Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 16 ianuarie 2009  de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apărării Naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 16 ianuarie 2009 de aplicare a prevederilor Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998 privind unele măsuri de protecţie socială a personalului militar şi civil, care se vor aplica în perioada restructurării marilor unităţi, unităţilor şi formaţiunilor din compunerea Ministerului Apărării Naţionale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 331 din 19 mai 2009
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. M.2 din 16 ianuarie 2009, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 331 din 19 mai 2009.
──────────
    CAP. I
    Măsuri referitoare la cadrele militare
    SECŢIUNEA 1
    Modul de soluţionare a situaţiei cadrelor militare din structurile militare - comandamente, mari unităţi, unităţi, subunităţi şi formaţiuni - din compunerea armatei, în timp de pace, care se desfiinţează, transformă sau se redimensionează, precum şi cele care se redislocă în alte localităţi la o distanţă mai mare de 50 km
    ART. 1
    Comandanţii/Şefii structurilor militare - comandamente, mari unităţi, unităţi, subunităţi şi formaţiuni -, care se desfiinţează, transformă sau se redimensionează, precum şi cele care se redislocă în alte localităţi la o distanţă mai mare de 50 km, denumite în continuare structuri militare, vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.

    ART. 2
    (1) În cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare sau a unor modificări ale celor actuale, prevăzute la art. 1, comandanţii/şefii structurilor militare desfăşoară următoarele activităţi:
    a) le aduc la cunoştinţă cadrelor militare ale căror funcţii nu se reduc faptul că vor fi menţinute/numite în aceleaşi funcţii prin aplicarea prevederilor art. 259 din "M.R.U.1, Norme privind sistemul de gestiune a resurselor umane în Armata României", aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.105/2002*), cu modificările şi completările ulterioare;
    *) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.105/2002 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece are ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

    b) analizează posibilitatea încadrării cadrelor militare ale căror funcţii se reduc în funcţii vacante, potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut;
    c) le aduc la cunoştinţă cadrelor militare prevăzute la lit. b) funcţiile vacante din noile state de organizare, în situaţia în care există posibilităţi de încadrare, şi le solicită rapoarte scrise cu opţiunile acestora;
    d) solicită, pe cale ierarhică, numai în situaţia în care în structura militară respectivă nu sunt posibilităţi de încadrare pentru toate cadrele militare prevăzute la lit. b), până la nivelul structurii centrale căreia i se subordonează şi, la nevoie, aceasta de la celelalte structuri centrale, liste cu funcţiile vacante ce ar putea fi încadrate cu ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri ale căror funcţii se reduc.

    (2) Structurile militare cărora li s-au solicitat funcţii vacante vor transmite, în termen de 3 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării, lista cu funcţiile vacante, fişele posturilor şi tabelele cu cerinţele de personal structurilor militare solicitante, iar acestea structurilor militare supuse restructurării, în cel mult două zile lucrătoare de la primirea acestor liste.
    (3) Comandanţii/şefii structurilor militare aduc la cunoştinţa cadrelor militare prevăzute la alin. (1) lit. b) funcţiile vacante din noile state de organizare şi cele primite conform alin. (2), în cel mult două zile lucrătoare de la data primirii listelor cu funcţiile vacante, şi solicită rapoarte scrise cu opţiunile acestora.

    ART. 3
    Rapoartele cu opţiunile cadrelor militare menţionate la art. 2 alin. (1) lit. b), listele cu funcţiile vacante, memoriile originale, fişele posturilor, tabelele cu cerinţele de personal şi alte date suplimentare vor fi trimise în termen de 3 zile lucrătoare de la data prevăzută la art. 2 alin. (3) secretariatelor tehnice ale comisiilor de selecţie care au în competenţă analizarea funcţiilor pentru care au optat.

    ART. 4
    Cadrele militare menţionate la art. 2 alin. (1) lit. b) vor fi analizate, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la primirea documentelor, de comisiile de selecţie, ierarhizate pe baza punctajului obţinut potrivit criteriilor, standardelor, principiilor şi regulilor prevăzute în anexa nr. 4 la "M.R.U.3/4 - Norme privind organizarea şi funcţionarea sistemului de selecţie şi ierarhizare în vederea evoluţiei în carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării", aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.179/2007**), modificate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.221/2007**), şi vor fi propuse, pentru a fi încadrate, în ordinea descrescătoare a numărului de puncte obţinute, în limitele statelor de organizare, în aceeaşi unitate sau în alte unităţi.
    **) Ordinul ministrului apărării nr. M.179/2007 şi Ordinul ministrului apărării nr. M.221/2007 nu au fost publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece au ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.


    ART. 5
    (1) Preşedintele comisiei de selecţie va transmite, în cel mult două zile lucrătoare de la desfăşurarea şedinţei, comandanţilor/şefilor care au competenţe de numire în funcţii, propunerile de încadrare pe funcţii vacante.
    (2) În termen de două zile lucrătoare de la data înregistrării documentelor cu propunerile comisiilor de selecţie, comandanţii/şefii care, prin ordin al ministrului apărării naţionale, au stabilite competenţe de a aproba aceste propuneri vor dispune ca deciziile luate să fie comunicate secretariatelor tehnice.

    ART. 6
    (1) În termen de două zile lucrătoare de la primirea deciziilor comandanţilor/şefilor menţionaţi la art. 5 alin. (2), secretariatele tehnice ale comisiilor de selecţie vor transmite structurilor militare supuse restructurării modul de soluţionare şi memoriile originale ale fiecărui cadru militar analizat.
    (2) Comandanţii/şefii structurilor militare vor aduce la cunoştinţă, în scris, cadrelor militare în cauză deciziile comandanţilor/şefilor menţionaţi la art. 5 alin. (2), în termen de două zile lucrătoare de la primirea acestora.

    ART. 7
    (1) Cadrelor militare menţionate la art. 2 alin. (1) lit. b), care nu au fost numite în funcţii potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut, li se aduc la cunoştinţă funcţiile care au rămas vacante după propunerile de numire iniţiale ale comisiilor de selecţie.
    (2) Acestea optează, din nou, pentru funcţiile rămase, urmând a fi reluate încă o dată procedurile de analizare, ierarhizare, propunere pentru încadrare şi numire, menţionate la art. 3-6.
    (3) În situaţia în care şi după reluarea procedurilor prevăzute la alin. (2) cadrele militare care nu au reuşit să fie încadrate în funcţiile pentru care au optat vor fi numite în funcţiile disponibile potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut.
    (4) Cadrele militare prevăzute la alin. (3), pentru care nu au fost identificate funcţii în care să fie numite, prevăzute cu grad cel puţin egal cu cel pe care îl au, precum şi cele care iniţial au optat pentru a fi menţinute în funcţii cu drepturi echivalente celei îndeplinite cu grad egal sau superior gradului deţinut, dar nu a existat această posibilitate, pot prezenta comandanţilor/şefilor structurilor militare, în maximum două zile lucrătoare de la înştiinţare, rapoarte de trecere în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, în care vor preciza articolul din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care optează, în condiţiile art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, iar cele care nu optează pentru trecerea în rezervă vor fi puse la dispoziţie în vederea încadrării.

    ART. 8
    Cadrele militare ale căror funcţii se reduc şi nu solicită, prin rapoarte personale, numirea în mai multe funcţii vacante în aceeaşi unitate, potrivit pregătirii profesionale, cu gradul cel puţin corespunzător gradului deţinut, vor fi analizate, ierarhizate de comisiile de selecţie şi propuse pentru încadrare numai pe locurile rămase vacante după numirea tuturor cadrelor militare menţionate la art. 2, care au solicitat, prin raport, încadrarea în funcţii.

    ART. 9
    În situaţia în care pentru cadrele militare menţionate la art. 8 nu au fost identificate funcţii în care să fie numite, acestea pot prezenta comandanţilor/şefilor structurilor militare, în maximum două zile lucrătoare de la înştiinţare, rapoarte de trecere în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, în care vor preciza articolul din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care optează, în condiţiile art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare, iar cele care nu optează pentru trecerea în rezervă vor fi puse la dispoziţie în vederea încadrării.

    ART. 10
    La expirarea perioadei de punere la dispoziţie prevăzute de lege, cadrele militare pentru care nu au fost identificate funcţii în care să fie numite vor fi trecute în rezervă prin aplicarea art. 85 lit. e) din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare, în condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare.

    ART. 11
    (1) Propunerile privind trecerile în rezervă ale cadrelor militare menţionate la art. 7 alin. (4) şi art. 9 vor fi înaintate ierarhic de către structurile militare din care fac parte comandanţilor/şefilor care au stabilite competenţe în acest sens, în maximum 3 zile lucrătoare.
    (2) La rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă a cadrelor militare, menţionate la art. 7 alin. (4), art. 9 şi 10, se vor anexa tabelele cu principalele date de evidenţă, întocmite conform modelului cuprins în anexa nr. 1, Nota de fundamentare a fondurilor necesare aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, întocmită conform modelului din anexa nr. 2, şi memoriile originale ale cadrelor militare.
    (3) Rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă, însoţite de nota de fundamentare, centralizată, a fondurilor necesare aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, înainte de a fi supuse aprobării comandanţilor/şefilor care au competenţe de trecere în rezervă, vor fi trimise Direcţiei financiar-contabile, pentru avizare, în conformitate cu legislaţia în domeniu.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Modul de soluţionare a situaţiei cadrelor militare din structuri militare nesupuse restructurării
    ART. 12
    (1) În funcţie de necesarul de personal şi de fondurile alocate, cadrele militare din unităţile care nu sunt supuse restructurării pot opta pentru trecerea în rezervă în condiţiile prevederilor art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, doar în limita procentajelor pe corpuri de cadre, categorii de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri, grade militare şi pe baza criteriilor aprobate anual, în ultima decadă a lunii martie, de Consiliul de Planificare a Apărării, la propunerile structurilor centrale prezentate centralizat, de Direcţia management resurse umane, numai în situaţia în care se constată că la unele categorii de cadre militare şi grade militare, în mod deosebit la cele superioare, există un excedent care ar conduce la imposibilitatea de promovare în funcţie şi înaintare în grad a cadrelor militare aflate la baza ierarhiei militare.
    (2) Procentajele anuale aprobate, prevăzute la alin. (1), vor fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei din luna aprilie.
    (3) În acest sens, cadrele militare vor prezenta comandanţilor/şefilor structurilor militare rapoarte personale scrise, în care vor menţiona şi articolele din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, pentru care optează să li se aplice la trecerea în rezervă.

    ART. 13
    (1) Comandanţii/şefii structurilor militare vor înainta comisiei unice, aprobată în acest scop de către ministrul apărării naţionale, rapoartele cadrelor militare.
    (2) Situaţia cadrelor militare menţionate la alin. (1) va fi analizată în decada a doua a ultimei luni din fiecare semestru de către comisia unică, care, pe baza criteriilor prevăzute la art. 12 alin. (1), va propune, după caz, trecerea cadrelor militare în rezervă sau menţinerea în activitate.
    (3) Numărul cadrelor militare rezultat din procentajele anuale aprobate ce pot trece în rezervă se distribuie egal pentru cele două sesiuni ale comisiei unice prevăzute la alin. (1), fracţiunile rotunjindu-se în plus.
    (4) Propunerile comisiei unice se supun aprobării ministrului apărării naţionale, iar hotărârea se comunică comandanţilor/şefilor structurilor centrale de care aparţin, în scopul iniţierii demersurilor de punere în aplicare a acesteia.

    ART. 14
    (1) Procentajele pe corpuri de cadre, categorii de ofiţeri, maiştri militari şi subofiţeri, grade militare, precum şi criteriile în baza cărora vor fi analizate cadrele militare din Direcţia generală de informaţii a apărării şi structurile subordonate vor fi aprobate de ministrul apărării naţionale, la propunerea directorului general al acestei direcţii, şi nu vor fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei.
    (2) Solicitările privind trecerea în rezervă în condiţiile art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, a cadrelor militare din Direcţia generală de informaţii a apărării şi structurile subordonate acesteia vor fi analizate şi soluţionate de către comisia de selecţie a acestei direcţii generale pentru funcţiile de ofiţeri cu grade de până la colonel/similar, inclusiv, şi pentru funcţiile de maiştri militari şi subofiţeri.
    (3) Propunerile comisiei de selecţie privind trecerea în rezervă a cadrelor militare din Direcţia generală de informaţii a apărării şi structurile subordonate vor fi înaintate spre aprobare conform competenţelor privind trecerea în rezervă a cadrelor militare stabilite prin "M.R.U.-1/2, competenţe exercitate în domeniul resurselor umane de conducătorii, comandanţii şi şefii structurilor din Ministerul Apărării", aprobate prin Ordinul ministrului apărării nr. M.63/2007*), cu modificările şi completările ulterioare.
    *) Ordinul ministrului apărării nr. M.63/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare şi securitate naţională.


    ART. 15
    Prevederile prezentei secţiuni nu se aplică cadrelor militare care sunt în curs de executare a unui angajament/contract de 8 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale pentru a îndeplini serviciul militar, a primului angajament/contract de 4 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale pentru a îndeplini serviciul militar ca urmare a trecerii în rândul cadrelor militare în activitate pe filiera indirectă sau a unui contract încheiat pe o durată mai mică, în urma participării la un curs de perfecţionare a pregătirii.

    CAP. II
    Măsuri referitoare la soldaţii şi gradaţii voluntari
    ART. 16
    (1) Comandanţii/şefii structurilor militare vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.
    (2) În cel mult 10 zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare sau a unor modificări ale celor actuale, prevăzute la art. 1, comandanţii/şefii structurilor militare desfăşoară următoarele activităţi:
    a) le aduc la cunoştinţă soldaţilor şi gradaţilor voluntari ale căror funcţii nu se reduc faptul că vor fi menţinuţi în aceleaşi funcţii;
    b) analizează posibilitatea încadrării soldaţilor şi gradaţilor voluntari ale căror funcţii se reduc, în funcţii vacante, potrivit pregătirii profesionale;
    c) le aduc la cunoştinţă soldaţilor şi gradaţilor voluntari prevăzuţi la lit. b) funcţiile vacante din noile state de organizare, în situaţia în care există posibilităţi de încadrare, şi le solicită rapoarte scrise cu opţiunile acestora;
    d) solicită, pe cale ierarhică, numai în situaţia în care în structura militară respectivă nu sunt posibilităţi de încadrare pentru toţi soldaţii şi gradaţii voluntari prevăzuţi la lit. b), până la nivelul structurii centrale căreia i se subordonează şi, la nevoie, aceasta de la celelalte structuri centrale, liste cu funcţiile vacante ce ar putea fi încadrate cu soldaţii şi gradaţii voluntari ale căror funcţii se reduc.

    (3) Structurile militare cărora li s-au solicitat funcţii vacante vor transmite, în termen de cel mult 7 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării, lista cu funcţiile vacante, fişele posturilor şi tabelele cu cerinţele de personal structurilor militare solicitante, iar acestea structurilor militare supuse restructurării, în cel mult 3 zile lucrătoare de la primirea acestor liste.
    (4) Comandanţii/şefii structurilor militare aduc la cunoştinţa soldaţilor şi gradaţilor voluntari prevăzuţi la alin. (2) lit. b) funcţiile vacante din noile state de organizare şi cele primite conform alin. (3), în cel mult 3 zile lucrătoare de la data primirii listelor cu funcţiile vacante, şi solicită rapoarte scrise cu opţiunile acestora de încadrare.
    (5) În funcţie de opţiunea exprimată în raport şi de funcţiile vacante, în cel mult 5 zile lucrătoare de la data exprimării opţiunilor prin rapoarte scrise, aceştia vor fi numiţi în funcţii sau mutaţi în interesul serviciului, conform instrucţiunilor în vigoare.

    ART. 17
    (1) Situaţia nominală a soldaţilor şi gradaţilor voluntari pentru care nu au fost identificate funcţii în care să fie numiţi, însoţită de nota de fundamentare, centralizată, a fondurilor necesare aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se va înainta pe cale ierarhică Direcţiei financiarcontabile, pentru avizare, în conformitate cu legislaţia în domeniu.
    (2) După primirea avizului, soldaţii şi gradaţii voluntari pentru care nu au fost identificate funcţii în care să fie numiţi vor fi trecuţi în rezervă cu data intrării în vigoare a statelor de organizare, iar comandanţii/şefii structurilor militare din care aceştia fac parte le vor elibera adeverinţe, din care să rezulte că îndeplinesc condiţiile prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, şi care constituie baza plăţii drepturilor băneşti cuvenite.

    CAP. III
    Măsuri referitoare la personalul civil
    SECŢIUNEA 1
    Modul de soluţionare a situaţiei funcţionarilor publici
    ART. 18
    (1) Comandanţii/şefii structurilor militare vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.
    (2) În cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, dar nu cu mai puţin de 30 de zile calendaristice înainte de data intrării în vigoare a noului stat de organizare, comandanţii/şefii structurilor militare analizează şi aduc la cunoştinţă funcţionarilor publici modificările intervenite în situaţia funcţiilor publice, în vederea menţinerii funcţionarilor publici în funcţii, renumirii acestora în noi funcţii publice sau eliberării din funcţii, după caz, în termenele legale.

    ART. 19
    (1) În cazul în care asupra funcţiilor publice au intervenit în statul de organizare anumite modificări dintre cele prevăzute în mod expres la art. 100 alin. (1) din Legea nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare, dacă "se modifică atribuţiile aferente unei funcţii publice mai puţin de 50%", "sunt reduse atribuţiile" unei microstructuri, "este schimbată denumirea fără modificarea în proporţie de peste 50% a atribuţiilor aferente funcţiei publice" sau "este schimbată structura"/componenţa microstructurii, funcţionarii publici de execuţie vor fi renumiţi în noile funcţii publice sau, după caz, în noile microstructuri, prin emiterea unui nou ordin de numire în funcţia publică, începând cu data intrării în vigoare a noului stat de organizare.
    (2) Numirea funcţionarilor publici în aceste cazuri se face respectându-se criteriile prevăzute la art. 100 alin. (2) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, respectiv categoria, clasa şi, după caz, gradul profesional ale funcţionarului public, îndeplinirea criteriilor specifice stabilite pentru funcţia publică, pregătirea profesională a funcţionarului public, precum şi desfăşurarea unor activităţi similare de către funcţionarul public în cauză.

    ART. 20
    (1) Desfiinţarea/radierea/transformarea în funcţii militare sau în funcţii de personal civil contractual a funcţiilor publice se justifică în cazul în care atribuţiile aferente acestora se modifică în proporţie de peste 50% sau dacă sunt modificate condiţiile specifice de ocupare a posturilor, respectiv cele referitoare la studii, potrivit art. 100 alin. (4) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) Structura militară angajatoare nu poate înfiinţa posturi similare celor desfiinţate pentru o perioadă de un an de la data reorganizării, conform prevederilor art. 100 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.

    ART. 21
    (1) În situaţiile prevăzute la art. 20 alin. (1), comandantul/şeful structurii militare angajatoare va dispune eliberarea din funcţia publică pentru motive neimputabile funcţionarilor publici prin ordin de eliberare din funcţia publică, conform art. 97 lit. c) şi art. 99 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare. Ordinul de eliberare din funcţia publică, care se comunică funcţionarului public în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere, cuprinde informaţii privind:
    a) data începând cu care funcţia publică în care funcţionarul public a fost numit este supusă reorganizării/restructurării;
    b) temeiul legal prin care s-a dispus eliberarea funcţionarului public din funcţia publică;
    c) motivul pentru care s-a dispus eliberarea din funcţia publică;
    d) perioada de preaviz acordată funcţionarului public, care este de 30 de zile calendaristice, conform prevederilor art. 99 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare;
    e) posibilitatea contestării Ordinului de eliberare din funcţie la instanţa de contencios administrativ;
    f) lista funcţiilor publice vacante existente în structura militară, care corespund cu pregătirea şi experienţa profesională ale funcţionarului public, şi termenul până la care acesta poate opta pentru numirea în una dintre acestea;
    g) menţiunea că au fost solicitate expres funcţiile publice vacante din celelalte structuri centrale ale ministerului, precum şi de la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici, care vor fi puse la dispoziţia funcţionarului public de îndată ce vor fi primite.

    (2) Ordinul se încheie în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte, şi este semnat de către comandantul/şeful structurii militare angajatoare, consilierul juridic şi funcţionarul public în cauză.
    (3) Comandantul/şeful structurii militare are obligaţia de a solicita Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici, potrivit prevederilor art. 99 alin. (6) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, prin Direcţia management resurse umane, lista funcţiilor publice vacante, în interiorul celor 30 de zile calendaristice de preaviz acordat funcţionarului public a cărui funcţie publică se desfiinţează.
    (4) În perioada de preaviz, comandantul/şeful structurii militare angajatoare poate acorda celui în cauză reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite, conform prevederilor art. 99 alin. (4) din aceeaşi lege.
    (5) În situaţia în care în termenul de 30 de zile calendaristice de preaviz funcţionarii publici nu au fost numiţi prin mutare sau transfer într-o altă funcţie publică, raporturile de serviciu ale funcţionarilor publici încetează. Funcţionarii publici sunt eliberaţi din funcţia publică, în baza art. 97 lit. c) şi a art. 99 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, fapt ce se consemnează în finalul ordinului de numire în funcţia publică a persoanei în cauză.
    (6) Funcţionarii publici eliberaţi din funcţie vor fi incluşi în corpul de rezervă al funcţionarilor publici, gestionat de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici. Structura militară angajatoare are obligaţia de a comunică Direcţiei management resurse umane, în termen de 5 zile lucrătoare de la data eliberării din funcţie, o copie de pe ordinul de eliberare din funcţia publică, precum şi detaliile de contact ale funcţionarului public în cauză pentru a fi comunicate Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici.
    (7) Redistribuirea funcţionarilor publici de către Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici se poate face fie într-o funcţie publică de aceeaşi categorie, clasă şi grad profesional cu funcţia publică deţinută de funcţionarul public, fie într-o funcţie publică inferioară celei deţinute de funcţionarul public, dar numai cu acordul scris al acestuia, conform art. 104 alin. (2) şi (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
    (8) Structura militară angajatoare are obligaţia de a întocmi şi de a înainta documentaţia necesară pentru ca funcţionarii publici eliberaţi din funcţie să beneficieze de măsurile de protecţie socială, reprezentate de drepturi din bugetul asigurărilor pentru şomaj care sunt acordate în baza art.103 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, şi a prevederilor Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de plăţi compensatorii, acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare.

    ART. 22
    (1) În cazul existenţei unor funcţii publice vacante în statul de organizare din cadrul aceleiaşi structuri militare, funcţionarul public care a ocupat o funcţie publică de conducere desfiinţată are prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante de nivel inferior, dacă solicită aceasta, potrivit art. 99 alin. (7) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
    (2) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici de conducere dintre cei menţionaţi la alin. (1), care îndeplinesc condiţiile pentru a fi numiţi pe aceeaşi funcţie publică de conducere sau de execuţie, se organizează examen, la care participă numai funcţionarii publici ale căror funcţii publice se desfiinţează potrivit art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
    (3) Termenul menţionat la art. 21 alin. (1) lit. f), până la care funcţionarii publici trebuie să opteze pentru una dintre funcţiile publice vacante, se stabileşte astfel încât să permită structurii militare angajatoare organizarea unor eventuale examene până la finalizarea perioadei de preaviz.
    (4) În cazul în care există mai mulţi funcţionari publici de execuţie ale căror funcţii se desfiinţează şi care îndeplinesc condiţiile pentru a fi numiţi pe aceeaşi funcţie, se organizează examen, la care participă numai funcţionarii publici ale căror funcţii publice se desfiinţează potrivit art. 100 alin. (3) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare.
    (5) În cazul în care după examenele menţionate la alin. (2) şi (4) mai există funcţii publice vacante, acestea se pot ocupa prin transfer în interesul serviciului sau la cererea funcţionarilor publici din alte structuri centrale ale ministerului. Astfel, în acord cu prevederile art. 99 alin. (5) din Legea nr. 188/1999, republicată, cu modificările ulterioare, în interiorul celor 30 de zile de preaviz acordat funcţionarului public, comandanţii/şefii structurilor militare solicită şefilor celorlalte structuri centrale lista conţinând funcţiile publice vacante care pot fi ocupate prin transfer.

    ART. 23
    În cazul în care se desfiinţează funcţiile unor persoane ale căror raporturi de serviciu sunt suspendate, în condiţiile legii, funcţiile respective se păstrează pe un stat-anexă până la data revenirii titularilor pe posturi, urmând ca aceştia să beneficieze de drepturile de şomaj şi plăţi compensatorii.

    ART. 24
    Nu beneficiază de sumele cu titlu de plată compensatorie funcţionarii publici numiţi pe perioadă determinată în funcţii publice devenite temporar vacante.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Modul de soluţionare a situaţiei personalului civil contractual
    ART. 25
    (1) Comandanţii/şefii structurilor militare vor anunţa, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, personalul din subordine despre modificările survenite.
    (2) În cel mult două zile lucrătoare de la primirea noilor state de organizare, dar nu cu mai puţin de 15 zile lucrătoare înainte de data intrării în vigoare a noului stat de organizare, comandanţii/şefii structurilor militare analizează şi aduc la cunoştinţă personalului civil contractual modificările intervenite în situaţia funcţiilor de personal civil contractual, în vederea menţinerii acestuia în funcţii, reîncadrării în noi funcţii prin examen/concurs sau concedierii din motive neimputabile, după caz, în termenele legale.

    ART. 26
    În cazul în care asupra funcţiilor de personal civil contractual din statul de organizare au intervenit anumite modificări, în sensul schimbării denumirii acestor funcţii, fără a se modifica nivelul/natura studiilor prevăzute în fişele posturilor, precum şi salarizarea persoanelor încadrate pe funcţiile iniţiale, pentru persoanele respective nu se emit decizii de concediere, ci acestea vor fi menţinute cu acelaşi salariu pe funcţiile prevăzute cu noua denumire, încheindu-se act adiţional la contractul individual de muncă, începând cu data intrării în vigoare a noului stat de organizare, potrivit art. 41 din Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 27
    (1) În cazul în care unele microstructuri sau funcţii de personal civil contractual sunt preluate de la o structură militară care a fost supusă reorganizării sau restructurării la o altă structură militară, transferul structurii sau al unor părţi ale acesteia nu poate constitui motiv de concediere a salariaţilor de către cedent ori de către cesionar, în conformitate cu prevederile art. 169 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Preluarea se consemnează în carnetul de muncă, succesiv, de către ambele structuri militare.
    (2) Pentru persoanele aflate pe funcţiile menţionate la alin. (1) nu se emit decizii de concediere, ci acestea îşi păstrează încadrarea şi salarizarea, dacă este posibil, potrivit art. 169 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare. Dacă nivelul salariului personalului civil din structura militară preluată este mai mare decât nivelul maxim al salariului prevăzut pentru acelaşi tip de funcţie din structura militară care preia, civililor preluaţi li se va asigura maximul salariului prevăzut pentru treapta/gradul funcţiei corespunzătoare din noua structură.
    (3) Dacă sunt preluate mai puţine funcţii decât cele existente iniţial în structura supusă reorganizării/restructurării, persoanele care ocupă posturile ce se preiau vor fi testate în scopul selectării, în ordinea punctajelor obţinute.
    (4) În situaţiile prevăzute la alin. (2) şi (3), salariaţilor civili din structura militară care preia funcţiile altei structuri şi ale căror funcţii nu au fost modificate nu li se emit decizii de concediere. Ei nu vor fi examinaţi, ci vor fi menţinuţi pe aceleaşi funcţii, cu păstrarea încadrării şi salarizării avute anterior modificării statului de organizare.

    ART. 28
    În cazul în care numărul de funcţii de acelaşi tip, prevăzute în noul stat de organizare, este egal sau mai mare cu numărul unor astfel de funcţii ocupate din statul anterior, personalului civil contractual nu i se emite decizie de concediere şi va rămâne pe post, cu menţinerea contractului individual de muncă şi a salariului.

    ART. 29
    (1) Desfiinţarea/radierea/transformarea în funcţii militare a funcţiilor de personal civil contractual trebuie să fie efectivă şi să aibă o cauză reală şi serioasă, în baza art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În cazul în care se reduc numeric funcţii de acelaşi tip fără a putea fi identificate, în perioada premergătoare emiterii deciziei de concediere se va organiza o testare a persoanelor care ocupă aceste posturi.
    (3) Prin funcţii care nu pot fi identificate se înţelege acelaşi tip de funcţii, cu aceeaşi denumire, pentru care sunt prevăzute aceleaşi atribuţii şi salarizare, precum şi acelaşi/aceeaşi nivel/natură al/a studiilor.
    (4) Testarea se desfăşoară în perioada cuprinsă între data înregistrării statului de organizare la compartimentul documente clasificate, aceasta fiind data oficială de luare la cunoştinţă despre eventualele funcţii desfiinţate de către comandantul/şeful structurii militare angajatoare, după analiza şi comunicarea prevederilor noului stat de organizare menţionate la art. 25, şi data emiterii deciziei de concediere. Componenţa comisiei de testare va fi cea prevăzută în Ordinul ministrului de stat, ministrul apărării naţionale nr. M-29/1999*) pentru aprobarea Instrucţiunilor de aplicare la specificul Ministerului Apărării Naţionale a Metodologiei pentru stabilirea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale şi de aplicare a criteriilor de stabilire a salariilor de bază între limite, aprobată prin Hotărârea Guvernului nr. 749/1998, cu modificările şi completările ulterioare.
    *) Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M-29/1999 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

    (5) În limita numărului de funcţii prevăzute în noul stat de organizare, cei selectaţi prin testare sunt menţinuţi pe posturi, cu păstrarea salarizării avute anterior. Selecţia se face în ordinea punctajelor obţinute la testare. Cei neselectaţi şi rămaşi neîncadraţi beneficiază de dreptul de preaviz, consemnat în decizia de concediere, iar data încetării contractului individual de muncă trebuie să coincidă cu data intrării în vigoare a statului de organizare, potrivit prevederilor art. 65 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare.
    (6) Pentru persoanele care nu pot fi reîncadrate sau menţinute pe posturi, comandantul/şeful structurii militare are obligaţia de a emite decizia de concediere, în conformitate cu prevederile art. 74 şi 75 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, coroborate cu prevederile art. 58 şi anexa nr. 4 la "M.R.U. -6/3, Regulamentul de ordine interioară pentru personalul civil din Ministerul Apărării", aprobat prin Ordinul ministrului apărării nr. M.127/2007**).
    **) Ordinul ministrului apărării nr. M.127/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementări din sectorul de apărare a ţării şi securitate naţională.

    (7) Decizia de concediere se comunică în scris salariatului şi trebuie să conţină în mod obligatoriu:
    a) data începând cu care funcţia de personal civil contractual este desfiinţată prin reorganizarea/restructurarea structurii militare angajatoare;
    b) motivele şi baza legală în temeiul căreia se dispune concedierea;
    c) durata preavizului care nu poate fi mai mică de 15 zile lucrătoare, cu menţionarea expresă a perioadei corespunzătoare;
    d) lista tuturor locurilor de muncă disponibile în structura militară angajatoare şi precizarea termenului în care salariaţii urmează să opteze pentru a ocupa o funcţie de personal civil contractual vacantă dintre cele aflate pe listă. Personalul civil contractual are la dispoziţie un termen de maximum 3 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei de concediere, pentru a-şi manifesta în scris consimţământul cu privire la locurile de muncă oferite, situaţie în care se întocmeşte act adiţional la contractul individual de muncă, în condiţiile legii. Dacă există mai multe persoane dintre cele care primesc decizie de concediere care optează pentru aceleaşi locuri de muncă se organizează examen/concurs, după caz. În situaţia în care aceşti salariaţi nu îşi manifestă în scris consimţământul în termenul legal sau refuză locurile de muncă oferite, angajatorul poate face noi încadrări pe locurile de muncă rămase vacante;
    e) termenul şi instanţa judecătorească competentă la care cel care urmează a fi concediat poate contesta decizia de concediere, potrivit prevederilor legale în vigoare.

    (8) Structura militară angajatoare are obligaţia de a solicita funcţiile de personal civil contractual vacante structurilor militare dislocate în aceeaşi garnizoană, care vor răspunde, în cel mult 10 zile calendaristice de la primirea solicitării acestora, posturile de personal civil contractual vacante, în vederea ocupării prin concurs/examen a acestora, respectându-se reglementările în domeniu.
    (9) Structura militară angajatoare are obligaţia de a întocmi şi de a înainta documentaţia necesară pentru ca personalul civil contractual disponibilizat să beneficieze de măsurile de protecţie socială, reprezentate de drepturi din bugetul asigurărilor pentru şomaj, care sunt acordate în baza art. 67 din Legea nr. 53/2003, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 76/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi de plăţi compensatorii acordate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare.

    ART. 30
    În cazul în care se desfiinţează funcţiile de personal civil contractual ale căror raporturi de muncă sunt suspendate, în condiţiile legii, funcţiile respective se păstrează pe un stat-anexă până la data revenirii titularilor pe post, urmând ca aceştia să beneficieze de drepturile de şomaj şi de plăţi compensatorii.

    ART. 31
    Nu beneficiază de sumele cu titlu de plată compensatorie personalul civil încadrat cu contract de muncă pe perioadă determinată pe posturi devenite temporar vacante.

    CAP. IV
    Măsuri cu caracter financiar
    ART. 32
    Sumele reprezentând plăţile compensatorii prevăzute la art. 7, 8 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se stabilesc în raport cu solda lunară netă.

    ART. 33
    Baza de calcul a soldei lunare nete o constituie solda lunară brută din ultima lună de activitate, din care se scade impozitul prevăzut de lege, fără a se deduce contribuţiile obligatorii şi deducerea personală.

    ART. 34
    (1) Solda lunară brută din ultima lună de activitate se compune din solda de funcţie, solda de grad, indemnizaţia de dispozitiv şi, după caz, gradaţii, solda de merit şi indemnizaţia de comandă.
    (2) Ultima lună de activitate este luna schimbării poziţiei de activitate, stabilită prin ordinul de trecere în rezervă.
    (3) În cazul în care în ultima lună de activitate au avut loc modificări ale soldelor de funcţie şi/sau de grad ori, după caz, alte schimbări ale elementelor soldei lunare, solda lunară brută se calculează ca medie a soldei zilnice corespunzătoare situaţiei avute în ultima lună de activitate.
    (4) Solda zilnică se calculează raportându-se solda lunară brută, corespunzătoare situaţiilor prevăzute la alin. (3), la numărul de zile calendaristice din luna respectivă.
    (5) Soldele de funcţie şi de grad se calculează pe baza coeficienţilor de ierarhizare ai acestora şi a valorii de referinţă sectorială, în vigoare la data trecerii în rezervă.

    ART. 35
    (1) Plăţile compensatorii prevăzute la art. 7, 8 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se stabilesc pentru ani întregi.
    (2) Numărul de ani întregi se determină ca diferenţă între vârsta de 55 de ani şi vârsta persoanei în cauză, avută la data trecerii în rezervă, exprimată în ani, luni şi zile. Din diferenţa rezultată fracţiunile de ani se neglijează.

    ART. 36
    (1) Alocarea la plata drepturilor băneşti corespunzătoare sumelor reprezentând plăţile compensatorii prevăzute la art. 7, 8 şi 11 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se face prin ordin de zi pe unitate de către structura care gestionează documentele de evidenţă a personalului.
    (2) Proiectul ordinului de zi pe unitate este supus controlului financiar preventiv propriu.

    ART. 37
    (1) Vechimea în serviciu care se ia în calcul la stabilirea numărului de plăţi compensatorii este perioada în care o persoană s-a aflat în una dintre următoarele situaţii:
    a) a avut calitatea de cadru militar în activitate;
    b) a avut calitatea de militar angajat pe bază de contract, precum şi de soldat sau gradat voluntar;
    c) a îndeplinit serviciul militar ca militar în termen sau, după caz, ca militar cu termen redus;
    d) a fost concentrat sau mobilizat ca rezervist;
    e) a avut calitatea de elev (student) în instituţiile militare de învăţământ pentru formarea ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor (mai puţin în liceele militare);
    f) a prestat muncă în temeiul unui contract individual de muncă/raport de serviciu încheiat cu structuri din instituţiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională;
    g) a urmat, potrivit legii, programul de instruire pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor voluntari;
    h) a participat la cursuri de formare a ofiţerilor, maiştrilor militari şi subofiţerilor pe filieră indirectă.

    (2) Dovada privind vechimea în serviciu se face cu carnetul de muncă, livretul militar sau cu alte acte doveditoare legale.

    ART. 38
    (1) Plăţile compensatorii acordate cadrelor militare şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari se suportă, conform reglementărilor legale în vigoare la data intrării în vigoare a prezentelor norme metodologice, de la capitolul 68.01, subcapitolul 08, articolul 57.01 "Plăţi compensatorii".
    (2) Drepturile cuvenite cadrelor militare şi soldaţilor şi gradaţilor voluntari disponibilizaţi pe baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, se plătesc de structurile financiar-contabile ale unităţilor militare în cauză, iar pentru cele desfiinţate, de unităţile militare prin care se asigură lichidarea gestiunilor şi preluarea obligaţiilor financiare.
    (3) Fondurile necesare pentru acoperirea cheltuielilor efectuate în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, şi a prezentelor norme metodologice se solicită prin cererea de credite de către unităţile militare prin care se fac plăţile, potrivit reglementărilor în vigoare.

    ART. 39
    (1) Personalul disponibilizat în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, beneficiază de plăţi compensatorii o singură dată.
    (2) Plăţile compensatorii se acordă, de regulă, în termen de 60 de zile de la data schimbării poziţiei de activitate, cu încadrarea în fondurile aprobate prin buget cu această destinaţie.

    ART. 40
    Fişele de pensie care se transmit Direcţiei financiar-contabile vor cuprinde următoarele menţiuni:
    a) la baza legală pentru trecerea în rezervă se va adăuga şi articolul din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, în temeiul căruia s-a deschis dreptul la pensie;
    b) numărul de solde şi suma reprezentând plăţile compensatorii.


    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 41
    Cadrele militare trecute în rezervă în condiţiile Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, înainte de expirarea angajamentului/contractului de 8 ani încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale pentru a îndeplini serviciul militar sau a contractelor încheiate pe o durată mai mică, în urma participării la un curs de perfecţionare a pregătirii, nu vor suporta plata cheltuielilor de întreţinere pe timpul şcolarizării.

    ART. 42
    (1) Anumite funcţii vacante din unităţile supuse restructurării, în raport de complexitatea şi specificul lor, la propunerea comandanţilor/şefilor acestora sau a celor ierarhic superiori, pot fi publicate în Buletinul Informativ al Armatei, în scopul încadrării posturilor respective cu cadre militare care dispun de un înalt nivel de pregătire şi experienţă profesională, prin evaluarea şi a altor candidaţi decât a celor din unitatea respectivă.
    (2) Cadrele militare pot opta pentru funcţiile vacante din unitatea respectivă, pentru cele prevăzute pe listele primite de la alte structuri sau pentru cele publicate în Buletinul Informativ al Armatei, iar comandanţii sunt obligaţi să înainteze ierarhic, în timp util, la secretariatele tehnice ale comisiilor care au în competenţă analizarea funcţiilor respective solicitările acestora.

    ART. 43
    La propunerea structurilor centrale, cu avizul Direcţiei management resurse umane, în situaţii deosebite, temeinic justificate, care impun astfel de măsuri, ministrul apărării naţionale poate aproba trecerea în rezervă a cadrelor militare în condiţiile art. 27 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, prin excepţie de la prevederile cap. I secţiunea a 2-a.

    ART. 44
    Structurile militare vor primi statele de organizare sau modificări ale celor actuale în situaţiile prevăzute la art. 1, de regulă, cu cel puţin 60 de zile, iar când situaţiile impun şi există posibilitatea menţinerii/încadrării întregului personal în noua structură, cu cel puţin 30 de zile înainte de intrarea în vigoare a acestora.

    ART. 45
    Prevederile prezentelor norme metodologice se completează cu dispoziţiile "M.R.U.3/4-Norme privind organizarea şi funcţionarea sistemului de selecţie şi ierarhizare în vederea evoluţiei în carieră a cadrelor militare din Ministerul Apărării", în măsura în care acestea nu conţin dispoziţii contrare.

    ART. 46
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    ................................
    (denumirea unităţii în clar)
     - MODEL -
    TABEL
    cu ofiţerii, maiştrii militari şi subofiţerii care se
    propun să fie trecuţi în rezervă în baza Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin
    Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare

┌────┬─────────────┬──────────┬──────────┬──────────────┬───────────┬─────────────┐
│ │- Gradul, │ │ │ │ │ │
│ │arma/ │ │ │ │ │ │
│ │serviciul şi │ │ │ │ │ │
│ │specialitatea│ │ │ │ │ │
│ │militară │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────┤ │ │ │ │ │
│ │- Vechimea în│ │ │ │ │ │
│ │grad │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────┤ │ │ │ │ │
│ │- Numele şi │Funcţia*2)│ │Calificativele│ │ │
│Nr. │prenumele, │şi │Motivarea │aprecierilor │Cheltuieli │Observaţii*4)│
│crt.│codul │unitatea │propunerii│de serviciu pe│bugetare*3)│ │
│ ├─────────────┤ │ │ultimii 5 ani │ │ │
│ │- Vechimea în│ │ │ │ │ │
│ │serviciu*1) │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────┤ │ │ │ │ │
│ │- Vechimea în│ │ │ │ │ │
│ │serviciul │ │ │ │ │ │
│ │militar*1) │ │ │ │ │ │
│ ├─────────────┤ │ │ │ │ │
│ │- Data │ │ │ │ │ │
│ │naşterii │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
│1 │2 │3 │4 │5 │6 │7 │
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
├────┼─────────────┼──────────┼──────────┼──────────────┼───────────┼─────────────┤
└────┴─────────────┴──────────┴──────────┴──────────────┴───────────┴─────────────┘


┌──────────────┬───────────────────────┐
│Comandantul │ │
│(şeful) ..... │Ofiţer cu personalul, │
│(denumirea │.......................│
│unităţii în │ │
│clar)..... │ │
└──────────────┴───────────────────────┘

    NOTĂ:
    Tabelele se întocmesc separat pe corpuri de cadre militare, atât în ordinea gradelor, cât şi în ordine alfabetică. De asemenea, cadrele militare în cauză vor fi grupate potrivit opţiunii acestora, menţionate în rapoartele personale, specificându-se dacă îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 6, 8 sau 9 din Ordonanţa Guvernului nr. 7/1998, aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare, după caz.

    *1) Vechimea se va înscrie în ani şi luni împlinite.
    *2) Se înscriu prevederile din statul de organizare.
    *3) Se va completa de către compartimentul financiar capitolul de cheltuieli bugetare de la care se finanţează postul.
    *4) Se vor face propuneri privind acordarea dreptului de a purta uniforma militară, pentru cei care îndeplinesc condiţiile potrivit reglementărilor în vigoare.

    ANEXA 2

    la normele metodologice
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE .....(denumirea unităţii în clar)......
    NOTA DE FUNDAMENTARE
    a fondurilor necesare aplicării Ordonanţei Guvernului nr. 7/1998,
    aprobată cu modificări prin Legea nr. 37/2001, cu modificările ulterioare
    în luna .......................

┌────┬──────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │Categorii de personal │
│ │ ├───────┬────────┬──────────┬─────────┬────────┬─────────┤
│Nr. │Detalii │ │ │ │Soldaţi │Total │ │
│crt.│ │Ofiţeri│Maiştri │Subofiţeri│şi │personal│Salariaţi│
│ │ │ │militari│ │gradaţi │militar │civili │
│ │ │ │ │ │voluntari│ │ │
├────┼───────────────┬──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │Număr de │Total, din│ │ │ │ │ │ │
│ │persoane │care: │ │ │ │ │ │ │
│ │disponibilizate│ │ │ │ │ │ │ │
│ │în baza ├──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │Ordonanţei │cf. art. 6│ │ │ │* │ │* │
│ │Guvernului nr. │ │ │ │ │ │ │ │
│1. │7/1998, ├──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │aprobată cu │cf. art. 8│ │ │ │* │ │* │
│ │modificări prin│ │ │ │ │ │ │ │
│ │Legea nr. 37/ ├──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │2001, cu │cf. art. │ │ │ │ │ │ │
│ │modificările │27 │ │ │ │* │ │* │
│ │ulterioare │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┴──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │Plăţi compensatorii │ │ │ │ │ │ │
│ │conform Ordonanţei │ │ │ │ │ │ │
│ │Guvernului nr. 7/1998, │ │ │ │ │ │ │
│2. │aprobată cu modificări │ │ │ │ │ │* │
│ │prin Legea nr. 37/2001, cu│ │ │ │ │ │ │
│ │modificările ulterioare - │ │ │ │ │ │ │
│ │mii lei │ │ │ │ │ │ │
├────┼──────────────────────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │Ajutoare la trecerea în │ │ │ │ │ │ │
│3. │rezervă, conform Legii │ │ │ │ │ │* │
│ │~nr. 138/1999~ - mii lei │ │ │ │ │ │ │
├────┼───────────────┬──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ │Compensare│ │ │ │ │ │ │
│ │ │CO │ │ │ │ │ │* │
│ │Alte drepturi │neefectuat│ │ │ │ │ │ │
│4. │la trecerea în │- mii lei │ │ │ │ │ │ │
│ │rezervă ├──────────┼───────┼────────┼──────────┼─────────┼────────┼─────────┤
│ │ │Compensare│ │ │ │ │ │ │
│ │ │c/val. │ │ │ │ │ │* │
│ │ │echipament│ │ │ │ │ │ │
├────┴───────────────┴──────────┴───────┴────────┴──────────┴─────────┴────────┴─────────┤
│TOTAL GENERAL (nr. crt. 2+3+4): │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

         * Se completează astfel:
        ● nr. crt. 1 - de către compartimentul de personal;
        ● nr. crt. 2, 3, 4 şi total general - de către compartimentul financiar.

    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016