Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 28 iunie 2010  pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2010  privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 28 iunie 2010 pentru aplicarea prevederilor art. 1-6 din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor masuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum si alte masuri financiare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 440 din 30 iunie 2010


ROMÂNIA ┌──────────────┐
Judeţul ....................................*1) │ Stema │
Unitatea administrativ-teritorialã .........*2) │ unitãţii │
............................................*3) │administrativ-│
Adresa ........................................ │teritoriale │
Telefon/fax/adresã e-mail ..................... └──────────────┘
...............................................
Nr. .............. din ............ 20 ........




LISTA
operatorilor economici ale cãror obligaţii fiscale restante se sting
în limita împrumutului solicitat

I. Operatori economici furnizori de bunuri, servicii şi lucrãri ai unitãţii administrativ-teritoriale şi operatori economici care presteazã serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat:


- lei -
┌─────────┬────────────┬───────────────┬────────────┬────────────┬─────────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ codul fiscal │ Suma │ Suma │ Suma │
│ crt. │operatorului│al operatorului│obligaţiilor│obligaţiilor│solicitatã ca│
│ │ economic │ economic │ fiscale │ UAT**) │împrumut***) │
│ │ │ │ restante*) │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
│I=1+2+...│ x │ x │ x │ x │ │
└─────────┴────────────┴───────────────┴────────────┴────────────┴─────────────┘



II. Operatori economici care au de încasat sume de la CET-uri:



- lei -
┌─────────┬────────────┬───────────────┬────────────┬────────────┬─────────────┐
│ Nr. │ Denumirea │ codul fiscal │ Suma │ Suma │ Suma │
│ crt. │operatorului│al operatorului│obligaţiilor│obligaţiilor│solicitatã ca│
│ │ economic │ economic │ fiscale │ UAT**) │ împrumut***)│
│ │ │ │ restante*) │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 │ 4 │ 5 │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ 1 │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ 2 │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├─────────┼────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │
│II=1+2+..│ x │ x │ x │ x │ │
├─────────┴────────────┼───────────────┼────────────┼────────────┼─────────────┤
│TOTAL GENERAL(I+II) │ x │ x │ x │ │
└──────────────────────┴───────────────┴────────────┴────────────┴─────────────┘

┌────┐ Ordonator principal de credite,
│L.S.│ ............*2) ...............*3),
└────┘ (prenumele şi numele)




____________
*1) Se înscrie denumirea judeţului.
*2) Se înscrie categoria unitãţii administrativ-teritoriale solicitante.
*3) Se înscrie denumirea unitãţii administrativ-teritoriale solicitante.
*) Obligaţiile fiscale conform <>art. 1 alin. (2) şi (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor mãsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum şi alte mãsuri financiare.
**) Obligaţii înregistrate în evidenţele contabile la data de 31 decembrie 2009.
***) Suma cea mai micã dintre cele prevãzute în coloanele 3 şi 4.


Formularul nr. 3

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALÃ ........
Nr. ....../........... Nr. ....../.............


Convenţie de împrumut

În temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor mãsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum şi alte mãsuri financiare şi ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 9/2007 privind constituirea, componenţa şi funcţionarea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
având în vedere Hotãrârea Consiliului Local/Judeţean nr. ......... din data de ...... şi Avizul Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale nr. ....... din data de ...................,
între Ministerul Finanţelor Publice, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, cod fiscal nr. ........, cod IBAN .............., reprezentat legal prin ..........., în calitate de ..................,
şi ......./(unitatea administrativ-teritorialã)........., cu sediul în str. ........ nr. ......, cod fiscal nr. ..........., cod IBAN ..........., reprezentatã legal prin ............, în calitate de ....................,
se încheie prezenta convenţie.
Art. 1. - (1) În baza <>art. 1 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor mãsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum şi alte mãsuri financiare, se acordã unitãţii administrativ-teritoriale ......... un împrumut în sumã de ..........., din veniturile obţinute din privatizare înregistrate în contul curent general al Trezoreriei Statului, la nivelul sumei înscrise la rubrica "Total general (I+II)", coloana 5, din formularul 2 la normele metodologice.
(2) Împrumutul se acordã pe o perioadã de ....... ani, cu o perioadã de graţie de un an şi o ratã de dobândã de 6,25%, în vederea achitãrii obligaţiilor de platã restante înregistrate de aceasta la data de 31 decembrie 2009 faţã de operatorii economici, furnizori de bunuri, servicii şi lucrãri, inclusiv faţã de operatorii economici care presteazã serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat, neachitate la data solicitãrii împrumutului.
(3) Sumele acordate unitãţilor administrativ-teritoriale cu titlu de împrumut din veniturile obţinute din privatizare vor fi utilizate exclusiv pentru destinaţiile prevãzute la <>art. 1 alin. (2) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 .
Art. 2. - Suma prevãzutã la art. 1 alin. (1) se vireazã de cãtre Ministerul Finanţelor Publice, în termen de 5 zile lucrãtoare de la semnarea convenţiei, în contul 50.02.44 "Disponibil din împrumuturi acordate din venituri din privatizare conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 ", deschis pe numele unitãţii administrativ-teritoriale ........... la unitatea Trezoreriei Statului ........................... .
Art. 3. - (1) Rambursarea împrumutului se efectueazã în tranşe lunare egale, începând cu prima luna dupã încheierea perioadei de graţie, iar dobânda se plãteşte lunar, începând cu luna acordãrii împrumutului, şi se calculeazã prin aplicarea ratei de dobândã menţionate la art. 1 alin. (2) la soldul împrumutului, cu convenţia "numãr de zile calendaristice/360".
(2) Datele de platã a ratei scadente şi dobânzilor de plãtit aferente împrumutului sunt cuprinse în scadenţarul anexat. Dacã data scadenţei este într-o zi nelucrãtoare, plata se efectueazã în ziua lucrãtoare imediat urmãtoare.
Art. 4. - (1) Pentru neplata la termen a ratelor scadente şi a dobânzilor de plãtit la împrumutul acordat din disponibilitãţile contului curent general al Trezoreriei Statului se calculeazã o dobândã de întârziere de 0,05% pe zi de întârziere, pânã la data stingerii obligaţiei. Dobânda de întârziere reprezintã venit al bugetului Trezoreriei Statului.
(2) Dobânda de întârziere se calculeazã prin aplicarea ratei prevãzute la alin. (1) la suma obligaţiilor de platã restante, rate de capital plus dobânda aferentã, înmulţitã cu numãrul de zile calendaristice de întârziere.
Art. 5. - În cazul în care nu se respectã termenele de rambursare prevãzute în scadenţar, se sisteazã alimentarea bugetelor locale cu cote defalcate din impozitul pe venit şi cu sume defalcate din unele venituri ale bugetului de stat pentru echilibrarea bugetelor locale, pânã la lichidarea obligaţiilor de platã restante.
Art. 6. - Unitatea administrativ-teritorialã .......... vireazã sumele datorate reprezentând rate/dobânzi/dobânzi de întârziere în contul 65.01.12 "Decontãri în contul Trezoreriei Centrale - Rambursare împrumut conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 ", cod IBAN RO ........., deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la Trezoreria Operativã Centralã, codificat cu codul de identificare fiscalã al acestuia.
Art. 7. - În termen de 3 zile lucrãtoare de la alimentarea acestui cont, obligaţiile de platã se sting de la data creditãrii contului, în urmãtoarea ordine: dobânzile de întârziere, dobânzile şi ratele de capital.
Art. 8. - (1) Ministerul Finanţelor Publice şi unitatea administrativ-teritorialã ............... sunt de acord ca problemele rezultate din aplicarea prevederilor prezentei convenţii sã fie soluţionate de pãrţi pe cale amiabilã.
(2) În cazuri justificate, modificarea prevederilor prezentei convenţii se va face prin act adiţional.
(3) Orice comunicare între pãrţi este transmisã în scris la adresele şi persoanele de contact menţionate mai jos:
● Pentru unitatea administrativ-teritorialã .................., domnul .........., în calitate de ........, telefon .........., fax ............, e-mail .................... .
● Pentru Ministerul Finanţelor Publice (str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, municipiul Bucureşti), domnii ................, în calitate de ............, e-mail ......, telefon/fax ......., şi ........, în calitate de ..........., e-mail ......, telefon/fax ............. .
Pentru orice schimbare intervenitã cu privire la adresa, numele persoanelor de contact şi numerele de telefon, se va notifica cealaltã parte semnatarã a prezentei convenţii.
Art. 9. - Prezenta convenţie s-a încheiat în douã exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte semnatarã.
Art. 10. - Prevederile prezentei convenţii intrã în vigoare la data semnãrii acesteia de cãtre toate pãrţile implicate, ambele exemplare originale având aceeaşi valoare juridicã.


MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE UNITATEA ADMINISTRATIV-TERITORIALÃ
...................................
Numele şi prenumele
.............................. Numele şi prenumele
.......................
Funcţia
........................ Funcţia
............
Semnãturile autorizate şi ştampila
................................. Semnãturile autorizate şi ştampila
..................................


Formularul nr. 4


ROMÂNIA ┌──────────────┐
Judeţul ....................................*1) │ Stema │
Unitatea administrativ-teritorialã .........*2) │ unitãţii │
............................................*3) │administrativ-│
Adresa ........................................ │teritoriale │
Telefon/fax/adresã e-mail ..................... └──────────────┘
...............................................
Nr. .............. din ............ 20 ........


┌───────────────────────────────────────────────┐
│ Înregistrat la MFP - DGTDP │
│ sub nr. .......... din ........... 20 ..... │
└───────────────────────────────────────────────┘



MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
DIRECŢIA GENERALÃ DE TREZORERIE ŞI DATORIE PUBLICÃ

Având în vedere Hotãrârea Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale nr. ....., vã solicitãm încheierea convenţiei de acordare a împrumutului în valoare de ......... lei pe o perioadã de ........ şi virarea sumei în contul cod IBAN nr. ........., deschis la Trezoreria .........., pe numele .................. .
La prezenta solicitare anexez copia avizului Comisiei de autorizare a împrumuturilor locale, copie de pe Hotãrârea Consiliului Local/Judeţean nr. .... din data de ........... şi confirmarea unitãţii teritoriale a Trezoreriei Statului de deschidere a contului "Disponibil din împrumuturi acordate din venituri din privatizare conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 ".



┌────┐ Ordonator principal de credite,
│L.S.│ ............*2) ...............*3),
└────┘ ...................................
...................................
(prenumele şi numele)

___________
*1) Se înscrie denumirea judeţului.
*2) Se înscrie categoria unitãţii administrativ-teritoriale solicitante.
*3) Se înscrie denumirea unitãţii administrativ-teritoriale solicitante.


Formularul nr. 5

MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
[Siglã AGENŢIA NAŢIONALÃ DE ADMINISTRARE FISCALÃ
ANF ] Unitatea fiscalã ................................
Str. ...... nr. ....., localitatea ..............

Nr. ............. din ........................

NOTÃ DE TRANSFER
Cãtre ................................*1)
În baza <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 privind reglementarea unor mãsuri pentru reducerea unor arierate din economie, precum şi alte mãsuri financiare, în termen de 5 zile de la primirea prezentei note de transfer, se vireazã urmãtoarele sume în conturile corespunzãtoare de venituri bugetare, pentru operatorul economic furnizor de bunuri, servicii şi lucrãri/operatorul economic care presteazã serviciul public de producere, transport şi distribuţie a energiei termice în sistem centralizat ..........*2), dupã cum urmeazã:





┌─────────────────┬─────────────────┬──────────────────────────────┐
│Natura obligaţiei│ Cuantumul sumei │ Nr. contului în care urmeazã │
│ fiscale*3) │ datorate (lei) │ a se vira suma reţinutã │
├─────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
├─────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
├─────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
├─────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
├─────────────────┼─────────────────┼──────────────────────────────┤
│TOTAL: │ │ │
└─────────────────┴─────────────────┴──────────────────────────────┘


_________
*1) Denumirea trezoreriei.
*2)Numele, prenumele/denumirea şi domiciliul fiscal; codul numeric personal, numãrul de identificare fiscalã, codul de înregistrare fiscalã sau codul unic de înregistrare, dupã caz; alte date de identificare ale operatorului.
*3)Se vor preciza denumirea creanţei fiscale principale: impozit, taxã, contribuţie, amendã sau altã sumã ori a creanţei fiscale accesorii sau alte sume, dupã caz, gestionate şi administrate de Ministerul Finanţelor Publice prin Agenţia Naţionalã de Administrare Fiscalã şi unitãţile sale teritoriale.


Potrivit <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 51/2010 , sumele înscrise în nota de transfer nu pot depãşi cuantumul sumelor aprobate prin convenţiile de împrumut pentru fiecare operator economic.

Conducãtorul unitãţii fiscale,
Numele şi prenumele .........................
Semnãtura ........................................
L.S.


______________

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016