Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 28 aprilie 2011  de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 28 aprilie 2011 de aplicare a Legii nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitati cu caracter ocazional desfasurate de zilieri

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 300 din 2 mai 2011

    ART. 1
    (1) Registrul de evidenţã a zilierilor, denumit în continuare registru, reprezintã:
    a) document oficial cu regim special de evidenţã a lucrãtorilor zilieri;
    b) sursã de date pentru elaborarea pe plan naţional a politicilor în domeniul ocupãrii forţei de muncã şi combaterii muncii fãrã forme legale, precum şi în domeniul fiscal;
    c) sursã administrativã de date pentru sistemul informaţional statistic cum ar fi: statistica curentã, urmãrirea indicatorilor referitori la evoluţia gradului de ocupare şi al pieţei muncii, monitorizarea nivelului muncii fãrã forme legale, cu precãdere în anumite domenii de activitate, organizarea unui sistem de anchete prin sondaj.
    (2) Modelul, conţinutul şi instrucţiunile de completare a registrului sunt cele prevãzute în anexele nr. 1 şi 2 la Legea nr. 52/2011 privind exercitarea unor activitãţi cu caracter ocazional desfãşurate de zilieri.
    ART. 2
    (1) Pentru asigurarea unei evidenţe unitare referitoare la utilizarea forţei de muncã a lucrãtorilor zilieri, beneficiarul de lucrãri, definit conform Legii nr. 52/2011, organizeazã conducerea şi ţinerea la zi a registrului.
    (2) Înregistrarea în registru se face în ordine cronologicã, pentru toţi zilierii cu care beneficiarul are raporturi de muncã în baza legii, conform instrucţiunilor de completare prevãzute în anexa nr. 2 la Legea nr. 52/2011.
    (3) În scopul îndeplinirii obligaţiei prevãzute la art. 7 alin. (2) din Legea nr. 52/2011, beneficiarul de lucrãri transmite cãtre inspectoratul teritorial de muncã o copie a registrului conţinând înregistrãrile din luna precedentã, certificatã "conform cu originalul".
    ART. 3
    (1) Beneficiarii de lucrãri care au înfiinţate sucursale, agenţii, reprezentanţe, puncte de lucru sau alte asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã, cãrora le-au delegat competenţa de a încheia raporturi juridice cu zilieri, pot delega acestora şi competenţa conducerii, completãrii şi transmiterii cãtre inspectoratele teritoriale de muncã a copiei registrului conform art. 2 alin. (3).
    (2) Registrul se pãstreazã la sediul beneficiarului de lucrãri şi/sau, dupã caz, la sediul sucursalei, agenţiei, reprezentanţei, punctului de lucru sau al altor asemenea unitãţi fãrã personalitate juridicã.
    (3) Registrul va fi numerotat, parafat şi legat.
    (4) Beneficiarul de lucrãri rãspunde de respectarea prevederilor legale privind conducerea, completarea şi pãstrarea registrului, fiind responsabil de corectitudinea datelor înscrise în registru.
    ART. 4
    (1) La fiecare înscriere a unui zilier în registru numele şi prenumele se înscriu cu literele mari de tipar, cu menţionarea şi a iniţialei tatãlui.
    (2) Denumirea beneficiarului de lucrãri se înscrie în registru cu litere mari de tipar, fãrã prescurtãri. Prescurtãrile permise sunt:
    a) S.C. - societate comercialã;
    b) S.A. - societate pe acţiuni;
    c) S.R.L. - societate cu rãspundere limitatã;
    d) S.N.C. - societate în nume colectiv;
    e) S.C.S. - societate în comanditã simplã;
    f) S.C.A. - societate în comanditã pe acţiuni.
    ART. 5
    (1) Inspectoratele teritoriale de muncã vor înainta semestrial Inspecţiei Muncii rapoarte privind evoluţia numãrului de zilieri pe domenii de activitate, numãrul de cazuri depistate fãrã forme legale, mãsurile sancţionatoare dispuse în respectivele cazuri, precum şi alte informaţii solicitate de Inspecţia Muncii.
    (2) Inspecţia Muncii va centraliza, la nivel naţional, datele din rapoartele inspectoratelor teritoriale de muncã şi va comunica semestrial Ministerului Muncii, Familiei, şi Protecţiei Sociale un raport, pe suport hârtie şi în format electronic, privind evoluţia numãrului de zilieri pe domenii de activitate, numãrul de cazuri depistate fãrã forme legale, precum şi mãsurile sancţionatoare dispuse în respectivele cazuri.
    ART. 6
    Registrul se tipãreşte şi se înseriazã de Imprimeria Naţionalã, iar distribuirea acestuia se face, la cerere şi contra cost, de Inspecţia Muncii prin inspectoratele teritoriale de muncã.
    ART. 7
    (1) Înscrierea datelor în registru se face numai cu cernealã sau pastã albastrã.
    (2) Orice modificare a datelor înscrise se face prin tãierea cu o linie orizontalã cu cernealã sau pastã roşie şi prin înscrierea datelor corecte de asemenea cu cernealã sau pastã roşie, lãsându-se vizibilã înscrierea anterioarã şi prin aplicarea ştampilei şi semnãturii beneficiarului de lucrãri.
    ART. 8
    (1) Înscrierea datelor se face în ordinea cronologicã a utilizãrii zilierilor. Registrul se întocmeşte zilnic, exceptând perioadele în care nu se apeleazã la serviciile zilierilor.
    (2) Nu se lasã pagini şi poziţii libere între paginile registrului.
    (3) Pe prima paginã a registrului se completeazã datele de identificare ale beneficiarului de lucrãri.
    ART. 9
    (1) Venitul realizat de zilieri sub forma remuneraţiei zilnice pe fiecare beneficiar de lucrãri reprezintã venit asimilat salariului, pentru care sunt aplicabile prevederile cap. III "Venituri din salarii" al titlului III "Impozit pe venit" din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (2) Zilierii datoreazã impozit pentru venitul realizat sub formã de remuneraţie brutã zilnicã. Impozitul se calculeazã de cãtre fiecare din beneficiarii de lucrãri prin aplicarea cotei de 16% asupra remuneraţiei brute zilnice.
    (3) Calculul şi reţinerea impozitului datorat se efectueazã de cãtre beneficiarii de lucrãri la data fiecãrei plãţi a remuneraţiei brute zilnice.
    (4) Virarea la bugetul de stat a impozitului calculat şi reţinut de fiecare beneficiar de lucrãri se va efectua pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei pentru care se plãtesc aceste venituri.
    ART. 10
    Prezentele norme metodologice intrã în vigoare la data publicãrii lor în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                          ---------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016