Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 24 martie 2011  privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 24 martie 2011 privind informatiile obligatorii care se inscriu in ordinele de plata pentru Trezoreria Statului prin care contribuabilii persoane fizice efectueaza plati catre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finantelor Publice si informatiile cuprinse in mesajul electronic de plati care se transmite in sistem informatic de catre institutiile de credit initiatoare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 238 din 5 aprilie 2011

    CAP. I
    Cadrul general de aplicare

    1.1. Precizãrile din prezentele norme metodologice se aplicã pentru operaţiunile de plãţi efectuate de cãtre contribuabilii persoane fizice prin contul tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice conform prevederilor <>art. 5^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    1.2. În sensul prezentelor norme metodologice, urmãtorii termeni se definesc astfel:
    a) cont tranzitoriu - contul de disponibilitãţi deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice la instituţii de credit pe bazã de convenţii, în care contribuabilii persoane fizice pot achita obligaţii cãtre bugetul general consolidat, fãrã perceperea de comisioane bancare;
    b) contribuabil - persoana fizicã ce datoreazã impozite, taxe, contribuţii sau alte sume care se achitã în contul tranzitoriu şi pentru care codul de identificare fiscalã valabil pentru plata obligaţiilor bugetare este codul numeric personal atribuit potrivit legii speciale;
    c) plãtitor - persoana fizicã care achitã sume în contul tranzitoriu din contul propriu deschis la instituţia de credit, în contul obligaţiilor sale sau în contul obligaţiilor bugetare ale altei persoane fizice care are calitatea de contribuabil, astfel cum a fost acesta definit la lit. b);
    d) ordin de platã pentru Trezoreria Statului - cont tranzitoriu (OPTT) - documentul de platã întocmit de contribuabil pentru achitarea obligaţiilor cãtre bugetul general consolidat, prin contul tranzitoriu, cu respectarea instrucţiunilor prezentelor norme metodologice;
    e) fişier electronic de plãţi - fişier transmis de instituţia de credit Ministerului Finanţelor Publice în sistem informatic, care conţine mesaje electronice de platã în care sunt cuprinse toate informaţiile aferente instrumentelor de platã întocmite de plãtitori.

    CAP. II
    Reguli privind deschiderea şi funcţionarea contului tranzitoriu

    2.1. Contul tranzitoriu se deschide la solicitarea instituţiilor de credit interesate sã ofere clienţilor persoane fizice servicii privind plata fãrã comision a obligaţiilor bugetare, adresatã Ministerului Finanţelor Publice.
    2.2. Contul tranzitoriu se deschide dupã semnarea convenţiei încheiate de Ministerul Finanţelor Publice cu instituţia de credit, conform modelului prevãzut în anexa nr. 1. Convenţiile încheiate se semneazã din partea Ministerului Finanţelor Publice de directorii generali ai Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publicã şi Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei.
    2.3. (1) În contul tranzitoriu pot fi încasate sume reprezentând impozite, contribuţii, taxe sau alte venituri ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat, care se achitã prin virament de cãtre clienţii instituţiei de credit, persoane fizice.
    (2) Conturile de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care contribuabilii persoane fizice pot dispune plãţi prin contul tranzitoriu sunt prevãzute în anexa la convenţia încheiatã cu instituţia de credit.
    (3) Orice modificare şi/sau completare a conturilor prevãzute în anexa la convenţia încheiatã cu instituţia de credit se comunicã instituţiilor de credit cu care sunt încheiate convenţii şi se publicã pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice.
    2.4. (1) Instituţiile publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii, care îşi gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli prin conturi de disponibilitãţi, şi instituţiile publice care colecteazã în conturi de disponibilitãţi venituri pentru bugetul general consolidat pot solicita Ministerului Finanţelor Publice cuprinderea în anexa la convenţiile cu instituţiile de credit a veniturilor încasate de la persoane fizice. În solicitare se va menţiona temeiul legal în baza cãruia se încaseazã veniturile respective, conturile şi codurile IBAN ale conturilor de disponibilitãţi în care se vireazã sumele încasate prin contul tranzitoriu şi titularii acestor conturi.
    (2) Comisioanele plãtite de Ministerul Finanţelor Publice instituţiilor de credit se vor situa la nivelul comisioanelor percepute de Societatea Naţionalã de Transfer de Fonduri şi Decontãri - TRANSFOND - S.A. pentru decontarea ordinelor de platã pentru Trezoreria Statului aferente operaţiunilor de transfer al soldului contului tranzitoriu. Plata comisioanelor se va efectua lunar în baza documentelor justificative emise de instituţiile de credit.
    (3) La stabilirea termenelor de platã se au în vedere prevederile <>art. 36 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetarã pe anul 2009 şi reglementarea unor mãsuri financiar-fiscale, aprobatã prin <>Legea nr. 227/2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
    (4) Disponibilitãţile aflate în contul tranzitoriu nu sunt purtãtoare de dobânzi.

    CAP. III
    Efectuarea plãţilor

    3.1. Informaţiile obligatorii necesare efectuãrii plãţii care se înscriu de cãtre plãtitori în OPTT sunt urmãtoarele:
    1. numãrul ordinului de platã;
    2. suma de platã;
    3. numele şi prenumele plãtitorului;
    4. codul numeric personal al plãtitorului;
    5. adresa plãtitorului;
    6. codul IBAN al contului plãtitorului;
    7. denumirea instituţiei de credit iniţiatoare;
    8. beneficiarul, potrivit instrucţiunilor din anexa nr. 2.1;
    9. codul de identificare fiscalã al beneficiarului, care reprezintã:
    a) codul de identificare fiscalã al primãriei sau al instituţiei publice cãreia i se cuvin sumele - pentru obligaţiile bugetare datorate bugetelor locale, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii sau instituţiilor publice care colecteazã venituri pentru bugetul general consolidat;
    b) codul de identificare fiscalã al casei de pensii publice, casei de asigurãri de sãnãtate sau al agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã - pentru obligaţiile bugetare prevãzute în anexa nr. 4 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor secţiunii a 5-a din <>cap. I din Ordonanţa Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor mãsuri în materie financiar-fiscalã, referitoare la activitãţile de declarare şi colectare a creanţelor bugetare reprezentând contribuţii sociale, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.644/2003;
    c) codul numeric personal al contribuabilului - pentru alte obligaţii faţã de bugetul general consolidat decât cele prevãzute la lit. a) şi b);
    10. codul IBAN al contului tranzitoriu;
    11. codul contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care se dispune plata (potrivit anexei la convenţiile încheiate cu instituţiile de credit);
    12. codul numeric personal al contribuabilului, care se completeazã în rubrica "reprezentând", numai în cazul obligaţiilor bugetare prevãzute la pct. 9 lit. a) şi b), în situaţia în care plãtitorul dispune plãţi pentru alt contribuabil.
    3.2. (1) Contribuabilii persoane fizice pot utiliza pentru efectuarea plãţilor cãtre bugetele componente ale bugetului general consolidat prin contul tranzitoriu atât OPTT, cât şi alte instrumente de platã agreate cu instituţia de credit.
    (2) OPTT se completeazã de cãtre plãtitori distinct pentru fiecare tip de obligaţie bugetarã, pe suport hârtie, cu ajutorul aplicaţiei informatice puse la dispoziţie de Ministerul Finanţelor Publice, sau pe suport electronic, în funcţie de termenii şi condiţiile contractuale convenite cu instituţia de credit la care aceştia îşi au conturile deschise.
    (3) Instituţiile de credit pot accepta pentru clienţii proprii alte instrumente de platã decât cele prevãzute la alin. (2), cu condiţia ca acestea sã cuprindã toate informaţiile obligatorii necesare efectuãrii plãţii prevãzute în OPTT şi sã respecte instrucţiunile cu privire la completarea acestora.
    (4) Modelul OPTT şi instrucţiunile de completare a acestuia sunt prevãzute în anexele nr. 2 şi 2.1.
    3.3. Pentru operaţiunile de plãţi efectuate prin contul tranzitoriu, momentul plãţii este cel prevãzut la <>art. 114 alin. (3) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, astfel cum aceastã informaţie este transmisã Ministerului Finanţelor Publice prin mesajul electronic de plãţi de cãtre instituţia de credit iniţiatoare.
    3.4. Instituţiile de credit nu percep comisioane pentru operaţiunile de plãţi dispuse de contribuabili prin contul tranzitoriu.

    CAP. IV
    Decontarea sumelor achitate prin intermediul contului tranzitoriu

    4.1. Instituţiile de credit asigurã creditarea contului tranzitoriu cu sumele achitate de contribuabili, în aceeaşi zi în care s-a debitat contul plãtitorilor cu sumele respective.
    4.2. Sumele colectate zilnic în contul tranzitoriu se transferã de cãtre instituţiile de credit în contul Ministerului Finanţelor Publice deschis la trezoreria operativã centralã, în prima zi lucrãtoare urmãtoare de la încasare, denumitã în continuare ziua z+1, pentru tranzacţiile aferente zilei lucrãtoare anterioare, denumitã în continuare ziua z. Operaţiunea de transfer se efectueazã de instituţia de credit pe bazã de ordin de platã, astfel încât sã crediteze contul curent general al Trezoreriei Statului pânã la ora 12,00 a zilei z+1.

    CAP. V
    Întocmirea şi transmiterea fişierelor electronice de plãţi de cãtre instituţiile de credit

    5.1. În ziua z+1, instituţiile de credit întocmesc un fişier electronic de plãţi ce conţine mesaje electronice de platã aferente tranzacţiilor zilei z, care va fi semnat electronic cu certificate calificate şi va fi transmis Ministerului Finanţelor Publice în sistem informatic.
    5.2. Totalul plãţilor din fişierul prevãzut la pct. 5.1 va corespunde cu totalul sumei din ordinul de platã pentru Trezoreria Statului prin care instituţiile de credit transferã soldul contului tranzitoriu, întocmit în ziua z+1.
    5.3. Fişierul electronic de plãţi se transmite Ministerului Finanţelor Publice în sistem informatic în ziua în care instituţia de credit a întocmit ordinul de platã pentru transferul soldului contului tranzitoriu, pânã la ora 12,00, împreunã cu extrasul de cont al contului tranzitoriu aferent zilei pentru care se face transferul. La finele fiecãrei luni, extrasele de cont transmise zilnic în sistem informatic vor fi eliberate şi pe suport hârtie, semnate de persoanele autorizate, sau în sistem informatic, semnate electronic cu certificate calificate.
    5.4. Denumirea fişierelor electronice de plãţi va cuprinde:
    - caracterele 1-4 - codul BIC al bãncii;
    - caracterele 5-13 - data fişierului (format AAAALLZZ);
    - caracterele 14-20 - o secvenţã numericã unicã ataşatã fişierului.
    5.5. Informaţiile obligatorii care se regãsesc în fişierul electronic de plãţi sunt urmãtoarele:
    1. numãrul de referinţã al tranzacţiei;
    2. numãrul ordinului de platã întocmit de plãtitor;
    3. data ordinului de platã întocmit de plãtitor;
    4. data plãţii, constând în data debitãrii contului plãtitorului şi creditãrii contului tranzitoriu;
    5. codul de identificare fiscalã al plãtitorului;
    6. denumirea plãtitorului;
    7. adresa plãtitorului;
    8. codul IBAN al plãtitorului (codul IBAN al contului care s-a debitat);
    9. codul de identificare fiscalã al beneficiarului;
    10. denumirea beneficiarului;
    11. suma plãtitã, în cifre;
    12. informaţiile cuprinse de plãtitor în cele 3 câmpuri din rubrica "reprezentând" a OPTT, respectiv: codul contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care se dispune plata; codul de identificare fiscalã al contribuabilului; alte explicaţii privind plata, care se completeazã astfel:
    - maximum 10 caractere sunt atribuite codului contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care se dispune plata (potrivit anexei la convenţiile încheiate cu instituţiile de credit);
    - maximum 13 caractere sunt atribuite codului de identificare fiscalã al contribuabilului;
    - maximum 45 de caractere sunt atribuite explicaţiilor în legãturã cu plata efectuatã.
    Cele 3 categorii de informaţii cuprinse la rubrica "reprezentând" vor fi separate prin caracterul "/" (de exemplu: 20030103/1701010400243/buget de stat).
    5.6. În situaţia în care fişierul electronic de plãţi nu poate fi transmis datoritã unor defecţiuni ale liniilor de comunicaţie sau din alte motive, acesta va fi copiat pe suport flash sau optic şi va fi depus de instituţia de credit la sediul Ministerului Finanţelor Publice, pânã cel târziu la ora 14,00 a zilei z+1, însoţit de adresa de înaintare.

    CAP. VI
    Soluţionarea diferenţelor înregistrate între sumele transferate din contul tranzitoriu şi informaţiile din fişierul conţinând mesaje electronice de plãţi

    6.1. (1) Ministerul Finanţelor Publice va sesiza instituţiile de credit în legãturã cu orice problemã privind sumele transferate din contul tranzitoriu, cel târziu pânã la ora 14,00 a zilei lucrãtoare în care au fost încasate sumele în contul deschis la trezoreria operativã centralã.
    (2) Instituţiile de credit împreunã cu Ministerul Finanţelor Publice soluţioneazã, pânã la ora 16,00 a zilei în care au fost încasate sumele în contul deschis la trezoreria operativã centralã, erorile care fac obiectul sesizãrii.
    (3) Adresele de e-mail de la/la care se fac sesizãrile şi la/de la care se primesc propunerile de soluţionare se stabilesc în convenţiile încheiate între Ministerul Finanţelor Publice şi instituţiile de credit.
    6.2. Restituirea şi returnarea sumelor cãtre instituţia de credit
    6.2.1. (1) În cazul în care suma totalã din fişierul conţinând mesaje electronice de plãţi este diferitã de suma transferatã din contul tranzitoriu, acesta se restituie de cãtre Ministerul Finanţelor Publice instituţiei de credit, în ziua în care a fost primit, pânã la ora 14,00, cu explicaţia "fişier întocmit incorect".
    (2) În situaţia prevãzutã la alin. (1), instituţia de credit are obligaţia de a retransmite Ministerului Finanţelor Publice fişierul conţinând mesaje electronice de plãţi, refãcut la nivelul sumei transferate din contul tranzitoriu, pânã cel târziu la ora 16,00 a zilei în care acesta i-a fost restituit.
    (3) În cazul în care instituţia de credit nu transmite fişierul conţinând mesaje electronice de plãţi refãcut în cadrul termenului prevãzut la alin. (2), Ministerul Finanţelor Publice va proceda la restituirea integralã în contul instituţiei de credit a sumei încasate, în prima zi lucrãtoare urmãtoare.
    6.2.2. Ministerul Finanţelor Publice va returna instituţiei de credit sumele aferente unor plãţi cuprinse în fişier în urmãtoarele situaţii:
    a) codul de identificare fiscalã al beneficiarului nu se regãseşte în evidenţa fiscalã;
    b) contul de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care s-a dispus plata nu se regãseşte în anexa la convenţia încheiatã cu instituţia de credit;
    c) sumele aferente plãţilor cuprinse în fişier nu sunt decontate în termenul prevãzut la <>art. 5^1 alin. (5) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    d) mesajul electronic de platã nu conţine toate elementele prevãzute la pct. 5.5.
    6.2.3. Virarea sumei cãtre instituţia de credit potrivit pct. 6.2.2 se realizeazã printr-un ordin de platã care va însuma valoarea tuturor plãţilor care fac obiectul returului şi care va fi însoţit de un fişier care se transmite în sistem informatic şi care va conţine urmãtoarele informaţii din mesajele electronice de platã iniţiale:
    1. numãrul de referinţã al plãţii;
    2. numãrul ordinului de platã întocmit de plãtitor;
    3. data ordinului de platã întocmit de plãtitor;
    4. data plãţii, constând în data debitãrii contului plãtitorului şi creditãrii contului tranzitoriu;
    5. codul de identificare fiscalã al plãtitorului;
    6. denumirea plãtitorului;
    7. adresa plãtitorului;
    8. codul IBAN al plãtitorului (codul IBAN al contului care s-a debitat);
    9. codul de identificare fiscalã al beneficiarului;
    10. denumirea beneficiarului;
    11. suma plãtitã, în cifre;
    12. informaţiile cuprinse de plãtitor în cele 3 câmpuri din rubrica "reprezentând" a OPTT, respectiv: codul contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care se dispune plata; codul de identificare fiscalã al contribuabilului; alte explicaţii privind plata, care se completeazã astfel:
    - 10 caractere sunt atribuite codului contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care se dispune plata (potrivit anexei la convenţiile încheiate cu instituţiile de credit);
    - 13 caractere sunt atribuite codului de identificare fiscalã al contribuabilului;
    - 45 de caractere sunt atribuite explicaţiilor în legãturã cu motivul returului.
    6.2.4. În cazul în care ordinul de platã prin care se transferã soldul contului tranzitoriu nu se întocmeşte şi nu se deconteazã prin sistemul electronic de platã în ziua z+1, suma se restituie integral în contul instituţiei de credit, iar mesajul electronic de platã aferent se restituie acesteia, cu explicaţia "termenul de decontare a fost depãşit".

    CAP. VII
    Dispoziţii finale

    7.1. Anexele nr. 1, 2 şi 2.1 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


    ANEXA 1
    la normele metodologice

    Ministerul Finanţelor Publice Banca ...............
    Nr. ....../data ............ Nr. ...../data ......

    Având în vedere prevederile <>art. 5^1 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 146/2002 privind formarea şi utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
    între:
    Ministerul Finanţelor Publice, denumit în continuare MFP, cu sediul în municipiul Bucureşti, str. Apolodor nr. 17, sectorul 5, reprezentat prin ......., în calitate de director general al Direcţiei generale trezorerie şi contabilitate publicã, şi prin ........, în calitate de director general al Direcţiei generale a tehnologiei informaţiei, pe de o parte,
    şi
    ........, denumitã în continuare Banca, cu sediul în ......., str. .......... nr...., sectorul ..., reprezentatã prin ........, în calitate de ........, şi prin ......, în calitate de ......., pe de altã parte,
    s-a încheiat urmãtoarea

                                   CONVENŢIE

    1. Obiectul convenţiei
    1.1. Obiectul prezentei convenţii îl constituie deschiderea pe numele MFP la Banca ...... a contului tranzitoriu cu cod IBAN ......, în care pot fi încasate sume reprezentând impozite, contribuţii, taxe sau alte venituri ale bugetelor componente ale bugetului general consolidat, care se achitã de clienţi ai Bãncii, persoane fizice identificate fiscal prin codul numeric personal, în conturile prevãzute în anexa la prezenta convenţie, şi stabilirea obligaţiilor pãrţilor cu privire la funcţionarea acestuia.
    2. Durata
    2.1. Prezenta convenţie intrã în vigoare la data de ...... şi se încheie pe o perioada de un an, prelungindu-se de plin drept pe perioade succesive egale, dacã niciuna dintre pãrţi nu o denunţã unilateral prin notificare scrisã transmisã celeilalte pãrţi cu 30 de zile înainte de data stabilitã pentru încetare.
    3. Obligaţiile pãrţilor
    3.1. Banca are urmãtoarele obligaţii:
    a) de a respecta întocmai prevederile legale în vigoare privind informaţiile obligatorii din ordinul de platã pentru Trezoreria Statului - cont tranzitoriu (OPTT) şi din fişierul electronic de plãţi, precum şi toate termenele şi obligaţiile din aceste prevederi;
    b) de a asigura creditarea contului tranzitoriu deschis pe numele MFP, cu sumele achitate de contribuabili, în ziua în care s-a debitat contul acestora cu plãţile respective;
    c) de a asigura transferul în ziua z+1 lucrãtoare în contul MFP deschis la trezoreria operativã centralã, cu cod IBAN ......, a sumelor colectate în contul tranzitoriu în ziua z, pe bazã de ordin de platã care se deconteazã prin Societatea Naţionalã de Transfer de Fonduri şi Decontãri - TRANSFOND - S.A.;
    d) de a transmite MFP prin mijloacele de comunicaţie securizate puse la dispoziţie de MFP fişierul electronic de plãţi care conţine mesaje electronice de platã.
    Structura fişierului de plãţi:


    - NRREF VARCHAR2 (35 BYTE), - referinţa tranzacţiei;
    - NR_DOC VARCHAR2 (35 BYTE), - numãrul documentului;
    - DATA_DOC DATE, - data documentului;
    - DATA_PLATII DATE, - data plãţii;
    - COD_PLATITOR VARCHAR2 (35 BYTE), - CNP plãtitor (obligatoriu CNP);
    - NUME_PL VARCHAR2 (70 BYTE), - numele plãtitorului;
    - ADRESA_PL VARCHAR2 (140 BYTE), - adresa plãtitorului;
    - CONT_PLATITOR VARCHAR2 (34 BYTE), - IBAN plãtitor;
    - COD_BENEFICIAR VARCHAR2 (35 BYTE), - CUI beneficiar (CF sau CNP);
    - NUME_BN VARCHAR2 (70 BYTE), - numele beneficiarului;
    - SUMA NUMBER (20,2), - suma;
    - EXPLICATII VARCHAR2 (140 BYTE) - explicaţii.


    Structura pentru câmpul EXPLICAŢII este urmãtoarea:
    IMPOZIT/COD_BENEFLOCAL/ALTE EXPLICATII, unde:
    - IMPOZIT NOT NULL VARCHAR2 (10 BYTE) - codul bugetar al impozitului pentru care se face plata sau al contului de disponibilitãţi;
    - COD_BENEFLOCAL VARCHAR2 (35 BYTE) - este codul contribuabilului plãţii în cazul plãţilor cãtre primãrii (impozite locale) şi cãtre alte instituţii publice care percep anumite taxe;
    e) de a transmite zilnic MFP în sistem informatic extrasul contului tranzitoriu aferent zilei pentru care se face transferul. La finele fiecãrei luni, extrasele de cont transmise zilnic în sistem informatic vor fi eliberate şi pe suport hârtie, semnate de persoanele autorizate, sau în sistem informatic, semnate electronic cu semnãturã calificatã;
    f) de a transmite MFP documentele justificative cu privire la comisionul lunar datorat pentru operaţiunile de transfer a soldului contului tranzitoriu;
    g) de a semna toate fişierele electronice cu semnãtura electronicã calificatã;
    h) de a transmite MFP semnãturile electronice calificate care reprezintã banca în relaţia cu MFP.
    3.2. MFP are urmãtoarele obligaţii:
    a) de a respecta întocmai prevederile legale în vigoare privind informaţiile obligatorii din fişierul electronic de plãţi privind sumele restituite sau returnate, precum şi toate termenele şi obligaţiile din aceste prevederi;
    b) de a sesiza Banca, prin e-mail, de la adresa ....... la adresa ......, în legãturã cu orice probleme privind sumele transferate din contul tranzitoriu;
    c) de a transmite Bãncii prin mijloacele de comunicaţie securizate puse la dispoziţie de MFP un fişier electronic de plãţi care conţine mesaje electronice de platã aferente ordinelor de platã de restituiri/retururi;
    d) de a achita Bãncii, în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea documentelor justificative, comisionul lunar datorat pentru operaţiunile de transfer al soldului contului tranzitoriu;
    e) de a semna toate fişierele electronice cu semnãturã electronicã calificatã;
    f) de a transmite bãncii semnãturile electronice calificate care reprezintã MFP în relaţia cu Banca.
    3.3. Dispoziţii comune
    3.3.1. Banca îşi asumã faptul cã fişierele electronice conţinând mesaje electronice de platã, semnate cu semnãtura electronicã calificatã, sunt conforme cu ordinele de platã dispuse de clienţi. Orice sesizare a unui plãtitor cu privire la neconcordanţa dintre informaţiile înscrise de client într-un ordin de platã şi informaţia transmisã MFP prin intermediul fişierului electronic cade în sarcina Bãncii.
    3.3.2. MFP îşi asumã faptul cã fişierele electronice conţinând mesaje electronice de platã aferente ordinelor de platã de restituiri/retururi, semnate cu semnãtura electronicã calificatã, sunt conforme cu ordinele de platã transmise de Bancã. Orice sesizare cu privire la neconcordanţa dintre informaţiile înscrise în mesajul electronic transmis de Bancã şi informaţia transmisã MFP prin intermediul fişierului electronic aferentã mesajelor electronice de restituiri/retururi cade în sarcina MFP.
    4. Modificarea convenţiei
    4.1. Modificarea clauzelor prezentei convenţii se poate face numai cu acordul scris al pãrţilor semnatare, prin act adiţional.
    5. Încetarea convenţiei
    Prezenta convenţie înceteazã în urmãtoarele situaţii:
    5.1. prin acordul pãrţilor;
    5.2. ca urmare a abrogãrii/modificãrii prevederilor legale care au stat la baza încheierii acesteia.
    6. Forţa majorã
    6.1. Niciuna dintre pãrţile semnatare nu rãspunde de neexecutarea la termen ori de executarea în mod necorespunzãtor - total sau parţial - a oricãrei obligaţii care îi revine în baza prezentei convenţii, dacã neexecutarea sau executarea necorespunzãtoare a obligaţiei respective a fost cauzatã de forţa majorã, aşa cum este definitã de lege.
    6.2. Partea care invocã forţa majorã este obligatã sã notifice celeilalte pãrţi, în ziua producerii evenimentului, şi sã ia toate mãsurile posibile în vederea limitãrii consecinţelor acesteia.
    6.3. Dacã în termen de 30 de zile lucrãtoare de la producere evenimentul care a generat cauza de forţã majorã nu înceteazã, pãrţile au dreptul sã îşi notifice încetarea de drept a prezentei convenţii fãrã ca vreuna dintre pãrţi sã pretindã daune-interese.
    7. Dispoziţii finale
    7.1. Orice litigii nãscute din interpretarea şi executarea prezentei convenţii se vor soluţiona pe cale amiabilã, iar în cazul în care nu se ajunge la un acord pe aceastã cale se va apela la instanţele judecãtoreşti competente.
    7.2. Drepturile şi obligaţiile rezultate din semnarea prezentei convenţii nu pot face obiectul cesiunii.

    Prezenta convenţie s-a semnat astãzi, ....... în ...... exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte contractantã semnatarã.

    Ministerul Finanţelor Publice Banca ...........
    .............................

    ANEXA 2
    la normele metodologice

    Ordin de platã pentru Trezoreria Statului - cont tranzitoriu (OPTT)

                                    - model -


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ ┌────────┐ ┌────────┐ │
│Ordin de Platã pentru Trezoreria Nr.│ │ PLĂTIŢI│ │ LEI, adicã │
│Statului - cont tranzitoriu (OPTT) └────────┘ └────────┘ │
│ │
│ ┌───────────────────────────────────────────────────────────────────────┐ │
│ └───────────────────────────────────────────────────────────────────────┘ │
├───────────────────────────────────────────────┬──────────────────────────────┤
│ _________________________________ │ │
│ PLĂTITOR [_________________________________] │ │
│ ________ │ │
│ Cod de identificare [________] Adresa │ │
│ fiscalã │ │
│ ┌────────────────────────────────────────┐ │ │
│ └────────────────────────────────────────┘ │ │
│ Codul BIC │ │
│ Cod IBAN ┌───────────────┬─────────────┐ │ │
│ plãtitor │ │ │ │ │
│ └───────────────┴─────────────┘ │ │
│ ┌─────────────────────────────────┐ │ │
│ De la │ │ │Primirea/Acceptarea_____ │
│ └─────────────────────────────────┘ │ │
│ │Semnãtura_____________ (L.S.)│
├───────────────────────────────────────────────┤ │
│ ____________________________ │ │
│ Beneficiar [____________________________] ├──────────────────────────────┤
│ _________ │ │
│ Cod de identificare fiscalã [_________] │Tipul NORMAL URGENT │
│ │transferului ____ ____ │
│ Codul BIC │ [____] [____] │
│ Cod IBAN ┌──────────────────┬──────────┐ │ │
│ beneficiar │ │ │ │ │
│ └──────────────────┴──────────┘ ├──────────────────────────────┤
│ │ │
│ Reprezentând: │ │
│ ___________ _________ │ _______ │
│ Cod buget [___________] CNP [_________] │Data emiterii: [_______] │
│ │ │
│ ____________________________ │ (L.S.)│
│ Explicaţii [____________________________] │________________________ │
│ │Semnãtura plãtitorului │
│ │ şi ştampila │
│ │ EXP. │
│ Data debitãrii: │┌──────────────────┬────┐ │
│ │└──────────────────┴────┘ │
└───────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────────┘



     ANEXA 2.1
    la normele metodologice

                           INSTRUCŢIUNI DE COMPLETARE
                a formularului "Ordin de platã pentru Trezoreria
                      Statului - cont tranzitoriu (OPTT)"

    Art. 1. - Elementele din formularul "Ordin de platã pentru Trezoreria Statului - cont tranzitoriu (OPTT)" se completeazã astfel:
    a) în rubrica "Nr." se înscrie numãrul ordinului de platã atribuit de cãtre plãtitor;
    b) în rubrica "PLĂTIŢI" se înscrie suma în cifre; cifrele se aliniazã de la dreapta la stânga;
    c) în rubrica "LEI, adicã" se înscrie, citeţ şi, recomandabil, fãrã pauzã între cuvinte, suma în litere;
    d) în rubrica "PLĂTITOR" se înscriu numele şi prenumele persoanei fizice din contul cãreia se efectueazã plata;
    e) în rubrica "Cod de identificare fiscalã" se înscrie codul numeric personal al plãtitorului;
    f) în rubrica "Adresa" se înscrie adresa plãtitorului;
    g) în rubrica "Cod IBAN plãtitor" se completeazã codul IBAN al contului deschis pe numele plãtitorului la instituţia de credit iniţiatoare;
    h) în rubrica "Codul BIC" se înscrie codul BIC al instituţiei de credit iniţiatoare;
    i) în rubrica "De la" se înscrie denumirea instituţiei de credit iniţiatoare;
    j) rubrica "Beneficiar" se completeazã astfel:
    1. pentru obligaţiile bugetare cãtre bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetul Fondului naţional unic de asigurãri sociale de sãnãtate, bugetul asigurãrilor pentru şomaj, se completeazã bugetul cãruia i se cuvin sumele;
    2. pentru obligaţiile bugetare datorate bugetelor locale, instituţiilor publice finanţate integral sau parţial din venituri proprii sau instituţiilor publice care încaseazã taxe pentru bugetul general consolidat, se completeazã denumirea unitãţii administrativ-teritoriale sau a instituţiei publice cãreia i se cuvin sumele;
    3. pentru obligaţiile bugetare prevãzute în anexa nr. 4 la Normele metodologice de aplicare a prevederilor secţiunii a 5-a din <>cap. I din Ordonanţa Guvernului nr. 86/2003 privind reglementarea unor mãsuri în materie financiar-fiscalã, referitoare la activitãţile de declarare şi colectare a creanţelor bugetare reprezentând contribuţii sociale, aprobate prin <>Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 1.644/2003, se înscrie denumirea casei de pensii publice, casei de asigurãri de sãnãtate sau agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã la care au fost declarate obligaţiile de platã care se achitã;
    4. pentru obligaţiile reprezentând taxa pe poluare pentru autovehicule, se completeazã fondul pentru mediu;
    k) rubrica "Cod de identificare fiscalã" se completeazã dupã cum urmeazã:
    1. codul numeric personal al contribuabilului, pentru obligaţiile bugetare prevãzute la lit. j) pct. 1 şi 4;
    2. codul de identificare fiscalã al primãriei sau al instituţiei publice cãreia i se cuvin sumele, pentru obligaţiile bugetare prevãzute la lit. j) pct. 2;
    3. codul de identificare fiscalã al casei de pensii publice, casei de asigurãri de sãnãtate sau agenţiei pentru ocuparea forţei de muncã, pentru obligaţiile menţionate la lit. j) pct. 3;
    l) în rubrica "Cod IBAN beneficiar" se înscrie: codul IBAN al contului tranzitoriu deschis pe numele Ministerului Finanţelor Publice, comunicat de instituţia de credit prin care se efectueazã plata;
    m) în rubrica "Codul BIC" se înscrie identitatea instituţiei destinatare prin cod BIC;
    n) rubrica "Reprezentând" se completeazã astfel:
    - în câmpul 1, care conţine maximum 10 caractere, se completeazã codul contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi în care se dispune plata de cãtre plãtitorul obligaţiilor bugetare, prevãzute în convenţiile încheiate între Ministerul Finanţelor Publice cu instituţiile de credit şi publicate pe site-ul Ministerului Finanţelor Publice;
    - în câmpul 2, care conţine maximum 13 caractere, se completeazã codul numeric personal al contribuabilului, care poate fi codul numeric personal al plãtitorului în cazul în care acesta are şi calitatea de contribuabil sau codul numeric personal al altei persoane fizice, în situaţia în care plãtitorul efectueazã plata în numele altui contribuabil;
    - în câmpul 3, care conţine maximum 45 de caractere, se completeazã explicaţii în legãturã cu plata efectuatã. În cazul în care plãtitorul efectueazã plata în numele altui contribuabil, în aceastã rubricã se vor completa obligatoriu şi numele şi prenumele contribuabilului respectiv.
    Art. 2. - (1) Pentru plãţile dispuse prin conturi tranzitorii deschise pe numele Ministerului Finanţelor Publice la instituţii de credit, se aplicã urmãtoarele reguli:
    a) în cazul în care ordinul de platã întocmit de plãtitor sau informaţia despre acesta transmisã prin mesajul electronic de cãtre instituţia de credit, dupã caz, identificã beneficiarul atât prin nume/denumire, cât şi printr-un cod de identificare fiscalã, iar aceste douã informaţii identificã persoane diferite, va fi luat în considerare doar codul de identificare fiscalã ca element unic de identificare a beneficiarului, în vederea creditãrii contului acestuia;
    b) în cazul în care ordinul de platã întocmit de plãtitor sau informaţia despre acesta transmisã prin mesajul electronic de cãtre instituţia de credit, dupã caz, identificã conţinutul economic al operaţiunii atât prin explicaţii, cât şi printr-un cont de venituri bugetare sau de disponibilitãţi, iar aceste douã informaţii reprezintã informaţii diferite, va fi luat în considerare doar contul de venituri bugetare sau de disponibilitãţi ca element unic de identificare a conţinutului economic al operaţiunii, în vederea creditãrii contului beneficiarului;
    c) în cazul obligaţiilor bugetare prevãzute la art. 1 lit. j) pct. 1 şi 4, pentru care ordinul de platã întocmit de plãtitor sau informaţia despre acesta transmisã prin mesajul electronic de cãtre instituţia de credit, dupã caz, identificã beneficiarul printr-un cod numeric personal diferit de cel înscris în câmpul 2 din rubrica "Reprezentând", va fi luat în considerare codul numeric personal al beneficiarului ca element unic de identificare a beneficiarului, în vederea creditãrii contului acestuia. Aceastã regulã se aplicã şi în situaţia în care câmpul 2 din rubrica "Reprezentând" nu se completeazã de cãtre plãtitor;
    d) în cazul obligaţiilor bugetare prevãzute la art. 1 lit. j) pct. 2 şi 3, pentru care ordinul de platã întocmit de plãtitor sau informaţia despre acesta transmisã prin mesajul electronic de cãtre instituţia de credit, dupã caz, nu conţine informaţii cu privire la codul numeric personal al contribuabilului, va fi luat în considerare codul numeric personal al plãtitorului ca element unic de identificare a contribuabilului, în vederea creditãrii contului acestuia.
    (2) În cazurile prevãzute la alin. (1) lit. a)-d), Trezoreria Statului nu este ţinutã rãspunzãtoare pentru ordinele de platã în care numele/denumirea beneficiarului şi codul de identificare fiscalã nu identificã acelaşi beneficiar, pentru ordinele de platã în care informaţiile cu privire la contribuabil sunt incomplete sau eronate ori pentru ordinele de platã în care referinţele privind conţinutul economic al operaţiunii şi codul contului de venituri bugetare sau de disponibilitãţi nu exprimã acelaşi lucru.

                                 -------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016