Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 19 august 2020  de identificare a vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule aflate în circulaţie asupra cărora există suspiciuni de depăşire a maselor maxime admise, totală şi/sau pe axe    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 19 august 2020 de identificare a vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule aflate în circulaţie asupra cărora există suspiciuni de depăşire a maselor maxime admise, totală şi/sau pe axe

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 774 din 25 august 2020
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 691 din 19 august 2020, publicată în Monitorul Oficial, Partea I, nr. 774 din 25 august 2020.
──────────
    ART. 1
    (1) Identificarea vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule aflate în circulaţie asupra cărora există suspiciuni de depăşire a maselor maxime admise, totală şi/sau pe axe, se realizează prin intermediul sistemelor automate de cântărire, denumite în continuare sistemul WIM (weigh in motion).
    (2) Sistemele de cântărire prevăzute la alin. (1) sunt amplasate pe autostrăzi, precum şi pe drumurile naţionale încadrate ca drumuri internaţionale „E“, în conformitate cu prevederile art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    Verificarea prin cântărire a vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule aflate în circulaţie asupra cărora există suspiciuni de depăşire a maselor maxime admise, totală şi/sau pe axe, se realizează de către inspectorii din cadrul Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, denumit în continuare I.S.C.T.R., în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 26/2011 privind înfiinţarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 18/2012, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Hotărârii Guvernului nr. 1.088/2011 privind organizarea şi funcţionarea Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

    ART. 3
    În vederea identificării vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule aflate în circulaţie asupra cărora există suspiciuni de depăşire a maselor maxime admise, totală şi/sau pe axe, prevăzută la art. 1, administratorii autostrăzilor şi drumurilor naţionale asigură inspectorilor din cadrul I.S.C.T.R. accesul la informaţiile furnizate de sistemul WIM.

    ART. 4
    (1) Accesul inspectorilor din cadrul I.S.C.T.R. la informaţiile furnizate de sistemul WIM se realizează prin intermediul unor echipamente Acces Point tip Wi-Fi, care asigură transmiterea informaţiilor de la sistemul WIM către amplasamentul de control cel mai apropiat.
    (2) Inspectorilor din cadrul I.S.C.T.R. li se atribuie câte un nume de utilizator şi o parolă pentru accesul la informaţiile furnizate de sistemul WIM, prin aplicaţia informatică aferentă acestuia.

    ART. 5
    (1) Sistemul WIM emite alerte în cazul în care detectează vehicule sau ansambluri de vehicule a căror masă totală şi/sau pe axe depăşeşte valorile maxime admise prevăzute în anexele nr. 2 şi 3 la Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) Aplicaţia informatică aferentă sistemului WIM permite stabilirea valorilor prevăzute la alin. (1) de către inspectorii din cadrul I.S.C.T.R., în cadrul fiecărei acţiuni de control, în funcţie de categoria vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule controlate.
    (3) Alerta emisă de sistemul WIM conţine informaţii privind masa totală şi masele pe axe detectate şi oferă o imagine a vehiculului sau ansamblului de vehicule din care să poată fi identificat numărul de înmatriculare.
    (4) Eroarea maximă permisă a sistemelor WIM este de maximum ± 10% pentru masa totală a vehiculelor sau a ansamblurilor de vehicule şi de maximum ±15% pentru masele pe axe.

    ART. 6
    (1) În cazul vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule asupra cărora există suspiciuni de depăşire a maselor maxime admise, totală şi/sau pe axe, controlul prin cântărire, în vederea aplicării sancţiunilor contravenţionale, se efectuează cu sistemele automate de cântărire din dotarea inspectorilor din cadrul I.S.C.T.R.
    (2) Sistemele automate de cântărire din dotarea inspectorilor din cadrul I.S.C.T.R. trebuie să fie certificate în conformitate cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 20/1992 privind activitatea de metrologie, aprobată cu modificări prin Legea nr. 11/1994, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Inspectorii din cadrul I.S.C.T.R. pot desfăşura acţiuni de verificare cu sistemele automate de cântărire din dotare şi în locurile în care nu sunt instalate sisteme WIM sau în locurile în care informaţiile transmise de către sistemele WIM nu sunt accesibile.
    (4) În lipsa sistemelor automate de cântărire, prevăzute la alin. (1) şi (2), controlul vehiculelor sau ansamblurilor de vehicule privind respectarea masei totale maxime admise se efectuează conform documentelor puse la dispoziţie de conducătorul auto. Masa pe axe nu se stabileşte din documente.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016