Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 26 septembrie 2023  privind aplicarea unor dispoziţii ale Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 26 septembrie 2023 privind aplicarea unor dispoziţii ale Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996

EMITENT: Ministerul Afacerilor Interne
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 895 din 5 octombrie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 151 din 26 septembrie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 895 din 5 octombrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Normele metodologice privind aplicarea unor dispoziţii ale Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, denumite în continuare norme metodologice reglementează aplicarea unor dispoziţii ale Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Lege, după cum urmează:
    a) procedura de notificare prevăzută la art. 18 alin. (5) şi (5^1) din Lege şi conţinutul acesteia;
    b) datele care se introduc în Registrul operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice prevăzut la art. 25 din Lege şi condiţiile privind gestionarea acestuia;
    c) procedura de eliberare, reînnoire, suspendare şi retragere a autorizaţiei de funcţionare a operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice, conform prevederilor art. 19-21 din Lege;
    d) termenul de eliberare a certificatelor, adeverinţelor, copiilor şi extraselor de pe documente.


    ART. 2
    În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi noţiunile folosite au următoarele semnificaţii:
    a) ani extremi - data celui mai vechi şi a celui mai nou document din cadrul unui fond arhivistic/dosar;
    b) arhivă - totalitatea documentelor, indiferent de forma, suportul şi metoda de inscripţionare, create şi deţinute de-a lungul timpului de către orice persoană juridică de drept public sau privat, în exerciţiul activităţii sale, precum şi de orice persoană fizică, în decursul activităţii sale; o arhivă poate fi formată din unul sau mai multe fonduri arhivistice;
    c) arhivar - angajat care îşi desfăşoară activitatea la un creator/deţinător de arhivă, având dobândite competenţe profesionale potrivit Standardului ocupaţional de arhivar, şi care deţine un certificat de absolvire/calificare profesională emis de furnizori de formare profesională autorizaţi în condiţiile legii;
    d) arhivist - specialist care îşi desfăşoară activitatea la un creator/deţinător de arhivă, având dobândite competenţe profesionale potrivit Standardului ocupaţional de arhivist, şi care deţine un certificat de absolvire/calificare profesională emis de furnizori de formare profesională autorizaţi în condiţiile legii;
    e) autorizaţie de funcţionare - act emis sau reînnoit de Arhivele Naţionale care dă dreptul unui operator economic să presteze servicii de păstrare, conservare, restaurare, legătorie, prelucrare arhivistică şi utilizare a documentelor;
    f) creator de arhivă - persoana fizică ori persoana juridică de drept public sau privat care, în decursul existenţei sale sau, după caz, a activităţii sale, a creat sau creează arhivă;
    g) depozit de arhivă - spaţiu special amenajat pentru păstrarea, conservarea şi protejarea arhivelor, care prin structura şi suprafaţa sa utilă permite funcţionarea în încăperi/spaţii distinct partajate a unuia sau mai multor operatori economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice sau a altor persoane juridice de drept public sau privat care depozitează arhivă;
    h) deţinător de arhivă - persoană juridică de drept public sau privat, precum şi persoana fizică ce are în păstrare documente rezultate din activitatea proprie sau preluate prin desfiinţarea, comasarea sau reprofilarea unor creatori de arhive sau prin abandonul unor arhive;
    i) document - informaţie înregistrată pe orice fel de suport, creată sau primită şi păstrată de către o persoană fizică sau juridică în cursul desfăşurării activităţii;
    j) fond arhivistic - ansamblul documentelor de orice natură create, primite şi păstrate de către un creator de arhive pe parcursul existenţei sale;
    k) fondare - operaţiune arhivistică de stabilire a apartenenţei documentelor la un fond arhivistic;
    l) instrument de evidenţă a documentelor - document rezultat în urma inventarierii care oferă date şi informaţii pentru controlul fizic şi de conţinut al documentelor, cu scopul de a facilita administrarea şi utilizarea informaţiilor cuprinse în fondurile şi colecţiile arhivistice;
    m) inventariere - operaţiune arhivistică de luare în evidenţă a documentelor şi unităţilor arhivistice dintr-un fond arhivistic, după ordonarea lor conform unor criterii stabilite prin nomenclatorul arhivistic;
    n) legătorie - operaţiune arhivistică de fixare într-o ordine deja dată a filelor unei unităţi arhivistice (dosar, registru) în vederea asigurării integrităţii acesteia, respectiv prin împiedicarea răvăşirii, adăugării, eliminării de file pe parcursul utilizării ulterioare a unităţii arhivistice, fără alterarea conţinutului acesteia;
    o) metru liniar (m.l.) - unitate-etalon definită prin cantitatea de arhivă de pe o poliţă raft cu lungimea de un metru care serveşte la aprecierea cantităţii de arhivă existentă într-un depozit, la dimensionarea spaţiilor de depozitare, la calcularea necesităţilor de rafturi şi mijloacelor de transport;
    p) nomenclator arhivistic - instrument de lucru utilizat la constituirea unităţilor arhivistice pe categorii (definite în funcţie de structuri organizatorice, probleme şi termene de păstrare) şi la selecţionarea documentelor;
    q) ordonare - operaţiune arhivistică de constituire a unităţilor arhivistice din cadrul unui fond arhivistic după un anumit criteriu: cronologic, cronologic-structural, structural-cronologic, alfabetic, pe probleme;
    r) operator economic autorizat - agent economic ce deţine o autorizaţie de funcţionare valabilă pentru unul sau mai multe dintre serviciile arhivistice pe care le prestează;
    s) păstrare şi conservare - ansamblul măsurilor luate de un creator/deţinător de arhivă, în vederea asigurării integrităţii fizice şi de conţinut a documentelor din arhivă;
    ş) prelucrare arhivistică - ansamblul operaţiunilor efectuate asupra unei arhive sau unei părţi a acesteia în ceea ce priveşte fondarea, ordonarea, inventarierea şi selecţionarea documentelor, cu scopul de a asigura evidenţa şi utilizarea acestora;
    t) restaurare - ansamblu de operaţiuni şi tratamente adecvate care se aplică documentelor în scopul eliminării sau inactivării cauzelor de degradare, a opririi evoluţiei degradării şi/sau al creării unui grad de rezistenţă mai mare faţă de acţiunea viitoare a unor asemenea factori, în condiţiile asigurării depline a integrităţii, securităţii şi menţinerii autenticităţii documentului tratat;
    ţ) selecţionare - operaţiunea arhivistică de evaluare a documentelor în vederea reţinerii spre păstrare a celor considerate importante din punct de vedere documentar-istoric sau de eliminare a celor lipsite de valoare;
    u) spaţiu destinat prestării unui serviciu arhivistic - depozit amenajat/încăpere amenajată a unui imobil;
    v) unitate arhivistică (u.a.) - element de bază în descrierea şi administrarea unui fond arhivistic sau ale unei colecţii arhivistice, alcătuit dintr-un document sau o grupare de documente referitoare la aceeaşi problemă sau activitate, care ocupă o poziţie distinctă într-un instrument de evidenţă;
    w) utilizare - ansamblul activităţilor desfăşurate în scopul folosirii informaţiilor din documentele unei arhive, în vederea atestării unei situaţii de fapt, a unui eveniment etc.;
    x) tarife - taxa stabilită prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice privind limitele maxime ale tarifelor prestate de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice, avizat de către Arhivele Naţionale.


    CAP. II
    Procedura de notificare şi conţinutul acesteia
    ART. 3
    Notificarea structurilor Arhivelor Naţionale se realizează de către:
    a) lichidator/administrator judiciar/special, în situaţia deschiderii procedurii insolvenţei unui creator/deţinător de arhivă;
    b) lichidatorul, persoana fizică sau persoana juridică (inclusiv casa teritorială de pensii) care predă arhiva către un operator economic autorizat, printr-un contract având ca obiect prestarea de servicii arhivistice, în termen de 15 zile calendaristice de la încheierea acestuia;
    c) operatorul economic autorizat care preia arhiva printr-un contract având ca obiect prestarea de servicii arhivistice, în termen de 15 zile calendaristice de la încheierea acestuia, şi care trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute la art. 22 alin. (1) din Lege.
    d) persoana fizică/persoana juridică în reprezentarea creatorilor şi deţinătorilor de arhivă care se lichidează voluntar, care are în păstrare sau custodie arhivele creatorilor de arhivă desfiinţaţi, în situaţia predării arhivei către persoane fizice sau persoane juridice, altele decât operatorii economici autorizaţi, în termen de 15 zile calendaristice de la predarea arhivei.


    ART. 4
    (1) În situaţia prevăzută la art. 3 lit. a), lichidatorul/ administratorul judiciar/special are obligaţia ca, în termen de 30 de zile calendaristice de la deschiderea procedurii insolvenţei, să depună la Arhivele Naţionale sau la structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia îşi are sediul social creatorul/ deţinătorul de arhivă o notificare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, însoţită de o copie a sentinţei de deschidere a procedurii insolvenţei.
    (2) În cazul în care creatorul/deţinătorul de arhivă aflat în procedura insolvenţei are filiale, sucursale, puncte de lucru şi în alte judeţe, lichidatorul are obligaţia să notifice şi structurile Arhivelor Naţionale din acele judeţe.
    (3) În termen de 5 zile calendaristice de la primirea notificării privind deschiderea procedurii insolvenţei, lichidatorul este anunţat de către structura Arhivelor Naţionale despre posibilitatea efectuării unui control referitor la starea arhivei. Controlul va fi efectuat în următoarele 15 zile calendaristice de la momentul înştiinţării lichidatorului.
    (4) Lichidatorul are obligaţia să permită accesul reprezentanţilor Arhivelor Naţionale în toate spaţiile în care se află spre păstrare arhiva creatorului/deţinătorului de arhivă.
    (5) În urma controlului, reprezentanţii structurilor Arhivelor Naţionale încheie un proces-verbal de control în care prezintă situaţia arhivei creatorului/deţinătorului de arhivă, stabilind măsuri şi termene de realizare, în vederea prelucrării şi predării documentelor ce fac parte din Fondul Arhivistic Naţional şi în scopul realizării evidenţei documentelor.
    (6) Măsurile şi termenele de realizare prevăzute în procesul-verbal de control se aduc la cunoştinţă lichidatorului, pe bază de semnătură.
    (7) În cazul în care lichidatorul refuză semnarea procesului-verbal de control, structura Arhivelor Naţionale întocmeşte, în termen de 5 zile calendaristice, o notă de constatare cu concluziile rezultate în urma controlului. Nota de constatare se transmite lichidatorului prin poştă, cu confirmare de primire. Uniunea Naţională a Practicienilor în Insolvenţă din România şi judecătorul sindic vor fi informaţi în legătură cu această situaţie.
    (8) În cazul în care, din verificările efectuate de Arhivele Naţionale la solicitarea persoanelor fizice sau persoanelor juridice, se constată intrarea în procesul lichidării a unui creator/deţinător de arhivă fără ca lichidatorul desemnat să transmită notificarea întocmită potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 1, Arhivele Naţionale sesizează instanţa pe rolul căreia se desfăşoară procesul de lichidare în vederea luării măsurilor care se impun cu privire la arhiva creată şi/sau deţinută de entitatea care se lichidează.
    (9) În situaţia în care arhiva unui creator/deţinător de arhivă aflat în faliment se predă Autorităţii pentru Administrarea Activelor Statului, lichidatorul este obligat să transmită structurii Arhivelor Naţionale pe raza căreia creatorul/deţinătorul de arhivă a avut sediul social şi, după caz, a avut filiale, sucursale, puncte de lucru, o notificare în care să precizeze denumirea fondului predat, cantitatea, anii extremi şi inventarele documentelor.
    (10) Practicianul în insolvenţă/Lichidatorul judiciar se obligă să facă toate demersurile pentru predarea tuturor fondurilor arhivistice deţinute/păstrate de societăţile intrate în faliment, către un operator economic autorizat, să înştiinţeze judecătorul sindic despre stadiul predării/prelucrării arhivei, precum şi să achite integral serviciile de arhivare contractate cu un operator autorizat, până la închiderea procedurii, sau să depună toate documentele complete şi corecte pentru decontarea acestor cheltuieli din Fondul de lichidare.
    (11) Practicianul în insolvenţă/Lichidatorul judiciar nu va putea solicita închiderea procedurii decât după predarea integrală a fondurilor arhivistice deţinute de societatea lichidată către un operator economic autorizat, după notificarea structurii Arhivelor Naţionale şi după achitarea integrală a serviciilor de arhivare contractate cu un operator autorizat.

    ART. 5
    (1) În situaţia prevăzută la art. 3 lit. b), lichidatorul, persoana fizică sau persoana juridică, inclusiv casa teritorială de pensii, are obligaţia ca, în termen de 15 zile calendaristice de la încheierea contractului cu un operator economic autorizat având ca obiect prestarea de servicii arhivistice, să depună la structura Arhivelor Naţionale o notificare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Notificarea se depune la structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia operatorul economic autorizat are sediul social şi, după caz, filiale, sucursale şi puncte de lucru.
    (3) Notificarea trebuie să fie însoţită de fotocopii ale următoarelor acte:
    a) contractul având ca obiect prestarea de servicii arhivistice, încheiat între lichidator, persoana fizică sau persoana juridică, inclusiv casa teritorială de pensii, şi operatorul economic autorizat, cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (5) şi ale art. 22 alin. (1) din Lege;
    b) procesul-verbal de predare-primire a arhivei, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.


    ART. 6
    (1) În situaţia prevăzută la art. 3 lit. c), operatorul economic autorizat are obligaţia ca, în termen de 15 zile calendaristice de la încheierea contractului având ca obiect prestarea de servicii arhivistice, să depună la structura Arhivelor Naţionale o notificare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 4.
    (2) Notificarea se depune atât la structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia operatorul economic autorizat are sediul social şi, după caz, filiale, sucursale, puncte de lucru, cât şi la structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia îşi are sediul social creatorul/deţinătorul de arhivă preluat.
    (3) Notificarea trebuie să fie însoţită de fotocopii ale următoarelor acte:
    a) contractul având ca obiect prestarea de servicii arhivistice, încheiat de către operatorul economic autorizat, cu respectarea prevederilor art. 18 alin. (5) şi ale art. 22 alin. (1) din Lege;
    b) procesul-verbal de predare-primire a arhivei, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.
    c) instrumentele de evidenţă. În situaţia în care la momentul predării nu există instrumente de evidenţă, acestea se vor transmite după prelucrarea arhivistică a fondului.

    (4) În termen de 5 zile calendaristice de la primirea notificării, structura Arhivelor Naţionale îl înştiinţează pe operatorul economic autorizat cu privire la posibilitatea efectuării unui control referitor la stadiul de prelucrare a arhivei preluate de la creatorul/deţinătorul de arhivă, care se va desfăşura în 15 zile calendaristice de la primirea notificării.
    (5) În scopul efectuării controlului prevăzut la alin. (4), operatorul economic autorizat are obligaţia să permită accesul reprezentanţilor Arhivelor Naţionale în toate spaţiile în care deţine documente primite de la un creator/deţinător de arhivă.
    (6) În urma controlului, reprezentanţii structurii Arhivelor Naţionale încheie un proces-verbal de control în care evaluează starea de păstrare şi conservare a documentelor, precum şi stadiul de prelucrare, stabilind măsuri şi termene de realizare a acestora.
    (7) Măsurile şi termenele de realizare prevăzute în procesul-verbal de control se aduc la cunoştinţa operatorului economic autorizat, pe bază de semnătură.
    (8) În cazul în care operatorul economic autorizat refuză accesul reprezentanţilor Arhivelor Naţionale sau să semneze procesul-verbal de control, structura Arhivelor Naţionale întocmeşte o notă de constatare cu concluziile menţionate în acesta. Nota de constatare se trimite în termen de 5 zile calendaristice, prin poştă, cu confirmare de primire, operatorului economic autorizat.

    ART. 7
    (1) În situaţia prevăzută la art. 3 lit. d), persoana fizică/persoana juridică în reprezentarea creatorilor şi deţinătorilor de arhivă care se lichidează voluntar, care are în păstrare sau custodie arhivele creatorilor desfiinţaţi, are obligaţia ca în termen de 30 de zile calendaristice de la data începerii demersurilor de lichidare voluntară, să depună la Arhivele Naţionale sau la structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia îşi are sediul social creatorul/deţinătorul de arhivă, o notificare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    (2) În cazul în care creatorul/deţinătorul de arhivă aflat în lichidare voluntară are filiale, sucursale, puncte de lucru şi în alte judeţe, persoana fizică/persoana juridică în reprezentarea sa are obligaţia să notifice şi structurile Arhivelor Naţionale din acele judeţe.
    (3) Prevederile art. 6 alin. (4)-(8) se aplică, în mod corespunzător, şi în cazul persoanei fizice sau juridice prevăzute la alin. (1).

    ART. 8
    Persoana fizică/Persoana juridică în reprezentarea creatorilor şi deţinătorilor de arhivă care se lichidează voluntar, care are în păstrare sau custodie arhivele creatorilor de arhivă desfiinţaţi, este obligată să depună la Arhivele Naţionale sau la structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia creatorul şi-a desfăşurat activitatea, în termen de 15 zile de la momentul predării efective a fondului arhivistic, o notificare întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 6.

    CAP. III
    Registrul operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice
    ART. 9
    (1) Arhivele Naţionale asigură evidenţa centralizată a operatorilor economici autorizaţi, prin Registrul operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 7.
    (2) În baza notificărilor primite din partea lichidatorilor, operatorilor economici autorizaţi, persoanelor fizice, persoanelor juridice, inclusiv a caselor teritoriale de pensii, la nivelul fiecărei structuri a Arhivelor Naţionale se întocmeşte o evidenţă a fondurilor arhivistice aflate în gestiunea operatorilor economici autorizaţi în prestarea serviciilor arhivistice pe suport hârtie/electronic, cu precizarea istoricului denumirilor anterioare ale creatorilor/deţinătorilor.
    (3) Informaţiile prevăzute la alin. (2) se comunică lunar administratorului unic desemnat la nivel naţional, în vederea actualizării bazei de date centralizate.
    (4) Operatorii economici autorizaţi au obligaţia de a posta, în termen de 15 zile calendaristice de la încheierea contractului având ca obiect prestarea serviciilor arhivistice, informaţii privind fondurile arhivistice preluate de la creatorii/deţinătorii de arhive, cu precizarea denumirilor anterioare, prin orice mijloace accesibile publicului, inclusiv pe pagina proprie de internet. În situaţia fondurilor neprelucrate, vor fi postate informaţii sumare cu privire la denumirea fondului, care vor fi actualizate pe măsură ce fondul este prelucrat.

    CAP. IV
    Procedura de obţinere a autorizaţiei de funcţionare
    SECŢIUNEA 1
    Dispoziţii generale
    ART. 10
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea de servicii arhivistice, denumită în continuare autorizaţie de funcţionare, operatorul economic depune o cerere la structura Arhivelor Naţionale în raza căreia îşi are sediul social, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, însoţită de fotocopii ale documentaţiei pentru autorizare.
    (2) Autorizaţia de funcţionare se eliberează, contra cost, pentru fiecare serviciu arhivistic solicitat.
    (3) Operatorul economic trebuie să deţină spaţii distinct amenajate pentru fiecare serviciu arhivistic supus autorizării.
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), serviciile de legătorie şi restaurare pot fi prestate în acelaşi spaţiu.
    (5) Se interzice trecerea prin spaţiile unde se prestează servicii arhivistice a conductelor de apă pluvială, gaze combustibile, a coşurilor şi canalelor de fum, precum şi amplasarea surselor de foc deschis.
    (6) În spaţiile unde se prestează servicii arhivistice se interzice montarea oricăror instalaţii electrice improvizate.

    ART. 11
    (1) În termen de 15 zile calendaristice de la data depunerii cererii prevăzute la art. 10, structura Arhivelor Naţionale analizează documentaţia depusă pentru autorizare.
    (2) Dacă documentaţia pentru autorizare este incompletă sau conţine înscrisuri care nu sunt edificatoare asupra îndeplinirii cerinţelor prevăzute de Lege, operatorului economic i se solicită completarea acesteia. Operatorul economic are obligaţia să transmită documentaţia solicitată în termen de 30 de zile calendaristice de la primirea înştiinţării din partea Arhivelor Naţionale. În situaţia neîndeplinirii obligaţiei de către operatorul economic, structura Arhivelor Naţionale care a primit documentaţia o transmite Arhivelor Naţionale cu propunerea de respingere a cererii, invocând motivele care au stat la baza acestei propuneri.
    (3) În cazul în care documentaţia pentru autorizare este completă, structura Arhivelor Naţionale comunică operatorului economic data la care se verifică respectarea condiţiilor de autorizare. Verificarea respectării condiţiilor de autorizare se efectuează în maximum 20 de zile calendaristice de la data depunerii complete a documentaţiei pentru autorizare.

    ART. 12
    (1) În urma verificărilor, Arhivele Naţionale eliberează autorizaţia de funcţionare, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 9, sau, după caz, înştiinţează în scris operatorul economic despre motivele respingerii cererii de autorizare.
    (2) În termen de 5 zile calendaristice de la primirea înştiinţării care conţine motivele de respingere a cererii, operatorul economic poate depune contestaţie la Arhivele Naţionale.
    (3) Rezultatul contestaţiei este adus la cunoştinţa operatorului economic în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării acesteia la Arhivele Naţionale.

    ART. 13
    (1) Operatorul economic autorizat este obligat să informeze Arhivele Naţionale în cazul pierderii/sustragerii sau deteriorării autorizaţiei de funcţionare, în termen de 5 zile calendaristice de la data constatării acestui eveniment.
    (2) În vederea obţinerii unui duplicat al autorizaţiei de funcţionare, operatorul economic autorizat depune la Arhivele Naţionale o cerere la care anexează dovada achitării taxei de eliberare a duplicatului şi dovada publicării în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, sau într-un cotidian de largă circulaţie a unui anunţ referitor la pierderea/sustragerea sau deteriorarea autorizaţiei de funcţionare.

    ART. 14
    (1) În cazul în care intervin modificări asupra condiţiilor prevăzute la art. 19 alin. (2) lit. a) şi b) din Lege, care au stat la baza eliberării autorizaţiei de funcţionare, operatorul economic autorizat are obligaţia să înştiinţeze, în scris, structura Arhivelor Naţionale pe raza căreia îşi are sediul social, în termen de 15 zile calendaristice de la data producerii acestui eveniment, în vederea luării măsurilor legale care se impun.
    (2) În situaţia în care, ulterior înştiinţării, Arhivele Naţionale constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile legale care au stat la baza obţinerii autorizaţiei de funcţionare se vor aplica prevederile art. 24 alin. (1).

    ART. 15
    (1) În cazul schimbării sediului social, operatorul economic prestator de servicii arhivistice notifică structura Arhivelor Naţionale, în termen de 15 zile calendaristice de la data înregistrării menţiunii la Oficiul Naţional al Registrului Comerţului, în vederea verificării îndeplinirii condiţiilor de autorizare, potrivit legii.
    (2) În cazul fuziunii/divizării a doi sau mai mulţi operatori economici prestatori de servicii arhivistice, persoana juridică care îşi continuă existenţa îşi reînnoieşte autorizaţia de funcţionare.

    ART. 16
    Formarea profesională continuă a personalului de specialitate din domeniul arhivistic se realizează prin furnizorii de formare profesională autorizaţi în condiţiile legii.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de păstrare şi conservare
    ART. 17
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea serviciului arhivistic de păstrare şi conservare este obligatoriu ca operatorul economic să aibă personal angajat şi calificat pentru ocupaţiile de arhivist şi arhivar şi să depună următoarea documentaţie pentru autorizare, în formă certificată:
    a) certificat constatator emis de registrul comerţului în baza Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, cu modificările şi completările ulterioare, din care să reiasă că persoana juridică are ca obiect de activitate desfăşurarea de activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor sau certificat de grefă eliberat de instanţa din circumscripţia unde îşi are sediul social fundaţia/asociaţia/ organizaţia, însoţit de dovada înregistrării la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, denumită în continuare ANAF;
    b) copie de pe autorizaţia de securitate la incendiu emisă de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă pentru întreaga construcţie unde se află depozitul/spaţiul din care face parte încăperea amenajată, indiferent de suprafaţa afectată desfăşurării activităţii;
    c) copii ale înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate/ folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, filiale, sucursale sau puncte de lucru;
    d) copii ale certificatelor, diplomelor pentru personalul angajat, care atestă finalizarea studiilor, precum şi calificarea ca arhivist/arhivar;
    e) copii ale contractelor de muncă încheiate între operatorul economic şi personalul angajat în prestarea de servicii arhivistice, înregistrate în REVISAL şi însoţite de fişele de post în funcţia de arhivist/arhivar;
    f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-funcţionale ale spaţiilor şi echipamentelor de depozitare şi conservare a arhivelor: depozite/încăperi amenajate cu elementele de rezistenţă care rezultă dintr-un raport de expertiză tehnică/de inspecţie tehnică, întocmit de un expert autorizat în construcţii, conform standardelor ASRO în vigoare, capacitatea de depozitare exprimată în m.l., mese de lucru pentru personalul angajat, mijloace de depozitare şi păstrare specifice, mijloace de protecţie a arhivei, aparate de măsurare a valorii temperaturii şi umidităţii relative în depozite, mijloace de alarmare şi semnalizare antiincendiu şi antiefracţie, mijloace de stingere a incendiilor şi mijloace care asigură menţinerea microclimatului în spaţiul destinat serviciului de păstrare şi conservare;
    g) copii ale procedurilor de lucru interne de practică arhivistică pentru păstrarea şi conservarea arhivei, aprobate de conducerea operatorului economic şi luate la cunoştinţă de către angajaţi;
    h) dovada achitării tarifului pentru verificare/analiza solicitării depuse;
    i) lista fondurilor arhivistice deţinute care va conţine informaţii privind denumirea fondului, denumirile succesive (dacă este cazul), anii extremi, cantitatea (în m.l. sau u.a.), cantitatea şi anii extremi pentru statele de plată şi dosarele de personal;
    j) notă cu denumirea operatorului economic autorizat să presteze servicii arhivistice care va prelua arhiva în cazul încetării activităţii.

    (2) Personalul angajat ulterior autorizării, pentru acest serviciu, trebuie să fie calificat în ocupaţiile de arhivist şi/sau arhivar.
    (3) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de păstrare şi conservare este obligatoriu ca operatorul economic să depună şi documentaţia de autorizare pentru serviciul arhivistic de utilizare sau să facă dovada eliberării acesteia.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de restaurare
    ART. 18
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea serviciului arhivistic de restaurare este obligatoriu ca operatorul economic să aibă personal angajat şi calificat pentru ocupaţia de restaurator şi să depună următoarea documentaţie pentru autorizare, în formă certificată:
    a) certificat constatator emis de registrul comerţului în baza Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, cu modificările şi completările ulterioare, din care să reiasă că persoana juridică are ca obiect de activitate desfăşurarea de activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor sau certificat de grefă eliberat de instanţa din circumscripţia unde îşi are sediul social fundaţia/ asociaţia/organizaţia, însoţit de dovada înregistrării la ANAF;
    b) copie de pe autorizaţia de securitate la incendiu emisă de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă pentru întreaga construcţie unde se află depozitul/spaţiul din care face parte încăperea amenajată, indiferent de suprafaţa afectată desfăşurării activităţii;
    c) copii ale înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate/folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, filiale, sucursale sau puncte de lucru;
    d) copii ale certificatelor, diplomelor pentru personalul angajat, care atestă finalizarea studiilor, precum şi calificarea de restaurator;
    e) copii ale contractelor de muncă încheiate între operatorul economic şi personalul angajat în prestarea de servicii arhivistice, înregistrate în REVISAL şi însoţite de fişele de post în funcţia de restaurator;
    f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-funcţionale ale spaţiilor şi echipamentelor de restaurare: depozit/încăperi amenajat/amenajate, instrumentar minimal specific desfăşurării activităţii de restaurare, potrivit anexei nr. 10, echipament de protecţie pentru personal, mobilier specific, mijloace de alarmare şi semnalizare antiincendiu şi antiefracţie, mijloace de stingere a incendiilor şi mijloace care asigură menţinerea microclimatului în spaţiul destinat serviciului de restaurare;
    g) copii ale procedurilor de lucru interne de practică arhivistică pentru restaurarea arhivei aprobate de conducerea operatorului economic şi luate la cunoştinţă de către angajaţi;
    h) dovada achitării tarifului pentru verificare/analiza solicitării depuse.

    (2) Personalul angajat ulterior autorizării, pentru acest serviciu, trebuie să fie calificat în ocupaţia de restaurator.

    SECŢIUNEA a 4-a
    Eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de legătorie
    ART. 19
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea serviciului arhivistic de legătorie este obligatoriu ca operatorul economic să aibă personal angajat şi calificat pentru ocupaţia de legător şi să depună următoarea documentaţie pentru autorizare, în formă certificată:
    a) certificat constatator emis de registrul comerţului în baza Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, cu modificările şi completările ulterioare, din care să reiasă că persoana juridică are ca obiect de activitate legătorie şi servicii conexe sau certificat de grefă eliberat de instanţa din circumscripţia unde îşi are sediul social fundaţia/asociaţia/organizaţia, însoţit de dovada înregistrării la ANAF;
    b) copie de pe autorizaţia de securitate la incendiu emisă de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă pentru întreaga construcţie unde se află depozitul/spaţiul din care face parte încăperea amenajată, indiferent de suprafaţa afectată desfăşurării activităţii;
    c) copii ale înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate/ folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, filiale, sucursale sau puncte de lucru;
    d) copii ale certificatelor, diplomelor pentru personalul angajat, care atestă finalizarea studiilor, precum şi calificarea de legător;
    e) copii ale contractelor de muncă încheiate între operatorul economic şi personalul angajat în prestarea de servicii arhivistice, înregistrate în REVISAL şi însoţite de fişele de post în funcţia de legător;
    f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-funcţionale ale spaţiilor şi echipamentelor de legătorie: depozit/ încăperi amenajat/amenajate, instrumentar minimal specific desfăşurării activităţii de legătorie, potrivit anexei nr. 11, echipament de protecţie pentru personal, mobilier specific, mijloace de alarmare şi semnalizare antiincendiu şi antiefracţie, mijloace de stingere a incendiilor şi mijloace care asigură menţinerea microclimatului în spaţiul destinat serviciului legătorie;
    g) copii ale procedurilor de lucru interne de practică arhivistică pentru legarea arhivei aprobate de conducerea operatorului economic şi luate la cunoştinţă de către angajaţi;
    h) dovada achitării tarifului pentru verificare/analiza solicitării depuse.

    (2) Personalul angajat ulterior autorizării, pentru acest serviciu, trebuie să fie calificat în ocupaţia de legător.

    SECŢIUNEA a 5-a
    Eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de prelucrare arhivistică
    ART. 20
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea serviciului arhivistic de prelucrare arhivistică este obligatoriu ca operatorul economic să aibă cel puţin doi angajaţi calificaţi pentru ocupaţia de arhivist şi cel puţin doi pentru ocupaţia de arhivar şi să depună următoarea documentaţie pentru autorizare, în formă certificată:
    a) certificat constatator emis de registrul comerţului în baza Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, cu modificările şi completările ulterioare, din care să reiasă că persoana juridică are ca obiect de activitate desfăşurarea de activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor sau certificat de grefă eliberat de instanţa din circumscripţia unde îşi are sediul social fundaţia/asociaţia/ organizaţia, însoţit de dovada înregistrării la ANAF;
    b) copie de pe autorizaţia de securitate la incendiu emisă de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă pentru întreaga construcţie unde se află depozitul/spaţiul din care face parte încăperea amenajată, indiferent de suprafaţa afectată desfăşurării activităţii;
    c) copii ale înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate/folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, filiale, sucursale sau puncte de lucru;
    d) copii ale certificatelor, diplomelor pentru personalul angajat, care atestă finalizarea studiilor, precum şi calificarea de arhivist/arhivar;
    e) copii ale contractelor de muncă încheiate între operatorul economic şi personalul angajat în prestarea de servicii arhivistice, înregistrate în REVISAL şi însoţite de fişele de post în funcţia de arhivist/arhivar;
    f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-funcţionale ale depozitului/încăperilor amenajat/amenajate, de minimum 20 mp, mese de lucru pentru personalul angajat, mijloace de depozitare şi păstrare specifice, mijloace de protecţie a arhivei, aparate de măsurare a temperaturii şi umidităţii, echipament de protecţie pentru personal, mijloace de alarmare şi semnalizare antiincendiu şi antiefracţie, mijloace de stingere a incendiilor şi mijloace care asigură menţinerea microclimatului în spaţiul destinat serviciului de prelucrare arhivistică;
    g) copii ale procedurilor de lucru interne de practică arhivistică pentru prelucrarea arhivei aprobate de conducerea operatorului economic şi luate la cunoştinţă de către angajaţi;
    h) dovada achitării tarifului pentru verificare/analiza solicitării depuse.

    (2) Personalul angajat ulterior autorizării, pentru acest serviciu, trebuie să fie calificat în ocupaţiile de arhivist şi/sau arhivar.

    SECŢIUNEA a 6-a
    Eliberarea autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de utilizare
    ART. 21
    (1) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea serviciului arhivistic de utilizare este obligatoriu ca operatorul economic să aibă personal angajat şi calificat pentru ocupaţiile de arhivist şi arhivar şi să depună următoarea documentaţie pentru autorizare, în formă certificată:
    a) certificat constatator emis de registrul comerţului în baza Legii nr. 265/2022 privind registrul comerţului şi pentru modificarea şi completarea altor acte normative cu incidenţă asupra înregistrării în registrul comerţului, cu modificările şi completările ulterioare, din care să reiasă că persoana juridică are ca obiect de activitate desfăşurarea de activităţi ale bibliotecilor şi arhivelor sau certificat de grefă eliberat de instanţa din circumscripţia unde îşi are sediul social fundaţia/asociaţia/organizaţia, însoţit de dovada înregistrării la ANAF;
    b) copia de pe autorizaţia de securitate la incendiu emisă de inspectoratul pentru situaţii de urgenţă pentru întreaga construcţie unde se află depozitul/spaţiul din care face parte încăperea amenajată, indiferent de suprafaţa afectată desfăşurării activităţii;
    c) copii ale înscrisurilor care atestă dreptul de proprietate/folosinţă asupra spaţiului cu destinaţia de sediu social, filiale, sucursale sau puncte de lucru;
    d) copii ale certificatelor, diplomelor pentru personalul angajat, care atestă finalizarea studiilor, precum şi calificarea de arhivist/arhivar;
    e) copii ale contractelor de muncă încheiate între operatorul economic şi personalul angajat în prestarea de servicii arhivistice, înregistrate în REVISAL şi însoţite de fişele de post în funcţia de arhivist/arhivar;
    f) memoriu de prezentare a caracteristicilor tehnico-funcţionale ale depozitului/încăperilor amenajat/amenajate cu elemente de rezistenţă care rezultă dintr-un raport de expertiză tehnică/de inspecţie tehnică, întocmit de un expert autorizat în construcţii, conform standardelor ASRO în vigoare, capacitatea de depozitare exprimată în metri liniari, mese de lucru pentru personalul angajat, mijloace de depozitare şi păstrare specifice, mijloace de protecţie a arhivei, aparate de măsurare a temperaturii şi umidităţii, echipament de protecţie pentru personal, mijloace de alarmare şi semnalizare antiincendiu şi antiefracţie, mijloace de stingere a incendiilor şi mijloace care asigură menţinerea microclimatului în spaţiul destinat serviciului de utilizare;
    g) copii ale procedurilor de lucru interne de practică arhivistică pentru utilizarea arhivei aprobate de conducerea operatorului economic şi luate la cunoştinţă de către angajaţi;
    h) dovada achitării tarifului pentru verificare/analiza solicitării depuse;
    i) lista fondurilor arhivistice deţinute care va conţine informaţii privind denumirea fondului, denumirile anterioare (dacă este cazul), anii extremi, cantitatea (în m.l. sau u.a.), cantitatea şi anii extremi pentru statele de plată şi dosarele de personal;
    j) o notă cu denumirea operatorului economic autorizat să presteze servicii arhivistice care va prelua arhiva în cazul încetării activităţii.

    (2) În vederea obţinerii autorizaţiei de funcţionare pentru prestarea serviciului arhivistic de utilizare este obligatoriu ca operatorul economic fie să facă dovada existenţei unei autorizaţii de funcţionare pentru serviciul arhivistic de păstrare şi conservare, fie să solicite autorizarea şi pentru acest serviciu.
    (3) Personalul angajat ulterior autorizării, pentru acest serviciu, trebuie să fie calificat în ocupaţiile de arhivist şi/sau sau arhivar.

    CAP. V
    Procedura de reînnoire a autorizaţiei de funcţionare pentru serviciile arhivistice prestate de operatorii economici
    ART. 22
    (1) În vederea reînnoirii autorizaţiei de funcţionare, operatorul economic autorizat depune o cerere, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 8, la structura Arhivelor Naţionale în raza căreia îşi are sediul social, cu cel puţin 90 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate de 3 ani, însoţită de autorizaţia de funcţionare în original şi de documentaţia pentru autorizare, actualizată, necesară pentru fiecare serviciu arhivistic solicitat. Până la reînnoirea autorizaţiei de funcţionare, operatorului economic autorizat i se eliberează o dovadă de funcţionare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 12.
    (2) În cazul divizării/fuziunii, operatorul economic nou-constituit parcurge procedura de reînnoire a autorizaţiei de funcţionare, potrivit procedurii din prezentele norme metodologice.

    CAP. VI
    Procedura de suspendare a autorizaţiei de funcţionare
    ART. 23
    (1) Suspendarea autorizaţiei de funcţionare pentru unul sau mai multe servicii arhivistice se face în condiţiile prevăzute la art. 20 din Lege, în urma constatărilor rezultate cu ocazia controlului desfăşurat de către reprezentaţii structurilor Arhivelor Naţionale sau din oficiu, în urma unor sesizări/ reclamaţii/verificări.
    (2) Structura Arhivelor Naţionale care a constatat încălcarea prevederilor legale propune motivat conducerii Arhivelor Naţionale suspendarea autorizaţiei de funcţionare pe o perioadă de până la 3 luni, în funcţie de gravitatea faptei constatate, cu înştiinţarea structurii teritoriale unde îşi are sediul social operatorul economic.
    (3) Operatorul economic autorizat, structura teritorială a Arhivelor Naţionale care a constatat fapta, precum şi structura teritorială unde îşi are sediul social operatorul economic vor fi notificaţi în scris, de către Arhivele Naţionale, în termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii actului privind suspendarea autorizaţiei de funcţionare, ocazie cu care li se aduc la cunoştinţă motivele suspendării.
    (4) Pe perioada suspendării, operatorul economic autorizat este obligat să dispună măsurile necesare pentru înlăturarea/ încetarea situaţiei care a stat la baza suspendării.
    (5) La expirarea termenului de suspendare, structura Arhivelor Naţionale verifică prin orice mijloace dacă au fost remediate deficienţele care au stat la baza suspendării autorizaţiei de funcţionare.
    (6) Împotriva actului administrativ de suspendare operatorul economic autorizat poate depune contestaţie la Arhivele Naţionale, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea notificării.
    (7) Răspunsul motivat se comunică operatorului economic autorizat în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării contestaţiei.
    (8) Suspendarea autorizaţiei de funcţionare pentru unul sau mai multe servicii arhivistice se va înscrie în Registrul operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice, în termen de 5 zile calendaristice de la data notificării de către Arhivele Naţionale privind emiterea actului administrativ de suspendare/soluţionarea contestaţiei, după caz.

    CAP. VII
    Procedura de retragere a autorizaţiei de funcţionare
    ART. 24
    (1) Retragerea autorizaţiei de funcţionare pentru unul sau mai multe servicii arhivistice se face în condiţiile prevăzute de art. 21 din Lege, la cererea operatorului economic autorizat, în urma constatărilor rezultate cu ocazia controlului desfăşurat de către reprezentanţii structurilor Arhivelor Naţionale sau din oficiu, în urma unor sesizări/reclamaţii/verificări.
    (2) Structura Arhivelor Naţionale care a constatat încălcarea prevederilor legale propune retragerea autorizaţiei de funcţionare.
    (3) În termen de 5 zile calendaristice de la data emiterii actului privind retragerea autorizaţiei de funcţionare de către Arhivele Naţionale, operatorul economic autorizat, structura teritorială a Arhivelor Naţionale care a propus retragerea autorizaţiei, precum şi structura teritorială unde îşi are sediul social operatorul economic vor fi notificaţi, în scris, despre motivele care au stat la baza retragerii acesteia, cu obligaţia predării de către operatorul economic autorizat a autorizaţiei de funcţionare în original.
    (4) În cazul retragerii autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de păstrare şi conservare şi/sau de utilizare, operatorul economic autorizat devine deţinător de drept al arhivei, în sensul prezentului ordin, cu obligaţiile care decurg din Lege, până la predarea acesteia către un alt operator economic autorizat, în temeiul unui contract de prestări servicii.
    (5) În cazul retragerii autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de păstrare şi conservare se retrage, automat, şi autorizaţia de funcţionare pentru serviciul arhivistic de utilizare.
    (6) În cazul retragerii autorizaţiei de funcţionare pentru serviciul arhivistic de utilizare se retrage, automat, şi autorizaţia de funcţionare pentru serviciul arhivistic de păstrare şi conservare.
    (7) Împotriva actului administrativ de retragere operatorul economic autorizat poate depune contestaţie la Arhivele Naţionale, în termen de 5 zile calendaristice de la primirea notificării.
    (8) Răspunsul motivat se comunică operatorului economic autorizat în termen de 10 zile calendaristice de la data înregistrării contestaţiei.
    (9) Retragerea autorizaţiei de funcţionare pentru unul sau mai multe servicii arhivistice se va înscrie în Registrul operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice, în termen de 5 zile calendaristice de la data notificării de către Arhivele Naţionale privind emiterea actului administrativ de retragere/ soluţionarea contestaţiei, după caz.

    CAP. VIII
    Procedura privind eliberarea certificatelor, adeverinţelor, copiilor şi extraselor de pe documente
    ART. 25
    (1) Cererile adresate de persoane fizice sau juridice creatorilor şi deţinătorilor de documente, succesorilor în drepturi ai acestora, precum şi operatorilor economici autorizaţi se depun în format letric sau electronic.
    (2) Cererile adresate de persoane fizice sau juridice creatorilor şi deţinătorilor de documente, succesorilor în drepturi ai acestora, precum şi operatorilor economici autorizaţi se soluţionează în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la înregistrare.
    (3) Data la care este emisă notificarea de plată a tarifului, precum şi data efectuării plăţii sunt incluse în termenul de 60 de zile.
    (4) În cazul în care sunt necesare date şi informaţii suplimentare pentru identificarea actelor solicitate sau în situaţia în care nu au fost achitate integral tarifele stabilite prin ordin de către preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice, termenul de 60 de zile calendaristice curge de la data completării de către persoanele fizice sau juridice a cererii iniţiale, respectiv de la data achitării integrale a tarifelor stabilite prin ordin de către preşedintele Casei Naţionale de Pensii Publice.
    (5) Limitele maxime ale tarifelor practicate de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice sunt reglementate prin ordin al preşedintelui Casei Naţionale de Pensii Publice privind limitele maxime ale tarifelor prestate de către operatorii economici autorizaţi în prestarea de servicii arhivistice.

    ART. 26
    Certificatele, adeverinţele, copiile şi extrasele de pe documente se eliberează persoanelor îndreptăţite, în format letric, şi se predau la sediul creatorilor sau deţinătorilor de documente, personal sau prin reprezentant legal, sau se transmit prin servicii de curierat/poştale, cu confirmare de primire.

    CAP. IX
    Dispoziţii finale
    ART. 27
    Anexele nr. 1-12 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    *) Anexa nr. 1 este reprodusă în facsimil.
    la normele metodologice




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    *) Anexa nr. 2 este reprodusă în facsimil.
    la normele metodologice




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 3

    la normele metodologice




    Denumirea ....................................
    Nr. de înregistrare
    Data
    PROCES-VERBAL
    de predare-primire a arhivei
    Astăzi, ....................., subsemnaţii, ...................................., în calitate de reprezentant legal al ..............................., şi ................................., din partea .............................., am procedat primul la predarea şi al doilea la primirea documentelor create de ......................., în perioada ..............., în cantitate de ................. m.l., reprezentând un număr de .......... dosare.
    Predarea-primirea s-a făcut pe baza instrumentelor de evidenţă anexate, cuprinzând ......... pagini tehnoredactate, după caz.
    Am predat,
    Numele/prenumele:
    Data:
    Am primit,
    Numele/prenumele:
    Data:

    ANEXA 4

    *) Anexa nr. 4 este reprodusă în facsimil.
    la normele metodologice




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 5

    *) Anexa nr. 5 este reprodusă în facsimil.
    la normele metodologice




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 6

    *) Anexa nr. 6 este reprodusă în facsimil.
    la normele metodologice




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 7

    la normele metodologice




    REGISTRUL
    operatorilor economici prestatori de servicii arhivistice
    1. Număr unic de înregistrare al operatorului economic: ...........................
    2. Denumirea operatorului economic: ..................................................
    3. Sediul social şi date de contact

┌─────┬──────┬──────────┬─────┬───────┬───┬──────┬───────┐
│Tip │Adresă│ │ │ │ │ │ │
│sediu│^2 │Localitate│Judeţ│Telefon│Fax│E-mail│Website│
│^1 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼──────┼──────────┼─────┼───────┼───┼──────┼───────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────┴──────┴──────────┴─────┴───────┴───┴──────┴───────┘

    ^1 Sediu social, sucursală, punct de lucru etc.
    ^2 Judeţ, localitate, nume stradă, nr., nr. imobil etc.

    4. Autorizări

┌────────────┬──────────────┬────────────┐
│Obiectul │Acţiunea │Data şi nr. │
│autorizaţiei│administrativă│autorizaţiei│
│^3 │^4 │ │
├────────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │
└────────────┴──────────────┴────────────┘

    ^3 Păstrare-conservare; restaurare; legătorie arhivă; prelucrare a documentelor; utilizare a documentelor.
    ^4 Autorizare; reînnoirea autorizaţiei.

    5. Fonduri deţinute

┌─────────────┬────────────┬──────────┬──────────┐
│Denumirea │Anii extremi│Cantitatea│ │
│creatorului/ │ai │totală │Observaţii│
│deţinătorului│documentelor│(m.l. şi │ │
│de arhivă^5 │ │u.a.) │ │
├─────────────┼────────────┼──────────┼──────────┤
│ │ │ │ │
└─────────────┴────────────┴──────────┴──────────┘

    ^5 Denumirile anterioare ale creatorului de arhivă, de la momentul înfiinţării până la radiere.

    6. Cazier administrativ

┌──────────┬──────────────┬────────────┐
│Obiectul │Structura ANR │Data şi nr. │
│sancţiunii│care a aplicat│actului de │
│^6 │sancţiunea │constatare │
├──────────┼──────────────┼────────────┤
│ │ │ │
└──────────┴──────────────┴────────────┘

    ^6 Suspendarea autorizaţiei; retragerea autorizaţiei.


    ANEXA 8

    la normele metodologice




    Denumirea operatorului economic
    Nr. de înregistrare
    Data
    CERERE
    de eliberare/reînnoire/retragere a autorizaţiei^1
    ^1 Pentru prelucrare arhivistică operatorul economic se obligă să comunice structurilor Arhivelor Naţionale noile contracte încheiate care au ca obiect prelucrarea şi preluarea de fonduri arhivistice.
    Către:
    Arhivele Naţionale/Serviciu/Birou al Arhivelor Naţionale

    Subscrisa, .............................................................., cu adresa sediului social în ............................, strada ............................ nr. ....., bl. ....., sc. ...., ap. ...., judeţul/sectorul ......................., telefon ...................., fax ......................, e-mail ................, pagina de internet .........................., cod de identificare fiscală/cod unic de înregistrare ..................................................., prin reprezentantul legal ............................................, CNP ....................................................., vă rog să îmi acordaţi/să îmi reînnoiţi/să îmi retrageţi autorizaţia de funcţionare pentru următorul serviciu arhivistic .................................................................................... .
    Subsemnatul, în calitate de reprezentant legal al ............................................., cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal privind falsul în declaraţii, declar pe propria răspundere că toate informaţiile şi documentele sunt complete şi conforme cu realitatea şi că nu există alte fapte relevante care trebuie aduse la cunoştinţa Arhivelor Naţionale.
    Numele/prenumele (cu majuscule):
    Semnătura:
    Ştampila
    Data:
    Anexez în copie următoarele documente:
    1. acordul de prelucrare a datelor cu caracter personal;
    2.
    3.


    ANEXA 9

    *) Anexa nr. 9 este reprodusă în facsimil.
    la normele metodologice




 (a se vedea imaginea asociată)
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 10

    la normele metodologice
    INSTRUMENTAR MINIMAL
    specific desfăşurării activităţii de restaurare
    Inventar
    pentru laboratorul de restaurare

┌────┬──────────────────┬────┬─────────┐
│Nr. │Specificaţie │u.m.│Cantitate│
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│1. │Aspirator │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│2. │Aparat (sau sursă)│buc.│1 │
│ │de încălzit apa │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│3. │Balanţă de │buc.│1 │
│ │cântărit │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│4. │Bisturiu │set │1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│5. │Dulap │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│6. │Fălţuială │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│7. │Fier de călcat de │buc.│1 │
│ │uz domestic │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│8. │Foarfecă │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Foarfecă de hârtie│ │ │
│9. │(papşer), minim │buc.│1 │
│ │format A3 │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│10. │Frigider │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Instalaţie de │ │ │
│ │uscare a │ │ │
│11. │documentelor/ │buc.│1 │
│ │Echipamente/ │ │ │
│ │Mobilier pentru │ │ │
│ │uscare documente │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Instrumente de │ │ │
│ │măsură şi control │ │ │
│12. │al valorilor │buc.│1 │
│ │parametrilor de │ │ │
│ │microclimat │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│13. │Masă de restaurare│buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│14. │Set pensule │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│15. │Scaun │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│16. │Sticlărie de │set │1 │
│ │laborator │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│17. │Vas pentru spălat │buc.│1 │
│ │documente │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Vase de laborator │ │ │
│18. │diverse modele, │set │1 │
│ │materiale şi │ │ │
│ │dimensiuni │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Se recomandă: │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Instalaţie/ │ │ │
│19. │Echipament de │buc.│1 │
│ │desprăfuire │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│20. │Nişă absorbantă de│buc.│1 │
│ │gaze │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│21. │Presă de legătorie│buc.│1 │
│ │din metal │ │ │
└────┴──────────────────┴────┴─────────┘

    Materiale
    necesare în laboratorul de restaurare

┌────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea materialului │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1. │Bandă specială Filmoplast (2 cm/ │
│ │50 m) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2. │Carboxi-metil-celuloză (sare de │
│ │sodiu) sau similar │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3. │Dezinfectant (sare cuaternară de │
│ │amoniu)/Sintosept sau similar │
├────┼─────────────────────────────────┤
│4. │Hârtie absorbantă (hârtie de │
│ │filtru sau similar) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│5. │Hârtie japoneză 8-11 g/mp │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Hârtie pelur/albă velină 70 x │
│6. │100; 45-60 g/mp (pentru │
│ │restaurare hărţi/planuri) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Materiale pentru protecţia │
│7. │documentelor din materiale cu PH │
│ │neutru │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Substanţe chimice specifice (cel │
│ │puţin pentru protejarea migrării │
│8. │cernelurilor, testare PH soluţii,│
│ │solvenţi pentru scoaterea petelor│
│ │de grăsime) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Sită textilă impregnată (tip │
│9. │„sită China“ sau similar) pentru │
│ │transportul documentelor în │
│ │timpul procesului de restaurare │
├────┼─────────────────────────────────┤
│10. │Solvenţi organici diferiţi │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Materiale pentru îndepărtat │
│ │depunerile (cel puţin vată │
│11. │hidrofilă sau similar şi gume │
│ │speciale pentru şters documentele│
│ │- GROOM/STICK) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Recomandări: │
├────┼─────────────────────────────────┤
│12. │Carton special pentru legătorie │
│ │70 x 100/1,5-2,5 mm │
├────┼─────────────────────────────────┤
│13. │Hârtie siliconată │
├────┼─────────────────────────────────┤
│14. │Pastă albă de lipit (pe bază de │
│ │dextrină) │
└────┴─────────────────────────────────┘


    ANEXA 11

    la normele metodologice
    INSTRUMENTAR MINIMAL
    specific desfăşurării activităţii de legătorie
    Inventar
    pentru laboratorul de legătorie

┌────┬──────────────────┬────┬─────────┐
│Nr. │Specificaţie │u.m.│Cantitate│
│crt.│ │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│1. │Ace de cusut │set │1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│2. │Aparat (sau sursă)│buc.│1 │
│ │de încălzit apa │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│3. │Burghiu Ø 3,5-4 │set │1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│4. │Ciocan │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Colţar (cutie) │ │ │
│5. │pentru fixat │buc.│1 │
│ │documente │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│6. │Cuţit │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Dispozitiv │ │ │
│7. │vertical de găurit│buc.│1 │
│ │cu planşetă suport│ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│8. │Dulap │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│9. │Fălţuială │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│10. │Fier de călcat de │buc.│1 │
│ │uz domestic │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│11. │Foarfecă │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Foarfecă de hârtie│ │ │
│12. │(papşer), minim │buc.│1 │
│ │format A3 │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│ │Instrumente de │ │ │
│ │măsură şi control │ │ │
│13. │al valorilor │buc.│1 │
│ │parametrilor de │ │ │
│ │microclimat │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│14. │Masă de legătorie │buc.│1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│15. │Pensule │set │1 │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│16. │Presă de legătorie│buc.│1 │
│ │din metal │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│17. │Presă de legătorie│buc.│1 │
│ │din lemn │ │ │
├────┼──────────────────┼────┼─────────┤
│18. │Scaun │buc.│1 │
└────┴──────────────────┴────┴─────────┘

    Materiale
    necesare în atelierul de legătorie

┌────┬─────────────────────────────────┐
│Nr. │Denumirea materialului │
│crt.│ │
├────┼─────────────────────────────────┤
│1. │Aracet pentru hârtie │
├────┼─────────────────────────────────┤
│2. │Aţă in sau bumbac pentru cusut │
├────┼─────────────────────────────────┤
│3. │Bandă specială Filmoplast (2 cm/ │
│ │50 m) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│4. │Carton duplex 70 x 100 mm sau │
│ │similar │
├────┼─────────────────────────────────┤
│5. │Carton special pentru legătorie │
│ │70 x 100/1,5-2,5 mm sau similar │
├────┼─────────────────────────────────┤
│6. │Copertă dosar │
├────┼─────────────────────────────────┤
│7. │Hârtie pelur/albă velină 70 x │
│ │100; 45-60 g/mp (pentru alonje) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│8. │Hârtie A4/80 gr/mp (pentru │
│ │certificarea dosarelor) │
├────┼─────────────────────────────────┤
│ │Materiale pentru protecţia │
│9. │documentelor din materiale cu PH │
│ │neutru │
├────┼─────────────────────────────────┤
│10. │Pânză legătorie simplă, diverse │
│ │culori │
├────┼─────────────────────────────────┤
│11. │Sfoară cânepă diverse grosimi │
└────┴─────────────────────────────────┘


    ANEXA 12

    la normele metodologice




    MINISTERUL AFACERILOR INTERNE
    ARHIVELE NAŢIONALE ALE ROMÂNIEI
    DOVADĂ DE FUNCŢIONARE
    pentru prestare de servicii arhivistice
    Se autorizează operatorul economic ............................., cu sediul în ....................................., str. .......................... nr. ......, având nr. de înregistrare la registrul comerţului .............................., CUI ........................., obiect de activitate ....................., cu autorizaţia de funcţionare nr. ............/................, să presteze serviciul arhivistic ................................. până la data de ....................... .
    În cazul în care, după expirarea perioadei de valabilitate a autorizaţiei de funcţionare vor fi încheiate contracte de prestări servicii arhivistice, acestea sunt lovite de nulitate.
    Director,
    L.S.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016