    Reprezentantul întreprinderii,
    .............................
    (numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila)
    Instrucţiuni de completare şi utilizare
    a formularului "Proces-verbal de
    predare-primire de înscrisuri"
    Se completează de echipa de control ex-post cu ocazia ridicării/restituirii de documente. Se înscriu numele şi prenumele membrilor echipei de control, funcţia şi numărul legitimaţiei.
    "Documente/înscrisuri": se vor descrie pe scurt documentele ridicate/restituite, prin prezentarea următoarelor date: tipul, seria, numărul, conţinutul, numărul de file, registrele, carnetele, bucăţi etc.
    Documentele sau actele se anexează în original în cazul când sunt fictive sau falsificate, precum şi când există indicii că s-ar urmări sustragerea sau distrugerea lor de cei interesaţi. În acest caz se lasă contribuabilului controlat copii confirmate de un reprezentant legal al acestuia şi de echipa de control ex-post.
    Se completează în două exemplare, din care un exemplar pentru echipa de control şi un exemplar pentru persoana controlată.

    ANEXA 4





    NOTĂ EXPLICATIVĂ
    Subsemnatul/Subsemnata, ........................., având calitatea de ...................... la ............................ de la data de ......./........../..............., domiciliat/domiciliată în ..........................., judeţul/sectorul ..............., bd./str. ................... nr. ..., bl. ..., sc. ...., et. ...., ap. ..., telefon ........., legitimat/legitimată cu B.I./CI/paşaportul seria ......... nr. ................., eliberat de ...................... la data de .........../.........../........, CNP ................, la întrebările puse de ............................, având funcţia de ....................... în cadrul ........................................., în baza ..............................., dau următoarele explicaţii:
    1. Întrebare: .......................................................
    1. Răspuns: .........................................................
    2. Întrebare: .......................................................
    2. Răspuns: .........................................................
    3. Dacă mai aveţi ceva de adăugat? ..................................
    Data şi semnătura
    .................
    Dată în faţa noastră
    Echipa de control ex-post,
    ......................................
    (numele, prenumele, numărul legitimaţiei, semnătura şi ştampila)
    Instrucţiuni de completare şi utilizare
    a formularului "Notă explicativă"
    Reprezintă documentul prin care organele de control ex-post pot solicita explicaţii scrise reprezentantului sau oricărui angajat al întreprinderii, care să contribuie la stabilirea unor elemente relevante din activitatea întreprinderii, ce pot influenţa controlul ex-post. Solicitarea de explicaţii scrise se va face în timpul controlului ex-post, ori de câte ori acestea sunt necesare pentru clasificarea şi definitivarea constatărilor privind situaţia de fapt a întreprinderilor.
    Întrebările vor fi formulate în mod clar, concis şi concret, pentru a crea posibilitatea unor răspunsuri la obiect.
    În cazul în care persoana în cauză refuză să răspundă la întrebări, echipa de control ex-post va transmite întrebările printr-o adresă scrisă, înregistrată la întreprindere, stabilind un termen util de cel puţin 5 zile lucrătoare pentru formularea răspunsului.
    În toate cazurile, explicaţiile la întrebările puse de echipa de control ex-post se vor da în scris prin completarea formularului "Notă explicativă".
    Refuzul de a răspunde la întrebări va fi consemnat în procesul-verbal de control ex-post, anexându-se o copie după adresa de comunicare.
    Nota explicativă se întocmeşte în două exemplare, dintre care:
    - exemplarul 1 va fi anexat la procesul-verbal de control ex-post;
    – exemplarul 2 va rămâne la persoana care a dat explicaţii.


    ANEXA 5





    Direcţia ..........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul...........
    Seria ........./200
    Nr. ...............
    PROCES - VERBAL
    de control ex-post
    încheiat astăzi (ziua ... luna ... anul ...)
    Subsemnaţii, ..............................., consilieri/inspectori în cadrul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale/Autorităţii Naţionale a Vămilor - Direcţia ................. - Serviciul/Biroul ...................., în baza Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, a Hotărârii Guvernului nr. .......... privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale/Autorităţii Naţionale a Vămilor, precum şi a Ordinului de control ex-post nr. ....... din .........., am efectuat în perioada .............. controlul .................................................. (denumirea exactă a măsurii controlate şi perioada supusă verificării) la ................. (denumirea întreprinderii, fără prescurtări) din ........... (domiciliul/sediul social, domiciliul fiscal), înmatriculată la registrul comerţului sub nr. ........................., codul unic de înregistrare nr. ................ sau codul de identificare fiscală nr. ............, având ca obiect de activitate ..................................................... .
    Întreprinderea este reprezentată de .................. (numele, prenumele şi funcţia)
    Din controlul efectuat au rezultat constatările înscrise mai jos (ordinea în care se redau datele şi elementele legate de fiecare constatare):
    - dispoziţiile legale aplicabile măsurii controlate încălcate (numărul, data, articolul şi alineatul);
    – conţinutul constatării (concret, clar şi precis);
    – recomandări privind îmbunătăţirea activităţii întreprinderii.

    La terminarea controlului, conform Declaraţiei-anexă nr. ..............., au fost restituite toate actele şi documentele puse la dispoziţia organelor de control.
    Procesul-verbal s-a întocmit în 3 exemplare, dintre care un exemplar, înregistrat sub nr. .............................. din ........................., a fost lăsat întreprinderii verificate, iar celelalte două exemplare au fost luate de echipa de control ex-post.
    La procesul-verbal de control se anexează următoarele:
    - anexa nr. 1 reprezentând ............, ce conţine ............. file.
    – ................................................................... .

    Organul de control,
    ....................
    (numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)
    Reprezentantul legal al întreprinderii controlate,
    ......................
    (numele şi prenumele, semnătura şi ştampila)

    ANEXA 6





    DECLARAŢIE
    Subsemnatul/Subsemnata, ................, domiciliat/domiciliată în localitatea .............., bd./str. .............. nr. ..., bl. ...., sc. ..., et. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......................., CNP ..............., posesor/posesoare al/a CI/BI/paşaportului seria ......... nr. .............., eliberată/eliberat de .................................. la data de .................., în calitate de administrator/împuternicit legal al ................, cu domiciliul fiscal în localitatea ................, bd./str. .............. nr. ...., bl. ...., sc. ..., et. ..., ap. ..., judeţul/sectorul .........................., cod de identificare fiscală......................, declar pe propria răspundere, în baza art. ..... din ...................................., sub sancţiunea faptei de fals în declaraţii, prevăzută de Codul penal, următoarele:
    1. am pus la dispoziţia echipei de control ex-post toate documentele şi informaţiile solicitate pentru desfăşurarea controlului ex-post şi răspund de exactitatea, realitatea şi legalitatea acestora;
    2. documentele puse la dispoziţia echipei de control ex-post au fost restituite în totalitate la finalizarea controlului ex-post;
    3. alte aspecte de declarat: .......................................
    .....................................................................
    ................................................................... .

    Drept care am dat prezenta declaraţie, întocmită în două exemplare, din care un exemplar a rămas în posesia mea şi un exemplar a fost predat echipei de control ex-post.
    Data .......................
    .............................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    Instrucţiuni de completare
    şi utilizare a formularului "Declaraţie"
    Se întocmeşte şi se semnează de către reprezentantul legal al întreprinderii, la finalizarea controlului ex-post, în baza art. .... din ..................... .
    Persoana care dă prezenta declaraţie poate accepta sau nu elementele din declaraţie care sunt prevăzute la pct. 1 şi 2.
    La pct. 3 poate declara orice alte aspecte în legătură cu obiectul controlului ex-post.
    Se întocmeşte în două exemplare, dintre care:
    - exemplarul 1 va fi anexat la procesul-verbal de control;
    – exemplarul 2 va rămâne la întreprindere.


    ANEXA 7





    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene
    Biroul controlul fondurilor europene
    Bd. Carol I nr. 24, Bucureşti, cod 02092
    Telefon: (004) 021.30.78.533
    Fax: (004) 021.30.72.493
    Seria .........
    Nr. ...........
    PROCES - VERBAL
    de constatare şi sancţionare a contravenţiei nr. ........
    încheiat astăzi, ..... luna ....... anul .....,
    în localitatea .......... judeţul ..........
    În temeiul prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 24/2010 privind controlul operaţiunilor care fac parte din sistemul de finanţare prin Fondul European de Garantare Agricolă, agentul/agenţii constatator(i) ....................... (numele şi prenumele),
    având funcţia/funcţiile de ......................... la Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Direcţia generală buget finanţe şi fonduri europene - Biroul controlul fondurilor europene, în urma controlului am constatat următoarele:
    .....................................................................
    .....................................................................
    .....................................................................
    .....................................................................

    de care se face vinovată
    a) persoana fizică ............................, născut(ă) la data de: ................, în localitatea .................., judeţul ............ fiul lui ............. şi al .........., domiciliat în oraşul (comuna) .................., str. ................... nr. ...., bl. ...., sc. ..., ap. ..., judeţul .............., legitimat(ă) cu BI/CI/paşaportul seria .... nr. ....., CNP ..................., emis(ă) de .............., la data de ............................;
    b) persoana juridică ......................, cu sediul în oraşul (comuna) ................., str. ......................, nr. ........, bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ..............., înmatriculată la Oficiul Registrului Comerţului ................, sub nr. ..............., cu cod unic de înregistrare nr. .................., reprezentată prin ......................., în calitate de ..................., născut(ă) la data de ................., în localitatea, judeţul ..................., fiul lui ......................... şi al ....................., domiciliat în oraşul (comuna) .................., str. ....................., nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. ..., judeţul ..............., legitimat(ă) cu BI/CI/paşaportul seria ........ nr. ......., CNP ............, emis(ă) de ......................., la data de .................,

    a săvârşit la data(datele) ora(orele) în localitatea(localităţile) arătată(e) mai jos următoarea(următoarele) faptă/fapte care constituie contravenţie(i) la Ordonanţa Guvernului nr. 24/2010 ..........................................................
    .....................................................................
    .....................................................................
    .....................................................................

    Fapta(Faptele) prevăzută(e) în actul normativ menţionat se sancţionează, conform:
    1. art. ........... alin. .......... lit. .........., cu amendă de la ....................... lei la ........................... lei;
    2. art. .......... alin. .......... lit. ........., cu amendă de la ...................... lei la ........................... lei, stabilindu-se amenda în cuantum de:
    1. ......................... (.....................................................) lei;
    2. ......................... (.....................................................) lei.


    Amenda în sumă de ........ lei se va achita în termen de 15 zile de la data comunicării în contul nr. ....... deschis la Trezoreria ....... .
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal jumătate din minimul amenzii prevăzute în actul normativ, respectiv suma de .................. (................................) lei, iar o copie de pe chitanţă se va depune de contravenient sau se va transmite prin poştă, recomandat, în temeiul menţionat, la sediul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale din bd. Carol I nr. 24, Bucureşti, cod 02092.
    Dovada plăţii va fi prezentată în termen de 15 zile la sediul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, în acest fel orice urmărire încetând. În caz contrar se va proceda la executarea silită conform prevederilor legale.
    În conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, împotriva prezentului proces-verbal se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânării sau comunicării.
    Plângerea împreună cu dosarul cauzei se trimit de îndată judecătoriei în a cărei circumscripţie a fost săvârşită contravenţia.
    Prezentul proces-verbal s-a încheiat în 3 exemplare, din care exemplarul 2 s-a înmânat contravenientului astăzi, ........................., sau se va comunică acestuia în cel mult o lună de la data încheierii.
    Menţiuni ale contravenientului ...................................
    ..................................................................
    ..................................................................
    ..................................................................

    Contravenientul nu este de faţă/refuză/nu poate lua cunoştinţă de conţinutul procesului-verbal, fapt atestat de martorul .............................................., domiciliat în ........................., str. ............................. nr. ..., bl. ..., judeţul ..........., BI/CI seria ... nr. ..., emis/ă de ..................., CNP ............ .
    Nu a fost de faţă niciun martor, deoarece ............................
    ......................................................................

    Agentul(agenţii) constatator(i),
    ...............................
    ...............................
    Contravenient,
    Am luat cunoştinţă
    ...............................
    Martor(i),
    ...............................
    Înştiinţare de plată
    Amenda se achită la centrele special amenajate ale Trezoreriei Finanţelor Publice. O copie de pe chitanţă se predă de către contravenient agentului constatator sau se trimite prin poştă organului din care acesta face parte.
    Agentul (agenţii) constatator(i),
    .....................
    Am primit copia procesului-verbal
    şi înştiinţarea de plată.
    Contravenient,
    .......................

    ANEXA 8





    Direcţia ...........................
    Serviciul/Biroul/Compartimentul ..........
    Nr. ................../zz.ll.aa
    Se aprobă,
    Funcţia,
    Numele şi prenumele
    ................
    RAPORT
    de control ex-post conform
    Regulamentului (CE) nr. 485/2008
    I. Generalităţi
    1.1. Ordinul de control
    1.2. Cadrul legal
    1.2.1. Cadrul legal comunitar pentru efectuarea controlului
    1.2.2. Cadrul legal naţional general pentru efectuarea controlului
    1.2.3. Reglementări specifice măsurilor

    1.3. Principii de control
    1.3.1. Tipul de control
    1.3.2. Obiective de control
    1.3.3. Perioada verificată


    II. Faza de planificare
    III. Evaluarea riscurilor
    IV. Faza de efectuare a controalelor
    V. Faza de raportare
    VI. Cuprinsul anexelor
    Organul de control,
    ...................
    (numele, prenumele, semnătura şi ştampila)
    Avizat
    ......................
    (şeful organului de control, numele, prenumele, semnătura şi ştampila)

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016