Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 24 octombrie 2007  de aplicare a   Ordonantei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul si recuperarea fondurilor comunitare, precum si a fondurilor de cofinantare aferente utilizate necorespunzator    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 24 octombrie 2007 de aplicare a Ordonantei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul si recuperarea fondurilor comunitare, precum si a fondurilor de cofinantare aferente utilizate necorespunzator

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 753 din 6 noiembrie 2007

ART. 1
(1) Termenii de legalitate, regularitate şi conformitate sunt definiţi în <>Ordonanţa Guvernului nr. 119/1999 privind controlul intern şi controlul financiar preventiv, republicatã.
(2) Prin cheltuialã neeligibilã, în sensul <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţa, şi în sensul prezentelor norme metodologice, se înţelege orice sumã plãtitã din bugetul general al Comunitãţilor Europene, bugetele administrate de acestea ori în numele lor sau din bugetele din care provine cofinanţarea aferentã, care a fost obţinutã sau utilizatã cu nerespectarea prevederilor legale ori contractuale, indiferent de natura sau destinaţia acesteia.
(3) Creanţele bugetare rezultate din nereguli ca urmare a utilizãrii necorespunzãtoare a fondurilor comunitare şi a sumelor de cofinanţare aferente reprezintã sume de recuperat la bugetul general al Comunitãţii Europene şi/sau la bugetele de cofinanţare din care fondurile au fost avansate, astfel:
a) bugetul de stat;
b) bugetul asigurãrilor sociale de stat;
c) bugetele fondurilor speciale;
d) bugetul Trezoreriei Statului;
e) bugetele instituţiilor publice autonome;
f) bugetele instituţiilor publice finanţate de la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat şi bugetele fondurilor speciale, dupã caz;
g) bugetul fondurilor externe nerambursabile;
h) bugetele locale ale comunelor, oraşelor, municipiilor, sectoarelor municipiului Bucureşti, judeţelor şi municipiului Bucureşti;
i) bugetele instituţiilor publice, finanţate integral sau parţial din bugetele locale, dupã caz;
j) bugetele instituţiilor publice, finanţate integral din venituri proprii;
k) bugetele împrumuturilor externe şi interne, pentru care rambursarea, plata dobânzilor, comisioanelor, spezelor şi a altor costuri se asigurã din bugetele locale şi care provin din: împrumuturi externe contractate de stat şi subîmprumutate autoritãţilor administraţiei publice locale şi/sau operatorilor economici şi serviciilor publice din subordinea acestora; împrumuturi externe contractate de autoritãţile administraţiei publice locale şi garantate de stat; împrumuturi externe şi/sau interne contractate sau garantate de autoritãţile administraţiei publice locale.
(4) Autoritãţile de management sunt cele desemnate prin Hotãrârea Guvernului nr. 497/2004 privind stabilirea cadrului instituţional pentru coordonarea, implementarea şi gestionarea instrumentelor structurale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) Prin debitor se înţelege persoana fizicã sau juridicã ce gestioneazã sau este beneficiarul fondurilor comunitare şi de cofinanţare aferente, care a fost supus activitãţii de verificare şi în sarcina cãruia a fost stabilitã o creanţã bugetarã în sensul ordonanţei.
ART. 2
(1) Conducerea autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare stabileşte pentru fiecare activitate de constatare:
a) componenţa nominalã a echipei care va efectua verificarea şi constatarea;
b) durata activitãţilor de verificare, care nu poate depãşi 90 de zile;
c) mandatul privind obiectul verificãrilor, stabilirea prejudiciului şi a debitorilor.
(2) În cazul activitãţii de verificare, echipa nominalizatã va comunica structurii supuse verificãrii data declanşãrii acţiunii cu cel puţin 5 zile lucrãtoare înainte, precizându-se scopul şi durata acesteia.
(3) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, în cazuri justificate, pot decide ca acţiunile de verificare declanşate ca urmare a unor sesizãri sã nu se comunice.
(4) Structurile supuse verificãrii au obligaţia de a prezenta la termenele stabilite toate datele şi documentele solicitate, precum şi tot sprijinul necesar pentru desfãşurarea în bune condiţii a activitãţii de verificare.
(5) În cazul constatãrii de prejudicii, activitatea de verificare se poate extinde asupra întregii perioade în care, potrivit legii, pot fi luate mãsuri de recuperare a creanţelor, prelungindu-se în mod corespunzãtor durata verificãrilor.
(6) Pe parcursul verificãrilor, personalul împuternicit are acces, pentru realizarea obiectivelor verificãrii, la toate datele şi documentele, precum şi în toate locurile de depozitare şi producere a valorilor materiale.
(7) Personalul împuternicit cu efectuarea verificãrilor poate solicita date, informaţii, precum şi copii certificate pentru conformitate ale documentelor de la structurile supuse verificãrilor, iar acestea au obligaţia de a le pune la dispoziţie la data solicitatã.
(8) Pe parcursul activitãţilor de constatare, structura verificatã are dreptul sã formuleze observaţii, care se analizeazã de echipa de verificare.
(9) Pentru bunurile, serviciile şi lucrãrile executate, rezultate din activitãţile şi operaţiunile financiare care fac obiectul verificãrilor, autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare pot solicita persoanelor autorizate efectuarea de expertize de specialitate.
(10) Verificãrile se finalizeazã prin întocmirea unui procesverbal de constatare care va cuprinde elementele prevãzute la art. 3, conform modelului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
(11) Procesul-verbal de constatare, însuşit de conducerea autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, reprezintã titlu de creanţã şi se comunicã debitorului în condiţiile prevãzute de lege.
(12) Dispoziţiile prezentului articol se aplicã corespunzãtor şi în cazul constatãrilor efectuate de structurile prevãzute la art. 11 alin. (4) şi (5) din ordonanţã.
(13) În cazul actului de control transmis de cãtre Departamentul pentru Lupta Antifraudã, denumit în continuare DLAF, autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare şi a cofinanţãrii aferente va proceda la stabilirea şi individualizarea obligaţiilor de platã şi emiterea titlului de creanţã, rubricile din procesul-verbal de constatare urmând a fi completate în conformitate cu cele constatate prin actul DLAF.
ART. 3
(1) Procesul-verbal de constatare, care reprezintã titlul de creanţã, se întocmeşte conform modelului prevãzut în anexã şi va conţine obligatoriu urmãtoarele elemente:
a) denumirea şi datele de identificare ale autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare;
b) locurile unde s-a desfãşurat verificarea;
c) denumirea/numele şi prenumele structurii/persoanei verificate şi ale persoanelor responsabile din structura verificatã, codul unic de înregistrare/codul numeric personal, domiciliul fiscal al acesteia;
d) data la care a fost emis actul/documentul de constatare, stabilire şi individualizare a obligaţiilor de platã;
e) obiectul verificãrii;
f) motivele de fapt;
g) temeiul de drept;
h) descrierea contextului în care s-au produs neregulile, actele normative încãlcate;
i) creanţa bugetarã, penalitãţile şi dobânzile prevãzute în contractele economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare şi, dupã caz, costurile bancare şi accesoriile calculate potrivit prevederilor legale în vigoare, cu defalcarea acestora pe bugetele afectate, inclusiv fondurile europene;
j) denumirea/numele şi prenumele structurii/persoanei debitoare, codul unic de înregistrare/codul numeric personal, domiciliul fiscal al debitorului;
k) conturile bancare unde urmeazã a fi recuperate creanţele bugetare;
l) numele şi semnãtura persoanelor împuternicite de autoritatea cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, potrivit legii;
m) ştampila autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare emitente;
n) posibilitatea de a fi contestat, termenul de depunere a contestaţiei şi organul la care se depune contestaţia;
o) menţiuni privind audierea.
(2) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare comunicã titlul de creanţã debitorului, dispoziţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, referitoare la comunicarea şi contestarea actului administrativ fiscal aplicându-se în mod corespunzãtor.
(3) În cazul prevãzut la art. 8 alin. (4), în vederea soluţionãrii contestaţiilor administrative, autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare vor solicita DLAF actele şi documentele care au stat la baza constatãrilor sale.
ART. 4
(1) Pentru creanţele bugetare rezultate din nereguli, stabilite de organele competente, termenul de platã se stabileşte în funcţie de data comunicãrii, potrivit legii, a titlului de creanţã prevãzut la art. 3 alin. (2) lit. a) din ordonanţã, astfel:
a) dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã, termenul de platã este pânã la data de 5 a lunii urmãtoare;
b) dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã, termenul de platã este pânã la data de 20 a lunii urmãtoare.
(2) Pentru neachitarea la termenul de platã de cãtre debitor a obligaţiilor de platã rezultate din nereguli înscrise în titlul de creanţã prevãzut la art. 3 alin. (2) din ordonanţã, debitorul datoreazã dupã acest termen majorãri de întârziere.
(3) Majorãrile de întârziere se calculeazã pentru fiecare zi de întârziere, începând cu ziua imediat urmãtoare termenului de platã şi pânã la data stingerii sumei datorate, inclusiv.
(4) Dispoziţiile referitoare la calculul şi nivelul majorãrii de întârziere prevãzute în <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul sumelor datorate potrivit ordonanţei.
ART. 5
Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia constatãrii şi recuperãrii creanţelor bugetare rezultate din nereguli care constituie în acelaşi timp şi suspiciuni de fraudã.
ART. 6
(1) Dacã debitorul nu plãteşte în termenul prevãzut la art. 4 alin. (1), autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare vor proceda la stingerea creanţei bugetare prin deducerea din plãţile urmãtoare pe care sunt îndreptãţite sã le primeascã persoanele debitoare.
(2) În cazul în care debitorul nu a achitat de bunãvoie obligaţiile bugetare rezultate din nereguli, pentru perioada de timp scursã de la expirarea termenului de platã şi pânã la deducerea din plãţile urmãtoare, debitorul datoreazã majorãri de întârziere calculate în conformitate cu art. 4 alin. (3).
(3) Titlul de creanţã prevãzut la art. 3 alin. (2) lit. a) din ordonanţã devine titlu executoriu la data la care creanţa bugetarã este scadentã prin expirarea termenului de platã prevãzut la art. 4 alin. (1).
(4) În cazul în care creanţele bugetare rezultate din nereguli nu sunt recuperate prin plata voluntarã sau deducere, autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare transmit titlurile executorii prevãzute la art. 10 alin. (1) şi (2) din ordonanţã, împreunã cu dovada comunicãrii cãtre debitor, potrivit legii, organelor care sunt abilitate sã efectueze procedura de executare silitã prevãzutã de <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(5) În cazul în care în titlurile executorii prin care se stabilesc obligaţii de platã privind creanţele bugetare rezultate din nereguli, emise de instanţa judecãtoreascã, nu sunt cuprinse date referitoare la defalcarea acestora pe bugetele afectate, precum şi conturile bancare unde urmeazã a fi recuperate creanţele bugetare, aceste elemente, împreunã cu dovada comunicãrii cãtre debitor, sunt transmise de cãtre autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, odatã cu titlul executoriu, organelor competente sã aplice procedura de executare silitã.
(6) Organele prevãzute la alin. (4) sunt abilitate sã ducã la îndeplinire şi mãsurile asigurãtorii dispuse de instanţa judecãtoreascã sau de alte organe competente.
(7) Contestaţia introdusã pe cale administrativã de atac împotriva procesului-verbal de constatare, stabilire şi individualizare a obligaţiilor de platã privind creanţele bugetare rezultate din nereguli (titlul de creanţã) se soluţioneazã potrivit dispoziţiilor <>art. 215 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
(8) Dispoziţiile referitoare la cheltuieli de executare silitã din <>Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sunt aplicabile în mod corespunzãtor.
(9) În cazul în care suma realizatã prin executare silitã este mai micã decât creanţele bugetare rezultate din nereguli, suma astfel realizatã se repartizeazã pe bugetele afectate, proporţional cu volumul fiecãrei creanţe.
ART. 7
(1) Declararea în stare de insolvabilitate a debitorului în sarcina cãruia au fost stabilite creanţe bugetare rezultate din nereguli, efectuatã în condiţiile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se comunicã autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare de cãtre organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã ori de organele competente din cadrul autoritãţilor administraţiei publice centrale sau locale competente pentru administrarea, potrivit legii, a creanţelor bugetelor aferente fondurilor de cofinanţare, care sunt abilitate sã efectueze procedura de executare silitã, în termen de 10 zile de la data procesului-verbal de declarare a stãrii de insolvabilitate.
(2) Scãderea din evidenţa analiticã pe plãtitor a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, potrivit dispoziţiilor Codului de procedurã fiscalã referitoare la insolvabilitate, se comunicã în termen de 10 zile autoritãţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare de cãtre organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã ori de organele competente din cadrul autoritãţilor administraţiei publice centrale sau locale competente pentru administrarea, potrivit legii, a creanţelor bugetelor aferente fondurilor de cofinanţare, care sunt abilitate sã efectueze procedura de executare silitã.
(3) Prevederile alin. (2) se aplicã în mod corespunzãtor şi în cazul debitelor care se sting prin anulare, în condiţiile Codului de procedurã fiscalã.
(4) În cazul în care debitorul înregistreazã obligaţii fiscale restante, altele decât cele rezultate din nereguli, diferenţele rãmase dupã stingerea prin executare silitã a creanţelor bugetare rezultate din nereguli, a accesoriilor şi a cheltuielilor de executare aferente se restituie debitorului numai dupã efectuarea compensãrii, potrivit legii.
ART. 8
(1) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia identificãrii neregulilor prin toate mijloacele administrative, luând în considerare şi sesizãrile interne sau externe.
(2) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia de a-şi înfiinţa compartimente de specialitate pentru constatarea şi recuperarea creanţelor bugetare provenite din nereguli în structura proprie sau, dupã caz, în structura instituţiei în cadrul cãreia acestea sunt organizate.
(3) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare şi a cofinanţãrii aferente vor proceda la efectuarea de verificãri în vederea stabilirii, individualizãrii obligaţiilor de platã şi, dupã caz, la emiterea titlului de creanţã în cadrul activitãţii curente, precum şi în cazul sesizãrilor provenite din interiorul şi din exteriorul autoritãţii.
(4) În cazul neregulilor identificate de DLAF, autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare au obligaţia de a proceda potrivit art. 2 alin. (13) şi de a declanşa procedura de recuperare în baza prevederilor prezentelor norme metodologice.
(5) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare vor comunica DLAF mãsurile întreprinse, în condiţiile şi în termenul prevãzute în art. 11^1 alin. (7) din ordonanţã.
ART. 9
(1) DLAF, în calitate de instituţie de contact cu Oficiul European de Luptã Antifraudã, asigurã coordonarea luptei antifraudã şi protejarea efectivã şi echivalentã a intereselor financiare ale Uniunii Europene în România.
(2) DLAF solicitã autoritãţilor cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare, precum şi tuturor instituţiilor implicate informaţii referitoare la mãsurile adoptate în vederea recuperãrii prejudiciilor cauzate fondurilor comunitare şi fondurilor de cofinanţare aferente.
(3) Autoritãţile şi instituţiile prevãzute la alin. (2) au obligaţia de a rãspunde în mod corect şi complet DLAF, furnizând informaţiile solicitate, împreunã cu actele sau documentele aferente.
(4) Autoritãţile şi instituţiile prevãzute la alin. (2) vor desemna una sau mai multe persoane de contact care vor beneficia de pregãtire specificã şi dotare tehnicã pentru îndeplinirea corespunzãtoare şi operativã a solicitãrilor DLAF.
ART. 10
Direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, cãreia îi revin obligaţii conform ordonanţei, este Inspecţia generalã.
ART. 11
(1) Autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sunt obligate sã declanşeze procedura de constatare şi recuperare a creanţelor bugetare rezultate ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeanã, conform prezentelor norme metodologice.
(2) Inspecţia generalã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor are aceastã obligaţie în cazurile prevãzute la art. 11 alin. (5) din ordonanţã, precum şi în cazul în care sunt necesare acţiuni de control în cazul descoperirii unor indicii privind posibile nereguli la nivelul Autoritãţii de Certificare şi Platã din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor.
(3) În cazul în care acestea nu pot sã le constate utilizând mijloacele de care dispun conform competenţei, au obligaţia sã întreprindã toate mãsurile legale pentru soluţionarea problemelor ce fac imposibilã constatarea şi/sau recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli.
(4) Creanţele bugetare rezultate din nereguli sau ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeanã se considerã cã nu mai pot fi constatate de cãtre autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare ori de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor, în cazul în care nu mai existã documente justificative din motive neimputabile beneficiarului sau beneficiarul nu a fost gãsit în termenul de prescripţie prevãzut de art. 11^2 alin. (1) din ordonanţã, deşi autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare ori direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor au luat toate mãsurile pentru identificarea acestuia.
(5) Termenul de prescripţie prevãzut de art. 11^2 alin. (1) din ordonanţã începe sã curgã de la data închiderii programului, aceasta considerându-se data confirmãrii scrise de cãtre Comisia Europeanã a închiderii programului sau, în cazul în care nu existã o astfel de confirmare, data efectuãrii de cãtre Comisia Europeanã a plãţii finale în cadrul programelor de preaderare şi al programelor operaţionale.
(6) Se considerã cã recuperarea creanţelor bugetare rezultate din nereguli sau ca urmare a debitelor stabilite de Comisia Europeanã nu a putut fi efectuatã în situaţia debitorilor pentru care s-a declarat starea de insolvabilitate din cauzã de lipsã de venituri şi bunuri urmãribile, situaţie care se menţine pânã la împlinirea termenului de prescripţie a dreptului de a cere executarea silitã, precum şi în cazul debitorilor, persoane fizice, decedaţi sau dispãruţi, pentru care nu existã moştenitori care au acceptat succesiunea ori al debitorilor, persoane juridice, radiaţi, potrivit legii, din registrul comerţului, ale cãror obligaţii fiscale nu au fost stinse chiar dacã s-a atras rãspunderea altor persoane pentru plata acestora.
ART. 12
(1) În cazul debitelor prevãzute la art. 11^3 din ordonanţã, autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sau direcţia de specialitate vor propune Ministerului Economiei şi Finanţelor reglementarea financiarã de stingere a obligaţiilor bugetare generate de reîntregirea conturilor fondurilor comunitare şi a celor generate de plata în mod necuvenit a sumelor de cofinanţare aferentã, dacã sunt îndeplinite condiţiile prevãzute la art. 11 alin. (4) şi (6) din prezentele norme metodologice.
(2) Propunerea va fi însoţitã de documentele care dovedesc mãsurile întreprinse de autoritãţile cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare sau de direcţia de specialitate din cadrul Ministerului Economiei şi Finanţelor pentru constatarea creanţelor bugetare şi/sau mãsurile luate pentru recuperarea acestora de organele teritoriale subordonate Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã ori de celelalte organe competente pentru recuperarea creanţelor bugetare prin executare silitã şi cauzele ce au condus la imposibilitatea efectuãrii constatãrii şi/sau recuperãrii.
(3) Ministerul Economiei şi Finanţelor va propune reglementarea financiarã de stingere a obligaţiilor bugetare generate de reîntregirea conturilor fondurilor comunitare şi a celor generate de plata în mod necuvenit a sumelor de cofinanţare aferentã prin actul normativ de aprobare a contului anual de execuţie a bugetului de stat.


ANEXĂ

Nr. ...... Data .......


Aprobat

(semnãtura conducãtorului autoritãţii cu
competenţe în gestionarea fondurilor
comunitare şi ştampila instituţiei)

PROCES-VERBAL DE CONSTATARE

Încheiat la data de .........
privind proiectul ......., denumire ..........


Capitolul I
Denumirea şi datele de identificare ale autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare

a) Denumirea autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare
...............................................................
Echipa de verificare formatã din:
- dl/dna ........., având funcţia de ........;
- dl/dna ........., având funcţia de ........;
- dl/dna ........., având funcţia de ........,
din cadrul .........(structura din cadrul autoritãţii).............
în baza .....(ordin/decizie/mandat/împuternicire)....... nr. ..../..... emis de ....(conducerea autoritãţii/a forului superior/).......,
a procedat la efectuarea unei verificãri documentare şi/sau faptice ce a avut drept scop verificarea
................................................................
................................................................
b) Locul unde s-a desfãşurat verificarea ...........................
c) În perioada .....................................................
d) Obiectul verificãrii ............................................

Capitolul II
Baza legalã a verificãrii (prezentatã indicativ)

a) Prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
b) Prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
c) Contractele dintre pãrţi.

Capitolul III
Denumirea şi datele de identificare ale beneficiarului

a) Denumirea/Numele şi prenumele ..................................
b) Sediu/Domiciliu ................................................
c) Cod unic de înregistrare/Cod numeric personal ..................
d) Domiciliul fiscal ..............................................
e) Reprezentatul legal ...........................................

Capitolul IV
Date despre proiect

a) Numãrul contractului ..........................................
b) Titlul proiectului ............................................
c) Perioada de implementare ......................................
d) Buget/Surse de finanţare ......................................
e) Stadiul actual de implementare ................................

Capitolul V
Prezentarea aspectelor verificate

a) Motivul controlului (programat, inopinat, motivaţia declanşãrii controlului)
b) Stadiului proiectului
c) Situaţia plãţilor.
Acest control a avut la bazã verificarea, prin sondaj/total, a urmãtoarelor documente:
.................................................................
.................................................................
d) Menţiuni privind audierea
.................................................................
.................................................................

Capitolul VI
Prezentarea aspectelor constatate
.................................................................
.................................................................

Capitolul VII
Prevederi legale şi contractuale încãlcate
.................................................................
.................................................................

Capitolul VIII
Concluziile verificãrii
.................................................................
.................................................................

Suma totalã neeligibilã datoratã este de ......(moneda contractului)...... ,

la care se adaugã penalitãţile şi dobânzile prevãzute în contractele economice/acordurile încheiate în conformitate cu procedurile de implementare şi costurile bancare şi accesoriile calculate potrivit prevederilor legale în vigoare.

Capitolul IX
Documente probante

(anexate) .........................................................
...................................................................
...................................................................
(alte documente pe care echipa de control le-a folosit în timpul controlului)
...................................................................
...................................................................

Capitolul X
Debitor

a) Denumirea/Numele şi prenumele .................................
b) Sediu/Domiciliu ...............................................
c) Cod unic de înregistrare/Cod numeric personal .................
d) Domiciliul fiscal .............................................
e) Reprezentatul legal ...........................................

Capitolul XI
Cuantumul debitului datorat

Debitorul, ............, datoreazã autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare un debit în valoare de ......(moneda contractului)......, echivalentul a ........... lei, din care, creanţa principalã în sumã de ......... lei, penalitãţi şi dobânzi conform contractului economic/acordului, în sumã de ........ lei şi majorãri de întârziere, în sumã de .............. lei, dupã cum urmeazã:
a) bugetul Uniunii Europene reprezentând .....(moneda contractului)......, echivalentul a .......... lei,

din care:

- penalitãţi şi dobânzi conform contractului economic/acordului, în sumã de ....... lei, calculate pânã la data de ..........;
b) buget aferent cofinanţãrii reprezentând .....(moneda contractului)....., echivalentul a ......... lei,

din care:

- penalitãţi şi dobânzi conform contractului economic/acordului, în sumã de .......lei, calculate pânã la data de ........;
c) costuri bancare în valoare de ......... lei, din care:
- majorãri de întârziere ....... lei, calculate pânã la data de ....... .

Capitolul XII
Termen de platã

În conformitate cu prevederile art. 4 alin. (1) din Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei Guvernului nr. 79/2003 privind controlul şi recuperarea fondurilor comunitare, precum şi a fondurilor de cofinanţare aferente utilizate necorespunzãtor, aprobate prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.306/2007 , scadenţa creanţei bugetare stabilitã prin prezentul titlu de creanţã se stabileşte dupã cum urmeazã:
a) dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 1-15 din lunã, termenul de platã este pânã la data de 5 a lunii urmãtoare;
b) dacã data comunicãrii este cuprinsã în intervalul 16-31 din lunã, termenul de platã este pânã la data de 20 a lunii urmãtoare.
Neplata creanţei bugetare, conform termenelor stabilite, atrage calculul majorãrilor de întârziere şi recuperarea acestora conform legislaţiei în vigoare.

Capitolul XIII
Cont bancar de recuperare

Contul bancar al autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare în care urmeazã sã se recupereze debitul este cod ........ deschis la ........, cod fiscal ...... .
În conformitate cu prevederile <>art. 3 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prezentul proces-verbal de control constituie titlu de creanţã.
În temeiul <>art. 10 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 79/2003 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 529/2003 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, coroborat cu <>art. 137 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 , republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prezentul proces-verbal de constatare constituie titlu executoriu, în caz de neplatã în termenul prevãzut la capitolul XII.
Împotriva mãsurilor dispuse prin prezentul titlu de creanţã se poate formula contestaţie ce se depune, sub sancţiunea decãderii, în termen de 30 de zile calendaristice de la comunicare, la sediul autoritãţii cu competenţe în gestionarea fondurilor comunitare.
Prezentul proces-verbal de control a fost întocmit în .. (...) exemplare originale.
Echipa de verificare formatã din:
- dl/dna. ....................., semnãtura ..........
- dl/dna. ....................., semnãtura ..........
- dl/dna. ....................., semnãtura ..........
------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016