Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   NORME METODOLOGICE din 15 mai 2025  de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 NORME METODOLOGICE din 15 mai 2025 de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii

EMITENT: Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 470 din 21 mai 2025
──────────
    Aprobate prin ORDINUL nr. 1.175 din 15 mai 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 470 din 21 mai 2025.
──────────
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Prezentele norme metodologice au ca scop stabilirea principiilor, a cadrului general şi a procedurii privind acordarea unui sprijin financiar, prin intermediul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, denumit în continuare Programul. Sprijinul financiar se acordă cuplurilor infertile, căsătorite sau necăsătorite, sau femeilor singure infertile din România, în vederea asigurării medicamentelor şi a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate, ca element principal de susţinere a creşterii natalităţii în România.

    ART. 2
    În înţelesul prezentelor norme metodologice, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) organizator - Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, denumit în continuare MMFTSS;
    b) solicitant - cuplul infertil, căsătorit/necăsătorit, sau femeia singură infertilă care depune cererea de înscriere în Program şi care îşi menţine această calitate până la momentul în care este declarat/declarată eligibil/eligibilă de către comisia/comisiile de evaluare;
    c) beneficiar - cuplul infertil, căsătorit/necăsătorit, sau femeia singură infertilă, diagnosticat/diagnosticată cu o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală de către un medic cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, care dobândeşte această calitate din momentul în care este declarat/declarată eligibil/eligibilă de către comisia/comisiile de evaluare;
    d) cerere de înscriere, prevăzută în anexa nr. 1 - formular predefinit care se completează automat cu datele introduse de către solicitantă/solicitanţi la crearea contului pe platforma online; formularul completat poarte fi semnat electronic sau se printează, se semnează olograf, respectiv se încarcă ulterior în platforma dedicată implementării Programului. Documentul este obligatoriu pentru înregistrarea în Program şi trebuie semnat fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, şi încărcat în platforma digitală;
    e) declaraţie pe propria răspundere, prevăzută în anexa nr. 1a - formular predefinit prin care solicitanta/solicitanţii declară, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal, referitoare la falsul în declaraţii, pe propria răspundere, că nu a/nu au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice, şi care trebuie semnat fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 214/2024 şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă, şi încărcat în platforma digitală;
    f) copie conformă cu originalul - copie pe care se scrie menţiunea „conform cu originalul“ şi care se semnează de către solicitant/solicitanţi fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, nefiind necesară legalizarea notarială a acesteia;
    g) plan de tratament - plan personalizat care cuprinde tratamentul medicamentos şi procedurile medicale specifice, prescris de către medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    h) sprijin financiar - o formă de sprijin cu destinaţie specială, respectiv de susţinere a creşterii natalităţii în România, ce se constituie în venit neimpozabil, în înţelesul art. 62 din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, acordat sub formă de vouchere digitale, un voucher pentru medicamente şi un voucher pentru proceduri medicale;
    i) cerere de plată - document în baza căruia se realizează deschiderea de credite bugetare şi acordarea sprijinului financiar;
    j) contract de acordare a sprijinului financiar, prevăzut în anexa nr. 2 - contract încheiat între MMFTSS şi beneficiara/beneficiarii sprijinului financiar acordat în cadrul Programului, sub formă de vouchere digitale;
    k) contract de prestări servicii - contract încheiat între MMFTSS şi un operator economic, în temeiul Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare;
    l) contract unităţi partenere - contract încheiat între operatorul economic şi farmaciile/unităţile sanitare care aplică la Program;
    m) unităţi partenere - farmaciile, precum şi unităţile sanitare publice sau private, acreditate de către Agenţia Naţională de Transplant, conform prevederilor legale, pentru transplant de celule reproductive şi activitatea de bancă de celule reproductive, care aplică la Program până la data de 31 decembrie 2025;
    n) platformă digitală - platformă indicată pe site-ul MMFTSS, organizată în mediul online prin tehnologie software, în condiţii de securitate şi cu respectarea prevederilor Legii nr. 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, care are scopul de a eficientiza gestionarea fluxului de documente prevăzute în prezentele norme metodologice şi de a asigura implementarea operativă a Programului;
    o) acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal, prevăzut în anexa nr. 1c - formular predefinit prin care solicitanta/solicitanţii este/sunt de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare. Formularul se completează automat cu datele introduse de către solicitantă/solicitanţi la crearea contului pe platforma online, poate fi semnat electronic sau se printează şi se semnează olograf. Se încarcă ulterior în platforma dedicată implementării Programului;
    p) document de indicaţie FIV prevăzut în anexa nr. 1b - document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare în vitro, eliberat de un medic cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile anterior depunerii documentului în platforma digitală, dar nu mai devreme de data afilierii la Program a unităţii sanitare;
    q) operator economic - persoana juridică selectată de MMFTSS prin procedură de achiziţie publică, cu rolul de a selecta şi contracta unităţile partenere, în scopul furnizării serviciilor necesare implementării Programului.


    ART. 3
    Principiile care stau la baza acordării sprijinului financiar sunt:
    a) transparenţa - punerea la dispoziţia tuturor celor interesaţi a informaţiilor referitoare la aplicarea procedurii pentru acordarea sprijinului financiar;
    b) excluderea dublei participări - acelaşi cuplu sau persoană, care solicită sprijinul financiar, nu poate beneficia în acelaşi an de mai multe programe care au acelaşi scop, finanţate din fonduri publice şi derulate la nivel local sau central de către alte autorităţi/instituţii publice.


    CAP. II
    Condiţii generale de acordare a sprijinului financiar
    ART. 4
    (1) Condiţiile de eligibilitate pentru acordarea sprijinului financiar sunt:
    a) cel puţin unul dintre cei doi beneficiari, membri ai cuplului infertil, căsătorit sau necăsătorit/femeia singură infertilă să fie cetăţean român şi să aibă domiciliul în România;
    b) cei doi membri ai cuplului infertil, căsătorit sau necăsătorit, ori femeia singură infertilă să aibă calitatea de asiguraţi/asigurat în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;
    c) prin cererea prevăzută în anexa nr. 1, solicitanta/solicitanţii se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfăşoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfăşoare acest tip de activităţi;
    d) vârsta femeii solicitante să fie cuprinsă între 20 şi 45 de ani, vârstă care se ia în calcul la data depunerii cererii de înscriere în Program.

    (2) Condiţiile prevăzute la alin. (1) trebuie întrunite cumulativ.

    ART. 5
    (1) Cuantumul sprijinului financiar este de maximum 15.000 lei/beneficiar pentru decontarea cheltuielilor necesare asigurării medicamentelor specifice şi efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.
    (2) Sprijinul financiar prevăzut la alin. (1) şi acordat conform art. 62 din Legea 227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, nu constituie venit în sensul actului normativ anterior menţionat, nu este impozabil şi nu se ia în calcul la stabilirea drepturilor prevăzute de Legea nr. 226/2021 privind stabilirea măsurilor de protecţie socială pentru consumatorul vulnerabil de energie, cu modificările ulterioare, şi de Legea nr. 196/2016 privind venitul minim de incluziune, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În cadrul Programului, un beneficiar poate aplica şi poate obţine sprijinul financiar cu destinaţie specială pentru maximum trei proceduri distincte în cursul unui an calendaristic, pe toată perioada desfăşurării acestuia.
    (4) Sprijinul financiar se acordă sub forma a două vouchere digitale: un voucher pentru medicamente şi un voucher pentru proceduri medicale.
    (5) Perioada de valabilitate a voucherelor este de 12 luni de la data emiterii acestora, cu respectarea prevederilor art. 11 alin. (1) şi (3).
    (6) Voucherul pentru medicamente este în valoare de 5.000 lei şi este utilizat pentru achiziţionarea tratamentului medicamentos necesar şi recomandat de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.
    (7) Voucherul pentru proceduri medicale este în valoare de 10.000 lei şi este utilizat pentru procedurile medicale specifice recomandate de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.
    (8) Voucherul pentru medicamente şi voucherul pentru proceduri medicale conţin următoarele date:
    a) numele, prenumele şi CNP-ul beneficiarei;
    b) valoarea voucherului;
    c) perioada de valabilitate, cu precizarea datei de început şi a celei de sfârşit a acestuia;
    d) seria voucherului.

    (9) Cele două vouchere digitale se acordă simultan în contul din platforma digitală celor care au dobândit calitatea de beneficiar, iar decontarea lor se realizează în conformitate cu prevederile art. 26 şi 27.

    CAP. III
    Procedura de acordare a sprijinului financiar
    ART. 6
    (1) Se acordă sprijin financiar pentru un număr de maximum 10.000 de beneficiari ai Programului, în vederea asigurării medicamentelor şi a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate, pe teritoriul României, declaraţi eligibili, până la sfârşitul anului 2025.
    (2) Depunerea dosarelor este permisă până la data de 30 noiembrie 2025.

    ART. 7
    Acordarea sprijinului financiar se realizează în ordinea cronologică a depunerii dosarelor complete şi declarate eligibile, în limita fondurilor aprobate anual în bugetul MMFTSS.

    ART. 8
    (1) Procedura de înscriere în Program este următoarea:
    a) pentru înscrierea în Program, solicitanta/solicitanţii accesează platforma digitală indicată pe site-ul MMFTSS, îşi creează un cont şi se autentifică pe platformă;
    b) solicitanta/solicitanţii accesează contul creat, completează câmpurile cu datele solicitate, selectează clinica la care doreşte/doresc să efectueze procedurile medicale, din lista cu unităţile sanitare partenere, se angajează ca procedurile medicale de specialitate recomandate să se desfăşoare într-o unitate sanitară, publică sau privată, de pe teritoriul României, parteneră a Programului, acreditată să desfăşoare acest tip de activităţi;
    c) după completarea datelor în platforma digitală, solicitanta/solicitanţii descarcă documentele predefinite generate automat, pe care le semnează, respectiv cererea de înscriere prevăzută în anexa nr. 1, declaraţia pe propria răspundere - anexa nr. 1a, acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal - anexa nr. 1c, alături de celelalte documente solicitate, respectiv copia actului de identitate certificată „conform cu originalul“ şi semnată olograf, document de indicaţie FIV - anexa nr. 1b, adeverinţă din care să reiasă calitatea de asigurat, şi le încarcă în platforma digitală, ulterior primind număr de înregistrare;
    d) solicitantul poate vizualiza în cadrul contului creat statusul dosarului.

    (2) Dosarul de înscriere cuprinde cererea de înscriere, însoţită de următoarele documente justificative, şi se încarcă în platforma digitală, astfel:
    a) declaraţie pe propria răspundere - formular predefinit prin care solicitanta/solicitanţii declară, cunoscând prevederile art. 326 din Codul penal, referitoare la falsul în declaraţii, pe propria răspundere, că nu a/nu au mai beneficiat sau că nu beneficiază de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice, şi care trebuie semnat fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 214/2024 şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă - anexa nr. 1a;
    b) document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, eliberat de un medic cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, emis cu maximum 60 de zile anterior depunerii documentului în platforma digitală - anexa nr. 1b;
    c) acord individual privind prelucrarea datelor cu caracter personal - formular predefinit prin care solicitantul este de acord cu prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018, cu modificările ulterioare, şi care trebuie semnat fie prin semnătură olografă, fie prin semnătură electronică calificată, în conformitate cu prevederile Legii nr. 214/2024 şi ale Regulamentului (UE) nr. 910/2014 privind identificarea electronică şi serviciile de încredere pentru tranzacţiile electronice pe piaţa internă - anexa nr. 1c;
    d) copie/copii a/ale actului/actelor de identitate al/ale solicitantului/solicitanţilor, certificate „conform cu originalul“ de către solicitant/solicitanţi şi semnătura acestuia/acestora;
    e) adeverinţe din care să rezulte calitatea de asigurat/asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România, aflate în termenul de valabilitate care reiese din cuprinsul acestora.


    ART. 9
    (1) Analiza dosarelor, declararea eligibilităţii şi aprobarea acordării sprijinului financiar se realizează de către MMFTSS, conform prevederilor art. 28.
    (2) În cazul în care solicitanta/solicitanţii are/au dosarul incomplet sau incorect completat, comisia de evaluare o/îi notifică în platforma digitală asupra acestui aspect, o singură dată.
    (3) În urma notificării prevăzute la alin. (2), solicitantul are obligaţia de a trimite documentele completatoare şi/sau documentele corect completate în maximum 10 zile calendaristice de la notificarea acestuia de către comisia de evaluare. Documentele completatoare solicitate trebuie să fie în perioada de valabilitate la momentul completării dosarului.
    (4) În situaţia în care solicitantul nu depune documentele completatoare şi/sau documentele corect completate în termenul prevăzut la alin. (3), acesta este declarat respins.
    (5) MMFTSS analizează eligibilitatea dosarelor în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentaţiei complete în cadrul platformei digitale.

    ART. 10
    (1) În situaţia în care dosarul întruneşte criteriile de eligibilitate impuse prin prezentele norme metodologice, comisia/comisiile de evaluare prevăzută/prevăzute la art. 28 comunică prin intermediul platformei digitale rezultatul analizei dosarului.
    (2) După aprobarea raportului de evaluare, contractul de acordare a sprijinului financiar, prevăzut în anexa nr. 2, este generat în contul beneficiarului şi trebuie semnat olograf şi încărcat în platforma digitală în termen de maximum 5 zile calendaristice de la primirea acestuia; în caz contrar, beneficiarul este declarat respins.

    ART. 11
    (1) Beneficiarul are obligaţia de a iniţia procedura de fertilizare in vitro într-un termen de maximum 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripţionat pe voucher.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a notifica MMFTSS cu privire la imposibilitatea începerii procedurilor medicale, respectiv achiziţia de medicamente şi intervenţii medicale specifice, şi de a solicita prelungirea demarării procedurilor, înainte de împlinirea termenului prevăzut la alin. (1).
    (3) Termenul prevăzut la alin. (1) poate fi prelungit cu maximum 3 luni numai în cazurile temeinic justificate prin documente medicale eliberate de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, numai cu aprobarea prealabilă a MMFTSS.
    (4) Beneficiarul are obligaţia utilizării voucherului pentru medicamente şi a voucherului pentru proceduri medicale exclusiv la farmaciile şi unităţile sanitare partenere în Program, fiind interzisă schimbarea unităţii sanitare partenere după data la care dosarul a fost declarat eligibil.
    (5) După momentul semnării contractului de acordare a sprijinului financiar, cu notificarea prealabilă a MMFTSS, beneficiarul poate schimba unitatea sanitară pentru care a optat doar în următoarele cazuri:
    a) în situaţia în care unitatea sanitară nu îşi poate duce la îndeplinire obligaţiile asumate faţă de beneficiar, cu condiţia neutilizării voucherului pentru proceduri medicale;
    b) în situaţia în care unitatea sanitară este supusă unei proceduri de fuziune, absorbţie, divizare sau în cazul expirării/retragerii licenţei, contractul unităţii partenere încheiat cu unitatea sanitară iniţială este transferat în patrimoniul societăţii absorbante sau existente ori, după caz, unei societăţi nou-create care face parte din Lista cu unităţile sanitare, publice şi private, partenere.

    (6) În cazul farmaciilor, beneficiarul nu poate schimba pe parcurs farmacia căreia i s-a adresat iniţial în vederea eliberării tratamentului medicamentos.

    ART. 12
    (1) Organizatorul afişează pe site-ul www.mmuncii.gov.ro, în secţiunea dedicată Programului, Lista farmaciilor partenere şi Lista cu unităţile sanitare, publice şi private, partenere.
    (2) Cuplul infertil, căsătorit/necăsătorit, sau femeia singură infertilă care solicită sprijinul acordat prin intermediul Programului poate efectua tratamentele doar la unităţile sanitare publice şi/sau private acreditate de către Agenţia Naţională de Transplant, pentru transplant de celule reproductive şi activitatea de bancă de celule reproductive, partenere în Program. Tratamentul medicamentos se poate achiziţiona doar de la farmaciile partenere în Program.
    (3) Documentul din care rezultă diagnosticul de infertilitate, cu indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de fertilizare in vitro, necesar înregistrării dosarului, este eliberat de unitatea sanitară parteneră în Program pentru care solicitantul a optat la momentul înscrierii în Program - anexa nr. 1b.

    ART. 13
    (1) După declararea eligibilităţii şi încheierea contractului cu beneficiarul, voucherul pentru medicamente şi voucherul pentru proceduri medicale sunt generate în format digital şi sunt încărcate în contul beneficiarului din platforma digitală de către operatorul economic.
    (2) În situaţia în care costul tratamentului prescris şi/sau al procedurilor medicale prescrise de către medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, depăşeşte valoarea voucherelor, beneficiarul suportă diferenţa de cost.
    (3) În situaţia în care costul tratamentului prescris şi/sau al procedurilor medicale prescrise de către medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, este mai mic decât valoarea voucherelor, beneficiarului nu i se restituie diferenţa neutilizată.
    (4) În situaţia în care farmaciile partenere percep de la beneficiari taxe pentru servicii care nu intră în sfera medicală sau au o conduită juridică ce aduce atingere gravă imaginii Programului, acestea sunt eliminate din Lista farmaciilor partenere.
    (5) În situaţia în care unităţile sanitare partenere percep de la beneficiari taxe pentru servicii care nu intră în sfera medicală sau au o conduită juridică ce aduce atingere gravă imaginii Programului, acestea sunt eliminate din Lista unităţilor sanitare partenere.

    ART. 14
    Procedurile medicale decontate conform indicaţiei medicului cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, sunt următoarele:
    1. prelevarea ovocitelor proprii prin puncţie foliculară, efectuată sub anestezie locală sau sedare, după caz;
    2. procesarea spermei;
    3. inseminarea ovocitelor (proprii sau donate în condiţiile legii) pentru fertilizare spontană;
    4. cultivarea embrionilor timp de 72 de ore sau 120 de ore, în funcţie de procedura agreată de clinică;
    5. transferul embrionar;
    6. monitorizarea evoluţiei cazului, care constă în:
    a) efectuarea testului seric Beta HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar;
    b) consult ginecologic şi ecografic, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la pct. 3, dacă testul Beta HCG este negativ;
    c) monitorizarea ecografică a sarcinii, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la pct. 3, dacă testul Beta HCG este pozitiv;
    d) tratamentul medicamentos conform recomandării medicului cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care este următorul:
    (i) medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca denumire comună internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    (ii) medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    (iii) medicamente de declanşare: gonadotropina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    (iv) medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron sub formă injectabilă, preparate care conţin estrogen - estradiol - oral sau transdermic.



    ART. 15
    (1) Pentru situaţiile în care parcurgerea etapelor din cadrul Programului se materializează cu o sarcină finalizată cu succes, beneficiarul are obligaţia să încarce în platforma digitală a MMFTSS o copie a certificatului de naştere al copilului, în termen de 30 de zile de la naşterea acestuia, informaţie preluată în scop statistic, cu respectarea reglementărilor privind protecţia datelor cu caracter personal.
    (2) Unităţile sanitare partenere ale Programului au obligaţia de a furniza lunar MMFTSS date statistice referitoare la: numărul total de naşteri, numărul total de copii născuţi, sarcini în evoluţie peste 6 săptămâni, sarcini biochimice, proceduri medicale în curs, precum şi orice alte informaţii statistice necesare.
    (3) Unităţile sanitare partenere Programului au obligaţia de a transmite până la data de 5 a lunii în curs, pentru luna precedentă, un centralizator cu beneficiarele care au finalizat procedurile medicale, dar nu au obţinut o sarcină.

    CAP. IV
    Implementarea Programului
    ART. 16
    (1) În vederea implementării Programului, în conformitate cu dispoziţiile Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, MMFTSS iniţiază achiziţia unor servicii integrate care să asigure, prin intermediul unei platforme digitale, managementul documentelor depuse de solicitanţi, beneficiari, farmacii şi unităţi sanitare partenere în cadrul Programului, respectiv înregistrarea dosarelor, facilitarea verificării eligibilităţii solicitanţilor, generarea rapoartelor, generarea contractelor, generarea voucherelor digitale, facilitarea analizei documentelor justificative necesare decontării serviciilor prestate de unităţile sanitare şi farmaciile partenere, raportarea datelor statistice, centralizarea tuturor situaţiilor şi documentelor justificative primite de la farmacii şi unităţile sanitare partenere în vederea decontării sprijinului financiar acordat de MMFTSS, fără a se limita la aceste operaţiuni, cu posibilitatea adăugării de noi funcţionalităţi.
    (2) Farmaciile şi unităţile sanitare partenere îşi creează cont în cadrul platformei digitale, prin intermediul căreia transmit toate documentele justificative, operaţiune coordonată şi gestionată de operatorul economic.

    ART. 17
    (1) Operatorul economic are obligaţia să verifice şi să accepte în Lista farmaciilor partenere în Program doar farmaciile care depun următoarele documente:
    1. autorizaţia de funcţionare, în condiţiile legii;
    2. dovada comercializării în ultimul an fiscal a următoarelor medicamente:
    a) medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfa-corifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca denumire comună internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    b) medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    c) medicamente de declanşare: gonadotropina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    d) medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron sub formă injectabilă, preparate care conţin estrogen - estradiol - oral sau transdermic.


    (2) Documentele prevăzute la alin. (1), în vederea înscrierii în Program, pot fi depuse de farmacii până la data de 31 decembrie 2025.
    (3) Operatorul economic are obligaţia de a face dovada verificării comercializării, de către farmaciile partenere în Program, a medicamentelor prevăzute la alin. (1), în concordanţă cu Catalogul public naţional al preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman eliberate cu prescripţie medicală, aprobat prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. 368/2017 pentru aprobarea Normelor privind modul de calcul şi procedura de aprobare a preţurilor maximale ale medicamentelor de uz uman, cu modificările şi completările ulterioare.
    (4) Operatorul economic are obligaţia de a face dovada verificării preţurilor medicamentelor prevăzute la alin. (1), respectiv să nu depăşească limitele impuse prin Canamed - Catalogul naţional al preţurilor medicamentelor de uz uman eliberate cu prescripţie medicală, adoptat prin ordin al ministrului sănătăţii, cu excepţia actualizărilor de preţuri survenite ulterior înscrierii în Lista farmaciilor partenere.

    ART. 18
    (1) După analiza documentelor prevăzute la art. 17, operatorul economic notifică farmaciile care devin partenere, întocmeşte Lista farmaciilor partenere în Program şi o transmite MMFTSS.
    (2) Lista farmaciilor partenere în Program se afişează în platforma digitală, pe site-ul MMFTSS, şi pe site-ul operatorului economic, cu obligaţia operatorului economic de a actualiza lista, după caz.

    ART. 19
    În termen de maximum 10 zile calendaristice de la comanda de vouchere transmisă de MMFTSS, operatorul economic are obligaţia de a genera, în format digital, voucherul pentru medicamente cu elementele de identificare prevăzute la art. 5 alin. (8).

    ART. 20
    (1) Operatorul economic are obligaţia să verifice şi să accepte în Lista cu unităţile sanitare, publice şi private partenere, doar unităţile sanitare care depun următoarele documente:
    a) acreditarea valabilă pentru activitatea de bancă de celule reproductive (procesare, conservare, stocare şi distribuţie) şi transplant de celule reproductive, emisă în condiţiile legii de către Agenţia Naţională de Transplant;
    b) declaraţie pe propria răspundere din care să reiasă îndeplinirea obligaţiilor prevăzute la art. 21;
    c) dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru unitatea sanitară, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă la data includerii în Program, pe toată durată derulării acestuia;
    d) dovada plăţii la zi a contribuţiei la Fondul pentru asigurări sociale de sănătate şi a contribuţiei pentru concedii şi indemnizaţii, efectuată conform prevederilor legale;
    e) documente doveditoare din care să reiasă faptul că personalul medico-sanitar îşi exercită profesia în cadrul unităţii sanitare partenere.

    (2) Documentele prevăzute la alin. (1), în vederea înscrierii în Program, pot fi depuse de unităţile sanitare până la data de 31 decembrie 2025.
    (3) Pe toată durata derulării Programului, personalul medico-sanitar din cadrul unităţii sanitare trebuie să deţină documente care certifică exercitarea profesiei, conform reglementărilor legale în vigoare, după cum urmează:
    a) certificatul de membru valabil, eliberat de Colegiul Medicilor din România;
    b) certificat de competenţă sau atestatul de studii complementare în domeniul tratamentului infertilităţii cuplului şi reproducerii umane asistate medical, pentru medicii cu specialitatea obstetrică-ginecologie;
    c) certificatul de competenţă în domeniul embriologiei umane, emis de o autoritate europeană - pentru embriologi, acreditată internaţional;
    d) autorizaţia de liberă practică pentru personalul mediu sanitar;
    e) certificatul de membru al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România pentru personalul mediu sanitar.

    (4) După analiza documentelor, operatorul economic notifică unităţile sanitare care devin partenere, întocmeşte Lista unităţilor sanitare partenere în Program şi o transmite MMFTSS.
    (5) Lista unităţilor sanitare partenere în Program se afişează pe site-ul MMFTSS, pe site-ul operatorului economic, precum şi pe site-urile unităţilor sanitare partenere, cu obligaţia operatorului economic de a actualiza lista, după caz.
    (6) Unităţile sanitare incluse în lista unităţilor partenere au obligaţia afişării, la sediul în care se realizează procedurile medicale prevăzute la art. 14, precum şi pe site-ul propriu, a următoarelor informaţii:
    a) lista personalului medical implicat în efectuarea procedurii în cadrul Programului;
    b) listele de preţuri/tarifele legale pentru fiecare procedură în parte.


    ART. 21
    Preţurile procedurilor medicale sunt calculate ca fiind cel mult media aritmetică a preţurilor ultimelor 6 luni, preţuri practicate de către unităţile sanitare selectate, anterior includerii în Program, rămânând neschimbate pe parcursul derulării acestuia.

    ART. 22
    În termen de 10 zile calendaristice de la comanda de vouchere transmisă de MMFTSS, operatorul economic are obligaţia de a genera, în format digital, voucherul pentru proceduri medicale, cu elementele de identificare prevăzute la art. 5 alin. (8).

    ART. 23
    Contravaloarea altor servicii medicale, altele decât cele prevăzute la art. 14, efectuate la recomandarea specialiştilor în scopul evaluării suplimentare, îmbunătăţirii ratei de succes sau prevenirii unor complicaţii, se suportă de către beneficiari, la tarifele stabilite de unitatea sanitară parteneră şi afişate la loc vizibil.

    ART. 24
    (1) Lista serviciilor medicale care nu fac obiectul decontării din fondurile alocate Programului cuprinde, fără a se limita la acestea, următoarele:
    a) investigaţii paraclinice preliminare (stabilite de fiecare unitate sanitară, conform propriului protocol, dacă sunt depistate afecţiuni ce pot afecta evoluţia tratamentului sau sarcinii);
    b) diagnostic genetic al embrionilor;
    c) crioconservarea ovocitelor, spermei sau embrionilor;
    d) recoltarea chirurgicală a spermatozoizilor;
    e) anestezia generală intravenoasă la prelevarea ovocitelor;
    f) procedura ICSI (Intracelular sperm injection);
    g) prelevarea ovocitelor donate.

    (2) Serviciile medicale prevăzute la alin. (1), recomandate de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, sunt suportate din bugetul propriu al beneficiarului solicitant.
    (3) Unităţile sanitare partenere vor informa beneficiarii despre costul serviciilor medicale care nu fac obiectul decontării din fondurile alocate Programului, astfel încât, la iniţierea procedurilor medicale, să existe o previziune a cuantumului total al acestora, cu precizarea clară a diferenţei de cost suportate din bugetul propriu al fiecărui beneficiar.

    ART. 25
    (1) În situaţia în care unităţile sanitare partenere percep de la beneficiari taxe pentru servicii care nu intră în sfera medicală sau au o conduită juridică ce aduce atingere gravă imaginii Programului, vor pierde statutul de parteneri ai acestuia.
    (2) În situaţia în care unităţile sanitare partenere nu afişează pe site-ul propriu şi la sediu, la loc vizibil, şi nu respectă preţurile cu care au intrat în Program, vor pierde statutul de parteneri ai acestuia.

    ART. 26
    Pentru etapa 1, referitoare la cheltuielile tratamentului medicamentos pentru stimulare ovariană, pentru care se acordă un voucher în valoare de 5.000 lei, denumit voucher pentru medicamente, etapele decontării sunt următoarele:
    1. beneficiara/beneficiarii se adresează medicului cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care, în baza unei consultaţii de specialitate, recomandă tratamentul medicamentos, în baza prescripţiei medicale;
    2. beneficiara/beneficiarii se adresează uneia dintre farmaciile partenere în Program, prezentând: voucherul pentru medicamente generat în format digital, cartea de identitate, formularul de prescripţie medicală eliberat de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    3. beneficiara/beneficiarii nu poate/nu pot schimba farmacia căreia s-a/s-au adresat iniţial în vederea eliberării tratamentului medicamentos;
    4. farmacia eliberează numai medicaţia prescrisă de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere;
    5. beneficiara/beneficiarii are/au obligaţia de a semna olograf în rubrica special dedicată din formularul de prescripţie medicală;
    6. farmacia transmite operatorului economic până la data de 5 a lunii în curs, pentru luna precedentă, formularul de decont al tratamentului medicamentos eliberat, o copie a facturii, a formularului de prescripţie medicală semnat de beneficiară şi o copie a cărţii de identitate a acesteia;
    7. în cazul în care farmaciile partenere nu transmit documentele menţionate la pct. 6 în maximum 5 zile calendaristice de la data de expirare a valabilităţii voucherelor, acestea vor pierde dreptul la decontarea voucherelor pentru medicamente;
    8. În termen de maximum 30 de zile de la data ultimei facturi către beneficiară/beneficiari, farmaciile sunt obligate să transmită decontul către operatorul economic.
    9. Până la data de 10 a lunii în curs pentru luna precedentă, operatorul economic transmite către MMFTSS un centralizator semnat, cuprinzând beneficiarii pentru fiecare farmacie, însoţit de toate documentele justificative încărcate de către farmacii în platforma digitală, factura emisă de acesta, în e-factura, împreună cu decontul detaliat aferent fiecărui beneficiar.
    10. În situaţia în care voucherul pentru medicamente nu a fost decontat integral în cursul exerciţiului financiar bugetar al anului în care a fost emis, sumele rămase neutilizate se pot folosi până la data expirării voucherului, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    11. MMFTSS verifică realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul pentru fiecare beneficiar, acordă „bun de plată“ şi viza CFPP pe baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de către comisia prevăzută la art. 31.
    12. MMFTSS, prin preşedintele comisiei de decont, întocmeşte cererea de plată, care stă la baza acordării sprijinului financiar, aprobată de reprezentantul legal al MMFTSS/ ordonatorul de credite, în vederea solicitării sumelor de decontat.


    ART. 27
    Pentru etapa a 2-a, referitoare la cuantumul cheltuielilor pentru intervenţia medicală specifică pentru care se acordă un voucher în valoare de 10.000 lei, denumit voucher pentru proceduri medicale, etapele decontării sunt următoarele:
    1. beneficiarul se adresează unităţii sanitare partenere pentru care a optat, prezentând voucherul pentru proceduri medicale în format digital şi cartea de identitate.
    2. Unitatea sanitară parteneră în Program transmite operatorului economic, lunar, până la data de 5 a lunii în curs, pentru luna precedentă, formularul de decont detaliat pe fiecare beneficiar, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 3, o copie a facturii, a cărţii de identitate şi a voucherului.
    3. În cazul în care unităţile sanitare partenere nu transmit documentele menţionate la pct. 2 în maximum 5 zile calendaristice de la data de expirare a valabilităţii voucherelor digitale, aceştia pierd dreptul la decontarea voucherelor pentru proceduri medicale.
    4. În termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data finalizării procedurilor medicale de către unitatea sanitară pentru beneficiară, unităţile sanitare sunt obligate să transmită decontul către operatorul economic.
    5. Până la data de 10 a lunii în curs, pentru luna precedentă, operatorul economic transmite către MMFTSS un centralizator semnat, cuprinzând beneficiarii pentru fiecare unitate sanitară, însoţit de toate documente justificative încărcate de către unităţile sanitare în platforma digitală, factura emisă de acesta, în e-Factura, împreună cu decontul detaliat aferent fiecărui beneficiar.
    6. În situaţia în care voucherul pentru proceduri medicale nu a fost decontat integral în cursul exerciţiului financiar bugetar al anului în care acesta a fost emis, sumele rămase neutilizate se pot folosi până la data expirării voucherului, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    7. MMFTSS verifică realitatea, regularitatea şi legalitatea documentelor privind decontul/beneficiar, acordă „bun de plată“ şi viza CFPP pe baza procesului-verbal de recepţie cantitativă şi calitativă întocmit de către comisia prevăzută la art. 31.
    8. MMFTSS, prin preşedintele comisiei de decont, întocmeşte cererea de plată, care stă la baza acordării sprijinului financiar, aprobată de reprezentantul legal al MMFTSS/ordonatorul de credite, în vederea solicitării sumelor de decontat.
    9. Unitatea medicală facturează şi încasează doar procedurile medicale realizate conform prezentelor norme metodologice.


    ART. 28
    (1) Pentru evaluarea eligibilităţii solicitărilor, prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale, se constituie o comisie/comisii de evaluare, care se întruneşte/întrunesc ori de câte ori este nevoie şi verifică documentele transmise de solicitanţi în platforma digitală.
    (2) Pe baza analizei solicitărilor, comisia/comisiile prevăzută/prevăzute la alin. (1) întocmeşte/întocmesc un raport al dosarelor analizate - eligibile, neeligibile, incomplete respinse, retrase, după caz, pe care îl supune aprobării reprezentantului legal al MMFTSS.
    (3) Rezultatul privind statusul dosarului se comunică de către comisia de evaluare solicitantului, prin platforma digitală, după aprobarea raportului de evaluare de către reprezentantul legal al MMFTSS.
    (4) Solicitanţii respinşi pot contesta rezultatul primit. Contestaţiile se depun online, în termen de 5 zile lucrătoare de la comunicarea rezultatului de respingere, în cadrul platformei digitale.
    (5) În vederea soluţionării contestaţiilor, prin ordin al reprezentantului legal al MMFTSS, se constituie o comisie de soluţionare a acestora.
    (6) Termenul de soluţionare a contestaţiei este de maximum 10 zile lucrătoare de la înregistrarea acesteia în platforma digitală.
    (7) Raportul comisiei de contestaţie se supune aprobării reprezentantului legal al MMFTSS şi este comunicat solicitantului de către comisia/comisiile prevăzută/prevăzute la alin. (5), prin intermediul platformei, după aprobarea acestuia.

    ART. 29
    În termen de maximum 10 zile de la transmiterea comenzii de vouchere de către MMFTSS, operatorul economic are obligaţia de a genera voucherele în format digital, în contul fiecărui beneficiar.

    ART. 30
    La întocmirea deconturilor justificative se au în vedere următoarele:
    a) toate documentele justificative trebuie certificate „conform cu originalul“ de către farmaciile şi unităţile sanitare partenere;
    b) documentele justificative trebuie să fie lizibile şi să nu prezinte ştersături.


    ART. 31
    (1) Recepţia serviciilor se realizează de către comisia/comisiile de recepţie constituită/constituite în cadrul MMFTSS, în baza art. 52 alin. (5) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, având în vedere următoarele: document justificativ, centralizator formular de decont, formular de reconciliere, după caz.
    (2) În cazul cheltuielilor pentru tratamentul medicamentos, documentele justificative în baza cărora se realizează recepţia sunt: formularul de decont, o copie a facturii semnată de beneficiară, o copie a formularului de prescripţie medicală semnată de beneficiară, o copie a cărţii de identitate a beneficiarei şi o copie a voucherului.
    (3) În cazul cheltuielilor pentru intervenţia medicală specifică, documentele justificative în baza cărora se realizează recepţia sunt: formularul de decont, o copie a facturii semnată de beneficiară şi, după caz, anexa facturii cu detalierea procedurilor medicale şi a costurilor acestora, o copie a cărţii de identitate a beneficiarei şi o copie a voucherului.

    ART. 32
    Reînscrierea în cadrul Programului se poate face numai cu respectarea cumulativă a următoarelor condiţii:
    1. finalizarea unei proceduri de fertilizare in vitro, probată cu o scrisoare medicală eliberată de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care să ateste faptul că procedura medicală efectuată a avut un rezultat negativ;
    2. finalizarea decontului aferent procedurii anterioare, înregistrat şi validat în platforma digitală, inclusiv pentru procedurile derulate în cadrul programului aferent anului 2024.


    ART. 33
    (1) Retragerea din Program se poate face la solicitarea beneficiarei/beneficiarilor numai din motive justificate, probată cu adeverinţă medicală, emisă de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, care să ateste cauze de incompatibilitate a procedurilor medicale cu persoana în cauză.
    (2) Beneficiarul are obligaţia de a transmite cererea de retragere, prevăzută la anexa nr. 4, către MMFTSS, împreună cu documentele justificative prevăzute la alin. (1).

    ART. 34
    (1) Retragerea din Program din motive personale, care nu au un fundament medical, se poate face prin transmiterea către MMFTSS a cererii de retragere din cadrul Programului, prevăzută în anexa nr. 4a.
    (2) Retragerea din Program se poate efectua numai în condiţiile restituirii sumelor cheltuite până la momentul înregistrării cererii de retragere, respectiv costuri privind utilizarea platformei digitale, şi a sumelor utilizate prin folosirea voucherului/voucherelor, precum şi a dobânzii şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) În termen de 30 de zile de la înregistrarea cererii de retragere din Program, MMFTSS notifică beneficiarul retras din Program cu privire la suma ce trebuie restituită.
    (4) Suma astfel rezultată reprezintă angajament de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 .
    (5) În termen de 10 zile de la primirea notificării, beneficiarul retras din Program are obligaţia de a achita suma prevăzută la alin. (3).

    ART. 35
    (1) În cazul în care beneficiara/beneficiarii nu iniţiază planul de tratament în termen de 6 luni de la primirea voucherelor, respectiv voucher pentru medicamente şi voucher pentru proceduri medicale, aceasta/aceştia şi/sau operatorul economic au/are obligaţia de a notifica MMFTSS cu privire la acest fapt în termen de maximum 3 zile de la expirarea termenului de 6 luni.
    (2) În termen de 10 zile de la data înregistrării notificării prevăzute la alin. (1), beneficiara/beneficiarii are/au obligaţia de a restitui integral contravaloarea costurilor serviciilor prestate până la momentul notificării MMFTSS conform alin (1), precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Suma astfel rezultată reprezintă angajament de plată, conform modelului prevăzut în anexa nr. 5.
    (4) Fac excepţie de la prevederile alin. (1)-(3) beneficiarii care dovedesc că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu pot iniţia planul de tratament decât după termenul de 6 luni, cu aplicarea art. 11 alin. (1)-(3).

    ART. 36
    Prelucrarea cererii în scopul acordării sprijinului financiar se realizează cu respectarea prevederilor Regulamentului (UE) 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), precum şi a legislaţiei naţionale aplicabile domeniului protecţiei datelor.

    CAP. V
    Dispoziţii tranzitorii
    ART. 37
    (1) În situaţia în care voucherele pentru medicamente şi voucherele pentru proceduri medicale, emise în platforma digitală, aferente anului 2024 nu au fost decontate integral până la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice, decontarea acestora se va realiza din bugetul alocat Programului, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.
    (2) Sumele rămase neutilizate pot fi utilizate până la data expirării valabilităţii voucherelor, în limita creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

    CAP. VI
    Dispoziţii finale
    ART. 38
    Contractul prevăzut în anexa nr. 2 poate fi modificat pe parcursul executării lui, prin acte adiţionale, cu respectarea legislaţiei aplicabile în materie.

    ART. 39
    Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se completează în mod corespunzător cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 1.103/2022 privind aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 40
    În termen de maximum 10 zile de la publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, a prezentelor norme metodologice se stabilesc prin ordin al ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale componenţa şi atribuţiile comisiilor prevăzute la art. 28 şi 31.

    ART. 41
    Anexele nr. 1-5 fac parte integrantă din prezentele norme metodologice.

    ANEXA 1

    la normele metodologice




    CERERE
    de înscriere în Programul social de interes naţional de susţinere
    a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii
    Subsemnata, ........................................., cetăţean ............, identificată cu C.I./B.I. seria ........... nr. ............., eliberată/eliberat de ....................... la data de ........................, CNP ................., domiciliată în ........................./cu reşedinţa ................, telefon .................., e-mail .................................,
    Subsemnatul, ................................., cetăţean ............., identificat cu C.I./B.I. seria ........... nr. ............., eliberată/ eliberat de ...................... la data de .........................., CNP ................., domiciliat în ............................/cu reşedinţa ................., telefon .................., e-mail .................................,
    solicit/solicităm includerea în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
    Menţionez/Menţionăm că îndeplinesc/îndeplinim cumulativ următoarele condiţii:
    [ ] sunt/suntem domiciliată/domiciliaţi în România, cel puţin unul dintre membrii cuplului;
    [ ] sunt/suntem cetăţean/cetăţeni român/români, cel puţin unul dintre membrii cuplului;
    [ ] am vârsta cuprinsă între 20 şi 45 de ani;
    [ ] nu am mai beneficiat/nu beneficiez/nu beneficiem, în cursul acestui an, de alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, la nivel local sau central, derulat de către alte autorităţi/instituţii publice;
    [ ] deţin/deţinem un document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate/o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, precum şi indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV, eliberat de un medic cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare pentru care optez/optăm;
    [ ] sunt/suntem asigurată/asiguraţi în sistemul de asigurări sociale de sănătate din România;
    [ ] mă angajez că voi efectua procedurile medicale de specialitate într-o unitate sanitară afiliată Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.

    Ataşez în cadrul platformei actele doveditoare celor declarate anterior:
    [ ] declaraţie/declaraţii pe propria răspundere că nu am beneficiat sau nu beneficiez de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice - anexa nr. 1a la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025;
    [ ] document din care să rezulte diagnosticul de infertilitate/o afecţiune incompatibilă cu reproducerea pe cale naturală, precum şi indicaţia medicală pentru realizarea procedurii de FIV, eliberat de un medic cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare pentru care optez - anexa nr. 1b la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025;
    [ ] acord/acorduri individual/individuale privind prelucrarea datelor cu caracter personal - anexa nr. 1c la normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025;
    [ ] copie/copii conformă/conforme cu originalul a cărţii/cărţilor de identitate (C.I.);
    [ ] adeverinţă/adeverinţe care să ateste calitatea de asigurat în sistemul asigurărilor sociale de sănătate din România.

    Menţionez că am aplicat/nu am aplicat, în anul în curs, la Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, derulat de Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale.
    Menţionez că optez pentru clinica ........................................ .

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături* │Data │
├───────────────────────────────┴──────┤
│ │
└──────────────────────────────────────┘


    * În cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, cererea de înscriere va fi semnată de ambii parteneri.

    ANEXA 1a

    la normele metodologice




    DECLARAŢIE PE PROPRIA RĂSPUNDERE
    Subsemnatul(a), .................................., cetăţean român, identificat(ă) cu C.I./B.I. seria ................ nr. ................., eliberat(ă) de ......................... la data de ..........................., CNP ............................................, domiciliat(ă) în .........................../cu reşedinţa .................................., în calitate de solicitant pentru includerea în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cunoscând dispoziţiile art. 326 privind falsul în declaraţii din Codul penal,
    declar pe propria răspundere că nu am mai beneficiat sau nu beneficiez de un sprijin financiar aferent unui alt program cu acelaşi scop, finanţat din fonduri publice, derulat în anul în curs, la nivel local sau central, de către alte autorităţi/instituţii publice.

┌─────────────────────────────────┬────┐
│Semnătură/Semnături │Data│
│........................... │ │
└─────────────────────────────────┴────┘


    NOTĂ:
    În cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, declaraţia va fi completată şi semnată separat de fiecare membru al cuplului infertil.


    ANEXA 1b

    la normele metodologice




    DOCUMENT INDICAŢIE FIV
    Nr. înregistrare/dată unitate sanitară
    ......../.........2025
    Unitatea sanitară ..................................................,
    prin prezenta, vă aducem la cunoştinţă că:
    doamna ...................,
    identificată cu CNP ..............,
    şi, după caz,
    domnul ...............,
    identificat cu CNP .............,
    având diagnosticul de .................................................................
    ....................................................................................,

    au indicaţie medicală eliberată de medic ......... să fie inclus/incluşi în Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii.
    Solicitanta/Solicitanţii a/au fost informată/informaţi că procedurile medicale vor fi efectuate la sediul unităţii sanitare din localitatea ……………, judeţul ……………. .
    Suntem de acord să oferim solicitantei/solicitanţilor de mai sus serviciile medicale specializate prevăzute în Normele metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025, potrivit diagnosticului
    ................................................................
    ................................................................
    ................................................................
    ................................................................
    ................................................................

    Reprezentant legal,
    ...............................
      (numele în clar, semnătura, ştampila unităţii)
    Medic specialist,
    ...........................
          (numele în clar, semnătura, parafa)

    ANEXA 1c

    la normele metodologice




    ACORD INDIVIDUAL
    privind prelucrarea datelor cu caracter personal
    Subsemnata/Subsemnatul, ............................., cu domiciliul în ......................., identificată/identificat cu C.I./B.I. seria ........ nr. ......., eliberată/eliberat de ........................... la data de ..........................., CNP ............................., e-mail ......................., telefon ................., în calitate de solicitantă/solicitant la Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 1.103/2022, cu modificările şi completările ulterioare (Programul),
    declar prin prezenta că, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare, am luat cunoştinţă de faptul că Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale (MMFTSS) are obligaţia legală de a-mi administra, prelucra, stoca şi porta, în condiţii de siguranţă, datele mele personale, iar în caz de reuşită a procedurilor de fertilizare in vitro, ale nou-născutului, pe care le furnizez şi pe care instituţia mai sus numită le furnizează, la rândul său, terţilor, în scopul ducerii la îndeplinire a Programului.
    Îmi exprim în mod expres consimţământul ca MMFTSS, operatorul economic, farmaciile partenere şi/sau unităţile sanitare partenere Programului să prelucreze datele mele cu caracter personal, care sunt oferite de către mine, în legătură cu includerea mea în Programul anterior menţionat, precum şi să colecteze şi să prelucreze datele mele pe durata derulării procedurilor medicale şi să instituie măsuri corespunzătoare specifice pentru prelucrarea datelor în mod legal, echitabil şi transparent în scopurile determinate, explicite şi legitime.
    Datele cu caracter personal care fac obiectul prezentei declaraţii vor fi utilizate, în vederea executării contractelor de către MMFTSS, operatorul de vouchere în format digital şi farmaciile partenere şi/sau unităţile sanitare partenere Programului. În acest sens îmi exprim acordul ca MMFTSS, operatorul economic, farmaciile partenere şi/sau unităţile sanitare partenere Programului să stocheze şi să prelucreze rezultatele procedurii pentru care aplic în cadrul Programului, pentru perioada derulării Programului, precum şi după finalizarea acestuia, în condiţiile legii.
    Înţeleg că furnizarea datelor mele personale, în condiţii legale, este necesară derulării Programului şi că, în lipsa acestora, MMFTSS nu poate derula operaţiunile specifice activităţii sale.
    Conform Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), pus în aplicare prin Legea nr. 190/2018, beneficiez de următoarele drepturi:
    - de acces la prelucrarea datelor cu caracter personal care mă privesc;
    – de a obţine din partea operatorului informaţii cu privire la scopurile prelucrării;
    – de a fi informată/informat cu privire la destinatarii sau categoriile de destinatari cărora datele cu caracter personal le-au fost sau urmează să le fie divulgate;
    – de a fi informată/informat cu privire la perioada pentru care se preconizează că vor fi stocate sau criteriile utilizate pentru a stabili această perioadă;
    – la informaţii disponibile privind sursa datelor cu caracter personal când acestea nu sunt colectate de la persoana vizată;
    – de a solicita operatorului rectificarea, completarea sau ştergerea datelor cu caracter personal ori restricţionarea prelucrării datelor cu caracter personal sau dreptul de a mă opune prelucrării (printr-o cerere scrisă, datată, semnată, depusă în format letric la sediul MMFTSS sau prin intermediul corespondenţei electronice);
    – de a depune o plângere în faţa Autorităţii Naţionale de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal.

    Confirm că am fost informată/informat cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi la prevederile Regulamentului (UE) 2016/679, precum şi că mi s-au adus la cunoştinţă drepturile mele.
    Dacă datele cu caracter personal furnizate sunt incorecte sau vor suferi modificări (schimbarea domiciliului, statutului civil etc.), mă oblig, prin semnarea prezentului acord, să informez, în scris, MMFTSS, în timp util.

┌──────────────────────────────────────┐
│Numele, prenumele │
│Semnătura │
│Data │
└──────────────────────────────────────┘


    NOTĂ:
    În cazul cuplului infertil, căsătorit/necăsătorit, acordul va fi completat şi semnat separat de fiecare membru al cuplului infertil.


    ANEXA 2

    la normele metodologice




    CONTRACT
    de acordare a sprijinului financiar sub forma voucherelor digitale aferente
    Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor
    şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii
    nr. ........./.........../...........
    În temeiul:
    - Hotărârii Guvernului nr. 1.103/2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinului ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii,

    luând în considerare Raportul Comisiei de evaluare din cadrul MMFTSS nr. ............. din data de ......................, prin care s-a constatat îndeplinirea criteriilor de eligibilitate pentru acordarea unui sprijin financiar în cadrul Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii,
    se încheie prezentul contract.
    ART. 1
    Părţile contractului
    Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, cu sediul în str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, tel. +4(0) 31 403 21 21, cod fiscal nr. 45340622, cont nr. ..............................., deschis la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti, reprezentat legal prin ........................, ministru, denumit în continuare MMFTSS, în calitate de autoritate finanţatoare,
    şi
    doamna ......................................, cetăţean .............., domiciliată în .........................., str. .............................. nr. ............., identificată prin C.I./B.I seria ...... nr. .............., eliberată/eliberat de .............. la data .............., CNP .........................,
    şi
    domnul ......................................, cetăţean .............., domiciliat în .........................., str. .............................. nr. ............, identificat prin C.I./B.I. seria ......... nr. .............., eliberată/eliberat de .............. la data .............., CNP ...................,
    în calitate de beneficiar/beneficiari.

    ART. 2
    Obiectul contractului
    2.1. Obiectul contractului constă în acordarea şi accesarea sprijinului financiar sub forma a 2 (două) vouchere în format digital, unul în valoare de 5.000 lei, aferent tratamentului medicamentos, iar cel de al doilea în valoare de 10.000 lei, aferent procedurilor medicale specifice, în limita creditelor de angajament şi creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie, care vor fi utilizate de beneficiar pentru decontarea următoarelor proceduri/tratamente medicale:
    A. voucher în format digital pentru decontarea medicamentelor - pentru tratamentul de stimulare, inhibiţie, declanşare, de susţinere, în sumă de 5.000 lei, denumit „voucher pentru medicamente“; tratamentul medicamentos care poate fi achiziţionat cu voucherul pentru medicamente va include următoarele:
    1. medicamente de stimulare: folitropina alfa, folitropina beta, folitropina delta, alfacorifollitropina, menotropin, lutropina alfa şi combinaţii ale acestora, care se constituie ca denumire comună internaţională de sine stătătoare, conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii;
    2. medicamente de inhibiţie: triptorelinum, cetrorelix, ganirelix;
    3. medicamente de declanşare: gonadotropina corionică umană, gonadotropina corionică alfa, triptorelinum;
    4. medicamente de susţinere: progesteron micronizat natural, progesteron sub formă injectabilă, preparate care conţin estrogen (estradiol) oral sau transdermic;

    B. voucher în format digital pentru decontarea de proceduri medicale specifice - în sumă de 10.000 lei, denumit „voucher pentru proceduri medicale“, proceduri care vor include următoarele:
    1. prelevarea ovocitelor proprii prin puncţie foliculară, efectuată sub anestezie locală sau sedare, după caz;
    2. procesarea spermei;
    3. inseminarea ovocitelor (proprii sau donate în condiţiile legii) pentru fertilizare spontană;
    4. cultivarea embrionilor 72 de ore sau 120 de ore în funcţie de procedura agreată de clinică;
    5. transferul embrionar;
    6. monitorizarea evoluţiei cazului, care constă în:
    6.1. efectuarea testului seric Beta HCG după 2 săptămâni de la transferul embrionar;
    6.2. consult ginecologic şi ecografic, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la punctul 3, dacă testul Beta HCG este negativ;
    6.3. monitorizarea ecografică a sarcinii, la 6 săptămâni de la realizarea activităţii prevăzute la pct. 3, dacă testul Beta HCG este pozitiv.



    2.2. Voucherele menţionate la pct. 2.1 vor cuprinde datele de identificare ale beneficiarei, valoarea acestora, seria, perioada de valabilitate, cu precizarea datei de început şi a celei de sfârşit a acestuia.

    ART. 3
    Scopul contractului
    Scopul contractului este accesarea de către beneficiar/ beneficiari a sprijinului financiar acordat prin Program, în vederea asigurării medicamentelor şi a efectuării procedurilor medicale de specialitate recomandate de către medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere.

    ART. 4
    Durata contractului
    Prezentul contract intră în vigoare de la data semnării acestuia de către ambele părţi şi înregistrarea acestuia la MMFTSS şi încetează la data expirării valabilităţii voucherelor.

    ART. 5
    Obligaţiile părţilor
    5.1. Obligaţiile MMFTSS sunt următoarele:
    5.1.1. obligaţia acordării sprijinului financiar prin intermediul voucherelor, care sunt generate în contul beneficiarului din cadrul platformei digitale, de către operatorul economic;
    5.1.2. obligaţia publicării pe site-ul www.mmuncii.gov.ro, în secţiunea dedicată Programului, a Listei unităţilor sanitare partenere şi a Listei farmaciilor partenere în Program;
    5.1.3. obligaţia transmiterii prezentului contract semnat de către ambele părţi şi înregistrat la MMFTSS către beneficiar prin intermediul platformei digitale;
    5.1.4. obligaţia de a asigura sumele de bani sub formă de sprijin financiar aferent celor 2 (două) vouchere în format digital, la dispoziţia beneficiarului, în limita creditelor de angajament şi a creditelor bugetare aprobate cu această destinaţie.

    5.2. Obligaţiile beneficiarului sunt următoarele:
    5.2.1. obligaţia utilizării voucherelor digitale exclusiv la farmaciile şi unităţile sanitare partenere Programului;
    5.2.2. obligaţia menţinerii pe toată durata tratamentului medicamentos a opţiunii cu privire la farmacia selectată din Lista farmaciilor partenere la care acesta s-a prezentat iniţial în vederea achiziţionării medicamentelor prescrise;
    5.2.3. obligaţia menţinerii pe toată durata desfăşurării procedurii medicale de specialitate a opţiunii cu privire la unitatea sanitară selectată de beneficiar din Lista unităţilor sanitare partenere, respectiv ...............(Se va completa automat la generarea documentului în funcţie de opţiunea fiecărui solicitant.) .............. , cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 11 alin. (4)-(6) din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025;
    5.2.4. obligaţia de a iniţia procedura de fertilizare in vitro într-un termen de maximum 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripţionat pe voucher. Acest termen poate fi prelungit cu încă 3 luni, numai cu aprobarea prealabilă a MMFTSS şi numai în cazurile temeinic justificate prin documente medicale eliberate de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, termenul de valabilitate de 12 luni a voucherelor rămânând neschimbat;
    5.2.5. obligaţia achitării diferenţei de cost pentru tratamentul prescris, dacă acesta depăşeşte valoarea inscripţionată pe voucherul pentru medicamente;
    5.2.6. obligaţia achitării diferenţei de cost pentru procedurile medicale prescrise de către medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, dacă acestea depăşesc valoarea inscripţionată pe voucherul pentru proceduri medicale;
    5.2.7. obligaţia de a suporta din bugetul propriu contravaloarea tratamentelor care nu fac obiectul decontării, conform art. 24 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025;
    5.2.8. obligaţia de a respecta indicaţiile medicului cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, cu privire la planul de tratament aferent Programului;
    5.2.9. obligaţia restituirii către MMFTSS, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 35 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025, a tuturor costurilor aferente serviciilor prestate până la momentul înregistrării cererii de retragere din Program, a sumelor utilizate în cadrul Programului, precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare;
    5.2.10. obligaţia restituirii către MMFTSS, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 35 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025, a tuturor costurilor aferente serviciilor prestate până la momentul înregistrării cererii de retragere din Program, precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul în care beneficiarul nu a iniţiat planul de tratament în termen de 6 luni de la data de început a termenului de valabilitate inscripţionat pe vouchere, cu excepţia situaţiei în care beneficiarul dovedeşte că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu poate iniţia planul de tratament decât după acest termen;
    5.2.11. obligaţia de înştiinţare a MMFTSS, prin intermediul platformei digitale, cu privire la existenţa sarcinii în evoluţie la 6 (şase) săptămâni;
    5.2.12. obligaţia de a pune la dispoziţia MMFTSS, prin intermediul platformei digitale, în termen de maximum 30 (treizeci) de zile de la naşterea copilului, a copiei certificatului de naştere al acestuia, date prelucrate în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsurile de punere în aplicare a Regulamentului (UE) nr. 679/2016 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
    5.2.13. obligaţia utilizării voucherelor generate, în perioada de valabilitate a acestora.


    ART. 6
    Răspunderea contractuală
    6.1. În cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale prevăzute la art. 5, partea în culpă datorează celeilalte părţi daune-interese până la acoperirea integrală a prejudiciului cauzat.

    ART. 7
    Încetarea contractului
    7.1. Prezentul contract încetează de plin drept, fără intervenţia instanţelor judecătoreşti:
    - la data-limită de expirare a voucherelor;
    – în cazul retragerii din Program în conformitate cu prevederile art. 33 şi 34 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025;
    – în cazul prevăzut la art. 35 din normele metodologice aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025, cu excepţia situaţiei în care beneficiarul dovedeşte că, din motive justificate, probate cu documente medicale, emise de medicul cu specialitatea obstetrică-ginecologie şi competenţă în tratamentul infertilităţii cuplului şi reproducere umană asistată medical, angajat sau colaborator al unităţii sanitare partenere, nu poate iniţia planul de tratament decât după acest termen;
    – prin reziliere, în cazul neexecutării sau executării necorespunzătoare a obligaţiilor contractuale.


    ART. 8
    Comunicări
    Orice comunicare între părţi, referitoare la îndeplinirea contractului, trebuie să fie transmisă prin e-mail, cu condiţia confirmării primirii comunicării.

    ART. 9
    Legea aplicabilă contractului
    Contractul va fi interpretat conform legislaţiei din România.

    ART. 10
    Soluţionarea litigiilor
    10.1. Părţile vor depune toate eforturile pentru a rezolva pe cale amiabilă, prin tratative directe, orice neînţelegere care se poate ivi între ei în cadrul sau în legătură cu îndeplinirea contractului.
    10.2. În cazul nesoluţionării litigiului pe cale amiabilă, părţile se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente de pe teritoriul României.

    ART. 11
    Forţă majoră
    11.1. Forţa majoră exonerează de răspundere părţile în cazul neexecutării parţiale sau totale a obligaţiilor asumate prin prezentul contract, în conformitate cu prevederile art. 1.351 din Codul civil.
    11.2. Forţa majoră trebuie constatată de o autoritate competentă.

    ART. 12
    Clauze finale
    12.1. Prin semnarea prezentului contract, beneficiarul îşi exprimă consimţământul cu privire la utilizarea şi prelucrarea datelor sale şi/sau ale nou-născutului cu caracter personal, de către MMFTSS, în cadrul Programului şi confirmă că a fost informat despre drepturile pe care subiecţii datelor cu caracter personal le deţin, dreptul la informare, dreptul la acces la date, dreptul de intervenţie asupra datelor, dreptul de opoziţie, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, dreptul de acces la justiţie, reglementate de Legea nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor). Confirmă, de asemenea, că i s-a adus la cunoştinţă faptul că refuzul său de a furniza datele cu caracter personal necesare şi solicitate de către MMFTSS determină imposibilitatea stabilirii raporturilor juridice specifice Programului şi nu este imputabil MMFTSS şi/sau operatorului economic emitent al voucherelor şi/sau farmaciilor/unităţilor sanitare partenere pentru implementarea Programului. Dacă datele cu caracter personal furnizate de beneficiar sunt incorecte sau vor suferi modificări (schimbarea domiciliului, statutului civil etc.), acesta din urmă se obligă, prin semnarea prezentului contract, să informeze, în scris, MMFTSS în timp util.
    12.2. Beneficiarul confirmă, prin semnarea prezentului contract, că a citit conţinutul acestuia, precum şi al normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025, că a înţeles conţinutul acestora şi obligaţiile asumate prin prezentul contract.
    12.3. Modificarea prezentului contract se face numai prin act adiţional încheiat între părţile contractante.
    12.4. Prezentul contract reprezintă voinţa părţilor şi înlătură orice altă înţelegere verbală dintre acestea, anterioară sau ulterioară încheierii lui.

    Prezentul contract a fost încheiat astăzi, ..........................., în două exemplare originale, de valoare juridică egală, câte unul pentru fiecare parte.

┌──────────────────────────┬───────────┐
│ │BENEFICIARĂ│
│ │/ │
│AUTORITATEA FINANŢATOARE │BENEFICIARI│
│Ministerul Muncii, │Numele şi │
│Familiei, Tineretului şi │prenumele │
│Solidarităţii Sociale │Semnătura │
│ │Numele şi │
│ │prenumele │
│ │Semnătura │
└──────────────────────────┴───────────┘



    ANEXA 3

    la normele metodologice




    Unitate sanitară .................................... CIF/CUI ........................
    Nr. ......... data ..................
    FORMULAR DE DECONT VOUCHERE
    Programul social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii
    Anexăm prezentului decont documentele justificative privind decontarea contravalorii medicamentelor/procedurilor medicale (Se selectează după caz.) achiziţionate/efectuate pentru doamna: ..................................................
    CNP: ..................................................
    Serie voucher utilizat ..................................................
    Total sumă de decontat ..................................................
    Cont trezorerie ..................................................
    Denumirea unităţii de trezorerie ..................................................
    Documente justificative anexate:
    - voucher în copie - ............... buc.;
    – factură/facturi fiscală/fiscale cu indicarea medicamentelor achiziţionate (inclusiv reţetă medicală)/a procedurilor medicale efectuate.


┌──────────────────────────────────────┐
│SEMNĂTURĂ AUTORIZATĂ, │
│ADMINISTRATOR/ÎMPUTERNICIT │
│Unitate sanitară parteneră - număr │
│contract │
└──────────────────────────────────────┘



    ANEXA 4

    la normele metodologice




    CERERE
    de retragere din cadrul Programului social de interes naţional de susţinere
    a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, din motive medicale
    Subsemnata, ........................, identificată cu C.I./B.I. seria ............ nr. .................., eliberată/eliberat de ..................... la data de ..........................., CNP ..........................., domiciliată în ........................./cu reşedinţa ................................, telefon ................, e-mail ...........................,
    Subsemnatul, ......................, identificat cu C.I./B.I. seria ............. nr. .................., eliberată/eliberat de ..................... la data de ......................., CNP ........................., domiciliat în ........................./cu reşedinţa .........................., telefon ..........................., e-mail ...........................,
    solicit/solicităm retragerea, conform art. 33 din Normele metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025.
    Menţionez/Menţionăm că motivul retragerii este justificat medical şi dovedit cu următoarele documente, anexate prezentei: ..........................................................................

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături │Data │
└───────────────────────────────┴──────┘



    ANEXA 4a

    la normele metodologice




    CERERE
    de retragere din cadrul Programului social de interes naţional
    de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure,
    pentru creşterea natalităţii, din motive personale
    Subsemnata, ..........................., identificată cu C.I./B.I. seria ............. nr. ..........., eliberată/eliberat de ........................... la data de ........................, CNP ........................., domiciliată în .........................../cu reşedinţa .................................., telefon ................, e-mail ...........................,
    Subsemnatul, ........................., identificat cu C.I./B.I. seria ............. nr. .........., eliberată/eliberat de ........................... la data de ..................., CNP ..................., domiciliat în ........................./cu reşedinţa ......................, telefon ...................., e-mail ..................,
    solicit/solicităm retragerea, conform art. 34/art. 35 (Se completează după caz.) din cadrul Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025.
    Menţionez/Menţionăm că motivul retragerii este personal.
    Precizez/Precizăm că sunt/suntem de acord cu restituirea sumelor cheltuite până la momentul înregistrării cererii de retragere, a sumelor utilizate în cadrul Programului, precum şi a dobânzii şi penalităţilor de întârziere, conform art. 174 alin. (5), respectiv art. 176 alin. (2) din Legea nr. 207/2015 privind Codul de procedură fiscală, cu modificările şi completările ulterioare.

┌───────────────────────────────┬──────┐
│Semnătură/Semnături │Data │
└───────────────────────────────┴──────┘



    ANEXA 5

    la normele metodologice




    ANGAJAMENT DE PLATĂ
    Subsemnata/Subsemnaţii, ........................................................................., beneficiară/beneficiari a/ai Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, având nr. de înregistrare în program ...................................., născut(ă) la data de ........................... în localitatea ..........................., sectorul/judeţul ....................... domiciliat(ă) în ..........................., str. .......................... nr. ........., bl. ....., sc. ...., et. ...., ap. ......, sectorul/judeţul ..........................., posesorul/ posesoarea buletinului/cărţii de identitate seria ......... nr. ..................., eliberat(ă) de ........................................ la data de ......................., cod numeric personal ............................................,
    având în vedere:
    - Hotărârea Guvernului nr. 1.103/2022 pentru aprobarea Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, cu modificările şi completările ulterioare;
    – Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii;
    – că am beneficiat de sprijinul financiar acordat prin programul mai sus menţionat;
    – imposibilitatea de a continua acest program din motive personale, imputabile,

    îmi asum/ne asumăm prezentul
    ANGAJAMENT DE PLATĂ
    prin care sunt/suntem de acord şi mă oblig/ne obligăm, în termenele şi condiţiile stabilite de art. 33 şi 34 din Normele metodologice de aplicare a Programului social de interes naţional de susţinere a cuplurilor şi a persoanelor singure, pentru creşterea natalităţii, aprobate prin Ordinul ministrului muncii, familiei, tineretului şi solidarităţii sociale nr. 1.175/2025, să plătesc/să plătim suma de ........................... lei reprezentând (debit principal şi accesorii) ........................... în contul Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale, cu sediul în str. Dem. I. Dobrescu nr. 2-4, sectorul 1, Bucureşti, tel. +4(0) 31 403 21 21, CUI 45340622 şi cont deschis la Direcţia de Trezorerie a Municipiului Bucureşti - IBAN ............................................ .

┌───────────────────────────────────────────────┐
│Data: .../.../.............. │
│NUME ŞI PRENUME │
│...............................................│
│Semnătura celui ce se angajează la plată │
│......................... │
└───────────────────────────────────────────────┘



    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016