Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 18 ianuarie 2023  privind formarea profesională specifică, precum şi activitatea de supervizare profesională a inspectorilor sociali    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 18 ianuarie 2023 privind formarea profesională specifică, precum şi activitatea de supervizare profesională a inspectorilor sociali

EMITENT: Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 205 din 13 martie 2023
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 500 din 18 ianuarie 2023, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 205 din 13 martie 2023.
──────────
    ART. 1
    În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarea semnificaţie:
    a) formarea profesională specifică domeniului inspecţiei sociale reprezintă ansamblul acţiunilor de pregătire teoretică şi practică a inspectorilor sociali în vederea realizării cu profesionalism a misiunilor de inspecţie desfăşurate conform Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 113/2011 privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 198/2012, cu modificările ulterioare;
    b) supervizarea profesională reprezintă ansamblul acţiunilor prin care se asigură inspectorilor sociali suport cu atribuţii de supervizare în vederea creşterii performanţei profesionale şi personale a acestora;
    c) competenţa profesională în domeniul inspecţiei sociale reprezintă capacitatea inspectorilor sociali de a desfăşura activităţile solicitate la locul de muncă, la nivelul calitativ specificat potrivit funcţiei ocupate;
    d) vechimea în funcţia publică specifică de inspector social reprezintă perioada în care o persoană a ocupat funcţia publică specifică de inspector social, având stabilite prin fişa postului atribuţii specifice de control, evaluare, monitorizare sau investigare socială;
    e) inspectorul social cu atribuţii de îndrumare este inspectorul social de la nivel central sau teritorial care are o vechime în funcţia de inspector social de minimum un an, a obţinut la evaluarea anuală calificativul „foarte bine“ şi are ca atribuţie sprijinirea inspectorilor sociali aflaţi în perioada de stagiu în desfăşurarea activităţilor necesare de inspecţie socială;
    f) inspectorul social cu atribuţii de supervizare este inspectorul social de la nivel central care are o vechime mai mare de 3 ani în activitatea de inspecţie socială, a obţinut în ultimii 2 ani la evaluarea anuală calificativul „foarte bine“ şi are ca atribuţie sprijinirea inspectorilor sociali în desfăşurarea activităţilor necesare de inspecţie socială;
    g) perioada de stagiu în inspecţie socială reprezintă perioada de pregătire practică şi teoretică pentru inspectorii sociali cu o vechime de până la un an în domeniul inspecţiei sociale şi se desfăşoară timp de un an calendaristic, începând cu ziua ulterioară numirii în funcţia publică specifică de inspector social. Inspectorul social aflat în perioada de stagiu desfăşoară activităţile specifice inspecţiei sociale. În activitatea de evaluare, inspectorii sociali aflaţi în perioada de stagiu pot face parte din echipa de inspecţie numai împreună cu cel puţin un inspector social cu vechime de peste un an;
    h) programa de formare profesională reprezintă documentul în baza căruia sunt structurate şi asigurate temele specifice domeniului inspecţiei sociale.


    ART. 2
    Formarea profesională specifică domeniului inspecţiei sociale are următoarele obiective:
    a) dezvoltarea competenţelor profesionale generale necesare inspectorilor sociali prin cunoaşterea, respectarea şi aplicarea unitară a legislaţiei în domeniul protecţiei sociale, respectiv asistenţă socială şi asigurări sociale;
    b) dezvoltarea competenţelor profesionale necesare desfăşurării activităţilor de inspecţie, respectiv control, evaluare şi monitorizare, precum şi în activitatea de investigare socială;
    c) instruirea inspectorilor sociali în vederea dobândirii unor competenţe de analiză şi sinteză pentru identificarea de noi soluţii în sistemul de protecţie socială;
    d) asigurarea accesului la alte specializări în vederea obţinerii de noi competenţe profesionale, după caz.


    ART. 3
    (1) Formarea profesională specifică domeniului inspecţiei sociale se realizează pe baza Planului de formare profesională în domeniul inspecţiei sociale, elaborat cu consultarea Federaţiei Sindicatelor din Ministerul Muncii şi Solidarităţii Sociale, denumit în continuare planul de formare, care cuprinde, în principal, următoarele elemente:
    a) tematica şi obiectivele specifice programului de formare;
    b) durata pregătirii teoretice şi practice pentru realizarea obiectivelor propuse;
    c) numărul minim şi maxim de participanţi pentru un ciclu sau o serie de pregătire;
    d) formatorii desemnaţi pentru pregătirea teoretică şi practică din rândul inspectorilor sociali care au competenţe în supervizare şi/sau formare;
    e) programa de formare profesională;
    f) mijloacele şi metodele prin care se asigură transmiterea şi asimilarea cunoştinţelor şi formarea deprinderilor practice necesare în specialitatea de competenţă pentru care se asigură formarea profesională;
    g) dotările, echipamentele şi materialele necesare formării profesionale;
    h) procedura de evaluare în conformitate cu obiectivele specifice programului de formare profesională.

    (2) Planul de formare profesională în domeniul inspecţiei sociale se stabileşte anual, se aprobă prin decizie a directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială, putând fi structurat pe module, şi face parte integrantă din Planul anual de perfecţionare a funcţionarilor publici din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.
    (3) Inspectorii sociali vor fi informaţi cu privire la conţinutul planului de formare profesională.

    ART. 4
    (1) Formarea profesională specifică domeniului inspecţiei sociale se desfăşoară după cum urmează:
    a) prin formarea profesională specifică domeniului inspecţiei sociale, susţinută de formatorii proprii desemnaţi, pe baza planului de formare prevăzut la art. 3 alin. (1) şi (2);
    b) prin supervizarea inspectorilor sociali. Activitatea de supervizare poate fi individuală, la solicitarea inspectorului social, sau de grup, la solicitarea conducătorilor de structuri din Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială sau agenţiile judeţene pentru plăţi şi inspecţie Socială/Agenţia pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti;
    c) prin participarea la programe de formare profesională continuă, decontate de angajator, în domeniul specific de activitate şi în domeniile conexe, utile atât activităţii depuse, cât şi dezvoltării carierei profesionale, organizate de furnizorii publici şi privaţi de formare profesională, autorizaţi în condiţiile legii;
    d) prin activităţi de perfecţionare în domenii de activitate specifice inspecţiei sociale susţinute de alte instituţii şi autorităţi publice în parteneriat cu Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială;
    e) prin participarea la schimburi de experienţă şi bune practici în domeniul protecţiei sociale şi al inspecţiei sociale cu instituţii din alte ţări, decontate de angajator, sau prin proiecte cu finanţare externă.

    (2) Pentru inspectorii sociali cu vechime în activitatea de inspecţie socială de până la un an, aflaţi în perioada de stagiu în inspecţie socială, pregătirea practică şi teoretică este asigurată permanent de un inspector social cu atribuţii de îndrumare.

    ART. 5
    (1) Inspectorul social cu atribuţii de îndrumare prevăzut la art. 4 alin. (2) este desemnat din rândul inspectorilor sociali de la nivel central/teritorial prin decizie a directorului general al Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială/directorului executiv al agenţiei judeţene pentru plăţi şi inspecţie socială/directorului executiv al Agenţiei pentru Plăţi şi Inspecţie Socială a Municipiului Bucureşti, după caz, la propunerea şefului/coordonatorului serviciului/biroului/compartimentului de inspecţie socială.
    (2) După finalizarea perioadei de stagiu pentru activitatea specifică desfăşurată, inspectorul social va fi evaluat cu calificativul „Corespunzător“/„Necorespunzător“ de către inspectorul social cu atribuţii de îndrumare. În situaţia obţinerii calificativului „Necorespunzător“, perioada de stagiu în inspecţie socială poate fi prelungită o singură dată pe o perioada de până la un an. Rezultatul evaluării va fi avut în vedere obligatoriu în procesul de evaluare a performanţelor profesionale individuale, urmând ca prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, cu modificările şi completările ulterioare, să fie aplicate corespunzător.

    ART. 6
    (1) Activitatea de supervizare profesională se realizează de către inspectorii sociali de la nivel central care sunt numiţi prin decizie a directorului general, la propunerea directorului direcţiei de inspecţie socială.
    (2) Inspectorii sociali care realizează activitatea de supervizare evaluează permanent nevoile de formare profesională ale inspectorilor sociali şi propun directorului general, în vederea aprobării, Planul anual de formare profesională în domeniul inspecţiei sociale.
    (3) Inspectorii sociali cu atribuţii de supervizare pot susţine şi programe de formare sau alte forme de pregătire şi perfecţionare profesională în domeniul de activitate, dacă au calitatea de formator.
    (4) Inspectorii sociali cu atribuţii de supervizare beneficiază, o dată la doi ani, de cel puţin un curs de formare continuă decontat de angajator în domeniul supervizării.

    ART. 7
    (1) Fişele de post ale inspectorilor sociali cu atribuţii de îndrumare şi supervizare vor fi completate corespunzător prevederilor prezentelor norme metodologice.
    (2) Modalitatea de elaborare a planului de formare profesională, instrumentele de evaluare a inspectorilor sociali aflaţi în perioada de stagiu şi instrumentele de supervizare se stabilesc prin proceduri operaţionale elaborate în acest sens de către Agenţia Naţională pentru Plăţi şi Inspecţie Socială.


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016