Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 28 martie 2011  de aplicare a mecanismului de compensare de catre Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura a debitelor si creantelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricola si ai Fondului european agricol de dezvoltare rurala, precum si ai fondurilor de la bugetul de stat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 28 martie 2011 de aplicare a mecanismului de compensare de catre Agentia de Plati si Interventie pentru Agricultura a debitelor si creantelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricola si ai Fondului european agricol de dezvoltare rurala, precum si ai fondurilor de la bugetul de stat

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII SI DEZVOLTARII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 235 din 4 aprilie 2011

    ART. 1
    Prezentele norme metodologice reglementeazã mecanismul de compensare de cãtre Agenţia de Plãţi şi Intervenţie pentru Agriculturã, denumitã în continuare APIA, a debitelor şi creanţelor beneficiarilor Fondului european de garantare agricolã şi ai Fondului european agricol de dezvoltare ruralã (denumite în continuare FEGA şi FEADR), precum şi ai fondurilor de la bugetul de stat.
    ART. 2
    În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos se definesc dupã cum urmeazã:
    a) ordonanţã semnificã <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolã, Fondul european agricol de dezvoltare ruralã şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea <>art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralã, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolã, prin preluarea riscului de creditare de cãtre fondurile de garantare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 371/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    b) sprijin financiar reprezintã contribuţia financiarã a Comunitãţii Europene, prefinanţare, sprijin financiar aferent FEGA, cofinanţare publicã, astfel cum aceşti termeni sunt definiţi în art. 2 alin. (2) lit. a)-d) din ordonanţã;
    c) creanţele beneficiarului semnificã sprijinul financiar cuvenit acestuia, în temeiul angajamentelor legale încheiate cu APIA;
    d) creanţe bugetare principale semnificã debitele datorate de beneficiar, exclusiv dobânzile, penalitãţile de întârziere sau majorãrile de întârziere, stabilite conform reglementãrilor în vigoare, rezultate din derularea de cãtre APIA a schemelor de sprijin direct şi mãsurilor finanţate prin FEGA şi FEADR;
    e) creanţe bugetare accesorii semnificã dobânzile, penalitãţile de întârziere sau majorãrile de întârziere, aferente creanţelor bugetare principale, stabilite conform reglementãrilor în vigoare, rezultate din derularea de cãtre APIA a schemelor de sprijin direct şi mãsurilor finanţate prin FEGA şi FEADR;
    f) angajament legal reprezintã cererea de sprijin financiar depusã de beneficiarii formelor de sprijin financiar implementate de cãtre APIA, care a fost aprobatã şi introdusã pe listele de platã, precum şi contractele încheiate de cãtre aceştia cu APIA, conform prevederilor regulamentelor Comisiei Europene prevãzute la art. 2 alin. (2) lit. c) din ordonanţã.
    ART. 3
    (1) Creanţele bugetare se sting prin compensare cu creanţele beneficiarului respectiv, pânã la concurenţa celei mai mici sume, când ambele pãrţi dobândesc reciproc atât calitatea de creditor, cât şi pe cea de debitor.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), creanţele bugetare rezultate din activitatea de promovare a produselor agricole pe piaţa internã şi în ţãri terţe şi din activitatea de promovare a vinurilor în ţãri terţe, asigurate cu garanţii suficiente, nu sunt supuse prezentelor norme metodologice.
    (3) Compensarea se face din oficiu, înainte de efectuarea oricãrei plãţi aferente sprijinului financiar acordat, numai pentru creanţele reciproce, constatate de cãtre APIA faţã de beneficiarii sprijinului financiar, rezultate în mod direct din derularea formelor de sprijin pentru implementarea cãrora este responsabilã.
    ART. 4
    (1) Dacã un beneficiar înregistreazã mai multe creanţe bugetare aferente aceluiaşi fond, iar suma cuvenitã acestuia nu acoperã cuantumul total al sumei datorate, stingerea creanţelor se va efectua, de drept, în urmãtoarea ordine:
    a) creanţe bugetare principale sau creanţe bugetare accesorii, în ordinea vechimii;
    b) creanţele bugetare cu scadenţe viitoare, la solicitarea debitorului.
    (2) Vechimea creanţelor bugetare se stabileşte astfel:
    a) în funcţie de data scadentã, în cazul creanţelor bugetare principale;
    b) în funcţie de data comunicãrii actului administrativ prin care sunt stabilite, în cazul creanţelor bugetare accesorii.
    (3) Creanţele bugetare prevãzute la art. 1 vor fi compensate cu creanţele beneficiarului aferente aceluiaşi fond, urmând ca din diferenţa rãmasã sã fie compensate creanţele bugetare aferente celorlalte fonduri, în mod proporţional.
    ART. 5
    (1) În cazul creanţelor prevãzute la art. 1, care se sting prin compensare, se datoreazã majorãri, dobânzi sau penalitãţi de întârziere pânã la data stingerii inclusiv.
    (2) Data stingerii prin compensare a creanţelor bugetare este data întocmirii notei de compensare şi înregistrãrii operaţiei de compensare în evidenţele APIA.
    ART. 6
    (1) APIA va înştiinţa debitorul cu privire la efectuarea compensãrii.
    (2) Modelul de înştiinţare este prevãzut în anexa nr. 1, care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
    ART. 7
    (1) Solicitarea de fonduri, conform reglementãrilor în vigoare, se va face dupã efectuarea compensãrii.
    (2) Solicitarea de fonduri va fi însoţitã de situaţia centralizatoare cu beneficiarii şi sumele cuvenite acestora, pentru fiecare schemã de sprijin în parte, însoţitã de situaţia centralizatã a notelor de compensare a creanţelor bugetare.
    (3) Modelul situaţiei centralizate a notelor de compensare a creanţelor bugetare este prevãzut în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.


    ANEXA 1
    la normele metodologice

                       Model de înştiinţare a debitorului
                      cu privire la efectuarea compensãrii

    Aprobat/Data
    Director general,
    .................
    Semnãtura - L.S.

                                      NOTĂ
                         privind compensarea debitelor

                           Nr. ....../...............

    În temeiul <>art. 33^2 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 74/2009 privind gestionarea fondurilor comunitare nerambursabile provenite din Fondul european de garantare agricolã, Fondul european agricol de dezvoltare ruralã şi Fondul european pentru pescuit şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat, privind gestionarea fondurilor nerambursabile alocate de la Comunitatea Europeanã şi a fondurilor alocate de la bugetul de stat aferente programului de colectare şi gestionare a datelor necesare desfãşurãrii politicii comune în domeniul pescuitului şi a programului de control, inspecţie şi supraveghere în domeniul pescuitului şi pentru modificarea <>art. 10 din Legea nr. 218/2005 privind stimularea absorbţiei fondurilor SAPARD, Fondul european agricol pentru dezvoltare ruralã, Fondul european pentru pescuit, Fondul european de garantare agricolã, prin preluarea riscului de creditare de cãtre fondurile de garantare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 371/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se compenseazã creanţele scadente şi neachitate de cãtre:

    - Numele şi prenumele/Denumirea debitorului ...................
    - Domiciliul fiscal ...........................................
    - Cod de identificare fiscalã*) ...............................
    Compensarea s-a efectuat din oficiu, în baza Procesului-verbal de constatare a debitului nr. ......../................., întocmit de cãtre .................., şi a Deciziei de platã/Notei de avans/Certificatului de platã nr. ........../..................., întocmitã/întocmit de cãtre ...................

    Obligaţii care se sting prin compensare



 ┌──────────────────────┬────────────┬────────────┬──────┬─────────────┬────────┬─────────┐
 │ Tipul documentului │ Numãrul │ Data │ Fond │Schema/Mãsura│Valoarea│ Rest de │
 │ │documentului│documentului│ │ │- lei - │încasare/│
 │ │ │ │ │ │ │ platã │
 │ │ │ │ │ │ │ - lei - │
 ├──────────────────────┼────────────┼────────────┼──────┼─────────────┼────────┼─────────┤
 │Proces-verbal de │ │ │ │ │ │ │
 │constatare debit │ │ │ │ │ │ │
 ├──────────────────────┼────────────┼────────────┼──────┼─────────────┼────────┼─────────┤
 │Creanţe accesorii │ │ │ │ │ │ │
 ├──────────────────────┴────────────┴────────────┴──────┴─────────────┴────────┴─────────┤
 │TOTAL: │
 ├──────────────────────┬────────────┬────────────┬──────┬─────────────┬────────┬─────────┤
 │Decizia de platã/Nota │ │ │ │ │ │ │
 │de avans/Certificatul │ │ │ │ │ │ │
 │de platã │ │ │ │ │ │ │
 ├──────────────────────┴────────────┴────────────┴──────┴─────────────┴────────┴─────────┤
 │TOTAL: │
 └────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



    Împotriva prezentului înscris, cel interesat poate formula contestaţie la organul de soluţionare competent, în conformitate cu prevederile <>art. 205 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, în termenul prevãzut de art. 207 al aceluiaşi act normativ.

                           Director general adjunct,
                           ..........................

                               Director economic,
                               ..................

                     Întocmit Verificat Aprobat
                     ......... .......... ........


    ANEXA 2
    la normele metodologice

                             SITUAŢIA CENTRALIZATĂ
                 a notelor de compensare a creanţelor bugetare


 ┌────┬──────┬────────────────┬───────────────┬───────────────┬───────────────┐
 │Nr. │ Fond │ Schema sau │Suma autorizatã│ Suma reţinutã │ Rest de platã │
 │crt.│ │ mãsura/ │ - lei/euro - │ pentru │ în urma │
 │ │ │ Cod bugetar │ │ compensare*) │ compensãrii │
 │ │ │ ├───────┬───────┼───────┬───────┼───────┬───────┤
 │ │ │ │ lei │ euro │ lei │ euro │ lei │ euro │
 ├────┼──────┼────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼──────┼────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 ├────┼──────┼────────────────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┼───────┤
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
 └────┴──────┴────────────────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┴───────┘


_________
    *) Detalii privind debitele recuperate prin compensare.



 ┌────┬─────────────────┬───────────────────────┬─────────────────────────────┐
 │Nr. │ Fond │ Schema sau mãsura/ │Valoarea debitelor recuperate│
 │crt.│ │ Cod bugetar │ prin compensare │
 ├────┼─────────────────┼───────────────────────┼──────────────┬──────────────┤
 │ │ │ │ - lei - │ - euro - │
 ├────┼─────────────────┼───────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ │ │
 ├────┼─────────────────┼───────────────────────┼──────────────┼──────────────┤
 │ │ │ │ │ │
 └────┴─────────────────┴───────────────────────┴──────────────┴──────────────┘



    Director general,
    ..................

    Director general adjunct,
    ..........................

    Director economic,
    ..................

    Aprobat
    --------
    Şef serviciu
    .............

    Verificat
    ----------
    ............

    Întocmit
    ---------
    .........

                                      ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016