Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 25 august 2009  de aplicare a prevederilor   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 25 august 2009 de aplicare a prevederilor Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiara a instrumentelor structurale si utilizarea acestora pentru obiectivul convergenta

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 619 din 15 septembrie 2009


CAP. I
Programarea bugetarã a fondurilor aferente instrumentelor structurale şi a contribuţiei publice naţionale totale

ART. 1
(1) Sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevãzuţi la <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 privind gestionarea financiarã a instrumentelor structurale şi utilizarea acestora pentru obiectivul convergenţã, repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor şi se aprobã pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobãrii anuale a legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurãrilor sociale de stat sau cu ocazia rectificãrilor bugetare.
(2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevãzuţi la <>art. 5 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul unui program operaţional, conform Formularului 1 din prezentele norme metodologice.
(3) Fişa de fundamentare a proiectului este elaboratã de departamentul/structura responsabil/responsabilã cu propunerea la finanţare/implementarea proiectului şi va fi semnatã de conducãtorul acestuia/acesteia.
(4) Direcţia abilitatã cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite, în calitate de beneficiar prevãzut la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , va cuprinde în buget sumele menţionate la alin. (1) numai dacã fişa de fundamentare a proiectului este avizatã de Autoritatea de management a programului operaţional în cadrul cãruia se propune la finanţare/se finanţeazã proiectul respectiv şi va avea în vedere, dupã caz, contractul/decizia/ordinul de finanţare aferent/aferentã proiectului.
(5) În cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale cãror contracte/decizii/ordine de finanţare nu au fost încheiate cu autoritãţile de management/organismele intermediare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar prevãzut la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 solicitã, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueazã înainte de data semnãrii contractului/deciziei/ordinului de finanţare.
(6) Notele justificative prevãzute la alin. (5) vor cuprinde informaţii privind eligibilitatea cheltuielilor şi necesitatea angajãrii acestora pentru implementarea proiectului.
ART. 2
(1) Sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele beneficiarilor prevãzuţi la <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobã pentru anul bugetar curent conform <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau cu ocazia rectificãrilor bugetare.
(2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), beneficiarii de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul programelor operaţionale, conform Formularului 1, fãrã a mai solicita avizul autoritãţilor de management.
(3) În cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale cãror contracte/decizii/ordine de finanţare nu au fost încheiate cu autoritãţile de management/organismele intermediare competente, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar solicitã, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueazã înainte de data semnãrii contractului/deciziei/ordinului de finanţare.
(4) Notele justificative prevãzute la alin. (3) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea acestora şi necesitatea angajãrii sumei respective pentru implementarea proiectului.
(5) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia sã asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementãrii proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul programelor operaţionale, cât şi pe cele necesare implementãrii proiectelor ai cãror beneficiari sunt instituţii publice locale finanţate integral/parţial din bugetul local.
ART. 3
Formularul 1 este destinat fundamentãrii formularului bugetar privind proiectul finanţat/propus la finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare, respectiv din Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European sau din Fondul de coeziune.
ART. 4
Valoarea subvenţiei acordate beneficiarilor finanţaţi parţial din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale nu cuprinde sumele aferente instrumentelor structurale, cofinanţãrii de la bugetul de stat şi finanţãrii contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite, aferentã cheltuielilor eligibile efectuate, care vor fi rambursate de cãtre autoritãţile de management/ Autoritatea de certificare şi platã, conform contractului/ deciziei/ordinului de finanţare al/a fiecãrui proiect.
ART. 5
(1) Sumele reprezentând contravaloarea instrumentelor structurale şi contribuţia publicã naţionalã totalã pentru fiecare program operaţional se cuprind la nivel de credite de angajament şi credite bugetare în anexã la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, în formularul referitor la finanţarea programelor aferente Politicii de coeziune a Uniunii Europene.
(2) Contribuţia publicã naţionalã totalã, reflectatã în formularul mai sus menţionat, pentru fiecare program operaţional, cuprinde cofinanţarea publicã pentru alţi beneficiari decât cei prevãzuţi la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , sumele reprezentând finanţarea contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite pentru categoriile de beneficiari prevãzuţi la <>art. 15 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , precum şi, spre informare, sumele reprezentând cofinanţarea publicã a beneficiarilor prevãzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) din aceeaşi ordonanţã.
(3) În cazul Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane", poziţia din formularul menţionat la alin. (1) corespunzãtoare cofinanţãrii publice a beneficiarilor finanţaţi integral din bugetele publice centrale include, spre informare, şi cofinanţarea publicã a beneficiarilor ordonatori de credite ai bugetului asigurãrilor pentru şomaj.
(4) Sumele prevãzute la <>art. 8-11 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 se cuprind în bugetele ordonatorilor principali de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate de certificare şi platã conform prevederilor <>art. 12 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , respectându-se metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.

CAP. II
Fluxuri financiare şi evidenţã contabilã

ART. 6
Programele operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii directe sunt: Programul operaţional sectorial "Transport" şi Programul operaţional sectorial "Mediu".
ART. 7
(1) În cazul beneficiarilor prevãzuţi la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , care au în implementare proiecte finanţate din instrumente structurale:
a) sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora cheltuielile efectuate corespunzãtor contravalorii instrumentelor structurale, cofinanţãrii publice şi finanţãrii taxei pe valoarea adãugatã aferente cheltuielilor eligibile efectuate, precum şi altor cheltuieli decât cele eligibile;
b) sumele aferente rambursãrii cotei-pãrţi din cheltuielile eligibile efectuate, corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale, se vireazã cu celeritate de cãtre autoritãţile de management/Autoritatea de certificare şi platã, conform <>art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , în conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat sau bugetelor fondurilor speciale, deschise pe codurile de identificare fiscalã ale beneficiarilor la unitãţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Autoritãţile de management notificã în scris beneficiarii prevãzuţi la alin. (1) cu privire la sumele virate în conturile de venituri, utilizând Formularul 2 din prezentele norme metodologice.
ART. 8
În cazul beneficiarilor, alţii decât cei prevãzuţi la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , care au în implementare proiecte finanţate din instrumente structurale:
a) sumele aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare cofinanţãrii de la bugetul de stat şi finanţãrii contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite, aferentã cheltuielilor eligibile efectuate, se vireazã de cãtre Autoritatea de management/Autoritatea de certificare şi platã din conturile de disponibil prevãzute la art. 33, alimentate din bugetele ordonatorilor de credite cu rol de Autoritate de management/ Autoritate de certificare şi platã, în conturile de disponibilitãţi ale beneficiarilor prin care se gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora sau în conturile de venituri ale bugetelor locale, dupã caz;
b) sumele aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale, precum şi cele aferente acordãrii prefinanţãrii, conform contractelor/ deciziilor/ordinelor de finanţare, se vireazã de cãtre autoritãţile de management/Autoritatea de certificare şi platã din conturile de disponibil prevãzute la art. 33 în conturile de disponibilitãţi ale beneficiarilor prin care se gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora sau în conturile de venituri ale bugetelor locale, dupã caz.
ART. 9
Restituirea la bugetul de stat a sumelor reprezentând taxa pe valoarea adãugatã dedusã, conform <>art. 15 alin. (3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , se va face în termen de 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii acestora.
ART. 10
Rambursarea cãtre beneficiari a sumelor prevãzute la art. 7 şi 8 se realizeazã în condiţiile şi pe baza documentelor prevãzute prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare, precum şi conform procedurilor interne ale autoritãţilor de management/Autoritãţii de certificare şi platã.
ART. 11
Transferul sumelor reprezentând contravaloarea instrumentelor structurale, inclusiv cele aferente prefinanţãrii, din conturile Autoritãţii de certificare şi platã în conturile autoritãţilor de management se realizeazã la termenele şi pe baza documentelor prevãzute în acordurile încheiate între Autoritatea de certificare şi platã şi fiecare Autoritate de management.
ART. 12
(1) Transferul sumelor reprezentând prefinanţarea solicitatã de beneficiari conform contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare se realizeazã cu condiţia existenţei urmãtoarelor documente:
a) solicitare scrisã din partea beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare;
b) un contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri încheiat între beneficiar şi un operator economic, cu excepţia proiectelor a cãror implementare se realizeazã fãrã încheierea vreunui astfel de contract;
c) scrisoare de garanţie bancarã pentru suma aferentã prefinanţãrii solicitate, numai în cazul proiectelor care intrã sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis.
(2) Fac excepţie de la prevederile alin. (1) lit. b) proiectele care nu presupun încheierea unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri în prima fazã de implementare, cu condiţia ca în contractele/deciziile/ordinele de finanţare sã se specifice termenul pânã la care beneficiarul se angajeazã sã prezinte un astfel de contract.
(3) În cazul în care beneficiarul nu face dovada încheierii unui contract de furnizare de bunuri/prestare de servicii/execuţie de lucrãri cu un operator economic în condiţiile prevãzute la alin. (2), Autoritatea de management are responsabilitatea recuperãrii sumelor prevãzute la alin. (1).
ART. 13
(1) Prefinanţarea se acordã în cotã de maximum 30% din valoarea eligibilã a contractului/deciziei/ordinului de finanţare încheiat/încheiate între Autoritatea de management/ organismul intermediar şi beneficiar.
(2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), cota de acordare a prefinanţãrii în cazul Programului operaţional sectorial "Dezvoltarea resurselor umane" este de maximum 40% pentru proiectele finanţate în cadrul axei prioritare 6.
(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul proiectelor care intrã sub incidenţa ajutorului de stat/de minimis, prefinanţarea se acordã în cotã de maximum 35% din valoarea totalã a finanţãrii ce poate fi acordatã beneficiarului, conform contractului/deciziei/ordinului de finanţare.
ART. 14
(1) Prefinanţarea se acordã beneficiarilor integral sau în tranşe, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 13 şi conform prevederilor contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare.
(2) Pentru a putea beneficia de prefinanţare, beneficiarii, alţii decât cei prevãzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) şi la <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , au obligaţia sã deschidã un cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinanţãrii şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri cãtre contractori şi/sau transferul de sume cãtre parteneri, în cazul proiectelor implementate în parteneriat.
(3) În cazul în care contul menţionat la alin. (2) este deschis la Trezoreria Statului, sumele primite ca prefinanţare, aferente acelor tipuri de cheltuieli care nu pot fi efectuate din acest cont, potrivit reglementãrilor în vigoare, pot fi transferate de cãtre beneficiari în conturi deschise la bãnci comerciale, cu condiţia efectuãrii cheltuielilor respective în termen de 3 zile lucrãtoare de la data efectuãrii transferului.
(4) Dobânda acumulatã în contul menţionat la alin. (2) aferentã prefinanţãrii rãmasã disponibilã în cont se raporteazã Autoritãţii de management şi se deduce de cãtre aceasta din sumele rambursate beneficiarilor pânã la plata finalã inclusiv.
ART. 15
(1) Autoritãţile de management au obligaţia stabilirii prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare a termenilor şi condiţiilor privind derularea operaţiunilor financiare cu beneficiarii, inclusiv a:
a) procentului şi a condiţiilor de acordare a prefinanţãrii;
b) termenului maxim de efectuare a plãţilor aferente prefinanţãrii/rambursãrii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite de beneficiari;
c) documentelor justificative aferente prefinanţãrii/rambursãrii cheltuielilor eligibile/restituirii contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite de beneficiari;
d) obligaţiei ca fiecare cerere de rambursare transmisã de beneficiar sã reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de acesta;
e) regulilor conform cãrora beneficiarii care efectueazã plãţi în valutã în cadrul proiectului solicitã la rambursare contravaloarea în lei a acestora la cursul Bãncii Naţionale a României din data întocmirii documentelor de platã în valutã;
f) sancţiunilor aplicabile în cazul nerespectãrii termenelor şi condiţiilor stabilite prin prezentele norme metodologice şi prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 .
(2) Transferul sumelor aferente prefinanţãrii/rambursãrii cheltuielilor eligibile/restituirii sumelor pentru finanţarea contravalorii taxei pe valoarea adãugatã din conturile autoritãţilor de management/Autoritãţii de certificare şi platã în conturile beneficiarului/de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau bugetelor locale se efectueazã în termen de maximum 15 zile lucrãtoare de la data la care Autoritatea de management/ Autoritatea de certificare şi platã autorizeazã/certificã plata.
ART. 16
(1) Beneficiarii de proiecte finanţate din instrumente structurale au obligaţia sã ţinã pentru fiecare proiect o evidenţã contabilã distinctã, folosind conturi analitice dedicate.
(2) Beneficiarii prevãzuţi la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 înregistreazã în evidenţa extracontabilã rambursãrile de cheltuieli aferente instrumentelor structurale, pe baza notificãrilor primite de la autoritãţile de management conform art. 7 alin. (2) din prezentele norme metodologice.

CAP. III
Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate la nivelul programelor operaţionale

ART. 17
Organismele intermediare cãrora li s-a delegat de cãtre autoritãţile de management faza de angajare şi/sau de lichidare a cheltuielilor, conform <>art. 19 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , precum şi autoritãţile de management au obligaţia sã respecte prevederile specifice prezentului capitol.
ART. 18
În cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) organismul intermediar întocmeşte lista cu proiectele selectate, conform Formularului 4 din prezentele norme metodologice, şi o transmite Autoritãţii de management;
b) Autoritatea de management completeazã, pe baza listei transmise de organismul intermediar, Formularul 3 din prezentele norme metodologice cu suma propusã a fi angajatã, în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament reflectate în anexã la bugetul propriu, conform art. 5 alin. (1). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de cãtre ordonatorul principal de credite împreunã cu Formularul 4;
c) Autoritatea de management transmite la organismul intermediar o copie a Formularului 4, vizat ca listã de proiecte aprobate, în vederea semnãrii angajamentelor legale individuale, respectiv a contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare cu beneficiarii;
d) organismul intermediar semneazã contractele/deciziile/ ordinele de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu şi întocmeşte lista cu acestea, pe care o transmite Autoritãţii de management, conform Formularului 5 din prezentele norme metodologice;
e) Autoritatea de management înregistreazã în contabilitatea proprie angajamentele legale;
f) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligaţia verificãrii încadrãrii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare semnate cu beneficiarii în valoarea listei de proiecte aprobate de Autoritatea de management, respectiv Formularul 4.
ART. 19
În cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar întreaga fazã de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, se efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) Autoritatea de management comunicã organismului intermediar limita creditelor de angajament în cadrul cãreia acesta poate semna angajamente legale, având în vedere limita creditelor de angajament reflectate în anexã la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, conform art. 5 alin. (1);
b) organismul intermediar întocmeşte lista cu proiectele selectate conform Formularului 4 şi completeazã Formularul 3 cu suma propusã a fi angajatã în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate în limita menţionatã la lit. a). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de cãtre conducãtorul organismului intermediar împreunã cu Formularul 4;
c) organismul intermediar semneazã contractele/deciziile/ ordinele de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu, pe baza Formularului 4;
d) organismul intermediar transmite Autoritãţii de management o copie a Formularului 3 şi a Formularului 5, în vederea înregistrãrii în contabilitatea proprie a angajamentelor legale;
e) în cadrul misiunilor de verificare efectuate la nivelul organismului intermediar, Autoritatea de management are obligaţia verificãrii încadrãrii valorii contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare semnate cu beneficiarii în limita creditelor de angajament prevãzute la lit. a).
ART. 20
În cazul în care faza de angajare a cheltuielilor nu se deleagã unui organism intermediar, pentru angajamentul global, Autoritatea de management efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) întocmeşte lista cu proiectele selectate, respectiv Formularul 4, şi completeazã Formularul 3 cu suma propusã a fi angajatã în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament prevãzute în anexã la bugetul propriu, conform art. 5 alin. (1). Formularul 3 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de cãtre ordonatorul principal de credite;
b) semneazã contractele/deciziile/ordinele de finanţare cu beneficiarii pe baza Formularului 4, contractele/deciziile/ordinele de finanţare supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu;
c) înregistreazã în contabilitatea proprie angajamentele legale.
ART. 21
Formularul 3 poate fi completat şi în cazul în care Autoritatea de management/organismul intermediar realizeazã propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.
ART. 22
(1) În vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanţare şi platã, autoritãţile de management rezervã, în prima lunã a anului bugetar, în totalitate, creditele bugetare prevãzute, conform prevederilor art. 5 alin. (1), în anexã la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management, completând Formularul 6 din prezentele norme metodologice.
(2) În cazul în care valoarea creditelor bugetare se modificã pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplicã în luna în care a intervenit modificarea respectivã.
(3) Pentru anul bugetar 2009, prevederile alin. (1) se aplicã dupã intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, în limita disponibilului de credite bugetare nerezervate.
ART. 23
În cazul în care Autoritatea de management a delegat organismului intermediar o parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor, se efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) organismul intermediar verificã existenţa cererilor de rambursare/prefinanţare/restituire a contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite, precum şi a documentelor justificative anexate, primite de la beneficiari, conform prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finanţare;
b) în cazul în care se confirmã corectitudinea documentelor verificate, organismul intermediar:
b1) acordã viza "Bun de platã", dacã aceastã operaţiune a fost delegatã prin acordul de delegare, şi transmite Autoritãţii de management documentele întocmite conform procedurilor interne, în vederea înregistrãrii în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi platã a cheltuielilor;
b2) transmite Autoritãţii de management documentele întocmite conform procedurilor interne, în vederea continuãrii fazei de lichidare prin acordarea vizei "Bun de platã" conform procedurilor interne, a înregistrãrii în contabilitate şi a parcurgerii fazelor de ordonanţare şi platã a cheltuielilor.
ART. 24
În cazul în care nicio parte din operaţiunile specifice fazei de lichidare a cheltuielilor nu a fost delegatã organismului intermediar, Autoritatea de management are responsabilitatea realizãrii operaţiunilor prevãzute la art. 23.
ART. 25
(1) Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul Autoritãţii de management, folosind Formularul 7 din prezentele norme metodologice, în limita creditelor bugetare aprobate pentru cota-parte de cheltuieli aferentã contribuţiei publice naţionale şi în limita disponibilitãţilor existente în contul Autoritãţii de management pentru cota-parte de cheltuieli aferentã instrumentelor structurale.
(2) În cazul în care ordonanţarea se face pentru mai multe cereri de rambursare/prefinanţare/restituire a contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite de beneficiari, Formularul 7 va fi însoţit de o anexã, conform Formularului 8 din prezentele norme metodologice, care sã cuprindã toate informaţiile necesare completãrii ordinelor de platã.
(3) Formularul 7 se completeazã separat pentru fiecare tip de platã, respectiv pentru rambursare, prefinanţare sau restituire a contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite de beneficiari.
ART. 26
Ordonatorul principal de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate de certificare şi platã are obligaţia preluãrii în situaţiile financiare proprii, întocmite în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniul contabilitãţii, a operaţiunilor înregistrate în sistemul contabil al Autoritãţii de management/Autoritãţii de certificare şi platã.
ART. 27
În vederea efectuãrii reconcilierii contabile între conturile contabile ale autoritãţilor de management şi cele ale beneficiarilor pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor operaţionale, beneficiarii au obligaţia transmiterii Formularului 9 din prezentele norme metodologice, din care sã rezulte sumele primite de la autoritãţile de management şi cele plãtite acestora, conform prevederilor din contractele/ deciziile/ordinele de finanţare.
ART. 28
În cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii directe, autoritãţile de management au responsabilitatea efectuãrii reconcilierii contabile între conturile Autoritãţii de certificare şi platã şi cele ale beneficiarilor, pe baza documentelor transmise de Autoritatea de certificare şi platã, pentru operaţiunile gestionate în cadrul programelor respective, conform acordurilor încheiate între cele douã pãrţi privind managementul financiar şi controlul la nivelul programelor operaţionale.
ART. 29
Corespunzãtor excepţiei stabilite la <>art. 20 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , în cazul proiectelor de operaţiuni pentru care Autoritatea de management/Organismul intermediar/Autoritatea de certificare şi platã are calitatea de beneficiar, se aplicã procedura vizei de control financiar preventiv delegat, stabilitã conform reglementãrilor în domeniu.

CAP. IV
Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat

ART. 30
Liderul unui parteneriat beneficiar în conformitate cu prevederile <>art. 23 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 este responsabil cu asigurarea implementãrii proiectului şi a respectãrii tuturor prevederilor din contractele/deciziile/ordinele de finanţare încheiate cu autoritãţile de management/organismele intermediare.
ART. 31
(1) Termenii, condiţiile şi responsabilitãţile pãrţilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat încheiat între lider şi parteneri.
(2) Acordul de parteneriat este supus legislaţiei din România.
(3) Modelul orientativ al acordului de parteneriat este stabilit la nivelul fiecãrei autoritãţi de management, în scopul reglementãrii de principiu a aspectelor legale, financiare şi de orice altã naturã, dupã caz, care pot interveni în implementarea în parteneriat a proiectului respectiv.
(4) Alegerea partenerilor este în exclusivitate de competenţa autoritãţii/instituţiei/organizaţiei, în calitate de lider al parteneriatului, în cazul în care aceasta iniţiazã stabilirea parteneriatului.
(5) Autoritãţile/instituţiile finanţate din fonduri publice au obligaţia de a face publicã intenţia de a stabili un parteneriat cu entitãţi private în vederea implementãrii unui proiect finanţat din instrumente structurale, menţionând totodatã principalele activitãţi ale proiectului şi condiţiile minime pe care trebuie sã le îndeplineascã partenerii.
(6) Prevederile <>art. 24 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 se considerã îndeplinite dacã:
a) liderul face dovada îndeplinirii prevederilor alin. (5) prin intermediul canalelor media cu acoperire naţionalã sau prin internet şi demonstreazã cã a ales partenerii dintre entitãţile private care au rãspuns anunţului public, în cazul parteneriatelor stabilite cu entitãţi din sectorul privat înregistrate fiscal în România;
b) liderul face dovada cã partenerii au fost selectaţi dintre organizaţiile care au domenii de activitate în concordanţã cu obiectivele specifice ale proiectului, în cazul parteneriatelor stabilite cu entitãţi din sectorul privat înregistrate fiscal în alte state membre ale Uniunii Europene.
(7) Decontarea cheltuielilor efectuate pentru implementarea proiectului în cadrul parteneriatului se efectueazã pe bazã de facturã sau orice alt document justificativ cu valoare contabilã.
ART. 32
(1) Liderul şi partenerii care sunt finanţaţi integral sau parţial din fonduri publice cuprind în bugetul propriu numai sumele necesare finanţãrii valorii totale a activitãţilor pe care le desfãşoarã în cadrul proiectului.
(2) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilitãţi în vederea primirii de la Autoritatea de management/Autoritatea de certificare şi platã atât a sumelor aferente prefinanţãrii, cât şi a celor aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului şi restituirii contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite, conform prevederilor <>art. 7 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 .
(3) Liderul parteneriatului care este finanţat integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale poate solicita acordarea de prefinanţare în numele partenerilor care pot primi prefinanţare, conform <>art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 .
(4) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii, în conturile de disponibilitãţi proprii şi/sau în conturile de disponibilitãţi ale partenerilor şi/sau în conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscalã propriu şi/sau al partenerilor, la unitãţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
(5) Liderul are obligaţia transmiterii unei notificãri scrise atât partenerilor, cât şi Autoritãţii de management, cu privire la efectuarea viramentului în conturile de venituri conform prevederilor alin. (4), în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data virãrii, notificare la care anexeazã o copie a ordinului de platã şi a extrasului de cont.
(6) Partenerii finanţaţi integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale au obligaţia verificãrii încasãrii sumelor în conturile de venituri conform alin. (4), în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii.
(7) În cazul în care încasarea sumelor prevãzute la alin. (4) nu s-a efectuat, partenerii sunt obligaţi sã transmitã o notificare scrisã atât liderului, cât şi Autoritãţii de management, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data constatãrii.
(8) Liderul şi partenerii au obligaţia sã îşi deschidã conturi pentru primirea sumelor aferente prefinanţãrii, cu respectarea prevederilor art. 14 alin. (2)-(4), precum şi conturi pentru primirea rambursãrii cheltuielilor efectuate în cadrul proiectului, în conformitate cu prevederile art. 34 şi 35.

CAP. V
Conturile aferente derulãrii instrumentelor structurale şi a contribuţiei publice naţionale totale

ART. 33
(1) În vederea derulãrii operaţiunilor financiare determinate de gestionarea programelor operaţionale, reglementate prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului.
(2) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã urmãtoarele conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea instrumentelor structurale, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã:
a) contul 54.01.01.00 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea programelor operaţionale în cadrul obiectivului convergenţã";
b) contul 54.01.01.01 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional «Asistenţã tehnicã»";
c) contul 54.01.01.02 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivitãţii economice»";
d) contul 54.01.01.03 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";
e) contul 54.01.01.04 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional «Dezvoltarea capacitãţii administrative»";
f) contul 54.01.01.05 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional «Regional»";
g) contul 54.01.01.06 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Transport»";
h) contul 54.01.01.07 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile pentru finanţarea Programului operaţional sectorial «Mediu»".
(3) În numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinanţare în cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.02.06 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Transport»";
b) contul 54.01.02.07 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Mediu»".
(4) În numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru asigurarea prefinanţãrii şi în cazul indisponibilitãţii temporare de instrumente structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.03.00 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente instrumentelor structurale";
b) contul 54.01.03.01 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional «Asistenţã tehnicã»";
c) contul 54.01.03.02 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivitãţii economice»";
d) contul 54.01.03.03 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";
e) contul 54.01.03.04 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional «Dezvoltarea capacitãţii administrative»";
f) contul 54.01.03.05 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional «Regional»";
g) contul 54.01.03.06 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Transport»";
h) contul 54.01.03.07 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând prefinanţãri şi fonduri în cazul indisponibilitãţii temporare aferente Programului operaţional sectorial «Mediu»".
(5) În numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru alte cheltuieli decât cele eligibile în cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii directe. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.04.06 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Transport»";
b) contul 54.01.04.07 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Mediu»".
(6) În numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli apãrute în gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.05.00 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente instrumentelor structurale";
b) contul 54.01.05.06 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Transport»";
c) contul 54.01.05.07 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Mediu»".
(7) Conturile prevãzute la alin. (3), alin. (4) lit. a) şi alin. (5) se alimenteazã cu sume din bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, virate din contul 23... "Cheltuieli ale bugetului de stat...".
(8) În cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de finanţarea de la bugetul de stat a proiectelor în cadrul programelor operaţionale aferentã instrumentelor structurale, inclusiv a prefinanţãrii. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.06.01 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional «Asistenţã tehnicã»";
b) contul 54.01.06.02 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivitãţii economice»";
c) contul 54.01.06.03 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";
d) contul 54.01.06.04 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional «Dezvoltarea capacitãţii administrative»";
e) contul 54.01.06.05 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile, prefinanţare şi fondul de indisponibilitãţi temporare de la bugetul de stat, pentru finanţarea proiectelor din cadrul Programului operaţional «Regional»".
(9) În cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru asigurarea cofinanţãrii programelor operaţionale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.02.01 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional «Asistenţã tehnicã»";
b) contul 54.01.02.02 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivitãţii economice»";
c) contul 54.01.02.03 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";
d) contul 54.01.02.04 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional «Dezvoltarea capacitãţii administrative»";
e) contul 54.01.02.05 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând cofinanţarea Programului operaţional «Regional»".
(10) În cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite cu rol de Autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi de disponibil pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru alte cheltuieli decât cele eligibile. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.04.01 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional «Asistenţã tehnicã»";
b) contul 54.01.04.02 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivitãţii economice»";
c) contul 54.01.04.03 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";
d) contul 54.01.04.04 "Disponibil de la bugetul de stat pentru finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional «Dezvoltarea capacitãţii administrative»";
e) contul 54.01.04.05 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Programului operaţional «Regional»".
(11) În cazul programelor operaţionale care utilizeazã mecanismul plãţii indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite cu rol de Autoritate de management se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti conturi pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli apãrute în gestionarea instrumentelor structurale. Aceste conturi, gestionate de Autoritatea de management din structura ordonatorului responsabilã cu implementarea programului operaţional, sunt urmãtoarele:
a) contul 54.01.05.01 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional «Asistenţã tehnicã»";
b) contul 54.01.05.02 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Creşterea competitivitãţii economice»";
c) contul 54.01.05.03 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional sectorial «Dezvoltarea resurselor umane»";
d) contul 54.01.05.04 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional «Dezvoltarea capacitãţii administrative»";
e) contul 54.01.05.05 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Programului operaţional «Regional»".
(12) În cazul plãţilor indirecte, pe numele fiecãrui ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management se deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti contul de cheltuieli 23... "Cheltuieli ale bugetului de stat..." pentru efectuarea de plãţi în limita creditelor bugetare deschise la poziţia bugetarã corespunzãtoare cofinanţãrii proiectelor şi pentru acoperirea altor cheltuieli decât cele eligibile aflate în sarcina autoritãţilor de management. Din acest cont se transferã fondurile în conturile de disponibil gestionate de Autoritatea de management.
ART. 34
(1) Pentru derularea operaţiunilor financiare aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, beneficiarii prevãzuţi la <>art. 5 şi 6 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , indiferent de sistemul de finanţare şi de subordonare, au obligaţia sã deschidã conturi în sistemul Trezoreriei Statului pentru utilizarea sumelor primite din prefinanţare, rambursarea cheltuielilor eligibile efectuate, precum şi restituirea de la bugetul de stat a sumelor reprezentând contravaloarea taxei pe valoarea adãugatã plãtite de beneficiari în scopul implementãrii proiectelor.
(2) Pentru operaţiunile financiare aferente proiectelor finanţate în cadrul programelor operaţionale, derulate între Autoritatea de certificare şi platã/Autoritãţile de management şi categoriile de beneficiari, altele decât cele prevãzute la alin. (1), beneficiarii pot opta pentru deschiderea conturilor în sistemul Trezoreriei Statului sau în bãnci comerciale.
ART. 35
(1) În cazul beneficiarilor prevãzuţi la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , conturile de venituri prevãzute la art. 7 alin. (1) lit. b), în care se vireazã sumele aferente rambursãrii cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale, sunt:
a) conturile de venit ale bugetului de stat, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale:
a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionalã:
a.1.1) 20.45.01.01.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.1.2) 20.45.01.01.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
a.2) pentru Fondul Social European:
a.2.1) 20.45.01.02.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.2.2) 20.45.01.02.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
a.3) pentru Fondul de Coeziune:
a.3.1) 20.45.01.03.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.3.2) 20.45.01.03.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
b) conturile de venit ale bugetului asigurãrilor sociale de stat, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale:
b.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionalã:
b.1.1) 22.45.03.01.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
b.1.2) 22.45.03.01.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
b.2) pentru Fondul Social European:
b.2.1) 22.45.03.02.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
b.2.2) 22.45.03.02.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
c) conturile de venit ale bugetului asigurãrilor pentru şomaj, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale:
c.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionalã:
c.1.1) 28.45.04.01.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
c.1.2) 28.45.04.01.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
c.2) pentru Fondul Social European:
c.2.1) 28.45.04.02.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
c.2.2) 28.45.04.02.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
d) conturile de venit ale bugetului fondului naţional de asigurãri sociale de sãnãtate, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale:
d.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionalã:
d.1.1) 26.45.05.01.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
d.1.2) 26.45.05.01.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
d.2) pentru Fondul Social European:
d.2.1) 26.45.05.02.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
d.2.2) 26.45.05.02.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
(2) În cazul instituţiilor publice prevãzute la <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , conturile în care se vireazã sumele aferente prefinanţãrii şi rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzãtoare contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite sunt:
a) conturile de venit ale bugetului local, în care se vireazã sumele reprezentând prefinanţarea şi rambursarea aferentã cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din instrumente structurale:
a.1) pentru Fondul European de Dezvoltare Regionalã:
a.1.1) 21.45.02.01.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.1.2) 21.45.02.01.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
a.1.3) 21.45.02.01.03 "Prefinanţare";
a.2) pentru Fondul Social European:
a.2.1) 21.45.02.02.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.2.2) 21.45.02.02.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
a.2.3) 21.45.02.02.03 "Prefinanţare";
a.3) pentru Fondul de Coeziune:
a.3.1) 21.45.02.03.01 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.3.2) 21.45.02.03.02 "Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
a.3.3) 21.45.02.03.03 "Prefinanţare";
b) conturile de venit ale bugetului local, în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare cofinanţãrii de la bugetul de stat şi finanţãrii contravalorii taxei pe valoarea adãugatã: 21.42.02.20 "Subvenţii de la bugetul de stat cãtre bugetele locale necesare susţinerii derulãrii proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare".
(3) Pentru conturile de venituri bugetare de la alin. (1) şi (2) Trezoreria Statului elibereazã extrase de cont beneficiarilor/liderilor de parteneriat/partenerilor, dupã caz, pe ale cãror coduri de identificare fiscalã sunt deschise aceste conturi.
(4) În cazul beneficiarilor, alţii decât cei prevãzuţi la art. 5 alin. (1)-(3) şi <>art. 6 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 , conturile deschise la Trezoreria Statului conform prevederilor art. 14 alin. (2) sunt urmãtoarele:
a) 50.25.15 "Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 ";
b) 50.09.02 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 ";
c) 50.28.01 "Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 al instituţiilor publice ale administraţiei publice locale finanţate integral din venituri proprii";
d) 50.10.01 "Disponibil din venituri reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local";
e) 50.98.03 "Disponibil al operatorilor economici reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 ";
f) 50.98.04 "Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit reprezentând prefinanţare pentru proiecte finanţate din instrumente structurale conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 .
(5) În cazul beneficiarilor din sectorul privat, conturile deschise la Trezoreria Statului în care se vireazã sumele aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzãtoare contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite sunt urmãtoarele:
a) 50.98.01 "Disponibil al operatorilor economici aferent proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din cofinanţarea acestora";
b) 50.98.02 "Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanţate din instrumente structurale şi din cofinanţarea acestora".
(6) În cazul beneficiarilor instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, care îşi gestioneazã sumele prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilitãţi (instituţii de învãţãmânt superior, spitale publice, instituţii sanitare publice), conturile în care se vireazã sumele aferente prefinanţãrii şi rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, cât şi a celor corespunzãtoare contravalorii taxei pe valoarea adãugatã plãtite sunt urmãtoarele:
a) 50.47.11 "Disponibil aferent prefinanţãrii pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare", cont dedicat exclusiv pentru primirea prefinanţãrii şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor;
b) 50.47.09 "Disponibil aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare", cont prin care se gestioneazã sumele rambursate de Autoritãţile de management/Autoritatea de certificare şi platã.
(7) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, contul de disponibilitãţi care se deschide pe numele liderului parteneriatului, în vederea primirii sumelor aferente proiectului conform prevederilor art. 32 alin. (2), este 50.14.01 "Disponibil aferent proiectelor derulate în parteneriat conform <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 ".


Formularul 1


────────────

Ordonator de credite
Departamentul (care propune/implementeazã proiectul) .......
Bugetul din care este finanţat: .................
I - Credite de angajament (CA)
II - Credite bugetare (CB)

Fişã de fundamentare
Proiect propus la finanţare/finanţat din instrumente structurale

Denumire proiect ....................
şi/sau
Nr. şi datã contract/decizie/ordin
de finanţare ....................
Program/Instrument/Facilitate ....................
Tipul Fondului extern nerambursabil
(FEN) postaderare - FEDR/FSE/FC ....................






- mii lei -
┌──────────────────┬─────┬─────────────────────────────────────────────────────┐
│ Perioada de │CA/CB│ Bugetul proiectului* (realizat/estimat) │
│ implementare │ ├───────┬───────────────────┬─────────────────────────┤
│ │ │ Total │ Cheltuieli │ Alte cheltuieli decât │
│ │ │ │ eligibile │ cele eligibile │
│ │ │ ├───────────┬───────┼──────────┬──────────────┤
│ │ │ │ FEN │Buget │ Total │din care: TVA │
│ │ │ │postaderare│propriu├──────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │ buget │ buget │
│ │ │ │ │ │ propriu │ propriu │
├──────────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│ 0 │ │1=2+3+4│ 2 3 4 5 │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│...(anul 1) │ │ │ │ │ │ │
│(realizat/estimat)│ I │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│...(anul 2) │ │ │ │ │ │ │
│(realizat/estimat)│ I │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│...(anul 3) │ I │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│...(anul n) │ I │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │ │
├──────────────────┼─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│TOTAL: │ I │ │ │ │ │ │
│ ├─────┼───────┼───────────┼───────┼──────────┼──────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴─────┴───────┴───────────┴───────┴──────────┴──────────────┘

Descriere activitãţi eligibile:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Descriere cheltuieli, altele decât cele eligibile:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

┌───────────────────────────────────────────────────┐
│ AVIZAT** │
└───────────────────────────────────────────────────┘

Departament/Direcţie (beneficiar) Autoritate de management,
....................
Director general/Director, Director general/Director,
........................... .........................

Date de contact responsabil proiect:
Nume: ........................
Telefon: ........................
Fax/e-mail: ........................


_____________
* Pentru proiectele în parteneriat se va lua în considerare numai totalul bugetelor activitãţilor proprii desfãşurate, conform acordului de parteneriat.
** Numai pentru ordonatorii de credite prevãzuţi la <>art. 5 alin. (1)-(3) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 64/2009 .


Formularul 2


────────────

MODEL
de notificare cu privire la sumele virate în conturile de venituri
corespunzãtoare rambursãrii cheltuielilor aferente instrumentelor
structurale [conform art. 7 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a
Guvernului nr. 64/2009]

Nr. ....... din data de............

De la: Autoritatea de management ......................

Cãtre: ....................................(beneficiar)

Referitor:

Proiect ...... (numãrul contractului de finanţare) - Autorizare/Certificare cheltuieli eligibile şi rambursare cotã-parte cheltuieli eligibile aferente FEDR/FC/FSE ca urmare a Cererii de rambursare nr. ..... din data de .......
Vã informãm cã în data de ........ a fost viratã suma de ........ în contul de venituri ......., reprezentând rambursarea cotei-pãrţi din cheltuielile eligibile aferente FEDR/FC/FSE.
Suma menţionatã anterior corespunde urmãtoarelor categorii de cheltuieli eligibile cuprinse în cererea mai sus menţionatã:





┌─────────────────────┬───────┬─────────────┬───────────────┬──────────────────┐
│ Categorii de │Valoare│ │Suma solicitatã│ Suma viratã în │
│cheltuieli eligibile │totalã ├─────────────┤la rambursare │contul de venituri│
│ │ │din care TVA:│ │ │
├─────────────────────┼───────┼─────────────┼───────────────┼──────────────────┤
│.... │ │ │ │ │
├─────────────────────┼───────┼─────────────┼───────────────┼──────────────────┤
│..... │ │ │ │ │
├─────────────────────┼───────┼─────────────┼───────────────┼──────────────────┤
│TOTAL: │ │ │ │ │
└─────────────────────┴───────┴─────────────┴───────────────┴──────────────────┘


Director general/Director,
..........................

Autoritatea de management ....................




Formularul 3


────────────

Ministerul/Instituţia ................................
Autoritatea de management/Organismul intermediar ..................

Data emiterii ......................
Compartimentul de specialitate .....
....................................
Nr. ................................


PROPUNERE DE ANGAJARE
(pentru acţiuni multianuale în limita creditelor de angajament reflectate
în anexa la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de
autoritate de management)

Proiect individual selectat (beneficiar, denumire, valoare totalã finanţare nerambursabilã) ...............
sau
Lista de proiecte selectate - nr. ....... din data de ....................





- lei -
┌─────────────────────┬──────────┬───────────┬─────────────┬────────┬──────────┐
│ Anexa referitoare │Credite de│Credite de │Disponibil │ Suma │Disponibil│
│ la finanţarea │angajament│angajament │de credite │angajatã│de credite│
│programelor aferente │(ct. 8071+│angajate │de angajament│ │de angaja-│
│Politicii de coeziune│ct. 8072) │(cont 8072)│ce mai poate │ │ment rãmas│
│ a UE │ │ │fi angajat │ │de angajat│
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 = 1-2 │ 4 │ 5 = 3-4 │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│Finanţare UE, │ │ │ │ │ │
│din care: │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│- FEDR │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│- FSE │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│- FC │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│Contribuţia publicã │ │ │ │ │ │
│naţionalã totalã, │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│din care: │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│- cofinanţare publicã│ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│- TVA │ │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼───────────┼─────────────┼────────┼──────────┤
│- TOTAL: │ │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────┴───────────┴─────────────┴────────┴──────────┘
┌─────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Compartimentul de │ Compartimentul de │ Control financiar │
│specialitate │ contabilitate*) │ preventiv propriu │
│ │ │ │
│ │ │ CFPP │
│ │ │ │
│Data .............. │ Data .............. │ Data ......... │
│ │ │ │
│ │ │ Viza │
│ │ │ │
│Semnãtura ......... │ Semnãtura ......... │ Semnãtura ........ │
│ │ │ │
└─────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────────────┘


_________
*) Rãspunde de datele înscrise în coloanele 1, 2 şi 3.


Ordonator principal de credite/Conducãtor organism intermediar,
.................................................

Data .....................
Semnãtura ................

Formularul 4


────────────

Ministerul (Instituţia) ....................................
Autoritatea de management/Organismul intermediar .................

Aprobat listã proiecte selectate
────────────────────────────────

Autoritatea de management/Organismul intermediar .................

Director general/Director,
..........................
(semnãtura şi ştampila)

LISTA
proiectelor selectate

Nr. ..... din data de .......





┌────┬──────────┬────────┬────────────────────────────────┬────────────────────┐
│Nr. │Beneficiar│Denumire│Valoare finanţare nerambursabilã│Valoare TVA aferentã│
│crt.│ │proiect │ eligibilã │ cheltuielilor │
│ │ │ │ - lei - │ eligibile │
│ │ │ ├─────────────┬──────────────────┤ - lei - │
│ │ │ │Finanţare UE │Finanţare naţio- │ │
│ │ │ │(FEDR/FSE/FC)│nalã eligibilã │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
├────┼──────────┼────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
├────┴──────────┴────────┼─────────────┼──────────────────┼────────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└────────────────────────┴─────────────┴──────────────────┴────────────────────┘



Autoritatea de management/Organismul intermediar .........................

Director general/Director,
.................................
(semnãtura şi ştampila)


Formularul 5


─────────────

Ministerul (Instituţia) ...........................................
Autoritatea de management/Organismul intermediar ..................

LISTA
contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare
Nr. ..... din data de ...........





┌────┬─────────┬──────────┬────────┬─────────────────────────────┬─────────────┐
│Nr. │Nr./Datã │Beneficiar│Denumire│ Valoare finanţare │ Valoare TVA │
│crt.│contract/│ │proiect │ nerambursabilã │ aferentã │
│ │decizie/ │ │ │ eligibilã │cheltuielilor│
│ │ordin de │ │ │ - lei - │ eligibile │
│ │finanţare│ │ ├─────────────┬───────────────┤ - lei - │
│ │ │ │ │Finanţare UE │Finanţare naţi-│ │
│ │ │ │ │(FEDR/FSE/FC)│onalã eligibilã│ │
├────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┤
├────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┤
├────┼─────────┼──────────┼────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┤
├────┴─────────┴──────────┴────────┼─────────────┼───────────────┼─────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │
└──────────────────────────────────┴─────────────┴───────────────┴─────────────┘



Director general/Director,
.......................................
(semnãtura şi ştampila)


Formularul 6


────────────

Ministerul/Instituţia ....................................
Autoritatea de management ................................

Compartimentul de specialitate ................
...............................................
Nr. ...........................................
Data emiterii .................................


ANGAJAMENT BUGETAR GLOBAL
(în limita creditelor bugetare reflectate în anexa la bugetul
ordonatorului principal de credite cu rol de autoritate de management)





- lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Finanţare UE, din care: Suma │
│- FERDR ................... │
│- FSE ................... │
│- FC ................... │
│Contribuţia publicã naţionalã totalã, din │
│care: │
│- cofinanţare publicã ................... │
│- TVA ................... │
│TOTAL: ................... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Spaţiu rezervat CFPP Data .............. │
│- Viza Semnãtura ......... │
│- Refuz de vizã │
│- Înregistrare individualã Nr. .......... Data .............. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



Ordonator principal de credite,
..............................

Data ..................
Semnãtura .............


Formularul 7


────────────

Ministerul ................
Autoritatea de management ................

Data emiterii ............................
Compartimentul de specialitate ...........
..........................................
Nr. ......................................

ORDONANŢARE DE PLATĂ





Tipul plãţii:
┌────────────────────┐
PREFINANŢARE ├────────────────────┤
RAMBURSARE ├────────────────────┤
TVA └────────────────────┘

Lista documentelor justificative:
conform anexei nr. ..............
.................................
Nr./Datã contract/decizie/ordin de finanţare sau "conform anexei" ........

Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare:

- lei -
┌─────────────────────────┬───────────────────┬─────────────┬─────────────────┐
│ │Disponibil înaintea│Suma de platã│Disponibil dupã │
│ │efectuãrii plãţii │ │efectuarea plãţii│
│ │(ct. 8066-770/5xx -│ │ │
│ │ doc. în decontare)│ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 = col. 1-2 │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│Finanţare UE, din care: │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│- FEDR │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│- FSE │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│- FC │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│şi/sau │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│Contribuţia publicã │ │ │ │
│naţionalã totalã, │ │ │ │
│din care: │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│- cofinanţare publicã │ │ │ │
├─────────────────────────┼───────────────────┼─────────────┼─────────────────┤
│- TVA │ │ │ │
└─────────────────────────┴───────────────────┴─────────────┴─────────────────┘
TOTAL


Numele şi adresa beneficiarului*) Numãrul de cont*) .............
................................ Trezoreria
................................ (Banca) ...............
Cod ...................

┌─────────────────────┬────────────────────────┬───────────────────────────────┐
│Compartimentul de │ Compartimentul de │ Control financiar │
│specialitate │ contabilitate**) │ preventiv propriu │
│ │ │ │
│ │ │ CFPP │
│ │ │ │
│Data .............. │ Data .............. │ Data ......... │
│ │ │ │
│ │ │ Viza │
│ │ │ │
│Semnãtura ......... │ Semnãtura ......... │ Semnãtura ........ │
│ │ │ │
└─────────────────────┴────────────────────────┴───────────────────────────────┘


__________
*) Se va completa cu "conform anexei", în cazul ordonanţãrii globale la platã.
**) Rãspunde de datele înscrise în coloana 1.


Ordonator principal de credite,
...............................

Data ................
Semnãtura ...........


Formularul 8


─────────────

Ministerul .................................................
Autoritatea de management ..................................

ANEXĂ LA
Ordonanţarea de platã nr. ...... din data de .........





┌────┬─────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────┬──────────────┐
│Nr. │ Nr./Datã │Beneficiar│ Adresã │ Bancã │Nr. cont │ Suma │
│crt.│ contract/ │ │beneficiar│beneficiar│beneficiar│ (lei) │
│ │decizie/ordin│ │ │ │ │ │
│ │de finanţare │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────────┤
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────────┤
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────────┤
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────┼──────────────┤
└────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────┴──────────────┘



Director general/Director,
.............................
(semnãtura şi ştampila)


Formularul 9


────────────

MODEL
de notificare cu privire la reconcilierea contabilã

De la: ................................... (beneficiar)
Cãtre: Autoritatea de management .......................
Referitor: Proiect ............(numãr contract de finanţare)

Vã informãm cã la data de ..........situaţia încasãrilor/plãţilor a fost urmãtoarea:
- sume încasate de la Autoritatea de management: ..........., conform:
- O.P. nr./data ......, suma ........., reprezentând ...........;
- O.P. nr./data ......, suma ........., reprezentând ...........;
- ........................... .
- sume plãtite (restituite) cãtre Autoritatea de management: .........., conform:
- O.P. nr./data ......, suma ........., reprezentând ...........;
- O.P. nr./data ......, suma ........., reprezentând ...........;
- .............................

Beneficiar (reprezentant legal),
................................

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016