Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 16 noiembrie 2023  pentru derularea programului multianual privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 16 noiembrie 2023 pentru derularea programului multianual privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1054 din 22 noiembrie 2023
──────────
    Aprobate prin HOTĂRÂREA nr. 1.137 din 16 noiembrie 2023, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.054 din 22 noiembrie 2023.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    (1) Programul multianual privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism, denumit în continuare Program, este un program naţional multianual, finanţat din bugetele locale ale unităţilor administrativ-teritoriale, ale subdiviziunilor administrativ-teritoriale, din bugetul de stat în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie şi a estimărilor pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală, prin Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, şi din venituri proprii ale persoanelor juridice şi fizice interesate în dezvoltarea unei localităţi sau a unei zone din cadrul acesteia, precum şi din alte surse legal constituite sau atrase, coordonat de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, şi are ca obiectiv general susţinerea autorităţilor administraţiei publice locale în demersul de elaborare şi/sau actualizare a documentaţiilor de planificare şi reglementare a modului de utilizare a teritoriului.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de autoritate a administraţiei publice centrale competentă în domeniul amenajării teritoriului şi urbanismului, gestionează Programul în colaborare cu compartimentele responsabile din aparatul de specialitate al primarului din municipii, oraşe şi comune şi al consiliilor judeţene, după caz.

    ART. 2
    În sensul prezentelor norme metodologice, expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) beneficiarii finali - unităţile administrativ-teritoriale reprezentate de autorităţile administraţiei publice locale care primesc finanţare din Program;
    b) beneficiarii intermediari - consiliile judeţene, care au obligaţia să transfere sumele primite de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, beneficiarilor finali ai Programului;
    c) cerere de finanţare - document elaborat de către consiliile judeţene în baza cererilor şi documentelor transmise de către unităţile administrativ-teritoriale prin care se solicită finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism prin prezentul program;
    d) contract de finanţare - documentul încheiat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi consiliul judeţean prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile fiecărei părţi, precum şi lista beneficiarilor finali din judeţul respectiv, inclusiv suma totală alocată acestora prin Program;
    e) protocol de finanţare - documentul încheiat între consiliile judeţene şi unităţile administrativ-teritoriale prin care sunt stabilite drepturile şi obligaţiile în raport cu verificarea şi acordarea finanţării în cadrul prezentului program;
    f) servicii noi - acele servicii care, la momentul depunerii cererii de finanţare, nu au execuţie bugetară pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism;
    g) servicii în continuare - acele servicii care, la momentul depunerii cererii de finanţare, au execuţie bugetară, respectiv pentru care au fost efectuate cheltuieli pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism.


    ART. 3
    (1) Prin Program se pot finanţa activităţile privind realizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism.
    (2) Prin Program se finanţează servicii noi şi servicii în continuare privind elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism şi sunt eligibile spre finanţare toate activităţile de elaborare a planului urbanistic general, de la etapa de iniţiere până la avizare şi aprobare, conform prevederilor Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Finanţarea activităţilor privind realizarea planurilor urbanistice generale şi a regulamentelor locale de urbanism are ca rezultate aşteptate elaborarea şi/sau actualizarea acestor documentaţii, iar ca indicator de rezultat numărul de planuri urbanistice generale şi regulamente locale de urbanism aprobate.

    ART. 4
    (1) În vederea derulării Programului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei pune la dispoziţie beneficiarilor platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei creează conturi individuale pe platforma prevăzută la alin. (1) pentru toţi beneficiarii intermediari ai Programului. Toate activităţile specifice Programului, inclusiv comunicările, notificările şi altele asemenea emise de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, se desfăşoară prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“.
    (3) Documentele aferente Programului se emit în format electronic, se semnează cu semnătură electronică calificată, conform prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 38/2020 privind utilizarea înscrisurilor în formă electronică la nivelul autorităţilor şi instituţiilor publice şi al Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi se încarcă pe platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.
    (4) Documentele şi documentaţiile depuse în diferite etape de implementare a Programului se transmit la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei prin intermediul platformei digitale „investitii.mdlpa.ro“, cu aplicarea semnăturii electronice calificate pentru conformitate cu originalul.

    CAP. II
    Finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism
    ART. 5
    În vederea întocmirii cererii de finanţare, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1 la prezentele norme metodologice, de către consiliile judeţene, unităţile administrativ-teritoriale care vor solicita finanţare vor transmite către compartimentul responsabil din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean, respectiv din cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului Bucureşti necesarul estimat de sume de la bugetul de stat pentru anul bugetar în curs şi estimările pentru următorii ani pentru finanţarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism care urmează să fie elaborate şi/sau actualizate, însoţit de următoarele documente:
    a) hotărârea consiliului local de aprobare a indicatorilor;
    b) contractele cu operatorii economici pentru elaborarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism, după caz;
    c) evidenţe contabile în baza cărora sunt identificate plăţile efectuate din bugetul de stat şi/sau bugetul local;
    d) hotărârea consiliului local de aprobare a cofinanţării, după caz;
    e) devizul general, cu identificarea categoriilor de cheltuieli care se finanţează de la bugetul de stat şi a celor suportate de unitatea/subdiviziunea administrativ-teritorială, aprobat prin hotărâre a consiliului local.


    ART. 6
    (1) În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat, consiliile judeţene transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cererea de finanţare prevăzută la art. 5 privind elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism.
    (2) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei centralizează cererile de finanţare transmise conform alin. (1) şi, în baza criteriilor prevăzute la art. 11 alin. (1), a analizei proprii de specialitate şi în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate anual cu această destinaţie şi a estimărilor pentru următorii 3 ani, prevăzute în legea bugetară anuală, întocmeşte lista cu beneficiarii finali ai Programului, care se aprobă prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei, în termen de 45 de zile de la încheierea perioadei de depunere a cererilor de finanţare, prevăzută la alin. (1). După aprobare, lista se publică pe site-ul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi în platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“.
    (3) Criteriile prevăzute la art. 11 alin. (1) se aplică unitar tuturor beneficiarilor finali ai Programului propuşi la finanţare prin cererile de finanţare prevăzute la alin. (1).
    (4) După aprobarea prin ordin al ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei a listei prevăzute la alin. (2) se încheie contracte de finanţare multianuale între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi beneficiarii intermediari, în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (1) din Legea nr. 350/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Contractele de finanţare prevăzute la alin. (4) se prelungesc în conformitate cu prevederile art. 51^1 alin. (2) din Legea nr. 350/2001, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) După încheierea contractelor de finanţare dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi beneficiarii intermediari, aceştia vor încheia, în termen de 15 zile, un protocol de finanţare cu beneficiarii finali prevăzuţi în anexa la contractul încheiat cu Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei.
    (7) În perioada de valabilitate a contractelor de finanţare dintre Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei şi beneficiarii intermediari, în toate situaţiile în care beneficiarii finali solicită diminuarea valorii alocate de la bugetul de stat, prin beneficiarii intermediari, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei procedează la regularizarea creditelor de angajament alocate, diminuând corespunzător valoarea aprobată prin ordinul ministrului dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei prevăzut la alin. (2), precum şi contractele de finanţare/protocoalele de finanţare prevăzute la alin. (4) şi (6).

    ART. 7
    (1) După încheierea contractelor de finanţare multianuală, beneficiarii intermediari transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei solicitarea privind transferul sumelor necesare pentru decontarea serviciilor executate, în limita contractelor de finanţare multianuale încheiate. Solicitarea de transfer se întocmeşte conform modelului prevăzut în anexa nr. 2.
    (2) Compartimentele din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean, respectiv din cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului Bucureşti verifică documentaţia primită de la beneficiarii finali prevăzuţi în anexa la contractul de finanţare încheiat conform art. 6, acordă viza de control financiar preventiv propriu şi întocmesc decontul justificativ pe care îl transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, până la data de 5 a fiecărei luni pentru luna precedentă, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 2 la prezentele norme metodologice.
    (3) Suma care se acordă de la bugetul de stat pentru finanţarea serviciilor prin prezentul program se transferă beneficiarilor intermediari, care au obligaţia să facă transferurile către beneficiarii finali, în limita creditului bugetar anual al Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei aprobat cu această destinaţie, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitării de transfer al sumelor necesare pentru decontarea lucrărilor executate.
    (4) Beneficiarii finali, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea sumelor conform alin. (3), vor efectua plăţile în conturile celor care au elaborat documentaţiile de elaborare şi/sau actualizare a planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism.
    (5) În situaţia în care solicitările de transfer transmise de către beneficiarii intermediari la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în vederea decontării nu sunt complete şi/sau conforme cu prevederile legale şi/sau necesită clarificări, se comunică acestora, în termen de maximum 10 zile lucrătoare de la data înregistrării, observaţiile şi/sau propunerile necesare modificării/completării acestora, cu precizarea că solicitarea de transfer revizuită va primi un nou număr de înregistrare, fiind considerată solicitare nouă.

    ART. 8
    (1) În situaţia epuizării creditelor bugetare disponibile în anul în curs, prevăzute în bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei cu această destinaţie, ministerul va înştiinţa de îndată beneficiarii intermediari, prin platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ şi/sau prin e-mail.
    (2) După înştiinţarea beneficiarilor intermediari în conformitate cu alin. (1), în situaţia suplimentării creditelor bugetare pentru anul în curs, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei anunţă beneficiarii intermediari cu privire la reluarea transferurilor de sume şi, după caz, cu privire la epuizarea creditelor bugetare suplimentare. Înştiinţarea beneficiarilor intermediari se face prin platforma digitală „investitii.mdlpa.ro“ şi/sau prin e-mail.
    (3) După primirea înştiinţării prevăzute la alin. (1) şi în situaţia în care nu pot fi suplimentate creditele bugetare conform alin. (2), beneficiarii finali dispun măsurile necesare în vederea evitării înregistrării de arierate, respectiv continuarea serviciilor din surse proprii sau alte surse legal constituite, urmând să fie decontate ulterior din Program şi cu prioritate, în măsura în care sunt identificate sursele de finanţare în cadrul acestuia.
    (4) În perioada de valabilitate a contractelor de finanţare multianuală, în situaţia în care beneficiarii finali decontează sumele aferente contribuţiei de la bugetul de stat, pentru serviciile executate, din surse proprii sau alte surse legal constituite, au dreptul să solicite recuperarea acestora de la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în baza solicitărilor de transfer întocmite conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 şi însoţite de ordinele de plată, certificate pentru conformitate cu originalul. Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei transferă aceste sume în limita creditelor bugetare aprobate în buget cu această destinaţie, în condiţiile prevăzute la art. 7.
    (5) Pe perioada de derulare a contractelor de finanţare, în situaţia în care suma totală aferentă solicitărilor de transfer depuse conform art. 7 alin. (1) şi (4) depăşeşte nivelul creditelor bugetare aprobate prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, acestea se centralizează la Ministerul Dezvoltării Lucrărilor Publice şi Administraţiei, iar sumele aferente se transferă cu prioritate, în anul bugetar următor, în condiţiile legii, în ordinea cronologică de înregistrare a solicitărilor de transfer al sumelor necesare pentru decontarea serviciilor executate.
    (6) În situaţia în care durata contractelor de finanţare încetează, iar solicitările de transfer depuse la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei în perioada de valabilitate a contractului de finanţare, conform art. 7 alin. (1), depăşesc nivelul creditelor bugetare aprobat prin legea bugetară anuală pentru anul în curs, plata acestora se realizează în condiţiile alin. (5) şi ale art. 28^1 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 9
    (1) În cazul în care beneficiarii finali utilizează sumele transferate cu nerespectarea prevederilor legale în vigoare şi/sau contractuale, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei notifică beneficiarii intermediari şi finali cu privire la prevederile încălcate şi solicită restituirea în termen de 30 de zile calendaristice a sumelor decontate necuvenit. Beneficiarii intermediari asigură recuperarea sumelor decontate necuvenit de la beneficiarii finali, în baza protocolului de finanţare încheiat.
    (2) Până la clarificarea situaţiei privind utilizarea de către beneficiarii finali a sumelor transferate, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei suspendă transferurile pentru serviciile pentru care beneficiarul final a încălcat prevederile legale sau contractuale. După clarificarea situaţiei, în cazul în care Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei demarează procedura de notificare a beneficiarului intermediar şi a beneficiarului final în vederea restituirii sumelor, suspendarea transferurilor se menţine până la recuperarea integrală a prejudiciului cauzat bugetului de stat.
    (3) Prevederile alin. (1) se aplică şi în situaţiile în care, ulterior efectuării transferului, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei constată că anexa nr. 2 a fost transmisă cu nerespectarea prevederilor legale ori, din eroare, au fost efectuate transferuri excedentare către beneficiarul intermediar.
    (4) În situaţia în care beneficiarii finali nu restituie prin beneficiarii intermediari sumele decontate necuvenit, recuperarea creanţelor bugetare astfel înregistrate se va face cu respectarea dispoziţiilor Legii nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 10
    (1) Beneficiarii intermediari şi finali sunt responsabili pentru derularea eficientă a Programului.
    (2) Beneficiarii intermediari şi finali au obligaţia să pună la dispoziţia Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, la solicitarea acestuia, toate documentele justificative privind derularea serviciilor de elaborare şi/sau actualizare a planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism, răspunzând de realitatea, exactitatea şi legalitatea acestora, precum şi de sumele cheltuite în scopul pentru care au fost alocate.

    CAP. III
    Criterii de repartizare a fondurilor
    ART. 11
    (1) Fondurile asigurate de la bugetul de stat pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism se vor prioritiza în baza unui punctaj agregat, luând în considerare următoarele criterii:
    a) gradul de finalizare a lucrărilor, conform devizului estimativ;
    b) vechimea planurilor urbanistice generale;
    c) autorizaţiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor;
    d) categoria unităţii administrativ-teritoriale;
    e) existenţa monumentelor istorice;
    f) prezenţa resurselor turistice naturale şi antropice;
    g) prezenţa aşezărilor informale pe teritoriul administrativ;
    h) prezenţa siturilor din reţeaua europeană Natura 2000.

    (2) Algoritmul de calcul al punctajului acordat este detaliat pentru fiecare criteriu în parte şi pentru punctajul total.

    ART. 12
    Pentru unităţile administrativ-teritoriale în care sunt începute lucrările pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism se acordă un punctaj de cel mult 20 de puncte, direct proporţional cu procentul de finalizare a lucrărilor. Procentul de finalizare a lucrărilor se calculează ca raport între valoarea decontată şi valoarea totală a lucrărilor, conform devizului estimativ. Punctajul pentru procentul de finalizare a lucrărilor se acordă luând în considerare următoarele praguri:
    a) pentru un procent mai mic sau egal cu 20% se acordă 4 puncte;
    b) pentru un procent mai mare de 20% şi mai mic sau egal cu 40% se acordă 8 puncte;
    c) pentru un procent mai mare de 40% şi mai mic sau egal cu 60% se acordă 12 puncte;
    d) pentru un procent mai mare de 60% şi mai mic sau egal cu 80% se acordă 16 puncte;
    e) pentru un procent mai mare de 80% se acordă 20 de puncte.


    ART. 13
    Luând în considerare vechimea planurilor urbanistice generale, unităţile administrativ-teritoriale pot primi un punctaj de cel mult 20 de puncte. Vechimea documentaţiei de urbanism se calculează în ani întregi, de la data hotărârii consiliului local pentru aprobarea ultimei documentaţii de urbanism aflate în vigoare şi până la data de 1 ianuarie a anului începând cu care se solicită acordarea finanţării. Punctajul pentru vechimea documentaţiei de urbanism este repartizat luând în considerare următoarele praguri:
    a) pentru vechime mai mică sau egală cu 12 ani se acordă 5 puncte;
    b) pentru vechime mai mare de 12 ani şi mai mică sau egală cu 15 ani se acordă 10 puncte;
    c) pentru vechime mai mare de 15 ani şi mai mică sau egală cu 20 de ani se acordă 15 puncte;
    d) pentru vechime mai mare de 20 de ani se acordă 20 de puncte.


    ART. 14
    (1) Având în vedere criteriul referitor la autorizaţiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor, unităţile administrativ-teritoriale pot primi un punctaj de maximum 20 de puncte, calculat după cum urmează:
    a) pentru numărul de autorizaţii de construire se utilizează indicatorul statistic „Autorizaţii de construire eliberate pentru clădiri pe tipuri de construcţii, judeţe şi localităţi“, pentru ultimul an raportat de Institutul Naţional de Statistică la momentul alocării fondurilor;
    b) pentru numărul de locuitori se utilizează indicatorul statistic „Populaţia după domiciliu la 1 iulie pe grupe de vârstă şi vârste, sexe, judeţe şi localităţi“, pentru ultimul an raportat de Institutul Naţional de Statistică la momentul alocării fondurilor.

    (2) Formula utilizată pentru calcularea punctajului este Px = (Rx/Rm)*20, unde:
    a) Px este punctajul acordat pentru o unitate administrativ-teritorială oarecare;
    b) Rx reprezintă raportul dintre numărul autorizaţiilor de construire eliberate şi numărul de locuitori din unitatea administrativ-teritorială pentru care se calculează punctajul;
    c) Rm reprezintă cea mai mare valoare a raportului dintre numărul autorizaţiilor de construire eliberate şi numărul de locuitori, luând în considerare toate unităţile administrativ-teritoriale care au solicitat finanţare în anul respectiv.

    (3) Punctajul acordat pentru criteriul referitor la autorizaţiile de construire eliberate pentru clădiri, pe cap de locuitor, se înregistrează prin rotunjire la două zecimale.

    ART. 15
    Pentru categoria unităţii administrativ-teritoriale se acordă un punctaj fix de cel mult 20 de puncte, luând în considerare prevederile anexei nr. 1 din Legea nr. 246/2022 privind zonele metropolitane, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare. Punctajul pentru categoria unităţii administrativ-teritoriale va fi repartizat după cum urmează:
    a) pentru comunele cuprinse în teritoriul metropolitan al municipiilor reşedinţă de judeţ şi al altor municipii se acordă 20 de puncte;
    b) pentru comunele din afara teritoriului metropolitan al municipiilor reşedinţă de judeţ şi al altor municipii se acordă 15 puncte;
    c) pentru unităţile administrativ-teritoriale cu statut de oraş se acordă 10 puncte;
    d) pentru unităţile administrativ-teritoriale cu statut de municipiu se acordă 5 puncte.


    ART. 16
    Pentru unităţile administrativ-teritoriale care au monumente incluse pe Lista monumentelor istorice, actualizată, aprobată prin Ordinul ministrului culturii şi cultelor nr. 2.314/2004 privind aprobarea Listei monumentelor istorice, actualizată, şi a Listei monumentelor istorice dispărute, cu modificările ulterioare, se acordă un punctaj fix necumulativ de cel mult 7 puncte, după cum urmează:
    a) pentru unităţile administrativ-teritoriale care au cel puţin un monument istoric din grupa A - monumente istorice de valoare naţională sau universală care se află şi în patrimoniul mondial UNESCO se acordă 7 puncte;
    b) pentru unităţile administrativ-teritoriale care au cel puţin un monument istoric din grupa A - monumente istorice de valoare naţională se acordă 4 puncte;
    c) pentru unităţile administrativ-teritoriale care au cel puţin un monument istoric din grupa B - monumente istorice reprezentative pentru patrimoniul cultural local se acordă 1 punct.


    ART. 17
    Pentru unităţile administrativ-teritoriale care se regăsesc în anexa nr. 1 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 142/2008 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a VIII-a - zone cu resurse turistice, aprobată cu modificări prin Legea nr. 190/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă următorul punctaj:
    a) pentru unităţile administrativ-teritoriale cu resurse naturale şi antropice foarte mari se acordă 5 puncte;
    b) pentru unităţile administrativ-teritoriale cu resurse naturale şi antropice mari se acordă 3 puncte.


    ART. 18
    Pentru unităţile administrativ-teritoriale care au raportat către consiliile judeţene sau către ministerul de resort prezenţa aşezărilor informale pe teritoriul administrativ se acordă 5 puncte, având în vedere următoarele considerente:
    a) pentru acordarea punctajului este necesar ca pe teritoriul administrativ al unităţii administrativ-teritoriale să existe cel puţin o aşezare informală, definită în acord cu prevederile art. 38^3 alin. (10) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 233/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    b) raportarea privitoare la existenţa aşezărilor informale s-a realizat în acord cu prevederile art. 38^3 alin. (10) din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 350/2001 privind amenajarea teritoriului şi urbanismul şi de elaborare şi actualizare a documentaţiilor de urbanism, aprobate prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice, nr. 233/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    c) raportarea prezenţei aşezărilor informale a fost realizată cel târziu până la data depunerii cererii de finanţare sau în anul calendaristic anterior.


    ART. 19
    Pentru unităţile administrativ-teritoriale care au pe teritoriul administrativ situri din reţeaua europeană Natura 2000, în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 1.284/2007 privind declararea ariilor de protecţie specială avifaunistică ca parte integrantă a reţelei ecologice europene Natura 2000 în România, cu modificările şi completările ulterioare, se acordă 3 puncte, indiferent de numărul şi tipologia siturilor identificate.

    ART. 20
    (1) Punctajul total acordat unei unităţi administrativ-teritoriale se obţine prin însumarea punctajelor individuale acordate pentru criteriile menţionate la art. 11 alin. (1) şi este utilizat pentru prioritizarea solicitărilor de finanţare.
    (2) Alocarea fondurilor disponibile se realizează în ordinea descrescătoare a punctajului total obţinut.
    (3) În cazul în care există unităţi administrativ-teritoriale cu punctaj total identic se acordă prioritate la finanţare unităţilor administrativ-teritoriale care au emis hotărârea consiliului local pentru aprobarea documentaţiei de urbanism la o dată mai veche.
    (4) În cazul în care în urma alocării fondurilor disponibile pentru finanţare se obţine un rest care nu poate asigura finanţarea integrală necesară unităţii administrativ-teritoriale cu prioritatea cea mai ridicată, rămasă pe lista solicitărilor fără alocare de fonduri, se va proceda astfel:
    a) valoarea rămasă din buget va fi alocată unităţii administrativ-teritoriale pentru care aceasta poate asigura finanţarea integrală a solicitării de finanţare, în ordinea priorităţii dată de punctajul total;
    b) dacă valoarea rămasă din buget nu poate asigura finanţarea integrală a lucrărilor pentru nicio unitate administrativ-teritorială care a transmis solicitare de finanţare, aceasta va fi returnată către bugetul de stat.

    (5) Procedura prevăzută la alin. (4) se repetă până la epuizarea valorii rămase din bugetul alocat Programului sau până la îndeplinirea condiţiei menţionate la alin. (4) lit. b), după caz.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale
    ART. 21
    Prin excepţie de la prevederile art. 6 alin. (1), pentru anul 2023, compartimentul responsabil din cadrul aparatului de specialitate al consiliului judeţean, respectiv din cadrul aparatului de specialitate al primarului general al municipiului Bucureşti centralizează solicitările primite de la consiliile locale şi transmit Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în termen de 10 zile de la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, lista cuprinzând planurile urbanistice generale şi regulamentele locale de urbanism care urmează să fie elaborate sau actualizate şi valoarea totală a cheltuielilor, potrivit anexei nr. 1 la prezentele norme metodologice.

    ART. 22
    Nivelul finanţării de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, pentru elaborarea şi/sau actualizarea planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism nu exonerează consiliile locale de a prevedea în bugetele proprii anuale fondurile necesare finanţării în integralitate a elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism.

    ART. 23
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1





    la normele metodologice
    CERERE DE FINANŢARE
    Programul multianual privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării
    planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism

┌─────────────────────────────────────────────┐
│1. Înregistrarea cererii de finanţare │
├─────────────┬───────────────────────────────┤
│Consiliul │Ministerul Dezvoltării, │
│Judeţean ....│Lucrărilor Publice şi │
│ │Administraţiei │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Număr/dată │ │
│înregistrare:│(Se completează numărul de │
│(Se │înregistrare │
│completează │de la registratura MDLPA.) │
│numărul de │ │
│către CJ.) │ │
├─────────────┴───────────────────────────────┤
│2. Datele de identificare ale obiectivelor de│
│investiţii │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Obiectiv: Elaborarea şi/sau actualizarea │
│planurilor urbanistice generale şi a │
│regulamentelor locale de urbanism │
├─────────────┬───────────────────────────────┤
│1. UAT ... │(Se va prezenta valoarea în lei│
│ │cu TVA.) ……………………… │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│2. UAT ... │……………………… │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Valoarea │ │
│totală de │ │
│finanţare │(Se va prezenta valoarea în lei│
│(valoare │cu TVA.) ……………………… │
│obiectiv UAT │ │
│1+...+valoare│ │
│obiectiv n): │ │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Sume necesare│ │
│estimate în │……………………… │
│anul 2023 │ │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Sume necesare│ │
│estimate în │……………………… │
│anul 2024 │ │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Sume necesare│ │
│estimate în │……………………… │
│anul 2025 │ │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Sume necesare│ │
│estimate în │...............................│
│anul 2026 │ │
├─────────────┼───────────────────────────────┤
│Număr total │……………………… │
│UAT-uri │ │
├─────────────┴───────────────────────────────┤
│3. Date de identificare ale solicitantului │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Adresa poştală a solicitantului (Se va │
│completa adresa poştală a sediului │
│principal.) │
├─────────────┬────────────┬──────────────────┤
│Strada: │Număr: │Cod poştal: │
├─────────────┼────────────┴──────────────────┤
│Localitatea: │Judeţul: │
├─────────────┴───────────────────────────────┤
│Reprezentantul legal al solicitantului: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Funcţia: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Număr de telefon fix: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Număr de telefon mobil: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Adresă poştă electronică (obligatoriu): │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Persoana de contact: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Numele şi prenumele: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Funcţia: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Număr de telefon: │
├─────────────────────────────────────────────┤
│Adresă poştă electronică: │
└─────────────────────────────────────────────┘

    Subsemnatul ..................., având funcţia de ............., în calitate de reprezentant legal al Consiliului Judeţean ..................., judeţul .............................., confirm că planurile urbanistice generale (PUG) şi regulamentele locale de urbanism (RLU) pentru care solicit finanţare nu sunt incluse la finanţare în programele derulate din fonduri externe nerambursabile în perioada de programare 2021-2027 sau prin alte programe naţionale sau comunitare, inclusiv din contracte de împrumut semnate cu instituţii de credit sau instituţii financiare interne sau internaţionale.
    Confirm că informaţiile incluse în această cerere şi detaliile prezentate în documentele anexate sunt corecte.
    De asemenea, confirm că la data prezentei nu am cunoştinţă de niciun motiv pentru care proiectul ar putea să nu se deruleze sau ar putea fi întârziat.
    Preşedinte,
    ..........................................
    (numele, prenumele şi semnătura)
    ANEXA 1





    la cererea de finanţare

┌─────────┬─────────────────────────┬──────────┬─────────────┬───────────┬──────────────┬──────────┬─────────────────────────┐
│ │ │ │ │Valoarea │ │ │ │
│ │ │ │ │totală │ │Valoarea │ │
│ │ │ │Valoarea │decontată │Tip servicii │totală │Valoarea totală (lei cu │
│ │ │Nr. │totală a │pentru │elaborare PUG │(lei cu │TVA) necesară pentru │
│ │ │contract +│contractului,│elaborare │şi RLU │TVA) │finalizarea PUG, din │
│Consiliul│Unitate │acte │inclusiv a │PUG │ │solicitată│care: │
│judeţean │administrativ-teritorială│adiţionale│actelor │- lei cu │ │ │ │
│ │ │PUG/data │adiţionale │TVA - │ │ │ │
│ │ │ │- lei cu TVA ├─────┬─────┼───┬──────────┼──────────┼────┬────┬────┬────┬─────┤
│ │ │ │- │buget│buget│ │în │buget de │Anul│Anul│Anul│Anul│buget│
│ │ │ │ │de │local│noi│continuare│stat │I │II │III │IV │local│
│ │ │ │ │stat │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│0 │1 │2 │3 = 4 + 5 + 8│4 │5 │6 │7 │8 = 9 + 10│9 │10 │11 │12 │13 │
│ │ │ │+ 13 │ │ │ │ │+ 11 + 12 │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├─────────┼─────────────────────────┼──────────┼─────────────┼─────┼─────┼───┼──────────┼──────────┼────┼────┼────┼────┼─────┤
│TOTAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└─────────┴─────────────────────────┴──────────┴─────────────┴─────┴─────┴───┴──────────┴──────────┴────┴────┴────┴────┴─────┘


    ANEXA 2





    la normele metodologice
    Consiliul Judeţean ............
    Nr. ............./data.......................
    SITUAŢIE
    privind necesarul de transfer de sume de la bugetul de stat
    planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor
    locale de urbanism în baza Contractului de finanţare nr. ......./data ................

┌─────┬────────────┬─────────────────┬────────────────────┬─────────────────────┬─────────────────────┬────────────┐
│ │ │ │ │ │Numărul şi data │Sume │
│ │ │ │ │ │depunerii │solicitate │
│ │ │ │ │ │documentelor la │de la │
│ │ │ │Valoarea totală │Valoarea totală │consiliul judeţean │bugetul de │
│ │ │Valoarea totală a│decontată din │nedecontată din │Situaţii de lucrări/ │stat, în │
│ │ │contractului de │contractul de │contractul de │Proces-verbal de │limita │
│Nr. │Beneficiarul│finanţare de la │finanţare de la │finanţare de la │predare-primire │contractului│
│crt. │/UAT │bugetul de stat/ │bugetul de stat la │bugetul de stat la │(proiect tehnic/ │de finanţare│
│ │ │UAT │data întocmirii │data întocmirii │verificare proiect │/UAT │
│ │ │ │prezentei situaţii/ │prezentei situaţii/ │tehnic/dotare) │ │
│ │ │ │UAT │UAT ├────────────┬────────┼────────────┤
│ │ │ │ │ │Nr. de │ │ │
│ │ │ │ │ │înregistrare│Valoarea│Valoarea │
│ │ │ │ │ │/data │ │ │
├─────┼────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────┼────────────┤
│0 │1 │2 │3 │4 = 2 – 3 │5 │6 │7 │
├─────┼────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────┼────────────┤
│1 │ │.................│....................│.....................│ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────┼────────────┤
│2 │ │ │ │ │ │ │ │
├─────┼────────────┼─────────────────┼────────────────────┼─────────────────────┼────────────┼────────┼────────────┤
│.....│ │ │ │ │ │ │ │
├─────┴────────────┴─────────────────┴────────────────────┴─────────────────────┴────────────┼────────┼────────────┤
│TOTAL │0,00 │0,00 │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────┴────────────┘

    Subsemnatul, ...................................., în calitate de reprezentant al ..........................., având funcţia de .........................., declar pe propria răspundere, sub sancţiunea legii penale, că lucrările/serviciile/alte cheltuieli pentru care solicit transferul de la bugetul de stat al sumei solicitate de ..................... (lei cu TVA) sunt executate/prestate/efectuate/recepţionate şi se încadrează în cheltuielile care se pot finanţa de la bugetul de stat conform art. 3 din Normele metodologice pentru derularea programului multianual privind finanţarea elaborării şi/sau actualizării planurilor urbanistice generale ale localităţilor şi a regulamentelor locale de urbanism, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.137/2023 (norme metodologice), sunt responsabil pentru realitatea, exactitatea şi legalitatea datelor prezentate şi mă oblig să respect termenele prevăzute la art. 7 din normele metodologice, cu excepţia sumelor aferente contribuţiei de la bugetul de stat decontate din bugetul local sau alte surse legal constituite, în condiţiile normelor metodologice.
    Ordonator principal de credite,
    Preşedinte consiliu judeţean
    Numele şi prenumele: ........................
    Control financiar preventiv propriu
    Director,
    .................................................

    Arhitect-şef,
    ....................................

               Întocmit
    ..................................


    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016