Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 15 martie 2012  de aplicare a Legii nr. 105/2011 privind gestionarea si utilizarea fondurilor externe nerambursabile si a cofinantarii publice nationale, pentru obiectivul Cooperare teritoriala europeana Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

NORME METODOLOGICE din 15 martie 2012 de aplicare a Legii nr. 105/2011 privind gestionarea si utilizarea fondurilor externe nerambursabile si a cofinantarii publice nationale, pentru obiectivul Cooperare teritoriala europeana"

EMITENT: MINISTERUL DEZVOLTARII REGIONALE SI TURISMULUI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 283 din 27 aprilie 2012

    CAP. I
    Programarea bugetarã a fondurilor externe aferente obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã" şi a contribuţiei publice naţionale totale

    ART. 1
    (1) Pentru programele finanţate din Fondul european de dezvoltare regionalã (FEDR) şi Instrumentul pentru preaderare (IPA), prevãzute la art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 105/2011 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţãrii publice naţionale, pentru obiectivul "Cooperare teritorialã europeanã", sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele liderilor de proiect/partenerilor prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011, repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobã pentru anul bugetar curent cu ocazia aprobãrii anuale a legii bugetului de stat şi a legii bugetului asigurãrilor sociale de stat sau cu ocazia rectificãrilor bugetare.
    (2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), liderii de proiect/partenerii din cadrul programelor finanţate din FEDR şi IPA prevãzuţi la alin. (1) au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat din fonduri externe nerambursabile aferente obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã" în cadrul unui program operaţional, conform anexei nr. 1, care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
    (3) Fişa de fundamentare a proiectului prevãzutã în anexa nr. 1 este elaboratã de departamentul/structura responsabil/responsabilã cu propunerea la finanţare/ implementare a proiectului şi va fi semnatã de conducãtorul acestuia/acesteia.
    (4) Direcţia abilitatã cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite, care are calitatea de lider de proiect/partener în conformitate cu art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011, va cuprinde în buget sumele menţionate la alin. (1) numai dacã fişa de fundamentare a proiectului este avizatã de Autoritatea de management/Autoritatea naţionalã a programului în cadrul cãruia se propune la finanţare/se finanţeazã proiectul respectiv şi va avea în vedere, dupã caz, contractul/ decizia/ordinul de finanţare aferent/aferentã proiectului.
    (5) În cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale cãror contracte/decizii/ordine de finanţare nu au fost încheiate cu autoritãţile de management/autoritãţile naţionale, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite lider de proiect/partener prevãzut la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011 solicitã, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueazã înainte de data semnãrii contractului/deciziei/ordinului de finanţare.
    (6) Notele justificative prevãzute la alin. (5) vor cuprinde informaţii privind eligibilitatea cheltuielilor şi necesitatea angajãrii acestora pentru implementarea proiectului.
    (7) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor prevãzute la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011 au obligaţia sã asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementãrii proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul programelor operaţionale, cât şi pe cele necesare implementãrii proiectelor ai cãror lideri de proiect/parteneri sunt instituţii publice finanţate integral din bugetul acestora.
    (8) Pentru programele finanţate de Instrumentul european de vecinãtate şi parteneriat (ENPI), beneficiarii/partenerii din România, care sunt finanţaţi integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, completeazã şi transmit Autoritãţii comune de management/Autoritãţii naţionale fişa de notificare privind proiectul propus spre finanţare/finanţat în cadrul obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã" din fonduri externe nerambursabile aferente Instrumentului european de vecinãtate şi parteneriat, prevãzutã în anexa nr. 2, care face parte integrantã din prezentele norme metodologice.
    ART. 2
    (1) Pentru programele finanţate din FEDR şi IPA, prevãzute la art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 105/2011, sumele necesare finanţãrii valorii totale a activitãţilor proprii din cadrul proiectelor se cuprind în bugetele liderilor de proiect/partenerilor prevãzuţi la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 105/2011, repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor, şi se aprobã pentru anul bugetar curent conform Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau cu ocazia rectificãrilor bugetare.
    (2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), liderii de proiect/partenerii prevãzuţi la art. 9 alin. (2) din Legea nr. 105/2011 au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul programelor operaţionale, conform anexei nr. 1, fãrã a mai solicita avizul autoritãţilor de management/autoritãţilor naţionale.
    (3) În cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale cãror contracte/decizii/ordine de finanţare nu au fost încheiate cu autoritãţile de management/autoritãţile naţionale competente, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite lider de proiect/partener solicitã, din partea departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului, note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueazã înainte de data semnãrii contractului/deciziei/ordinului de finanţare.
    (4) Notele justificative prevãzute la alin. (3) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea acestora şi necesitatea angajãrii sumei respective pentru implementarea proiectului.
    (5) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia sã asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementãrii proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul programelor operaţionale, cât şi pe cele necesare implementãrii proiectelor ai cãror lideri de proiect/parteneri sunt instituţii publice locale finanţate integral/parţial din bugetul acestora.
    ART. 3
    (1) Sumele reprezentând contravaloarea fondurilor externe nerambursabile şi contribuţia publicã naţionalã totalã pentru fiecare program de cooperare teritorialã europeanã se cuprind la nivel de credite de angajament şi credite bugetare în anexã la bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate comunã de management/Autoritate naţionalã, dupã caz, în fişa finanţãrii programelor aferente politicii de coeziune a Uniunii Europene, a programelor aferente politicii comune agricole şi politicii comune de pescuit, a altor programe finanţate din fonduri externe nerambursabile postaderare, precum şi a altor facilitãţi şi instrumente postaderare.
    (2) Contribuţia publicã naţionalã totalã, reflectatã în fişa de fundamentare, pentru fiecare program de cooperare teritorialã europeanã, cuprinde cofinanţarea publicã pentru alţi lideri de proiect/beneficiari/parteneri decât cei prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011, precum şi, spre informare, sumele reprezentând cofinanţarea publicã a liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din aceeaşi lege.
    (3) Ordonatorii de credite cu rol de Autoritate de management/Autoritate comunã de management/Autoritate naţionalã, respectiv de Autoritate de certificare şi platã îşi cuprind în bugetele proprii sumele prevãzute la art. 11 şi 12 din Legea nr. 105/2011, respectându-se metodologia pentru elaborarea proiectului anual de buget.
    (4) Pentru programele finanţate din FEDR şi IPA, prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. a) şi art. 4 alin. (2) din Legea nr. 105/2011, ordonatorii de credite cu rol de Autoritate de management pot încheia contracte/decizii de finanţare în condiţiile agreate cu statele partenere în program, în funcţie de stadiul implementãrii programului/proiectelor şi în limita sumelor disponibile în euro la nivel de program.

    CAP. II
    Fluxuri financiare

    ART. 4
    (1) Pentru programele finanţate din FEDR şi IPA, prevãzute la art. 4 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 105/2011, în cazul liderilor de proiect/partenerilor prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011, care au în implementare proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã", sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora cheltuielile efectuate corespunzãtor contravalorii fondurilor externe nerambursabile, a cofinanţãrii publice, precum şi altor cheltuieli decât cele eligibile.
    (2) Dupã autorizarea/certificarea cheltuielilor prezentate în cererile de rambursare consolidate, autoritãţile de management vireazã liderilor de proiect sumele, în euro, aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile, conform contractelor/deciziilor/ ordinelor de finanţare.
    (3) Liderii de proiect realizeazã repartizarea sumelor rambursate în funcţie de contribuţia fiecãrui partener la cheltuielile eligibile realizate şi vireazã acestora, cu celeritate, sumele respective în euro.
    (4) Liderii de proiect/partenerii din România prevãzuţi la art. 9 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 105/2011, care au în implementare proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã", vireazã cu celeritate echivalentul în lei al sumelor încasate în euro aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile, în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele respective, deschise pe codurile de identificare fiscalã ale liderilor de proiect/partenerilor la unitãţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfãşoarã activitatea.
    (5) În cazul liderilor de proiect/partenerilor din România, alţii decât cei prevãzuţi la art. 9 alin. (1) şi (2), echivalentul în lei al sumelor încasate în euro aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile, se gestioneazã prin conturile de disponibilitãţi prin care aceştia îşi gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli.
    (6) În cazul liderilor de proiect/partenerilor din România prevãzuţi la art. 9 alin. (3) din Legea nr. 105/2011, sumele aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare cofinanţãrii acordate de la bugetul de stat, se vireazã de cãtre autoritãţile de management/autoritãţile naţionale în conturile de disponibilitãţi prin care se gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora sau în conturile de venituri ale bugetelor locale, dupã caz, corespunzãtor cheltuielilor eligibile efectuate.
    (7) Rambursarea cãtre liderii de proiect/parteneri a sumelor prevãzute la alin. (2) şi (6) se realizeazã în condiţiile şi pe baza documentelor prevãzute prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare/cofinanţare în vigoare, precum şi conform procedurilor interne ale autoritãţilor de management/autoritãţilor naţionale.
    (8) În cazul liderilor de proiect/partenerilor, alţii decât cei prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011, se aplicã urmãtoarele prevederi privind cofinanţarea acordatã de la bugetul de stat:
    a) se poate acorda sprijin financiar de la bugetul de stat şi, în consecinţã, se poate semna contract de cofinanţare numai cu un lider de proiect/partener care face dovada, la momentul semnãrii contractului de cofinanţare, cã şi-a îndeplinit obligaţiile cu privire la plata contribuţiilor la bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale, bugetele locale sau cu privire la plata taxelor în conformitate cu prevederile legislaţiei româneşti şi comunitare aplicabile; rambursarea cofinanţãrii acordate de la bugetul de stat se efectueazã pentru programele la care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte rol de Autoritate de management, proporţional cu fondurile externe nerambursabile primite de cãtre liderul de proiect/partenerul din România pe baza documentului care atestã suma autorizatã la platã de Autoritatea de management, din fonduri externe nerambursabile;
    b) pentru programele la care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte rol de Autoritate naţionalã, rambursarea cofinanţãrii acordate de la bugetul de stat se efectueazã conform prevederilor contractelor de cofinanţare semnate cu fiecare lider de proiect/partener din România.
    ART. 5
    (1) Pentru programele finanţate din Instrumentul european de vecinãtate şi parteneriat (ENPI), prevãzute la art. 4 alin. (3) din Legea nr. 105/2011, autoritãţile comune de management vireazã beneficiarilor de proiecte finanţate din ENPI avansuri în euro, din fondurile externe nerambursabile, calculate pe baza bugetelor proiectelor aprobate, conform Regulamentului (CE) nr. 951/2007 al Comisiei din 9 august 2007 de stabilire a normelor de aplicare a programelor de cooperare transfrontalierã finanţate în cadrul Regulamentului (CE) nr. 1.638/2006 al Parlamentului European şi al Consiliului de stabilire a dispoziţiilor generale privind instituirea unui instrument european de vecinãtate şi de parteneriat, Ghidului practic privind procedurile de contractare pentru acţiunile externe ale Uniunii Europene (anexa II - Condiţii generale aplicabile contractelor de grant pentru acţiuni externe, finanţate de Uniunea Europeanã), publicat pe site-ul web al EuropeAid în martie 2011, şi regulilor programelor.
    (2) Beneficiarii realizeazã repartizarea avansului în funcţie de contribuţia fiecãrui partener la activitãţile eligibile asumate în cadrul proiectului şi vireazã acestora, cu celeritate, sumele respective în euro.
    (3) În cazul beneficiarilor/partenerilor din România prevãzuţi la art. 9 alin. (4) din Legea nr. 105/2011, cheltuielile efectuate din bugetele proprii corespunzãtoare cofinanţãrii publice, precum şi cheltuielile, altele decât cele eligibile, pe care respectivii beneficiari/parteneri şi le-au prevãzut în bugetele proiectelor, sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora.
    (4) În cazul beneficiarilor/partenerilor din România, alţii decât cei prevãzuţi la art. 9 alin. (4) din Legea nr. 105/2011, sumele aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat, se vireazã de cãtre autoritãţile comune de management/Autoritatea naţionalã în conturile de disponibilitãţi prin care se gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora sau în conturile de venituri ale bugetelor locale, dupã caz, corespunzãtor cheltuielilor eligibile efectuate.
    (5) Cofinanţarea de la bugetul de stat se acordã beneficiarilor/partenerilor din România pe baza unui contract de cofinanţare în vigoare, încheiat între aceştia şi autoritãţile comune de management/Autoritatea naţionalã ulterior semnãrii unui contract de grant din care sã rezulte cã beneficiarii/partenerii din România beneficiazã de finanţare din fonduri externe nerambursabile ENPI.
    (6) Pentru programele finanţate din ENPI la care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte rol de autoritate comunã de management, cuantumul cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat acordate beneficiarilor/partenerilor din România se calculeazã dupã autorizarea cererii de platã finalã şi stabilirea sumei reprezentând cheltuielile totale autorizate în cadrul proiectului respectiv, dupã cum urmeazã:
    a) în cazul în care suma reprezentând cheltuielile totale autorizate este egalã cu suma prevãzutã în bugetul contractului de finanţare, se calculeazã valoarea cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat ca fiind egalã cu maximum 8% din fondurile externe nerambursabile de care beneficiazã respectivii beneficiari/parteneri, dar nu mai mult de 72% din contribuţia financiarã eligibilã pe care o asigurã în proiect conform contractului de finanţare;
    b) în cazul în care suma reprezentând cheltuielile totale autorizate este mai micã decât suma prevãzutã în bugetul contractului de finanţare, se diminueazã proporţional fondurile externe nerambursabile şi contribuţia financiarã pe care beneficiarii/partenerii respectivi o asigurã în proiect, dupã care se calculeazã valoarea cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat conform lit. a).
    (7) Pentru programele finanţate din ENPI la care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte rol de Autoritate naţionalã, cuantumul cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat acordate beneficiarilor/partenerilor din România se calculeazã dupã autorizarea cererii de platã intermediarã/cererii de platã finalã şi stabilirea sumei reprezentând cheltuielile totale autorizate în cadrul proiectului respectiv, dupã cum urmeazã:
    a) în cazul în care suma autorizatã este egalã cu cea bugetatã în contractul de finanţare, se calculeazã valoarea cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat ca fiind maximum 5% din valoarea acţiunilor implementate de beneficiari/parteneri;
    b) în cazul în care suma autorizatã este mai micã decât cea bugetatã în contractul de finanţare, se diminueazã proporţional fondurile externe nerambursabile şi contribuţia financiarã pe care beneficiarii/partenerii respectivi o asigurã în proiect, dupã care se calculeazã valoarea cofinanţãrii publice asigurate de la bugetul de stat conform lit. a).
    ART. 6
    Unitatea de platã din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului efectueazã plãţile cãtre liderii de proiect/beneficiari/parteneri dupã verificarea cererilor de rambursare/cererilor de platã, conform procedurilor de management financiar ale programelor, dupã cum urmeazã:
    a) pentru Programul de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013, la cursul InforEuro al Bãncii Centrale Europene valabil în luna solicitãrii controlului de prim nivel de cãtre fiecare partener, pentru moneda în care au fost efectuate cheltuielile. Rambursarea ultimei tranşe de platã pentru fiecare proiect se va face numai dupã certificarea cheltuielilor şi înregistrarea acestora în contabilitatea Autoritãţii de Certificare şi Platã, în vederea regularizãrii plãţilor efectuate cãtre liderii de proiect şi parteneri prin aplicarea cursului de schimb comunicat de cãtre Autoritatea de Certificare şi Platã, conform Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regionalã, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 ;
    b) pentru Programul IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia, la cursul prevãzut de Regulamentul (CE) nr. 718/2007 al Comisiei din 12 iunie 2007 de punere în aplicare a Regulamentului (CE) nr. 1.085/2006 al Consiliului de instituire a unui instrument de asistenţã preaderare (IPA), cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
    c) pentru Programul operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013", la cursul stabilit prin contractul de finanţare al proiectului.

    CAP. III
    Acordarea şi recuperarea plãţilor în avans

    ART. 7
    Sumele aferente plãţilor în avans pentru proiecte, prevãzute în conturile de disponibil ale Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, se transferã de cãtre Unitatea de platã în conturile liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor din sursele prevãzute la art. 21 din Legea nr. 105/2011, cu condiţia existenţei urmãtoarelor documente:
    a) pentru Programul de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013 şi Programul de cooperare transfrontalierã Ungaria - România: - a contractului de cofinanţare în vigoare încheiat între Autoritatea de management, respectiv Autoritatea naţionalã şi liderii de proiect/partenerii din România; - a solicitãrii scrise din partea liderilor de proiect/partenerilor din România, realizatã conform contractului de cofinanţare;
    b) pentru Programul IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia, Programul operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013" - a contractului de finanţare în vigoare încheiat între Autoritatea de management/Autoritatea comunã de management şi lideri de proiect/beneficiari; - a solicitãrii scrise din partea liderilor de proiect/beneficiarilor, conform contractului de finanţare.
    ART. 8
    (1) Pentru proiectele finanţate în cadrul Programului de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013 şi Programului de cooperare transfrontalierã Ungaria - România se acordã plãţi în avans din cofinanţare în procent de maximum 80% din valoarea eligibilã a contractului de cofinanţare încheiat între Autoritatea de management/Autoritatea naţionalã şi liderii de proiect/partenerii din România. Autoritatea de management/Autoritatea naţionalã vireazã cãtre liderii de proiect/partenerii din România sumele aferente plãţilor în avans, în conturi deschise la instituţii financiar-bancare (bãnci comerciale) sau la Trezoreria Statului, dupã caz, în moneda naţionalã.
    (2) Pentru Programul IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia se acordã plãţi în avans din fondurile externe nerambursabile, în procent de maximum 15% din valoarea eligibilã a contractului de finanţare încheiat între Autoritatea de management şi liderii de proiect/Biroul regional pentru cooperare transfrontalierã Timişoara, în limita disponibilitãţilor de fonduri IPA existente în conturile Autoritãţii de certificare şi platã. Autoritatea de management vireazã cãtre liderii de proiect sumele aferente plãţilor în avans, în conturi deschise la instituţii financiar-bancare în euro.
    (3) Pentru Programul operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013" se acordã plãţi în avans în euro din fondurile externe nerambursabile, reprezentând prefinanţare în sensul prevederilor Regulamentului (CE) nr. 951/2007 al Comisiei, ale Ghidului Practic privind procedurile de contractare pentru acţiunile externe ale Uniunii Europene (Anexa II - Condiţii generale aplicabile contractelor de grant pentru acţiuni externe, finanţate de Uniunea Europeanã, publicat pe site-ul web al EuropeAid în martie 2011 şi ale regulilor programelor respective.
    (4) Pentru programele menţionate la alin. (2) şi (3), liderii de proiect/beneficiarii vireazã sumele aferente plãţilor în avans, în euro, cãtre parteneri, conform activitãţilor eligibile prevãzute în proiect.
    (5) Cuantumul şi condiţiile în care se acordã plata în avans se stabilesc în contractele de finanţare/cofinanţare.
    ART. 9
    (1) Sumele acordate pentru proiecte implementate în cadrul Programului de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013, Programului de cooperare transfrontalierã Ungaria - România şi Programului IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia sub forma plãţii în avans se deduc din sursele din care au fost acordate, procentual din valoarea fiecãrei cereri de rambursare întocmite de partenerii din România, respectiv de cãtre liderii de proiect, conform contractului de cofinanţare/finanţare încheiat cu autoritãţile de management/Autoritatea naţionalã, dupã caz.
    (2) Pentru proiectele implementate în cadrul Programului operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programului operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013" se pot acorda una sau mai multe plãţi în avans, în funcţie de valoarea şi durata de implementare a proiectelor, conform contractului de finanţare încheiat de beneficiar cu Autoritatea comunã de management.
    ART. 10
    Pentru Programul de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013, liderii de proiect/partenerii care nu depun în termen de 9 luni de la primirea avansului nicio cerere de rambursare a cheltuielilor, prin care sã solicite cel puţin 60% din valoarea fondurilor primite în avans reprezentând cheltuieli eligibile, returneazã integral contravaloarea avansului primit.
    ART. 11
    Birourile regionale pentru cooperare transfrontalierã/structurile cu rol de secretariat tehnic comun/structurile cu rol de control de prim nivel beneficiazã de plãţi în avans din sursele corespunzãtoare acestor plãţi în cadrul programelor respective, cu condiţia existenţei urmãtoarelor documente:
    a) pentru Programul de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria, Programul IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia, Programul operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013", pe baza solicitãrii scrise a Biroului regional pentru cooperare transfrontalierã/structurii cu rol de secretariat tehnic comun/structurii cu rol de control de prim nivel şi a contractului de finanţare încheiat de acesta cu Autoritatea de management/Autoritatea comunã de management;
    b) pentru Programul de cooperare transfrontalierã Ungaria - România, pe baza contractului de cofinanţare încheiat cu Autoritatea naţionalã şi a solicitãrii scrise a Biroului regional de cooperare transfrontalierã Oradea.
    ART. 12
    (1) Plãţile în avans se acordã liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor sau birourilor regionale pentru cooperare teritorialã, dupã caz, integral sau în tranşe, cu încadrarea în limitele stabilite la art. 8 şi conform prevederilor contractelor/deciziilor/ordinelor de finanţare/cofinanţare.
    (2) Pentru a putea beneficia de plãţi în avans liderii de proiect/beneficiarii/partenerii, alţii decât cei prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011, au obligaţia sã deschidã un cont dedicat exclusiv pentru primirea plãţilor în avans şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor, inclusiv acordarea de avansuri cãtre contractori şi/sau transferul de sume cãtre parteneri.
    (3) Suma reprezentând diferenţa dintre dobânda acumulatã în contul menţionat la alin. (2), aferentã plãţilor în avans rãmase disponibile în cont şi valoarea impozitelor aferente şi a comisioanelor de gestionare a contului respectiv, reprezentând costuri neeligibile la nivelul programului respectiv, se raporteazã Autoritãţii de management/Autoritãţii naţionale, dupã caz, şi se deduce de cãtre aceasta din sumele rambursate liderilor de proiect/partenerilor pânã la plata finalã inclusiv.
    (4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), pentru programele prevãzute la art. 4 alin. (3) lit. a) şi b) din Legea nr. 105/2011 se aplicã prevederile din contractul de finanţare încheiat între beneficiar şi Autoritatea comunã de management.
    ART. 13
    Autoritãţile de management/autoritãţile comune de management/autoritãţile naţionale au obligaţia de a stabili prin contractele/deciziile/ordinele de finanţare/cofinanţare termenii şi condiţiile privind derularea operaţiunilor financiare, inclusiv:
    a) procentul şi condiţiile de acordare a plãţilor în avans;
    b) termenul maxim de efectuare a plãţilor aferente plãţilor în avans/rambursãrii cheltuielilor eligibile;
    c) documentele justificative aferente plãţilor în avans/rambursãrii cheltuielilor eligibile;
    d) sancţiunile aplicabile, dupã caz, în cazul nerespectãrii termenelor şi condiţiilor stabilite prin prezentele norme metodologice şi prin Legea nr. 105/2011.
    ART. 14
    Liderii de proiect/beneficiarii/partenerii care implementeazã proiecte finanţate din fonduri aferente obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã" au obligaţia sã ţinã pentru fiecare proiect o evidenţã contabilã distinctã, folosind conturi analitice dedicate.

    CAP. IV
    Fondurile aferente finanţãrii axelor prioritare/componentelor de asistenţã tehnicã din cadrul programelor Obiectivului cooperare teritorialã europeanã

    ART. 15
    (1) Sumele necesare finanţãrii axelor prioritare/componentelor de asistenţã tehnicã din cadrul programelor obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã", pentru care Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului îndeplineşte rol de Autoritate de management/Autoritate comunã de management, sunt asigurate dupã cum urmeazã:
    a) pentru Programul de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013, din fondurile externe nerambursabile aferente acestuia, în cuantumul calculat conform art. 46 alin. (1) lit. b) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 şi regulilor programului, la care se adaugã cofinanţarea de la bugetul de stat din partea statelor participante la program, calculatã conform regulilor programului;
    b) pentru Programul IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia, din fondurile externe nerambursabile aferente acestuia, în cuantumul calculat conform art. 94 alin. 1 lit. f) din Regulamentul (CE) nr. 718/2007 şi regulilor programului, la care se adaugã cofinanţarea aferentã axei prioritare de asistenţã tehnicã, calculatã conform prevederilor programului;
    c) pentru Programul operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013", din fondurile externe nerambursabile aferente acestora, în cuantumul calculat conform art. 18 din Regulamentul (CE) nr. 951/2007 .
    (2) Sumele necesare finanţãrii proiectelor derulate de cãtre Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului în cadrul axelor prioritare de asistenţã tehnicã pentru Programul de cooperare transfrontalierã Ungaria - România şi Programul de cooperare transnaţionalã "Sud-Estul Europei" sunt asigurate din fondurile externe nerambursabile, în cuantumul calculat conform art. 46 alin. (1) lit. (b) din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 şi regulilor programelor, la care se adaugã cofinanţarea de la bugetul de stat al României, calculatã conform prevederilor programului.
    (3) Sumele de la alin. (1) şi (2) sunt prevãzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului la o poziţie bugetarã distinctã.
    (4) Din sumele prevãzute la alin. (1) şi (2) cuprinse în bugetul anual al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se pot efectua inclusiv plãţi în avans cãtre contractanţi în cadrul axelor prioritare/componentelor de asistenţã tehnicã.
    (5) Previziunea sumelor menţionate la alin. (1) este realizatã de fiecare beneficiar de asistenţã tehnicã şi avizatã de Autoritatea de management/Autoritatea comunã de management.
    (6) Previziunea sumelor menţionate la alin. (2) este realizatã de Autoritatea naţionalã pe baza datelor furnizate de structurile de gestionare a programelor respective.
    (7) Pentru cheltuielile efectuate din fondurile de asistenţã tehnicã ale Programului de cooperare transfrontalierã România - Bulgaria 2007-2013, Programului IPA de cooperare transfrontalierã România - Serbia, Programului operaţional comun "România - Ucraina - Republica Moldova 2007-2013" şi Programului operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013", Unitatea de platã din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului ramburseazã beneficiarilor de asistenţã tehnicã sumele rezultate dupã verificarea eligibilitãţii cheltuielilor, la cursul stabilit conform procedurilor de management financiar şi control ale programelor respective.
    (8) Pentru Programul de cooperare transfrontalierã Ungaria - România şi Programul de cooperare transnaţionalã "Sud-Estul Europei", pe baza plãţilor efectuate, Autoritatea naţionalã întocmeşte şi transmite cãtre structurile de gestionare a programelor din statele participante la acestea, cererea de rambursare însoţitã de declaraţia de cheltuieli, respectând perioadele de raportare aferente fiecãrui program.
    (9) Sumele aflate în contul de disponibil al beneficiarului de asistenţã tehnicã la sfârşitul anului rãmân la dispoziţia acestuia, putând fi utilizate cu aceeaşi destinaţie în anul urmãtor.
    (10) La întocmirea propunerii de buget pentru anul urmãtor, Autoritatea de management/Autoritatea comunã de management/Autoritatea naţionalã prezintã direcţiei abilitate pentru elaborarea bugetului din cadrul Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului necesarul de fonduri pentru anul urmãtor, luând în considerare previziunile de plãţi ale Autoritãţii de management/Autoritãţii comune de management/Autoritãţii naţionale.
    ART. 16
    (1) Pentru programele finanţate din FEDR prevãzute la art. 4 alin. (1) lit. b)-g) din Legea nr. 105/2011, Autoritãţile naţionale au obligaţia, conform prevederilor programelor, de a transmite cãtre structurile de gestionare a programelor constituite în statele participante la programele respective, contribuţia României la cofinanţarea axelor prioritare de asistenţã tehnicã, pe baza scrisorilor oficiale primite de la aceste structuri.
    (2) Sumele necesare asigurãrii contribuţiei prevãzute la alin. (1) sunt prevãzute în bugetul anual al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului conform previziunilor Autoritãţii naţionale, formulate pe baza previziunilor furnizate de structurile de gestionare a programelor.

    CAP. V
    Angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor efectuate la nivelul programelor de cooperare teritorialã europeanã

    ART. 17
    În vederea parcurgerii fazelor de angajare, lichidare, ordonanţare şi platã a cheltuielilor efectuate în cadrul programelor de cooperare teritorialã europeanã, autoritãţile de management/autoritãţile comune de management/autoritãţile naţionale emit proceduri proprii conform regulamentelor programelor şi legislaţiei naţionale în vigoare.

    CAP. VI
    Conturile aferente derulãrii fondurilor externe nerambursabile şi a fondurilor de la bugetul de stat

    ART. 18
    (1) În vederea derulãrii operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile reglementate prin Legea nr. 105/2011 se deschid conturi bancare, în lei şi euro, în sistemul Trezoreriei Statului/instituţiilor financiar bancare.
    (2) În numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschide la Banca Naţionalã contul/conturi în euro gestionat(e) de Autoritatea de Certificare şi Platã, pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea fondurilor externe nerambursabile aferente Programului de cooperare transfrontalierã România-Bulgaria 2007-2013 şi Programului IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia.
    (3) Pentru fiecare dintre programele: Programul de cooperare transfrontalierã România-Bulgaria 2007-2013, Programul IPA de cooperare transfrontalierã România-Serbia, Programul operaţional comun "România-Ucraina-Republica Moldova 2007-2013" şi Programul operaţional comun "Marea Neagrã 2007-2013", pe numele Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului se deschid la instituţii financiar bancare conturi de disponibil în euro pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de finanţarea din fonduri externe nerambursabile a proiectelor derulate în cadrul acestor programe.
    (4) Pentru fiecare dintre programele de cooperare teritorialã europeanã, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului deschide la Trezoreria Statului/instituţie financiar bancarã conturi de disponibil în lei pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor de la bugetul de stat pentru cofinanţare.
    (5) Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului deschide la Trezoreria Statului/instituţie financiar bancarã câte un cont în lei şi unul în euro pentru fiecare dintre programele la care îndeplineşte rolul de Autoritate naţionalã şi pentru care are obligaţia de a transfera cofinanţarea naţionalã la axele prioritare/axele prioritare de asistenţã tehnicã cãtre structurile de gestionare ale programelor respective, constituite în statele partenere.
    (6) Pentru toate programele de cooperare teritorialã europeanã, Ministerul Dezvoltãrii Regionale şi Turismului deschide la Trezoreria Statului/instituţie financiar bancarã câte un cont în lei şi unul în euro pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de recuperarea unor creanţe apãrute în gestionarea fondurilor aferente programelor obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã".
    (7) În scopul gestionãrii fondurilor aferente obiectivului "Cooperare teritorialã europeanã", la solicitarea liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor se deschid la unitãţile Trezoreriei Statului urmãtoarele conturi:
    (7.1) Pentru gestionarea sumelor primite în monedã naţionalã şi a echivalentului în lei al sumelor primite în euro, dupã caz, reprezentând plãţi în avans:
    1. Pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii din România - instituţii publice finanţate integral/parţial din venituri proprii, în funcţie de modul de finanţare al acestora:
    a) 50.25.17 "Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii reprezentând avans pentru proiecte finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    b) 50.09.07 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând avans pentru proiectele finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    c) 50.28.03 "Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice locale finanţate integral din venituri proprii reprezentând avans pentru proiecte finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    d) 50.10.03 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local reprezentând avans pentru proiecte finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    e) 50.36.02 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul asigurãrilor pentru şomaj reprezentând avans pentru proiecte finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    f) 50.47.17 "Disponibil din avansuri aferente proiectelor finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã» - pe numele instituţiilor publice finanţate integral din venituri proprii care îşi gestioneazã sumele prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilitãţi (instituţii de învãţãmânt superior, spitale publice, instituţii sanitare publice etc.)".
    2. Pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii - operatori economici şi organisme neguvernamentale nonprofit:
    a) 50.98.09 "Disponibil al operatorilor economici reprezentând avans pentru proiectele finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    b) 50.98.11 "Disponibil al organizaţiilor neguvernamentale reprezentând avans aferent proiectelor finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»".
    3. Pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii - instituţii publice finanţate integral din bugetele locale (inclusiv instituţii publice subordonate finanţate integral din bugetul local):
    - 21.45.02.01.03 "Veniturile bugetului local - Fondul European de Dezvoltare Regionalã - Prefinanţare", pentru avansuri FEDR;
    - 21.45.02.07.03 "Veniturile bugetului local - Instrumentul de asistenţã pentru preaderare - Prefinanţare", pentru avansuri IPA;
    - 21.45.02.08.03 "Veniturile bugetului local - Instrumentul de vecinãtate şi parteneriat - Prefinanţare", pentru avansuri ENPI.
    (7.2) Pentru gestionarea sumelor reprezentând echivalentul în lei al rambursãrii integrale sau parţiale a cheltuielilor, inclusiv sume rambursate în moneda naţionalã din cofinanţarea publicã:
    1. Pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii - instituţii publice finanţate integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale, precum şi cele finanţate din bugetele locale, sumele se încaseazã ca venituri la bugetele din care aceştia sunt finanţaţi şi se evidenţiazã în paragrafele:
    - 45.xx.01.01 "Fondul European de Dezvoltare Regionalã - Sume primite în contul plãţilor efectuate";
    - 45.xx.01.02 "Fondul European de Dezvoltare Regionalã - Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
    - 45.xx.07.01 "Instrument de asistenţã pentru preaderare - Sume primite în contul plãţilor efectuate";
    - 45.xx.07.02 "Instrument de asistenţã pentru preaderare - Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
    - 45.xx.08.01 "Instrument european de vecinãtate şi parteneriat - Sume primite în contul plãţilor efectuate";
    - 45.xx.08.02 "Instrument european de vecinãtate şi parteneriat - Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori",
    unde "xx" reprezintã codul bugetului de stat sau bugetului local, dupã caz.
    2. Pentru liderii de proiect/beneficiarii/partenerii - instituţii publice finanţate integral/parţial din venituri proprii, sumele aferente rambursãrilor de cheltuieli se gestioneazã prin conturile de disponibilitãţi prin care aceste instituţii îşi gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli.
    3. În cazul liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor - instituţii publice finanţate integral din venituri proprii care îşi gestioneazã sumele prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilitãţi (instituţii de învãţãmânt superior, spitale publice, instituţii sanitare publice etc.), sumele aferente rambursãrilor de cheltuieli se gestioneazã prin contul 50.47.18 "Disponibil aferent proiectelor finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»".
    4. Pentru liderii de proiect/beneficiari/parteneri - operatori economici şi organisme neguvernamentale nonprofit, sumele aferente rambursãrilor de cheltuieli se gestioneazã prin conturile:
    a) 50.98.10 "Disponibil al operatorilor economici reprezentând rambursãri aferente proiectelor finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»";
    b) 50.98.12 "Disponibil al organizaţiilor neguvernamentale reprezentând rambursãri aferente proiectelor finanţate în cadrul obiectivului «Cooperare teritorialã europeanã»".
    (8) Prin conturile menţionate la alin. (7) se gestioneazã numai sumele aferente pãrţii proprii de proiect a titularilor de cont sau a instituţiilor publice subordonate, în cazul instituţiilor publice finanţate integral din bugetele locale.
    (9) Pentru conturile de venituri bugetare Trezoreria Statului elibereazã extrase de cont liderilor de proiect/beneficiarilor/partenerilor, dupã caz, pe ale cãror coduri de identificare fiscalã acestea sunt deschise.
    ART. 19
    Evidenţa contabilã a sumelor provenite din derularea unor proiecte finanţate în conformitate cu prevederile Legii nr. 105/2011 se va ţine distinct pentru fiecare fond şi program, folosind conturi analitice distincte. Operaţiunile înregistrate în sistemul contabil al Ministerului Dezvoltãrii Regionale şi Turismului, conform prezentului capitol, se preiau în situaţiile financiare ale ordonatorului de credite în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniul contabilitãţii.
    ART. 20
    Prezentele norme reglementeazã fluxurile aferente fondurilor externe nerambursabile în euro şi cofinanţãrii publice în monedã naţionalã şi euro.


    ANEXA 1
    la normele metodologice


    Ordonator de credite:
    Departamentul (care propune/implementeazã proiectul):
    Bugetul din care este finanţat:
    I - Credite de angajament (CA)
    II - Credite bugetare (CB)


                         FIŞÃ DE FUNDAMENTARE
          a proiectului propus la finanţare/finanţat din fonduri externe
          nerambursabile aferente Obiectivului cooperare teritorialã
                           europeanã FEDR/IPA

    Denumirea proiectului ....................
    şi/sau
    Nr. şi data contractului/deciziei/ordinului de finanţare ................
    Program/Instrument/Facilitate ....................
    Tipul Fondului extern nerambursabil (FEN) postaderare - FEDR/IPA ........


                                                                   - mii lei -
┌────────────┬──────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Bugetul proiectului**) (realizat/estimat) │
│ │ ├─────────┬──────────────────────────┬─────────────────────┤
│Perioada de │ │ │ Cheltuieli eligibile │Alte cheltuieli decât│
│implementare│CA/CB*│ Total │ │ cele eligibile │
│ │ │ ├───────────────┬──────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │FEN postaderare│ Bugetul │ │
│ │ │ │ │ propriu │ Bugetul propriu │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ 0 │ │ 1=2+3+4 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul 1) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul 2) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul 3) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul n) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ TOTAL │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
└────────────┴──────┴─────────┴───────────────┴──────────┴─────────────────────┘

    Descrierea activitãţii eligibile:
    ───────────────────────────────────────────────────────────────

    Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:
    ───────────────────────────────────────────────────────────────

                                               ┌───────────────────────────────┐
                                               │ AVIZAT ***) │
                                               └───────────────────────────────┘
    Departament/Direcţie (beneficiar) Autoritate de management,
                                                ..........................
    Director general/Director, Director general/Director,
    .............................. .........................

    Datele de contact ale responsabilului de proiect:
    Nume: ............................
    Telefon: .........................
    Fax/e-mail: ......................



-----------
    *) CA/CB: Credite de angajament/Credite bugetare.
    **) Se va lua în considerare numai totalul bugetelor activitãţilor proprii desfãşurate, conform acordului de parteneriat.
    ***) Numai pentru ordonatorii de credite prevãzuţi la art. 9 alin. (1) din Legea nr. 105/2011 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţãrii publice naţionale, pentru obiectivul "Cooperare teritorialã europeanã".


    ANEXA 2
    la normele metodologice


    Ordonator de credite:
    Departamentul (care propune/implementeazã proiectul):
    Bugetul din care este finanţat:
    I - Credite de angajament (CA)
    II - Credite bugetare (CB)


                                      NOTIFICARE
        privind proiectul propus la finanţare/finanţat în cadrul obiectivului
        "Cooperare teritorialã europeanã" din fonduri externe nerambursabile
        aferente Instrumentului european de vecinãtate şi parteneriat (ENPI)

    Prin prezenta, vã aducem la cunoştinţã cã ordonatorul de credite ........ are în vedere implementarea proiectului ........, pe care îl propune spre finanţare din fonduri externe nerambursabile aferente Instrumentului european de vecinãtate şi parteneriat (ENPI), în cadrul Programului ........, prioritatea ........., conform urmãtoarei fişe de fundamentare:

          Fişã de fundamentare a proiectului .....................


                                                                   - mii lei -
┌────────────┬──────┬──────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Bugetul proiectului**) (realizat/estimat) │
│ │ ├─────────┬──────────────────────────┬─────────────────────┤
│Perioada de │ │ │ Cheltuieli eligibile │Alte cheltuieli decât│
│implementare│CA/CB*│ Total │ │ cele eligibile │
│ │ │ ├───────────────┬──────────┼─────────────────────┤
│ │ │ │FEN postaderare│ Bugetul │ │
│ │ │ │ (ENPI) │ propriu │ Bugetul propriu │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ 0 │ │ 1=2+3+4 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul 1) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul 2) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul 3) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│...(anul n) │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────┼──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ TOTAL │ I │ │ │ │ │
│ ├──────┼─────────┼───────────────┼──────────┼─────────────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
└────────────┴──────┴─────────┴───────────────┴──────────┴─────────────────────┘

    Descrierea activitãţilor eligibile:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

    Descrierea cheltuielilor, altele decât cele eligibile:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

                                               ┌───────────────────────────────┐
                                               │ LUAT LA CUNOŞTINŢÃ***) │
                                               └───────────────────────────────┘
                                               Autoritate comunã de management,
                                               ...............................
     Departament/Direcţie (beneficiar)
     Director general/Director, Director general/Director,
     ................................. .........................


    Datele de contact ale responsabilului de proiect:
    Nume: ............................
    Telefon: .........................
    Fax/e-mail: ......................



-----------
    *) CA/CB: Credite de angajament/Credite bugetare.
    **) Se va lua în considerare numai totalul bugetelor activitãţilor proprii desfãşurate, conform acordului de parteneriat.
    ***) Numai pentru ordonatorii de credite prevãzuţi la art. 9 alin. (4) din Legea nr. 105/2011 privind gestionarea şi utilizarea fondurilor externe nerambursabile şi a cofinanţãrii publice naţionale, pentru obiectivul "Cooperare teritorialã europeanã".

                                     -------







Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016