Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 25 septembrie 2018  de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 62/2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 25 septembrie 2018 de aplicare a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 62/2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe

EMITENT: Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 893 din 23 octombrie 2018
──────────
    Aprobate prin Ordinul nr. 5.773/1.005/3.050/2018 publicat în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 893 din 23 octombrie 2018.
──────────
    CAP. I
    Programarea bugetară a fondurilor aferente proiectelor, măsurilor, proiectelor din cadrul abordării fondurilor tematice ori proiectelor şi activităţilor Fondului pentru acţiuni în domeniul managementului energiei durabile (SEAF) finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe
    ART. 1
    (1) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor sau măsurilor sau proiectelor din cadrul abordării fondurilor tematice se cuprind conform art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 15^2 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe, aprobată prin Legea nr. 2/2012, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare O.U.G. nr. 62/2011, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor sau a măsurilor sau proiectelor din cadrul abordării fondurilor tematice.
    (2) În vederea cuprinderii în bugetul propriu a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte sau măsuri sau proiecte din cadrul abordării fondurilor tematice prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) şi art. 15^2 alin. (1) lit. a) şi b) din O.U.G. nr. 62/2011 au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului ori a măsurii propus(e) sau a proiectului din cadrul abordării fondurilor tematice la finanţare sau finanţat(e) în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.
    (3) Fişa de fundamentare a proiectului sau a măsurii sau a proiectului din cadrul abordării fondurilor tematice este completată de structura responsabilă cu propunerea la finanţare ori implementare a proiectului sau măsurii sau a proiectului din cadrul abordării fondurilor tematice şi va fi semnată de conducătorul acesteia.
    (4) Structura abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite în calitate de beneficiar de proiecte sau măsuri, prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din O.U.G. nr. 62/2011, va cuprinde în buget sumele menţionate la alin. (1) numai dacă fişa de fundamentare a proiectului ori a măsurii prevăzut(e) la alin. (2), precum şi a proiectelor sau a măsurilor aflate în implementare este avizată de principiu, conform art. 8 alin. (2) din O.U.G. nr. 62/2011, de către Unitatea Naţională de Coordonare, rol îndeplinit de către Direcţia generală pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară din cadrul Ministerului Finanţelor Publice.
    (5) Beneficiarii de proiecte sau măsuri au obligaţia ca, la semnarea acordului de implementare a proiectului ori acordului aferent măsurii, încheiat cu Unitatea Naţională de Coordonare sau organismul intermediar, dacă este cazul, să depună o copie a formularului bugetar „Fişa proiectului“, anexă la bugetul ordonatorului principal de credite.
    (6) În cazul proiectelor sau măsurilor propuse la finanţare în anul bugetar curent, pentru care acordurile de implementare a proiectelor ori acordurile aferente măsurilor nu au fost încheiate, precum şi în cazul necesităţii angajării unor cheltuieli neeligibile aferente proiectelor sau măsurilor aflate în implementare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din O.U.G. nr. 62/2011 solicită structurii responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectuează înainte de data semnării acordului de implementare a proiectului ori acordului aferent măsurii sau pentru angajarea cheltuielilor neeligibile.
    (7) Notele justificative prevăzute la alin. (6) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli şi necesitatea angajării acestora pentru implementarea proiectului sau măsurii.
    (8) Cheltuielile angajate înainte de data semnării acordurilor de implementare a proiectelor sau acordurilor aferente măsurilor sunt neeligibile şi nu vor fi solicitate la rambursare în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.

    ART. 2
    (1) Sumele necesare finanţării valorii totale a proiectelor, măsurilor, a proiectelor din cadrul abordării fondurilor tematice ori proiectelor şi activităţilor SEAF se cuprind în bugetele beneficiarilor de proiecte, măsuri, proiecte din cadrul abordării fondurilor tematice ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. c), d) şi f) şi art. 15^2 alin. (1) lit. c) şi d) din O.U.G. nr. 62/2011, repartizate pe ani, pe toată perioada de implementare a proiectelor, măsurilor, a proiectelor din cadrul abordării fondurilor tematice ori proiectelor şi activităţilor SEAF şi se aprobă conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, ori cu ocazia rectificărilor bugetare.
    (2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte, măsuri, proiecte din cadrul abordării fondurilor tematice ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. c), d) şi f) şi art. 15^2 alin. (1) lit. c) şi d) din O.U.G. nr. 62/2011 au obligaţia să completeze fişa de fundamentare a proiectului, a măsurii, a proiectului din cadrul abordării fondurilor tematice ori a proiectelor şi activităţilor SEAF propus(e) la finanţare sau finanţat(e) în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice, fără a mai solicita avizul de principiu al Direcţiei generale pregătire ECOFIN şi asistenţă comunitară, în calitate de Unitate Naţională de Coordonare.
    (3) Beneficiarii de proiecte, măsuri, ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. c), d) şi f) din O.U.G. nr. 62/2011 au obligaţia ca, la semnarea acordului de implementare încheiat cu Unitatea Naţională de Coordonare sau cu organismul intermediar, respectiv a contractului de finanţare în cadrul SEAF, încheiat cu Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, să depună o copie a formularului bugetar „Fişa proiectului“, anexă la bugetul ordonatorului principal de credite, întocmit în baza fişei de fundamentare menţionate la alin. (2), aferentă proiectului, măsurii ori proiectelor şi activităţilor SEAF propus(e) sau aprobat(e) la finanţare în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, semnat şi ştampilat de ordonatorul principal de credite.
    (4) În cazul proiectelor, măsurilor ori proiectelor şi activităţilor SEAF propuse la finanţare în anul bugetar curent, pentru care acordurile de implementare a proiectelor, acordurile aferente măsurilor ori contractele de finanţare în cadrul SEAF nu au fost încheiate, precum şi în cazul necesităţii angajării unor cheltuieli neeligibile aferente proiectelor, măsurilor ori proiectelor şi activităţilor SEAF aflate în implementare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar prevăzut la art. 6 alin. (1) lit. c), d) şi f) din O.U.G. nr. 62/2011 solicită structurii responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectuează înainte de data semnării acordului de implementare a proiectului, acordului aferent măsurii ori contractului de finanţare în cadrul SEAF sau pentru angajarea cheltuielilor neeligibile.
    (5) Notele justificative prevăzute la alin. (4) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli şi necesitatea angajării sumei respective pentru implementarea proiectului, măsurii ori proiectelor şi activităţilor SEAF.
    (6) Cheltuielile angajate înainte de data semnării acordurilor de implementare a proiectelor, acordurilor aferente măsurilor ori contractelor de finanţare în cadrul SEAF, cu excepţia celor aferente componentei „Abordarea Premiul European pentru Energie - EEA“, sunt neeligibile şi nu vor fi solicitate la rambursare în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.
    (7) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia să asigure în bugetele proprii sumele necesare implementării proiectelor, măsurilor ori proiectelor şi activităţilor SEAF proprii propuse la finanţare ori finanţate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi pe cele necesare implementării proiectelor sau măsurilor ai căror beneficiari de proiecte şi măsuri sunt entităţi publice locale finanţate integral sau parţial din bugetul local.
    (8) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia de a deschide şi repartiza creditele bugetare aferente implementării proiectelor şi măsurilor ai căror beneficiari sunt entităţi publice din subordine finanţate integral din bugetul local, în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data încasării sumelor rambursate de autoritatea de plată, ca urmare a cererii de plată transmise de către aceşti beneficiari, conform Formularului 5.

    ART. 3
    (1) Sumele cuprinse în bugetul Ministerului Fondurilor Europene, prevăzute la art. 6 alin. (3) din O.U.G. nr. 62/2011, sunt gestionate de autoritatea de plată, rol îndeplinit de Direcţia generală mecanisme şi instrumente financiare europene nerambursabile din cadrul Ministerului Fondurilor Europene.
    (2) Sumele cuprinse în bugetul Ministerului Fondurilor Europene, prevăzute la art. 6 alin. (3) lit. c) din O.U.G. nr. 62/2011, reprezintă minimum 5% din valoarea proiectelor, măsurilor, proiectelor şi activităţilor SEAF finanţate prin Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.

    ART. 4
    (1) Valoarea subvenţiei acordate beneficiarilor de proiecte sau măsuri finanţaţi parţial din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale poate cuprinde sumele aferente contravalorii fondurilor externe nerambursabile din cadrul proiectelor sau măsurilor finanţate prin Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, care vor fi rambursate de către autoritatea de plată, conform acordului de implementare a fiecărui proiect ori acordului fiecărei măsuri.
    (2) Beneficiarii de proiecte sau măsuri finanţaţi parţial din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat ori bugetele fondurilor speciale restituie, în termen de 3 zile lucrătoare de la data încasării, sumele rambursate de către autoritatea de plată conform art. 6 alin. (1) lit. b) în conturile de cheltuieli bugetare ale ordonatorilor principali de credite din care au fost acordate subvenţiile prevăzute la alin. (1).
    (3) În cazul în care restituirea subvenţiei menţionate la alin. (2) se efectuează în anul bugetar următor celui în care au fost primite subvenţiile, se aplică prevederile art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008 privind normele metodologice de aplicare a prevederilor art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar.

    ART. 5
    (1) Sumele necesare implementării Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse se cuprind de către Unitatea Naţională de Coordonare, la nivel de credite de angajament şi credite bugetare, pe tipuri de finanţare, în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, în conformitate cu art. 11 alin. (1) din O.U.G. nr. 62/2011, pentru proiectele şi măsurile aferente tipurilor de asistenţă financiară nerambursabilă prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d) din O.U.G. nr. 62/2011.
    (2) În vederea cuprinderii sumelor prevăzute la alin. (1), reprezentând credite bugetare, autoritatea de plată are obligaţia să completeze formularul bugetar aferent programului, conform prevederilor sau instrucţiunilor prevăzute în metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget, la poziţiile corespunzătoare creditului bugetar, şi să îl transmită Ministerului Finanţelor Publice în calitate de Unitate Naţională de Coordonare.
    (3) Direcţia abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul Ministerului Finanţelor Publice cuprinde în anexă sumele pe baza formularului întocmit în conformitate cu alin. (1) şi (2).
    (4) Ministerul Finanţelor Publice comunică autorităţii de plată limita creditelor bugetare aprobate în anexă la buget, în cadrul cărora se pot efectua plăţi.
    (5) Sumele necesare implementării Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, pentru proiectele şi activităţile aferente asistenţei financiare nerambursabile prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. e) din O.U.G. nr. 62/2011, se cuprind de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, la nivel de credite de angajament şi credite bugetare, pe tipuri de finanţare, în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice care asigură managementul SEAF, în conformitate cu art. 11 alin. (1^1) din O.U.G. nr. 62/2011.
    (6) În vederea cuprinderii sumelor prevăzute la alin. (5), reprezentând credite bugetare, autoritatea de plată are obligaţia să completeze formularul bugetar aferent programului, conform prevederilor sau instrucţiunilor prevăzute în metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget, la poziţiile corespunzătoare creditului bugetar şi să îl transmită Ministerului Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice.
    (7) Direcţia abilitată cu elaborarea proiectului de buget din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice cuprinde în anexă sumele pe baza formularului întocmit de către autoritatea de plată.
    (8) Ministerul Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice comunică autorităţii de plată limita creditelor bugetare aprobate în anexă la buget, în cadrul cărora se pot efectua plăţi.

    CAP. II
    Fluxuri financiare şi evidenţă contabilă
    ART. 6
    (1) În cazul beneficiarilor de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a)-d) şi f) din O.U.G. nr. 62/2011, care au în implementare proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF finanţate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    a) sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora cheltuielile efectuate corespunzător contravalorii fondurilor externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse şi contribuţiei proprii;
    b) sumele aferente rambursării cotei părţi din cheltuielile eligibile efectuate, corespunzătoare finanţării fondurilor externe nerambursabile ale Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, se virează de către autoritatea de plată, cu respectarea termenului stabilit în acordul de implementare a proiectului, în acordul aferent măsurii ori în contractul de finanţare în cadrul SEAF, în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele ori măsurile respective prevăzute la art. 23 alin. (1), alin. (2) lit. a) şi b) şi alin. (3), după caz, deschise pe codurile de identificare fiscală ale beneficiarilor;
    c) autoritatea de plată virează sumele aferente plăţilor în avans, corespunzătoare finanţării fondurilor externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse beneficiarilor componentei „Acţiuni în domeniul energiei durabile în comunităţile din regiuni sărace/subdezvoltate - Programul oraşe sărace“, cu respectarea termenului stabilit în contractele de finanţare în cadrul SEAF, în contul de venit al bugetelor locale prevăzut la art. 23 alin. (2) lit. c), deschis pe codurile de identificare fiscală ale unităţilor administrativ-teritoriale, la unităţile Trezoreriei Statului prin care îşi desfăşoară activitatea.

    (2) Autoritatea de plată notifică în scris beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a), c) şi f) din O.U.G. nr. 62/2011 cu privire la sumele virate în conturile de venituri, utilizând Formularul 2 din prezentele norme metodologice.

    ART. 7
    (1) Ordonatorul de credite al autorităţii de plată gestionează soldul Fondului Elveţian de Contrapartidă (FEC) în conformitate cu procedura prevăzută la art. 6^1 din O.U.G. nr. 62/2011.
    (2) Soldul FEC se face venit la bugetul de stat şi se virează de Ministerul Finanţelor Publice în contul de venituri bugetare 20.A.36.46.00 „Sume aferente soldului FEC“, codificat cu codul de identificare fiscală al ordonatorului de credite al autorităţii de plată, iar sumele introduse în volumul şi structura veniturilor şi cheltuielilor bugetului de stat vor fi prevăzute distinct atât la partea de venituri cât şi la partea de cheltuieli după cum urmează:
    a) la partea de venituri ale bugetului de stat la capitolul 36.01 „Diverse venituri“, subcapitolul 36.01.46 „Sume aferente soldului FEC“;
    b) la partea de cheltuieli, în bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de plată, la titlul 56 „Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare“, la articolul 56.46 „Transferuri de la bugetul de stat din soldul FEC acordate beneficiarilor pentru cofinanţare în cadrul Programului oraşe sărace“.

    (3) Din totalul cofinanţării de minimum 15% ce trebuie asigurată de beneficiarii SEAF ai componentei „Acţiuni în domeniul energiei durabile în comunităţile din regiuni sărace/subdezvoltate - Programul oraşe sărace“, un procent de maximum 7% din valoarea eligibilă a proiectului se transferă de către autoritatea de plată din soldul FEC în contul de venituri al unităţii administrativ-teritoriale prevăzut la art. 23 alin. (2) lit. e), în baza contractului de finanţare semnat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice care asigură managementul SEAF cu beneficiarii SEAF, transferul urmând să se realizeze concomitent cu finanţarea din avansul SEAF, prin raportare la valoarea fiecărei cereri de plată.
    (4) Diferenţa până la valoarea cofinanţării conform contractului de finanţare în cadrul SEAF reprezintă obligaţia beneficiarului şi se asigură din bugetul beneficiarului SEAF, odată cu fiecare plată efectuată din cheltuieli eligibile în cadrul proiectului.
    (5) Din sumele primite ca avans, atât din avansul SEAF, cât şi din sumele primite din soldul FEC pentru acoperirea parţială a cofinanţării, beneficiarii SEAF pot finanţa numai cheltuieli eligibile aferente proiectelor.
    (6) În cazul în care, la sfârşitul perioadei de implementare a proiectelor, beneficiarii componentei „Acţiuni în domeniul energiei durabile în comunităţile din regiuni sărace/ subdezvoltate - Programul oraşe sărace“ rămân cu sume neutilizate din avansurile acordate potrivit alin. (3) şi potrivit art. 6 alin. (1) lit. c), aceştia au obligaţia de a restitui sumele respective, în termen de 30 de zile lucrătoare de la primirea notificării de la autoritatea de plată, din conturile de venituri unde au fost primite iniţial, astfel:
    a) fondurile externe nerambursabile în contul de disponibilităţi prevăzut la art. 22 alin. (2) lit. a);
    b) sumele primite din soldul FEC pentru acoperirea parţială a cofinanţării, în contul de cheltuieli bugetare deschis potrivit art. 22 alin. (5) în cazul în care sumele au fost primite în anul respectiv sau, în caz contrar, potrivit prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. 8
    În cazul beneficiarilor de proiecte sau măsuri prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. e) din O.U.G. nr. 62/2011, care au în implementare proiecte ori măsuri finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, autoritatea de plată virează, din contul de disponibil prevăzut la art. 22 alin. (2) lit. a), sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile efectuate, corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, conform acordului de implementare a proiectului sau acordului aferent măsurii, în conturile de disponibilităţi deschise la unităţile Trezoreriei Statului prevăzute la art. 23 alin. (4)/bănci comerciale, după caz.

    ART. 9
    (1) Fondurile aferente asistenţei financiare prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a), c) şi d) din O.U.G. nr. 62/2011 se primesc de către autoritatea de plată de la Secretariatul de Stat pentru Afaceri Economice (SECO)/Agenţia Elveţiană pentru Dezvoltare şi Cooperare (SDC), după aprobarea cererilor de rambursare conform procedurii descrise la art. 7 alin. (1) şi (2) din O.U.G. nr. 62/2011.
    (2) Fondurile aferente asistenţei financiare prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. e) din O.U.G. nr. 62/2011 se primesc de către autoritatea de plată de la SECO, după cum urmează:
    a) avansul iniţial SEAF în valoare de 500.000 CHF, în urma solicitării autorităţii de plată;
    b) plăţile ulterioare SEAF, în urma cererii de avans, însoţite de documentele justificative aferente, trimise de autoritatea de plată după certificarea cheltuielilor eligibile efectuate de beneficiari din sumele primite în avans şi conform estimărilor comunicate de managementul SEAF;
    c) plata finală SEAF, în urma transmiterii cererii de plată finale, însoţită de documentele justificative aferente, după certificarea cheltuielilor eligibile şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor contractuale de către partea română.

    (3) Transferul fondurilor externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. b) şi art. 8, din conturile autorităţii de plată în conturile beneficiarilor de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF, se realizează în condiţiile şi pe baza documentelor prevăzute prin acordul de implementare a proiectului, acordul privind măsura ori conform contractelor de finanţare în cadrul SEAF.
    (4) Sumele acordate în avans în cadrul proiectelor SEAF finanţate din Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse se justifică prin rapoarte intermediare sau finale, în conformitate cu prevederile stabilite prin contractele de finanţare în cadrul SEAF.
    (5) Beneficiarii SEAF au obligaţia restituirii integrale sau parţiale a sumelor primite în avans, în cazul în care aceştia nu justifică, prin raport intermediar sau final, utilizarea sumelor primite în avans, conform termenelor şi condiţiilor stabilite prin contractele de finanţare în cadrul SEAF, aplicându-se în acest caz prevederile art. 7 alin. (6) lit. a) şi b).
    (6) Sumele recuperate potrivit prevederilor alin. (5), art. 7 alin. (6) lit. a) şi art. 10 alin. (6) din sumele acordate în avans provenind din fonduri externe nerambursabile se utilizează pentru continuarea finanţării proiectelor SEAF.

    ART. 10
    (1) Prin acordurile de implementare a proiectelor, acordurile privind măsurile ori contractele de finanţare în cadrul SEAF se stabilesc termenele şi condiţiile privind implementarea proiectelor, măsurilor ori proiectelor şi activităţilor SEAF, derularea operaţiunilor financiare, inclusiv:
    a) termenul maxim de efectuare a plăţilor către beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF aferente rambursării cheltuielilor eligibile sau acordării avansurilor, după caz;
    b) documentele justificative necesare rambursării cotei-părţi din cheltuielile eligibile efectuate sau justificării avansului, după caz, corespunzătoare finanţării fondurilor externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse şi, respectiv, soldului FEC;
    c) obligaţia ca fiecare raport intermediar sau final de proiect, transmis de beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzuţi la art. 6 alin. (1) din O.U.G. nr. 62/2011, să aibă anexată o situaţie care să reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de aceştia, conform Formularului 3;
    d) prevederea conform căreia beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF care efectuează plăţi în valută în cadrul proiectului solicită la rambursare contravaloarea în lei a acestora la cursul Băncii Naţionale a Românei, valabil la data efectuării plăţii în valută;
    e) sancţiunile aplicabile în cazul nerespectării termenelor şi condiţiilor stabilite prin acordurile de implementare a proiectelor, acordurile privind măsurile ori prin contractele de finanţare în cadrul SEAF;
    f) modalităţile şi termenele de recuperare a sumelor plătite necuvenit, conform legislaţiei aplicabile şi procedurilor specifice;
    g) cursul Băncii Naţionale a României valabil la data iniţierii acordurilor de implementare a proiectelor, acordurilor privind măsurile ori a contractelor de finanţare în cadrul SEAF, precum şi data iniţierii acestora.

    (2) Pentru proiectele depuse de beneficiarii SEAF în cadrul componentei „Acţiuni în domeniul energiei durabile în comunităţile din regiuni sărace/subdezvoltate - Programul oraşe sărace“, a căror finanţare a fost aprobată, autoritatea de plată efectuează plăţi în avans din fondurile elveţiene alocate SEAF, respectiv din soldul FEC, conform contractului de finanţare în cadrul SEAF.
    (3) Plăţile în avans, potrivit alin. (2), se vor efectua în corelaţie cu graficul actualizat de implementare a activităţilor contractului de finanţare în cadrul SEAF, în limita fondurilor disponibile şi numai după transferul sumelor către autoritatea de plată de către SECO, respectiv din soldul FEC.
    (4) Plăţile în avans se acordă după cum urmează:
    a) valoarea unei tranşe este de maximum 21,5% din valoarea cheltuielilor eligibile ale proiectului, în conformitate cu prevederile alin. (2);
    b) acordarea unei noi tranşe de avans se face numai după ce avansul acordat anterior a fost justificat integral/parţial prin rapoarte intermediare şi documentele justificative;
    c) tranşele se aprobă până la atingerea a maximum 86% din cheltuielile eligibile, urmând ca ultima plată până la atingerea a maximum 92% din cheltuielile eligibile să se realizeze pe baza prezentării şi acceptării raportului final al proiectului după certificarea cheltuielilor eligibile şi îndeplinirea tuturor obligaţiilor contractuale.

    (5) Cheltuielile eligibile ce depăşesc valoarea avansului acordat se vor rambursa cu respectarea art. 7 din O.U.G. nr. 62/2011, în contul prevăzut la art. 23 alin. (2) lit. a) sau b), după caz, şi lit. e).
    (6) Autoritatea de plată recuperează sumele reprezentând plăţi în avans şi nejustificate prin bunuri livrate, lucrări executate şi servicii prestate, la plata finală, odată cu aprobarea raportului final al proiectului, în condiţiile prevederilor contractuale.

    ART. 11
    (1) Beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF finanţate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse au obligaţia să ţină pentru fiecare proiect, măsură sau activitate o evidenţă contabilă distinctă, folosind în contabilitatea proprie conturi analitice distincte.
    (2) Beneficiarii de proiecte ori măsuri, instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat şi entităţile publice de subordonare locală finanţate integral din bugetul local, înregistrează în evidenţa extracontabilă rambursările de cheltuieli aferente fondurilor externe nerambursabile primite în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse pe baza notificărilor primite de la autoritatea de plată.

    CAP. III
    Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse
    ART. 12
    (1) În cadrul fazei de angajare a cheltuielilor se efectuează următoarele operaţiuni:
    1. pentru proiectele şi măsurile finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    a) Unitatea Naţională de Coordonare iniţiază formularul „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“, anexa nr. 1a) la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi completează cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament aprobate în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, conform art. 5 alin. (1) din prezentele norme metodologice. Unitatea Naţională de Coordonare completează la rubricile Compartiment de specialitate şi Compartiment de contabilitate din cadrul formularului „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“, care este supus vizei de control financiar preventiv propriu din cadrul Unităţii Naţionale de Coordonare şi, ulterior, aprobat de către ordonatorul principal de credite;
    b) ordonatorul principal de credite semnează acordurile de implementare a proiectelor şi acordurile privind măsurile cu beneficiarii de proiecte sau măsuri, acestea fiind supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu din cadrul Unităţii Naţionale de Coordonare, împreună cu formularele, iniţiate de Unitatea Naţională de Coordonare, „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi „Angajament bugetar individual“, anexele nr. 1a) şi 2 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, prezentate împreună cu lista de verificare aferentă;
    c) angajamentele bugetare individuale (contul 8066), angajamentele legale (contul 8067), creditele bugetare aprobate (contul 8060), creditele de angajament aprobate (contul 8071) şi creditele de angajament angajate (contul 8072) se înregistrează în contabilitatea Ministerului Finanţelor Publice, în baza formularelor „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi „Angajament bugetar individual“, anexele nr. 1a) şi 2 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi a acordurilor de implementare a proiectelor şi a acordurilor privind măsurile semnate;
    d) în cazul în care Unitatea Naţională de Coordonare a delegat organismului intermediar angajarea cheltuielilor, conform art. 11 alin. (2) din O.U.G. nr. 62/2011, prin acordul de delegare de atribuţii se stabilesc limitele competenţelor acestuia;
    e) organismul intermediar căruia i s-a delegat angajarea cheltuielilor comunică Unităţii Naţionale de Coordonare angajamentele legale încheiate;

    2. pentru proiectele şi activităţile SEAF finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    a) Direcţia generală administraţie publică din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice iniţiază formularul „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“, anexa nr. 1a) la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi completează cu suma propusă a fi angajată în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament aprobate în anexa la bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, conform art. 5 alin. (5) din prezentele norme metodologice. Direcţia generală administraţie publică completează la rubricile Compartiment de specialitate şi Compartiment de contabilitate din cadrul formularului „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“, care este supus vizei de control financiar preventiv propriu din cadrul Direcţiei generale management financiar, resurse umane şi administrativ şi, ulterior, aprobat de către ordonatorul principal de credite;
    b) ordonatorul principal de credite din Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice semnează contractele de finanţare în cadrul SEAF cu beneficiarii SEAF, acestea fiind supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, împreună cu formularele „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi „Angajament bugetar individual“, anexele nr. 1a) şi 2 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) angajamentele bugetare individuale (contul 8066), angajamentele legale (contul 8067), creditele bugetare aprobate (contul 8060), creditele de angajament aprobate (contul 8071) şi creditele de angajament angajate (contul 8072) se înregistrează în contabilitatea Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, în baza formularelor „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi „Angajament bugetar individual“, anexele nr. 1a) şi 2 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare, şi a contractelor de finanţare în cadrul SEAF semnate;

    3. acordurile de implementare a proiectelor şi acordurile privind măsurile sau contractele de finanţare în cadrul SEAF se încheie în franci elveţieni (CHF) şi echivalentul în lei la cursul Băncii Naţionale a României valabil la data iniţierii acestora, dată care este indicată şi la rubrica „Compartimentul de specialitate“ din cadrul formularelor „Propunere de angajare a unei cheltuieli în limita creditelor de angajament“ şi „Angajament bugetar individual“, anexele nr. 1a) şi 2 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare;
    4. angajamentele bugetare individuale şi angajamentele legale se înregistrează în contabilitate în lei, la cursul Băncii Naţionale a României valabil la data iniţierii acestora.

    (2) Unitatea Naţională de Coordonare/Organismul intermediar/Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice trebuie să comunice autorităţii de plată angajamentele legale încheiate, în vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanţare şi plată a cheltuielilor.

    ART. 13
    (1) În cazul în care Unitatea Naţională de Coordonare a delegat o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, organismul intermediar efectuează următoarele operaţiuni:
    a) verifică şi aprobă rapoartele intermediare, respectiv finale ale proiectului sau măsurii, verifică existenţa documentelor justificative anexate, primite de la beneficiarii de proiecte sau măsuri, conform prevederilor din acordurile de implementare a proiectelor, acordurile privind măsurile, a rapoartelor de audit, dacă este cazul;
    b) verifică existenţa menţiunii „Bun de plată pentru suma de...“ sau „Se refuză la plată suma de...“, respectiv a menţiunii „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii“ acordate de beneficiarii de proiecte ori măsuri pe facturile sau documentele cu valoare echivalentă, existenţa documentelor justificative, inclusiv a documentelor din care rezultă efectuarea plăţilor de către beneficiarii de proiecte sau măsuri, precum şi eligibilitatea costurilor cuprinse în cererile de plată;
    c) se asigură că beneficiarii nu au solicitat rambursarea cheltuielilor din alte surse de finanţare;
    d) se asigură că beneficiarii nu au recuperat şi nu pot recupera TVA din altă parte, potrivit prevederilor legale în vigoare;
    e) se asigură că beneficiarii au îndeplinit prevederile acordurilor de implementare a proiectelor sau ale acordurilor privind măsurile cu privire la procentul de cofinanţare;
    f) în urma verificărilor efectuate, aprobă cererile de plată, întocmite în lei, primite de la beneficiarii de proiecte sau măsuri (în formatul prezentat în Formularul 5), prin emiterea Notei de aprobare la plată (Formularul 6);
    g) transmite autorităţii de plată cererile de plată, împreună cu rapoartele intermediare, respectiv finale aprobate, nota de aprobare la plată, rapoartele de audit, dacă este cazul, copii certificate „Conform cu originalul“ de către beneficiarii proiectelor sau măsurilor, ale facturilor şi documentelor justificative aferente, inclusiv ale documentelor din care rezultă efectuarea plăţilor de către beneficiarii de proiecte sau măsuri.

    (2) În cazul fazei de lichidare, autoritatea de plată este responsabilă cu înregistrarea în contabilitate a cererilor de plată.
    (3) În cazul în care nicio parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor nu a fost delegată organismului intermediar şi Unitatea Naţională de Coordonare a decis menţinerea acestora la nivelul său, Unitatea Naţională de Coordonare are responsabilitatea realizării operaţiunilor prevăzute la alin. (1).

    ART. 14
    (1) În cazul proiectelor şi activităţilor SEAF, Ministerul Dezvoltării Regionale si Administraţiei Publice are responsabilitatea realizării operaţiunilor specifice fazei de lichidare a cheltuielilor prevăzute la art. 13 alin. (1).
    (2) În cazul fazei de lichidare, autoritatea de plată este responsabilă cu înregistrarea în contabilitate a cererilor de plată pentru proiectele şi activităţile SEAF.

    ART. 15
    (1) Autoritatea de plată realizează următoarele operaţiuni asupra documentelor transmise, conform art. 13 alin. (1) lit. g), respectiv art. 14 alin. (1), de către Unitatea Naţională de Coordonare, organismul intermediar, Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, după caz:
    a) verifică conformitatea şi legalitatea cererii de plată cu prevederile acordului de implementare a proiectului, acordului privind măsura sau ale contractului de finanţare în cadrul SEAF;
    b) verifică existenţa rapoartelor intermediare, respectiv finale aprobate de organismul intermediar, Unitatea Naţională de Coordonare, managementul SEAF, a notei de aprobare la plată întocmite de Unitatea Naţională de Coordonare sau organismul intermediar sau managementul SEAF, a rapoartelor de audit, dacă este cazul, a copiilor certificate „Conform cu originalul“ ale facturilor cu menţiunea „Bun de plată pentru suma de ....“ sau „Se refuză la plată suma de ...“, respectiv cu menţiunea „Certificat în privinţa realităţii, regularităţii şi legalităţii“, acordat de beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF, şi a documentelor justificative aferente, inclusiv a documentelor din care rezultă efectuarea plăţilor de către beneficiari;
    c) confirmă dacă partea de cofinanţare a fost furnizată conform acordului de implementare a proiectului, acordului privind măsura sau contractului de finanţare în cadrul SEAF.

    (2) Autoritatea de plată certifică sumele solicitate prin cererile de plată în urma verificărilor enumerate la alin. (1) cu menţiunea „Se certifică suma de ...“.
    (3) Pe baza sumelor certificate, autoritatea de plată întocmeşte cererea de rambursare pentru fiecare proiect, măsură, proiect şi activitate SEAF în franci elveţieni, utilizând cursul de schimb al Băncii Naţionale a României de la data întocmirii acesteia şi o transmite SECO. Pe cererea de rambursare se va menţiona şi suma în lei.
    (4) Pentru componenta „Acţiuni în domeniul energiei durabile în comunităţile din regiuni sărace/subdezvoltate - Programul oraşe sărace“, autoritatea de plată andosează cererea de avans, primită de la managementul SEAF, aprobată de organismul intermediar şi validată de Unitatea Naţională de Coordonare, şi transmite către SECO cererea de plată a avansului în CHF, întocmită la cursul din data iniţierii acesteia, pe baza:
    a) estimărilor beneficiarilor transmise şi aprobate de managementul SEAF pentru sumele aferente primei tranşe reprezentând avansul acordat beneficiarului SEAF;
    b) documentelor justificative aferente cheltuielilor eligibile aprobate de managementul SEAF pentru sumele aferente următoarelor tranşe reprezentând avansul acordat beneficiarului SEAF, după certificarea cheltuielilor eligibile efectuate conform estimărilor comunicate de managementul SEAF conform art. 9 alin. (2) lit. b).


    ART. 16
    (1) După încasarea fondurilor de la SECO, autoritatea de plată procedează la ordonanţarea şi plata sumelor aprobate şi transferate de SECO în conturile deschise în lei, conform art. 4 alin. (4) din O.U.G. nr. 62/2011, de beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF, în termenele stabilite.
    (2) Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul autorităţii de plată, folosind formularul „Ordonanţare de plată“, conform anexei nr. 3 la Normele metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor instituţiilor publice, precum şi organizarea, evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale, aprobate prin Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.792/2002, cu modificările şi completările ulterioare. La înscrierea informaţiilor în coloana 1 „Disponibil înaintea efectuării plăţii“ din formularul „Ordonanţare de plată“ se va ţine cont de angajamentele bugetare evidenţiate în contul 8066 „Angajamente bugetare“, precum şi de plăţile efectuate din contul 770 „Finanţarea de la buget“ sau din alte conturi de disponibilităţi, după caz, dar şi de cheltuielile care au fost angajate, lichidate şi ordonanţate anterior şi care nu au apărut decontate în extrasul de cont la momentul întocmirii formularului „Ordonanţare de plată“.
    (3) Pentru cofinanţarea proiectelor implementate în cadrul componentei „Acţiuni în domeniul energiei durabile în comunităţile din regiuni sărace/subdezvoltate - Programul oraşe sărace“, autoritatea de plată procedează la ordonanţarea şi plata din soldul FEC a sumei de maximum 7% din valoarea eligibilă a proiectului conform contractelor de finanţare în cadrul SEAF, către beneficiarii SEAF, în conturile de venituri deschise în lei, conform art. 7 alin (3).
    (4) În vederea efectuării reconcilierii contabile bianuale între conturile contabile ale autorităţii de plată şi cele ale beneficiarilor de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF pentru operaţiunile gestionate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF au obligaţia transmiterii notificării conform Formularului 4, din care să rezulte sumele primite de la autoritatea de plată şi cele restituite acesteia.
    (5) Autoritatea de plată comunică lunar Unităţii Naţionale de Coordonare/organismului intermediar/Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice plăţile efectuate către beneficiarii de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF.

    CAP. IV
    Finanţarea cheltuielilor neeligibile, a cheltuielilor cu TVA şi a cheltuielilor conexe Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse
    ART. 17
    Asigurarea sumelor necesare plăţii cheltuielilor neeligibile, inclusiv a cheltuielilor prevăzute la art. 1 alin. (8) şi la art. 2 alin. (6), este responsabilitatea beneficiarilor de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF finanţate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.

    ART. 18
    Sumele reprezentând taxa pe valoarea adăugată aferentă cheltuielilor eligibile sunt considerate cheltuieli eligibile numai dacă sunt suportate efectiv şi definitiv de către beneficiar şi dacă nu pot fi recuperate în conformitate cu prevederile legale.

    ART. 19
    Alte comisioane, impozite şi taxe aferente cheltuielilor eligibile sau legate de cheltuielile eligibile, în special impozitele directe şi contribuţiile de securitate socială aferente salariilor şi remuneraţiilor eligibile, vor reprezenta cheltuieli eligibile doar dacă sunt suportate efectiv şi definitiv de către beneficiar.

    ART. 20
    Cheltuielile cuprinse la art. 18, respectiv la art. 19 aferente cheltuielilor eligibile a fi rambursate/plătite în avans de către SECO vor fi finanţate din valoarea eligibilă a proiectului.

    CAP. V
    Recuperarea fondurilor utilizate necorespunzător
    ART. 21
    (1) Fondurile nerambursabile utilizate necorespunzător în implementarea proiectelor, măsurilor ori proiectelor şi activităţilor SEAF finanţate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse urmează să fie recuperate în conformitate cu prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, cu respectarea prevederilor specifice prezentului capitol.
    (2) În cazul în care, în urma verificării documentelor justificative aferente cheltuielilor eligibile, autoritatea de plată constată efectuarea unor plăţi susceptibile a fi neeligibile, aceasta informează Unitatea Naţională de Coordonare, managementul SEAF sau organismul intermediar cu privire la neincluderea sumelor în cererea de rambursare/de plată avans ce urmează a fi trimisă către SECO şi solicită acestora să reexamineze cheltuielile respective. Această notificare cuprinde următoarele informaţii:
    a) aria de concentrare, măsura-suport, proiectul în cadrul cărora au fost efectuate respectivele cheltuieli susceptibile a fi neeligibile;
    b) numele beneficiarului de proiect, măsura ori proiect şi activitate SEAF care a efectuat plata cheltuielilor susceptibile a fi neeligibile;
    c) numele operatorului economic către care s-a efectuat plata, după caz;
    d) numărul şi data documentelor justificative care atestă efectuarea tranzacţiei (factură, ordin de plată, extras de cont etc.);
    e) suma susceptibilă a fi plătită pentru cheltuieli neeligibile;
    f) categoria de cheltuieli susceptibile a fi neeligibile.

    (3) Dacă în urma reexaminării se confirmă neeligibilitatea cheltuielilor, autoritatea de plată nu va include respectivele sume în cadrul cererii de rambursare/de plată avans.
    (4) Dacă în urma reexaminării nu se confirmă neeligibilitatea cheltuielilor există următoarele situaţii:
    a) autoritatea de plată este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care transmite SECO cererea de rambursare/de plată avans în vederea asigurării fondurilor;
    b) autoritatea de plată nu este de acord cu rezultatul reexaminării, caz în care invită la reconciliere reprezentanţii Unităţii Naţionale de Coordonare, organismului intermediar, managementului SEAF, după caz, şi ai beneficiarilor de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF.

    (5) Autoritatea de plată întreprinde măsuri pentru cuprinderea în bugetul Ministerului Fondurilor Europene a sumelor prevăzute la art. 6 alin. (3) din O.U.G. nr. 62/2011.
    (6) Autoritatea de plată este responsabilă pentru constatarea şi recuperarea sumelor plătite în mod necuvenit din asistenţa financiară nerambursabilă prevăzută la art. 3 alin. (2) lit. a), c), d) şi e) din O.U.G. nr. 62/2011, precum şi din soldul FEC.

    CAP. VI
    Conturile aferente implementării proiectelor sau măsurilor, proiectelor din cadrul abordării fondurilor tematice ori proiectelor şi activităţilor SEAF în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse
    ART. 22
    (1) În vederea derulării operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, reglementate prin O.U.G. nr. 62/2011, se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului, la Banca Naţională a României, respectiv la banca comercială, după caz.
    (2) Pe numele Ministerului Fondurilor Europene, ca ordonator principal de credite, se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile. Aceste conturi, gestionate de autoritatea de plată, sunt următoarele:
    a) contul 54.06.01.45 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“ pentru:
    a1) încasarea sumelor transferate de autoritatea de plată din contul deschis la Banca Naţională a României/banca comercială, gestionat de autoritatea de plată, reprezentând contravaloarea în lei a sumelor primite în valută de la SECO/SDC;
    a2) încasarea sumelor în lei din contul 54.06.05.45 reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate în vederea restituirii acestora SECO/SDC;
    a3) plata sumelor în lei transferate de titularul contului în conturile corespunzătoare de venituri bugetare sau de disponibilităţi ale beneficiarilor de proiecte, măsuri ori proiecte şi activităţi SEAF;
    a4) plata sumelor reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli, recuperate, ce urmează a fi restituite SECO/SDC;
    a5) încasarea sumelor în lei din avansurile acordate beneficiarilor reprezentând fonduri externe nerambursabile care nu pot fi justificate sau cele rămase neutilizate la sfârşitul perioadei de implementare;
    a6) restituirea, după caz, a eventualelor sume rămase neutilizate la sfârşitul Programului către SECO/SDC;

    b) contul 54.06.05.45 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“ pentru:
    b1) încasarea sumelor în lei virate de beneficiarii de proiecte sau măsuri reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli aferente fondurilor externe nerambursabile, respectiv din sumele din soldul FEC, apărute în gestionarea proiectelor, măsurilor ori proiectelor şi activităţilor SEAF finanţate în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse;
    b2) plata sumelor în lei transferate în contul 54.06.01.45 reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli, recuperate, în vederea restituirii acestora SECO/SDC;
    b3) plata sumelor în lei transferate în conturile de cheltuieli bugetare deschise pe numele ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de plată din care au fost acordate pentru sumele din soldul FEC.


    (3) Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de plată, deschide la Banca Naţională a României/banca comercială un cont distinct, în CHF, pentru gestionarea fondurilor externe nerambursabile primite de la SECO/SDC, aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, pentru:
    a) încasarea sumelor transferate de SECO, reprezentând contravaloarea cererilor de rambursare aprobate de SECO şi a avansului SEAF;
    b) încasarea echivalentului în CHF al sumelor în lei transferate de autoritatea de plată din contul 54.06.01.45 „Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“, deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, în vederea restituirii sumelor neutilizate sau neeligibile ori recuperate către SECO;
    c) restituirea sumelor neutilizate sau neeligibile ori recuperate către SECO.

    (4) În vederea parcurgerii procedurii prevăzute la art. 6^1 din O.U.G. nr. 62/2011, Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de plată, deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul de venituri bugetare 20.A.36.46.00 „Sume aferente soldului FEC“.
    (5) Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de plată, deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul 01 „Credite bugetare deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanţaţi din bugetul de stat“ şi, respectiv, contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“ cu detaliere potrivit clasificaţiei bugetare, conform bugetului aprobat, pentru gestionarea soldului FEC potrivit prevederilor art. 6^1 din O.U.G. nr. 62/2011.
    (6) Sumele prevăzute la art. 6^1 alin. (5) din O.U.G. nr. 62/2011 se transferă de către Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de plată, din contul de venituri bugetare prevăzut la alin. (4) în contul de disponibil 50.01.55 „Disponibil din sume încasate în conformitate cu prevederile art. 6^1 din O.U.G. nr. 62/2011“, deschis pe numele acestuia la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
    (7) Pentru gestionarea sumelor asigurate de la bugetul de stat potrivit prevederilor art. 6 alin. (3) din O.U.G. nr. 62/2011, Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de plată, deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti contul 01 „Credite bugetare deschise şi repartizate pe seama ordonatorilor de credite finanţaţi din bugetul de stat“ şi, respectiv, contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“, cu detaliere potrivit clasificaţiei bugetare, conform bugetului aprobat. Ordonatorul principal de credite cu rol de autoritate de plată efectuează, în limita creditelor bugetare deschise şi repartizate, plăţi către beneficiari din contul de cheltuieli bugetare 23 „Cheltuieli ale bugetului de stat“ deschis pe numele acestuia la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti.
    (8) Ministerul Fondurilor Europene, în calitate de autoritate de plată, transferă sumele reprezentând sold FEC încasate în contul 54.06.05.45 „Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“ în conturile corespunzătoare de cheltuieli bugetare, cu respectarea prevederilor art. 8 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 23
    (1) În cazul beneficiarilor de proiecte sau măsuri ori proiecte în cadrul abordării fondurilor tematice prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. a) şi art. 15^2 alin. (1) lit. a) din O.U.G. nr. 62/2011, conturile de venituri în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse sunt:
    a) conturile de venituri ale bugetului de stat în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse;
    a1) 20.A.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    a2) 20.A.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    b) conturile de venituri ale bugetului asigurărilor sociale de stat în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    b1) 22.A.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b2) 22.A.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    c) conturile de venituri ale bugetului asigurărilor pentru şomaj în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    c1) 28.A.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    c2) 28.A.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;

    d) conturile de venituri ale bugetului fondului naţional de asigurări sociale de sănătate în care se rambursează sumele aferente cheltuielilor corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    d1) 26.A.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    d2) 26.A.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“.


    (2) În cazul beneficiarilor de proiecte, măsuri, proiecte în cadrul abordării fondurilor tematice ori proiecte şi activităţi SEAF prevăzute la art. 6 alin. (1) lit. c) şi f) şi art. 15^2 alin. (1) lit. c) din O.U.G. nr. 62/2011, conturile de venituri în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, respectiv sumele aferente avansurilor, sunt:
    a) 21.A.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b) 21.A.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    c) 21.A.45.19.03 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Prefinanţare“;
    d) 21.A.45.19.04 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse- Corecţii financiare“;
    e) 21.A.42.20.00 „Subvenţii de la bugetul de stat către bugetele locale necesare susţinerii derulării proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare“.

    (3) În cazul beneficiarilor de proiecte sau măsuri sau proiecte în cadrul abordării fondurilor tematice prevăzuţi la art. 6) alin. (1) lit. b) şi d) şi art. 15^2 alin. (1) lit. b) şi d) din O.U.G. nr. 62/2011, conturile de venituri ale bugetelor instituţiilor/entităţilor publice finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală sau locală, în care se virează sumele aferente rambursării cheltuielilor eligibile corespunzătoare finanţării din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, sunt:
    A. pentru instituţii publice finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii din administraţia publică centrală:
    a) 20.F.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b) 20.F.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    c) 20.F.45.19.04 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Corecţii financiare“;
    d) 20.G.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    e) 20.G.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f) 20.G.45.19.04 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Corecţii financiare“;

    B. pentru entităţi publice finanţate integral şi/sau parţial din venituri proprii din administraţia publică locală:
    a) 21.F.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b) 21.F.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    c) 21.F.45.19.04 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Corecţii financiare“;
    d) 21.G.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    e) 21.G.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“;
    f) 21.G.45.19.04 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - Corecţii financiare“;

    C. pentru instituţii publice finanţate parţial din venituri proprii din sectorul „bugetul asigurărilor pentru şomaj“:
    a) 28.G.45.19.01 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anul curent“;
    b) 28.G.45.19.02 „Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse - sume primite în contul plăţilor efectuate în anii anteriori“.


    (4) Beneficiarii de proiecte sau măsuri sau proiecte în cadrul abordării fondurilor tematice prevăzuţi la art. 6 alin. (1) lit. e) şi art. 15^2 alin. (1) lit. e) din O.U.G. nr. 62/2011, care au optat pentru deschiderea conturilor la Trezoreria Statului, încasează sumele aferente avansurilor/rambursărilor de cheltuieli eligibile în următoarele conturi de disponibilităţi:
    a) 50.98.13 „Disponibil al operatorilor economici aferent proiectelor sau măsurilor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“;
    b) 50.98.14 „Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor sau măsurilor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse“.

    (5) Pentru conturile deschise la Trezoreria Statului se eliberează extrase de cont titularilor de cont. În cazul conturilor de venituri ale bugetului local, Trezoreria Statului eliberează extrase de cont unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale pe ale căror coduri de identificare fiscală sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unităţilor/subdiviziunilor administrativ-teritoriale în calitate de beneficiari ai proiectelor, măsurilor, proiectelor în cadrul abordării fondurilor tematice ori proiectelor şi activităţilor SEAF, cât şi pentru sumele cuvenite entităţilor finanţate integral din bugetele acestora în calitate de beneficiari ai proiectelor, măsurilor, proiectelor în cadrul abordării fondurilor tematice ori proiectelor şi activităţilor SEAF.

    CAP. VII
    Dispoziţii tranzitorii şi finale
    ART. 24
    Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se aplică pentru tipurile de asistenţă financiară nerambursabilă prevăzute la art. 3 alin. (2) lit. a)-e) din O.U.G. nr. 62/2011.

    ART. 25
    Pentru plăţile efectuate înainte de intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, cu privire la proiecte şi măsuri aflate în implementare, autoritatea de plată va transmite, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, către Ministerul Finanţelor Publice evidenţele cu privire la acestea, precum şi alte situaţii conexe privind corecţii, neregulii aferente acestora, după caz.

    ART. 26
    Formularele 1-6 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.


    Formularul 1




    Ordonator de credite beneficiar: .......
    Departament (care propune/implementează proiectul): .....
    Bugetul (propriu) din care este finanţat ordonatorul de credite: ............ (bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, buget local etc.)
    I - Credite de angajament (CA)
    II - Credite bugetare (CB)
    Fişă de fundamentare Proiect propus la finanţare/finanţat
    din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare
    Denumirea proiectului ............. şi/sau
    Nr./data contractului/deciziei/ordinului de finanţare .............. (proiect individual/în parteneriat)
    Program/Instrument/Facilitate ...............
    Tipul fondului extern nerambursabil (FEN) postaderare.......................

┌────────────┬──┬────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │- mii lei - │
├────────────┼──┼────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │Bugetul proiectului (realizat/estimat) │
│ │ ├─────┬────────────────────────────────────────────────────────┬─────────────┤
│ │ │ │ │Alte │
│ │ │ │ │cheltuieli │
│ │ │ │ │decât cele │
│ │ │ │Cheltuieli eligibile*) │eligibile │
│Perioada de │CA│ │ │aferente │
│implementare│/ │ │ │proiectului/ │
│ │CB│Total│ │activităţilor│
│ │ │ │ │proprii │
│ │ │ ├───────────┬─────────────┬──────────────────────┬───────┼─────────────┤
│ │ │ │ │Fondul │Buget propriu │Total │ │
│ │ │ │FEN │elveţian de ├──────────┬───────────┼───────┤din care: TVA│
│ │ │ │postaderare│contrapartidă│Activităţi│Cofinanţare│Buget │ │
│ │ │ │ │ │proprii │proiect │propriu│ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │ │1 = 2│ │ │ │ │ │ │
│0 │ │+ 3 +│2 │3 │4 │5 │6 │7 │
│ │ │4 + 5│ │ │ │ │ │ │
│ │ │+ 6 │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│... (anul 1)│I │ │ │ │ │ │ │ │
│(realizat/ ├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│estimat) │II│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│... (anul 2)│I │ │ │ │ │ │ │ │
│(realizat/ ├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│estimat) │II│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │I │ │ │ │ │ │ │ │
│... (anul 3)├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │II│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │I │ │ │ │ │ │ │ │
│... (anul n)├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │II│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │I │ │ │ │ │ │ │ │
│TOTAL ├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │II│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│din care: │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│Cheltuieli │I │ │ │ │ │ │ │ │
│curente ... ├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│ │II│ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│Cheltuieli │I │ │ │ │ │ │ │ │
│de capital ├──┼─────┼───────────┼─────────────┼──────────┼───────────┼───────┼─────────────┤
│... │II│ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴──┴─────┴───────────┴─────────────┴──────────┴───────────┴───────┴─────────────┘


     *) Pentru proiectele implementate în parteneriat vor fi luate în considerare numai activităţile proprii desfăşurate în cadrul proiectului şi, dacă este cazul, contribuţia la cofinanţarea naţională angajată conform acordului de parteneriat, anexă la contractul de finanţare.
    Descrierea activităţilor eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:

┌──────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────┘



    Departament/Direcţie (beneficiar)

┌──────────────────────────────────────┐
│Avizat**) │
└──────────────────────────────────────┘



    **) Numai pentru ordonatorii de credite prevăzuţi la art. 6 alin (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 62/2011 privind stabilirea cadrului financiar general pentru utilizarea contribuţiei financiare elveţiene nerambursabile acordate României prin intermediul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, precum şi a contribuţiei naţionale aferente acestei asistenţe, aprobată prin Legea nr. 2/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    Autoritate de management/gestiune/coordonare
    Director general/Director,
    Date de contact beneficiar proiect:
    Numele: ............................
    Tel.: ............................
    Fax/e-mail: ...............
    Director general/Director,
    Data avizării:

    Formularul 2




    Notificare cu privire la sumele virate în conturile de venituri
    corespunzătoare rambursării cheltuielilor aferente fondurilor externe nerambursabile
    în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând
    reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse
    Nr. ... din data de ...........
    De la: Autoritatea de plată
    Către: ...................................................................................
                   (beneficiarul proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF)
    Referitor:
    Proiectul/Măsura/Proiectele şi activităţile SEAF
    .....................................................................................................................................................
    (denumirea şi numărul acordului de implementare/acordului privind măsura/ contractului de finanţare în cadrul SEAF)
    Plata avans/Rambursare cotă-parte a cheltuielilor eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile şi soldului FEC în cadrul Programului de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse, ca urmare a Raportului intermediar/final de proiect/aferent măsurii/ proiectelor şi activităţilor SEAF nr. ..................... din data de ...................... şi a Cererii de plata nr. ….............. data …...............
    Vă informăm că în data de ................... a fost virată suma de ..................... lei, reprezentând avans/rambursarea cotei-părţi din cheltuielile eligibile, aferent(ă) fondurilor externe nerambursabile/soldului FEC în cadrul Programului de cooperare elveţianoromân vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse.
    Suma menţionată anterior reprezintă, după caz:
    – avans conform contractului de finanţare în cadrul SEAF;
    – rambursare conform categoriilor de cheltuieli eligibile cuprinse în raportul intermediar/final de proiect/aferent măsurii mai sus menţionat şi a fost virată în conturile de venituri după cum urmează:

┌─────────────────────────────────────────────┐
│(lei) │
├──────┬──────────┬────────┬────────┬─────────┤
│ │ │Suma │ │ │
│ │Suma │virată │Nr. │Nr. │
│ │solicitată│în │contului│ordinului│
│ │la plată │contul │de │de plată │
│ │ │de │venit*) │ │
│ │ │venituri│ │ │
├──────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┤
│Anul 1│ │ │ │ │
├──────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┤
│Anul 2│ │ │ │ │
├──────┼──────────┼────────┼────────┼─────────┤
│TOTAL:│ │ │ │ │
└──────┴──────────┴────────┴────────┴─────────┘


    *) Conturile de venituri corespund anilor în care au fost efectuate cheltuielile solicitate la rambursare.
    Director general Autoritatea de plată,
    ..........................................................

    Formularul 3




    Anexă la Raportul intermediar/final de proiect/aferent măsurii/proiectelor
    şi activităţilor SEAF nr. ............ din data de ..................
    De la: ................................... ...............................................
                   (beneficiarul proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF)
    Către: Autoritatea de plată
    Referitor: Proiectul/Măsura/Proiectele şi activităţile SEAF
    ...................................................................................................................................
    (numărul acordului de implementare/acordului aferent măsurii/contractului de finanţare în cadrul SEAF)

┌──────┬──────┬───┬───┬───┬──────┬─────┐
│Luna │Luna │...│...│...│Luna │Total│
│1*) │2*) │ │ │ │n*) │ │
└──────┴──────┴───┴───┴───┴──────┴─────┘



┌──────┬────────────────────────┬┬┬┬┬┬┬┐
│Anul 1│Cheltuieli efectuate ││││││││
│ │(lei) ││││││││
├──────┼────────────────────────┼┼┼┼┼┼┼┤
│Anul 2│Cheltuieli efectuate ││││││││
│ │(lei) ││││││││
├──────┴────────────────────────┴┴┴┴┴┴┼┤
│Total sumă solicitată la plată (lei) ││
└─────────────────────────────────────┴┘


    *) Suma coincide cu cea aferentă lunii respective, conform raportului intermediar/final de proiect.
    Întocmit: Beneficiarul proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF
    (reprezentant legal) ................................................. (numele, data, semnătura şi ştampila)
    Verificat şi aprobat: Unitatea Naţională de Coordonare/organismul intermediar/managementul SEAF
    (reprezentant legal) ................................................. (numele, data, semnătura şi ştampila)

    Formularul 4




    Notificare cu privire la reconcilierea contabilă bianuală
    De la: ................................... ...............................................
                   (beneficiarul proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF)
    Către: Autoritatea de plată
    Referitor: Proiectul/Măsura/Proiectele şi activităţile SEAF
    ...................................................................................................................................
    (numărul acordului de implementare/acordului aferent măsurii/contractului de finanţare în cadrul SEAF)
    Vă informăm că la data de ............... situaţia încasărilor/plăţilor a fost următoarea:
    - sume încasate de la autoritatea de plată: ..................., conform:
    – OP nr./data ............., suma ................., reprezentând ...................;
    – OP nr./data ............., suma ................., reprezentând ...................;
    – ...........................
    – sume plătite (restituite) către autoritatea de plată: ................., conform:
    – OP nr./data ............., suma ................, reprezentând ...................;
    – OP nr./data ............., suma ................, reprezentând ...................;
    – ................................................

    Beneficiarul proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF
    (reprezentant legal)
    .....................................................
    (numele, data, semnătura şi ştampila)

    Formularul 5




    Cerere de plată
    Nr. ........ data ...........
    De la: ..................................................................................................................
                  (numele, CUI şi adresa beneficiarului proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF)
    Către: Autoritatea de plată
    Referitor: Proiectul/Măsura/Proiectele şi activităţile SEAF
    ....................................................................................................................................
    (numărul acordului de implementare/acordului aferent măsurii/contractului de finanţare în cadrul SEAF)
    Perioada acoperită de cererea de plată
    Stimată doamnă/Stimate domn,
    Solicităm prin prezenta rambursarea/avansul*) cheltuielilor eligibile în sumă de ................**) (lei).
    Ataşăm prezentei cereri de plată următoarele documente justificative:
    - raportul intermediar/final;
    – raportul de audit (după caz);
    – documentele justificative;
    – alte documente, conform acordului de implementare/acordului aferent măsurii/contractului de finanţare în cadrul SEAF privind proiectul/măsura/proiectele şi activităţile SEAF ....................................................

                                                                                                   (de precizat documentele respective)
    Suma declarată eligibilă în raportul de audit este următoarea: ........................................
    Plata va fi efectuată în contul ................................***)
    Întocmit: Beneficiarul proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF
    (reprezentant legal)
    .................................................
    (numele, data, semnătura şi ştampila)
    Verificat şi aprobat: Unitatea Naţională de Coordonare/Organismul intermediar/managementul SEAF
    (reprezentant legal)
    .................................................
    (numele, data, semnătura şi ştampila)
    Antetul managementului SEAF/organismului intermediar/Unităţii Naţionale de Coordonare
    *) Detaliate după caz.
    **) Suma coincide cu cea raportată în raportul intermediar/final de proiect.
    ***) Se vor completa codul IBAN şi banca/trezoreria.

    Formularul 6




    Nota de aprobare la plată a sumei solicitate de beneficiar
    Aprobat: Managementul SEAF/Organismul intermediar/Unitatea Naţională de Coordonare
    ...............................................................................................
    (numele, prenumele, funcţia, semnătura şi ştampila reprezentantului legal)
    Data aprobării
    Programul de cooperare elveţiano-român vizând reducerea disparităţilor economice şi sociale în cadrul Uniunii Europene extinse:
    Proiectul ......................................................................................................................................
                        (numărul acordului de implementare/acordului aferent măsurii/contractului de finanţare în cadrul SEAF)
    Titlul proiectului:
    Valoarea acordului de implementare/contractului de finanţare (CHF, respectiv lei): ............, din care: ............ (grant) şi ............... (cofinanţare)
    Beneficiar:
    Codul fiscal al beneficiarului:

┌───────────────────────────────────┬──┐
│Cerere de avans/plată intermediară │ │
├───────────────────────────────────┼──┤
│Cerere de plată finală │ │
├───────────────────────────────────┼──┤
│Nr. şi data cererii de plată │ │
├───────────────────────────────────┼──┤
│Cheltuieli solicitate de beneficiar│ │
│(RON) │ │
├───────────────────────────────────┼──┤
│Cheltuieli eligibile aprobate de │ │
│managementul SEAF/organismul │ │
│intermediar/Unitatea Naţională de │ │
│Coordonare aferente cererii de │ │
│plată (RON) │ │
└───────────────────────────────────┴──┘



┌──────────────┬─────┬─────┬───────────┐
│ │Total│Grant│Cofinanţare│
├──────────────┼───┬─┼───┬─┼────────┬──┤
│Total │ │ │ │ │ │ │
│cheltuieli │RON│%│RON│%│RON │% │
│eligibile, din│ │ │ │ │ │ │
│care: │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼─┼───┼─┼────────┼──┤
│Valoarea │ │ │ │ │ │ │
│cheltuielilor │ │ │ │ │ │ │
│eligibile │ │ │ │ │ │ │
│înainte de │ │ │ │ │ │ │
│cererea de │ │ │ │ │ │ │
│plată curentă │ │ │ │ │ │ │
├──────────────┼───┼─┼───┼─┼────────┼──┤
│Valoarea │ │ │ │ │ │ │
│cheltuielilor │ │ │ │ │ │ │
│eligibile │ │ │ │ │ │ │
│aprobate de │ │ │ │ │ │ │
│managementul │ │ │ │ │ │ │
│SEAF/ │ │ │ │ │ │ │
│organismul │ │ │ │ │ │ │
│intermediar/ │ │ │ │ │ │ │
│Unitatea │ │ │ │ │ │ │
│Naţională de │ │ │ │ │ │ │
│Coordonare │ │ │ │ │ │ │
│pentru cererea│ │ │ │ │ │ │
│de plată │ │ │ │ │ │ │
│curentă │ │ │ │ │ │ │
└──────────────┴───┴─┴───┴─┴────────┴──┘




    Numele trezorerie/băncii beneficiarului*):
    *) În conformitate cu prevederile legale.

    Adresa trezoreriei/băncii beneficiarului:
    Cod IBAN:
    Ca urmare a verificării cererii de plată a beneficiarului mai sus menţionat, a raportului intermediar/final ataşat şi a celorlalte documente conexe, se constată că au fost îndeplinite condiţiile de implementare a proiectului/măsurii/proiectelor şi activităţilor SEAF, în conformitate cu prevederile condiţiilor de finanţare. În urma verificării se aprobă plata sumei de .................. RON.

    Întocmit
    ………………………
    Verificat
    …………………….
    Aprobat
    …………………….
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016