Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 17 august 2010  privind solutionarea plangerilor prealabile formulate impotriva proceselor-verbale de control financiar incheiate in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii Financiare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 17 august 2010 privind solutionarea plangerilor prealabile formulate impotriva proceselor-verbale de control financiar incheiate in baza Legii nr. 30/1991 privind organizarea si functionarea controlului financiar si a Garzii Financiare

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 593 din 20 august 2010
NORME METODOLOGICE din 17 august 2010
privind soluţionarea plângerilor prealabile formulate împotriva proceselor-verbale de control financiar încheiate în baza <>Legii nr. 30/1991 privind organizarea şi funcţionarea controlului financiar şi a Gãrzii Financiare
EMITENT: MINISTERUL FINANŢELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 593 din 20 august 2010


1. Împotriva procesului-verbal de control financiar se poate formula plângere prealabilã în condiţiile şi în termenele prevãzute la <>art. 7 din Legea contenciosului administrativ nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
2. Plângerea prealabilã formulatã împotriva procesului-verbal de control financiar reprezintã calea administrativã de atac.
3. Plângerea prealabilã se formuleazã în scris şi va cuprinde:
a) datele de identificare a contestatorului;
b) obiectul plângerii;
c) motivele de fapt şi de drept;
d) dovezile pe care se întemeiazã;
e) semnãtura contestatorului, reprezentantului legal sau a împuternicitului, dupã caz, precum şi ştampila în cazul persoanelor juridice. Dovada calitãţii de împuternicit al contestatorului, persoanã fizicã sau juridicã, se face potrivit legii.
3.1. Plângerea prealabilã nu poate avea ca obiect alte sume şi mãsuri decât cele stabilite prin actul atacat.
3.2. Contestatorul poate depune în dovedirea plângerii formulate acte care nu au fost avute în vedere de organul de control financiar.
4. Plângerea prealabilã se depune la direcţia din care face parte organul de control financiar al cãrui act este atacat.
4.1. În cazul în care plângerea prealabilã este depusã la un organ necompetent din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã, aceasta va fi înaintatã, în termen de 5 zile de la data primirii, organului emitent al actului atacat.
4.2. Introducerea plângerii prealabile nu suspendã executarea actului atacat. Aceste dispoziţii nu aduc atingere dreptului contestatorului de a cere suspendarea executãrii actului atacat, în temeiul <>Legii nr. 554/2004 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
5. Contestatorul poate renunţa la plângerea prealabilã, pânã la soluţionarea acesteia.
5.1. Cererea de renunţare trebuie sã fie semnatã de contestator, reprezentantul legal sau împuternicit, dupã caz, iar în cazul contestatorului persoanã juridicã, cererea trebuie sã poarte ştampila persoanei juridice. Dovada calitãţii de împuternicit se face potrivit legii.
5.2. Persoanele fizice vor anexa la cererea de renunţare copia actului de identitate.
5.3. Organul de soluţionare competent va comunica contestatorului decizia prin care se ia act de renunţarea la plângere.
5.4. Prin renunţarea la plângerea prealabilã nu se pierde dreptul contestatorului de a înainta o nouã plângere în interiorul termenului general de depunere a acesteia.
6. Plângerea prealabilã formulatã împotriva procesului-verbal de control financiar se soluţioneazã de cãtre direcţia/structura din care face parte organul de control financiar al cãrui act este atacat, printr-un colectiv special constituit, denumit în continuare organ de soluţionare competent. Organul de soluţionare competent este format din specialişti care nu au participat la întocmirea procesului-verbal de control financiar atacat, desemnaţi prin act administrativ al directorului executiv al direcţiei generale a finanţelor publice judeţene şi a municipiului Bucureşti/directorului general al Direcţiei generale de administrare a marilor contribuabili/Direcţiei generale de control financiar, dupã caz.
7. Pentru soluţionarea plângerii prealabile se emite decizie. Decizia emisã în soluţionarea plângerii prealabile este definitivã în sistemul cãilor administrative de atac.
7.1. Decizia de soluţionare a plângerii prealabile se emite în formã scrisã şi va cuprinde: preambulul, considerentele şi dispozitivul.
a) Preambulul cuprinde: denumirea organului învestit cu soluţionarea, numele sau denumirea contestatorului, sediul social al contestatorului, numãrul de înregistrare a plângerii prealabile la organul de control financiar, obiectul cauzei, precum şi sinteza susţinerilor pãrţilor.
b) Considerentele cuprind motivele de fapt şi de drept care au format convingerea organului de soluţionare competent în emiterea deciziei.
c) Dispozitivul cuprinde soluţia pronunţatã, calea de atac, termenul în care aceasta poate fi exercitatã şi instanţa competentã.
7.2. Decizia se semneazã de cãtre conducãtorul direcţiei din care face parte organul de control financiar al cãrui act a fost atacat.
8. Analiza plângerii prealabile se face în raport de susţinerile pãrţilor, de dispoziţiile legale invocate de acestea şi de documentele existente la dosarul cauzei. Soluţionarea plângerii prealabile se face în limitele sesizãrii.
8.1. Pentru lãmurirea cauzei organul de soluţionare competent poate solicita direcţiilor de specialitate din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscalã şi Ministerului Finanţelor Publice puncte de vedere.
8.2. Prin soluţionarea plângerii prealabile nu se poate crea o situaţie mai grea contestatorului în propria cale de atac.
9. Organul de soluţionare competent se va pronunţa mai întâi asupra excepţiilor de procedurã şi asupra celor de fond, iar când se constatã cã acestea sunt întemeiate, nu se va mai proceda la analiza pe fond a cauzei.
9.1. Excepţiile de procedurã pot fi urmãtoarele: nerespectarea termenului de depunere a contestaţiei, lipsa calitãţii procesuale, lipsa capacitãţii, lipsa unui interes legitim, contestarea altor sume şi mãsuri decât cele care au fãcut obiectul actului atacat.
9.2. Excepţiile de fond în procedura de soluţionare a plângerilor prealabile pot fi urmãtoarele: necompetenţa organului care a încheiat actul contestat, prescripţia, autoritatea de lucru judecat etc.
9.3 Pentru excepţiile de procedurã şi excepţiile de fond, plângerea prealabilã poate fi respinsã ca:
a) tardivã, în situaţia în care aceasta a fost depusã peste termenul prevãzut de lege;
b) fiind depusã de o persoanã lipsitã de calitatea de a contesta, în situaţia în care aceasta este formulatã de o persoanã fizicã sau juridicã lipsitã de calitate procesualã;
c) fiind depusã de o persoanã lipsitã de capacitate de exerciţiu, potrivit legii;
d) lipsitã de interes, în situaţia în care contestatorul nu demonstreazã cã a fost lezat în dreptul sau interesul sãu legitim;
e) prematur formulatã, în situaţia în care mãsurile sau sumele contestate nu sunt stabilite cu titlu definitiv în sarcina acestuia.
10. Organul de soluţionare competent poate suspenda, prin decizie motivatã, soluţionarea cauzei atunci când organul care a efectuat controlul financiar a sesizat organele în drept cu privire la existenţa indiciilor sãvârşirii unei infracţiuni a cãrei constatare ar avea o înrâurire hotãrâtoare asupra soluţiei ce urmeazã sã fie datã în procedurã administrativã.
10.1. La soluţionarea plângerii prealabile, organul de soluţionare competent se va pronunţa şi în raport cu motivarea rezoluţiilor organelor de urmãrire penalã/hotãrârilor instanţelor judecãtoreşti, precum şi a expertizelor efectuate în cauzã, în mãsura în care le deţine.
11. Prin decizie, plângerea prealabilã va putea fi admisã în totalitate sau în parte ori respinsã.
11.1. În cazul admiterii plângerii prealabile se decide, dupã caz, anularea totalã sau parţialã a actului atacat.
11.2. Prin decizie se poate desfiinţa total sau parţial actul atacat, situaţie în care urmeazã sã se încheie un nou procesverbal de control financiar care va avea în vedere strict considerentele deciziei de soluţionare.
12. Plângerea prealabilã poate fi respinsã ca:
a) neîntemeiatã, în situaţia în care argumentele de fapt şi de drept prezentate în susţinerea plângerii nu sunt de naturã sã modifice constatãrile din actul atacat;
b) nemotivatã, în situaţia în care contestatorul nu prezintã argumente de fapt şi de drept în susţinerea plângerii prealabile sau argumentele aduse nu sunt incidente cauzei supuse soluţionãrii;
c) fiind fãrã obiect, în situaţia în care sumele şi mãsurile contestate nu au fost stabilite prin procesul-verbal de control financiar atacat sau dacã prin reluarea procedurii administrative, luându-se act de soluţia pronunţatã de instanţa penalã, se constatã cã cererea rãmâne lipsitã de obiect.
12.1. Aceste soluţii nu sunt prevãzute limitativ.
12.2. În cazul în care plângerea prealabilã poartã o denumire greşitã, însã cuprinde elementele prevãzute la pct. 3, organul de soluţionare competent va proceda la soluţionarea acesteia.
13. Decizia privind soluţionarea plângerii prealabile se comunicã contestatorului în condiţiile <>art. 44 din Ordonanţa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
14. Decizia emisã în soluţionarea plângerii prealabile poate fi atacatã de cãtre contestator, la instanţa judecãtoreascã de contencios administrativ competentã, în condiţiile legii.

---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016