Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 17 iulie 2018  de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 17 iulie 2018 de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 664 din 31 iulie 2018
──────────
    Aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 551 din 17 iulie 2018, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 664 din 31 iulie 2018.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    În sensul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) animale moarte - animalele ucise prin eutanasie, cu sau fără diagnostic exact, ori care au murit, inclusiv animalele născute moarte sau nenăscute, în cadrul unei ferme sau în orice alt spaţiu ori în timpul transportului, dar care nu au fost sacrificate pentru consumul uman;
    b) materii de categoria 1 - subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, cu risc înalt pentru sănătatea publică şi animală, fiind încadrate în această categorie:
    1. cadavrele de rumegătoare, indiferent de vârsta şi cauza morţii;
    2. cadavrele animalelor de companie;
    3. materialul cu risc specificat - următoarele ţesuturi, dacă provin de la animale a căror origine este într-un stat membru sau într-o ţară terţă sau într-o regiune a acestora cu un risc controlat sau nedeterminat de encefalopatie spongiformă transmisibilă - EST:
    (1) în ceea ce priveşte bovinele:
    (i) craniul, cu excepţia mandibulei, şi inclusiv encefalul şi ochii, precum şi măduva spinării la animalele în vârstă de peste 12 luni;
    (ii) coloana vertebrală, cu excepţia vertebrelor caudale, apofizele spinoase şi transversale ale vertebrelor cervicale, toracice şi lombare, precum şi creasta sacrală mediană şi aripile sacrumului, dar incluzând ganglionii rădăcinii dorsale proveniţi de la animalele cu vârsta de peste 30 luni; şi
    (iii) amigdalele, ultimii patru metri ai intestinului subţire, cecumul şi mezenterul animalelor de toate vârstele;

    (2) în ceea ce priveşte ovinele şi caprinele:
    (i) craniul, inclusiv encefalul şi ochii, amigdalele şi măduva spinării de la animalele în vârstă de peste 12 luni sau care prezintă un incisiv permanent care a erupt prin gingie; şi
    (ii) splina şi ileonul provenit de la animalele de toate vârstele;


    4. cadavrele animalelor sălbatice suspecte de boli epizootice;
    5. amestecuri de material de categoria 1 cu material de categoria 2;
    c) materii de categoria 2 - subprodusele de origine animală care nu sunt destinate consumului uman cu risc mediu pentru sănătatea publică şi animală, fiind încadrate în această categorie cadavrele animalelor, indiferent de vârstă şi cauza morţii, altele decât rumegătoarele şi celelalte specii menţionate la categoria 1, respectiv porci, cai, păsări, iepuri, animale de blană, peşti;
    d) unitate mobilă de incinerare - echipament mobil utilizat pentru distrugerea la faţa locului a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, în situaţia dezastrelor naturale şi a epizootiilor, atunci când este depăşită capacitatea de distrugere prin metode convenţionale.




    CAP. II
    Condiţii sanitare veterinare şi de mediu privind funcţionarea unităţilor de creştere a animalelor, a unităţilor de producţie, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală
    ART. 2
    Unităţile de creştere a animalelor, unităţile de producţie, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală funcţionează doar dacă au încheiat un contract cu unităţi de neutralizare autorizate corespunzător categoriei de subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman pe care le generează sau deţin instalaţii proprii de neutralizare, respectiv de procesare sau de incinerare/coincinerare, autorizate în condiţiile legii, şi care sunt folosite exclusiv pentru necesităţile proprii.

    ART. 3
    Mişcarea pe teritoriul naţional, importul, tranzitul, exportul şi comerţul cu produse şi subproduse de origine animală care nu sunt destinate consumului uman se supun prevederilor legislaţiei sanitar-veterinare şi de mediu incidente, în scopul prevenirii şi răspândirii de boli la animale şi oameni.

    ART. 4
    Neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman provenite de la animalele moarte în timpul transportului şi care aparţin unităţilor de creştere a animalelor, unităţilor de producţie, depozitare, procesare ori comercializare a cărnii sau a altor produse de origine animală revine în responsabilitatea acestora.

    CAP. III
    Neutralizarea subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman în caz de epizootii
    ART. 5
    Eliminarea şi distrugerea în unităţi de neutralizare autorizate sanitar-veterinar şi din punctul de vedere al protecţiei mediului a animalelor moarte, ucise şi a altor materii de categoria 1 şi 2, rezultate în urma evoluţiei unor focare de boli notificabile, sunt permise numai după emiterea, în condiţiile legii, a hotărârii Centrului Naţional de Combatere a Bolilor sau, după caz, a centrului local de combatere a bolilor în care se specifică metoda de eliminare a animalelor moarte şi a altor materii de categoria 1 şi 2, permisiunea de efectuare a transportului acestora, cantitatea estimată, denumirea unităţilor de neutralizare în care se va desfăşura activitatea respectivă şi autorităţile judeţene şi locale responsabile de supravegherea acţiunii de eliminare şi distrugere a animalelor moarte şi a altor materii de categoria 1 şi 2.

    ART. 6
    (1) Unităţile mobile de incinerare pot fi utilizate pentru distrugerea animalelor moarte şi a altor materii de categoria 1 şi 2 rezultate în urma evoluţiei focarelor de boală sau a dezastrelor naturale şi când este depăşită capacitatea de distrugere prin metode convenţionale.
    (2) Funcţionarea unităţilor mobile de incinerare este permisă numai cu respectarea condiţiilor impuse prin autorizaţia sanitar-veterinară şi de mediu.

    CAP. IV
    Transportul subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman
    ART. 7
    (1) Transportul subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman trebuie să se realizeze cu mijloace de transport specializate pentru colectarea animalelor moarte şi a altor materii de categoria 1 şi 2, dotate cu containere etanşe, care să nu permită scurgerea lichidelor şi eliberarea accidentală a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman şi cu sisteme de încărcare/descărcare a containerelor.
    (2) Mijloacele de transport specializate, prevăzute la alin. (1), trebuie să fie autorizate sanitar-veterinar şi să fie dotate cu sistem hidraulic de încărcare/descărcare şi cântar.

    ART. 8
    (1) Animalele a căror moarte a survenit în timpul transportului sunt transportate până la destinaţie, iar contravaloarea neutralizării acestora este suportată de către transportator.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), activitatea de neutralizare a animalelor a căror moarte a survenit accidental în timpul transportului este gestionată de proprietarul animalului, care suportă inclusiv cheltuielile aferente transportului.
    (3) Animalele vii neidentificate şi fără documente de provenienţă, transportate de către o persoană fizică sau juridică, pot fi ucise, conform prevederilor legale sanitare veterinare, iar proprietarul sau deţinătorul mijlocului de transport suportă contravaloarea neutralizării acestora, efectuată cu respectarea legislaţiei de mediu.

    CAP. V
    Aspecte tehnice privind organizarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale
    ART. 9
    (1) Crescătorii individuali de animale înştiinţează, în termen de 24 de ore, medicul veterinar de liberă practică căruia îi sunt arondaţi şi autoritatea administraţiei publice locale pe a cărei rază administrativ-teritorială are loc decesul animalelor cu privire la existenţa unuia sau mai multor animale moarte, definite potrivit prezentelor norme metodologice, şi anume rumegătoare, porci, cai, păsări, iepuri şi animale de blană.
    (2) Autorităţile administraţiei publice locale de la nivelul comunelor, oraşelor şi municipiilor pe a căror rază administrativ-teritorială intervine moartea animalelor care fac obiectul Ordonanţei Guvernului nr. 24/2016 privind organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a subproduselor de origine animală care nu sunt destinate consumului uman, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 55/2017, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare ordonanţă, sunt responsabile de:
    a) informarea imediată a consiliului judeţean sau Consiliului General al Municipiului Bucureşti cu privire la moartea animalelor;
    b) realizarea registrelor de evidenţă care cuprind informaţii referitoare la numele proprietarului, precum şi data şi ora la care a fost solicitată consiliului judeţean intervenţia unităţii de neutralizare;
    c) întocmirea, pe baza datelor furnizate de către medicul veterinar de liberă practică, a registrelor de evidenţă referitoare la cantităţile de animale moarte preluate de operatorul serviciului de ecarisare;
    d) transmiterea registrelor prevăzute la lit. b) şi c), în format tipărit şi electronic, în termen de 10 zile de la încheierea lunii pentru care se face raportarea, către consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
    e) îngroparea animalelor a căror moarte a intervenit pe raza unităţilor administrativ-teritoriale stabilite ca fiind izolate. Această activitate se face numai în locuri special amenajate şi numai după obţinerea autorizării sanitar-veterinare şi a actelor de reglementare din punctul de vedere al gospodăririi apelor, emise în condiţiile legii, de la nivelul judeţului respectiv.


    ART. 10
    Consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti gestionează organizarea şi desfăşurarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte provenite din gospodăriile crescătorilor individuali de animale şi este responsabil de:
    a) organizarea şi desfăşurarea procedurii privind delegarea/ contractarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte şi semnarea contractului, după caz, conform legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice şi în domeniul concesiunilor de lucrări şi concesiunilor de servicii, pe baza listei cu speciile şi numărul de animale deţinute de crescătorii individuali, întocmite de direcţia sanitar-veterinară şi pentru siguranţa alimentelor judeţeană sau a municipiului Bucureşti;
    b) informarea unităţii de neutralizare cu care consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti are încheiat un contract, cu privire la moartea unor animale pe raza unităţii administrativ-teritoriale sau a unei subdiviziuni administrativ-teritoriale a municipiului Bucureşti. Informarea se face telefonic de către reprezentanţii unităţilor administrativ-teritoriale pe raza cărora a intervenit moartea animalelor;
    c) întocmirea situaţiilor centralizatoare, pe baza informaţiilor furnizate de către unităţile administrativ-teritoriale judeţene sau de către subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti, cu privire la data, ora şi numele proprietarului care a anunţat decesul animalului/animalelor, respectiv cantităţile de animale moarte preluate de operatorul serviciului de ecarisare;
    d) transmiterea anuală, în cursul trimestrului IV, către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a necesarului de cheltuieli pentru anul următor în vederea asigurării, în bune condiţii, a activităţii de neutralizare a animalelor moarte; necesarul de cheltuieli se stabileşte pe baza datelor centralizate de la nivelul tuturor unităţilor administrativ-teritoriale judeţene sau al subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiului Bucureşti cu privire la cantităţile de animale moarte;
    e) realizarea situaţiei privind stadiul contractelor prevăzute la art. 8 alin. (1) din ordonanţă. Această situaţie este necesară la nivelul fiecărui judeţ pentru elaborarea caietului de sarcini în cadrul procedurii privind delegarea/contractarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte către un operator autorizat, conform legislaţiei în vigoare.


    CAP. VI
    Resursele financiare necesare consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru realizarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale
    ART. 11
    (1) Resursele financiare necesare consiliilor judeţene şi Consiliului General al Municipiului Bucureşti pentru realizarea activităţii de neutralizare a animalelor moarte provenite de la crescătorii individuali de animale se asigură prin transferuri de la bugetul de stat către bugetele locale ale judeţelor, respectiv bugetul local al municipiului Bucureşti, prin bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
    (2) Repartizarea sumelor prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrare în limita prevederilor bugetare aprobate cu această destinaţie Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, la capitolul 83.01 „Agricultură, silvicultură, piscicultură şi vânătoare“, titlul 51 „Transferuri între unităţi ale administraţiei publice“.

    ART. 12
    (1) Pentru realizarea activităţii prevăzute de prezentele norme metodologice se instituie o schemă de ajutor de stat având ca obiectiv acordarea de servicii subvenţionate crescătorilor individuali de animale, definiţi beneficiari ai schemei, pentru animalele moarte provenite din gospodăriile acestora.
    (2) Numărul maxim estimat de beneficiari, crescători individuali de animale, este de 950.000.
    (3) Crescătorii individuali de animale care au beneficiat de un ajutor ilegal declarat incompatibil cu piaţa printr-o decizie a Comisiei nu sunt eligibili în cadrul schemei de ajutor de stat, atât timp cât ajutorul nu va fi rambursat sau plătit într-un cont cu destinaţie specială, reprezentând valoarea totală a ajutorului ilegal şi incompatibil cu piaţa internă, precum şi dobânzile de recuperare aferente.
    (4) În vederea includerii în schema de ajutor de stat a crescătorilor individuali de animale, trimestrial, direcţiile sanitar- veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene întocmesc lista nominală a acestora, listă pe care o transmit consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale.
    (5) În termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentei hotărâri, direcţiile sanitar-veterinare şi pentru siguranţa alimentelor judeţene pun la dispoziţia consiliului judeţean/Consiliului General al Municipiului Bucureşti şi Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale lista prevăzută la alin. (4).

    ART. 13
    (1) Ajutorul de stat se acordă în baza prevederilor Orientărilor Uniunii Europene privind ajutoarele de stat în sectoarele agricol şi forestier şi în zonele rurale pentru perioada 2014-2020, denumite în continuare Orientările Uniunii Europene, capitolul I, secţiunea 1.2.1.4 - Ajutoare pentru animale moarte.
    (2) Schema se aplică pe întreg teritoriul României, iar perioada de aplicabilitate a acesteia este 2018-2020 inclusiv, după intrarea în vigoare a prezentei hotărâri.
    (3) Pentru perioada 2018-2020, anual, până la data de 15 septembrie, consiliile judeţene şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti transmit Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale sumele necesare realizării activităţii prevăzute de prezentele norme metodologice în vederea aprobării bugetului cu această destinaţie.
    (4) Intensitatea ajutorului de stat acordat potrivit prevederilor prezentei hotărâri este de până la 100% din costul activităţii de transport al animalelor moarte, cuprinzând preluarea, încărcarea în mijlocul de transport şi descărcarea din mijlocul de transport, şi 75% din costul activităţii de distrugere a animalelor moarte, iar valoarea maximă a acestuia este de 900 lei/tonă animale moarte, în limita bugetului aprobat.
    (5) În situaţia în care se acordă 75% din costul activităţii de distrugere a animalelor moarte, diferenţa de 25% este suportată direct de crescătorii individuali de animale şi se achită prestatorului de servicii, respectiv prestatorului de servicii care are contract cu consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti, la ridicarea animalului mort.
    (6) Suma achitată potrivit alin. (5) este evidenţiată în facturile transmise de prestatorul de servicii pentru consiliul judeţean sau Consiliul General al Municipiului Bucureşti.
    (7) Pentru perioada 2018-2020, bugetul total estimat este de 166.695 mii lei, repartizat astfel:
    a) pentru anul 2018: 16.800 mii lei;
    b) pentru anul 2019: 74.947 mii lei;
    c) pentru anul 2020: 74.948 mii lei.


    ART. 14
    Intensitatea ajutorului de stat acordat potrivit prevederilor prezentelor norme metodologice, când există obligaţia efectuării testelor pentru encefalopatie spongiformă transmisibilă - EST pe animalele moarte, respectiv prelevarea probelor de creier de la bovinele în vârstă de peste 24 luni, a probelor de la ovinele şi caprinele în vârstă de peste 18 luni, precum şi a probelor de la porci când există semne clinice ce pot fi atribuite pestei porcine, este de până la 100% din costul ecarisării animalelor moarte, aşa cum este definită la art. 2 alin. (1) lit. g) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2016, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 55/2017, cu modificările şi completările ulterioare, iar valoarea maximă a acestuia este de 900 lei/tonă animale moarte, în limita bugetului aprobat, conform celor prevăzute la lit. c) a pct. 385 din Orientările Uniunii Europene.

    ART. 15
    Valoarea maximă a ajutorului de stat prevăzută la art. 13 alin. (4) şi la art. 14 nu include TVA, aceasta fiind neeligibilă în cadrul prezentei.

    ART. 16
    Ajutorul de stat prevăzut prin prezenta schemă nu se cumulează cu niciun ajutor de stat sau ajutor de minimis în raport cu aceleaşi cheltuieli eligibile în cazul în care cumulul respectiv ar avea ca rezultat o intensitate a ajutorului sau un cuantum al ajutorului mai mare decât cel stabilit prin schemă.

    ART. 17
    (1) Pentru a solicita ajutorul de stat, prestatorul de servicii centralizează cererile crescătorilor individuali de animale, întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 1, şi le depune lunar la consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti cu care are încheiat contractul de prestări servicii, în termen de 10 zile după încheierea lunii în care a prestat serviciile.
    (2) În cazul în care plafonul anual pentru schema de ajutor de stat nu este aprobat la 1 ianuarie a anului respectiv, prestatorii de servicii depun cererile după aprobarea acestuia pentru activitatea desfăşurată de la începutul anului.
    (3) Cererile prevăzute la alin. (1) sunt însoţite de următoarele documente:
    a) situaţia centralizatoare cu cantitatea totală, cântărită, de animale moarte neutralizate prin serviciile prestate în baza contractului încheiat de prestator cu consiliul judeţean şi Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
    b) copiile facturilor emise de prestatorul de servicii pentru consiliul judeţean/Consiliul General al Municipiului Bucureşti, aferente activităţii de neutralizare a animalelor moarte pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, precum şi situaţia centralizatoare a facturilor fiscale emise de prestatorul de servicii; în condiţiile multitudinii de activităţi specifice serviciului de ecarisare, facturile trebuie să conţină informaţii pentru fiecare zi în care a fost prestat serviciul de ecarisare din luna respectivă, defalcate pentru fiecare activitate specifică;
    c) copia tabelului aferent activităţii lunare pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, cuprinzând numele şi prenumele crescătorilor individuali de animale de la care au fost ridicate animale moarte, semnăturile acestora, cantităţile de animale moarte ridicate de către operatorul de ecarisare de la fiecare crescător individual;
    d) declaraţie pe propria răspundere că serviciile de neutralizare a animalelor moarte pentru care solicită decontarea ajutorului de stat sunt prestate fără încasarea contravalorii din costul activităţii de neutralizare a animalelor moarte de la crescătorii individuali de animale;
    e) dovadă cont trezorerie;
    f) copii ale foilor de parcurs aferente fiecărei zile din luna pentru care se solicită decontarea ajutorului de stat, din care să reiasă traseul şi numărul de kilometri parcurşi pentru ridicarea animalelor moarte; foile de parcurs vor fi întocmite separat, pentru fiecare autovehicul implicat în activitatea de colectare a animalelor moarte;
    g) în situaţia în care un operator prestează serviciul de ecarisare în mai multe judeţe, învecinate sau nu, în baza unor contracte încheiate cu consiliile judeţene respective, documentele depuse în vederea obţinerii ajutorului de stat aferent unui judeţ trebuie să conţină doar costurile suportate de operator pentru efectuarea serviciului de ecarisare pe teritoriul administrativ al judeţului respectiv.

    (4) Toate documentele depuse în copie vor purta sintagma „conform cu originalul“, vor fi datate, semnate şi ştampilate de către prestatorul de servicii.

    ART. 18
    Documentele care se depun la consiliul judeţean şi la Consiliul General al Municipiului Bucureşti pentru acordarea/încasarea ajutorului de stat se vor păstra 10 ani de la depunere, atât de către acestea, cât şi de către solicitanţi.

    ART. 19
    Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, după înregistrarea, verificarea şi aprobarea la plată a cererilor de solicitare a ajutorului de stat, întocmesc şi transmit Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale situaţia centralizatoare pentru solicitările înregistrate, conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.

    ART. 20
    În baza situaţiilor centralizatoare ale cererilor pentru încasarea ajutorului de stat, transmise de consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti, Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale transmite Ministerului Finanţelor Publice cererea de deschidere a creditelor bugetare. Cererea de deschidere a creditelor bugetare va fi însoţită de situaţia centralizatoare a ajutorului de stat, conform modelului prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 21
    (1) După aprobarea cererii pentru deschiderea creditelor bugetare de către Ministerul Finanţelor Publice, din bugetul Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale se alimentează contul consiliilor judeţene, respectiv al Consiliului General al Municipiului Bucureşti, care, pe baza cererilor aprobate, virează sumele cuvenite în conturile solicitanţilor ajutorului de stat, potrivit legislaţiei în vigoare, sume care nu sunt exceptate de la executare silită.
    (2) Nerespectarea de către solicitanţi a condiţiilor prevăzute în prezenta hotărâre, precum şi a oricăror obligaţii asumate în vederea obţinerii finanţării determină aplicarea de către Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale a legislaţiei în vigoare în vederea recuperării ajutorului de stat.
    (3) Consiliile judeţene, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti transmit informaţiile privind obligaţia publicării beneficiarilor, conform prevederilor pct. 128 din Orientările Uniunii Europene, Agenţiei de Plăţi şi Intervenţie pentru Agricultură - sediul central. Informaţiile vor fi publicate pe adresa web www.apia.org.ro. Informaţiile menţionate vor fi păstrate timp de cel puţin 10 ani şi vor fi puse la dispoziţia publicului larg fără restricţii.

    ART. 22
    Solicitantul are obligaţia de a ţine evidenţa timp de 10 ani a informaţiilor necesare pentru încadrarea crescătorilor individuali de animale în schema de ajutor de stat prevăzută la art. 13 alin. (1) şi de a pune la dispoziţia Ministerului Agriculturii şi Dezvoltării Rurale şi consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti aceste informaţii.

    ART. 23
    (1) Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiul Bucureşti, în baza prevederilor prezentei hotărâri, elaborează proceduri detaliate de verificare a condiţiilor de eligibilitate şi control, care vor fi aduse la cunoştinţa solicitanţilor prin afişare pe site-ul oficial al instituţiei.
    (2) În temeiul prevederilor prezentei hotărâri, consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti verifică la faţa locului corectitudinea înscrisurilor din cerere, pe baza unui eşantion extras aleatoriu în procent de minimum 5% din numărul total al cererilor depuse.
    (3) Consiliul judeţean, respectiv Consiliul General al Municipiului Bucureşti pune la dispoziţia solicitanţilor, prin afişare pe site-ul oficial al instituţiei, formularele de cerere.
    (4) În cazul în care se constată că documentaţia de solicitare a ajutorului de stat este incompletă sau necesită clarificări, persoana responsabilă cu verificarea documentaţiei din cadrul consiliului judeţean, respectiv Consiliului General al Municipiului Bucureşti notifică solicitantul în vederea transmiterii documentelor şi/sau informaţiilor suplimentare şi/ori a celor lipsă.
    (5) În termen de 5 zile calendaristice de la data primirii notificării, dar nu mai târziu de sfârşitul lunii pentru cererile depuse conform prevederilor art. 17 alin. (1), solicitantul are obligaţia completării documentaţiei, în caz contrar cererea de solicitare a ajutorului de stat fiind respinsă total sau parţial, după caz.

    ART. 24
    Anexele nr. 1-3 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    Denumire prestator servicii ......................................................
    Date de identificare ..................................................................
    Contract nr. ...............................................................................
    CERERE
    pentru solicitarea ajutorului de stat
    Crescătorul de animale ........ [nume, prenume] solicit ajutor de stat pentru activitatea de neutralizare a animalelor moarte desfăşurată în luna/perioada .................., efectuată de Societatea ........ [prestatorul de servicii]:

┌────┬─────┬─┬───────────┬─────┬───────┐
│ │ │ │Cantitate │Tarif│Valoare│
│Nr. │ │ │animale │- lei│totală │
│crt.│ │ │moarte │/kg -│- lei -│
│ │ │ │- kg - │ │ │
├────┼─────┼─┼───────────┼─────┼───────┤
│1 │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼─┼───────────┼─────┼───────┤
│2 │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼─┼───────────┼─────┼───────┤
│3 │ │ │ │ │ │
├────┼─────┼─┼───────────┼─────┼───────┤
│ │Total│ │ │ │ │
└────┴─────┴─┴───────────┴─────┴───────┘


    Semnătura
    ..................................

    ANEXA 2

    la normele metodologice




    Consiliul Judeţean ................................../Consiliul General al Municipiului Bucureşti
    Prestator servicii .................................................................
    Contract nr. ..........................................................................
    Nr. înregistrare ...................................................................
    SITUAŢIA CENTRALIZATOARE
    pentru solicitările înregistrate în luna/perioada ..................................................

┌────┬──────────┬────────┬─────────┬─────┬───────┐
│ │Nume │Nr./data│Cantitate│Tarif│Valoare│
│Nr. │crescător │facturii│animale │- lei│totală │
│crt.│individual│fiscale │moarte │/kg -│- lei -│
│ │de animale│ │- kg - │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────┼─────┼───────┤
│1 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────┼─────┼───────┤
│2 │ │ │ │ │ │
├────┼──────────┼────────┼─────────┼─────┼───────┤
│3 │ │ │ │ │ │
├────┴──────────┼────────┼─────────┼─────┼───────┤
│Total │ │ │ │ │
└───────────────┴────────┴─────────┴─────┴───────┘


    Preşedinte consiliul judeţean,
    ............................................................

    ANEXA 3

    la normele metodologice




    MINISTERUL AGRICULTURII ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    SITUAŢIA CENTRALIZATOARE A AJUTORULUI DE STAT
    pentru solicitările înregistrate în luna/perioada .................................................

┌────┬────────────┬─────────┬─────┬───────┐
│ │Consiliul │ │ │ │
│ │judeţean/ │Cantitate│Tarif│Valoare│
│Nr. │Consiliul │animale │- lei│totală │
│crt.│General al │moarte │/kg -│- lei │
│ │Municipiului│- kg - │ │-- │
│ │Bucureşti │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────┼───────┤
│1 │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────┼───────┤
│2 │ │ │ │ │
├────┼────────────┼─────────┼─────┼───────┤
│3 │ │ │ │ │
├────┴────────────┼─────────┼─────┼───────┤
│Total │ │ │ │
└─────────────────┴─────────┴─────┴───────┘


    Aprobat
    Ordonator principal de credite
    .................................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016